quote:Voetbalbond KNVB is verbaasd over de uitspraken die René van der Gijp maandag deed in het televisieprogramma Voetbal International. De oud-voetballer zei onder meer dat voetbal geen sport is voor homo's.
Van der Gijp reageerde daarmee op de deelname van de KNVB aan de Gay Pride afgelopen zaterdag. De voetbalbond wil het taboe rond homoseksualiteit in de voetbalsport graag doorbreken.
'Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt', aldus de bond. 'We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren.'
Van der Gijp zei het niet nodig te vinden dat er zoveel aandacht voor het onderwerp is. 'Ik moet zeggen, voor mij hoeft het niet zo heel erg dit. Dat gedoe met voetballers die uit de kast moeten komen. Laten we gewoon weer even normaal doen', gaf hij in het televisieprogramma aan. 'Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml
quote:ijdens de Gay Pride in Amsterdam vaarde er afgelopen weekeinde ook een speciale voetbalboot mee. Onder anderen Louis van Gaal, Patrick Kluivert, Ronald de Boer en Pierre van Hooijdonk namen deel aan het evenement, om zo de homoacceptatie te stimuleren en te laten zien dat de spelers die op jongens vallen, ook van harte welkom zijn in de voetbalsport. Mateja Kezman is van mening dat de voetbalcoryfeeën zich voor schut hebben gezet.
De oud-spits van onder meer PSV, Fenerbahçe en Chelsea doet in gesprek met Vecernji enkele boude uitspraken. Mijn mening is dat dit een ziekte is en die moet niet gepromoot worden en ik zou de Servische voetbalbond niet steunen als men een parade voor homos organiseert. De Nederlanders drijven ver af van het christendom en stevenen af op de afgrond van het geloof. Homoseksualiteit is een ziekte, aldus Kezman.
De 34-jarige Kezman was eind juli nog in Nederland voor de afscheidswedstrijd van Mark van Bommel. De Serviër is momenteel sportief directeur van Vojvodina Novi Sad. De uitlatingen van Kezman zullen vermoedelijk nog wel een staartje krijgen.
bedanktquote:
quote:Verbeek op Radio 1: "Het is geen enkel probleem om uit de kast te komen in de voetbalwereld. Van eigen ploeggenoten heeft iemand die uit de kast wil komen niets te duchten. Wel zal je een windhoos over je afroepen, dat moet je wel beseffen."
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep?quote:Verbeek is het ook met Van der Gijp eens dat homoseksuelen niet langdurig actief blijven in het voetbal. De mentale druk rond het 'homo-zijn' zou te groot zijn om overeind te blijven in het voetbalwereldje. Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Het is gewoon een logische uitspraak.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep?
Geen van beide, de krant citeerde verkeerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep?
De druk komt niet van binnenuit (team, ploeggenoten), maar van buitenaf.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Dat kan je natuurlijk ook anders uitleggen...quote:Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Nee die Gijp dan....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:54 schreef Pugg het volgende:
Verbeek heeft makkelijk praten , als ik er een verdenk is het hij wel.
Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homoquote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee die Gijp dan....
Of Kezman
[ afbeelding ]
Mijn gaydar slaat uit.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:34 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
[..]
Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homo
Waar doet hij dat?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar doet hij dat?
Er wordt door enkelen geconstateert dat er meest waarschijnlijk heel weinig homo's zitten in de beroepsgroep.
Mag je dat niet meer zeggen ofzo?
Als ik constateer dat heel weinig negers kiezen voor het beroep vrachtwagenchauffeur (ik zie ze eigenlijk nooit) en ook vrouwen daar kennelijk zelden voor kiezen, ben ik dan negers en vrouwen aan het beledigen?
Nou homo's herken je in het overgrote merendeel ook wel hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:30 schreef Kingstown het volgende:
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
gvd zeg mooi gesprokuhquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker boeiend zeg, kom op hey!
Iedereen maakt zich er druk om, lekker laten gaan man!
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou homo's herken je in het overgrote merendeel ook wel hoor
Twee dingen: 1 stel dat jij gelijk hebt en dat je het niet weet, dan nog staat het hem vrij om te denken dat er erg weinig homo's in de profvoetballerij zitten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:30 schreef Kingstown het volgende:
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
Voetbal een mannelijke sport noemen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is ook wat Gijp bedoelt, oke wat te erg alles over 1 kam scheren maar het is gewoon zo:
Homo's zijn verwijfd en gaan op den duur niet door met voetbal (of andere 'mannelijke'' sporten en dingen). Uitzonderingen daargelaten.
Mooi dat homo's in overgrote meerderheid niet worden herkend dus. Die Verbeek is met zijn uitspraken aan het zeggen dat hij niks mis vindt met de huidige situatie. Dat is voor politici een niet acceptabel standpunt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is ook wat Gijp bedoelt, oke wat te erg alles over 1 kam scheren maar het is gewoon zo:
Homo's zijn verwijfd en gaan op den duur niet door met voetbal (of andere 'mannelijke'' sporten en dingen). Uitzonderingen daargelaten.
Zeg je nou dat je hoopt dat de gemeentelijke bobo's een voetbaltrainer monddood maken?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
Jij komt met negers en vrouwen aanzetten om je punt over homo's kracht bij te zetten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Twee dingen: 1 stel dat jij gelijk hebt en dat je het niet weet, dan nog staat het hem vrij om te denken dat er erg weinig homo's in de profvoetballerij zitten.
2 dat je niet voor je geaardheid uit wil komen tijdens de loopbaan is een ding. Maar op een enkeling na niemand, ook niet jaren later? Hoogst onwaarschijnlijk!
Dat is helemaal niet nodig, het bestuur van AZ gaat hem een douw geven. Om de simpele reden dat ze geen zin hebben in gezeik de volgende keer als ze weer geld nodig hebben.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zeg je nou dat je hoopt dat de gemeentelijke bobo's een voetbaltrainer monddood maken?
De vergelijking is prima. Jij wil er krampachtig vanuit gaan dat ze er moeten zijn. Dat is nu net de idiote gedachte die Gijp aan de kaak heeft gesteld!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef Kingstown het volgende:
Jij komt met negers en vrouwen aanzetten om je punt over homo's kracht bij te zetten.
Het enige wat ik doe is constateren dat vrouwen en negers altijd te herkennen zijn en homo's niet, dus je vergelijking is slecht.
Wat heeft hij gezegd dat zo erg is dan?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:
Dat is helemaal niet nodig, het bestuur van AZ gaat hem een douw geven. Om de simpele reden dat ze geen zin hebben in gezeik de volgende keer als ze weer geld nodig hebben.
niet elke homo is een gordon of gerard jolingquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
HET PUNT is dat wat deze heren als 'normaal en probleemloos' zien, precies is wat de KNVB officieel als 'homofoob en onwenselijk' hebben bestempeld. Gijp zit kennelijk bij RTL nog beschermd (tenzij hij echt controversieel wordt want dan ligt hij er echt meteen uit) maar Verbeek kan vergeten dat iemand hem wil gaan beschermen. Want zijn betaalmeesters zitten in een circuit dat gewoon onder geen voorwaarde het stempel wil krijgen dat ze iemand die homofobie goedpraat een hand boven het hoofd houden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft hij gezegd dat zo erg is dan?
Persoonlijk vind ik een jack van gelder die roept dat Ronaldo uit de kast moet komen storender dat alles wat ik van Gijp en Verbeek heb gelezen.
Wat dan precies?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:46 schreef HiZ het volgende:
HET PUNT is dat wat deze heren als 'normaal en probleemloos' zien, precies is wat de KNVB officieel als 'homofoob en onwenselijk' hebben bestempeld.
Wat hebben zij gezegd dat in jouw ogen kwalificeert als homofobie?quote:Gijp zit kennelijk bij RTL nog beschermd (tenzij hij echt controversieel wordt want dan ligt hij er echt meteen uit) maar Verbeek kan vergeten dat iemand hem wil gaan beschermen. Want zijn betaalmeesters zitten in een circuit dat gewoon onder geen voorwaarde het stempel wil krijgen dat ze iemand die homofobie goedpraat een hand boven het hoofd houden.
Maar goed, ze zullen nog wel de kans krijgen om publiekelijk spijt te betuigen.
Ik heb Verbeek gisteren gehoord op Radio 1, maar heb geen homofobe uitspraken van hem gehoord of iets wat er ook maar een beetje op lijktquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig, het bestuur van AZ gaat hem een douw geven. Om de simpele reden dat ze geen zin hebben in gezeik de volgende keer als ze weer geld nodig hebben.
Ik heb het gesprek met Verbeek gehoord, daar zat niks homofoobs tussen. Daarnaast is het niet echt wenselijk dat iemand om zijn (totaal niet discriminerende) mening ontslag zou krijgen als je het mij vraagt. Maar het lijkt me ook totaal onrealistisch dat Verbeek ontslagen wordt hierdoor, of zelfs maar op zijn vingers wordt getikt. Hij geeft gewoon zijn visie, that's it.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
HET PUNT is dat wat deze heren als 'normaal en probleemloos' zien, precies is wat de KNVB officieel als 'homofoob en onwenselijk' hebben bestempeld. Gijp zit kennelijk bij RTL nog beschermd (tenzij hij echt controversieel wordt want dan ligt hij er echt meteen uit) maar Verbeek kan vergeten dat iemand hem wil gaan beschermen. Want zijn betaalmeesters zitten in een circuit dat gewoon onder geen voorwaarde het stempel wil krijgen dat ze iemand die homofobie goedpraat een hand boven het hoofd houden.
Maar goed, ze zullen nog wel de kans krijgen om publiekelijk spijt te betuigen.
quote:Toch kan daarmee niet worden geconcludeerd dat negen procent van de voetballers homo is. ,,Er kan worden geschat dat tussen de 1 en 1,5 procent van de mannelijke voetballers in clubverband homo is'', zo concludeert De Hond op basis van het onderzoek. Dat is tussen de 1 op 67 en 1 op de 100.
Ja en dan gaan zijn bazen praten met de gemeente voor geld en dan gaan die vragen hoe AZ eigenlijk iets doet tegen de homofobie en de ondervertegenwoordiging van homo's in het het voetbal. Want daar is wat twijfels over ontstaan na de uitspraken van de trainer.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb het gesprek met Verbeek gehoord, daar zat niks homofoobs tussen. Daarnaast is het niet echt wenselijk dat iemand om zijn (totaal niet discriminerende) mening ontslag zou krijgen als je het mij vraagt. Maar het lijkt me ook totaal onrealistisch dat Verbeek ontslagen wordt hierdoor, of zelfs maar op zijn vingers wordt getikt. Hij geeft gewoon zijn visie, that's it.
Nog maar weer een keer; gelijk hebben is niet relevant hier. Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:05 schreef StevenQ het volgende:
VD Gijp heeft gewoon gelijk:Maurice de Hond heeft het eens onderzocht
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_waarheid___.html
van de 5000 mannen was 9% homo
en
[..]
dit ging sowieso niet om betaald voetballersquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nog maar weer een keer; gelijk hebben is niet relevant hier. Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.
Volgens Verbeek is er in de kleedkamer iig geen homofobie. Ondervertegenwoordiging van homo's kunnen ze vrij weinig aan doen lijkt me, of moeten ze excuus-homo's in dienst nemen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja en dan gaan zijn bazen praten met de gemeente voor geld en dan gaan die vragen hoe AZ eigenlijk iets doet tegen de homofobie en de ondervertegenwoordiging van homo's in het het voetbal. Want daar is wat twijfels over ontstaan na de uitspraken van de trainer.
En er zijn in verhouding minder hetero's die fitnessen en zwemmen, ook een probleem?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nog maar weer een keer; gelijk hebben is niet relevant hier. Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.
Het ging niet om betaalde voetballers, maar het gaat wel om voetballers in het algemeen. En dan moeten voetbal-trainers die uit de staatsruif mee-eten niet gaan zeggen dat het geen probleem is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:25 schreef StevenQ het volgende:
[..]
dit ging sowieso niet om betaald voetballers
en is er echt een probleem of word er een probleem gezocht en hebben de meeste homo's gewoon weinig interesse voor voetbal?
Lees mijn reactie...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:31 schreef Tyron het volgende:
niet elke homo is een gordon of gerard joling
Let op de ' ' om mannelijke sport....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:01 schreef Furdinand het volgende:
Voetbal een mannelijke sport noemen.
Ach wat een onzin zeg....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef HiZ het volgende:
Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen.
Nee, meeste percentage homo's vallen niet op. Jij kijkt teveel TV.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:04 schreef bianconeri het volgende:
Bijna alle homo's zijn mega verwijfd.
[..]
Wat kan ons die idiote KNVB nou schelenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:
Nogmaals; de KNVB vindt het wel een probleem na precies hetzelfde te hebben geconstateerd. Die zeggen dus niet 'het is nu eenmaal zo'. Die zeggen 'het is zo en en het is een probleem'. Dan kunnen allerlei mensen wel zeggen dat het 'nou eenmaal zo is', maar dat is dan dus niet de heersende opinie.
Meesten wel....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:18 schreef Tyron het volgende:
Nee, meeste percentage homo's vallen niet op. Jij kijkt teveel TV.
Dat is een stereotype ja. Er zijn genoeg "lesbo's" waar je het ook niet aan kan zien.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Meesten wel....
Wat probeer je te bereiken? Het is algemeen bekend dat een homo verwijfd is en een lesbo mannelijk. Daar herken je ze 9 vd 10 keer ook aan. Dat heeft ook zo zijn redenen in ons genen pakket en alles.
Daarbij kijk ik erg weinig TV, en zie ik homosexuelen genoeg overal in het echt en die pik je er echt direct uit vaak.
Homo's vallen meestal wel op, je herkent ze bijna eigenlijk altijd.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:25 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dat is een stereotype ja. Er zijn genoeg "lesbo's" waar je het ook niet aan kan zien.
En hoe weet jij zo zeker dat de homo's die jij herkent in de meerderheid zijn? De homo's die je niet herkent reken je nu niet mee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Homo's vallen meestal wel op, je herkent ze bijna eigenlijk altijd.
Nou, het gros van de homo's is wel een beetje verwijfd. Het hoeven niet allemaal Gordons te zijn ofzo, maar vaak herken je het wel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
En hoe weet jij zo zeker dat de homo's die jij herkent in de meerderheid zijn? De homo's die je niet herkent reken je nu niet mee.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Homo's vallen meestal wel op, je herkent ze bijna eigenlijk altijd.
Ik denk het niet. Ik ken een paar homo's, waarvan 1 een tijdje klasgenoot was en daar zag je niets aan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nou, het gros van de homo's is wel een beetje verwijfd. Het hoeven niet allemaal Gordons te zijn ofzo, maar vaak herken je het wel.
Denk dat er meer homo's deels tot redelijk verwijfd zijn dan homo's die echt mannelijk overkomen.
In China is er toch overbevolking? Even de ziekte daar verspreiden dan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:39 schreef Smoofie het volgende:
Maarja, in de toekomst is homo zijn wel te genezen.
Je ziet het idd niet bij iedereen. Maar bij de meerderheid wel. Dat stereotype beeld is echt niet uit het niets ontstaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:36 schreef Tyron het volgende:
Ik denk het niet. Ik ken een paar homo's, waarvan 1 een tijdje klasgenoot was en daar zag je niets aan.
Verwijfde homo's vallen inderdaad wel gauw op en zodra je die ziet denk je; "Zie je wel, alle homo's zijn verwijfd".
Ik denk dat het gewoon een vooroordeel is.
Dat is het stereotype homosexueel ja...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:25 schreef Tyron het volgende:
Dat is een stereotype ja. Er zijn genoeg "lesbo's" waar je het ook niet aan kan zien.
Zijn ook opvallend veel chinese homo's, relatief veel, miss is er een complot. Even naar BNW.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:40 schreef Tyron het volgende:
[..]
In China is er toch overbevolking? Even de ziekte daar verspreiden dan.
Het stereotype is ontstaan door TV, door nichten zoals Gordon en Gerard Joling.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je ziet het idd niet bij iedereen. Maar bij de meerderheid wel. Dat stereotype beeld is echt niet uit het niets ontstaan.
[..]
Dat is het stereotype homosexueel ja...
Maar wel de waarheid.
Dus men verzint dat het feit dat er weinig homoseksuelen zijn die voor voetbal kiezen ligt aan homofobie en als iemand zegt dat dat een verzinsel is, dan is dat een probleem?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef HiZ het volgende:
Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.
Kom eens uit je Eriksen en Ajax fap doos....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:42 schreef Tyron het volgende:
Het stereotype is ontstaan door TV, door nichten zoals Gordon en Gerard Joling.
Zoals ik al zei, waarom komen de meeste homo's uit de kast? Omdat het de rest nog niet is opgevallen.
Je wordt niet opeens "verwijfd" dat soort karaktertrekjes heb je altijd al.
Als dat echt zo is (wat ik betwijfel), dan zijn ze daar knettergek geworden!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:
Nogmaals; de KNVB vindt het wel een probleem na precies hetzelfde te hebben geconstateerd.
Ik zou zeggen: stuur een boze brief aan de Koning en de KNVB, die gaan er dan vast wat aan doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus men verzint dat het feit dat er weinig homoseksuelen zijn die voor voetbal kiezen ligt aan homofobie en als iemand zegt dat dat een verzinsel is, dan is dat een probleem?
Zo kun je overal een probleem van maken.
Mogen homoseksuelen nog even zelf weten of ze wel of niet willen voetballen?
Nee je ziet het zoals wel vaker verkeerd, maar ik ga niet meer verder op je in.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kom eens uit je Eriksen en Ajax fap doos....
Dat stereotype zie je ook in je dagelijks leven, op school of in de klas of waar dan ook...
Denk je serieus dat uit de kast komen betekent dat niemand het wist en ze daarom uit de kast komen?
Van 99% van die gevallen was echt wel bekend dat ze homo waren, alleen gaven ze het nog niet toe.
Zoals ik al eerder zei zit homosexualiteit deels in de genen, er zijn gewoon dingen die anders zijn dan bij een hetero man. Daardoor zijn ze meer verwijfd.
Aan jouw wat dommig aandoende posts hier?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:48 schreef HiZ het volgende:
Ik zou zeggen: stuur een boze brief aan de Koning en de KNVB, die gaan er dan vast wat aan doen.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet doorhebben wat je zegt
Gareth Thomas is nog te genezen dan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:43 schreef The_Groove het volgende:
Treurig dat homoseksualiteit nog steeds zo'n heikel punt is. Blijkbaar gaat de campagne niet om voetbal homo's uit de kast te krijgen maar om domme voetbalfans homo's te laten accepteren.
Het zijn mensen zonder ziekte. Homoseksualiteit is iets natuurlijks. Bij een aantal diersoorten ontstaan ook homoseksuele relaties. Denk je dat een pinguin intelligent genoeg is om zo'n keuze te maken?
Waarom valt iets waar jij geen last van hebt niet te accepteren?
Kom niet aan met 'Het is ranzig als ze zoenen en daar heb ik last van'
Ik vind het ook niet erg lekker om te zien maar dat vind ik ook van zoenen tussen hetero's.
Het is een onzin argument dat 'ze er niet zijn' Ze zijn er. Deal with it.
Ik weet sowieso van 1 profvoetballer in de Eredivisie dat hij homo is en van zeker 2 weet ik van geruchten dat ze regelmatig in de Amsterdamse homoscene gespot zijn.
Het argument van Gijp dat 14 jarige die homo zijn in de kapperszaak gaan werken is ook totale bullshit.
Zo gaat het meestal niet bij jongens die opgroeien in de macho cultuur die vaak rond prof sport hangt. Die onderdrukken het homo zijn en trouwen met een vrouw en krijgen kinderen. Puur omdat de angst te groot is.
Nog een klassieker in dit topic ''De meeste homo's zijn verwijfd'' Raar beeld van de wereld heb je dan. Zoals Tyron zegt; Minder tv kijken.
Mooi voorbeeld voor jullie allemaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Thomas_(rugby)
Een homoseksuele rugby speler...Toch wel het summum van mannelijkheid.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:43 schreef The_Groove het volgende:
Treurig dat homoseksualiteit nog steeds zo'n heikel punt is. Blijkbaar gaat de campagne niet om voetbal homo's uit de kast te krijgen maar om domme voetbalfans homo's te laten accepteren.
Het zijn mensen zonder ziekte. Homoseksualiteit is iets natuurlijks. Bij een aantal diersoorten ontstaan ook homoseksuele relaties. Denk je dat een pinguin intelligent genoeg is om zo'n keuze te maken?
Ik vind het ook niet erg lekker om te zien maar dat vind ik ook van zoenen tussen hetero's.
Ik weet sowieso van 1 profvoetballer in de Eredivisie dat hij homo is en van zeker 2 weet ik van geruchten dat ze regelmatig in de Amsterdamse homoscene gespot zijn.
Het argument van Gijp dat 14 jarige die homo zijn in de kapperszaak gaan werken is ook totale bullshit.
Zo gaat het meestal niet bij jongens die opgroeien in de macho cultuur die vaak rond prof sport hangt. Die onderdrukken het homo zijn en trouwen met een vrouw en krijgen kinderen. Puur omdat de angst te groot is.
Nog een klassieker in dit topic ''De meeste homo's zijn verwijfd'' Raar beeld van de wereld heb je dan. Zoals Tyron zegt; Minder tv kijken.
Mooi voorbeeld voor jullie allemaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Thomas_(rugby)
Namen en rugnummers aub.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:43 schreef The_Groove het volgende:
Sorry ik hou ze liever in leven. Het is een privé kwestie van die voetballers toch? Niet aan mij om mensen uit de kast te duwen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Namen en rugnummers aub.
Uiteraard alleen om die domme voetbalfans te laten accepteren dat er homo's zijn.
Rafael van der Vaartquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Namen en rugnummers aub.
Uiteraard alleen om die domme voetbalfans te laten accepteren dat er homo's zijn.
Van mij hoeft er niemand uit de kast te komen. Niemand hoeft te weten wat bijvoorbeeld mijn sexuele voorkeuren zijn of dat ik op mannen of vrouwen val of op beiden. Dat hoeft een prof ook niet van mij. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:14 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Sorry ik hou ze liever in leven. Het is een privé kwestie van die voetballers toch? Niet aan mij om mensen uit de kast te duwen.
Ik vind het ook een non-issue maar ik was dan ook van de overtuiging dat homo's voor 95% wel geaccepteerd werden in Nederland. Het vbl forum en de reacties overal op Vd Gijp maar ook de Olympische spelen laten zien dat het nog steeds niet het geval is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van mij hoeft er niemand uit de kast te komen. Niemand hoeft te weten wat bijvoorbeeld mijn sexuele voorkeuren zijn of dat ik op mannen of vrouwen val of op beiden. Dat hoeft een prof ook niet van mij. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
Dan ben je naief geweest. Ik weet niet wat het is. Angst, domheid, intolerantie ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:27 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik vind het ook een non-issue maar ik was dan ook van de overtuiging dat homo's voor 95% wel geaccepteerd werden in Nederland. Het vbl forum en de reacties overal op Vd Gijp maar ook de Olympische spelen laten zien dat het nog steeds niet het geval is.
Allemaal geneuzel in de marge, een goede raad: zoek eens in de Bibliotheek naar Hard Grasquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:14 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Sorry ik hou ze liever in leven. Het is een privé kwestie van die voetballers toch? Niet aan mij om mensen uit de kast te duwen.
Vertel eens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 06:53 schreef Pugg het volgende:
[..]
Allemaal geneuzel in de marge, een goede raad: zoek eens in de Bibliotheek naar Hard Gras
over Dennis Bergkamp.
Goed lezen .
Is in sommige gevallen best wel jammer.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je moet andere mensen niet voor jou na laten denken.
Ga je nu weer homo's met pedo' s vergelijkenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 08:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In de huidige samenleving wordt er van je verwacht dat je alles maar klakkeloos accepteert en voor iedere afwijking en minderheidsgroepering respect hebt, anders wordt je voor homofoob, antisemiet of racist versleten en bij meneer Hitler in de hoek gezet. Feit is dat homoseksualiteit een keiharde afwijking is en tot begin jaren 90 officieel te boek stond als psychische aandoening/ ziekte. Naar mijn normen en waarden is het ook absoluut geen normaal gedrag. Dat anno 2013 onder druk van allerlei belangenverenigingen en grofgebekte relnichten op TV iedereen homoseksualiteit normaal MOET gaan vinden daar heb ik absoluut geen boodschap aan. Mag ik dat misschien zelf uitmaken? We hadden hier in Nederland bijna een officiële vereniging die opkomt voor de belangen van pedofielen en die dat gedrag algemeen geaccepteerd probeert te krijgen. Je moet op een gegeven moment echt voor jezelf met je eigen normen en waarden ergens een grens trekken, want onze samenleving wordt met de dag gekker. Je moet andere mensen niet voor jou na laten denken.
Hij gooit er voor de duidelijkheid ook het antisemitisme bij.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef Ole het volgende:
[..]
Ga je nu weer homo's met pedo' s vergelijken
Waar zeggen ze dat er te weinig homo's voetballen? Volgens mij was het 'probleem' dat er weinig voetballers uit de kast zijn, wat verklaart kan worden door het simpele feit dat er niet heel veel homoseksuele (prof-)voetballers zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:
Nogmaals; de KNVB vindt het wel een probleem na precies hetzelfde te hebben geconstateerd. Die zeggen dus niet 'het is nu eenmaal zo'. Die zeggen 'het is zo en en het is een probleem'. Dan kunnen allerlei mensen wel zeggen dat het 'nou eenmaal zo is', maar dat is dan dus niet de heersende opinie.
Of ze komen er niet voor uit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat er te weinig homo's voetballen? Volgens mij was het 'probleem' dat er weinig voetballers uit de kast zijn, wat verklaart kan worden door het simpele feit dat er niet heel veel homoseksuele (prof-)voetballers zijn.
Uit de cijfers blijkt dat homo's aanzienlijk minder vaak voetballen dan hetero's (1% tegen 7%). Dat is het geval voor amateurvoetbal, het lijkt me logisch dat het voor profvoetbal ook zo zal zijn (misschien dat de verhoudingen daar zelfs nog wat erger is). Dat betekent dat zo'n 1-1,5% van de amateurvoetballers homo is, als we dat cijfer door zouden trekken naar profvoetballers dan zijn er gewoon niet heel veel profvoetballende homo's.quote:
Nou, die lijken zich er openlijk voor uit te komen. Probleem opgelostquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:50 schreef DroogDok het volgende:
http://www.upcoming.nl/tb(...)ele-voetballers-zijn
quote:Van der Gijp in discussie met homo's bij Voetbal International
Naar aanleiding van de commotie en media-aandacht die is ontstaan over de uitspraken van René van der Gijp afgelopen maandag in Voetbal International, wordt er vanavond in de voetbaltalkshow van RTL 7 doorgepraat over het betreffende onderwerp: homo's in het (prof)voetbal. Dit meldt RTL vandaag.
In het eerste halfuur van het programma zal op de commotie worden ingegaan.
De homoseksuele ex-profvoetballers John de Bever en Arnold Smit schuiven aan tafel aan. Ook is er een reactie van het COC. Daarna praten Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp samen met Nico Dijkshoorn door over de (overige) actuele ontwikkelingen in het voetbal.
De Bever werd in 1997 uitgeroepen tot beste zaalvoetballer ter wereld en was prof bij Dordrecht'90 en enkele clubs in België. Smit speelde als doelman bij FC Volendam.
Bron: Volkskrant
Vreemd besluit inderdaad om die topics samen te voegen, totaal verschillende uitspraken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Beetje raar om Gijp in een adem te noemen met Kezman in de TT.
Er zit een wereld van verschil in beide uitspraken.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat probeert men nu eigenlijk te bereiken met deze hele hetze? Ja er zijn homo's in de voetballerij, er schuiven er vanavond immers twee aan. Zo, dat tikt aanMaar dat ik kennelijk niet voldoende, homo belangenorganisaties willen horen dat het in de voetballerij stikt van de homo's,Hoe kom je daar bijalleen durven ze er niet voor uit te komen i.v.m. de grote boze buitenwereld. Nergens op gebaseerde lulkoek. Homo's willen dat graag geloven zodat ze zich beter voelen over zichzelf. Feit is dat ze een hele kleine minderheid1 op de 10 is homosexueel zijn in de samenleving en in de topsport zijn ze nog zeldzamer.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)llers-tolerant.dhtmlquote:Tjonge, wat is die beroepsgroep van voetballers tolerant
Ik heb het even uitgerekend. Als alle homo's kapper of balletdanser zouden zijn, dan moeten er bijna een miljoen kappers of balletdansers in Nederland rondlopen. Een miljoen: dat zou betekenen dat er op elke straathoek mannen in tutu's huppelen, en dat het winkelcentrum van een doorsnee Nederlands dorp ongeveer achthonderdzevenenzestig kapperszaken heeft.
Dit had de week moeten worden waarin de KNVB, met Louis van Gaal voorop, de aanzet gaf tot meer acceptatie van homoseksuelen in het voetbal. Dat werd het niet.
Het werd de week van René van der Gijp. Volgens hem bestaan voetballende homo's niet (die worden balletdanser of kapper), maar dat wisten we toch allang? Het is volgens René niet eens een issue in de kleedkamer; niemand doet er vervelend over. Tegen NRC zei Van der Gijp: 'Ik geloof dat voetbal de meest tolerante beroepsgroep is op aarde.'
Tolerantie. Tuurlijk.
Vandaar dat de scheids bij elke verkeerde beslissing naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat hij een gore homo is. Vandaar dat de spits van de tegenstander wordt uitgescholden voor mietje als hij niet meteen opstaat na een aanslag op zijn knieschijven. Vandaar dat de capuchonterroristen van de harde kern het huis van de voorzitter van hun club in de fik dreigen te steken als ze vernemen dat er plannen zijn om een paar roze tinten op te nemen in het ontwerp van het uitshirt.
Vandaar dat de Amerikaanse voetballer David Testo stopte met voetballen toen hij uit de kast kwam, omdat hij de reacties van tegenstanders, teamgenoten en toeschouwers vreesde. Vandaar dat zijn landgenoot Robbie Rogers jarenlang fictieve verhalen over dikke tieten in de kleedkamer ophing en bij zijn coming-out zei dat hij 'zo verschrikkelijk bang was geweest'. Vandaar dat de Belg Jonathan de Falco zijn voetbalschoenen inleverde omdat 'er in het voetbal zo veel vooroordelen over homo's zijn, en zo weinig tolerantie'. Vandaar dat Justin Fashanu, na maandenlang overal te zijn uitgejouwd en uitgekotst, zelfmoord pleegde. Vandaar dat ex-PSV'er Mateja Kezman in de Kroatische krant Vecernj riep dat homoseksualiteit een ziekte is.
Zó tolerant, die beroepsgroep van voetballers. Ik heb geen idee hoeveel homo's er zijn in het profvoetbal, maar of het er nu twee of twee miljoen zijn: ze hebben het recht om te zijn wie ze zijn zonder te worden uitgescholden, met de nek aan te worden gekeken of voor lul te worden gezet door een clown met overhemd dat tot aan zijn knieën openstaat.
Bovendien heeft Van der Gijp een verantwoordelijkheid naar de honderdduizenden amateurvoetballers, jeugdspelertjes en voetbalfans die elke week naar hem kijken. Als hij zegt dat er geen homo's bestaan in het voetbal, hoe moet een jochie van een jaar of veertien dat valt op jongens en speelt in de B1 van zomaar een club in zomaar een dorp zich dan voelen?
Van der Gijp provoceert omdat hij geacht wordt te provoceren, niet omdat hij iets zinnigs heeft te melden. Of het nu gaat over kappers en balletdansers, over tolerantie in de kleedkamer of over de vinger in de kont van Cristiano Ronaldo: hij lult uit zijn nek.
Maar dat wisten we eigenlijk allang.
En dat is ook imo de crux.quote:Bovendien heeft Van der Gijp een verantwoordelijkheid naar de honderdduizenden amateurvoetballers, jeugdspelertjes en voetbalfans die elke week naar hem kijken. Als hij zegt dat er geen homo's bestaan in het voetbal, hoe moet een jochie van een jaar of veertien dat valt op jongens en speelt in de B1 van zomaar een club in zomaar een dorp zich dan voelen?
Hoe voelt zo'n jochie zich dan? Hij is homo, zit op voetbal, en dan zegt Gijpie dat er geen homo's in de voetballerij zijn?quote:
hij zegt niet dat er geen homo's in de voetballerij zijn, hij zegt dat er WEINIG zijn, en dat klopt volgens mij ookquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoe voelt zo'n jochie zich dan? Hij is homo, zit op voetbal, en dan zegt Gijpie dat er geen homo's in de voetballerij zijn?
Wat een lulkoek over Gijp, zoals deze zin: "Volgens hem bestaan voetballende homo's niet"quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)llers-tolerant.dhtml
Of het een of het ander; het punt is dat ze willen dat het makkelijk moet zijn voor homo's om deel te nemen aan het voetbal. En dat is alleen maar meetbaar als die homo's ook als zodanig bekend zijn. Het onderscheid dat jij maakt is dus niet zo relevant als je koppen wil tellen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat er te weinig homo's voetballen? Volgens mij was het 'probleem' dat er weinig voetballers uit de kast zijn, wat verklaart kan worden door het simpele feit dat er niet heel veel homoseksuele (prof-)voetballers zijn.
Nee, hij zei ook dat die jongen maar beter kapper kon worden. Leuk hoor, om zo keihard een duidelijk negatief bedoeld (lachuh !!) stempel opgedrukt te krijgen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:37 schreef StevenQ het volgende:
[..]
hij zegt niet dat er geen homo's in de voetballerij zijn, hij zegt dat er WEINIG zijn, en dat klopt volgens mij ook
nee, hij zei dat de meesten (als voorbeeld) kapper worden(of een ander creatief beroep)quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, hij zei ook dat die jongen maar beter kapper kon worden. Leuk hoor, om zo keihard een duidelijk negatief bedoeld (lachuh !!) stempel opgedrukt te krijgen.
Eén van de beste balletdansers ooit: Mikhail Baryshnikov was ook hetero.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Ole het volgende:
Oh noes! Ik ken heterosexuele mannen die er op hun 16e voor kozen kapper te worden![]()
Knap van ze dat ze er gewoon voor uit zijn gekomen dat ze hetero zijn
Eentje is zelfs wereldkampioen geweest! http://www.volkskrant.nl/(...)s-knipkampioen.dhtml
Dat dit bestaat![]()
Jaja Zonneveld weet ook echt wat van voetbal.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus een neger moet ook maar stoppen met voetballen omdat ie zwart is en dat daar racistisch over gedaan kan worden ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:48 schreef superniger het volgende:
Als een voetballer uit de kast komt wordt die de rest van zijn carrière in elke stadion uitgescholden voor kankerhomo en kankerflikker. Daarom moeten ze pas na hun carrière uit de kast komen.
Wat een slechte columnquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:21 schreef Godtje het volgende:
Inderdaad, en voetballers met lang haar moeten zich maar kaal scheren anders worden ze prinses genoemd of kutwijf.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:05 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Dus een neger moet ook maar stoppen met voetballen omdat ie zwart is en dat daar racistisch over gedaan kan worden ?
Gijp zegt niet dat er geen homo's zijn en hij maakt homo's niet belachelijk.quote:
Deed hij helemaal niet....quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:52 schreef HiZ het volgende:
Nee, hij zei ook dat die jongen maar beter kapper kon worden. Leuk hoor, om zo keihard een duidelijk negatief bedoeld (lachuh !!) stempel opgedrukt te krijgen.
Het is geen feit, het is onzin.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Deed hij helemaal niet....
Hij zei alleen dat een homo op den duur andere interesse krijgt (meestal). Waaronder om kapper te worden. Hij heeft homo's helemaal nergens beledigd. Hij noemde alleen maar feiten op.
Lees de reacties van anderen dan ook eens. Ik ben niet de enige die het een slechte column vinden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:07 schreef Tyron het volgende:
Alles met goede argumenten vind jij slecht.
Rene overdrijft gewoon heel erg, lees jij de afgelopen pagina's maar terug. Ik heb geen zin meer om verder op je in te gaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lees de reacties van anderen dan ook eens. Ik ben niet de enige die het een slechte column vinden.
Alleen al omdat die columnist dingen over Gijp verzint, dingen die hij helemaal niet gezegd heeft.
Bv over dat Gijp zei dat er geen homosexuele voetballers zijn... Heeft ie nooit gezegd
Wees blij dat ik nog op iemand reageer als jou.....quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:11 schreef Tyron het volgende:
Rene overdrijft gewoon heel erg, lees jij de afgelopen pagina's maar terug. Ik heb geen zin meer om verder op je in te gaan.
Ik vind wat Gijp gezegd heeft ook niet zo probleem, ook al was het grotendeels onzin maar sommige in dit topic snappen het gewoon niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wees blij dat ik nog op iemand reageer als jou.....
Hij zegt het teveel in algemene zin dat klopt.
Maar wat hij bedoelde is gewoon dat in het algemeen een homosexueel andere interesse gaat krijgen dan voetballen. En feitelijk zijn er ook minder homosexuelen in verhouding in het voetbal.
Dat is alles wat Gijp gezegd heeft.
Wat hij zei waren gewoon feiten.....quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:17 schreef Tyron het volgende:
Ik vind wat Gijp gezegd heeft ook niet zo probleem, ook al was het grotendeels onzin maar sommige in dit topic snappen het gewoon niet.
Die denken dat alle homo's zoals Gordon zijn.
De meeste homo's zijn helemaal niet verwijfd, dat is pure onzin.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat hij zei waren gewoon feiten.....
-Het is een feit dat er in verhouding weinig homo's zijn in het voetbal
-Het is een feit dat een homo andere interesse begint te krijgen in zijn tienerjaren. Hij zei het mss overdreven met kapper enzo, maar het is wel zo.
-En de meeste homo's zijn gewoon verwijfd. Dat is medisch zelfs aangetoond waarom dat zo is.
Als je homosexuelen wilt verdedigen moet je de feiten wel kennen. Geen enkele homo zal ontkennen dat ze in het algemeen verwijfd zijn. Of dat voetbal geen echte sport voor homo's is en dat ze andere interesses krijgen.
Deze post vat het allemaal goed samen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:43 schreef The_Groove het volgende:
Door debielen zoals jou zal je bedoelen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit eens zo gezellige forum wordt verscheurd door homofilie.
Nee hoor, door intolerante types zoals jijquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit eens zo gezellige forum wordt verscheurd door homofilie.
Tevens vind ik dat jij, als zogenaamd tolerant persoon, weinig respect hebt voor mijn standpunten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:25 schreef Ole het volgende:
[..]
Nee hoor, door intolerante types zoals jij
Oh my... ik zal dat even tegen mijn vrienden zeggen die al hun hele leven een seizoenskaart voor Ajax hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat hij zei waren gewoon feiten.....
-Het is een feit dat er in verhouding weinig homo's zijn in het voetbal
-Het is een feit dat een homo andere interesse begint te krijgen in zijn tienerjaren. Hij zei het mss overdreven met kapper enzo, maar het is wel zo.
-En de meeste homo's zijn gewoon verwijfd. Dat is medisch zelfs aangetoond waarom dat zo is.
Als je homosexuelen wilt verdedigen moet je de feiten wel kennen. Geen enkele homo zal ontkennen dat ze in het algemeen verwijfd zijn. Of dat voetbal geen echte sport voor homo's is en dat ze andere interesses krijgen.
En weet je wat nog veel erger is: veel van mijn heterovrienden snappen niets van voetbal! Sterker nog,. ze zijn totaal niet geinteresseerd in sport!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor, opeens kent de hele goegemeente tientallen homo's die geïnteresseerd zijn in voetbal, dat begint zo zoetjes aan ook een beetje een vermoeiend standpunt te worden.
Je kent zeker ook negers die wielrennen en geestelijk gehandicapte schakers. Een onzichtbaar vriendje is niet zo erg, maar jij houd er een hele onzichtbare vriendengroep op na.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:37 schreef Ole het volgende:
[..]
En weet je wat nog veel erger is: veel van mijn heterovrienden snappen niets van voetbal! Sterker nog,. ze zijn totaal niet geinteresseerd in sport!
Het meest idiote vond ik Ben Saunders die interessant liep te doen dat hij een gozer kent die heel veel voetballers in zijn bed aantreft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor, opeens kent de hele goegemeente tientallen homo's die geïnteresseerd zijn in voetbal, dat begint zo zoetjes aan ook een beetje een vermoeiend standpunt te worden.
Geloof jij niet dat er heteromannen bestaan die niet van sport houden?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je kent zeker ook negers die wielrennen en geestelijk gehandicapte schakers. Een onzichtbaar vriendje is niet zo erg, maar jij houd er een hele onzichtbare vriendengroep op na.
Je homo vrienden houden van voetbal, je hetero vrienden houden niet van sport, ik vind het een apart verhaal waar ik mijn vraagtekens bij plaats.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:57 schreef Ole het volgende:
[..]
Geloof jij niet dat er heteromannen bestaan die niet van sport houden?
Zowel onder mijn hetero als onder mijn homo vrienden zijn er die niet van voetbal houden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je homo vrienden houden van voetbal, je hetero vrienden houden niet van sport, ik vind het een apart verhaal waar ik mijn vraagtekens bij plaats.
Ik heb dan weer geen zolderkamer. Dat heft elkaar misschien op?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:17 schreef Kingstown het volgende:
Al die mensen die hier opeens vrienden hebben zijn sowieso onbetrouwbaar, want iedereen weet dat FOK!kers geen vrienden hebben op hun zolderkamer.
Jij bent gewoon te slim voor dit subforum.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb dan weer geen zolderkamer. Dat heft elkaar misschien op?
Ze moeten gewoon niet zo zeikenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit begint een beetje een raar topic te worden, ik weet niet of ik nog langer aan deze discussie deel wens te nemen.
Ik snap dan weer niks van buitenspel. Voor wat dat waard is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:21 schreef Kingstown het volgende:
Jij bent gewoon te slim voor dit subforum.![]()
We zitten hier wel in VBL en niet in NWS ofzo.
Somaliërs en Tibetanen die het zwembad in Zwitserland niet in mogen staan buitenspel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik snap dan weer niks van buitenspel. Voor wat dat waard is.
Kezman ventileerde inderdaad gestoorde denkbeelden. Je zou bijna denken dat dat soort religieuze onzin een ziekte is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat van Der Gijp zegt moet kunnen.
En Kezman doet een beetje raar.
Foei!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik snap dan weer niks van buitenspel. Voor wat dat waard is.
quote:Aap Gijp
door Wouter van Oorschot
Kijk: dat de matige exvoetballer René van der Gijp blijk geeft van flagrante armoe in zijn algemene ontwikkeling, dat is niet erg. Al zou het natuurlijk best sneu zijn wanneer hij zelf beséfte hoe treurig zijn beschavingsvlag erbij hangt. Hij weet van de prins geen kwaad en omdat ‘Gijp’ zichzelf een toffe jongen vindt die dat voor iedereen weten wil, zij hem zijn populistische prietpraat dat homoseksuelen zich nu eenmaal lekkerder voelen als kapper dan als voetballer ruimhartig vergeven. Je kunt iemand zijn gebrek aan beschaving nu eenmaal niet verwijten. Wél moet zijn opiniemakende geleuter als stigmatiserend en dus kwetsend voor homoseksuelen aan de kaak worden gesteld. Laat Gijp voortaan fatsoenshalve zijn mond houden over dingen waar hij door zijn zelfgevoederde denkluiheid nu eenmaal niets van wil begrijpen.
Kijk: Gijp is een stakkerige man. Omdat één zwarte in de Tour de France, en trouwens ook homoseksualiteit voor hemzelf nog nooit een ‘issue’ is geweest, en hij ook aan andere meer dan wel minder gekleurde hetero’s in de kleedkamer nooit gemerkt heeft dat homoseksualiteit een ‘issue’ was, alleen dáárom al is het dus logisch dat homoseksuelen liever kapper worden dan voetballer: immers ze komen in zijn kleedkamers eenvoudig niet voor, en zo is het.
René van der Gijp meent dat hij de ruimdenkendste van alle geinponems op aarde is: ‘Als er íemand is die het helemaal geen reet kan schelen wat iemand met zijn leventje doet, ben ik het,’ laat hij op 7 augutus 2013 door Andreas Kouwenhoven optekenen voor NRC Handelsblad. Het klopt dat er maar één iemand is voor wie Gijp zich interesseert: hijzelf met zijn eigen leventje. Nog erger dan de gemiddelde VVD-er dus, namelijk een geboren PVV-er. En inderdaad: wie niet beseft dat over geen reet niets te zeggen valt, kan anderen zijn gekakel natuurlijk niet besparen. En René van der Gijp, die vet betaald wordt om zo hoog mogelijke kijkcijfers te helpen scoren onder minstens zo achtergeblevenen als hijzelf, weet niet beter dan zijn ingekankerde lompheid bij wijze van rolmodel uit te serveren.
Aap Gijp, Janrapmaat der voetbalanalisten, kan er niets aan doen dat hij is wie hij is. De stumper begrijpt niet eens hoe diep zijn eigen vooroordeel tegen homoseksualiteit is. Hem op zijn waffel meppen is beschaafde mensen de moeite niet waard. Gepaster is het, er bij de directie van RTL7 op aan te dringen hem te laten weten dat op zijn voortgezette medewerking aan het tv-programma Voetbal International niet langer prijs wordt gesteld. Een rode kaart dus: signaal dat Gijp begrijp.
http://www.vanoorschot.nl/#fp9828
Ik kijk geen eens uit naar VI vanavond, Dijkshoorn en ook nog een homo over dat al 10x uitgekauwde verhaalquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:25 schreef GGMM het volgende:
Dit hele gebeuren gaat helemaal nergens over.
haha al die nobody's die er zelf ook even hun 5 minutes of fame willen hebben over de rug (quote:
Wat een gefrustreerde man...quote:
En een oud international een matige voetballer noemen is ook vrij zielig...quote:
Goedemorgen, over de plank misslaan gesproken. Hij noemt Gijp sneu, een stakker, een stumper en heeft het erover dat hem op zijn bek slaan niet eens de moeite waard is. Dan ben je een tolerant persoon zeg, als je zo reageert op iemand met een afwijkende mening.quote:
Wat is er mannelijk aan voetbal?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:40 schreef bianconeri het volgende:
Bron A.D Thijs Zonneveldquote:Tjonge, wat is die beroepsgroep van voetballers tolerant
Ik heb het even uitgerekend. Als alle homo's kapper of balletdanser zouden zijn, dan moeten er bijna een miljoen kappers of balletdansers in Nederland rondlopen. Een miljoen: dat zou betekenen dat er op elke straathoek mannen in tutu's huppelen, en dat het winkelcentrum van een doorsnee Nederlands dorp ongeveer achthonderdzevenenzestig kapperszaken heeft.
Dit had de week moeten worden waarin de KNVB, met Louis van Gaal voorop, de aanzet gaf tot meer acceptatie van homoseksuelen in het voetbal. Dat werd het niet.
Het werd de week van René van der Gijp. Volgens hem bestaan voetballende homo's niet (die worden balletdanser of kapper), maar dat wisten we toch allang? Het is volgens René niet eens een issue in de kleedkamer; niemand doet er vervelend over. Tegen NRC zei Van der Gijp: 'Ik geloof dat voetbal de meest tolerante beroepsgroep is op aarde.'
Tolerantie. Tuurlijk.
Vandaar dat de scheids bij elke verkeerde beslissing naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat hij een gore homo is. Vandaar dat de spits van de tegenstander wordt uitgescholden voor mietje als hij niet meteen opstaat na een aanslag op zijn knieschijven. Vandaar dat de capuchonterroristen van de harde kern het huis van de voorzitter van hun club in de fik dreigen te steken als ze vernemen dat er plannen zijn om een paar roze tinten op te nemen in het ontwerp van het uitshirt.
Vandaar dat de Amerikaanse voetballer David Testo stopte met voetballen toen hij uit de kast kwam, omdat hij de reacties van tegenstanders, teamgenoten en toeschouwers vreesde. Vandaar dat zijn landgenoot Robbie Rogers jarenlang fictieve verhalen over dikke tieten in de kleedkamer ophing en bij zijn coming-out zei dat hij 'zo verschrikkelijk bang was geweest'. Vandaar dat de Belg Jonathan de Falco zijn voetbalschoenen inleverde omdat 'er in het voetbal zo veel vooroordelen over homo's zijn, en zo weinig tolerantie'. Vandaar dat Justin Fashanu, na maandenlang overal te zijn uitgejouwd en uitgekotst, zelfmoord pleegde. Vandaar dat ex-PSV'er Mateja Kezman in de Kroatische krant Vecernj riep dat homoseksualiteit een ziekte is.
Zó tolerant, die beroepsgroep van voetballers. Ik heb geen idee hoeveel homo's er zijn in het profvoetbal, maar of het er nu twee of twee miljoen zijn: ze hebben het recht om te zijn wie ze zijn zonder te worden uitgescholden, met de nek aan te worden gekeken of voor lul te worden gezet door een clown met overhemd dat tot aan zijn knieën openstaat.
Bovendien heeft Van der Gijp een verantwoordelijkheid naar de honderdduizenden amateurvoetballers, jeugdspelertjes en voetbalfans die elke week naar hem kijken. Als hij zegt dat er geen homo's bestaan in het voetbal, hoe moet een jochie van een jaar of veertien dat valt op jongens en speelt in de B1 van zomaar een club in zomaar een dorp zich dan voelen?
Van der Gijp provoceert omdat hij geacht wordt te provoceren, niet omdat hij iets zinnigs heeft te melden. Of het nu gaat over kappers en balletdansers, over tolerantie in de kleedkamer of over de vinger in de kont van Cristiano Ronaldo: hij lult uit zijn nek.
Maar dat wisten we eigenlijk allang.
Een keer posten was al teveel eer voor dit flutstukje.quote:
Weinig - het is een kinderspel.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:00 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Wat is er mannelijk aan voetbal?
83 wedstrijden en 43 doelpunten voor PSV, 15 interlands met 2 doelpunten is inderdaad heel wat meer dan "matig"quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
En een oud international een matige voetballer noemen is ook vrij zielig...
en hij won ook 4 landskampioenschappen(2 met PSV en 2 met Neuchâtel Xamax in Zwitserland)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:31 schreef StevenQ het volgende:
[..]
83 wedstrijden en 43 doelpunten voor PSV, 15 interlands met 2 doelpunten is inderdaad heel wat meer dan "matig"
Niet de sport zelf, dat zeker niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |