Neuh, want op zee heb je geen boegschroef nodigquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Heu... om beter te kunnen pingen naar vijandelijke onderzeeërs
Nope.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:17 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zit anders in de weg voor de voorste torpedo tubes?
O, BOEG-schroef.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neuh, want op zee heb je geen boegschroef nodig
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
O, BOEG-schroef.
Eh... omdat het in de marine een schande is als je een boot niet kan afmeren op alleen de hekschroef en het roer?
Lijkt mij ivm de herrie onderwater, niet omdat die schroef draait maar ivm het langsstromende water.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 08:51 schreef jitzzzze het volgende:
Oké, next: Waarom hebben torpedobootjagers en fregatten eigenlijk geen boegschroef?
En dat is goed. Een boegschroef maakt echt een pleurisherrie onderwater. Of je hem nou gebruikt of niet, of je hem nou afsluit met een klep; het maakt geen kut uit. Je wordt direct gevonden door een onderzeeër/onderwatermicrofoon en het remt ook nog eens af.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt mij ivm de herrie onderwater, niet omdat die schroef draait maar ivm het langsstromende water.
De Blauwen was een bijnaam die aan Indo's werd gegeven. Blauwe hap was dus traditioneel voer van de Indo's. Tegenwoordig kun je bijna alles van rijst, nasi en bami als blauwe hap bestempelen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:10 schreef Wasmachinu het volgende:
Waarom heet de befaamde blauwe hap, de blauwe hap?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
De Blauwen was een bijnaam die aan Indo's werd gegeven. Blauwe hap was dus traditioneel voer van de Indo's. Tegenwoordig kun je bijna alles van rijst, nasi en bami als blauwe hap bestempelen.
Red Wings, helikopter neergehaald met een RPGquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:18 schreef hoogvlieger het volgende:
Een van de meest desastreuze Amerikaanse SF-operaties sinds Black Hawk Down vond plaats in de Provincie Kunar, Afghanistan in 2005. 12 SEALS en 8 Night Stalkers werden gedood tijdens de actie. Wat is de naam van de operatie en wat ging er mis?
Grunnenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:09 schreef BredeBroeder het volgende:
In 1914 sloegen een hele hoop buitenlandse militairen op de vlucht naar Nederland, hieronder waren ook Britse militairen, deze werden geplaatst in een kamp ergens in Nederland. In welke plaats stond dit kamp?
Moet je het wel goed doen:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doen:
KodebowamedulojageweWaar is AchJa een afkorting van?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:32 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waar is AchJa een afkorting van?
Correct, eenheden getrokken en glad.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:24 schreef Nibb-it het volgende:
Dat verwijst naar de getrokken loop, gok ik. De tegenhangers zijn dan stukken met een gladde loop.
Die is al eens eerder langsgekomen, ik weet het alleen niet meer...quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:04 schreef Nibb-it het volgende:
Welke Nederlandse generaal is oa beroemd geworden door het verdedigen van de citadel van Antwerpen (1830-1832)?
Oh wacht, er begint me iets te dagen. Chasse?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:10 schreef Nibb-it het volgende:
Er is een regiment naar hem vernoemd....
Correct.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:52 schreef hoogvlieger het volgende:
Chasse uiteraard. Staat nog een oude kazerne en theater met zijn naam in Breda.
Rave is van het komma neuken... Soldaat is een stand, de laagste in rang zal dan de korporaal Oudheusden zijn...quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:22 schreef jitzzzze het volgende:
Dat moet soldaat Ketting Olivier zijn, maar waarom durf ik niet te zeggen.
Ik had het kunnen wetenquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rave is van het komma neuken... Soldaat is een stand, de laagste in rang zal dan de korporaal Oudheusden zijn...
Sterf.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rave is van het komma neuken... Soldaat is een stand, de laagste in rang zal dan de korporaal Oudheusden zijn...
Eind 1939.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:17 schreef Polacco het volgende:
Wanneer vond de laatste algehele mobilisatie van het Nederlandse leger plaats?
quote:
Dat is goed, als reactie op de int. spanningen.quote:
Newp.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:14 schreef Rave_NL het volgende:
Officieel werd de oorlog pas beeindigd in 1951, dus ik zet mijn geld daarop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |