SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Vier recent afgeronde projecten uit 't vorige deel:
Tylergirl schattige draakje:
en eenhoorn:
en Sandra6719 gebakjes:![]()
Dankje. Ben wel blij met mn eerste verkoopquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:48 schreef trui het volgende:
leuk gelukt dat draakje! en haha op 2 paarden gewed, da's riskant natuurlijk. gefeliciteerd met je 1e verkoop! is hij nog snel opnieuw te maken?
Heb een patroontje uit een van de boekjes van Vicky uitgezocht, en ga daar zelf de vorm aan makenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:15 schreef blabbel6 het volgende:
Schattige schoentjes Ynske!
Ik herken je probleem van het wol willen/moeten kopen. Zucht...
Heb je al een shawl op het oog?
Gaaf, is dat "entrelac" met tunisch haken? Dat wil ik ook nog eens proberen... ooit...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:51 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik zit geloof ik in zo'n fase dat ik elke dag met een ander project wil beginnen...
Met als gevolg dat ik nu dus 'bezig ben' aan een grote Ripple voor mezelf, dat South Park kussen voor m'n vriend, en sinds gisteren een babydeken (nog geen idee voor welke baby):
[ afbeelding ]
...en heb het volgende patroon al weer klaar liggen
Ja, kloptquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Gaaf, is dat "entrelac" met tunisch haken? Dat wil ik ook nog eens proberen... ooit...![]()
Oh trui, wat doe je me aan? Ik ruik al weer een nieuw project!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:00 schreef trui het volgende:
haha ik zag er laatst nog een mooi plaatje over, dat gevoel dat je ondanks een enoooorme stash toch echt nieuw garen nodig hebt voor een nieuw project.zeer herkenbaar!
m'n wafeldekentje-in-progress:
[ afbeelding ]
(telefoonfoto dus de kleuren zijn niet helemaal realistisch maar allez).
ermahgerd zo snelquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:35 schreef Angelof9 het volgende:
5 losse, 1 stokje in de 5e losse vanaf de naald, 2 losse, nog een stokje in diezelfde 5e losse, dan keren.
3 losse, 5 stokjes in de 2-losse van de vorige ronde, 1 stokje in het middelste stokje van de vorige ronde, 5 stokjes in de laatste ruimte (dat is die 4 losse van het begin), 1 stokje in de derde losse van de eerste 5 lossen. Keren.
verdomd, ik denk dat daar de fout steeds xzit bij mijquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:38 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, twee stokjes met 2 lossen ertussen in hetzelfde gaatje.
ermahgerd dat kan ik zelf ook niet verzinnen he?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:18 schreef trui het volgende:
ze bedoelen daar dat je aan het eind van de toer moet haken in de bovenste losse van het eerste 'nepstokje' uit de vorige toer. dus niet telkens helemaal naar 't begin hoor!
Oeh, nice!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:42 schreef Miii3 het volgende:
Zag net in de Wibra folder dat volgende week het Saskia garen 79 cent is ipv 1 euro.
welke kleur?quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:58 schreef Mirjam het volgende:
aw yiss 5 toeren van de elise shawl af, zonder stomme Mirjam-fouten
thanks voor de hulp allen
ik haak 'm met dat fijne acrylgaren van de action, volgens mij wordt dat na blocken erg mooi
' Lever'quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke kleur?
hier gister nog bij een ander filiaal een paar bolletjes van de lichtere bruin gescoord
dies mooi jaquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
' Lever'- naam
Maar wel mooie kleur![]()
volgens het patroon maar 2, iets van 400 meter, en er zit ruim 300 op 1 bolletje.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
dies mooi ja
en hoeveel bolletjes had je nodig?
die neon kleuren hadden ze hier nietquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:36 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ook nog de donkerbruine en neon-roze, van ieder ook 2 bolletjes, voor eventuele vervolgsjaals
ahhhwat doe je ons aanquote:Op zondag 18 augustus 2013 08:42 schreef Miii3 het volgende:
Zag net in de Wibra folder dat volgende week het Saskia garen 79 cent is ipv 1 euro.
niet? ze zijn wel echt leuk hoor. hierhadden ze neongroen en roze, het vak voor geel was leeg.die had ik anders wel ook meegenomen, neongeelquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
die neon kleuren hadden ze hier niet
ik heb nu:
donkerblauw
turquase
groen
rood
roze
bruin
lever
zwart
wit
creme
klopt ja, die zit ook in de boxquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:39 schreef Mirjam het volgende:
oh en grijs hadden ze ook, daar stond ik nog even over te twijfelen
Wat een warrig patroon hè?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:36 schreef Mirjam het volgende:
die elise shawl?
de eerste 2 toeren zijn gelukt, bedankt angelof9![]()
volgende probleem:
nu staat er steeds, als 1 van de laatste steken van iedere toer, dc in 3rd chain of begin chain.
moet in dan steeds in de derde losse van de allereerste toer haken, of geldt dit voor de voorgaande toer, of die toer zelf?
ik snap de logica niet dus verpruts het nu daar
welke muts maak jequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:15 schreef Miii3 het volgende:
Ik ben sinds afgelopen weekend mutsen aan het haken van MyBoshi wol, haakt heerlijk! Heb er ondertussen al 4 gehaakt. Moet nu voor 9 mensen een muts haken, heb er nu 2 af. Hoop ze eigenlijk komend weekend af te hebben, maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag haha.
goed hoorquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb een week geleden van mijn moeder leren haken en net een tablethoesje afgerond (zelf bedacht..) Ben dus echt een rookie en ga hier mooi inspiratie opdoen
![]()
Volgend project wordt een laptophoes van Granny squares voor de mr![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:38 schreef CREADO het volgende:
[..]
goed hoorheb je foto gemaakt van je trots
heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 22:06 schreef Miii3 het volgende:
@creado 6x het gifu model (de beanie zeg maar), waarvan 4 voor kinderen en 3x het suita model (heet die zo? In ieder geval het gewone model)
heel mooiquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn parasol is af! Ik ben er supertrots op, hij is echt heel tof:
[ link | afbeelding ]
Ik had een (erg onduidelijk) plaatje als voorbeeld. Moest wel erg improviseren hier en daar!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heel mooi
heb je dit patroon zelf bedacht?
awesomequote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn parasol is af! Ik ben er supertrots op, hij is echt heel tof:
[ link | afbeelding ]
Wat leuk!!!!!! Gefeliciteerd met je eerste haakwerkquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Zoals beloofd mijn aller aller aller eerste haakwerkje![]()
[ afbeelding ]
En ik heb inmiddels de Granny Square onder de knie en 3 klaar voor een laptophoes
Dank. Er valt nog veel aan te verbeteren, ik beschouw het als een prototype, maar voor een eerste project niet slecht gelukt al zeg ik het zelfquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:49 schreef Sandra6719 het volgende:
[..]
Wat leuk!!!!!! Gefeliciteerd met je eerste haakwerk
Ik heb er sjaals van gemaaktquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:48 schreef Sandra6719 het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel, ik kom een paar dagen niet en ik heb een hoop bij te lezen haha, gezellig!!!
WOW Angel wat prachtig!!!!!
Mag ik jullie hulp vragen ajb?? Ik heb een stuk of 5 knotten garen van deze in de kleuren: paars/lila, bruin/ecru, zwart/ wit en blauw/lichtblauw. Iemand enig idee wat ik hier van kan haken? Ik heb al pannenlappen gemaakt. Het is vrij dik en stug garen (haaknaald 8/10).
.
Alvast bedankt! [ afbeelding ]
Goed idee!! Mooie sjaal! Het is alleen balen dat ik van alles maar 1 kleur heb, maar ik zou de blauwe en paarse wel samen kunnen doen (geen gekke combi toch?). Hoeveel bollen heb je gebruikt per sjaal?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:01 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb er sjaals van gemaakt
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Precies!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Dank. Er valt nog veel aan te verbeteren, ik beschouw het als een prototype, maar voor een eerste p
Dat is geen gekke combi hoor, zeker als je er lange strepen in maakt, kan dat een heel leuk effect geven!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:35 schreef Sandra6719 het volgende:
[..]
Goed idee!! Mooie sjaal! Het is alleen balen dat ik van alles maar 1 kleur heb, maar ik zou de blauwe en paarse wel samen kunnen doen (geen gekke combi toch?). Hoeveel bollen heb je gebruikt per sjaal?
Ik heb er ook 2 van en ik ben er mee aan het armbreien.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:48 schreef Sandra6719 het volgende:
Jeetje wat gaan jullie snel, ik kom een paar dagen niet en ik heb een hoop bij te lezen haha, gezellig!!!
WOW Angel wat prachtig!!!!!
Mag ik jullie hulp vragen ajb?? Ik heb een stuk of 5 knotten garen van deze in de kleuren: paars/lila, bruin/ecru, zwart/ wit en blauw/lichtblauw. Iemand enig idee wat ik hier van kan haken? Ik heb al pannenlappen gemaakt. Het is vrij dik en stug garen (haaknaald 8/10).
.
Alvast bedankt! [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |