En wat heb je zoal in die tijd gemanaged?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:53 schreef babsje80 het volgende:
Ik had me zelfs opgewerkt bij mijn laatste werkgever tot manager.
Manager bij de plantsoenendienst of een afvalbedrijf? En dan checken wie wel/niet aanwezig was? Kan geen enkele andere 'manager' baan bedenken waarbij je niet zou hoeven schrijven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:53 schreef babsje80 het volgende:
Ik had me zelfs opgewerkt bij mijn laatste werkgever tot manager.
Klaagt TS als ze gewoon minimumloon betaald zou krijgen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Dus? Dit verandert het feit niet dat je nu te lui bent om te werken voor je geld.
Ik vind 40 uur werken (verspreid over de maand!) dus niet zoveel voor het geld dat je krijgt als je in de bijstand zit. Uurloon is prima als je het uitrekent en je hebt nog wat te doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:58 schreef Ludd het volgende:
[..]
Klaagt TS als ze gewoon minimumloon betaald zou krijgen?
Toevallig in een bordeel?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:59 schreef babsje80 het volgende:
Ik had 3 en soms 4 meiden onder mij.
Alle voorkomende werkzaamheden die bij een manager horen tot de administratie toe.
Super, maar kun je nu eens uitleggen hoe het precies zit met je financien? Je krijgt nu geen WW meer, maar je wil een aanvulling en daarvoor terug willen ze dat je je handen uit de mouwen steekt?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef babsje80 het volgende:
@Sandyman
Nee veel leuker dan dat ik ben fotograaf en ik was vestigingsmanager met 3 a 4 meiden onder me.
Was echt heel leuk werk.
Vroeger misschien. Er zijn aanzienlijk meer werkelozen dan vacatures. Hoe kan je dan beweren dat er altijd voor iedereen werk is?quote:
Het hoeft niet he. Er is altijd nog de optie om het niet te doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef babsje80 het volgende:
Nee wil echt werken alleen de manier hoe hun het willen staat me niet aan...
Ik vind het een straf.
Als ze me daar kunnen laten werken betekend dat dat er een baan is ....dan hoor je daarvoor betaald te worden.
En dan ging ik gerust de hele dag strijken.
Tof, laat je weten hoe het afloopt!!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:31 schreef babsje80 het volgende:
@Maanvis,
Dankje die had ik nog niet gezien reageer meteen!!!
Waarom breng je zo'n brief niet zelf?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:29 schreef babsje80 het volgende:
Mijn dochter bracht laatst mijn sollicitatie brief naar de zeeman.
Zeg die meid oh leuk (ze zag natuurlijk een meisje van 16 voor zich) tot dat ze begreep dat het voor haar mama was van bijna 33.Mijn dochter zei dat ze toen minder vrolijk reageerde :-(
Je hebt geen werk, maar bent niet in de gelegenheid even een briefje te droppen in tegenstelling tot je dochter die hele dagen naar school gaat?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:39 schreef babsje80 het volgende:
@Ik was helaas niet in de gelegenheid hem zelf te brengen.
Maar ik had wel al contact gehad met de manager een dag daar voor.
* Fogel pakt popcornquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hebt geen werk, maar ben niet in de gelegenheid even een briefje te droppen in tegenstelling tot je dochter die hele dagen naar school gaat?
Misschien wil je dochter er wel werken? Kan ze 100 euro kostgeld betalen per maand, opgelost.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:39 schreef babsje80 het volgende:
@Ik was helaas niet in de gelegenheid hem zelf te brengen.
Maar ik had wel al contact gehad met de manager een dag daar voor.
Beschermingsbewind? Wat houdt dat in?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:44 schreef babsje80 het volgende:
Ja ik snap wat je bedoeld maar in dit gezin speelt veel meer dan alleen zoeken naar werk.
Zo ben ik gister naar de ggn geweest ik sta namelijk sinds 1-7 onder beschermingsbewind
en zo zijn er nog meer dingen die geregeld moeten worden.
Ik moest ook even de google aanslingerenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Beschermingsbewind? Wat houdt dat in?
tis vakantiequote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:41 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je hebt geen werk, maar bent niet in de gelegenheid even een briefje te droppen in tegenstelling tot je dochter die hele dagen naar school gaat?
Wat moet je verder nog regelen dan? Zolang je inkomsten maar bij je bewindvoerder binnenkomt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:44 schreef babsje80 het volgende:
Ja ik snap wat je bedoeld maar in dit gezin speelt veel meer dan alleen zoeken naar werk.
Zo ben ik gister naar de ggn geweest ik sta namelijk sinds 1-7 onder beschermingsbewind
Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je wel 200 per maand kunt verdienen, maar ik weet niet zeker of dat bluf is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:59 schreef Wokkel het volgende:
Waarom neem je niet gewoon een baantje, die 100 euro per maand kan iedereen verdienen toch?
Hoewel, wordt dat dan niet op de Wajong van de partner gekort?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:01 schreef Renesite het volgende:
Wat moet je verder nog regelen dan? Zolang je inkomsten maar bij je bewindvoerder binnenkomt.
Hoe dan ook: elke euro die je meer verdient boven de uitkering van je partner is meegenomen. Een en al luxepositie
Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:03 schreef APK het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je wel 200 per maand kunt verdienen, maar ik weet niet zeker of dat bluf is.
Dat is alleen weggelegd voor mensen met heel veel talent.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:03 schreef APK het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je wel 200 per maand kunt verdienen, maar ik weet niet zeker of dat bluf is.
100 of desnoods 200 euro per maand kan iedereen met een goed stel handen verdienen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:10 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Blijf maar lekker in fantasieland
Goh, de enige die je naar de mond praat heeft gelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:29 schreef babsje80 het volgende:
@Ludd je hebt gelijk!!!
Er zijn meer werkelozen dan werk.
Mijn dochter bracht laatst mijn sollicitatie brief naar de zeeman.
Zeg die meid oh leuk (ze zag natuurlijk een meisje van 16 voor zich) tot dat ze begreep dat het voor haar mama was van bijna 33.Mijn dochter zei dat ze toen minder vrolijk reageerde :-(
Ik ben niet te oud om te werken en wil echt graag maar ze willen me niet.
Ik heb deze ervaring zelf ook als manager. De baas wil zoon goedkoop mogelijke krachten.
Baantjes om 100 euro te verdienen zijn er altijd. Niet zeiken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:10 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Blijf maar lekker in fantasieland
Naar de mond praten?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Goh, de enige die je naar de mond praat heeft gelijk
Ik denk dat je momenteel weinig lieverkoekjes te bakken hebt. Wat kun je allemaal? Ga uit van je kracht en zoek vanuit daar een baan die bij je past. Deze baaneis is wellicht een extra motivatie.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:15 schreef babsje80 het volgende:
Maar liever gewoon netjes op contract en voor een normaal loontje.
Wat zeur je nou, als je meer dan 100 euro per maand verdient heb je niets meer te maken met die uitkerings instantie toch?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:42 schreef babsje80 het volgende:
@ludd,
Ze moeten eens vaker Nu.nl bijhouden. En dan onder het kopje economie.
Mensen met een (goede) baan snappen nog niet voldoende wat dit kabinet kapot maakt maar dat komt vanzelf als er nog meer bedrijven over de kop gaan en ook zij hun baan verliezen.
Wat ik niemand gun overigens.
Vreemd, dat zie ik nooit. Bij de Aldi overigens wel, daar hebben ze juist géén jongeren in dienst. Misschien dat dit dus per regio verschillend is?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef Copycat het volgende:
Hier bij de AH en andere supermarkten zie ik steeds vaker herintredende vrouwen achter de kassa, het brood en zelfs de vakken vullen. Stukken ouder dan begin dertig, ook.
Het begint met willen.
En er zijn ook zat mensen die vanuit die werkloosheid andere mogelijkheden vinden. Ook dat is een feit.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef babsje80 het volgende:
Nee daar gaat het niet over ga liever vandaag nog werken.
Maar het is gewoon een fijt dat veel mensen (en ik zie het om me heen)hun baan verliezen.
Als ik een baan vind spring ik letterlijk een gat in de lucht
Kan. Hier bij mijn vaste AH in Eindhoven (een franchisenemer) is denk ik een derde van de werknemers vrouw van 35/40+ .quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
Vreemd, dat zie ik nooit. Bij de Aldi overigens wel, daar hebben ze juist géén jongeren in dienst. Misschien dat dit dus per regio verschillend is?
Die AH bij ons is vet pauperquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kan. Hier bij mijn vaste AH in Eindhoven (een franchisenemer) is denk ik een derde van de werknemers vrouw van 35/40+ .
Als ik mezelf niet meer zou kunnen bedruipen, ga ik er ook solliciteren.
Anders ga je niet in op de vragen maar blijf je hangen in je zieligheid.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef babsje80 het volgende:
Maar het is gewoon een fijt dat veel mensen (en ik zie het om me heen)hun baan verliezen.
Strijpsestraat de Gezelligste!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:51 schreef hugecooll het volgende:
Die AH bij ons is vet pauper( @insulindelaan)
Misschien dat die franchisenemer een andere filosofie heeft? Dat oudere werknemers, hoewel duurder, misschien meer betrokken zijn en een meer continue factor zijn? Of misschien is het een stukje maatschappelijke betrokkenheid om mensen die anders moeilijker aan het werk komen toch een baan te bieden. In ieder geval, volgens mij is het nog altijd zo dat de meeste supermarkten gewoon alleen naar de prijs kijken en dus alleen jonger personeel aannemen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kan. Hier bij mijn vaste AH in Eindhoven (een franchisenemer) is denk ik een derde van de werknemers vrouw van 35/40+ .
Als ik mezelf niet meer zou kunnen bedruipen, ga ik er ook solliciteren.
Blijkbaar niet, want dit voorstel vind je helemaal niks.quote:
Lol, fijt!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef babsje80 het volgende:
En wat heb je daar al aan gedaan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:45 schreef babsje80 het volgende:
Ik zou het graag geloven, maar in de praktijk werkt dit niet zo. Ze hebben nu een goedkope manier gevonden om die functie in de wasserette in te vullen, en zullen dit graag zo willen houden. Er zijn altijd wel mensen in de bijstand die ze dit voor een habbekrats kunnen laten doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:56 schreef Copycat het volgende:
Wat je er vooral uit moet lezen is denk ik de boodschap dat je je niet moet laten ontmoedigen. En niet al direct vanuit een negatieve invulling moet uitgaan. Een rukbaantje tegen minimale vergoeding kan uitmonden in een leuke job waar je je helemaal thuisvoelt. Maar dan moet je wil dingen durven en willen aanpakken.
Nu officieel is vastgesteld dat je stekeblind bent geef ik je weinig kans.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef babsje80 het volgende:
Jawel maar 100 euro op 40 uur werken dat gaat echt zo niet lukken...dus ik ben al flink aan het solliciteren vandaag heb er al 2 de deur uit !!!
Zoheee, 2 per dagquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef babsje80 het volgende:
Jawel maar 100 euro op 40 uur werken dat gaat echt zo niet lukken...dus ik ben al flink aan het solliciteren vandaag heb er al 2 de deur uit !!!
Is 60 per maand. Dat is echt wel veel. Zoveel vacatures zijn er niet eens in de buurt, waar ik op zou kunnen reageren.quote:
goh...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:44 schreef babsje80 het volgende:
100 euro op 170 uur, trouwens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef babsje80 het volgende:
De eerste indruk is de brief. Als het taalgebruik daarin net zo'n bedroevend niveau heeft als de inhoud van haar posts hier, geeft dat meteen een slechte eerste indruk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is 60 per maand. Dat is echt wel veel. Zoveel vacatures zijn er niet eens in de buurt, waar ik op zou kunnen reageren.
Daar ben ik het mee eens. Al denk ik dat je op een forum anders schrijft dan in een brief. Op internet maak ik behoorlijk wat taalfouten, maar als het moet kan ik (nagenoeg) foutloos schrijven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
De eerste indruk is de brief. Als het taalgebruik daarin net zo'n bedroevend niveau heeft als de inhoud van haar posts hier, geeft dat meteen een slechte eerste indruk.
Ik ben geen taalnazi, maak zelf ook genoeg fouten, maar bij iets belangrijks als een sollicitatie -en al helemaal in haar situatie- moet je toch echt wat extra inzet eraan besteden.
Zoals ik eerder al zei raad ik TS aan om hier een brief te posten zodat we haar kunnen helpen.
Dat valt ook nog al mee. Je kan de bijstanduitkering niets veel verder verlagen omdat je dan onder het bestaansminimum komt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:36 schreef LordLynx het volgende:
Grootste probleem van nederland op het moment,, je kan beter lekker thuis blijven zitten dan werken omdat het bijna niks oplevert. Tenminste, het levert natuurlijk wel wat op, maar die uitkeringen zijn in nederland zo hoog dat het verschil gewoon nihil is...
Iedereen moet nu eenmaal een steentje bijdragen. Voor mensen met jouw instelling betaal ik liever geen belasting. DOe me dan maar iemand die wel wil maar echt niet kan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:08 schreef babsje80 het volgende:
inderdaad!!!
Ik ben niet van plan dat te doen!!!
We zijn wel goed maar niet gek!!!
Ik ben een heel sociaal mens maar zo sociaal hoef ik niet zijn.
Nou nee ...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:41 schreef babsje80 het volgende:
@Ludd word helpt goed bij foutloos schrijven haha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |