quote:Voetbalbond KNVB is verbaasd over de uitspraken die René van der Gijp maandag deed in het televisieprogramma Voetbal International. De oud-voetballer zei onder meer dat voetbal geen sport is voor homo's.
Van der Gijp reageerde daarmee op de deelname van de KNVB aan de Gay Pride afgelopen zaterdag. De voetbalbond wil het taboe rond homoseksualiteit in de voetbalsport graag doorbreken.
'Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt', aldus de bond. 'We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren.'
Van der Gijp zei het niet nodig te vinden dat er zoveel aandacht voor het onderwerp is. 'Ik moet zeggen, voor mij hoeft het niet zo heel erg dit. Dat gedoe met voetballers die uit de kast moeten komen. Laten we gewoon weer even normaal doen', gaf hij in het televisieprogramma aan. 'Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Van-der-Gijp.dhtml
quote:ijdens de Gay Pride in Amsterdam vaarde er afgelopen weekeinde ook een speciale voetbalboot mee. Onder anderen Louis van Gaal, Patrick Kluivert, Ronald de Boer en Pierre van Hooijdonk namen deel aan het evenement, om zo de homoacceptatie te stimuleren en te laten zien dat de spelers die op jongens vallen, ook van harte welkom zijn in de voetbalsport. Mateja Kezman is van mening dat de voetbalcoryfeeën zich voor schut hebben gezet.
De oud-spits van onder meer PSV, Fenerbahçe en Chelsea doet in gesprek met Vecernji enkele boude uitspraken. Mijn mening is dat dit een ziekte is en die moet niet gepromoot worden en ik zou de Servische voetbalbond niet steunen als men een parade voor homos organiseert. De Nederlanders drijven ver af van het christendom en stevenen af op de afgrond van het geloof. Homoseksualiteit is een ziekte, aldus Kezman.
De 34-jarige Kezman was eind juli nog in Nederland voor de afscheidswedstrijd van Mark van Bommel. De Serviër is momenteel sportief directeur van Vojvodina Novi Sad. De uitlatingen van Kezman zullen vermoedelijk nog wel een staartje krijgen.
bedanktquote:
quote:Verbeek op Radio 1: "Het is geen enkel probleem om uit de kast te komen in de voetbalwereld. Van eigen ploeggenoten heeft iemand die uit de kast wil komen niets te duchten. Wel zal je een windhoos over je afroepen, dat moet je wel beseffen."
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep?quote:Verbeek is het ook met Van der Gijp eens dat homoseksuelen niet langdurig actief blijven in het voetbal. De mentale druk rond het 'homo-zijn' zou te groot zijn om overeind te blijven in het voetbalwereldje. Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Het is gewoon een logische uitspraak.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep?
Geen van beide, de krant citeerde verkeerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Ben ik nou te dom om deze grasmatintellectueel te begrijpen of praat ie gewoon poep?
De druk komt niet van binnenuit (team, ploeggenoten), maar van buitenaf.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
[..]
Dat kan je natuurlijk ook anders uitleggen...quote:Veel homoseksuele voetballers zouden de sport vroegtijdig de rug toekeren.
Nee die Gijp dan....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 06:54 schreef Pugg het volgende:
Verbeek heeft makkelijk praten , als ik er een verdenk is het hij wel.
Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homoquote:Op donderdag 8 augustus 2013 07:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee die Gijp dan....
Of Kezman
[ afbeelding ]
Mijn gaydar slaat uit.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:34 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
[..]
Hij heeft zelfs een of andere random dude op zn arm getekend, wat een homo
Waar doet hij dat?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:08 schreef HiZ het volgende:
Die Verbeek is echt dom; AZ krijgt geld van de gemeente. Die willen vast geen gedoe over trainers die homofobie in het voetbal goed zitten te praten.
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar doet hij dat?
Er wordt door enkelen geconstateert dat er meest waarschijnlijk heel weinig homo's zitten in de beroepsgroep.
Mag je dat niet meer zeggen ofzo?
Als ik constateer dat heel weinig negers kiezen voor het beroep vrachtwagenchauffeur (ik zie ze eigenlijk nooit) en ook vrouwen daar kennelijk zelden voor kiezen, ben ik dan negers en vrouwen aan het beledigen?
Nou homo's herken je in het overgrote merendeel ook wel hoorquote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:30 schreef Kingstown het volgende:
Negers en vrouwen kun je altijd herkennen. Homo's niet, dus kun je er ook geen zinnige uitspraak over doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |