abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2013 @ 23:00:40 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130867500
Eauw! :D Dat had ik er inderdaad niet in gezien.
in de haak.
pi_130872699
Hij is supercute!!
pi_130887168
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:52 schreef Angelof9 het volgende:
Officieel is het een konijn! Maar ik vind het ook meer op een muis lijken.
hij is leuk! komt door de oren denk ik ;).
By DMB
pi_130888524
Ik ga het haken weer oppakken! Weet iemand een leuk patroon voor een muts voor een vierjarig jongetje?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_130891987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga het haken weer oppakken! Weet iemand een leuk patroon voor een muts voor een vierjarig jongetje?
verschrikkelijke ikke muts O+
By DMB
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:04:27 #281
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_130904237
hoi :W

zijn jullie bekend met de mutsen van Myboshi? ik ben aant twijfelen wat ik zal doen, zo'n pakket bestellen en die mutsen maken of zelf garen zoeken en patronen....
met de winter op komst wil ik mutsen gaan maken om te verkopen via etsy.....(zou dijn zijn als ik van te voren wist dat hetbzou verkopen :@ :P )

ow wat ik dus wilde weten...hoe is het myboshi garen en hoe zijn de patronen?
lees er veel over op internet/blogs maar nog weinig resultaat gezien....mssn een beetje overschat dan?!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:48:48 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130905775
zegt mij niks, Tyler-Girl. weet je of er bij die patronen vermeld wordt of je de producten mag verkopen? dat zou wel handig zijn.

Claudia, wb! Ik heb niet direct een patroon voorhanden, behalve misschien die uilenmutsen, weet je ze nog? (maar dat idee is ook al wel weer een beetje achterhaald, volgens mij.)
in de haak.
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:59:18 #283
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_130906048
nee weet ik ook niet Trui. Wat ik ook raar vind, is dat er schijnbaar een aantal patronen zijn voor die musten, maar je krijgt er een miniboekje met 2patronen gratis bij.....dus eigenlijk heb je er nog weinig aan. (en 3bollen voor 1 muts) ik weet denk ik al wat ik doe:+

Claudia ik kwam vandaag dit mutsje tegen
http://www.ravelry.com/patterns/library/crocheted-ribbed-beanie

ik vind um lief O+ maar misschien iets te kinderachtig voor je jongen?
pi_130906304

Meisjes, nieuw garen bij de Wibra, van de 3 kleuren ( behalve grijs/zwart) heb ik 10 bollen per kleur, het garen heet Fenna ( zo heet mijn oudste _O- ) en kost 1.79 per bol, haken en breien het is zupermooi en zacht...........hollen naar de Wibra want ze hadden maar van elke kleur 2 pakken A 10 bollen..........niet elke wibra had ze las ik al ergens.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:14:43 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130906485
ik kan bij dat soort garen niet altijd meteen voor me zien hoe 't er uiteindelijk uit komt te zien. ben heel benieuwd wat je ermee gaat maken, succes!
in de haak.
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:40:18 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130906985
ik kwam toevallig een grappige foto van een gehaakt vliegengordijn tegen (bij ponnekeblom) en vroeg me ineens af hoe 't met Trovey is. die is al zolang niet hier geweest (of vergis ik me). Trooooveeeyyy waar beeeen je? En is jouw vliegengordijn al af?
in de haak.
pi_130909516
Volgens mij mag je die myboshis echt niet doorverkopen. Ze verkopen ze namelijk zelf ook gebreid voor te veel geld...
Kwak
  zaterdag 7 september 2013 @ 09:32:23 #288
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_130910101
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 07:49 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij mag je die myboshis echt niet doorverkopen. Ze verkopen ze namelijk zelf ook gebreid voor te veel geld...
Verkopen ze die zelf ook jah? Ik was ondertussen ook al van het idee afgestapt. En daarbij bolletjes van ¤3,50 vind ik ook een beetje veel van het goede. (Zonder te weten wat het precies is)
pi_130910144
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:32 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Verkopen ze die zelf ook jah? Ik was ondertussen ook al van het idee afgestapt. En daarbij bolletjes van ¤3,50 vind ik ook een beetje veel van het goede. (Zonder te weten wat het precies is)
Ja, je kunt een muts en kleuren en model kiezen op hun site.

Of is dat alleen voor een pakket bedenk ik me nu?
Kwak
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:04:34 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130910388
en wat dacht je van een muts met oorflappen, Claudia?

een drakenmuts of iets ander fantasie-achtigs?

of wat meer rechttoe rechtaan, eventueel met grote pompom bovenop.

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 07-09-2013 10:10:17 ]
in de haak.
pi_130910943
Ik snap niet zo goed wat er nou zo bijzonder is aan die myboshi muesen. Het zijn toch gewoon beanies met kleurtjes? Als ik zo naar de plaatjes kijk, ziet het eruit als een patroon dat gewoon gratis is te vinden op ravelry.
Of gaat het er gewoon om dat het kant en klare paketten zijn?
De mutsen zien er leuk uit, maar eerste indruk is: zonde van mijn geld!
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:07:20 #292
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_130911286
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 09:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, je kunt een muts en kleuren en model kiezen op hun site.

Of is dat alleen voor een pakket bedenk ik me nu?
Dat zijn idd gewoon pakketten waarmee je ze zelf moet maken.

En idd bietel, zo heel bijzonder zijn ze ook eigenlijk niet. Het is schijnbaar alleen speciaal garen en je krijgt er zo'n strijklabel bij zodat het wat echter lijkt.
pi_130927698
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:07 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Dat zijn idd gewoon pakketten waarmee je ze zelf moet maken.

En idd bietel, zo heel bijzonder zijn ze ook eigenlijk niet. Het is schijnbaar alleen speciaal garen en je krijgt er zo'n strijklabel bij zodat het wat echter lijkt.
daarom vind ik ze ook helemaal niet leuk... Je ziet er aan dat het simpel is en dan betaal je er veel te veel geld voor vind ik.
Kwak
pi_130928257
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:40 schreef trui het volgende:
ik kwam toevallig een grappige foto van een gehaakt vliegengordijn tegen (bij ponnekeblom) en vroeg me ineens af hoe 't met Trovey is. die is al zolang niet hier geweest (of vergis ik me). Trooooveeeyyy waar beeeen je? En is jouw vliegengordijn al af?
Ja, hier. 8-) Lees nog steeds mee hoor maar heb de laatste tijd niet zoveel te melden, ben bezig met grote stukken alhoewel ik nu wel bijna een steen omhaakt heb. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130932673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:04 schreef trui het volgende:
en wat dacht je van een muts met oorflappen, Claudia?

een drakenmuts of iets ander fantasie-achtigs?

of wat meer rechttoe rechtaan, eventueel met grote pompom bovenop.
die zijn ook leuk O+
Trovey@ al fotos van de grote stukken en de steen? :Y O+
By DMB
pi_130934178
Ik vind de MyBoshi wol zelf erg fijn haken, lekker zacht en warm en de mutsen zitten heerlijk, maar dit is met ander garen misschien ook wel te bereiken. Ik vind het zelf erg fijn garen en leuke kleurtjes, maar heb niet met veel verschillende garens gewerkt, dus heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Eind sept /begin okt komt er wel een boek uit met verschillende patronen (mutsen haken en meer heet het geloof ik).
pi_130941500
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:07 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]

Meisjes, nieuw garen bij de Wibra, van de 3 kleuren ( behalve grijs/zwart) heb ik 10 bollen per kleur, het garen heet Fenna ( zo heet mijn oudste _O- ) en kost 1.79 per bol, haken en breien het is zupermooi en zacht...........hollen naar de Wibra want ze hadden maar van elke kleur 2 pakken A 10 bollen..........niet elke wibra had ze las ik al ergens.
aaah toverheks! :o ik vind ze geweldig, maar kon ze niet vinden bij mijn Wibra (groningen) waar heb jij ze weg? Ik ga morgen denk ik ff rondje maken langs alle wibra's hier :p

[ Bericht 0% gewijzigd door wild-r0se op 08-09-2013 11:52:08 ]
pi_130941822
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:24 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

aaah toverheks! :O ik vind ze geweldig, maar kon ze niet vinden bij mijn Wibra (groningen) waar heb jij ze weg? Ik ga morgen denk ik ff rondje maken langs alle wibra's hier :p
Amsterdam, en ik had gisteren nog 2 pakken a 10 bollen gehaald, dus nu 50 bollen van paars bruin 1 pak, en van de andere 2 felle ieder 2 pakken. de grijs/zwart vond ik niet zo mooi.
Had verjaardaggeld van de kids gehad ( wilde unicat garen) maar ja toen zag ik deze via fb en hoppa op de fiets. was nog niet binnen aankomende donderdag zou vracht komen, maar smiddags kwam ik toch weer langs de wibra, zegt meisje als ze er zijn bel ik u, (had ze met me afgesproken) maar ze zegt toch nog ff in het magazijn kijken, kom maar ff hoor, ik erachter aan, allemaal pellerts en zoeken en zoeken en ja hoor 2 dozen onderop, alles met zijn 2 van die pellerts gesjouwd en 4 pakken meegenomen, gisteren lag het restant nog in magazijn, ik tegen die weekendhulp ik weet waar het ligt hij meelopen en ja hoor 2 pakken nog weggegrist. hebberd die ik ben.
maar het haakt zo mooi en het breit ook heerlijk, heb ff geprobeerd. hebben is hebben en binnen is binnen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_130942032

[ Bericht 100% gewijzigd door wild-r0se op 08-09-2013 11:51:55 ]
pi_130943861
Ik ben pas begonnen met haken, en tot nu toe gaat het best goed. Ik maak granny squares, dus dat patroon ken ik inmiddels uit mijn hoofd.
Ik wil nu graag een nijntje gaan maken, heb een engels/amerikaans patroon van ravelry, maar het vertalen naar het nederlands lukt niet helemaal.

Dit is het begin van het patroon voor het hoofd van nijntje:
Magic loop 6 sc (MC), sl st into beginning st of the round= Magic loop met 6 vaste, halve vast in de eerste vaste van de magic loop?

Maar dan? hier snap ik het niet helemaal meer,
2 sc in 1 around= 2 vast in 1 vast(meerderen?)dus van 6 naar 12 vaste denk ik dan...
1 sc, 2 sc in 1, repeat = 1 vaste, 2 vaste in 1, herhalen(is die eerste vaste de vaste voor het draaien van je werk of tel je zo'n vaste niet mee?, dus dan ga je van 12 naar 24?)
2 sc, 2 sc in 1, repeat = 2 vaste, 2 vaste in 1 herhalen

Als iemand me kan helpen graag, het haken gaat prima, maar zo'n patroon "vertalen" grrr wat een gedoe :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')