abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129802171
quote:
Voetbalbond KNVB is verbaasd over de uitspraken die René van der Gijp maandag deed in het televisieprogramma Voetbal International. De oud-voetballer zei onder meer dat voetbal geen sport is voor homo's.

Van der Gijp reageerde daarmee op de deelname van de KNVB aan de Gay Pride afgelopen zaterdag. De voetbalbond wil het taboe rond homoseksualiteit in de voetbalsport graag doorbreken.

'Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt', aldus de bond. 'We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren.'

Van der Gijp zei het niet nodig te vinden dat er zoveel aandacht voor het onderwerp is. 'Ik moet zeggen, voor mij hoeft het niet zo heel erg dit. Dat gedoe met voetballers die uit de kast moeten komen. Laten we gewoon weer even normaal doen', gaf hij in het televisieprogramma aan. 'Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml
quote:
ijdens de Gay Pride in Amsterdam vaarde er afgelopen weekeinde ook een speciale voetbalboot mee. Onder anderen Louis van Gaal, Patrick Kluivert, Ronald de Boer en Pierre van Hooijdonk namen deel aan het evenement, om zo de homoacceptatie te stimuleren en te laten zien dat de spelers die op jongens vallen, ook van harte welkom zijn in de voetbalsport. Mateja Kezman is van mening dat de voetbalcoryfeeën zich voor schut hebben gezet.

De oud-spits van onder meer PSV, Fenerbahçe en Chelsea doet in gesprek met Vecernji enkele boude uitspraken. Mijn mening is dat dit een ziekte is en die moet niet gepromoot worden en ik zou de Servische voetbalbond niet steunen als men een parade voor homos organiseert. De Nederlanders drijven ver af van het christendom en stevenen af op de afgrond van het geloof. Homoseksualiteit is een ziekte, aldus Kezman.

De 34-jarige Kezman was eind juli nog in Nederland voor de afscheidswedstrijd van Mark van Bommel. De Serviër is momenteel sportief directeur van Vojvodina Novi Sad. De uitlatingen van Kezman zullen vermoedelijk nog wel een staartje krijgen.
:P

[ Bericht 29% gewijzigd door stevenmac26 op 07-08-2013 20:11:17 ]
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_129802536
kut mod
* Verwijderd *
pi_129802586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:50 schreef zoekeenleven het volgende:
kut mod
bedankt
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_129802612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

bedankt
Graag gedaan
* Verwijderd *
  Spellchecker woensdag 7 augustus 2013 @ 19:59:34 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_129805279
Kezman Verbeek Gijp _O_
AJ
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:54:28 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129805593
quote:
Verbeek op Radio 1: "Het is geen enkel probleem om uit de kast te komen in de voetbalwereld. Van eigen ploeggenoten heeft iemand die uit de kast wil komen niets te duchten. Wel zal je een windhoos over je afroepen, dat moet je wel beseffen."
quote:
Verbeek is het ook met Van der Gijp eens dat homoseksuelen niet langdurig actief blijven in het voetbal. De mentale druk rond het 'homo-zijn' zou te groot zijn om overeind te blijven in het voetbalwereldje. Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep? :?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:01:20 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129805927
Ik snap 'm ook niet. En wat ik wel denk te begrijpen, klinkt tegenstrijdig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129806004
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

[..]

Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep? :?
Het is gewoon een logische uitspraak.
AJ
pi_129806029
Gijp zegt niks verkeerd. Kezman is een religieuze gek die in het verleden leeft.
pi_129806741
Eens met Gijp.

Ook eens met Verbeek, denk ik (voor zover ik hem begrijp).

Kezman is gewoon een idioot.

:)
★★★
pi_129807510
Gerard Joling zet druk gaat diep en oeh de paal.
AJ
  Spellchecker woensdag 7 augustus 2013 @ 22:34:54 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_129813125
quote:

[..]

[..]

Geen van beide, de krant citeerde verkeerd.
pi_129813615
quote:

[..]

[..]

De druk komt niet van binnenuit (team, ploeggenoten), maar van buitenaf.

Het primitieve voetbalpubliek wat sis- en oerwoudgeluiden maakt heeft al menig voetballer tot razernij gedreven. Je kunt je ongtewijfeld voorstellen wat datzelfde primitieve publiek voor mentale druk zal zijn voor de voetballer die als homo uit de kast komt.
  † In Memoriam † donderdag 8 augustus 2013 @ 00:18:14 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_129816636
quote:
Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Dat kan je natuurlijk ook anders uitleggen...
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 06:54:52 #17
225540 Pugg
Friends forever
pi_129820500
Verbeek heeft makkelijk praten , als ik er een verdenk is het hij wel.
pi_129820585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 06:54 schreef Pugg het volgende:
Verbeek heeft makkelijk praten , als ik er een verdenk is het hij wel.
Nee die Gijp dan....

Of Kezman

Mijn gaydar slaat uit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129821976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee die Gijp dan....

Of Kezman
[ afbeelding ]
Mijn gaydar slaat uit.
Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homo
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:36:01 #20
225540 Pugg
Friends forever
pi_129821998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:34 schreef bert_van_dirkjan het volgende:

[..]

Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homo
_O- _O- _O-
pi_129839519
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
pi_129840116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
Waar doet hij dat?

Er wordt door enkelen geconstateert dat er meest waarschijnlijk heel weinig homo's zitten in de beroepsgroep.

Mag je dat niet meer zeggen ofzo?

Als ik constateer dat heel weinig negers kiezen voor het beroep vrachtwagenchauffeur (ik zie ze eigenlijk nooit) en ook vrouwen daar kennelijk zelden voor kiezen, ben ik dan negers en vrouwen aan het beledigen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129840230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar doet hij dat?

Er wordt door enkelen geconstateert dat er meest waarschijnlijk heel weinig homo's zitten in de beroepsgroep.

Mag je dat niet meer zeggen ofzo?

Als ik constateer dat heel weinig negers kiezen voor het beroep vrachtwagenchauffeur (ik zie ze eigenlijk nooit) en ook vrouwen daar kennelijk zelden voor kiezen, ben ik dan negers en vrouwen aan het beledigen?
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
pi_129840551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:30 schreef Kingstown het volgende:

Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
Nou homo's herken je in het overgrote merendeel ook wel hoor :'(
Dat is ook wat Gijp bedoelt, oke wat te erg alles over 1 kam scheren maar het is gewoon zo:
Homo's zijn verwijfd en gaan op den duur niet door met voetbal (of andere 'mannelijke'' sporten en dingen). Uitzonderingen daargelaten.
pi_129840585
Lekker boeiend zeg, kom op hey!
Iedereen maakt zich er druk om, lekker laten gaan man!
Zonder wrijving geen glans
pi_129840644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker boeiend zeg, kom op hey!
Iedereen maakt zich er druk om, lekker laten gaan man!
gvd zeg mooi gesprokuh
pi_129840748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

pi_129841189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:30 schreef Kingstown het volgende:

Twee dingen: 1 stel dat jij gelijk hebt en dat je het niet weet, dan nog staat het hem vrij om te denken dat er erg weinig homo's in de profvoetballerij zitten.

2 dat je niet voor je geaardheid uit wil komen tijdens de loopbaan is een ding. Maar op een enkeling na niemand, ook niet jaren later? Hoogst onwaarschijnlijk!
pi_129841249
quote:

[..]

Dat is ook wat Gijp bedoelt, oke wat te erg alles over 1 kam scheren maar het is gewoon zo:
Homo's zijn verwijfd en gaan op den duur niet door met voetbal (of andere 'mannelijke'' sporten en dingen). Uitzonderingen daargelaten.
Voetbal een mannelijke sport noemen. :')
pi_129841546
quote:

[..]

Mooi dat homo's in overgrote meerderheid niet worden herkend dus. Die Verbeek is met zijn uitspraken aan het zeggen dat hij niks mis vindt met de huidige situatie. Dat is voor politici een niet acceptabel standpunt.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 20:12:05 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129841583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
Zeg je nou dat je hoopt dat de gemeentelijke bobo's een voetbaltrainer monddood maken?
pi_129841607
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Twee dingen: 1 stel dat jij gelijk hebt en dat je het niet weet, dan nog staat het hem vrij om te denken dat er erg weinig homo's in de profvoetballerij zitten.

2 dat je niet voor je geaardheid uit wil komen tijdens de loopbaan is een ding. Maar op een enkeling na niemand, ook niet jaren later? Hoogst onwaarschijnlijk!
Jij komt met negers en vrouwen aanzetten om je punt over homo's kracht bij te zetten.
Het enige wat ik doe is constateren dat vrouwen en negers altijd te herkennen zijn en homo's niet, dus je vergelijking is slecht.
pi_129841614
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeg je nou dat je hoopt dat de gemeentelijke bobo's een voetbaltrainer monddood maken?
Dat is helemaal niet nodig, het bestuur van AZ gaat hem een douw geven. Om de simpele reden dat ze geen zin hebben in gezeik de volgende keer als ze weer geld nodig hebben.
pi_129841779
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:12 schreef Kingstown het volgende:

Jij komt met negers en vrouwen aanzetten om je punt over homo's kracht bij te zetten.
Het enige wat ik doe is constateren dat vrouwen en negers altijd te herkennen zijn en homo's niet, dus je vergelijking is slecht.
De vergelijking is prima. Jij wil er krampachtig vanuit gaan dat ze er moeten zijn. Dat is nu net de idiote gedachte die Gijp aan de kaak heeft gesteld!
pi_129841834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:

Dat is helemaal niet nodig, het bestuur van AZ gaat hem een douw geven. Om de simpele reden dat ze geen zin hebben in gezeik de volgende keer als ze weer geld nodig hebben.
Wat heeft hij gezegd dat zo erg is dan?

Persoonlijk vind ik een jack van gelder die roept dat Ronaldo uit de kast moet komen storender dat alles wat ik van Gijp en Verbeek heb gelezen.
pi_129842187
quote:

[..]

niet elke homo is een gordon of gerard joling
pi_129842751
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft hij gezegd dat zo erg is dan?

Persoonlijk vind ik een jack van gelder die roept dat Ronaldo uit de kast moet komen storender dat alles wat ik van Gijp en Verbeek heb gelezen.
HET PUNT is dat wat deze heren als 'normaal en probleemloos' zien, precies is wat de KNVB officieel als 'homofoob en onwenselijk' hebben bestempeld. Gijp zit kennelijk bij RTL nog beschermd (tenzij hij echt controversieel wordt want dan ligt hij er echt meteen uit) maar Verbeek kan vergeten dat iemand hem wil gaan beschermen. Want zijn betaalmeesters zitten in een circuit dat gewoon onder geen voorwaarde het stempel wil krijgen dat ze iemand die homofobie goedpraat een hand boven het hoofd houden.

Maar goed, ze zullen nog wel de kans krijgen om publiekelijk spijt te betuigen.
pi_129842902
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:46 schreef HiZ het volgende:

HET PUNT is dat wat deze heren als 'normaal en probleemloos' zien, precies is wat de KNVB officieel als 'homofoob en onwenselijk' hebben bestempeld.
Wat dan precies?

quote:
Gijp zit kennelijk bij RTL nog beschermd (tenzij hij echt controversieel wordt want dan ligt hij er echt meteen uit) maar Verbeek kan vergeten dat iemand hem wil gaan beschermen. Want zijn betaalmeesters zitten in een circuit dat gewoon onder geen voorwaarde het stempel wil krijgen dat ze iemand die homofobie goedpraat een hand boven het hoofd houden.

Wat hebben zij gezegd dat in jouw ogen kwalificeert als homofobie?
pi_129843189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb Verbeek gisteren gehoord op Radio 1, maar heb geen homofobe uitspraken van hem gehoord of iets wat er ook maar een beetje op lijkt :?

Trouwens; homo's voetballen inderdaad in verhouding veel minder dan hetero's (~1% tegen ~7%), aldus http://www.peil.nl/?3798. Daarnaast is 9% van de mannen volgens dezelfde enquête homo, wat betekent dat nog geen 1,5% van de (amateur) voetballers homo is. Dus het lijkt er op dat die uitspraak van Van der Gijp toch redelijk in de buurt van de waarheid zit.
pi_129843346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

HET PUNT is dat wat deze heren als 'normaal en probleemloos' zien, precies is wat de KNVB officieel als 'homofoob en onwenselijk' hebben bestempeld. Gijp zit kennelijk bij RTL nog beschermd (tenzij hij echt controversieel wordt want dan ligt hij er echt meteen uit) maar Verbeek kan vergeten dat iemand hem wil gaan beschermen. Want zijn betaalmeesters zitten in een circuit dat gewoon onder geen voorwaarde het stempel wil krijgen dat ze iemand die homofobie goedpraat een hand boven het hoofd houden.

Ik heb het gesprek met Verbeek gehoord, daar zat niks homofoobs tussen. Daarnaast is het niet echt wenselijk dat iemand om zijn (totaal niet discriminerende) mening ontslag zou krijgen als je het mij vraagt. Maar het lijkt me ook totaal onrealistisch dat Verbeek ontslagen wordt hierdoor, of zelfs maar op zijn vingers wordt getikt. Hij geeft gewoon zijn visie, that's it.
pi_129843480
VD Gijp heeft gewoon gelijk:Maurice de Hond heeft het eens onderzocht

http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_waarheid___.html

van de 5000 mannen was 9% homo

en

quote:
Toch kan daarmee niet worden geconcludeerd dat negen procent van de voetballers homo is. ,,Er kan worden geschat dat tussen de 1 en 1,5 procent van de mannelijke voetballers in clubverband homo is'', zo concludeert De Hond op basis van het onderzoek. Dat is tussen de 1 op 67 en 1 op de 100.
pi_129843946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb het gesprek met Verbeek gehoord, daar zat niks homofoobs tussen. Daarnaast is het niet echt wenselijk dat iemand om zijn (totaal niet discriminerende) mening ontslag zou krijgen als je het mij vraagt. Maar het lijkt me ook totaal onrealistisch dat Verbeek ontslagen wordt hierdoor, of zelfs maar op zijn vingers wordt getikt. Hij geeft gewoon zijn visie, that's it.
Ja en dan gaan zijn bazen praten met de gemeente voor geld en dan gaan die vragen hoe AZ eigenlijk iets doet tegen de homofobie en de ondervertegenwoordiging van homo's in het het voetbal. Want daar is wat twijfels over ontstaan na de uitspraken van de trainer.
pi_129844056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:05 schreef StevenQ het volgende:
VD Gijp heeft gewoon gelijk:Maurice de Hond heeft het eens onderzocht

http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_waarheid___.html

van de 5000 mannen was 9% homo

en

[..]

Nog maar weer een keer; gelijk hebben is niet relevant hier. Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.
pi_129844264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nog maar weer een keer; gelijk hebben is niet relevant hier. Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.
dit ging sowieso niet om betaald voetballers

en is er echt een probleem of word er een probleem gezocht en hebben de meeste homo's gewoon weinig interesse voor voetbal?
pi_129844555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en dan gaan zijn bazen praten met de gemeente voor geld en dan gaan die vragen hoe AZ eigenlijk iets doet tegen de homofobie en de ondervertegenwoordiging van homo's in het het voetbal. Want daar is wat twijfels over ontstaan na de uitspraken van de trainer.
Volgens Verbeek is er in de kleedkamer iig geen homofobie. Ondervertegenwoordiging van homo's kunnen ze vrij weinig aan doen lijkt me, of moeten ze excuus-homo's in dienst nemen? :')

Daarnaast zou het toch ook wel politiekgevoelig liggen als de gemeente vanwege een afwijkende mening van een trainer (even de vraag in hoeverre deze mening/visie afwijkend is) hun beleid zou aanpassen.
pi_129844771
quote:

[..]

En er zijn in verhouding minder hetero's die fitnessen en zwemmen, ook een probleem?

Het probleem waar de politiek en de KNVB het over hebben is niet het aantal voetballende homo's, maar de acceptatie van voetballende homo's. Die acceptatie wordt in discussies vaak gemeten door te kijken hoe weinig voetballers er uit de kast zijn. Volgens Van der Gijp en Verbeek komt dit doordat er gewoon weinig homo's voetballen en er dus ook weinig uit de kast kúnnen komen. Dat er weinig/geen voetballers uit de kast zijn hoeft dus niet te betekenen dat de acceptatie of de bereidheid om er voor uit te komen laag is.

Maar ja, laten we dat soort mensen gewoon pipo's noemen, wel zo gemakkelijk :')
pi_129844865
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:25 schreef StevenQ het volgende:

[..]

dit ging sowieso niet om betaald voetballers

en is er echt een probleem of word er een probleem gezocht en hebben de meeste homo's gewoon weinig interesse voor voetbal?
Het ging niet om betaalde voetballers, maar het gaat wel om voetballers in het algemeen. En dan moeten voetbal-trainers die uit de staatsruif mee-eten niet gaan zeggen dat het geen probleem is.

Ga ik erover of 'het echt een probleem is of niet' ? Kennelijk vindt de KNVB het een probleem, en die gaan over voetbal in Nederland. Dus....
pi_129846115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:31 schreef Tyron het volgende:

niet elke homo is een gordon of gerard joling
Lees mijn reactie...
In het algemeen, dus uitzonderingen daargelaten.
Bijna alle homo's zijn mega verwijfd.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:01 schreef Furdinand het volgende:

Voetbal een mannelijke sport noemen. :')
Let op de ' ' om mannelijke sport....
Het is een typische sport voor mannen, maar voetballers zelf zijn vaak grote mietjes.
Klinkt mss raar maar ja.
pi_129846307
quote:
Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen.
Ach wat een onzin zeg....

Maar 1% van alle kerels op ballet is hetero, dat is toch ook geen probleem (gwn vb, geen echte cijfers). Het is zo'n onzin dat alle sporten precies verdeeld moeten zijn, evenveel mannen als vrouwen en dat het aantal homo's ook gewoon gemiddeld moet zijn.

Wanneer gaan mensen beseffen dat sommige sporten of beroepen gewoon mannelijk dan wel vrouwelijk zijn. En aangezien homo's in het algemeen wat verwijfd zijn kiezen die de meer vrouwelijkere dingen....
Het is niet erg dat er in verhouding veel en veel meer homo's zijn bij ballet, of veel meer hetero's in het voetbal. De ene sport leent zich er wel voor en de ander niet.

Het enige wat belangrijk is is dat het geaccepteerd wordt. Dat die uitzondering (een homo in het voetbal) daar lekker mee kan blijven doen en geaccepteerd is.

Gijp noemt gewoon een feit, onbegrijpelijk dat daar ophef over gemaakt wordt...
pi_129846541
Nogmaals; de KNVB vindt het wel een probleem na precies hetzelfde te hebben geconstateerd. Die zeggen dus niet 'het is nu eenmaal zo'. Die zeggen 'het is zo en en het is een probleem'. Dan kunnen allerlei mensen wel zeggen dat het 'nou eenmaal zo is', maar dat is dan dus niet de heersende opinie.
pi_129846871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:04 schreef bianconeri het volgende:

Bijna alle homo's zijn mega verwijfd.

[..]

Nee, meeste percentage homo's vallen niet op. Jij kijkt teveel TV.
pi_129846966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:12 schreef HiZ het volgende:
Nogmaals; de KNVB vindt het wel een probleem na precies hetzelfde te hebben geconstateerd. Die zeggen dus niet 'het is nu eenmaal zo'. Die zeggen 'het is zo en en het is een probleem'. Dan kunnen allerlei mensen wel zeggen dat het 'nou eenmaal zo is', maar dat is dan dus niet de heersende opinie.
Wat kan ons die idiote KNVB nou schelen :'(

Er is helemaal geen probleem. Voetbal is feitelijk een sport waar gewoon weinig homo's zijn.
Het is gewoon geen sport voor homo's net als een hetero kerel geen ballet gaat doen (meestal dan).
Ze moeten gewoon realiseren dat sommige sporten er gewoon niet voor gemaakt zijn.

Wij als hetero's voelen ons toch ook niet gediscrimineerd in het ballet wereldje omdat er zo weinig hetero kerels zijn? Waarom komt de politiek niet voor ons hetero's op :O

Homosexualiteit is in Nederland prima geaccepteerd. Al dat domme gezeik altijd van politici die een onnozel statement moeten maken. Terwijl wss bijna geen enkele homo die opmerkingen van Gijp erg vond
pi_129847039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:18 schreef Tyron het volgende:

Nee, meeste percentage homo's vallen niet op. Jij kijkt teveel TV.
Meesten wel....
Wat probeer je te bereiken? Het is algemeen bekend dat een homo verwijfd is en een lesbo mannelijk. Daar herken je ze 9 vd 10 keer ook aan. Dat heeft ook zo zijn redenen in ons genen pakket en alles.

Daarbij kijk ik erg weinig TV, en zie ik homosexuelen genoeg overal in het echt en die pik je er echt direct uit vaak.
pi_129847202
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Meesten wel....
Wat probeer je te bereiken? Het is algemeen bekend dat een homo verwijfd is en een lesbo mannelijk. Daar herken je ze 9 vd 10 keer ook aan. Dat heeft ook zo zijn redenen in ons genen pakket en alles.

Daarbij kijk ik erg weinig TV, en zie ik homosexuelen genoeg overal in het echt en die pik je er echt direct uit vaak.
Dat is een stereotype ja. Er zijn genoeg "lesbo's" waar je het ook niet aan kan zien.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:31:56 #55
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_129847471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:25 schreef Tyron het volgende:

[..]

Dat is een stereotype ja. Er zijn genoeg "lesbo's" waar je het ook niet aan kan zien.
Homo's vallen meestal wel op, je herkent ze bijna eigenlijk altijd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_129847507
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:31 schreef Smoofie het volgende:

[..]

En hoe weet jij zo zeker dat de homo's die jij herkent in de meerderheid zijn? De homo's die je niet herkent reken je nu niet mee. ;)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:34:28 #57
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_129847583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:32 schreef Tyron het volgende:

[..]

En hoe weet jij zo zeker dat de homo's die jij herkent in de meerderheid zijn? De homo's die je niet herkent reken je nu niet mee. ;)
Nou, het gros van de homo's is wel een beetje verwijfd. Het hoeven niet allemaal Gordons te zijn ofzo, maar vaak herken je het wel.

Denk dat er meer homo's deels tot redelijk verwijfd zijn dan homo's die echt mannelijk overkomen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:35:00 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129847607
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:31 schreef Smoofie het volgende:

[..]

:')
Niet doorhebben wat je zegt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129847679
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:34 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nou, het gros van de homo's is wel een beetje verwijfd. Het hoeven niet allemaal Gordons te zijn ofzo, maar vaak herken je het wel.

Denk dat er meer homo's deels tot redelijk verwijfd zijn dan homo's die echt mannelijk overkomen.
Ik denk het niet. Ik ken een paar homo's, waarvan 1 een tijdje klasgenoot was en daar zag je niets aan.

Verwijfde homo's vallen inderdaad wel gauw op en zodra je die ziet denk je; "Zie je wel, alle homo's zijn verwijfd".

Ik denk dat het gewoon een vooroordeel is. :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:36:50 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129847690
De heikneuterij is hier ook niet van de lucht hè.

Je herkent heksen eigenlijk altijd, behalve als je ze niet herkent, dan hebben ze je waarschijnlijk behekst. :').
pi_129847762
Verwijfde homo's hebben meestal ook nooit echt moeite gehad met uit de kast komen, omdat ze die karaktereigenschappen van het "verwijfd zijn" altijd wel hadden.

Denk ik.

En ik denk dat meerdere personen wel gewoon uit de kast komen en dat is niet voor niets.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:39:42 #62
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_129847832
Maarja, in de toekomst is homo zijn wel te genezen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_129847856
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:39 schreef Smoofie het volgende:
Maarja, in de toekomst is homo zijn wel te genezen.
In China is er toch overbevolking? Even de ziekte daar verspreiden dan.
pi_129847882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:36 schreef Tyron het volgende:

Ik denk het niet. Ik ken een paar homo's, waarvan 1 een tijdje klasgenoot was en daar zag je niets aan.

Verwijfde homo's vallen inderdaad wel gauw op en zodra je die ziet denk je; "Zie je wel, alle homo's zijn verwijfd".

Ik denk dat het gewoon een vooroordeel is. :)
Je ziet het idd niet bij iedereen. Maar bij de meerderheid wel. Dat stereotype beeld is echt niet uit het niets ontstaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:25 schreef Tyron het volgende:

Dat is het stereotype homosexueel ja...
Maar wel de waarheid.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:41:08 #65
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_129847885
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:40 schreef Tyron het volgende:

[..]

In China is er toch overbevolking? Even de ziekte daar verspreiden dan.
Zijn ook opvallend veel chinese homo's, relatief veel, miss is er een complot. Even naar BNW.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_129847933
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je ziet het idd niet bij iedereen. Maar bij de meerderheid wel. Dat stereotype beeld is echt niet uit het niets ontstaan.

[..]

Dat is het stereotype homosexueel ja...
Maar wel de waarheid.
Het stereotype is ontstaan door TV, door nichten zoals Gordon en Gerard Joling.

Zoals ik al zei, waarom komen de meeste homo's uit de kast? Omdat het de rest nog niet is opgevallen.

Je wordt niet opeens "verwijfd" dat soort karaktertrekjes heb je altijd al.
pi_129848084
quote:

Juist het feit dat er zo weinig homo's zijn in het voetbal wordt gezien als een symptoom van een groter probleem. En dat probleem wil zowel de KNVB en de politiek oplossen. Dan gaan pipo's die zeggen dat 'het nou eenmaal zo is en dat er niks aan gedaan hoeft te worden' gewoon voor de bus gegooid worden.
Dus men verzint dat het feit dat er weinig homoseksuelen zijn die voor voetbal kiezen ligt aan homofobie en als iemand zegt dat dat een verzinsel is, dan is dat een probleem?

Zo kun je overal een probleem van maken.

Mogen homoseksuelen nog even zelf weten of ze wel of niet willen voetballen?
pi_129848089
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:42 schreef Tyron het volgende:

Het stereotype is ontstaan door TV, door nichten zoals Gordon en Gerard Joling.

Zoals ik al zei, waarom komen de meeste homo's uit de kast? Omdat het de rest nog niet is opgevallen.

Je wordt niet opeens "verwijfd" dat soort karaktertrekjes heb je altijd al.
Kom eens uit je Eriksen en Ajax fap doos....
Dat stereotype zie je ook in je dagelijks leven, op school of in de klas of waar dan ook...

Denk je serieus dat uit de kast komen betekent dat niemand het wist en ze daarom uit de kast komen?
Van 99% van die gevallen was echt wel bekend dat ze homo waren, alleen gaven ze het nog niet toe.

Zoals ik al eerder zei zit homosexualiteit deels in de genen, er zijn gewoon dingen die anders zijn dan bij een hetero man. Daardoor zijn ze meer verwijfd.
pi_129848166
quote:
Nogmaals; de KNVB vindt het wel een probleem na precies hetzelfde te hebben geconstateerd.
Als dat echt zo is (wat ik betwijfel), dan zijn ze daar knettergek geworden!
pi_129848167
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus men verzint dat het feit dat er weinig homoseksuelen zijn die voor voetbal kiezen ligt aan homofobie en als iemand zegt dat dat een verzinsel is, dan is dat een probleem?

Zo kun je overal een probleem van maken.

Mogen homoseksuelen nog even zelf weten of ze wel of niet willen voetballen?
Ik zou zeggen: stuur een boze brief aan de Koning en de KNVB, die gaan er dan vast wat aan doen.
pi_129848169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kom eens uit je Eriksen en Ajax fap doos....
Dat stereotype zie je ook in je dagelijks leven, op school of in de klas of waar dan ook...

Denk je serieus dat uit de kast komen betekent dat niemand het wist en ze daarom uit de kast komen?
Van 99% van die gevallen was echt wel bekend dat ze homo waren, alleen gaven ze het nog niet toe.

Zoals ik al eerder zei zit homosexualiteit deels in de genen, er zijn gewoon dingen die anders zijn dan bij een hetero man. Daardoor zijn ze meer verwijfd.
Nee je ziet het zoals wel vaker verkeerd, maar ik ga niet meer verder op je in.

Je eerste zin toont wel aan dat er niet serieus te discussiëren met je valt. :)
pi_129848236
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:48 schreef HiZ het volgende:

Ik zou zeggen: stuur een boze brief aan de Koning en de KNVB, die gaan er dan vast wat aan doen.
Aan jouw wat dommig aandoende posts hier?

Nee toch?
pi_129850227
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
Niet doorhebben wat je zegt
_O-

Z'n gaydar is iig goed ontwikkeld
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:43:05 #74
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_129852398
Treurig dat homoseksualiteit nog steeds zo'n heikel punt is. Blijkbaar gaat de campagne niet om voetbal homo's uit de kast te krijgen maar om domme voetbalfans homo's te laten accepteren.
Het zijn mensen zonder ziekte. Homoseksualiteit is iets natuurlijks. Bij een aantal diersoorten ontstaan ook homoseksuele relaties. Denk je dat een pinguin intelligent genoeg is om zo'n keuze te maken?

Waarom valt iets waar jij geen last van hebt niet te accepteren?
Kom niet aan met 'Het is ranzig als ze zoenen en daar heb ik last van'
Ik vind het ook niet erg lekker om te zien maar dat vind ik ook van zoenen tussen hetero's.

Het is een onzin argument dat 'ze er niet zijn' Ze zijn er. Deal with it.
Ik weet sowieso van 1 profvoetballer in de Eredivisie dat hij homo is en van zeker 2 weet ik van geruchten dat ze regelmatig in de Amsterdamse homoscene gespot zijn.

Het argument van Gijp dat 14 jarige die homo zijn in de kapperszaak gaan werken is ook totale bullshit.
Zo gaat het meestal niet bij jongens die opgroeien in de macho cultuur die vaak rond prof sport hangt. Die onderdrukken het homo zijn en trouwen met een vrouw en krijgen kinderen. Puur omdat de angst te groot is.

Nog een klassieker in dit topic ''De meeste homo's zijn verwijfd'' Raar beeld van de wereld heb je dan. Zoals Tyron zegt; Minder tv kijken.

Mooi voorbeeld voor jullie allemaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Thomas_(rugby)
Een homoseksuele rugby speler...Toch wel het summum van mannelijkheid.
So confused when you're lost in the groove
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:50:15 #75
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_129852529
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:43 schreef The_Groove het volgende:
Treurig dat homoseksualiteit nog steeds zo'n heikel punt is. Blijkbaar gaat de campagne niet om voetbal homo's uit de kast te krijgen maar om domme voetbalfans homo's te laten accepteren.
Het zijn mensen zonder ziekte. Homoseksualiteit is iets natuurlijks. Bij een aantal diersoorten ontstaan ook homoseksuele relaties. Denk je dat een pinguin intelligent genoeg is om zo'n keuze te maken?

Ik vind het ook niet erg lekker om te zien maar dat vind ik ook van zoenen tussen hetero's.

Ik weet sowieso van 1 profvoetballer in de Eredivisie dat hij homo is en van zeker 2 weet ik van geruchten dat ze regelmatig in de Amsterdamse homoscene gespot zijn.

Het argument van Gijp dat 14 jarige die homo zijn in de kapperszaak gaan werken is ook totale bullshit.
Zo gaat het meestal niet bij jongens die opgroeien in de macho cultuur die vaak rond prof sport hangt. Die onderdrukken het homo zijn en trouwen met een vrouw en krijgen kinderen. Puur omdat de angst te groot is.

Nog een klassieker in dit topic ''De meeste homo's zijn verwijfd'' Raar beeld van de wereld heb je dan. Zoals Tyron zegt; Minder tv kijken.

Mooi voorbeeld voor jullie allemaal: http://en.wikipedia.org/wiki/Gareth_Thomas_(rugby)
Gareth Thomas is nog te genezen dan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_129852699
quote:

Helemaal mee eens ^O^
pi_129852801
quote:

Namen en rugnummers aub.
Uiteraard alleen om die domme voetbalfans te laten accepteren dat er homo's zijn.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:14:20 #78
334746 The_Groove
pi_129852885
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Namen en rugnummers aub.
Uiteraard alleen om die domme voetbalfans te laten accepteren dat er homo's zijn.
Sorry ik hou ze liever in leven. Het is een privé kwestie van die voetballers toch? Niet aan mij om mensen uit de kast te duwen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:17:34 #79
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_129852944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Namen en rugnummers aub.
Rafael van der Vaart
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:19:26 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_129852969
Ik stoor me vooral aan de opmerking van van der Gijp dat ze er niet zijn. Hij noemde er twee John de Bever die in de showbizz zijn geld verdient en het geaccepteerd wordt en een marginale voetballer van Helmond Sport die er na zijn carriere voor uit kwam. Het betaalde voetbal in Nederland bestaat al sinds de jaren 50. Dat zou dus betekenen dat in 60 jaar betaald voetbal er 2 homosexuele spelers waren. Hoe naief of dom moet je zijn om dat te geloven ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:21:16 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_129852993
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:14 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Sorry ik hou ze liever in leven. Het is een privé kwestie van die voetballers toch? Niet aan mij om mensen uit de kast te duwen.
Van mij hoeft er niemand uit de kast te komen. Niemand hoeft te weten wat bijvoorbeeld mijn sexuele voorkeuren zijn of dat ik op mannen of vrouwen val of op beiden. Dat hoeft een prof ook niet van mij. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:27:02 #82
334746 The_Groove
pi_129853071
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Van mij hoeft er niemand uit de kast te komen. Niemand hoeft te weten wat bijvoorbeeld mijn sexuele voorkeuren zijn of dat ik op mannen of vrouwen val of op beiden. Dat hoeft een prof ook niet van mij. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Ik vind het ook een non-issue maar ik was dan ook van de overtuiging dat homo's voor 95% wel geaccepteerd werden in Nederland. Het vbl forum en de reacties overal op Vd Gijp maar ook de Olympische spelen laten zien dat het nog steeds niet het geval is.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:34:34 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_129853167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:27 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Ik vind het ook een non-issue maar ik was dan ook van de overtuiging dat homo's voor 95% wel geaccepteerd werden in Nederland. Het vbl forum en de reacties overal op Vd Gijp maar ook de Olympische spelen laten zien dat het nog steeds niet het geval is.
Dan ben je naief geweest. Ik weet niet wat het is. Angst, domheid, intolerantie ?

Jammer dat de opper-homo in VBL SCH een permban heeft, die is journalist homo en zo assertief als de pest. Die had ze rauw gelust met woorden.

vrijdag 9 augustus 2013 @ 06:53:06 #84
225540 Pugg
Friends forever
pi_129854400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:14 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Allemaal geneuzel in de marge, een goede raad: zoek eens in de Bibliotheek naar Hard Gras
over Dennis Bergkamp.
Goed lezen .
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:30:30 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_129854898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 06:53 schreef Pugg het volgende:

[..]

Allemaal geneuzel in de marge, een goede raad: zoek eens in de Bibliotheek naar Hard Gras
over Dennis Bergkamp.
Goed lezen .
Vertel eens. :)

Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:31:43 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_129854908

John de Bever

pi_129855117
In de huidige samenleving wordt er van je verwacht dat je alles maar klakkeloos accepteert en voor iedere afwijking en minderheidsgroepering respect hebt, anders wordt je voor homofoob, antisemiet of racist versleten en bij meneer Hitler in de hoek gezet. Feit is dat homoseksualiteit een keiharde afwijking is en tot begin jaren 90 officieel te boek stond als psychische aandoening/ ziekte. Naar mijn normen en waarden is het ook absoluut geen normaal gedrag. Dat anno 2013 onder druk van allerlei belangenverenigingen en grofgebekte relnichten op TV iedereen homoseksualiteit normaal MOET gaan vinden daar heb ik absoluut geen boodschap aan. Mag ik dat misschien zelf uitmaken? We hadden hier in Nederland bijna een officiële vereniging die opkomt voor de belangen van pedofielen en die dat gedrag algemeen geaccepteerd probeert te krijgen. Je moet op een gegeven moment echt voor jezelf met je eigen normen en waarden ergens een grens trekken, want onze samenleving wordt met de dag gekker. Je moet andere mensen niet voor jou na laten denken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Lokale_Notabele op 09-08-2013 08:55:58 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 08:59:24 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_129855267
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Je moet andere mensen niet voor jou na laten denken.
Is in sommige gevallen best wel jammer.

Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:52:39 #89
22592 crew  Ole
pi_129856199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In de huidige samenleving wordt er van je verwacht dat je alles maar klakkeloos accepteert en voor iedere afwijking en minderheidsgroepering respect hebt, anders wordt je voor homofoob, antisemiet of racist versleten en bij meneer Hitler in de hoek gezet. Feit is dat homoseksualiteit een keiharde afwijking is en tot begin jaren 90 officieel te boek stond als psychische aandoening/ ziekte. Naar mijn normen en waarden is het ook absoluut geen normaal gedrag. Dat anno 2013 onder druk van allerlei belangenverenigingen en grofgebekte relnichten op TV iedereen homoseksualiteit normaal MOET gaan vinden daar heb ik absoluut geen boodschap aan. Mag ik dat misschien zelf uitmaken? We hadden hier in Nederland bijna een officiële vereniging die opkomt voor de belangen van pedofielen en die dat gedrag algemeen geaccepteerd probeert te krijgen. Je moet op een gegeven moment echt voor jezelf met je eigen normen en waarden ergens een grens trekken, want onze samenleving wordt met de dag gekker. Je moet andere mensen niet voor jou na laten denken.
Ga je nu weer homo's met pedo' s vergelijken :O
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 09:56:20 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_129856272
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef Ole het volgende:

[..]

Ga je nu weer homo's met pedo' s vergelijken :O
Hij gooit er voor de duidelijkheid ook het antisemitisme bij.

pi_129857175
Het blijkt maar weer eens dat begrijpend lezen een onderbelicht vak is op de lagere school.
pi_129857222
quote:
Waar zeggen ze dat er te weinig homo's voetballen? Volgens mij was het 'probleem' dat er weinig voetballers uit de kast zijn, wat verklaart kan worden door het simpele feit dat er niet heel veel homoseksuele (prof-)voetballers zijn.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:44:08 #93
22592 crew  Ole
pi_129857351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waar zeggen ze dat er te weinig homo's voetballen? Volgens mij was het 'probleem' dat er weinig voetballers uit de kast zijn, wat verklaart kan worden door het simpele feit dat er niet heel veel homoseksuele (prof-)voetballers zijn.
Of ze komen er niet voor uit.
pi_129857509
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:44 schreef Ole het volgende:

[..]

Of ze komen er niet voor uit.
Uit de cijfers blijkt dat homo's aanzienlijk minder vaak voetballen dan hetero's (1% tegen 7%). Dat is het geval voor amateurvoetbal, het lijkt me logisch dat het voor profvoetbal ook zo zal zijn (misschien dat de verhoudingen daar zelfs nog wat erger is). Dat betekent dat zo'n 1-1,5% van de amateurvoetballers homo is, als we dat cijfer door zouden trekken naar profvoetballers dan zijn er gewoon niet heel veel profvoetballende homo's.

Er zullen er vast wel een handje vol profvoetbalhomo's zijn, die dan niet voor het publiek uit de kast is (misschien wel voor vrienden, familie, collega's, etc.), maar is dat een enorm groot probleem dat dit de grootste prioriteit moet krijgen? Moeten die paar mensen per se voor het publiek uit de kast komen?
pi_129857530
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129857548
quote:
Nou, die lijken zich er openlijk voor uit te komen. Probleem opgelost :D
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:54:09 #97
862 Arcee
Look closer
pi_129857603
quote:
Van der Gijp in discussie met homo's bij Voetbal International

Naar aanleiding van de commotie en media-aandacht die is ontstaan over de uitspraken van René van der Gijp afgelopen maandag in Voetbal International, wordt er vanavond in de voetbaltalkshow van RTL 7 doorgepraat over het betreffende onderwerp: homo's in het (prof)voetbal. Dit meldt RTL vandaag.

In het eerste halfuur van het programma zal op de commotie worden ingegaan.

De homoseksuele ex-profvoetballers John de Bever en Arnold Smit schuiven aan tafel aan. Ook is er een reactie van het COC. Daarna praten Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp samen met Nico Dijkshoorn door over de (overige) actuele ontwikkelingen in het voetbal.

De Bever werd in 1997 uitgeroepen tot beste zaalvoetballer ter wereld en was prof bij Dordrecht'90 en enkele clubs in België. Smit speelde als doelman bij FC Volendam.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_129857620
Beetje raar om Gijp in een adem te noemen met Kezman in de TT.

Er zit een wereld van verschil in beide uitspraken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_129857657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Beetje raar om Gijp in een adem te noemen met Kezman in de TT.

Er zit een wereld van verschil in beide uitspraken.
Vreemd besluit inderdaad om die topics samen te voegen, totaal verschillende uitspraken.
pi_129857746
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Goed voor de kijkcijfers.
pi_129857905
Wat probeert men nu eigenlijk te bereiken met deze hele hetze? Ja er zijn homo's in de voetballerij, er schuiven er vanavond immers twee aan. Maar dat ik kennelijk niet voldoende, homo belangenorganisaties willen horen dat het in de voetballerij stikt van de homo's, alleen durven ze er niet voor uit te komen i.v.m. de grote boze buitenwereld. Nergens op gebaseerde lulkoek. Homo's willen dat graag geloven zodat ze zich beter voelen over zichzelf. Feit is dat ze een hele kleine minderheid zijn in de samenleving en in de topsport zijn ze nog zeldzamer.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:16:47 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_129858176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat probeert men nu eigenlijk te bereiken met deze hele hetze? Ja er zijn homo's in de voetballerij, er schuiven er vanavond immers twee aan. Zo, dat tikt aanMaar dat ik kennelijk niet voldoende, homo belangenorganisaties willen horen dat het in de voetballerij stikt van de homo's,Hoe kom je daar bij :? alleen durven ze er niet voor uit te komen i.v.m. de grote boze buitenwereld. Nergens op gebaseerde lulkoek. Homo's willen dat graag geloven zodat ze zich beter voelen over zichzelf. Feit is dat ze een hele kleine minderheid1 op de 10 is homosexueel zijn in de samenleving en in de topsport zijn ze nog zeldzamer.

pi_129858298
Hoe kom ik daarbij, men laat dat landelijk gemiddelde toch los op de voetballerij? Dus zou er in ieder elftal een homoseksuele speler moeten zitten, maar die durven er niet voor uit te komen ivm de grote boze buitenwereld. Ik begrijp dat dit het punt is wat men probeert te maken. Lachwekkend natuurlijk.
pi_129858306
quote:
Tjonge, wat is die beroepsgroep van voetballers tolerant

Ik heb het even uitgerekend. Als alle homo's kapper of balletdanser zouden zijn, dan moeten er bijna een miljoen kappers of balletdansers in Nederland rondlopen. Een miljoen: dat zou betekenen dat er op elke straathoek mannen in tutu's huppelen, en dat het winkelcentrum van een doorsnee Nederlands dorp ongeveer achthonderdzevenenzestig kapperszaken heeft.

Dit had de week moeten worden waarin de KNVB, met Louis van Gaal voorop, de aanzet gaf tot meer acceptatie van homoseksuelen in het voetbal. Dat werd het niet.

Het werd de week van René van der Gijp. Volgens hem bestaan voetballende homo's niet (die worden balletdanser of kapper), maar dat wisten we toch allang? Het is volgens René niet eens een issue in de kleedkamer; niemand doet er vervelend over. Tegen NRC zei Van der Gijp: 'Ik geloof dat voetbal de meest tolerante beroepsgroep is op aarde.'

Tolerantie. Tuurlijk.

Vandaar dat de scheids bij elke verkeerde beslissing naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat hij een gore homo is. Vandaar dat de spits van de tegenstander wordt uitgescholden voor mietje als hij niet meteen opstaat na een aanslag op zijn knieschijven. Vandaar dat de capuchonterroristen van de harde kern het huis van de voorzitter van hun club in de fik dreigen te steken als ze vernemen dat er plannen zijn om een paar roze tinten op te nemen in het ontwerp van het uitshirt.

Vandaar dat de Amerikaanse voetballer David Testo stopte met voetballen toen hij uit de kast kwam, omdat hij de reacties van tegenstanders, teamgenoten en toeschouwers vreesde. Vandaar dat zijn landgenoot Robbie Rogers jarenlang fictieve verhalen over dikke tieten in de kleedkamer ophing en bij zijn coming-out zei dat hij 'zo verschrikkelijk bang was geweest'. Vandaar dat de Belg Jonathan de Falco zijn voetbalschoenen inleverde omdat 'er in het voetbal zo veel vooroordelen over homo's zijn, en zo weinig tolerantie'. Vandaar dat Justin Fashanu, na maandenlang overal te zijn uitgejouwd en uitgekotst, zelfmoord pleegde. Vandaar dat ex-PSV'er Mateja Kezman in de Kroatische krant Vecernj riep dat homoseksualiteit een ziekte is.

Zó tolerant, die beroepsgroep van voetballers. Ik heb geen idee hoeveel homo's er zijn in het profvoetbal, maar of het er nu twee of twee miljoen zijn: ze hebben het recht om te zijn wie ze zijn zonder te worden uitgescholden, met de nek aan te worden gekeken of voor lul te worden gezet door een clown met overhemd dat tot aan zijn knieën openstaat.

Bovendien heeft Van der Gijp een verantwoordelijkheid naar de honderdduizenden amateurvoetballers, jeugdspelertjes en voetbalfans die elke week naar hem kijken. Als hij zegt dat er geen homo's bestaan in het voetbal, hoe moet een jochie van een jaar of veertien dat valt op jongens en speelt in de B1 van zomaar een club in zomaar een dorp zich dan voelen?

Van der Gijp provoceert omdat hij geacht wordt te provoceren, niet omdat hij iets zinnigs heeft te melden. Of het nu gaat over kappers en balletdansers, over tolerantie in de kleedkamer of over de vinger in de kont van Cristiano Ronaldo: hij lult uit zijn nek.

Maar dat wisten we eigenlijk allang.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)llers-tolerant.dhtml

_O_
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:26:51 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129858451
quote:
Bovendien heeft Van der Gijp een verantwoordelijkheid naar de honderdduizenden amateurvoetballers, jeugdspelertjes en voetbalfans die elke week naar hem kijken. Als hij zegt dat er geen homo's bestaan in het voetbal, hoe moet een jochie van een jaar of veertien dat valt op jongens en speelt in de B1 van zomaar een club in zomaar een dorp zich dan voelen?
En dat is ook imo de crux.
pi_129858514
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hoe voelt zo'n jochie zich dan? Hij is homo, zit op voetbal, en dan zegt Gijpie dat er geen homo's in de voetballerij zijn?
pi_129858745
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hoe voelt zo'n jochie zich dan? Hij is homo, zit op voetbal, en dan zegt Gijpie dat er geen homo's in de voetballerij zijn?
hij zegt niet dat er geen homo's in de voetballerij zijn, hij zegt dat er WEINIG zijn, en dat klopt volgens mij ook
pi_129858829
Ik zie het probleem ook niet. Vanavond komen er twee homoseksuele ex-voetballers uitleggen dat er homo's in de voetballerij zijn. Wat een openbaring zal dat worden.
pi_129859041
quote:
Wat een lulkoek over Gijp, zoals deze zin: "Volgens hem bestaan voetballende homo's niet"

Dat zei Gijp helemaal niet, het zijn er gewoon niet zo veel. En daar heeft hij gewoon een punt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_129860302
Wat worden uitspraken toch uit hun verband getrokken zeg... Hij heeft gezegd dat er veel minder homo's zijn in de profvoetballerij, hij schat dat in op een enkeling, hetgeen uit onderzoek gewoon lijkt te kloppen (1 op de 100 ongeveer, dat is in de hele eredivisie 4 stuks!).

Hij zegt daarbij dat het naar zijn mening komt omdat homo's doorgaans wat andere interesses hebben (waarbij hij ALS VOORBEELD noemde dat iemand b.v. kiest om kapper te worden). Ook dat lijkt mij niet een hele vreemde gedachte.

En dan zo'n ophef?

Doe toch eens normaal zeg. Inmiddels ga je denken dat je homo's heel simpel kan herkennen: aan de lange tenen!
pi_129861256
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Of het een of het ander; het punt is dat ze willen dat het makkelijk moet zijn voor homo's om deel te nemen aan het voetbal. En dat is alleen maar meetbaar als die homo's ook als zodanig bekend zijn. Het onderscheid dat jij maakt is dus niet zo relevant als je koppen wil tellen.
pi_129861308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:37 schreef StevenQ het volgende:

[..]

hij zegt niet dat er geen homo's in de voetballerij zijn, hij zegt dat er WEINIG zijn, en dat klopt volgens mij ook
Nee, hij zei ook dat die jongen maar beter kapper kon worden. Leuk hoor, om zo keihard een duidelijk negatief bedoeld (lachuh !!) stempel opgedrukt te krijgen.
pi_129861348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, hij zei ook dat die jongen maar beter kapper kon worden. Leuk hoor, om zo keihard een duidelijk negatief bedoeld (lachuh !!) stempel opgedrukt te krijgen.
nee, hij zei dat de meesten (als voorbeeld) kapper worden(of een ander creatief beroep)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:03:40 #114
22592 crew  Ole
pi_129861630
Oh noes! Ik ken heterosexuele mannen die er op hun 16e voor kozen kapper te worden :o
Knap van ze dat ze er gewoon voor uit zijn gekomen dat ze hetero zijn _O_

Eentje is zelfs wereldkampioen geweest! http://www.volkskrant.nl/(...)s-knipkampioen.dhtml

Dat dit bestaat |:(
pi_129863279
Als een voetballer uit de kast komt wordt die de rest van zijn carrière in elke stadion uitgescholden voor kankerhomo en kankerflikker. Daarom moeten ze pas na hun carrière uit de kast komen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_129866112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:03 schreef Ole het volgende:
Oh noes! Ik ken heterosexuele mannen die er op hun 16e voor kozen kapper te worden :o
Knap van ze dat ze er gewoon voor uit zijn gekomen dat ze hetero zijn _O_

Eentje is zelfs wereldkampioen geweest! http://www.volkskrant.nl/(...)s-knipkampioen.dhtml

Dat dit bestaat |:(
Eén van de beste balletdansers ooit: Mikhail Baryshnikov was ook hetero.

Hier kwam ik pas achter na wat gegoogle hoor, het zijn allemaal gewoon vooroordelen.
pi_129866216
quote:
Jaja Zonneveld weet ook echt wat van voetbal.
AJ
pi_129866256
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:48 schreef superniger het volgende:
Als een voetballer uit de kast komt wordt die de rest van zijn carrière in elke stadion uitgescholden voor kankerhomo en kankerflikker. Daarom moeten ze pas na hun carrière uit de kast komen.
Dus een neger moet ook maar stoppen met voetballen omdat ie zwart is en dat daar racistisch over gedaan kan worden ?
AJ
pi_129866305
quote:
Wat een slechte column :'(
pi_129866315
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:05 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Dus een neger moet ook maar stoppen met voetballen omdat ie zwart is en dat daar racistisch over gedaan kan worden ?
Inderdaad, en voetballers met lang haar moeten zich maar kaal scheren anders worden ze prinses genoemd of kutwijf.
pi_129866341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een slechte column :'(
Alles met goede argumenten vind jij slecht.
pi_129866349
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:26 schreef Copycat het volgende:

Gijp zegt niet dat er geen homo's zijn en hij maakt homo's niet belachelijk.
Denk jij of die domme columnist nou serieus dat een homo het iets kan schelen wat hij gezegd heeft.... Alsof dat impact heeft
pi_129866422
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:52 schreef HiZ het volgende:

Deed hij helemaal niet....
Hij zei alleen dat een homo op den duur andere interesse krijgt (meestal). Waaronder om kapper te worden. Hij heeft homo's helemaal nergens beledigd. Hij noemde alleen maar feiten op.
pi_129866465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Deed hij helemaal niet....
Hij zei alleen dat een homo op den duur andere interesse krijgt (meestal). Waaronder om kapper te worden. Hij heeft homo's helemaal nergens beledigd. Hij noemde alleen maar feiten op.
Het is geen feit, het is onzin.
pi_129866487
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:07 schreef Tyron het volgende:

Alles met goede argumenten vind jij slecht.
Lees de reacties van anderen dan ook eens. Ik ben niet de enige die het een slechte column vinden.

Alleen al omdat die columnist dingen over Gijp verzint, dingen die hij helemaal niet gezegd heeft.
Bv over dat Gijp zei dat er geen homosexuele voetballers zijn... Heeft ie nooit gezegd
pi_129866528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Lees de reacties van anderen dan ook eens. Ik ben niet de enige die het een slechte column vinden.

Alleen al omdat die columnist dingen over Gijp verzint, dingen die hij helemaal niet gezegd heeft.
Bv over dat Gijp zei dat er geen homosexuele voetballers zijn... Heeft ie nooit gezegd
Rene overdrijft gewoon heel erg, lees jij de afgelopen pagina's maar terug. Ik heb geen zin meer om verder op je in te gaan.
pi_129866684
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:11 schreef Tyron het volgende:

Rene overdrijft gewoon heel erg, lees jij de afgelopen pagina's maar terug. Ik heb geen zin meer om verder op je in te gaan.
Wees blij dat ik nog op iemand reageer als jou.....

Hij zegt het teveel in algemene zin dat klopt.
Maar wat hij bedoelde is gewoon dat in het algemeen een homosexueel andere interesse gaat krijgen dan voetballen. En feitelijk zijn er ook minder homosexuelen in verhouding in het voetbal.

Dat is alles wat Gijp gezegd heeft.
pi_129866752
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wees blij dat ik nog op iemand reageer als jou.....

Hij zegt het teveel in algemene zin dat klopt.
Maar wat hij bedoelde is gewoon dat in het algemeen een homosexueel andere interesse gaat krijgen dan voetballen. En feitelijk zijn er ook minder homosexuelen in verhouding in het voetbal.

Dat is alles wat Gijp gezegd heeft.
Ik vind wat Gijp gezegd heeft ook niet zo probleem, ook al was het grotendeels onzin maar sommige in dit topic snappen het gewoon niet.

Die denken dat alle homo's zoals Gordon zijn.
pi_129866825
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:17 schreef Tyron het volgende:

Ik vind wat Gijp gezegd heeft ook niet zo probleem, ook al was het grotendeels onzin maar sommige in dit topic snappen het gewoon niet.

Die denken dat alle homo's zoals Gordon zijn.
Wat hij zei waren gewoon feiten.....

-Het is een feit dat er in verhouding weinig homo's zijn in het voetbal
-Het is een feit dat een homo andere interesse begint te krijgen in zijn tienerjaren. Hij zei het mss overdreven met kapper enzo, maar het is wel zo.

-En de meeste homo's zijn gewoon verwijfd. Dat is medisch zelfs aangetoond waarom dat zo is.

Als je homosexuelen wilt verdedigen moet je de feiten wel kennen. Geen enkele homo zal ontkennen dat ze in het algemeen verwijfd zijn. Of dat voetbal geen echte sport voor homo's is en dat ze andere interesses krijgen.
pi_129866870
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

-Het is een feit dat een homo andere interesse begint te krijgen in zijn tienerjaren. Hij zei het mss overdreven met kapper enzo, maar het is wel zo.

-En de meeste homo's zijn gewoon verwijfd. Dat is medisch zelfs aangetoond waarom dat zo is.

Als je homosexuelen wilt verdedigen moet je de feiten wel kennen. Geen enkele homo zal ontkennen dat ze in het algemeen verwijfd zijn. Of dat voetbal geen echte sport voor homo's is en dat ze andere interesses krijgen.
De meeste homo's zijn helemaal niet verwijfd, dat is pure onzin.

Maar jij bent één van de users die ik bedoelde, je snapt er niks van.

quote:

Deze post vat het allemaal goed samen.
pi_129866907
Dit eens zo gezellige forum wordt verscheurd door homofilie.
pi_129866987
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Door debielen zoals jou zal je bedoelen.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:25:05 #133
22592 crew  Ole
pi_129867041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nee hoor, door intolerante types zoals jij
pi_129867065
Nee, ik bedoel niet door debiele of intolerante types zoals ik.
pi_129867127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:25 schreef Ole het volgende:

[..]

Nee hoor, door intolerante types zoals jij
Tevens vind ik dat jij, als zogenaamd tolerant persoon, weinig respect hebt voor mijn standpunten.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:29:12 #136
22592 crew  Ole
pi_129867185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oh my... ik zal dat even tegen mijn vrienden zeggen die al hun hele leven een seizoenskaart voor Ajax hebben. :')
pi_129867343
Ja hoor, opeens kent de hele goegemeente tientallen homo's die geïnteresseerd zijn in voetbal, dat begint zo zoetjes aan ook een beetje een vermoeiend standpunt te worden.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:37:53 #138
22592 crew  Ole
pi_129867516
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja hoor, opeens kent de hele goegemeente tientallen homo's die geïnteresseerd zijn in voetbal, dat begint zo zoetjes aan ook een beetje een vermoeiend standpunt te worden.
En weet je wat nog veel erger is: veel van mijn heterovrienden snappen niets van voetbal! Sterker nog,. ze zijn totaal niet geinteresseerd in sport! :|W
pi_129867990
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:37 schreef Ole het volgende:

[..]

En weet je wat nog veel erger is: veel van mijn heterovrienden snappen niets van voetbal! Sterker nog,. ze zijn totaal niet geinteresseerd in sport! :|W
Je kent zeker ook negers die wielrennen en geestelijk gehandicapte schakers. Een onzichtbaar vriendje is niet zo erg, maar jij houd er een hele onzichtbare vriendengroep op na.
pi_129868040
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het meest idiote vond ik Ben Saunders die interessant liep te doen dat hij een gozer kent die heel veel voetballers in zijn bed aantreft.

Als je dan toch iets uit je duim gaat zuigen doe het even wat geloofwaardiger.

Overigens is kijken naar voetbal en voetballen niet hetzelfde.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:57:03 #141
22592 crew  Ole
pi_129868361
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Je kent zeker ook negers die wielrennen en geestelijk gehandicapte schakers. Een onzichtbaar vriendje is niet zo erg, maar jij houd er een hele onzichtbare vriendengroep op na.
Geloof jij niet dat er heteromannen bestaan die niet van sport houden?
pi_129868443
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:57 schreef Ole het volgende:

[..]

Geloof jij niet dat er heteromannen bestaan die niet van sport houden?
Je homo vrienden houden van voetbal, je hetero vrienden houden niet van sport, ik vind het een apart verhaal waar ik mijn vraagtekens bij plaats.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:01:09 #143
22592 crew  Ole
pi_129868488
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Je homo vrienden houden van voetbal, je hetero vrienden houden niet van sport, ik vind het een apart verhaal waar ik mijn vraagtekens bij plaats.
Zowel onder mijn hetero als onder mijn homo vrienden zijn er die niet van voetbal houden.
pi_129868516
Oke nou ja ik zal je dan maar het voordeel van de twijfel geven.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:07:49 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129868698
Ole heeft dezelfde voetbalminnende homovrienden als ik.
Maar ter geruststelling heb ik er ook eentje die heel creatief is en niet van voetbal houdt. Wel van kunst en cultuur.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:11:55 #146
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_129868828
Wat van Der Gijp zegt moet kunnen.
En Kezman doet een beetje raar.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_129868913
Mijn husband is een homo :o die vind er niks aan :')
pi_129868947
Mijn broers ook niet trouwens :+
pi_129868993
Al die mensen die hier opeens vrienden hebben zijn sowieso onbetrouwbaar, want iedereen weet dat FOK!kers geen vrienden hebben op hun zolderkamer.
pi_129869004
Dit begint een beetje een raar topic te worden, ik weet niet of ik nog langer aan deze discussie deel wens te nemen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:20:08 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129869066
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:17 schreef Kingstown het volgende:
Al die mensen die hier opeens vrienden hebben zijn sowieso onbetrouwbaar, want iedereen weet dat FOK!kers geen vrienden hebben op hun zolderkamer.
Ik heb dan weer geen zolderkamer. Dat heft elkaar misschien op?
pi_129869125
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb dan weer geen zolderkamer. Dat heft elkaar misschien op?
Jij bent gewoon te slim voor dit subforum. ;(
We zitten hier wel in VBL en niet in NWS ofzo. :(
pi_129869144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dit begint een beetje een raar topic te worden, ik weet niet of ik nog langer aan deze discussie deel wens te nemen.
Ze moeten gewoon niet zo zeiken :') er zijn vast meer balletdansers dan voetballers en wat dat nog?

Die homo zijn bedoel ik :D
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:23:32 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129869195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:21 schreef Kingstown het volgende:

Jij bent gewoon te slim voor dit subforum. ;(
We zitten hier wel in VBL en niet in NWS ofzo. :(
Ik snap dan weer niks van buitenspel. Voor wat dat waard is.
pi_129869202
Of mag je dat ook niet zeggen :P
pi_129869245
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Somaliërs en Tibetanen die het zwembad in Zwitserland niet in mogen staan buitenspel.
pi_129869636
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:11 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat van Der Gijp zegt moet kunnen.
En Kezman doet een beetje raar.
Kezman ventileerde inderdaad gestoorde denkbeelden. Je zou bijna denken dat dat soort religieuze onzin een ziekte is. ;)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:37:58 #159
22592 crew  Ole
pi_129869641
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Foei!
pi_129874104
quote:
Aap Gijp
door Wouter van Oorschot

Kijk: dat de matige exvoetballer René van der Gijp blijk geeft van flagrante armoe in zijn algemene ontwikkeling, dat is niet erg. Al zou het natuurlijk best sneu zijn wanneer hij zelf beséfte hoe treurig zijn beschavingsvlag erbij hangt. Hij weet van de prins geen kwaad en omdat ‘Gijp’ zichzelf een toffe jongen vindt die dat voor iedereen weten wil, zij hem zijn populistische prietpraat dat homoseksuelen zich nu eenmaal lekkerder voelen als kapper dan als voetballer ruimhartig vergeven. Je kunt iemand zijn gebrek aan beschaving nu eenmaal niet verwijten. Wél moet zijn opiniemakende geleuter als stigmatiserend en dus kwetsend voor homoseksuelen aan de kaak worden gesteld. Laat Gijp voortaan fatsoenshalve zijn mond houden over dingen waar hij door zijn zelfgevoederde denkluiheid nu eenmaal niets van wil begrijpen.
Kijk: Gijp is een stakkerige man. Omdat één zwarte in de Tour de France, en trouwens ook homoseksualiteit voor hemzelf nog nooit een ‘issue’ is geweest, en hij ook aan andere meer dan wel minder gekleurde hetero’s in de kleedkamer nooit gemerkt heeft dat homoseksualiteit een ‘issue’ was, alleen dáárom al is het dus logisch dat homoseksuelen liever kapper worden dan voetballer: immers ze komen in zijn kleedkamers eenvoudig niet voor, en zo is het.
René van der Gijp meent dat hij de ruimdenkendste van alle geinponems op aarde is: ‘Als er íemand is die het helemaal geen reet kan schelen wat iemand met zijn leventje doet, ben ik het,’ laat hij op 7 augutus 2013 door Andreas Kouwenhoven optekenen voor NRC Handelsblad. Het klopt dat er maar één iemand is voor wie Gijp zich interesseert: hijzelf met zijn eigen leventje. Nog erger dan de gemiddelde VVD-er dus, namelijk een geboren PVV-er. En inderdaad: wie niet beseft dat over geen reet niets te zeggen valt, kan anderen zijn gekakel natuurlijk niet besparen. En René van der Gijp, die vet betaald wordt om zo hoog mogelijke kijkcijfers te helpen scoren onder minstens zo achtergeblevenen als hijzelf, weet niet beter dan zijn ingekankerde lompheid bij wijze van rolmodel uit te serveren.
Aap Gijp, Janrapmaat der voetbalanalisten, kan er niets aan doen dat hij is wie hij is. De stumper begrijpt niet eens hoe diep zijn eigen vooroordeel tegen homoseksualiteit is. Hem op zijn waffel meppen is beschaafde mensen de moeite niet waard. Gepaster is het, er bij de directie van RTL7 op aan te dringen hem te laten weten dat op zijn voortgezette medewerking aan het tv-programma Voetbal International niet langer prijs wordt gesteld. Een rode kaart dus: signaal dat Gijp begrijp.

http://www.vanoorschot.nl/#fp9828
  Forum Admin vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:25:34 #161
35723 crew  GGMM
pi_129874148
Dit hele gebeuren gaat helemaal nergens over. :{
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:28:34 #162
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_129874239
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:25 schreef GGMM het volgende:
Dit hele gebeuren gaat helemaal nergens over. :{
Ik kijk geen eens uit naar VI vanavond, Dijkshoorn en ook nog een homo over dat al 10x uitgekauwde verhaal ;(
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_129874414
Gelukkig heeft Gijp het nooit over de leuter van Gullit gehad toen ze een kamer deelden. :')
pi_129874717
Als je zulk soort gebaren maakt in de homoscene bespringen ze je.

pi_129874837
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

haha al die nobody's die er zelf ook even hun 5 minutes of fame willen hebben over de rug ( :') ) van v/d Gijp
pi_129874843
quote:

[..]

Wat een gefrustreerde man...
pi_129874873
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een gefrustreerde man...
Mooi ook even de pvv erbij halen :')
pi_129875079
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Mooi ook even de pvv erbij halen :')
En een oud international een matige voetballer noemen is ook vrij zielig...
pi_129875836
quote:

[..]

Goedemorgen, over de plank misslaan gesproken. Hij noemt Gijp sneu, een stakker, een stumper en heeft het erover dat hem op zijn bek slaan niet eens de moeite waard is. Dan ben je een tolerant persoon zeg, als je zo reageert op iemand met een afwijkende mening.
pi_129876391
Haha YMCA _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_129881845
Heeft er nog iemand gekeken of moet ik het morgen in de krant lezen?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:56:12 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129882049
Het is alsof de allerbeste Varatijden weer terug zijn, toen de zelfbenoemde Weldenkerij in ons land nog keihard optrad tegen rrrrracisten en fffffascisten.
pi_129882194
quote:

Wat is er mannelijk aan voetbal?
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129882409
Ik zag dat ze begonnen met YMCA en toen heb ik maar afgehaakt. Ik was bang dat ik het niveau niet aan zou kunnen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 06:59:27 #175
225540 Pugg
Friends forever
pi_129891541
quote:
Tjonge, wat is die beroepsgroep van voetballers tolerant

Ik heb het even uitgerekend. Als alle homo's kapper of balletdanser zouden zijn, dan moeten er bijna een miljoen kappers of balletdansers in Nederland rondlopen. Een miljoen: dat zou betekenen dat er op elke straathoek mannen in tutu's huppelen, en dat het winkelcentrum van een doorsnee Nederlands dorp ongeveer achthonderdzevenenzestig kapperszaken heeft.

Dit had de week moeten worden waarin de KNVB, met Louis van Gaal voorop, de aanzet gaf tot meer acceptatie van homoseksuelen in het voetbal. Dat werd het niet.

Het werd de week van René van der Gijp. Volgens hem bestaan voetballende homo's niet (die worden balletdanser of kapper), maar dat wisten we toch allang? Het is volgens René niet eens een issue in de kleedkamer; niemand doet er vervelend over. Tegen NRC zei Van der Gijp: 'Ik geloof dat voetbal de meest tolerante beroepsgroep is op aarde.'

Tolerantie. Tuurlijk.

Vandaar dat de scheids bij elke verkeerde beslissing naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat hij een gore homo is. Vandaar dat de spits van de tegenstander wordt uitgescholden voor mietje als hij niet meteen opstaat na een aanslag op zijn knieschijven. Vandaar dat de capuchonterroristen van de harde kern het huis van de voorzitter van hun club in de fik dreigen te steken als ze vernemen dat er plannen zijn om een paar roze tinten op te nemen in het ontwerp van het uitshirt.

Vandaar dat de Amerikaanse voetballer David Testo stopte met voetballen toen hij uit de kast kwam, omdat hij de reacties van tegenstanders, teamgenoten en toeschouwers vreesde. Vandaar dat zijn landgenoot Robbie Rogers jarenlang fictieve verhalen over dikke tieten in de kleedkamer ophing en bij zijn coming-out zei dat hij 'zo verschrikkelijk bang was geweest'. Vandaar dat de Belg Jonathan de Falco zijn voetbalschoenen inleverde omdat 'er in het voetbal zo veel vooroordelen over homo's zijn, en zo weinig tolerantie'. Vandaar dat Justin Fashanu, na maandenlang overal te zijn uitgejouwd en uitgekotst, zelfmoord pleegde. Vandaar dat ex-PSV'er Mateja Kezman in de Kroatische krant Vecernj riep dat homoseksualiteit een ziekte is.

Zó tolerant, die beroepsgroep van voetballers. Ik heb geen idee hoeveel homo's er zijn in het profvoetbal, maar of het er nu twee of twee miljoen zijn: ze hebben het recht om te zijn wie ze zijn zonder te worden uitgescholden, met de nek aan te worden gekeken of voor lul te worden gezet door een clown met overhemd dat tot aan zijn knieën openstaat.

Van der Gijp provoceert omdat hij geacht wordt te provoceren, niet omdat hij iets zinnigs heeft te melden. Of het nu gaat over kappers en balletdansers, over tolerantie in de kleedkamer of over de vinger in de kont van Cristiano Ronaldo: hij lult uit zijn nek.

Maar dat wisten we eigenlijk allang.
Bron A.D Thijs Zonneveld
pi_129891757
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 06:59 schreef Pugg het volgende:

[..]

Bron A.D Thijs Zonneveld
Een keer posten was al teveel eer voor dit flutstukje.
pi_129891789
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:00 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Weinig - het is een kinderspel.
Eigenlijk moeten de homos de uitspraken dus als compliment zien - er wordt immers gesteld dat zij geestelijk te hoog ontwikkeld zijn om zich met iets kinderlijks bezig te blijven houden als volwassen mannen zijnde.

Al is je innerlijke kind omhelzen soms wel erg leuk ;)
pi_129891813
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

En een oud international een matige voetballer noemen is ook vrij zielig...
83 wedstrijden en 43 doelpunten voor PSV, 15 interlands met 2 doelpunten is inderdaad heel wat meer dan "matig"
pi_129891826
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 08:31 schreef StevenQ het volgende:

[..]

83 wedstrijden en 43 doelpunten voor PSV, 15 interlands met 2 doelpunten is inderdaad heel wat meer dan "matig"
en hij won ook 4 landskampioenschappen(2 met PSV en 2 met Neuchâtel Xamax in Zwitserland)
pi_129893016
FRANK FABIAN VAN KEEREN: 06-08-2013 16:02 UUR

Laten we blij zijn met types als Van der Gijp

'Teveel mensen hebben geen gevoel voor zelfspot en ironie'

Het is allemaal wat. René van der Gijp die stelt dat er maar weinig homo’s zullen zijn in het betaalde voetbal. Als ú er nog geen schande van gesproken heeft, doe het dan nú. Want we kunnen deze massahysterie maar het beste zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Misschien kunnen we dan daarna, als we allemaal weer bij zinnen zijn, voor de aardigheid eens stilstaan bij wat hij nu eigenlijk gezegd heeft.

Stijlfiguur
Wie weleens naar het programma Voetbal International kijkt, of wie überhaupt enig gevoel voor taal en retoriek heeft, kan twee dingen in zijn uitspraken onderscheiden: de boodschap en de stijlfiguur.

Zijn boodschap is niet zo ingewikkeld: er zullen niet zoveel homo’s zijn in het betaalde voetbal. Is dat zo’n gekke gedachte? Gekker dan dat er relatief veel homo’s te vinden zijn in de showbizwereld, kapsalons of voor mijn part dat er meer mannen in de gemeenteraden zitten dan vrouwen? Er zijn ook weinig Nederlanders die wereldkampioen werden op de honderd meter sprint en een neger op een klapschaats is ook nog altijd een unicum.

Weinig homo’s in voetbal
Verschillende oorzaken zullen misschien aan bovengenoemde voorbeelden ten grondslag liggen. Maar ik bedoel maar te zeggen dat bepaalde groepen mensen in bepaalde contreien nu eenmaal over- of ondervertegenwoordigd zijn.

Ik ken zelf erg veel homo’s en maar heel weinig daarvan vinden voetbal überhaupt leuk om naar te kijken. Dus als Van der Gijp denkt dat er maar weinig homo’s binnen het betaalde voetbal zijn, dan denk ik dat hij daar best wel eens gelijk in zou kunnen hebben. Hij zei niet dat ze er helemaal niet zijn en hij zei ook niet dat ze niet welkom zijn.

Zelfspot? Ironie?
Een groter probleem dan het gebrek aan homo’s in de voetballerij is een probleem dat onze maatschappij bovendien al veel te lang teistert, namelijk dat teveel mensen geen gevoel hebben voor zelfspot en ironie. Van der Gijp overdrijft, maakt stereotype grappen, vergroot details uit of hij bagatelliseert juist. Dat doet hij altijd. Dat kun je leuk vinden of niet. Je kunt vraagtekens stellen bij de effectiviteit ervan. Maar wat je vooral niet moet doen is alles letterlijk nemen. Hij weet ook wel dat niet alle homo’s op hun veertiende in een kapsalon gaan werken en dat niet alle homo’s op ballet gaan.

Blijkbaar moet je in dit land ‘cabaretier’ op je visitekaartje hebben staan, anders begrijpen mensen dat niet.

Extravagant evenement
De Gay Pride is een evenement dat uitblinkt in uitbundigheid en extravagantie. Dat moet kunnen. In hoeverre dat bijdraagt aan de emancipatie van homo’s is nog altijd een discussiepunt. Maar ik vind het, zoals zoveel mensen in Nederland, vooral gewoon een leuk feestje. Het wordt echter wat hypocriet wanneer we vervolgens met zijn allen een commentator gaan verketteren die in zijn commentaar op dat extravagante evenement zelf in de overdrijving schiet.

Van verschillende kanten hoorde je gisteren en vandaag dat Voetbal International een veel bekeken programma is en dat de heren analytici een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Een woordvoerder van de John Blankenstein Foundation deed hier nog een schepje bovenop met de uitspraak: ‘Ik stel hen medeverantwoordelijk voor de vele homoseksuele jongeren die bang zijn afgewezen te worden en zelfmoord overwegen’.
Het moet niet veel gekker worden.

Leuke grap
Politici hebben een verantwoordelijkheid. Analisten worden betaald om hun mening te geven en het debat te prikkelen, net zoals kunstenaars, cabaretiers en columnisten dat doen. Ik ben de eerste om te erkennen dat je dan soms de hoon van de massa voor lief moet nemen. Maar laten we blij zijn met types als Van der Gijp, die voorkomen dat het debat verengt en die ons zo heel af en toe gewoon eens een leuke grap over homo’s voorschotelen.

Frank Fabian van Keeren (@Frankeren) is, hoewel het allebei niet ter zake doet, dichter en homo.

http://sport.thepostonlin(...)es-als-van-der-gijp/
pi_129893397
Ik klik dit topic aan en hoef gelijk niet verder te lezen.. perfect verwoord! _O_
pi_129897991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:00 schreef Leevancleef het volgende:

Niet de sport zelf, dat zeker niet.
Maar het wereldje ofzo, het is gewoon van oudsher een sport die mannen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')