SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Vier recent afgeronde projecten uit 't vorige deel:
Tylergirl schattige draakje:
en eenhoorn:
en Sandra6719 gebakjes:![]()
Dankje. Ben wel blij met mn eerste verkoopquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:48 schreef trui het volgende:
leuk gelukt dat draakje! en haha op 2 paarden gewed, da's riskant natuurlijk. gefeliciteerd met je 1e verkoop! is hij nog snel opnieuw te maken?
Heb een patroontje uit een van de boekjes van Vicky uitgezocht, en ga daar zelf de vorm aan makenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:15 schreef blabbel6 het volgende:
Schattige schoentjes Ynske!
Ik herken je probleem van het wol willen/moeten kopen. Zucht...
Heb je al een shawl op het oog?
Gaaf, is dat "entrelac" met tunisch haken? Dat wil ik ook nog eens proberen... ooit...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:51 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik zit geloof ik in zo'n fase dat ik elke dag met een ander project wil beginnen...
Met als gevolg dat ik nu dus 'bezig ben' aan een grote Ripple voor mezelf, dat South Park kussen voor m'n vriend, en sinds gisteren een babydeken (nog geen idee voor welke baby):
[ afbeelding ]
...en heb het volgende patroon al weer klaar liggen
Ja, kloptquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Gaaf, is dat "entrelac" met tunisch haken? Dat wil ik ook nog eens proberen... ooit...![]()
Oh trui, wat doe je me aan? Ik ruik al weer een nieuw project!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:00 schreef trui het volgende:
haha ik zag er laatst nog een mooi plaatje over, dat gevoel dat je ondanks een enoooorme stash toch echt nieuw garen nodig hebt voor een nieuw project.zeer herkenbaar!
m'n wafeldekentje-in-progress:
[ afbeelding ]
(telefoonfoto dus de kleuren zijn niet helemaal realistisch maar allez).
ermahgerd zo snelquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:35 schreef Angelof9 het volgende:
5 losse, 1 stokje in de 5e losse vanaf de naald, 2 losse, nog een stokje in diezelfde 5e losse, dan keren.
3 losse, 5 stokjes in de 2-losse van de vorige ronde, 1 stokje in het middelste stokje van de vorige ronde, 5 stokjes in de laatste ruimte (dat is die 4 losse van het begin), 1 stokje in de derde losse van de eerste 5 lossen. Keren.
verdomd, ik denk dat daar de fout steeds xzit bij mijquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:38 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, twee stokjes met 2 lossen ertussen in hetzelfde gaatje.
ermahgerd dat kan ik zelf ook niet verzinnen he?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:18 schreef trui het volgende:
ze bedoelen daar dat je aan het eind van de toer moet haken in de bovenste losse van het eerste 'nepstokje' uit de vorige toer. dus niet telkens helemaal naar 't begin hoor!
Oeh, nice!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:42 schreef Miii3 het volgende:
Zag net in de Wibra folder dat volgende week het Saskia garen 79 cent is ipv 1 euro.
welke kleur?quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:58 schreef Mirjam het volgende:
aw yiss 5 toeren van de elise shawl af, zonder stomme Mirjam-fouten
thanks voor de hulp allen
ik haak 'm met dat fijne acrylgaren van de action, volgens mij wordt dat na blocken erg mooi
' Lever'quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke kleur?
hier gister nog bij een ander filiaal een paar bolletjes van de lichtere bruin gescoord
dies mooi jaquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
' Lever'- naam
Maar wel mooie kleur![]()
volgens het patroon maar 2, iets van 400 meter, en er zit ruim 300 op 1 bolletje.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
dies mooi ja
en hoeveel bolletjes had je nodig?
die neon kleuren hadden ze hier nietquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:36 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ook nog de donkerbruine en neon-roze, van ieder ook 2 bolletjes, voor eventuele vervolgsjaals
ahhhwat doe je ons aanquote:Op zondag 18 augustus 2013 08:42 schreef Miii3 het volgende:
Zag net in de Wibra folder dat volgende week het Saskia garen 79 cent is ipv 1 euro.
niet? ze zijn wel echt leuk hoor. hierhadden ze neongroen en roze, het vak voor geel was leeg.die had ik anders wel ook meegenomen, neongeelquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
die neon kleuren hadden ze hier niet
ik heb nu:
donkerblauw
turquase
groen
rood
roze
bruin
lever
zwart
wit
creme
klopt ja, die zit ook in de boxquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:39 schreef Mirjam het volgende:
oh en grijs hadden ze ook, daar stond ik nog even over te twijfelen
Wat een warrig patroon hè?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef Mirjam het volgende:
die elise shawl?
de eerste 2 toeren zijn gelukt, bedankt angelof9![]()
volgende probleem:
nu staat er steeds, als 1 van de laatste steken van iedere toer, dc in 3rd chain of begin chain.
moet in dan steeds in de derde losse van de allereerste toer haken, of geldt dit voor de voorgaande toer, of die toer zelf?
ik snap de logica niet dus verpruts het nu daar
welke muts maak jequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:15 schreef Miii3 het volgende:
Ik ben sinds afgelopen weekend mutsen aan het haken van MyBoshi wol, haakt heerlijk! Heb er ondertussen al 4 gehaakt. Moet nu voor 9 mensen een muts haken, heb er nu 2 af. Hoop ze eigenlijk komend weekend af te hebben, maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag haha.
goed hoorquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb een week geleden van mijn moeder leren haken en net een tablethoesje afgerond (zelf bedacht..) Ben dus echt een rookie en ga hier mooi inspiratie opdoen
![]()
Volgend project wordt een laptophoes van Granny squares voor de mr![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:38 schreef CREADO het volgende:
[..]
goed hoorheb je foto gemaakt van je trots
heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:06 schreef Miii3 het volgende:
@creado 6x het gifu model (de beanie zeg maar), waarvan 4 voor kinderen en 3x het suita model (heet die zo? In ieder geval het gewone model)
heel mooiquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn parasol is af! Ik ben er supertrots op, hij is echt heel tof:
[ link | afbeelding ]
Ik had een (erg onduidelijk) plaatje als voorbeeld. Moest wel erg improviseren hier en daar!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heel mooi
heb je dit patroon zelf bedacht?
awesomequote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat leuk!!!!!! Gefeliciteerd met je eerste haakwerkquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Zoals beloofd mijn aller aller aller eerste haakwerkje![]()
[ afbeelding ]
En ik heb inmiddels de Granny Square onder de knie en 3 klaar voor een laptophoes
Dank. Er valt nog veel aan te verbeteren, ik beschouw het als een prototype, maar voor een eerste project niet slecht gelukt al zeg ik het zelfquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:49 schreef Sandra6719 het volgende:
[..]
Wat leuk!!!!!! Gefeliciteerd met je eerste haakwerk
Ik heb er sjaals van gemaaktquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:48 schreef Sandra6719 het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel, ik kom een paar dagen niet en ik heb een hoop bij te lezen haha, gezellig!!!
WOW Angel wat prachtig!!!!!
Mag ik jullie hulp vragen ajb?? Ik heb een stuk of 5 knotten garen van deze in de kleuren: paars/lila, bruin/ecru, zwart/ wit en blauw/lichtblauw. Iemand enig idee wat ik hier van kan haken? Ik heb al pannenlappen gemaakt. Het is vrij dik en stug garen (haaknaald 8/10).
.
Alvast bedankt! [ afbeelding ]
Goed idee!! Mooie sjaal! Het is alleen balen dat ik van alles maar 1 kleur heb, maar ik zou de blauwe en paarse wel samen kunnen doen (geen gekke combi toch?). Hoeveel bollen heb je gebruikt per sjaal?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:01 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb er sjaals van gemaakt
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Precies!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Dank. Er valt nog veel aan te verbeteren, ik beschouw het als een prototype, maar voor een eerste p
Dat is geen gekke combi hoor, zeker als je er lange strepen in maakt, kan dat een heel leuk effect geven!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:35 schreef Sandra6719 het volgende:
[..]
Goed idee!! Mooie sjaal! Het is alleen balen dat ik van alles maar 1 kleur heb, maar ik zou de blauwe en paarse wel samen kunnen doen (geen gekke combi toch?). Hoeveel bollen heb je gebruikt per sjaal?
Ik heb er ook 2 van en ik ben er mee aan het armbreien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:48 schreef Sandra6719 het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel, ik kom een paar dagen niet en ik heb een hoop bij te lezen haha, gezellig!!!
WOW Angel wat prachtig!!!!!
Mag ik jullie hulp vragen ajb?? Ik heb een stuk of 5 knotten garen van deze in de kleuren: paars/lila, bruin/ecru, zwart/ wit en blauw/lichtblauw. Iemand enig idee wat ik hier van kan haken? Ik heb al pannenlappen gemaakt. Het is vrij dik en stug garen (haaknaald 8/10).
.
Alvast bedankt! [ afbeelding ]
Ja, helemaal! Nog ontzettend bedankt voor je uitleg!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:39 schreef Peetje_75 het volgende:
Nanuke, was 't nog gelukt met je Pooh...?
Allemachtig prachtig!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooi zo!! ben blij dat je eruit gekomen bent! Nu nog wel een foto laten zien als 'ie klaar is he... ;-)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:33 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ja, helemaal! Nog ontzettend bedankt voor je uitleg!
Zo af en toe moest ik wel even kijken of ik wel goed uitkwam met alle steken, maar toen dat eenmaal gelukt was, was ik blij. Het lijfje is nu bijna op het punt dat de armpjes eraan komen. Momenteel is mijn grootste probleem het fatsoenlijk in vorm vullen, zodra dat gelukt is zal ik weer even een update posten.
Thanks, ik ga het proberen!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:49 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat is geen gekke combi hoor, zeker als je er lange strepen in maakt, kan dat een heel leuk effect geven!
De roze sjaal is van één bol, maar die vind ik best kort. De bruin/witte is van twee bollen en lekker lang
Dat klinkt leuk @ armbreien!! Ben benieuwd naar het eindresultaat!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:05 schreef Puutje1977 het volgende:
[..]
Ik heb er ook 2 van en ik ben er mee aan het armbreien.Ik doe het met een dubbele draad en dan wordt het echt een mooie volle sjaal. Ben alleen nog niet helemaal tevreden, dus ik ga hem nog even overdoen met minder steken.
wow! Die parasol. Ynske,dacht ik, had ook zo.n mooie. Geweldig. Hoe lang ben je beziggeweest?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:42 schreef Angelof9 het volgende:
Wat is er mis mee dan Blabbel? Hij doet me een beetje denken aan dat patroon wat je wilde breien
Ja is ook grappig en zo gaat het heel snel. Ben nu eerst met een ander haakprojectje aan het afmaken en dan zal ik mijn sjaal eens echt gaan maken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Sandra6719 het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk @ armbreien!! Ben benieuwd naar het eindresultaat!!
Wat leuk zeg die armbandjes, leuke kleurtjes ook!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:54 schreef Sandra6719 het volgende:
Even de laatste foto's geupload van mijn haakwerkjes:
Meerdere armbandjes gemaakt, ik vind ze zo leuk en eenvoudig om te maken, een aantal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dat was het wel weer
Hmmm vind jou niet meer zo aardig geloof ikquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:42 schreef Angelof9 het volgende:
Wat is er mis mee dan Blabbel? Hij doet me een beetje denken aan dat patroon wat je wilde breien
Waarom denk ik bij deze omschrijving nou aan een pietenkraag?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:44 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Hmmm vind jou niet meer zo aardig geloof ik![]()
Wat er mis aan is, is dat hij als een kraag rond valt. Maar door zijn lengte valt hij 3 keer rond mijn nek. Het ziet er tuttig uit. (maar dat kan ook een jeugdtrauma zijn![]()
Je kunt hem niet zwierig/nonchalant omslaan eigenlijk. Hij valt zoals ie valt.
Wow Sandra, jij bent lekker bezig. Leuk, al die kleurige dingen.
Hmmm vind jou ook niet zo aardig meerquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:03 schreef Muck het volgende:
[..]
Waarom denk ik bij deze omschrijving nou aan een pietenkraag? [ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:43 schreef BrainTeaser het volgende:
Zo, net weer even lekker ingeslagen bij de Wibra![]()
Had maar 16 bollen..![]()
Ze hadden volgens mij ook weer een paar nieuwe kleuren (ik had ze bij mijn Wibra in elk geval nog nooit gezien), waaronder een mooie blauw (dus daar heb ik maar meteen de laatste 3 bollen van meegenomen)!
En zag bij sommige kleuren ook nieuwe wikkels en nieuwe kleurnummers (hoewel de kleur hetzelfde leek), dus misschien goed om te weten voor de mensen die vaak met Saskia haken.
Edit (onder het mom "pics or it didn't happen"):
[ afbeelding ]
![]()
Ik heb daar meerdere keren iets besteld. Levering was altijd snel en netjes.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:05 schreef Miii3 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens bij Hobbydoos besteld? Wil er tunische haaknaalden bestellen (kan ze nog steeds nergens vinden verder), zit er aan te denken ze daar te bestellen namelijk.
Ik bestel altijd garen van Drops bij Hobbydoos. Is altijd goed gegaan en ze is lekker snel!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:05 schreef Miii3 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens bij Hobbydoos besteld? Wil er tunische haaknaalden bestellen (kan ze nog steeds nergens vinden verder), zit er aan te denken ze daar te bestellen namelijk.
Heb zelf nog nooit labels besteld, maar heb destijds wel deze link opgeslagen toen-ie voorbij kwam:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:18 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik weet dat ze wel eens ooit voorbij gekomen zijn, maar kan ze natuurlijk niet meer terugvinden.... de sites waar jullie labeltjes hebben besteld voor aan jullie haakwerkjes...
Wil graag labeltjes gaan bestellen voor aan m'n haakwerkjes ( "Meet bij Peet" leek me wel leuk om erop te zetten), maar ben nog op zoek naar een goede site om ze te bestellen... Wie kan me helpen?
Heb even gekeken, maar zo te zien maakt zij alleen maar custom labels... Heb liever een site met een aantal keuzemogelijkheden... (anders moet ik ook nog weer zelf een label gaan zitten bedenken. ;-) )quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Heb zelf nog nooit labels besteld, maar heb destijds wel deze link opgeslagen toen-ie voorbij kwam:
http://www.etsy.com/shop/greenbeansnstrings
Misschien heb je daar wat aan?
ohhhhhhhhh schitterendquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
[ link | afbeelding ]
nice!quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:15 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n South Park kussenhoes is af (althans, de voorkant dan):
[ afbeelding ]
Dit is tot nu toe de grootste, met 100 steken breed (en 75 hoog).quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
nice!
Hoeveel steken is het meest dat je op een naald gehad hebt?
petjequote:Op zondag 25 augustus 2013 15:59 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dit is tot nu toe de grootste, met 100 steken breed (en 75 hoog).
En dankjewel allemaal!
sinds een tijdje omdat er veel gespamd werdquote:Op maandag 26 augustus 2013 00:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kirsten, ik wil wel helpen. Heb nog nooit een patroon getest maar het lijkt niet heel moeilijk...dus moet vast goedkomen. Ik zal je ook pm'en.
Bietel, ik heb het kussen met Drops Paris gehaakt.
En sinds wanneer moet je een aantal post hebben voordat je pm's kan sturen?
Dat maakt niet uit Puutje, je kan me ook ff een mailtje sturen op kirsten at haakmaarraak punt nl. Dan heb ik jouw emailadres en dan mail ik hem je zo!quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:08 schreef Puutje1977 het volgende:
He zonde, heb nog niet genoeg berichtjes geplaatst om te kunnen pm-en. Succes in ieder geval met je tesy shopje.
imageshack werkt niet samen met FOK!quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:44 schreef Miii3 het volgende:
Eens kijken of het lukt om foto's te plaatsen! Mochten ze te groot zijn dan verander ik het even, ik heb ze met een app gemaakt, dus vandaar. Ik heb alle 9 MyBoshi mutsen op tijd afgekregen en de ontvangers waren er erg blij
[ http://imageshack.us/photo/my-images/560/b90s.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://imageshack.us/photo/my-images/32/nf6z.jpg (copy/paste deze link) ]
Hmmm, de foto's werken niet...
nog hulp nodig Kirsten?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:39 schreef kirsten. het volgende:
Ik weet eigelijk niet of dit hier mag (zie niet in waarom niet) maar ik zoek (bij uitzondering) testers voor een uit te brengen patroon in mijn etsyshop. Het gaat om een 'itty bitty mini bunting' patroon. Het wordt gemaakt van katoen met een 3.5 mm naald.
Ik zoek testers die mijn patroon kunnen testen (duh) wat inhoudt dat je het checkt op consistentie, of het allemaal wel goed te volgen is, of er grove spelfouten in staan en in general of het gewoon klaar is om uitgebracht te worden.
Omdat ik morgen mijn etsyshopje ga openen zou ik het fijn vinden als je dit binnen 2 dagen kan maken zodat ik het ook snel kan enlisten. Ikzelf doe er ongeveer een uurtje over om een mini-versie te maken maar ik ken mijn eigen patroon, dus reken iets meer tijd voor jezelf. Voor het patroon moet je wel enigzins bekend zijn met decreasen, het staat ook wel uitgelegd maar enige basiskennis is wel prettig.
De testers krijgen van mij dan het normaliter betaalde (engelse!) patroon toegestuurd, met een eervolle vermelding op de enige echte haakmaarraak facebook![]()
Zeg je nou van joh Kirsten, leuk dat wil ik wel doen, laat dan even een berichtje achter hier. Ik zoek 3 mensen, en wie het eerst komt wie het eerst maalt. PM me ook even je emailadres en dan zie je morgenochtend het patroon tegemoet. Ik verwacht dan van jullie een reactie uiterlijk woensdagavond, zeg 20.00 zodat ik nog de tijd heb om het patroon aan te passen voordat het de shop in gaat.
En voor de indruk wat het dus precies is (dit is een heel slingertje maar voor het testen zijn 4 vlaggetjes prima)
[ afbeelding ]
Alvast bedankt voor de eventuele hulp
Oja, je mag behoorlijk kritisch zijn hoor daar kan ik prima tegenGraag zelfs!
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:10 schreef Miii3 het volgende:
Dan doe ik het via photobucket, Dankje! Hopen dat het nu wel lukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Dankje Annelotje!
brengt me op ideeen voor de kleuren voor mijn pa voor zn mutsquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:10 schreef Miii3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Dankje Annelotje!
aha, heb jij de muts in spiraal gemaakt of join bij iedere nieuwe kleur?quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:18 schreef Miii3 het volgende:
@Creado: dit is het merk van de wol. MyBoshi is wol ontwikkelt speciaal voor deze mutsen, daardoor zit dit label erop. Dit schijnt een nieuwe trend te worden volgens een aantal wolwinkeltjes, o.a. Op echtstudio ook te vinden. Mijn uitleg is een beetje warrig misschien, als je googled op MyBoshi vind je een duidelijkere uitleg van wat het nu precies inhoudt haha.
640 pixels breed is de breedte van het forumquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:14 schreef Miii3 het volgende:
@creado: de mutsen worden gehaakt met halve stokjes en per ronde gesloten. Ik heb voor het sluiten en beginnen van een nieuwe ronde de techniek gebruikt die op de echtstudio blog staat, hierdoor wordt de naad minder zichtbaar.
@kwakz0r: Ieder zo z'n eigen stijl (gelukkig maar) :-) Ik hou zelf wel van wat dikkere / grovere wol (maar weer niet zo van zpagetti haha), dus ik vind ze zelf wel leuk (en lekker warm). Wil tegen de winter ook proberen om van gewone katoen/wol een muts te haken, want die fijner gehaakte mutsen hebben ook wel iets.
O ja, nog ff een vraagje. Ik ben al aan het terugzoeken geweest en ik heb al op het forum gezocht, maar ik kan niet meer vinden hoe groot de foto's nu ook alweer mochten zijn. Hier werd een tijdje terug in het topic wat over gezegd, maar ik weet het niet meer.
Ik kan die blog niet vinden bij echtstudio, heb je misschien een linkje?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:14 schreef Miii3 het volgende:
@creado: de mutsen worden gehaakt met halve stokjes en per ronde gesloten. Ik heb voor het sluiten en beginnen van een nieuwe ronde de techniek gebruikt die op de echtstudio blog staat, hierdoor
http://echt-studio.blogsp(...)maken-met.html#linksquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:44 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik kan die blog niet vinden bij echtstudio, heb je misschien een linkje?
Hier staat ook nog een manier om netjes te joinen, maar die is wat lastiger: http://sarahlondon.wordpress.com/2009/08/10/seamless-symmetrical/
ik kan grof ook wel mooi vinden hoor, maar ik ben gewoon een sucker voor ingewikkelde patronen. denk dat ik daarom ook meer brei dan haak de laatste tijd. Ik wil wel kussens gaan breien van ribbonXL, met kabels, ik ga 4 nieuwe kussenhoezen maken, en dan is t leuk om verschillende texturen te hebben denk ik...quote:@kwakz0r: Ieder zo z'n eigen stijl (gelukkig maar) :-) Ik hou zelf wel van wat dikkere / grovere wol (maar weer niet zo van zpagetti haha), dus ik vind ze zelf wel leuk (en lekker warm). Wil tegen de winter ook proberen om van gewone katoen/wol een muts te haken, want die fijner gehaakte mutsen hebben ook wel iets.
ondanks is het een heel mooi resultaatquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:19 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn Tunisian shawl is af. Ik moet zeggen dat ik wel leukere projecten gemaakt heb! Ik ben geen fan van Tunisian.
[ link | afbeelding ]
dank allen. Die gebruik ik ook gelukkigquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:44 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik kan die blog niet vinden bij echtstudio, heb je misschien een linkje?
Hier staat ook nog een manier om netjes te joinen, maar die is wat lastiger: http://sarahlondon.wordpress.com/2009/08/10/seamless-symmetrical/
Dat is Heather the pony van delicious crochetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:21 schreef Nanuke het volgende:
Die pony! Heb je daar een patroon van?
Helemaal goed!quote:
naald groter idd ook al geprobeerd maar die naald is van bamboe en niet helemaal lang genoeg.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ynske, ik heb mijn shawl met sokkenwol en naald 5 gemaakt, want bij mij werd het ook veel te strak. En ik had nog wel een naaldje groter gekund.
Langzaam he? Ik vond het tergend!
zou ik ook doen, je kunt ook borduren met kruissteekjes op vasten trouwens.... als je per sé dat patroontje wilt Ynske!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:49 schreef Angelof9 het volgende:
Doe het dan gewoon niet, gebruik je de wol voor een "normaal" gehaakt dekentje.
Wil wel voor je kijken hier, maar als ik haal moet ik het verzenden a 6.75, ligt er natuurlijk aan hoeveel bollen je wilt, maar zeg het maar........... er lag ook genoeg groen en blauwig nog en rood/roze, persoonlijk vind ik de laatste niet mooi, verloopt niet zo mooi denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:38 schreef Mirjam het volgende:
Dat bianca is mooi zeg. Hier hadden ze geen bianca in beige
Dan ga ik met je meehopenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:06 schreef Mirjam het volgende:
Ik zag die rooie maar dat leek me meer gewoon rood en wit, niet mooiwel een mooie groenige meegenomen. Lief aanbod, maar idd, dat verzenden wordt me teveel. Ik hoop gewoon dat het binnenkort weer binnenkmt
ja, ik zie het, echt tof! En op de bol, is het dan ook beige zeg maar?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:07 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Dan ga ik met je meehopenwant je denkt als je die bollen ziet liggen, bbrrrr ouderwetse kleur en outbollig, maar als je het opbreid wauw gewoon
ja, beetje beige/creme achtig.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, ik zie het, echt tof! En op de bol, is het dan ook beige zeg maar?
mijn man zei cool, gaaf zegquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:37 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een doodshoofdsjaal gemaakt (tja...). Leuk en makkelijk!
[ link | afbeelding ]
gezellig is iequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:
wat tof..
Mijn ripple blanket in wording:
[ afbeelding ]
Ik word zo blij van al die kleurtjesen het is zo leuk om te doen..
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:08 schreef blabbel6 het volgende:
Heerlijk vrolijk, die deken en je haaknaald kleurt er zo goed bij
wauw, gaaf zeg! welke wol en maat haaknaald gebruik je? ik wil nml zelf ook een ripple maken, maar ik weet niet precies met wat. de deken moet niet te fijntjes worden (wil hem graag in dit leven nog af ;-) ) maar ook niet te grof.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:
wat tof..
[ afbeelding ]
Het is Stylecraft double knit special, acryl, en ik haak het met nr4 naald. Als je los haakt kan je 3,5 gebruiken. Het is een pakket van Echtstudioquote:Op zondag 1 september 2013 00:30 schreef Elohel het volgende:
[..]
wauw, gaaf zeg! welke wol en maat haaknaald gebruik je? ik wil nml zelf ook een ripple maken, maar ik weet niet precies met wat. de deken moet niet te fijntjes worden (wil hem graag in dit leven nog af ;-) ) maar ook niet te grof.
btw, hoi, ik ben een lurker :-D
4quote:Op zondag 1 september 2013 09:23 schreef phluphy het volgende:
Kom ik even bijlezen, heeft Angelof9 alweer 2 shawls gemaakt.![]()
Ik bedacht me net dat het handig zou zijn wanneer er een app zou bestaan, waarmee je kunt zien hoe een patroon gaat uitzien met bepaalde kleuren. Dus, als je een app-maker kent: *hint* !
quote:Op zondag 1 september 2013 09:38 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
4![]()
Maar die andere twee zijn gebreid.
oh de kleurtjesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:45 schreef Sunnythesun het volgende:
wat tof..
[ afbeelding ]
Ik maak ze vaak als kado. Maar heb zelf ook al twee planken vol in de kastquote:Op zondag 1 september 2013 12:22 schreef phluphy het volgende:
[..]![]()
Draag / hou je ze allemaal zelf? Of geef je ze weg / verkoop je ze?
quote:Op zondag 1 september 2013 08:53 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk de ripple! Ben er ook met een bezig in een ander kleurpalet. Ook met stylecraft en naald 4, maar dan juist wel los gehaakt, kan ook prima met naald 4.
wow Angel!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
[ link | afbeelding ]
haha wat goed, ze lijken echt net echt!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:54 schreef Sandra6719 het volgende:
Even de laatste foto's geupload van mijn haakwerkjes:
Oreo koekjes (ik heb ook vanille oreo koekjes gemaakt maar staan niet op de foto, oops), ze zien er zo echt uit dat ik regelmatig graai naar het schaaltje hahaha.
[ afbeelding ]
heey wat leuk, dank je wel nog!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:47 schreef Angelof9 het volgende:
Fijne verjaardag Trui!
[ afbeelding ]
heel mooi!quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:10 schreef Miii3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Dankje Annelotje!
Dank! De markt was leuk, het was wel ongenadig koud met die wind. Er zijn ook meerdere malen dingen weggewaaid maar dat mocht de pret niet drukkenquote:Op zondag 1 september 2013 21:53 schreef trui het volgende:
ben dus aan 't bijlezen na mijn vakantie, wat een boel leuke dingen! leuk slingerpatroon kirsten, hoe was de markt vandaag?
toverheks jij ook nog bedankt voor de felicitatie!en prachtige dingen heb je daar in de maak!
mooie shawls ook weer angel, wat ga je toch snel!
Creado, leuke mutsen!
oh dat wat de pop aan heeft, zou het zo voor mijn kleindochter net 2 willen maken, schattig toch.quote:Op maandag 2 september 2013 15:39 schreef CREADO het volgende:
Nieuwe zomermaaksels nog even: [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is voor kippen die door stress kaal zijn geworden/kaal zijn gepikt. Serieus, zag een vrouw van een kippenopvang op tv met zulke truitjes en vestjes.quote:Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, nu je het zegt, heb ik dit altijd al nodig gehad...
Waar kan ik dat patroon vinden van die surprise eier omhaaksels?? Mijn zoon moet binnenkort ook trakteren......wellicht een optie.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:50 schreef trui het volgende:
en op de terugweg een flink stel van die surprise-eier-omhaaksels omdat ik geen andere traktatie kon bedenken en m'n zoon dit jaar gelukkig in een kleine klas zit.die ga ik vandaag afmaken want morgen moeten ze uitgedeeld worden.
formaat pop was vlug klaar, voor 2 jaar duurt net langerquote:Op dinsdag 3 september 2013 07:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh dat wat de pop aan heeft, zou het zo voor mijn kleindochter net 2 willen maken, schattig toch.
Leuk hoesje, gezllige kleurtjes zo, popcorn stitch ?quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:50 schreef trui het volgende:
ivm de warmte heb ik niet zo heel veel gehaakt op vakantie. op een regenachtige dag wel een hoesje voor m'n nieuwe TomTom gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
verder het wafeldekentje grotendeels afgemaakt (moet nog een randje, zal ik wel showen als ie af is), en op de terugweg een flink stel van die surprise-eier-omhaaksels omdat ik geen andere traktatie kon bedenken en m'n zoon dit jaar gelukkig in een kleine klas zit.die ga ik vandaag afmaken want morgen moeten ze uitgedeeld worden.
kan het nog wel openquote:Op woensdag 4 september 2013 09:01 schreef trui het volgende:
mooi Angel!
blabbel, ik heb voor het tomtomhoesje geen patroon gebruikt, maar wel een steek. de knoopsteek heet ie geloof ik. Het is vrij eenvoudig: 1 rij vasten, de volgende rij om en om een dubbel stokje en een vaste. En dat dan herhalen. Ik heb 'm laten verspringen, maar je kunt ze ook recht boven elkaar maken.
de Tweeter-trakatie is af hoor, het was wel een race tegen de klok, daarom de oogjes maar met stift erop getekend. anders had ik daar misschien nog wel wat leukers van kunnen maken.
[ afbeelding ]
de beschrijving staat hier koningin! het kost wel relatief veel tijd, dus kijk even of het haalbaar is.
dat je het weer top fabriceerd!quote:Op woensdag 4 september 2013 21:20 schreef trui het volgende:
tnx! ze konden zeker nog open, CREADO.of bedoel je het TOMTOM hoesje (ivm de knoopsteek?
daar moet nog steeds een knoop op, ter afsluiting. maar ik weet dat ik die in de praktijk toch niet veel zal gebruiken, dus eigenlijk is 't meer voor de sier.
sorry, geen kindervestjes patroon hier. vanwaar de knipoog achter je vraag, trouwens?
Wat gaaf!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:31 schreef CREADO het volgende:
[ afbeelding ] even mijn mutsjes laten zien voor ik het vergeet![]()
De babyvest patroontjes die ik heb gaan in delen (achterkant, voorpand, mouwen). Op Ravelry staan volgens mij ook wel gratis patronen van kindervestjes.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:39 schreef CREADO het volgende:
Heeft iemandvan jullie toevallig een makkelijk gratis patroontje van een kindervestje (2-3jr). Ik wil dit ook eens proberen, maar weet niet hoe te beginnen. En doe je het in een keer of in delen haken?
volgens mij heeft drops ook veel leuke vestjes. http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.phpquote:Op woensdag 4 september 2013 20:39 schreef CREADO het volgende:
Heeft iemandvan jullie toevallig een makkelijk gratis patroontje van een kindervestje (2-3jr). Ik wil dit ook eens proberen, maar weet niet hoe te beginnen. En doe je het in een keer of in delen haken?
hij is leuk! komt door de oren denk ikquote:Op donderdag 5 september 2013 22:52 schreef Angelof9 het volgende:
Officieel is het een konijn! Maar ik vind het ook meer op een muis lijken.
verschrikkelijke ikke mutsquote:Op vrijdag 6 september 2013 17:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga het haken weer oppakken! Weet iemand een leuk patroon voor een muts voor een vierjarig jongetje?
Verkopen ze die zelf ook jah? Ik was ondertussen ook al van het idee afgestapt. En daarbij bolletjes van ¤3,50 vind ik ook een beetje veel van het goede. (Zonder te weten wat het precies is)quote:Op zaterdag 7 september 2013 07:49 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij mag je die myboshis echt niet doorverkopen. Ze verkopen ze namelijk zelf ook gebreid voor te veel geld...
Ja, je kunt een muts en kleuren en model kiezen op hun site.quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Verkopen ze die zelf ook jah? Ik was ondertussen ook al van het idee afgestapt. En daarbij bolletjes van ¤3,50 vind ik ook een beetje veel van het goede. (Zonder te weten wat het precies is)
Dat zijn idd gewoon pakketten waarmee je ze zelf moet maken.quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, je kunt een muts en kleuren en model kiezen op hun site.
Of is dat alleen voor een pakket bedenk ik me nu?
daarom vind ik ze ook helemaal niet leuk... Je ziet er aan dat het simpel is en dan betaal je er veel te veel geld voor vind ik.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Dat zijn idd gewoon pakketten waarmee je ze zelf moet maken.
En idd bietel, zo heel bijzonder zijn ze ook eigenlijk niet. Het is schijnbaar alleen speciaal garen en je krijgt er zo'n strijklabel bij zodat het wat echter lijkt.
Ja, hier.quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:40 schreef trui het volgende:
ik kwam toevallig een grappige foto van een gehaakt vliegengordijn tegen (bij ponnekeblom) en vroeg me ineens af hoe 't met Trovey is. die is al zolang niet hier geweest (of vergis ik me). Trooooveeeyyy waar beeeen je? En is jouw vliegengordijn al af?
die zijn ook leukquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:04 schreef trui het volgende:
en wat dacht je van een muts met oorflappen, Claudia?
een drakenmuts of iets ander fantasie-achtigs?
of wat meer rechttoe rechtaan, eventueel met grote pompom bovenop.
aaah toverheks!quote:Op zaterdag 7 september 2013 00:07 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
Meisjes, nieuw garen bij de Wibra, van de 3 kleuren ( behalve grijs/zwart) heb ik 10 bollen per kleur, het garen heet Fenna ( zo heet mijn oudste) en kost 1.79 per bol, haken en breien het is zupermooi en zacht...........hollen naar de Wibra want ze hadden maar van elke kleur 2 pakken A 10 bollen..........niet elke wibra had ze las ik al ergens.
Amsterdam, en ik had gisteren nog 2 pakken a 10 bollen gehaald, dus nu 50 bollen van paars bruin 1 pak, en van de andere 2 felle ieder 2 pakken. de grijs/zwart vond ik niet zo mooi.quote:Op zondag 8 september 2013 11:24 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
aaah toverheks!ik vind ze geweldig, maar kon ze niet vinden bij mijn Wibra (groningen) waar heb jij ze weg? Ik ga morgen denk ik ff rondje maken langs alle wibra's hier :p
Nog niet, kom de komende week ook niet veel aan haken toe...vakantieuitjes en zoquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:41 schreef CREADO het volgende:
[..]
die zijn ook leuk![]()
Trovey@ al fotos van de grote stukken en de steen?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |