ik moet aangeven dat ik persoonlijk ook depopulatie steun - en anders in ieder geval het mainstream maken van transhumanistische genetische manipulatie. wij kunnen nu en naarmate de technologie zich ontwikkelt en dat gaat razendsnel, kiezen hoe wij onze babies precies willen hebben (designer babies). kleur, lengte maar ook intelligentie, athletisch vermogen, noem maar op, bijna alles wat met genen uitgedrukt kan worden, kan worden geselecteerd (of uitgezet).
we hoeven ons geen zorgen meer te maken om bestaande ziektes! maar natuurlijk kunnen er nieuwe ziektes en wie weet hoeveel andere complicaties onstaan. niets is perfect!
we hoeven ons geen zorgen meer te maken over blanke nationalisten die zeuren over het uitsterven van het blanke "ras" omdat de hele wereld steeds meer gemixt is en recessieve genen nooit verdwijnen! daarom kunnen twee negers een europees uitziend kind hebben als ze dat willen. of mijn nichtje kan met haar blanke vriend een japans uitziend kind krijgen! stel je eens voor!
china en india zullen nooit meer vrouwelijke babies hoeven te doden! omdat zij die dat willen (en het zich kunnen veroorloven) het geslacht van hun kind kunnen selecteren!
iedereen kan mooi zijn (naar algemeen geaccepteerde maatschappelijke maatstaven)! we hoeven niet langer onze schoonheid aan het lot over te laten. en nou, blijkbaar is schoonheid erg belangrijk voor vele mensen, kijk naar hoeveel mensen makeup gebruiken, kijk naar hoeveel mensen onder het mes gaan voor een smallere neus of grotere borsten, etc. kijk naar hoeveel (uiteraard vooral blanke westerse vrouwen, de rest heeft simpelweg te maken met voedseltekort) vrouwen lijden en in vele gevallen sterven aan eetstoornissen, alleen maar omdat ze niet blij waren met hun gewicht/figuur. en ga zo maar door
waarom zouden ouders die het zich kunnen veroorloven en als ze dat willen, er niet voor kiezen om hun kinderen lang en intelligent te maken en ook de huids/haar/oog/fucking tepelkleur, borstgrootte, haargroei, enz. te kiezen als ze dat willen. wie wil er nou niet lang en intelligent zijn?
we moeten genetische manipulatie zsm in de mainstream brengen en er meer geld in stoppen om de technologie goedkoper maken en daarmee toegankelijk voor iedereen. vroeger was plastische chirurgie ook alleen maar voor de rijken, vroeger waren vliegtuigen ook alleen maar voor de elite, en kijk eens naar vandaag!
of moeten we soms de miljarden onontwikkelde en arme en hongerige mensen nog meer laten broeden als konijnen? hoe lang denken jullie dat dat nog door kan gaan? en moeten wij in het westen dan voor al deze honderden miljoenen mensen gaan zorgen wat ons NOOIT gaat lukken? of moeten we ze maar in de steek laten wat harteloos is? oh en denk eens aan de oorlogen die er zullen komen, de hongersnoden, de ziekteepidemieën, het watertekort, de dit, de dat...
zie je dat beide opties op een doemscenario uitlopen? alles wat er mis is in de wereld zal alleen maar erger worden. honger, discriminatie, ziekten, vervuiling en ga zo maar door
en die mensen die dan zeggen dat we alle mensen op aarde in texas of australië of weet-ik-veel kunnen plaatsen

hop en klaar. probleem opgelost
ok we hebben de hele bevolking in texas geplopt. en dan? wat nu?
dat is zo nutteloos om te zeggen. we hebben ruimte genoeg voor tientallen miljarden mensen, maar willen wij dan ook echt tientallen miljarden mensen op aarde hebben waarvan het overgrote merendeel nooit de minimale standaard zal halen?
transhumanisme is een toekomst. ik zeg niet dé toekomst omdat er misschien andere mogelijke bestaan of zullen komen, maar voorlopig is het een toekomst, een betere toekomst. ik vond het eerst ook heel eng en puur een science-fiction idee maar nu niet meer omdat ik nu besef dat dit het beste is voor de mensheid op de lange termijn. en dat betekent niet eens dat me als een transhumanist beschouw, ik doe zelf niet echt actief mee aan de beweging maar ik heb geaccepteerd dat dit de toekomst is
sommige dingen zullen uiteraard niet veranderen. eerder heb ik discriminatie genoemd. genetische manipulatie van de mens zal niet veel bijdragen aan het stoppen van discriminatie. discriminatie is iets wat er ALTIJD zal zijn. stel je voor dat op een gegeven moment, iedereen in de wereld genetisch gemanipuleerd was en iedereen er goed uitzag, lang, intelligent, bla bla bla. er zal dan toch discriminatie zijn tussen mensen met betere genen en zij met minder betere genen = discriminatie op basis van genen. maar goed, men discrimineert altijd, het maakt niet uit hoe goody-two-shoes liberaal je bent. transhumanisme is natuurlijk niet de perfect oplossing voor al het menselijke kwaad
maar
onze bevolking neemt exponentieel toe en onze natuurlijke hulpbronnen raken exponentieel uitgeput, en of alles nu over 10 jaar of 10000 jaar is uitgeput, en of we volgende maand toevallig een nieuw olieveld ontdekken en de maand daarop en de maand daarop, en of we nou 'duurzamer' met onze bronnen omgaan of niet, uiteindelijk gaat alles op. dus beter zorgen wij ervoor dat wij wat minder van de natuur gaan vergen en wat meer aan de mens als soort gaan doen.
ikzelf ga dit toekomstige sf-scenario niet meemaken dus het zal mij bommen wat er uiteindelijk gebeurt. maar is een interessant idee
[ Bericht 1% gewijzigd door .Masturbatron. op 08-10-2013 15:39:08 ]