Kun je dat niet op echos zien? Zal niet heel nauwkeurig zijn, maar als de verschillen groot genoeg zijn zou je dat toch wel moeten kunnen spotten?quote:Op donderdag 18 december 2014 18:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Wie zet mij even in de OP onder RUG?
En een vraagje, mijn tekstboek zegt het volgende: ''In particular, individuals diagnosed with schizophrenia do not show the normal hemispheric asymmetry in brain development that occurs during the second trimester of pregnancy (4-6 months), and this may give rise to deficits in those areas of the brain concerned with language and associative learning.''
Hoe kan je dit in hemelsnaam meten? Je weet vooraf nog niet of een baby later een psychosis krijgt en wellicht schizofrenie ontwikkelt, dus hebben ze maar preventief enorm veel zwangere vrouwen die schizofreen zijn PET scans gemaakt van het embryo ofzo (als dat uberhaupt kan/goed is)?
Of is er ergens aan te zien post-mortem of die asymmetrie er toen al was?
Geeft je tekstboek niet toevallig een referentie naar het onderzoek? Ik neem aan dat het onderzoeksartikel de methode iets gedetailleerder zal beschrijven.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
En een vraagje, mijn tekstboek zegt het volgende: ''In particular, individuals diagnosed with schizophrenia do not show the normal hemispheric asymmetry in brain development that occurs during the second trimester of pregnancy (4-6 months), and this may give rise to deficits in those areas of the brain concerned with language and associative learning.''
Hoe kan je dit in hemelsnaam meten? Je weet vooraf nog niet of een baby later een psychosis krijgt en wellicht schizofrenie ontwikkelt, dus hebben ze maar preventief enorm veel zwangere vrouwen die schizofreen zijn PET scans gemaakt van het embryo ofzo (als dat uberhaupt kan/goed is)?
Kortzichtig en afhankelijk van de studierichting feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja. Leuke opleiding. Geen werk in te vinden...
Zoals?quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:30 schreef automatic_ het volgende:
Als de sociale kant je trekt; doen. Daar lijkt nog wat werk te zijn...
Sociale psychologie dus. Onjuist?quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Kortzichtig en afhankelijk van de studierichting feitelijk onjuist.
Ik neem dat het een poging is om vergelijk te hebben met de normgroep. Als er ergens afwijkingen te vinden zijn, in welk stadium van ontwikkeling dan ook, dan kan dat een aanknopingspunt zijn om op te focussen.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:43 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Nee klopt, is ook zo. Ik wou alleen even uitsluiten dat het niet ergens anders anders wordt gedaan. Al ben ik mijn negatieve vooroordeel over wetenschappelijk onderzoek in de psychologie al langzaam aan het bijwerken. Ik kan het niet helpen om altijd meteen te denken aan 1ejaars studenten hersenloze opdrachten te laten doen met een toetsenbord en saaie stimuli op een scherm :pquote:Op zondag 10 mei 2015 21:39 schreef Sarasi het volgende:
Elke master heeft voor zover ik weet een masters thesis ja, en dat ik altijd een onderzoek. Vergeet niet dat je een wetenschappelijke opleiding doet.
Met alleen de master Sociale Psychologie is het moeilijk een baan te vinden. De meeste studenten / net afgestudeerden staren zich blind op P&O adviseur, maar daar is namelijk niet heel vraag naar. Meestal is dat een functie die je bereik door te beginnen als P&O / loonadministratief medewerker.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sociale psychologie dus. Onjuist?
Waar vind je die banen dan?
Ik ken wel een meisje die daar naar het eerste jaar heen gaat, maybe kan ik haar er blij mee maken?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 20:45 schreef automatic_ het volgende:
Is er nog iemand die in Tilburg zit? Ik ga verhuizen en heb nog alles qua samenvattingen etc. van 4 jaar (bachelor en master Kind/Jeugd).
jankerdquote:Op maandag 9 september 2013 12:45 schreef poker4lifee het volgende:
Wat is het 2e jaar tot nu toe kut vergeleken met het eerste jaar.
Zoveel verplichte werkgroepen en verplichte opdrachtenirritanttttt
Waarom niet gewoon zes maanden lopen dan? Ik zou gewoon blij zijn met een stageplek, die andere drie maanden is alleen maar weer werkervaring.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:03 schreef poker4lifee het volgende:
zo wtf, hier is al heel lang niet gepost
Dacht ff vragen of iemand nog een bedrijf/site weet voor s&o/a&o stages.Het lijkt vooralsnog best lastig om een stageplek te kunnen vinden. Ook jammer dat ze bijna allemaal 6 maanden zoeken terwijl wij maar 3 maanden hoeven.
[..]
jankerd
Dit, het is moeilijk en gemakkelijk om na psychologie een baan te vinden. Moeilijk want het aanbod is veel groter dan de vraag, gemakkelijk want de meeste competitie stelt niet veel voor en elke onderscheidende actie die je neemt telt zwaar.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon zes maanden lopen dan? Ik zou gewoon blij zijn met een stageplek, die andere drie maanden is alleen maar weer werkervaring.
Dit.quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon zes maanden lopen dan? Ik zou gewoon blij zijn met een stageplek, die andere drie maanden is alleen maar weer werkervaring.
En dit stiekem ook wel ja.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit, het is moeilijk en gemakkelijk om na psychologie een baan te vinden. Moeilijk want het aanbod is veel groter dan de vraag, gemakkelijk want de meeste competitie stelt niet veel voor en elke onderscheidende actie die je neemt telt zwaar.
quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:37 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Klopt zekerquote:Op maandag 17 oktober 2016 18:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit, het is moeilijk en gemakkelijk om na psychologie een baan te vinden. Moeilijk want het aanbod is veel groter dan de vraag, gemakkelijk want de meeste competitie stelt niet veel voor en elke onderscheidende actie die je neemt telt zwaar.
1.5 uur zonder overstap? Want dan kun je prima studeren in de trein. Studievertraging omdat je extra stage loopt lijkt me nou niet echt een vreselijk onoverkomelijk probleem.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:19 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
[..]
Klopt zekerVooral omdat de studie dan vertraging op loopt en de meeste stagesin Amsterdam zijn (2x 1.5 uur reizen vaak). Maar verder hebben jullie natuurlijk gewoon gelijk en zal ik mijn eisen wat moeten gaan verlagen, anders schiet het echt niet op.
Van het clubje waarmee ik studeerde was de meest succesvolle studente (clinische richting) degene die intentioneel een jaar vertraging opliep omdat ze extra stage bij het GGZ kon lopen. Die stageplaats werd meteen na haar afstuderen omgezet in een baan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 18:19 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
[..]
Klopt zekerVooral omdat de studie dan vertraging op loopt en de meeste stagesin Amsterdam zijn (2x 1.5 uur reizen vaak). Maar verder hebben jullie natuurlijk gewoon gelijk en zal ik mijn eisen wat moeten gaan verlagen, anders schiet het echt niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |