abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130306687
XM, ik zou ook proberen of een syntocinon neusspray helpt. Ik vind 10 minuten tot de tsr ook wel lang klinken. Bij mij maakte de neusspray geen verschil, maar ik krijg meestal binnen de 2 minuten wel een tsr. Even 5 minuten van tevoren sprayen en dan pas de kolf aankoppelen.

Jipster, volgens mij kan dat wel. Het zullen waarschijnlijk maar kleine hoeveelheden zijn (de echte productie komt pas op gang als de placenta loslaat) maar veel heeft een pasgeboren kindje toch niet nodig. Dat het de bevalling kan opwekken lijkt me een broodje aap, maar ik durf geen garanties te geven ;). Juud wilde het gaan doen, maar ik weet niet of ze er nog aan toegekomen is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:24:48 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130307183
Nope, bij 32.4 bevallen en toen was er nog geen melk. Bij mij kwam er toen alleen wat helder vocht uit, pas na mijn bevalling kwam er colostrum.

Mijn zoon heeft overigens de eerste 24 uur een paar keer 2 ml kv gehad. Na 24 uur kon ie volledig over op mijn melk. :) Die kv heb ik wel ter discussie gesteld, maar hij was er best slecht aan toe die eerste 24 uur, dus had dat gewoon nodig, het zij zo...

Van te voren kolven is een goed plan Jipster, al zou ik het eerst met de hand proberen. Gewoon kijken of er wat melk komt en dan evt heel kort kolven.
Bij de apotheek kan je spuitjes halen van enkele ml, daarmee kan je het dan opzuigen en die spuitjes kan je in een bakje in je vriezer bewaren.
Succes ermee en wat goed dat je erover nadenkt. ;)
pi_130308640
Ik kom hier even trots zijn O+

75 cm en 8820 gram O+ en dat op mijn melk! (Want eten doet ze nog steeds bar slecht)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130308798
Wauw Marjolijntje! Zeker iets om trots op te zijn.
pi_130308818
Dank voor de reacties dames, ik ga het over een paar weken gewoon eens proberen. Lukt het niet, dan niet, en uiteraard heeft baby noodzaak tot bijvoeding dan zij het zo. Maar ik merk dat ik alles waar ik destijds geen controle over had, ik nu wil kijken of dat en wat er wel mogelijk is. Binnen ook nu weer de grenzen van een ks. Maar die kan ook heel anders verlopen als het geen spoedje is enz.
pi_130308986
Marjolijntje, wat groeit ze goed ^O^. Ze pakt duidelijk wel wat ze nodig heeft, ondanks het slechte eten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130309465
Jipster, Miss Isis heeft het volgens mij wel gedaan. Ik heb toen op bv.com een aantal artikelen voor d'r gevonden, eens kijken of ik die nu weer kan vinden voor je ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_130309591
Mooie curve Marjolijntje!

Oh Jipster, ik kan me zo goed voorstellen dat je nu graag de controle wil hebben over alles wat mogelijk is. Succes, hopelijk lukt het om vooraf wat te kolven :*
pi_130309625
Ha gevonden Jipster:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:18 schreef Morretje het volgende:
Ik ga even zoeken voor je, das makkelijker voor mij dan alles te typen. Moment :P

-edit-
Hier staan al een hoop antwoorden op je vragen:

http://www.borstvoeding.c(...)d/hypoglycaemie.html

Kolven met de hand idd, alle druppeltje opvangen op bv een theelepeltje en ook zo invriezen. Dan verlies je de minste kostbare druppeltjes door overgieten oid.
Productie wordt niet beïnvloed lijkt me, omdat deze pas echt op gang komt als de placenta uit je lichaam is en je andere hormonen aan gaat maken.

Je hebt per keer maar een klein beetje nodig om bij te voeden. Met kunstvoeding kreeg mijn zoon 10 ml, en volgens mij is dat al vrij veel. Maagjes van pasgeborenen zijn erg klein, zoveel drinken ze de eerste dag ook niet uit je borst.

Succes, ik wilde dat ik dat gedaan had :P

pi_130310405
He bedankt, Morretje! Ik ga eens lezen!! ^O^
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:08:51 #211
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130323192
We zijn gisteren naar het CB geweest maar de groeicurves werkten niet (zowel die van het CB als die van bv.com). Net kon ik eindelijk kijken, misschien Miet ik na de vakantie nog maar eens gaan...

Gaat wel erg hard...
pi_130323486
Gewoon normaal toch pessie? Als je naar de lengte kijkt is ze nooit gemiddeld geweest. Bij de geboorte zat ze ook al helemaal boven en dat lijntje houdt ze blijkbaar nog aan ook. Ik denk dat haar gewicht prima past ook bij haar lengte. Wat zei het cb?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:20:56 #213
259886 pessie
pi_130323579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon normaal toch pessie? Als je naar de lengte kijkt is ze nooit gemiddeld geweest. Bij de geboorte zat ze ook al helemaal boven en dat lijntje houdt ze blijkbaar nog aan ook. Ik denk dat haar gewicht prima past ook bij haar lengte. Wat zei het cb?
Ze hebben een nieuw gebouw en de computers werkten niet. Ze weten dus niets, behalve abstracte cijfers.

Best spannend, Nathan is tegenwoordig gemiddeld en dan krijg je er zo'n vette bij :P ...

Hoe gaat het voeden op vakantie?
pi_130323718
Voeden op vakantie. Zucht! Bram bijt. Heel hard. Tot bloedend toe.

Ik krijg de neiging om er gewoon mee te kappen zo irritant begin ik het te vinden.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:32:10 #215
259886 pessie
pi_130323992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Ticootje het volgende:
Voeden op vakantie. Zucht! Bram bijt. Heel hard. Tot bloedend toe.

Ik krijg de neiging om er gewoon mee te kappen zo irritant begin ik het te vinden.
Dat is niet leuk zeg! :* Tandjes? Heb je dentinox meegenomen?
pi_130325839
Mooie curve hoor, pessie!
pi_130326586
Pessie, volgens mij is die curve heel mooi! Terug op het beginlijntje.
Tico, bijten sucks :( hoop dat hij er snel mee stopt..
pi_130326735
Mooie curves Pessie en Lijntje O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130326757
Ticootje :o minder van het bijten!

Mooie curves marjolijntje en pessie!

Hier alweer 15.5mnd bv O+ ook al is het alleen nog 1 of 2x snachts
pi_130326787
Bitterend, je avatar :D superleuk!
pi_130326874
Mooie curves Pessie! En inderdaad, mooi in verhouding.

Tico, auw! :X

Bitterend, ik herken je bijna niet met je nieuwe avatar. Leuk! :D
pi_130326887
Zoe overdag niks meer?

Lijntje ja he :D ik zag het op een jumpsuit op FB en toen heeft mijn man een UI voor mij gemaakt ervan :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130327050
Die jumpsuit moet Faye :Y)
pi_130327087
Superleuk bitterend!
Nee al een tijdje niet meer overdag. (tenzij ze valt of pijn heeft ofzo)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:44:25 #225
259886 pessie
pi_130327113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
Zoe overdag niks meer?

Lijntje ja he :D ik zag het op een jumpsuit op FB en toen heeft mijn man een UI voor mij gemaakt ervan :D
Ik vind em leuk :D .

Gisteren bij de zorgboerderij nog tegelijk gevoed met een moeder met een dochter van 7 maanden O+
pi_130327158
Ik vond het echt geweldig _O- ik zou hem ook willen hebben!

Zoe oww ok. Vind je het goed zo? :*

Hier juist veel meer ineens overdag..laatste kiesjes komen door en ze ontwikkelt heel snel! mijn productie neemt ook toe met al dat gecluster :D

Kyara na zo lang op fok! had ik ook eens zin in een UI :P
pi_130328075
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:32 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat is niet leuk zeg! :* Tandjes? Heb je dentinox meegenomen?
Bram bijt momenteel op alles. Gewoon alles wat in z'n mond gaat gaan de kaken vol gas dicht. Lepels, handen, vingers (behalve z'n eigen natuurlijk), speen, knuffels...
8 tanden zijn door, ik mag toch hopen dat er niet nog meer nu komen. Hij is pas 7 maanden.
pi_130338893
:X Tico

Jipster, ik kwam gister op twitter nog 2 artikelen tegen. Geen idee of je een keizersnede krijgt overigens..

Voeden op de OK

Kolven in de zwangerschap
pi_130338936
Ticootje :X auwtsj

Bitterend
Ja ik vind het wel prettig dat ze lekker eet en ze geeft zelf wel aan of ze borst wil of niet.
pi_130338970
Bijten is zo gruwelijk pijnlijk!! :X Echt moedermishandeling!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130339252
pessie? waarom wil je nog een keer wegen? Gaat toch meer dan prima zo! Geen zorgen meer maken hoor, is echt niet nodig!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:30:25 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130345657
bitterend, ik zie geen avatar :?

tico, wat onwijs naar dat Bram zo bijt! Was Leyla niet ook een bijter?

Ik vind het zo heerlijk om te voeden. O+ Het ene moment ligt ze in de madonnahouding (waarbij haar benen op de bank liggen zomdat ze zo groot is ;) ) supergeconcentreerd te drinken, en een moment later springt ze op om te vertellen dat bijen gele en zwarte sprepen hebben en honing maken. O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130348395
Wat leuk Davinia!

De wijkverpleegkundige is net weg, en ons meisje is in 6 dagen 220 gram aangekomen! *O*

De bevestiging van wat ik al dacht, maar heerlijk om het nog even zo te zien. Ze is dus boven geboortegewicht!
pi_130353108
Net weer op het cb geweest. Wat vinden jullie van deze curve? De verpleegkundige deed er heel luchtig over.
Je geeft nog volledige bv? Oh, dan is dit gewoon de vier-maandendip...

De oudste viel rond de vier maanden zelfs af en dat was (onder andere) reden om fv te gaan geven. Ik hoop nu de bv nog een poosje door te kunnen geven!

Edit: zie curves een paar posts verder naar beneden...

[ Bericht 26% gewijzigd door Piekie81 op 22-08-2013 20:47:39 ]
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130353200
Piekie, ik kan de curves niet zien, er staat dat het niet een van mijn kinderen is..
pi_130353646
Pieke je dient ze eerst op je computer op te slaan en dan ergens anders te uploaden voor je ze hier plaatst :)
Lotte!
Noah!
pi_130353718
Sorry, Noob die ik ben!

Ik zal het straks op een laptop fiksen, ik zit nu op de tablet.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130360884
Nieuwe poging om de curves hier neer te zetten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Piekie81 op 22-08-2013 20:44:00 (sorry, twee dezelfde curves...) ]
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130360934
Nu een van de curves nog vervangen door de gewichtscurve. ;)
pi_130360983
u vraagt, wij draaien ;)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130361754
De 4 mnd dip op de curve van het cb komt doordat die gebaseerd is op de gemiddelden in NL en veel kinderen krijgen hier dan al fv en groeien daardoor harder. Dat geeft voor bv-kindjes een vertekend beeld.

Maar dan zou het op de curve van bv.com niet terug moeten komen toch? Zijn lijntje lijkt idd iets af te buigen. Is zijn gedrag veranderd? Mijnes was rond de 4 maanden veel afgeleid en dronk minder (hij haalde het 's nachts in). Kan je vaker aanleggen op jouw verzoek? Of een droomvoeding voor je gaat slapen? Borstcompressie om de stroomsnelheid aan het einde van een voeding wat op te voeren (krijgt hij ook meer vette melk)?

Er hoeft niet per se echt iets te zijn, wellicht zoekt hij nog naar zijn plek in de curve. Maar in de gaten houden kan geen kwaad :). Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:41:20 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130363215
Laiv, dat gaat dus goed! ^O^

Piekie, nu ben ik heel benieuwd hoe E's curve er komende week uitziet! Ik denk dat Phaidra het meeste al heeft gezegd verder... hopelijk trekt ie gewoon weer naar zn lijntje!

En pfff ik moet echt flink bijkolven nu. Mn kind drinkt 2 flinke flessen op het kdv, variërend van 140-180 cc. Maar wat ik ook doe, ik krijg op mn werk echt niet meer dan 300 bij elkaar. En 's ochtends nakolven lukt me tot nu toe alleen als ik laat moet werken. En dat voorraadje heeft ze ook al op -O-
Lijkt me zo heerlijk als je gewoon een vriezer vol hebt!
pi_130363329
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:30 schreef DaviniaHR het volgende:
bitterend, ik zie geen avatar :?

tico, wat onwijs naar dat Bram zo bijt! Was Leyla niet ook een bijter?

Ik vind het zo heerlijk om te voeden. O+ Het ene moment ligt ze in de madonnahouding (waarbij haar benen op de bank liggen zomdat ze zo groot is ;) ) supergeconcentreerd te drinken, en een moment later springt ze op om te vertellen dat bijen gele en zwarte sprepen hebben en honing maken. O+ O+
Leyla heeft ook wel eens gebeten maar niet zoals Bram. Het is echt niet grappig. Meneer meent dat alles wat in z'n mond gaat onwijs hard op moet gebeten worden. Maar ow jee als ik iets in z'n mond geef wat niet gepureerd is. Kauwen wilt hij absoluut niet.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:52:25 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130363822
Oh klinkt echt naar Tico :X want hij heeft ook al tandjes natuurlijk... ik vind E's kaakjes ook al zeer doen!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:04:17 #245
259886 pessie
pi_130364454
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla heeft ook wel eens gebeten maar niet zoals Bram. Het is echt niet grappig. Meneer meent dat alles wat in z'n mond gaat onwijs hard op moet gebeten worden. Maar ow jee als ik iets in z'n mond geef wat niet gepureerd is. Kauwen wilt hij absoluut niet.
En als je hem nou eerst een schijfje komkommer geeft en dan gaat voeden?

Laiv, gaat goed!

Piekie, wat vind je van nakolfen en dat bijgeven? Heb ik bij Nathan gedaan toen wij hiermee zaten en bij ons heeft het geholpen. Was wel een hele klus.
pi_130375239
Bedankt voor jullie reacties!
Er is niet heel veel veranderd de afgrlopen tijd. M is twee weken geleden juist veel vaker gaan drinken, overdag en 's nachts. Sinds maandag is hij drie keer naar het kdv geweest, waar hij niet veel drinkt (120-160 totaal tussen 9 en 16/17 uur). Maar dat is pas drie dagen, dus dat zou nog niet zo duidelijk in de curve te zien kunnen zijn lijkt mij. Sinds hij naar het kdv gaat komt hij 's nachts nog maar 1 of 2 keer.

Hij pakt de fles nog steeds niet heel goed, thuis krijgen we er max 100-120 in, maar meestal stopt hij al rond de 80 met drinken. Misschien dat nakolven nog iets doet, alleen is dat lastig te combineren met werken...

Ik hoop dat het gewoon zoeken naar zijn lijntje is, ik ga het zeker in de gaten houden.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130376582
Piekie, Viktor had ook die vier maanden dip en ook op de curves van bv.com. Wij zijn gewoon zo doorgegaan met 5,5 maand begonnen met vast voedsel en ondertussen heeft hij alles ingehaald, niets aan de hand. Het hoeft dus niet per se iets te zijn. In de gaten houden is altijd goed natuurlijk.

Tico, wat pijnlijk dat bijten met een mond vol tandjes. V heeft nog geen tandjes maar als hij zijn hoofd omdraait met de tepel tussen zijn kaken doet het al pijn.

hier gaat het na 8,5 maand nog steeds prima. Hij eet nog weinig anders dus we zitten nog op 6 voedingen per dag en soms een nachtvoeding. Het kolven word ik wel zat. Steeds gedoe om genoeg melk te hebben voor een werkdag. Ik heb nu nog twee weken vakantie dus even kijken hoe en wat ik daarna ga doen als ik geen 450 per werkdag gekolft krijg.
pi_130376605
Nu geen zorgen maken Piekie, kinderen kunnen de curve niet altijd perfect volgen. Geen extra dingen gaan doen, gewoon doorgaan met voeden op verzoek. En mocht je gaan twijfelen over bijvoeding: moedermelk bevat altijd veel meer calorieën dan welke groente- of fruithap dan ook. En waar bijvoeding zit, wordt er niet gevraagd om melk.
pi_130378238
Ik wil het inderdaad gewoon even aankijken en wel even gaan proberen of melk met een beetje rijstbloem erdoor met een lepeltje wel goed naar binnen gaat. Dan kunnen ze op het kdv op die manier de intake misschien iets vergroten.
Thuis krijgt hij voorlopig alleen bv.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_130466354
Mijn meisje heeft nog bijna drie weken te gaan voordat ze vier maanden oud is, maar volgens mij is ze al hard op weg om een flinke dip te creëren.
De laatste dagen drinkt ze heel kort en onrustig. Waar ze eerst minstens een kwartier en meestal langer per borst bezig was, laat ze nu al los na amper vijf minuten... Nu weet ik dat als ze ouder worden ze krachtiger en dus korter kunnen drinken, maar ik heb nu echt het gevoel dat er niet veel in komt. Ook de flesjes (gekolfd) kosten veel moeite en komen meestal niet op...

Iemand een idee of dit normaal is en 'gewoon een fase' of moet ik me wel zorgen maken?

Btw, plasluiers zijn prima en ze is even alert en vrolijk als altijd (lees: een lekkere slaapkop die nooit vraagt/zeurt om eten)
  maandag 26 augustus 2013 @ 06:47:46 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130468758
Jeetje 5 minuten is wel kort ja! Hier zit soms na kort drinken al een flinke boer dwars, als ze die kwijt is drinkt ze dan rustiger verder.

Heb bij E verder nog niets gemerkt, maar ik ben nu helemaal nieuwsgierig wat ze morgen weegt!
pi_130478378
Huuuuuh?!
Fulltime borstvoeding, een net aan 7 weken baby en ongesteld. ONGESTELD???!!
pi_130478430
Meer mensen? Ik dacht namelijk dat je cyclus op gang komt wanneer de voedingen wat minder worden. Dan ehm, is voor 't zingen de kerk uit dus ook vrij spannend.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:59:54 #254
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130478435
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef Kiwisoep het volgende:
Huuuuuh?!
Fulltime borstvoeding, een net aan 7 weken baby en ongesteld. ONGESTELD???!!
Had ik ook ;( Het vloeien was net 1 week over :')
pi_130478504
Ah het kan dus wel! Dat zeggen ze niet. Ik werd dus blij gemaakt met een dooie mus he!
Vloeien heeft hier trouwens krap aan twee weken geduurd gelukkig.
pi_130478526
Bij de eerste was ik ook exact 6 weken na de bevalling weer ongesteld. Met volledige bv.

Nu is hij vier maanden, nog geen menstruatie gezien. Ook volledige bv.
pi_130478602
Shit zeg.
pi_130478638
Kan ik nog iets doen om een dipje te voorkomen? Extra tussendoor kolven? Heb trouwens niks vooraf gemerkt vwb productie.
pi_130478677
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:19 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil het inderdaad gewoon even aankijken en wel even gaan proberen of melk met een beetje rijstbloem erdoor met een lepeltje wel goed naar binnen gaat. Dan kunnen ze op het kdv op die manier de intake misschien iets vergroten.
Thuis krijgt hij voorlopig alleen bv.
Mijn zoon dipte met vier maanden ook:

Omdat hij opeens ging doorslapen, ik ongesteld werd en hij heel actief begon met rollen, maar vooral omdat hij de fles niet wilde. Ik ben toen 's ochtends een keer extra gaan voeden, echt even afladen voor het kdv, 's middags een keer extra en op het kdv zijn ze actiever aan de slag gegaan om er melk in te krijgen (pap met rijstebloem inderdaad, uit een spuitje werkte super!) Twee keer 150 cc krijg hij toen. Door al deze maatregelen ging hij weer prima groeien. Ik heb wel de weegfrequentie wat opgevoerd om het goed in de gaten te houden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130479017
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:59 schreef Kiwisoep het volgende:
Meer mensen? Ik dacht namelijk dat je cyclus op gang komt wanneer de voedingen wat minder worden. Dan ehm, is voor 't zingen de kerk uit dus ook vrij spannend.
Ja, hier ook met een week of 7 a 8. En dat met 2 kindjes fulltime aan de borst.
Beetje jammer :+
pi_130479177
Met twee zelfs! Sjonge ik dacht er nog even verlost van te zijn. Dipt iedereen tijdens menstruatie? En kan je daar vooraf iets aan doen?
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:02:58 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130480106
Ik zit in spanning af te wachten hoe het zal zijn kiwi, ben (gelukkig) nog niet ongesteld geworden! Ook geen idee of je productie per definitie dipt eigenlijk? Maar ik denk dat je kindje dat zelf wel regelt hoor, gewoon aanleggen als ze daarom vraagt!
pi_130480277
Ik dipte wel tijdens menstruatie maar ik ben snel daarna de cerazette gaan slikken dus niet meer ongesteld.
pi_130482511
Dat klinkt goed Kyara. Ik ga ook maar eens voor anticonceptie oriënteren. Durfde het niet aan omdat heel veel gevolg heeft of kan hebben op je productie. Maar als ik ongesteld word heeft dat ws ook effect. Ben benieuwd!
pi_130483781
9 weken hier ook, met 10-20 voedingen per dag en nacht :') Ik dipte er helaas wel bij. Overigens was ik zelf heel blij met de koperspiraal, want geen synthetische hormonen en geen gedoe.
pi_130494387
Goed om te weten. Voor de zwangerschap had ik een mirena, dat ding laten zetten heeft wel zo hels veel zeer gedaan dat ik dat liever niet nog een keer doe. Eruit ging supermakkelijk en zonder pijn. Is het zetten van een koperspiraal hetzelfde?

Hoe bevalt de cerazette kyara?
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:13:21 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130494480
Als het goed is doet het nu veel minder zeer omdat je bevallen bent kiwi ;)

Een vriendin van mij krijgt volgende week ook een koperspiraal, ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Je wordt dan toch heftiger ongesteld Wup? Of wisselt dat ook weer per persoon?
pi_130494548
Ook na een keizersnede?
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:16:49 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130494699
Oh, oeps :@

Geen idee in dat geval :? Volgens mij moet het minder pijnlijk zijn omdat je baarmoedermond aan het eind van de zwangerschap verweekt en wat verder open gaat staan. Daarna sluit ie niet meer zo als daarvoor. Dus alleen als je ontsluiting hebt gehad lijkt me. Maargoed, da's puur giswerk hoor!
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:17:00 #270
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130494710
Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest.
De laatste paar dagen wel weer af en toe kramp, en ik vind het doodeng!
Ik draag op het werk een witte broek, zul je net zien dat het juist op een werkdag losbreekt :{
.... met gevoel voor drama....
pi_130495007
Piekie :* Ik sluit me aan bij Wupwup!

Kiwi, stom }:| Hier nog geen menstruatie, hopelijk duurt het nog even!
pi_130495184
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Je wordt dan toch heftiger ongesteld Wup? Of wisselt dat ook weer per persoon?
Dat wisselt per persoon. (heb er eentje gehad)
pi_130495195
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 00:49 schreef Shandaly het volgende:
Mijn meisje heeft nog bijna drie weken te gaan voordat ze vier maanden oud is, maar volgens mij is ze al hard op weg om een flinke dip te creëren.
De laatste dagen drinkt ze heel kort en onrustig. Waar ze eerst minstens een kwartier en meestal langer per borst bezig was, laat ze nu al los na amper vijf minuten... Nu weet ik dat als ze ouder worden ze krachtiger en dus korter kunnen drinken, maar ik heb nu echt het gevoel dat er niet veel in komt. Ook de flesjes (gekolfd) kosten veel moeite en komen meestal niet op...

Iemand een idee of dit normaal is en 'gewoon een fase' of moet ik me wel zorgen maken?

Btw, plasluiers zijn prima en ze is even alert en vrolijk als altijd (lees: een lekkere slaapkop die nooit vraagt/zeurt om eten)
Niemand dus? Ook geen tips?
Donderdag maar weer het weeguurtje afwachten dan...
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:30:29 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130495505
Wil ze daarna ook echt niet meer verder drinken Shandaly?

E laat best vaak los, maar moet dan vaak een boer, of een scheet, of wil gewoon liever de boekenkast bestuderen :') Daarna drinkt ze weer rustig door :9
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:30:39 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130495519
Oh, en waar ik hier voor kwam:

Afgelopen zondag was er familiefeest in het park. Theatervoorstelling voor de kinderen, ballonnen, een hele hoop mensen...
Tijdens de voorstelling, gewoon in de open lucht, wilde S. drinken en ben ik even op een bankje gaan zitten om hem te voeden.
Hij heeft echt maar een paar minuutjes gedronken (zoveel afleiding), maar in die tijd hebben er zoveel mensen naar me geknikt of geglimlacht. En 2 personen zeiden ook dat ze het zo goed vonden dat ik nog voedde.
Ik was stomverbaasd :o
Kwam vast door het mooie weer dat men vertederd was en juist niet verbaasd of geshockeerd.
Ik vond het fijn en was (onterecht?) toch best n beetje trots :)
pi_130495640
Shandaly, als er geen verandering optreedt in plasluiers of gedrag zou ik me zeker geen zorgen maken :)

L. drinkt nu ook een stuk korter en naar mijn idee effectiever dan voorheen. Gewoon omdat hij nu krachtiger is.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:33:36 #277
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130495686
Shandaly, de mijne drinkt ook niet altijd even lang of goed. Zonde van de tijd :P
Ik maakte me er nooit zo druk om, hij haalde het later (meestal 's nachts) toch wel weer in.
Zolang ze gezellig zijn, goed plassen en poepen, geloof ik het wel.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:34:34 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130495747
Wat tof kersjes!

Ik viel dit weekend van mijn stoel van verbazing. Een (tamelijk openminded) kennis zei dat ze moeders vaak alle schaamte voorbij vond; dat ze je dan vroegen om bij het oppassen gekolfde melk te geven (van die gele drab! :r ) en voeden in een restaurant of op het terras vond ze ook echt not done :N Toen ik aangaf dat ik mijn kind graag overal wil kunnen voeden, maar daarom dus wel speciale discrete voedingskleding draag, kon ze dat dan wel weer waarderen.

En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden :o 8)7
pi_130496028
Ja Shandaly, dat hebben we hier ook gehad! Ik maakte me vooral zorgen om m'n productie, maar dat heeft ze daarna zelf weer geregeld. Het duurde hier denk ik een week ongeveer, daarna ging ze weer rustiger drinken. Meestal ca. 10 minuten per borst. 's Avonds/ 's nachts vaak wat langer en ook een stuk rustiger. We hebben hier niets geks gemerkt in gewicht eigenlijk, daar maakte ik me ook geen zorgen om want ze heeft genoeg reserves hier ;)

Wat leuk kersjes, en terecht trots!
pi_130496043
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:14 schreef Kiwisoep het volgende:
Ook na een keizersnede?
Heb je ontsluiting gehad? Dan is het plaatsen idd makkelijker. Qua bloedverlies: ja, dat is de eerste drie cycli meer dan normaal. Maar daar had ik dan weer een fijne cup voor (lekker off topic inmiddels :P ). Keertje extra verschonen vind ik de moeite niet.
pi_130496095
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
Wat tof kersjes!

Ik viel dit weekend van mijn stoel van verbazing. Een (tamelijk openminded) kennis zei dat ze moeders vaak alle schaamte voorbij vond; dat ze je dan vroegen om bij het oppassen gekolfde melk te geven (van die gele drab! :r ) en voeden in een restaurant of op het terras vond ze ook echt not done :N Toen ik aangaf dat ik mijn kind graag overal wil kunnen voeden, maar daarom dus wel speciale discrete voedingskleding draag, kon ze dat dan wel weer waarderen.

En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden :o 8)7
Koemelk is net zo goed gekolfde melk ;)
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:40:25 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130496134
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef WupWup het volgende:

[..]

Koemelk is net zo goed gekolfde melk ;)
Dat lag op het puntje van mijn tong _O- maar ik heb ze lekker laten razen.

Terwijl ik mijn baby aan het voeden was, dat dan weer wel oO<
pi_130496148
Bizar LB! Ik vind het er eigenlijk helemaal niet raar uitzien. Gele drab :?
En net wat Wupwup zegt, koemelk is ook gekolfd :P
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:41:26 #284
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130496191
Wat achterlijk eigenlijk...

De melk uit de met mest besmeurde tepels van met vliegen bezaaide koeien, dat na allerlei ingewikkelde processen verpakt in karton in de supermarkt ligt, vindt iedereen normaal om zelf te drinken...

Maar moedermelk dat uit een vrouwenborst komt die elke dag goed verzorgd en gewassen wordt... Vinden ze smerig en raar

:?
pi_130496199
Nee, ze wil echt niet meer. Ze 'drinkt' alleen langer bij de avondvoeding (as we speak), maar dat is dan vooral omdat ze gewoon half slaapt ;)
Nah ja.. we zullen wel zien bij het wegen.. plassen doet ze iig goed. Ze is de laatste dagen vooral fan van wildplassen... en mama maar wassen! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
[...] En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden :o 8)7
Vies is anders, maar als het al zo'n beetje geschift is, met zo'n dikke laag bovenop, en waterige zooi onderin.. moet zeggen dat ik dat er ook niet echt smakelijk uit vind zien....
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:42:24 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130496252
Nouja, de eerste dagen was het echt wel geel. Ik snapte ineens waar Medela de kleur van de flesjes en kolven op gebaseerd had :D

En als het geschift is ziet het er inderdaad niet zo tof uit. Maar dat bedoelden zij niet eens.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:43:54 #287
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130496352
Ik vond het juist altijd geweldig om die "drab" te zien aan de binnenkant van de deksels van mijn kolfbekertjes :D

The good stuff :Y)
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:45:39 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130496484
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Ik vond het juist altijd geweldig om die "drab" te zien aan de binnenkant van de deksels van mijn kolfbekertjes :D

The good stuff :Y)
Ja, ik ben er ook retetrots op, op die vetklodders aan de randen van de flesjes :9
pi_130496612
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja, de eerste dagen was het echt wel geel. Ik snapte ineens waar Medela de kleur van de flesjes en kolven op gebaseerd had :D
Whoeha, dat zei ik ook tegen de verpleging idd :D
pi_130496629
Kersjes wat mooi!

Wat vaag LB. :?

De cerazette bevalt mwah. Maar spiraaltje wil ik om persoonljnke redenen echt niet en ik weet niet wat anders. Condooms schiet ook niet echt op.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:54:12 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130497035
Je kan ook voor een permanente oplossing gaan Kyara.

Stel dat je straks weer een tweeling krijgt. It can happen :Y
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:00:13 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130497393
Mijn moeder heeft dit weekend foto's gemaakt toen ik E bij haar in de tuin zat te voeden, ze zijn zo mooi geworden O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130497396
Mijn meisje doet soms een dagje waar ze inderdaad korter drinkt als normaal. Hier haalt ze dat dan een dag later dubbel en dwars in.
pi_130497474
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Kyara het volgende:
Kersjes wat mooi!

Wat vaag LB. :?

De cerazette bevalt mwah. Maar spiraaltje wil ik om persoonljnke redenen echt niet en ik weet niet wat anders. Condooms schiet ook niet echt op.
Ik heb de implanon sinds juni en ik ben echt tevreden tot nu toe.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130497485
Ohhhhhhh LB O+ En die voetjes/beentjes zo O+
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:03:41 #296
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130497566
LB O+
pi_130498075
Mooie foto LB!

En ik heb helemaal geen ontsluiting gehad. Spiraaltje wordt het dus niet denk ik. Ga binnenkort maar gewoon even langs de huisarts en dan een keuze maken. Bang dat de minipil voor mij te licht zal zijn. We zien het wel. Voor veel nu even condooms of op tijd stoppen (maar das ook link natuurlijk), maar allebei niet ideaal.

En ik werk zelf op een kdv en krijg dus een boel gekolfde melk in handen. Zelf ben ik daar altijd heel voorzichtig mee omgegaan, al vind ik het van de 1 minder 'vies' als van de ander.
Afgelopen weekend is Fenne voor het eerst een middagje bij mijn schoonmoeder geweest, en had ik dus gekolfde melk mee. Zij is voorstander van poedermelk en ik voelde me wel wat beschaamd. Maar soms moet ik daar wat minder na over nadenken heb ik besloten :)
pi_130498557
Wat een mooie foto LB! O+

Kersjes, permanent vind ik toch nog wat definitief eerlijk gezegd. Stel dat ik de staatsloterij win....

Implanon kan ik nog naar informeren.
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:49:57 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_130499695
Kiwisoep, niet beschaamd voelen joh :o
Jij geeft borstvoeding aan je kind en dankzij de hedendaagse mogelijkheden kan je kleintje ook bv krijgen als jij niet in de buurt bent. Mooi toch ^O^

Kyara, snap ik wel.
Ook al weet ik dat ik een volgende zwangerschap waarschijnlijk niet zal overleven :')
Toch heb ik moeite met het idee dat er na een ingreep van niks nooit meer een kans zal bestaan dat er ooit nog een kindje in me zal groeien. Moeilijk...

Maar als je de staatsloterij wint... Mag ik dan misschien een beetje? Dan regel ik een draagmoeder die het vuile werk mag doen en heb ik een beebje zonder bloed, zweet en kots :P :+
pi_130502993
LB, mooie foto.

Ik vind zo een ingreep ook erg definitief, zou ik ook moeite mee hebben.

Shandaly, dan zou ik me geen zorgen maken.

Kiwisoep, niet over nadenken of beschaamd bij voelen.

Hier hebben we nu echt een ritueel met vragen voor bv: speciaal moppertje, t- shirt trekken enzo en als hij klaar is, dan duwt hij de borst weg en probeert mijn t-shirt omhoog/ voedingsshirt naar beneden te trekken. Heb nu dus maar Bitterends eitueel met kusjes op de borst geïintroduceerd :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')