abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 20:13:32 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_130067795
quote:
12s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef babsje80 het volgende:
Jawel maar 100 euro op 40 uur werken dat gaat echt zo niet lukken...dus ik ben al flink aan het solliciteren vandaag heb er al 2 de deur uit !!!
100 euro op 170 uur, trouwens.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 14 augustus 2013 @ 20:26:17 #152
45833 crew  Fogel
pi_130068387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is 60 per maand. Dat is echt wel veel. Zoveel vacatures zijn er niet eens in de buurt, waar ik op zou kunnen reageren.
De eerste indruk is de brief. Als het taalgebruik daarin net zo'n bedroevend niveau heeft als de inhoud van haar posts hier, geeft dat meteen een slechte eerste indruk.
Ik ben geen taalnazi, maak zelf ook genoeg fouten, maar bij iets belangrijks als een sollicitatie -en al helemaal in haar situatie- moet je toch echt wat extra inzet eraan besteden.

Zoals ik eerder al zei raad ik TS aan om hier een brief te posten zodat we haar kunnen helpen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_130068546
Ow en fijt?
Ik zou echt je CV en brief hier even dumpen zodat de ergste fouten er uit gehaald kunnen worden
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_130068859
Grootste probleem van nederland op het moment,, je kan beter lekker thuis blijven zitten dan werken omdat het bijna niks oplevert. Tenminste, het levert natuurlijk wel wat op, maar die uitkeringen zijn in nederland zo hoog dat het verschil gewoon nihil is...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_130068886
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

De eerste indruk is de brief. Als het taalgebruik daarin net zo'n bedroevend niveau heeft als de inhoud van haar posts hier, geeft dat meteen een slechte eerste indruk.
Ik ben geen taalnazi, maak zelf ook genoeg fouten, maar bij iets belangrijks als een sollicitatie -en al helemaal in haar situatie- moet je toch echt wat extra inzet eraan besteden.

Zoals ik eerder al zei raad ik TS aan om hier een brief te posten zodat we haar kunnen helpen.
Daar ben ik het mee eens. Al denk ik dat je op een forum anders schrijft dan in een brief. Op internet maak ik behoorlijk wat taalfouten, maar als het moet kan ik (nagenoeg) foutloos schrijven.

Ook is het nog al afhankelijk van de functie waar je op solliciteert. Een heftruckchauffeur zal eerder op zijn CV beoordeeld worden dan op het feit of zijn brief taalkundig gezien goed in elkaar steekt.
pi_130068962
@Ludd,
Hier ook niet haha
Maar moet verplicht 5 keer solliciteren per week , komt goed zou je zeggen haha
Solliciteer al zolang....weet je wat ik nog het ergste vind ...dat je na je sollicitatie wel een bevestiging van ontvangst krijgt maar geen reactie of zo pffff en je dan afvragen waarom je ongemotiveerd bent haha
Nee ik ben goed gemotiveerd maar het werkt ontmoedigend......
pi_130069008
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:36 schreef LordLynx het volgende:
Grootste probleem van nederland op het moment,, je kan beter lekker thuis blijven zitten dan werken omdat het bijna niks oplevert. Tenminste, het levert natuurlijk wel wat op, maar die uitkeringen zijn in nederland zo hoog dat het verschil gewoon nihil is...
Dat valt ook nog al mee. Je kan de bijstanduitkering niets veel verder verlagen omdat je dan onder het bestaansminimum komt.
pi_130069017
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:08 schreef babsje80 het volgende:
inderdaad!!!
Ik ben niet van plan dat te doen!!!
We zijn wel goed maar niet gek!!!
Ik ben een heel sociaal mens maar zo sociaal hoef ik niet zijn.
Iedereen moet nu eenmaal een steentje bijdragen. Voor mensen met jouw instelling betaal ik liever geen belasting. DOe me dan maar iemand die wel wil maar echt niet kan.
Whatever...
pi_130069071
@Ludd word helpt goed bij foutloos schrijven haha
Maar dit is gelukkig een forum
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:44:18 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130069242
quote:
12s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:41 schreef babsje80 het volgende:
@Ludd word helpt goed bij foutloos schrijven haha

Nou nee ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_130069800
Nee het probleem is dat we met zijn 2tjes moeten werken om alles te kunnen betalen en als dan 1 van die 2 zijn baan verliest je te weinig inkomsten hebt om nog rond te kunnen komen.
Een bijstand uitkering is geen vet pot. Is net boven de 1200 netto. Is dus een 1 verdieners loontje.
Ik zeg niet dat het te veel is en ik denk dat als je leven daar naar ingericht is je er makkelijk van kan leven. Maar als je van een 2 verdieners loon naar 1 moet is dat een andere zaak omdat je uitgave patroon meestal aangepast is aan je loon.

Verder was vroeger bijvoorbeeld de huursubsidie via het vrom als je dan ging werken hield je meteen iets van je loon over. Dat motiveerde. Huursubsidie ging naar het jaarloon van het jaar ervoor.

Tegenwoordig moet je alles meteen door geven waardoor als je gaat werken je het recht op toeslagen verliest en deze meteen moet terug betalen. Vaak forse bedragen.
Waardoor je ind geen cent overhoud het eerste en soms ook het 2 de jaar.(spreek uit ervaring)
En daarom motiveert het mensen niet om te gaan werken, omdat als je werkt ook wil zien waar voor je werkt.

Ik zelf heb hier geen moeite mee ik ga gewoon werken.
Zit ook liever niet thuis en al helemaal niet graag in de wwb.
pi_130069938
@Copycat

Vertel?? Is word niet fijn om mee te werken??
pi_130069942
quote:
12s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:55 schreef babsje80 het volgende:
Nee het probleem is dat we met zijn 2tjes moeten werken om alles te kunnen betalen en als dan 1 van die 2 zijn baan verliest je te weinig inkomsten hebt om nog rond te kunnen komen.
Een bijstand uitkering is geen vet pot. Is net boven de 1200 netto. Is dus een 1 verdieners loontje.
Ik zeg niet dat het te veel is en ik denk dat als je leven daar naar ingericht is je er makkelijk van kan leven. Maar als je van een 2 verdieners loon naar 1 moet is dat een andere zaak omdat je uitgave patroon meestal aangepast is aan je loon.

Verder was vroeger bijvoorbeeld de huursubsidie via het vrom als je dan ging werken hield je meteen iets van je loon over. Dat motiveerde. Huursubsidie ging naar het jaarloon van het jaar ervoor.

Tegenwoordig moet je alles meteen door geven waardoor als je gaat werken je het recht op toeslagen verliest en deze meteen moet terug betalen. Vaak forse bedragen.
Waardoor je ind geen cent overhoud het eerste en soms ook het 2 de jaar.(spreek uit ervaring)
En daarom motiveert het mensen niet om te gaan werken, omdat als je werkt ook wil zien waar voor je werkt.

Je laat verdomme je dochter je sollicitatiebrieven langs brengen. Al was je stephan hawking, dan nog zou ik je niet aannemen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:59:23 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130070003
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:58 schreef babsje80 het volgende:
@Copycat

Vertel?? Is word niet fijn om mee te werken??
Jawel. Maar het haalt niet al je fouten uit een tekst.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_130070054
quote:
12s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:38 schreef babsje80 het volgende:
@Ludd,
Hier ook niet haha
Maar moet verplicht 5 keer solliciteren per week , komt goed zou je zeggen haha
Solliciteer al zolang....weet je wat ik nog het ergste vind ...dat je na je sollicitatie wel een bevestiging van ontvangst krijgt maar geen reactie of zo pffff en je dan afvragen waarom je ongemotiveerd bent haha
Nee ik ben goed gemotiveerd maar het werkt ontmoedigend......
Ga het eens anders doen. Vrij zinloos om op dezelfde manier te blijven solliciteren als het zo overduidelijk niet werkt.
pi_130070405
@Queller,

Heb je tips....misschien zit er iets bij wat ik nog niet heb gedaan.
pi_130070443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:07 schreef babsje80 het volgende:
@Queller,

Er is hier nu al een miljoen keer gezegd dat je iemand naar je brief en cv moet laten kijken. Misschien moet je dat dan eens doen?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_130070608
Wil ik graag maar zit normaal nooit op een forum.
Weet dus ook niet hoe ik mijn cv bij iemand krijg.
En wie wil dat doen??
Of moet ik hem hier in het openbaar erop zetten , lijkt me niet handig staan persoonlijke dingen in.
pi_130070682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:07 schreef babsje80 het volgende:
@Queller,

Ik heb geen andere tip dan die ik al gaf: doe het eens anders. Ik ken je niet, weet niet wat je kan, weet niet wie je bent, weet niet wat je wilt, dus gerichter kan ik het niet. En wil ik het ook niet overigens; ik ben al druk zat met mensen in mijn omgeving :)
pi_130070732
@ Queller

Toch bedankt
pi_130070763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:11 schreef babsje80 het volgende:
Wil ik graag maar zit normaal nooit op een forum.
Weet dus ook niet hoe ik mijn cv bij iemand krijg.
En wie wil dat doen??
Of moet ik hem hier in het openbaar erop zetten , lijkt me niet handig staan persoonlijke dingen in.
Haal de persoonlijke dingen er uit? (naam, bedrijfsnamen etc)
Er staan genoeg van die anonieme brieven op internet hoor

Of stuur een pm naar wat mensen die hier aangeven dat ze wel willen helpen (ik wil wel helpen overigens) met daarin je brief
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_130071240
@rhubarbje
Hij geeft aan dan ik dan eerst 7 dagen actief moet zijn op dit forum.
Anders stuur jij een mail naar -emailadres- En dan stuur ik je mijn cv toe.

- Edit: emailadres verwijderd. -

[ Bericht 17% gewijzigd door APK op 15-08-2013 17:12:58 ]
pi_130075618
quote:
12s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:55 schreef babsje80 het volgende:

Er zijn heel veel mensen die 40 uur werken voor 1200,- netto.
Vind je gek dat veel mensen niet willen werken 1200 netto is ruim 1650 bruto.
Interessant he ?
pi_130076085
Ik ga mijn mail niet geven :')

Maak hem maar anoniem en zet hem hier neer
zeker bij de brief kan dat prima
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:41:49 #175
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130076177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:40 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ga mijn mail niet geven :')
Geen anonieme e-mail hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo