quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:18 schreef Morretje het volgende:
Ik ga even zoeken voor je, das makkelijker voor mij dan alles te typen. Moment
-edit-
Hier staan al een hoop antwoorden op je vragen:
http://www.borstvoeding.c(...)d/hypoglycaemie.html
Kolven met de hand idd, alle druppeltje opvangen op bv een theelepeltje en ook zo invriezen. Dan verlies je de minste kostbare druppeltjes door overgieten oid.
Productie wordt niet beïnvloed lijkt me, omdat deze pas echt op gang komt als de placenta uit je lichaam is en je andere hormonen aan gaat maken.
Je hebt per keer maar een klein beetje nodig om bij te voeden. Met kunstvoeding kreeg mijn zoon 10 ml, en volgens mij is dat al vrij veel. Maagjes van pasgeborenen zijn erg klein, zoveel drinken ze de eerste dag ook niet uit je borst.
Succes, ik wilde dat ik dat gedaan had![]()
Ze hebben een nieuw gebouw en de computers werkten niet. Ze weten dus niets, behalve abstracte cijfers.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon normaal toch pessie? Als je naar de lengte kijkt is ze nooit gemiddeld geweest. Bij de geboorte zat ze ook al helemaal boven en dat lijntje houdt ze blijkbaar nog aan ook. Ik denk dat haar gewicht prima past ook bij haar lengte. Wat zei het cb?
Dat is niet leuk zeg!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Ticootje het volgende:
Voeden op vakantie. Zucht! Bram bijt. Heel hard. Tot bloedend toe.
Ik krijg de neiging om er gewoon mee te kappen zo irritant begin ik het te vinden.
Ik vind em leukquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
Zoe overdag niks meer?
Lijntje ja heik zag het op een jumpsuit op FB en toen heeft mijn man een UI voor mij gemaakt ervan
Bram bijt momenteel op alles. Gewoon alles wat in z'n mond gaat gaan de kaken vol gas dicht. Lepels, handen, vingers (behalve z'n eigen natuurlijk), speen, knuffels...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:32 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat is niet leuk zeg!Tandjes? Heb je dentinox meegenomen?
Leyla heeft ook wel eens gebeten maar niet zoals Bram. Het is echt niet grappig. Meneer meent dat alles wat in z'n mond gaat onwijs hard op moet gebeten worden. Maar ow jee als ik iets in z'n mond geef wat niet gepureerd is. Kauwen wilt hij absoluut niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:30 schreef DaviniaHR het volgende:
bitterend, ik zie geen avatar
tico, wat onwijs naar dat Bram zo bijt! Was Leyla niet ook een bijter?
Ik vind het zo heerlijk om te voeden.Het ene moment ligt ze in de madonnahouding (waarbij haar benen op de bank liggen zomdat ze zo groot is
) supergeconcentreerd te drinken, en een moment later springt ze op om te vertellen dat bijen gele en zwarte sprepen hebben en honing maken.
![]()
En als je hem nou eerst een schijfje komkommer geeft en dan gaat voeden?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla heeft ook wel eens gebeten maar niet zoals Bram. Het is echt niet grappig. Meneer meent dat alles wat in z'n mond gaat onwijs hard op moet gebeten worden. Maar ow jee als ik iets in z'n mond geef wat niet gepureerd is. Kauwen wilt hij absoluut niet.
Had ik ookquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:57 schreef Kiwisoep het volgende:
Huuuuuh?!
Fulltime borstvoeding, een net aan 7 weken baby en ongesteld. ONGESTELD???!!
Mijn zoon dipte met vier maanden ook:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:19 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil het inderdaad gewoon even aankijken en wel even gaan proberen of melk met een beetje rijstbloem erdoor met een lepeltje wel goed naar binnen gaat. Dan kunnen ze op het kdv op die manier de intake misschien iets vergroten.
Thuis krijgt hij voorlopig alleen bv.
Ja, hier ook met een week of 7 a 8. En dat met 2 kindjes fulltime aan de borst.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:59 schreef Kiwisoep het volgende:
Meer mensen? Ik dacht namelijk dat je cyclus op gang komt wanneer de voedingen wat minder worden. Dan ehm, is voor 't zingen de kerk uit dus ook vrij spannend.
Dat wisselt per persoon. (heb er eentje gehad)quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
Je wordt dan toch heftiger ongesteld Wup? Of wisselt dat ook weer per persoon?
Niemand dus? Ook geen tips?quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:49 schreef Shandaly het volgende:
Mijn meisje heeft nog bijna drie weken te gaan voordat ze vier maanden oud is, maar volgens mij is ze al hard op weg om een flinke dip te creëren.
De laatste dagen drinkt ze heel kort en onrustig. Waar ze eerst minstens een kwartier en meestal langer per borst bezig was, laat ze nu al los na amper vijf minuten... Nu weet ik dat als ze ouder worden ze krachtiger en dus korter kunnen drinken, maar ik heb nu echt het gevoel dat er niet veel in komt. Ook de flesjes (gekolfd) kosten veel moeite en komen meestal niet op...
Iemand een idee of dit normaal is en 'gewoon een fase' of moet ik me wel zorgen maken?
Btw, plasluiers zijn prima en ze is even alert en vrolijk als altijd (lees: een lekkere slaapkop die nooit vraagt/zeurt om eten)
Heb je ontsluiting gehad? Dan is het plaatsen idd makkelijker. Qua bloedverlies: ja, dat is de eerste drie cycli meer dan normaal. Maar daar had ik dan weer een fijne cup voor (lekker off topic inmiddelsquote:
Koemelk is net zo goed gekolfde melkquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
Wat tof kersjes!
Ik viel dit weekend van mijn stoel van verbazing. Een (tamelijk openminded) kennis zei dat ze moeders vaak alle schaamte voorbij vond; dat ze je dan vroegen om bij het oppassen gekolfde melk te geven (van die gele drab!) en voeden in een restaurant of op het terras vond ze ook echt not done
Toen ik aangaf dat ik mijn kind graag overal wil kunnen voeden, maar daarom dus wel speciale discrete voedingskleding draag, kon ze dat dan wel weer waarderen.
En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden![]()
Dat lag op het puntje van mijn tongquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:39 schreef WupWup het volgende:
[..]
Koemelk is net zo goed gekolfde melk
Vies is anders, maar als het al zo'n beetje geschift is, met zo'n dikke laag bovenop, en waterige zooi onderin.. moet zeggen dat ik dat er ook niet echt smakelijk uit vind zien....quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
[...] En toen ik dit aan mijn twee beste vriendinnen vertelde, gaven ze toe dat zij gekolfde melk eigenlijk ook wel een beetje vies vonden![]()
Ja, ik ben er ook retetrots op, op die vetklodders aan de randen van de flesjesquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Ik vond het juist altijd geweldig om die "drab" te zien aan de binnenkant van de deksels van mijn kolfbekertjes
The good stuff
Whoeha, dat zei ik ook tegen de verpleging iddquote:Op maandag 26 augustus 2013 22:42 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja, de eerste dagen was het echt wel geel. Ik snapte ineens waar Medela de kleur van de flesjes en kolven op gebaseerd had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de implanon sinds juni en ik ben echt tevreden tot nu toe.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:47 schreef Kyara het volgende:
Kersjes wat mooi!
Wat vaag LB.
De cerazette bevalt mwah. Maar spiraaltje wil ik om persoonljnke redenen echt niet en ik weet niet wat anders. Condooms schiet ook niet echt op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |