quote:- soort camera
- soort lens
- ISO
- sluitertijd
- diafragma
- EV bias
- flits ja of nee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vindt men hiervan?"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:31 schreef TBakkert het volgende:
Hallo, ik heb op het moment een handycam van Sony. Ik wil een DSLR kopen. Dit is met name omdat het foto's maken daarop veel makkelijker gaat. Ik wil op die DSLR echter ook 1080p HD kunnen filmen.
Het Budget ligt dan tussen de 400 en 470 euro. Daar moet toch wel wat leuks voor te vinden zijn en ik zou erg blij zijn als iemand mij zou kunnen helpen met het zoeken naar eentje.
Deze 2 foto's heb ik tevens laatst gemaakt met die camcorder. Wel de saturation en contrast wat veranderd met Photoshop(dit vooral omdat de camera deze functies gewoonweg niet heeft). Wat ik vooral merkte is dat het krijgen van een shallow depth of field heel moeilijk is bij een camcorder(ook een reden dat ik een DSLR zou willen kopen).Kijk eens naar de Nikon D3100, D3200,D5100 en de D5200.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vindt men hiervan?
De 3100 en 3200 iets meer instap model en de 5100 en de 5200 hebben iets meer opties.I solemnly swear i'm up to no good
Nikon D3100 en D3200 had ik op het oog, maar die hadden volgens mij geen beeldstabilisatie...quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Nikon D3100, D3200,D5100en de D5200.
Dat weet ik zo niet. Zou ik thuis even naar moeten kijken. Heb zelf de 5100 echt een hele fijne camera.quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:06 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Nikon D3100 en D3200 had ik op het oog, maar die hadden volgens mij geen beeldstabilisatie...
Ik heb het even opgezocht. D3100 en 3200 geen beeldstabilisatie, maar de D5100 en 5200 wel.\Heel erg bedankt voor de suggesties!quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat weet ik zo niet. Zou ik thuis even naar moeten kijken. Heb zelf de 5100 echt een hele fijne camera.
Your welcomequote:Op zondag 11 augustus 2013 02:47 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht. D3100 en 3200 geen beeldstabilisatie, maar de D5100 en 5200 wel.\Heel erg bedankt voor de suggesties!
]quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:06 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Nikon D3100 en D3200 had ik op het oog, maar die hadden volgens mij geen beeldstabilisatie...
Dit. Ik heb een D3100 met 18-55 (kit)lens met stabilisatie.quote:Op zondag 11 augustus 2013 07:47 schreef Uncle het volgende:
[..]
]
Geen enkele nikon body heeft beeldstabilisatie. Hooguit dat je een kit bedoelt waarbij de kitlens stabilisatie heeft...?
Waarom Nikon? Als je er ook mee wilt filmen zou ik toch echt voor een Canon gaan! 550D/600D/650D + de kitlens met IS (eigenlijk is dat toch wel een bazenobjectiefquote:Op zondag 11 augustus 2013 02:06 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Ik film regelmatig met mijn 5100 en dat gaat echt prima.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom Nikon? Als je er ook mee wilt filmen zou ik toch echt voor een Canon gaan! 550D/600D/650D + de kitlens met IS (eigenlijk is dat toch wel een bazenobjectief).
Dat het prima gaat geloof ik best, maar toch heeft Canon een aantal grote voordelen tegenover Nikon waardoor ik voor video altijd voor Canon zou gaan:quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik film regelmatig met mijn 5100 en dat gaat echt prima.
Ik heb bij Film Riot wel eens wat gehoord over Magic Lantern. Lijkt me inderdaad ook heel tof. En het is dezelfde prijs... Nu begin ik een beetje te twijfelen weer.quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat het prima gaat geloof ik best, maar toch heeft Canon een aantal grote voordelen tegenover Nikon waardoor ik voor video altijd voor Canon zou gaan:
- Magic Lantern
- 60fps, 50fps, 30fps én 24fps (op de crop bodies)
- Video modus van bijv. de 7d is het zelfde als de 550d > makkelijk te combineren
- Veel flat picture styles beschikbaar
- In combinatie met een stepless objectief geeft de 650d vloeiende autofocus
- Grotere video community, véél meer video tutorials en support
Zou het laatste laten en gewoon zelf wat research op internet doen (en dan eventueel bij een fotozaak een paar camera's in je handen houden)quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:09 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Ik heb bij Film Riot wel eens wat gehoord over Magic Lantern. Lijkt me inderdaad ook heel tof. En het is dezelfde prijs... Nu begin ik een beetje te twijfelen weer.
Ik heb het al eerder van iemand op het forum gehoord, maar moet ik anders gewoon naar een fotowinkel gaan om me verder te laten informeren?
Wat een heerlijk ongekleurd verhaalquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:11 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zou het laatste laten en gewoon zelf wat research op internet doen (en dan eventueel bij een fotozaak een paar camera's in je handen houden)
Maar dat voor video een Canon body de beste keuze is staat zo goed als vast
Ik heb wel eens wat gelezen over het Canon-Syndroom, maar als ik alle pluspunten zo op een rijtje zie, ben ik elke keer weer onder de indruk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:27 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat een heerlijk ongekleurd verhaalIk durf te wedden dat er ook in dit kamp net zo goed veel Nikon voorstanders zijn als in het Canon kamp
Wat dat betreft: iets in je hand houden nadat je heel veel meningen en feiten gelezen hebt is natuurlijk de beste optie. Dus ga goed voorbereid naar die fotozaak, en test de verschillen die je online gelezen hebt. Dan kies je daarna gewoon de camera die voor jou het fijnst voelt
Canon heeft inderdaad de naam om beter te zijn met filmen. Accessoire aanbod is ook wat groter denk ik. Dus als je veel filmt is een Canon geen verkeerde keuze denk ik. Stel je overigens niet te veel voor bij de AF tijdens filmen op DSLR cameras. Werkt niet zo goed als een filmcamera.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:28 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat gelezen over het Canon-Syndroom, maar als ik alle pluspunten zo op een rijtje zie, ben ik elke keer weer onder de indruk.
Ik zal me inlezen op een aantal geschikte camera's in deze prijsklasse en dan test ik het daar wel en laat de verkoper me niks aanpraten.![]()
Ook jij heel erg bedankt!
Ik heb er al meer over gehoord en gezien inderdaad. Elke keer als er iets beweegt gaat hij eerst helemaal out of focus en daarna weer focussen. En dat dan de hele tijd.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:34 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Canon heeft inderdaad de naam om beter te zijn met filmen. Accessoire aanbod is ook wat groter denk ik. Dus als je veel filmt is een Canon geen verkeerde keuze denk ik. Stel je overigens niet te veel voor bij de AF tijdens filmen op DSLR cameras. Werkt niet zo goed als een filmcamera.
(Nikon gebruiker)
Jup het is eigenlijk onbruikbaar. Daarnaast hoor je de focus motor ook nogal wanneer je geen externe mic. gebruikt. Dus altijd handmatig focussenquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:35 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Ik heb er al meer over gehoord en gezien inderdaad. Elke keer als er iets beweegt gaat hij eerst helemaal out of focus en daarna weer focussen. En dat dan de hele tijd.
Top!quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:37 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Jup het is eigenlijk onbruikbaar. Daarnaast hoor je de focus motor ook nogal wanneer je geen externe mic. gebruikt. Dus altijd handmatig focussen
Misschien heb je wat aan dit topicquote:
Nogmaals bedankt. Ik zal het daar ook nog eens vragen!quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:44 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Misschien heb je wat aan dit topic
FOT / Videografie met DSLR #16 Waar je geen prof bent als je 24fps draait :D
Ik weet niet of jij wel eens met de nieuwe stepless canon objectieven hebt gefilmt, maar die zijn júist erg stilquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:37 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Jup het is eigenlijk onbruikbaar. Daarnaast hoor je de focus motor ook nogal wanneer je geen externe mic. gebruikt. Dus altijd handmatig focussen
Nee nog nooit. Maar ik film dan eigenlijk ook nooit met m'n DSLRquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij wel eens met de nieuwe stepless canon objectieven hebt gefilmt, maar die zijn júist erg stil
Maarja met shallow dof wil je sws eigenlijk zelf het focus punt bepalen, maar voor reportages kun je zeker profijt van af hebben!
Goed bezig mod!quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:57 schreef Puala het volgende:
In navolging op deze reeks heb ik vanavond FOT / [Gevorderde] Als vervolg op de beginnersreeks geopend. Wellicht voor sommige van jullie interessant om te lezen of mee te posten
Goed idee, waarschijnlijk een andere groep die daar gaat meeposten, dus ander commentaarquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:57 schreef Puala het volgende:
In navolging op deze reeks heb ik vanavond FOT / [Gevorderde] Als vervolg op de beginnersreeks geopend. Wellicht voor sommige van jullie interessant om te lezen of mee te posten
Heb je dan ook ingezoomd?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:20 schreef Nezhi het volgende:
Hm, ik merk dat als ik een foto heb wat dichtbij een gezicht zit oid dat het dan heel erg verkleind moet worden omdat de foto anders erg pixellig is. Ik denk dat het komt omdat het geen echte dslr is maar meer een soort compacte superzoom. Ik wil graag wel portretfotografie maar het wordt dus steeds "ruizig" omdat de kwaliteit niet zo goed is.. ook met iso 100 en veel licht (denk aan de mooie zomerse dagen met 30~ graden-licht). Denk erover na om mijn fz150 dan ook te verkopen en toch te gaan voor een iets duurdere DSLR.
Daarentegen is de kwaliteit van fullhd filmpjes gewoon fantastisch. Ahh. Twijfels :S
Kijk ook weer opgelostquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:28 schreef Nezhi het volgende:
Oh haha wat ben ik een domme lul, had sharpness +2 staan waardoor de randjes dus pixellig worden en bijv het ruis erger maakt als het wat donkerder is...
en ik heb net ontdekt hoe ik mijn exposure op 15 sec kan zetten!
Ja zal ze een keer overdag door lightroom halen. Als het donker is ziet het er al snel lichter uit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:24 schreef Nezhi het volgende:
Ik dacht dat dit het beginnerstopic washele mooie foto's. Inderdaad wel wat donker, vooral bij de foto waar je de stad overziet.
Ik heb een foto van een vogeltje kunnen redden met lightroom. Andere foto's waren te donker, pixellig, wel blij dat je gewoon nog de veertjes enzo kunt zien zitten.
[ afbeelding ]
Dacht ook zo iets idd. Het sprookjesbos zou dat nou leuk zijn om te fotograferen ga binnenkort naar de efteling haha.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:48 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk een hele gewone mus. (geen idee)
Bovenste is 1 dan omlaag naar 10 tel zelf wel terugquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:29 schreef -Techno- het volgende:
Zitten wel een mooie foto's tussen Thinkk-Pinkk! Vind de eifeltoren wel geslaagd in het donker hoor. Maar een tip bij het plaatsen van een serie... Nummer ze even dat maakt het reageren per foto makkelijker.
Ja is prima maar ik ben zelf te lui om te tellen als ik wil reagerenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bovenste is 1 dan omlaag naar 10 tel zelf wel terug
Zal er de volgende keer om denken.
Als ik een reactie wil geven op een foto en er staat geen nummertje bij dan schrijf ik er zelf wel iets bij om duidelijk te maken om welke foto het gaat. Als mensen echt willen reageren doen ze het toch welquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja is prima maar ik ben zelf te lui om te tellen als ik wil reagerenAls je reacties wilt is het soms handiger om de drempel zo laag mogelijk te houden. Maar goed misschien ligt het aan mij en ben ik echt te lui.
Die ene met die eifeltoren is mooi! Nee nummertjes is veel makkelijker dan een foto omschrijven vooral als je wilt reageren op iedere foto. Het idee wordt dan ook veelvuldig gebruikt op andere fora waar ik kom en het werkt en leest gewoon veel fijner. Maar het hoeft niet hoor, doe wat je wilt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als ik een reactie wil geven op een foto en er staat geen nummertje bij dan schrijf ik er zelf wel iets bij om duidelijk te maken om welke foto het gaat. Als mensen echt willen reageren doen ze het toch wel
Kerel ik heb al gezegd dat ik dat de volgende keer ga doen. Mijmer is niet zo door.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Die ene met die eifeltoren is mooi! Nee nummertjes is veel makkelijker dan een foto omschrijven vooral als je wilt reageren op iedere foto. Het idee wordt dan ook veelvuldig gebruikt op andere fora waar ik kom en het werkt en leest gewoon veel fijner. Maar het hoeft niet hoor, doe wat je wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |