abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129802171
quote:
Voetbalbond KNVB is verbaasd over de uitspraken die René van der Gijp maandag deed in het televisieprogramma Voetbal International. De oud-voetballer zei onder meer dat voetbal geen sport is voor homo's.

Van der Gijp reageerde daarmee op de deelname van de KNVB aan de Gay Pride afgelopen zaterdag. De voetbalbond wil het taboe rond homoseksualiteit in de voetbalsport graag doorbreken.

'Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt', aldus de bond. 'We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren.'

Van der Gijp zei het niet nodig te vinden dat er zoveel aandacht voor het onderwerp is. 'Ik moet zeggen, voor mij hoeft het niet zo heel erg dit. Dat gedoe met voetballers die uit de kast moeten komen. Laten we gewoon weer even normaal doen', gaf hij in het televisieprogramma aan. 'Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml
quote:
ijdens de Gay Pride in Amsterdam vaarde er afgelopen weekeinde ook een speciale voetbalboot mee. Onder anderen Louis van Gaal, Patrick Kluivert, Ronald de Boer en Pierre van Hooijdonk namen deel aan het evenement, om zo de homoacceptatie te stimuleren en te laten zien dat de spelers die op jongens vallen, ook van harte welkom zijn in de voetbalsport. Mateja Kezman is van mening dat de voetbalcoryfeeën zich voor schut hebben gezet.

De oud-spits van onder meer PSV, Fenerbahçe en Chelsea doet in gesprek met Vecernji enkele boude uitspraken. Mijn mening is dat dit een ziekte is en die moet niet gepromoot worden en ik zou de Servische voetbalbond niet steunen als men een parade voor homos organiseert. De Nederlanders drijven ver af van het christendom en stevenen af op de afgrond van het geloof. Homoseksualiteit is een ziekte, aldus Kezman.

De 34-jarige Kezman was eind juli nog in Nederland voor de afscheidswedstrijd van Mark van Bommel. De Serviër is momenteel sportief directeur van Vojvodina Novi Sad. De uitlatingen van Kezman zullen vermoedelijk nog wel een staartje krijgen.
:P

[ Bericht 29% gewijzigd door stevenmac26 op 07-08-2013 20:11:17 ]
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_129802536
kut mod
* Verwijderd *
pi_129802586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:50 schreef zoekeenleven het volgende:
kut mod
bedankt
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_129802612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

bedankt
Graag gedaan
* Verwijderd *
  Spellchecker woensdag 7 augustus 2013 @ 19:59:34 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_129805279
Kezman Verbeek Gijp _O_
AJ
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:54:28 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129805593
quote:
Verbeek op Radio 1: "Het is geen enkel probleem om uit de kast te komen in de voetbalwereld. Van eigen ploeggenoten heeft iemand die uit de kast wil komen niets te duchten. Wel zal je een windhoos over je afroepen, dat moet je wel beseffen."
quote:
Verbeek is het ook met Van der Gijp eens dat homoseksuelen niet langdurig actief blijven in het voetbal. De mentale druk rond het 'homo-zijn' zou te groot zijn om overeind te blijven in het voetbalwereldje. Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep? :?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:01:20 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129805927
Ik snap 'm ook niet. En wat ik wel denk te begrijpen, klinkt tegenstrijdig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129806004
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

[..]

Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep? :?
Het is gewoon een logische uitspraak.
AJ
pi_129806029
Gijp zegt niks verkeerd. Kezman is een religieuze gek die in het verleden leeft.
pi_129806741
Eens met Gijp.

Ook eens met Verbeek, denk ik (voor zover ik hem begrijp).

Kezman is gewoon een idioot.

:)
★★★
pi_129807510
Gerard Joling zet druk gaat diep en oeh de paal.
AJ
  Spellchecker woensdag 7 augustus 2013 @ 22:34:54 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_129813125
quote:

[..]

[..]

Geen van beide, de krant citeerde verkeerd.
pi_129813615
quote:

[..]

[..]

De druk komt niet van binnenuit (team, ploeggenoten), maar van buitenaf.

Het primitieve voetbalpubliek wat sis- en oerwoudgeluiden maakt heeft al menig voetballer tot razernij gedreven. Je kunt je ongtewijfeld voorstellen wat datzelfde primitieve publiek voor mentale druk zal zijn voor de voetballer die als homo uit de kast komt.
  † In Memoriam † donderdag 8 augustus 2013 @ 00:18:14 #16
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_129816636
quote:
Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Dat kan je natuurlijk ook anders uitleggen...
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 06:54:52 #17
225540 Pugg
Friends forever
pi_129820500
Verbeek heeft makkelijk praten , als ik er een verdenk is het hij wel.
pi_129820585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 06:54 schreef Pugg het volgende:
Verbeek heeft makkelijk praten , als ik er een verdenk is het hij wel.
Nee die Gijp dan....

Of Kezman

Mijn gaydar slaat uit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129821976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 07:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee die Gijp dan....

Of Kezman
[ afbeelding ]
Mijn gaydar slaat uit.
Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homo
  donderdag 8 augustus 2013 @ 09:36:01 #20
225540 Pugg
Friends forever
pi_129821998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:34 schreef bert_van_dirkjan het volgende:

[..]

Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homo
_O- _O- _O-
pi_129839519
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
pi_129840116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
Waar doet hij dat?

Er wordt door enkelen geconstateert dat er meest waarschijnlijk heel weinig homo's zitten in de beroepsgroep.

Mag je dat niet meer zeggen ofzo?

Als ik constateer dat heel weinig negers kiezen voor het beroep vrachtwagenchauffeur (ik zie ze eigenlijk nooit) en ook vrouwen daar kennelijk zelden voor kiezen, ben ik dan negers en vrouwen aan het beledigen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129840230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar doet hij dat?

Er wordt door enkelen geconstateert dat er meest waarschijnlijk heel weinig homo's zitten in de beroepsgroep.

Mag je dat niet meer zeggen ofzo?

Als ik constateer dat heel weinig negers kiezen voor het beroep vrachtwagenchauffeur (ik zie ze eigenlijk nooit) en ook vrouwen daar kennelijk zelden voor kiezen, ben ik dan negers en vrouwen aan het beledigen?
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
pi_129840551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:30 schreef Kingstown het volgende:

Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
Nou homo's herken je in het overgrote merendeel ook wel hoor :'(
Dat is ook wat Gijp bedoelt, oke wat te erg alles over 1 kam scheren maar het is gewoon zo:
Homo's zijn verwijfd en gaan op den duur niet door met voetbal (of andere 'mannelijke'' sporten en dingen). Uitzonderingen daargelaten.
pi_129840585
Lekker boeiend zeg, kom op hey!
Iedereen maakt zich er druk om, lekker laten gaan man!
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')