http://www.telegraaf.nl/v(...)t_kinderloos___.htmlquote:'Intelligente vrouw blijft kinderloos'
AMSTERDAM -
Veel vrouwen verkiezen een ombekommerd leven vaak boven het huisje-boompje-beestje-plaatje, terwijl andere vrouwen in de wieg zijn gelegd voor het moederschap. Een nieuw studie toont aan dat de drang om een kindje op de wereld te zetten, afhangt van het IQ van de vrouw.
Al decennialang krijgen hoogopgeleide vrouwen op latere leeftijd kinderen dan de lager opgeleide vrouwen. Het toenemende aantal last-minute moeders zou te maken kunnen hebben met het IQ van deze vrouwen, aldus onderzoeker Satoshi Kanawa uit Londen. Hij legde dit fenomeen onder de loep en ontdekte dat de drang om kinderen op de wereld te zetten, daalt met een kwart bij elke 15 extra IQ punten.
Bewuste keuze
Het aantal kinderloze vrouwen is sinds 1990 bijna verdubbeld. Onder de 45-jarigen heeft één op de vijf geen kinderen. Dit aantal loopt op naar 43 procent als we kijken naar kinderloze vrouwen met een diploma op zak. Uit een andere studie, uitgevoerd door de onderzoekers van de Universiteit van York, blijkt dat geluk niet samenhangt met het krijgen van kinderen. Dit zou volgens experts een reden kunnen zijn waarom veel vrouwen bewust kiezen voor een bestaan zonder kinderen.
Kinderloze sterren
Dit verschijnsel duikt ook op onder Hollywoodsterren. Zo maken Oprah Winfrey, Cameron Diaz en Eva Mendes er geen geheim van dat zij geen kinderen willen baren. “Ik leid dit leven omdat ik geen kinderen heb”, vertelt Camerion Diaz. Maar ook actrice Eva Mendes is stellig over het krijgen van kinderen. “Ik wil geen kinderen. Ik hou van slapen en ik maak mij overal zorgen om.”
Ja, maar zoiets staat ons dus echt te wachten als het op deze manier doorgaat.quote:
Het nadeel van een populistische partij is dat je er juist veel volk voor nodig hebt. Ik zou een ander soort partij kiezen!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:15 schreef Pokkelmans het volgende:
Het aantal kinderen dat iemand krijgt blijkt gemiddeld genomen ook nog eens omgekeerd evenredig te zijn aan de intelligentie. Over tien jaar een populistische partij oprichten om ons te wapenen tegen de tsunami aan IQ-lozen die ons land overspoelt.
Dat heb ik inderdaad niet zo doorgedacht...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het nadeel van een populistische partij is dat je er juist veel volk voor nodig hebt. Ik zou een ander soort partij kiezen!
Sociale zekerheid. Nu kun je het je als tokkie veroorloven om 15 kinderen op de wereld te zetten. Tweehonderd jaar geleden niet, omdat jij en je hele gezin dan kwam te verhongeren. Die goede oude tijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Als het domme gedeelte van de bevolking afstierf, waarom lopen er dan nog zoveel rond
Ja, vandaar mijn vraag.. Als ze 200 jaar geleden afstierven, hoe komt het dan dat ze nu de zowat de meerderheid lijken te vormen? Aangezien we slechts een aantal decennia een fatsoenlijk sociaal vangnet hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Sociale zekerheid. Nu kun je het je als tokkie veroorloven om 15 kinderen op de wereld te zetten. Tweehonderd jaar geleden niet, omdat jij en je hele gezin dan kwam te verhongeren. Die goede oude tijd.
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Als het domme gedeelte van de bevolking afstierf, waarom lopen er dan nog zoveel rond
Bell-curve:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn vraag.. Als ze 200 jaar geleden afstierven, hoe komt het dan dat ze nu de zowat de meerderheid lijken te vormen? Aangezien we slechts een aantal decennia een fatsoenlijk sociaal vangnet hebben.
Omdat ze fokken als konijnen. Mensen met een benedengemiddeld tot laag IQ krijgen eerder kinderen en ook meer kinderen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn vraag.. Als ze 200 jaar geleden afstierven, hoe komt het dan dat ze nu de zowat de meerderheid lijken te vormen? Aangezien we slechts een aantal decennia een fatsoenlijk sociaal vangnet hebben.
Dat zal wel meevallen met de technologische ontwikkelingen waarbij we de richting opgaan van het kunstmatig verhogen van het IQ met een flink aantal punten. Van de gehele bevolking welteverstaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.
Dat ligt eraan hoe we dat gaan doen. Gaan we dat doen via manipulatie van erfelijke factoren dan wel. Gaan we dat doen met technische hulpmiddelen, beter eten, etc, dan is de mens effectief misschien wel slimmer, maar inherent helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:24 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen met de technologische ontwikkelingen waarbij we de richting opgaan van het kunstmatig verhogen van het IQ met een flink aantal punten. Van de gehele bevolking welteverstaan.
Het gemiddelde is altijd 100 hè.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.
Die ken ik ja, maar ook de 'dommere' kant van die curve zal stijgen wanneer het gemiddelde dat doet. De verdeling blijft dus hetzelfde. Overigens zijn tokkies in Nederland internationaal gezien ook nog zo dom niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bell-curve:
[ afbeelding ]
Je zult altijd een behoorlijk percentage minder slimmen hebben. De vraag is of ze werkelijk zo dom zijn. Relatief gezien, ten opzichte van een aap bijvoorbeeld, zijn Tokkies juist best wel slim.
Daarom hoop ik op het eerstequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe we dat gaan doen. Gaan we dat doen via manipulatie van erfelijke factoren dan wel. Gaan we dat doen met technische hulpmiddelen, beter eten, etc, dan is de mens effectief misschien wel slimmer, maar inherent helemaal niet.
Nee. Als je nagaat dat Nederland een van de slimmere landen is, en wat je dan ziet wanneer je in een gewone straat rondloopt, kun je niet anders stellen dan dat het diep, dieptriest gesteld is met het IQ van de mensheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:26 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die ken ik ja, maar ook de 'dommere' kant van die curve zal stijgen wanneer het gemiddelde dat doet. De verdeling blijft dus hetzelfde. Overigens zijn tokkies in Nederland internationaal gezien ook nog zo dom niet.
Kan. 2 Tokkies ook een genie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:27 schreef DroogDok het volgende:
2 slimme mensen kunnen ook een dom kind krijgen.
genieën zullen altijd de uitzondering blijven, net als mensen die de 100 meter onder de 9,8 seconden kunnen lopen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Als je nagaat dat Nederland een van de slimmere landen is, en wat je dan ziet wanneer je in een gewone straat rondloopt, kun je niet anders stellen dan dat het diep, dieptriest gesteld is met het IQ van de mensheid.
Je zou ook kunnen zeggen dat wel pas aan het begin staan van een ontwikkeling en dat er nog heel veel te winnen valt. Dat de menselijke intelligentie in potentie erg hoog kan zijn hebben we kunnen zien aan allerlei genieen.
Tsja, zijn die gasten werkelijk zo dom of is het de omgeving waardoor ze dat gedrag vertonen? Ik ken meer dan genoeg mensen die echt wel wat konden, maar gewoonweg de verkeerde richting opgingen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Als je nagaat dat Nederland een van de slimmere landen is, en wat je dan ziet wanneer je in een gewone straat rondloopt, kun je niet anders stellen dan dat het diep, dieptriest gesteld is met het IQ van de mensheid.
Je zou ook kunnen zeggen dat wel pas aan het begin staan van een ontwikkeling en dat er nog heel veel te winnen valt. Dat de menselijke intelligentie in potentie erg hoog kan zijn hebben we kunnen zien aan allerlei genieen.
Ja. Maar het IQ van een huidig genie kan in principe best wel het gemiddelde IQ worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:29 schreef DroogDok het volgende:
[..]
genieën zullen altijd de uitzondering blijven, net als mensen die de 100 meter onder de 9,8 seconden kunnen lopen.
Er is een onderscheid tussen fenotype en genotype. Een stabiele thuisomgeving en een goede opvoeding kunnen ook ervoor zorgen dat hun kinderen beter kunnen floreren. Andersom kan een slim kind bij een slechte opvoeding en een onstabiele thuisomgeving minder gaan presteren bij cognitieve toetsen. Mensen die bijvoorbeeld vaak sporten scoren beter op geheugentoetsen. Intelligentie is in dat opzicht deels erfelijk en deels omgeving.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan. 2 Tokkies ook een genie.
Maar wat is je punt?
als je het grootste genie van nu 150.000 jaar terug in de tijd stuurt zou hij niet overleven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Maar het IQ van een huidig genie kan in principe best wel het gemiddelde IQ worden.
Met een gemiddeld IQ van 100 was jij 150.000 jaar geleden misschien ook wel een genie.
Nee, de batterij van zijn rolstoel houdt het een dag of twee vol en dan is hij overgeleverd aan de sabeltandtijgers.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
als je het grootste genie van nu 150.000 jaar terug in de tijd stuurt zou hij niet overleven.
Dat weet ik. Die omgevingsfactoren hebben ook een sterke en positieve invloed op het IQ. Vandaar dat het dalen van de genetische factor niet zichtbaar wordt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:38 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Er is een onderscheid tussen fenotype en genotype. Een stabiele thuisomgeving en een goede opvoeding kunnen ook ervoor zorgen dat hun kinderen beter kunnen floreren. Andersom kan een slim kind bij een slechte opvoeding en een onstabiele thuisomgeving minder gaan presteren bij cognitieve toetsen. Mensen die bijvoorbeeld vaak sporten scoren beter op geheugentoetsen. Intelligentie is in dat opzicht deels erfelijk en deels omgeving.
Waarom denk je van niet?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
als je het grootste genie van nu 150.000 jaar terug in de tijd stuurt zou hij niet overleven.
Stephen Hawking heeft niet het hoogste IQ ter wereld http://www.endandit.nl/en(...)oogste-iq-ter-wereldquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, de batterij van zijn rolstoel houdt het een dag of twee vol en dan is hij overgeleverd aan de sabeltandtijgers.
Nou niet bepaald het beste voorbeeld.
geen overlevingskennis. Met kennis uit een boekje red je het niet als je moet jagen voor je eten.quote:
dankzij Kim kunnen we straks met warp speed naar mars ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Stephen Hawking heeft niet het hoogste IQ ter wereld http://www.endandit.nl/en(...)oogste-iq-ter-wereld
Hoezo eerlijker, en wat moet eerlijker worden, en wat heeft het met dit topic te makenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Het zou niet verkeerd zijn als het eens wat eerlijker zou worden in dit land.
Het is toch oneerlijk dat het zo makkelijk is voor mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen om (veel) kinderen te krijgen, en dat dit voor mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen zo moeilijk is. Daarom: het moet eerlijker.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:00 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Hoezo eerlijker, en wat moet eerlijker worden, en wat heeft het met dit topic te maken
Waarom zou het moeilijk zijn voor mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is toch oneerlijk dat het zo makkelijk is voor mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen om (veel) kinderen te krijgen, en dat dit voor mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen zo moeilijk is. Daarom: het moet eerlijker.
Volgens mij is het niet zo dat het voor mensen die het "makkelijk" hebben in het leven moeilijker is om kinderen te krijgen, maar dat ze er zelf voor kiezen om dit minder of niet te doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is toch oneerlijk dat het zo makkelijk is voor mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen om (veel) kinderen te krijgen, en dat dit voor mensen die wel voor zichzelf kunnen zorgen zo moeilijk is. Daarom: het moet eerlijker.
Iemand die hogere wiskunde heeft gehad, kan zich best redden als jager. Het vangen van prooidieren en het voorspellen van het gedrag in een ruimte is goed wiskundig te voorspellen. Je kan immers met de juiste wiskundige middelen voorspellen hoe bepaalde dieren zich zullen gedragen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
geen overlevingskennis. Met kennis uit een boekje red je het niet als je moet jagen voor je eten.
Dat is dus juist precies wat ik zeg. Nu overleeft de minder slimme, omdat die beter 'fit'!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
TS weet een Darwinistische draai te geven aan een simpel nieuwsbericht over vrouwen die langer kinderloos blijven naarmate de intelligentie toeneemt.
Overigens is Darwinisme en 'Survival of the fittest' iets heel anders als dat persè de meest sterke, meest gezonde of meest intelligente overleeft.
Het is veelal een geldkwestie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:05 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo dat het voor mensen die het "makkelijk" hebben in het leven moeilijker is om kinderen te krijgen, maar dat ze er zelf voor kiezen om dit minder of niet te doen.
Volgens mij is het vooral een kwestie van prioriteiten, wat vind je belangrijker? Huisje, boompje, beestje of je carrière en vooral je vrijheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het is veelal een geldkwestie.
In dit geval dus IQ, aangezien het onderzoek daar over gaat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:51 schreef _dodecahedron_ het volgende:
hoe zouden jullie intelligentie definiëren?
Nee. Het leven is zo vreselijk duur voor mensen die niet gebruik (kunnen) maken van het staatsinfuus dat je pas na een x aantal jaar hard werken en carriere maken voldoende (financiele) armslag hebt om op een verantwoorde manier aan kinderen te kunnen beginnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral een kwestie van prioriteiten, wat vind je belangrijker? Huisje, boompje, beestje of je carrière en vooral je vrijheid.
Oh? De voornaamste reden dat ik (ok, ik ben een man) geen kinderen heb is omdat ik geen zin heb om twintig jaar vrijheid in te leveren. En zo ken ik ook genoeg vrouwen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee. Het leven is zo vreselijk duur voor mensen die niet gebruik (kunnen) maken van het staatsinfuus dat je pas na een x aantal jaar hard werken en carriere maken voldoende (financiele) armslag hebt om op een verantwoorde manier aan kinderen te kunnen beginnen.
IQ = Intelligentie quotiënt ... dus in wezen zeg je dan: intelligentie is intelligentie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In dit geval dus IQ, aangezien het onderzoek daar over gaat.
Nee, ik zeg op welke basis het onderzoek is uitgevoerd ipv me door jou te laten verleiden tot allemaal zijsprongen over wat "intelligentie" óók zou kunnen zijn of uitgelegd zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:55 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
IQ = Intelligentie quotiënt ... dus in wezen zeg je dan: intelligentie is intelligentie.
Lichte scepsis ontmoet deze stellige bewering in mijn brein.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:16 schreef LXIV het volgende:
Vergeet niet dat het duizenden jaren evolutie vergde en afzien onder barbaarse omstandigheden om het IQ één puntje gemiddeld te laten stijgen.
Brand los!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:02 schreef tarantism het volgende:
[..]
Lichte scepsis ontmoet deze stellige bewering in mijn brein.
Ik kan me hier wel in vinden, ik wil sowieso geen kinderen voor m'n 30ste. Wil zeker van het leven genieten en zo veel mogelijk ontdekken. Misschien als ik eenmaal volledig gesetteld ben, dat ik dan denk van: ik zou het fijn vinden om kinderen te krijgen. M'n moeder kreeg mij ook toen ze 32 was, vind ik een prima leeftijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef von_Preussen het volgende:
Kinderen zijn gewoon zonder van je tijd en geld, er is zoveel op de wereld om van te genieten wat die kinderen alleen maar zouden verpesten.
Kinderen zijn iets voor mensen met een saai eigen leven.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het staatsinfuus, toch was ik op een maand na op mijn 22ste moeder.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Nee. Het leven is zo vreselijk duur voor mensen die niet gebruik (kunnen) maken van het staatsinfuus dat je pas na een x aantal jaar hard werken en carriere maken voldoende (financiele) armslag hebt om op een verantwoorde manier aan kinderen te kunnen beginnen.
Excusé moi, maar dat vind ik een vrij boude stelling voor iemand met 62.000 posts op een forum....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef von_Preussen het volgende:
Kinderen zijn gewoon zonder van je tijd en geld, er is zoveel op de wereld om van te genieten wat die kinderen alleen maar zouden verpesten.
Kinderen zijn iets voor mensen met een saai eigen leven.
De mediaan is 100.quote:
Maar dat jij misschien slim bent en vroeg moeder verandert nog niks aan de algehele statistiek natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het staatsinfuus, toch was ik op een maand na op mijn 22ste moeder.
Zo velen met mij, vind dit nogal een kort door de bocht conclusie.
Daarnaast vraag ik me af of het IQ van al die vrouwen wel is gemeten, of dat ze er gewoon vanuit zijn gegaan dat degene die niet hoogopgeleid zijn ook een laag IQ hebben.
Nu ben ik gewoon gemiddeld qua IQ, dus wil niet zeggen dat ze het wat mij betreft zo mis hebben, maar laag ben ik ook niet. Denk dat dat voor heel veel vrouwen geld, dat ze geen ambitie hebben een dikke carriere te hebben is wat anders dan een laag IQ hebben.
Andersom kan ook erg handig zijn. Nu ik 35 ben is mijn zoon 13 jaar, alhoewel we het in zijn leven nooit echt slecht hebben gehad hebben we het nu beter dan al die tijd ervoor en daar zit nogsteeds een stijgende lijn in. Ipv dat ik nu in de luiers zit heb ik een zoon die in de puberteit komt waardoor we alles kunnen doen wat we willen, niet beperkt zijn door een ukkepuk die je niet van hot naar her kan slepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:13 schreef nothingwasthesame het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden, ik wil sowieso geen kinderen voor m'n 30ste. Wil zeker van het leven genieten en zo veel mogelijk ontdekken. Misschien als ik eenmaal volledig gesetteld ben, dat ik dan denk van: ik zou het fijn vinden om kinderen te krijgen. M'n moeder kreeg mij ook toen ze 32 was, vind ik een prima leeftijd.
Mensen die kinderen nemen betekent toch niet dat ze een saai leven hebben, je moet je gewoon aanpassen en je kan je eigen leven zo leuk/saai maken als je het wil. Heeft niks met kinderen te maken.
Niet buitengewoon slim, gewoon gemiddeld. Dat geld voor de meerderheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dat jij misschien slim bent en vroeg moeder verandert nog niks aan de algehele statistiek natuurlijk.
Ik heb toch echt geleerd dat het hoogste punt van een normaalverdeling het gemiddelde is.quote:
Heb je alleen maar één kind? Het ligt ook gewoon aan de persoon. Sommige vrouwen krijgen rond hun 20ste al de drang om moeder te worden en bij andere vrouwen gebeurd dat veel later (als hun biologische klok gaat tikken o.i.d.). Het is maar net waar je je goed bij voelt en of je ook daadwerkelijk kinderen kan krijgen, want er komen veel verantwoordelijkheden bij kijken. Sommige vrouwen hebben het financieel niet voor elkaar om zo vroeg een kind te krijgen en de ander wil nog van het leven genieten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Andersom kan ook erg handig zijn. Nu ik 35 ben is mijn zoon 13 jaar, alhoewel we het in zijn leven nooit echt slecht hebben gehad hebben we het nu beter dan al die tijd ervoor en daar zit nogsteeds een stijgende lijn in. Ipv dat ik nu in de luiers zit heb ik een zoon die in de puberteit komt waardoor we alles kunnen doen wat we willen, niet beperkt zijn door een ukkepuk die je niet van hot naar her kan slepen.
Ik ben erg blij dat ik vroeg moeder ben geworden, mijn man is ook erg blij dat hij vroeg vader is geworden. Nu alle ruimte er is om te doen wat we willen(reizen, hobby's, wat dan ook) kan dat ook.
Kijk af en toe wel grinnikend naar degene die pas op deze leeftijd of zelfs later aan kinderen beginnen. Veeleisende carriere en amper ruimte om daarnaast die vrijheid te hebben omdat ze in de luiers zitten.
Gelukkig voor die mensen dat ze er zelf heel anders over denken, maar ik zou er niet aan moeten denken nu pas aan kinderen te beginnen.
Ik heb er maar 1, het originele plan was 2, maar dat ging niet door. Het was voor ons wel een keuze waarbij de toekomst zo ver als het gaat verzekerd moest zijn, de ruimte voor een 2de was er niet. Daarnaast wilde we niet teveel tijd tussen de eerste en de tweede, dus die ruimte was beperkt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:42 schreef nothingwasthesame het volgende:
[..]
Heb je alleen maar één kind? Het ligt ook gewoon aan de persoon. Sommige vrouwen krijgen rond hun 20ste al de drang om moeder te worden en bij andere vrouwen gebeurd dat veel later (als hun biologische klok gaat tikken o.i.d.). Het is maar net waar je je goed bij voelt en of je ook daadwerkelijk kinderen kan krijgen, want er komen veel verantwoordelijkheden bij kijken. Sommige vrouwen hebben het financieel niet voor elkaar om zo vroeg een kind te krijgen en de ander wil nog van het leven genieten.
Maar ja, zoals ik al zei, je moet het doen wanneer je echt wil en als je ook alles voor elkaar hebt om je kind zo een goed mogelijk leven te geven.
Wat zou het gemiddelde zijn van het gemiddelde?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb toch echt geleerd dat het hoogste punt van een normaalverdeling het gemiddelde is.
Ik word nooit vreemd aangekeken om die reden. Alleen mijn kapster heeft een keer geroepen:"Jawel, jij wilt wel kinderen! Jij wilt huisje-boompje-beestje!"quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:01 schreef truthortruth het volgende:
Je wilt niet weten hoe vreemd je soms nog aangekeken wordt als je op je 40'ste geen kinderen hebt en zegt niet te willen hebben. Maar nog erger vind ik de gezinnetjes waarvan je afvraagt of ze die kinderen nu wel echt wilden of dat ze dachten dat het zo hoorde.
Kan je nagaan hoe vreselijk kinderen zijn als je al meer kan genieten van Fok.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:18 schreef Fides het volgende:
[..]
Excusé moi, maar dat vind ik een vrij boude stelling voor iemand met 62.000 posts op een forum....
Ik heb van peer pressure gehoord, maar dit is annoying orange pressurequote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik word nooit vreemd aangekeken om die reden. Alleen mijn kapster heeft een keer geroepen:"Jawel, jij wilt wel kinderen! Jij wilt huisje-boompje-beestje!"
![]()
Komt nog wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Mijn vriendin wil geen kinderen (ik ook niet trouwens). Zal wel komen omdat ze een iq van 138 heeft
Lijkt mij juist eng om in de beginjaren van de 20 moeder te zijn. Dan heb je toch allerlei dromen (tenminste ik, en ik ben net 20). Ik moet er niet aan denken om op m'n 22e een kind op te voeden (zou niet weten hoe), ik ben dan druk aan het studeren, chillen en reizen. Fantastisch. Als ik 30 ben, ben ik waarschijnlijk toch uitgeblust, saai en verstandiger.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Andersom kan ook erg handig zijn. Nu ik 35 ben is mijn zoon 13 jaar, alhoewel we het in zijn leven nooit echt slecht hebben gehad hebben we het nu beter dan al die tijd ervoor en daar zit nogsteeds een stijgende lijn in. Ipv dat ik nu in de luiers zit heb ik een zoon die in de puberteit komt waardoor we alles kunnen doen wat we willen, niet beperkt zijn door een ukkepuk die je niet van hot naar her kan slepen.
Ik ben erg blij dat ik vroeg moeder ben geworden, mijn man is ook erg blij dat hij vroeg vader is geworden. Nu alle ruimte er is om te doen wat we willen(reizen, hobby's, wat dan ook) kan dat ook.
Kijk af en toe wel grinnikend naar degene die pas op deze leeftijd of zelfs later aan kinderen beginnen. Veeleisende carriere en amper ruimte om daarnaast die vrijheid te hebben omdat ze in de luiers zitten.
Gelukkig voor die mensen dat ze er zelf heel anders over denken, maar ik zou er niet aan moeten denken nu pas aan kinderen te beginnen.
Nog zo'n dooddoenerquote:
Ik denk dat dit in steden ook meer speelt dan in dorpen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog zo'n dooddoenerNiet iedere vrouw krijgt last van rammelende eierstokken, hoor. Mijn vriendin is inmiddels 32 en die krijgt nog steeds paniekaanvallen als ze een paar dagen over tijd is.
Wij zijn ook niet de enigen in onze kring. Verreweg de meeste stellen waar wij mee omgaan zijn bewust kinderloos. 't Is al druk genoeg in de stad.
32, wacht maar tot ze tegen de 40 loopt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog zo'n dooddoenerNiet iedere vrouw krijgt last van rammelende eierstokken, hoor. Mijn vriendin is inmiddels 32 en die krijgt nog steeds paniekaanvallen als ze een paar dagen over tijd is.
Wij zijn ook niet de enigen in onze kring. Verreweg de meeste stellen waar wij mee omgaan zijn bewust kinderloos. 't Is al druk genoeg in de stad.
Waarschijnlijk zijn de stads- en dorpsvrienden verder ook niet helemaal vergelijkbaar qua carrieres/opleidingsniveau/etc. Daarnaast zie nog ook nog wel vaak dat mensen die kinderen willen krijgen dan juist uit de stad (of juist niet naar de stad)verhuizen... De richting van het verband lijkt me niet zo eenvoudig vast te stellen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in steden ook meer speelt dan in dorpen.
Van mijn 'dorpsvrienden' heeft iedereen kinderen. Van die in de stad de helft niet. In steden komt de bevolkingsaanwas toch hoofdzakelijk van buitenlanders.
Och och, is dat wat de Enkhuizer Almanak zegt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
32, wacht maar tot ze tegen de 40 loopt.
Haat en liefde liggen dicht bij elkaar. En biologische mechanismen laten zich lastig sturen, zou er niet raar van staan te kijken als je over 5 jaar achter een kinderwagen loopt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Och och, is dat wat de Enkhuizer Almanak zegt?Er is nu eenmaal een aantal mensen dat er geen prijs op stelt een aantal mini-me's op de wereld te schoppen. Die van mij wil ab-so-luut geen kinderen en dat hoor ik haar al sinds haar zestiende roepen. Ze haat ze. Ik wilde in eerste instantie op zich wel en heb haar geprobeerd over te halen, maar geen resultaat. Inmiddels hoef ik ook niet meer, daar ik inmiddels 38 ben en geen zin heb om de bejaarde vader te worden. Daar is zij alleen maar blij mee, want haar afkeer wordt alleen maar sterker naarmate ze ouder wordt. In ons kringetje idem. De meeste vrouwen in onze vriendenkring zijn inmiddels 30+ en er zijn er slechts een paar met kinderen of een kinderwens.
Het is ook gewoon goed dat er nog verstandige mensen zijn. Een beetje minder mensen kan geen kwaad.
Klopt. Al denk ik dat Fides, een paar posts onder je, ook gelijk heeft. Mochten Pasen en Pinksteren ooit op één dag vallen en wij kinderen krijgen, dan gaan we ook de stad uit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in steden ook meer speelt dan in dorpen.
Van mijn 'dorpsvrienden' heeft iedereen kinderen. Van die in de stad de helft niet. In steden komt de bevolkingsaanwas toch hoofdzakelijk van buitenlanders.
Mochten al die kinderloze vriendinnen van je bovengemiddelde IQ's hebben, dan is het ergens natuurlijk wel jammer dat zij zich niet voortplanten, terwijl de gemiddelde Hart van Nederland de wereld "verblijdt" met nog wat meer Priscilla's en Wesley's.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:44 schreef IntensiveGary het volgende:
Het is ook gewoon goed dat er nog verstandige mensen zijn. Een beetje minder mensen kan geen kwaad.
Want kinderen kunnen niet veilig opgroeien in de stad, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Klopt. Al denk ik dat Fides, een paar posts onder je, ook gelijk heeft. Mochten Pasen en Pinksteren ooit op één dag vallen en wij kinderen krijgen, dan gaan we ook de stad uit.
Is het werkelijk zo moeilijk te snappen dat niet iedereen er zin in heeft? Wij reizen heel veel en hebben al moeite om de kat te verzorgen. Laat staan een kind.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Haat en liefde liggen dicht bij elkaar. En biologische mechanismen laten zich lastig sturen, zou er niet raar van staan te kijken als je over 5 jaar achter een kinderwagen loopt.
Waarom neem je dan uberhaupt een kat?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Is het werkelijk zo moeilijk te snappen dat niet iedereen er zin in heeft? Wij reizen heel veel en hebben al moeite om de kat te verzorgen. Laat staan een kind.
De meeste kinderloze stellen hebben inderdaad een wat hoger opleidingsniveau en dito baan. We hebben welgeteld twee hoger opgeleide stellen met kinderen in onze vriendengroep. Het ene stel heeft er twee en het andere drie. Dus die trekken het een beetje rechtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mochten al die kinderloze vriendinnen van je bovengemiddelde IQ's hebben, dan is het ergens natuurlijk wel jammer dat zij zich niet voortplanten, terwijl de gemiddelde Hart van Nederland de wereld "verblijdt" met nog wat meer Priscilla's en Wesley's.
Leg me geen woorden in de mond, wil je? Ik ben zelf geboren en getogen in de stad en heb er een fijne jeugd gehad. Neemt niet weg dat ik het zelf anders zou doen, maar dat heeft niets met veiligheid te maken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:50 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Want kinderen kunnen niet veilig opgroeien in de stad, natuurlijk.
Die kat is van mijn vriendin en die heeft ze al twaalf jaar en doe je dus niet zomaar weg. Gelukkig heeft ze een lieve buurman die haar opvangt als wij weer eens de hort op zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:53 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Waarom neem je dan uberhaupt een kat?
Ken genoeg carrièrevrouwen met kinderen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik denk dat het onderzoek verkeerd geïnterpreteerd wordt eigenlijk. Ik denk dat het weinig met iq te maken heeft maar veel meer met de huidige opbouw en eisen van de maatschappij, waarbij de vrouwen gestimuleerd worden om carrière te maken en zich te ontwikkelen, dat er toevallig een correlatie is met het iq is geen toeval dan natuurlijk.
Dat kan, maar heeft dat zuiver met iq te maken zoals het onderzoek suggereert,dat denk ik dus helemaal niet. Er zullen altijd stellen met en zonder kinderen zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken genoeg carrièrevrouwen met kinderen.
Maar veel hoogopgeleide vrouwen zijn nu juist muntthee"moeders" al dan niet met kinderen
Wat is een munttheemoeder?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar veel hoogopgeleide vrouwen zijn nu juist muntthee"moeders" al dan niet met kinderen
Bij een perfecte normaalverdeling is het zelfs het gemiddelde, de mediaan en de modus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb toch echt geleerd dat het hoogste punt van een normaalverdeling het gemiddelde is.
Bullshit. Ik ben 37 en m'n vriendin is 43, we zijn er heel zeker van dat we geen kinderen willen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
32, wacht maar tot ze tegen de 40 loopt.
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Bullshit. Ik ben 37 en m'n vriendin is 43, we zijn er heel zeker van dat we geen kinderen willen.
Een huwelijk is toch ook niet nodig voor kinderen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:54 schreef 3-voud het volgende:
De intelligente man begint niet eens aan een huwelijk...
Ik heb nogsteeds allemaal dromen, ben niet uitgeblust, niet saai, wel een beetje verstandiger, maar dat vond ik toen ook van mezelfquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:28 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Lijkt mij juist eng om in de beginjaren van de 20 moeder te zijn. Dan heb je toch allerlei dromen (tenminste ik, en ik ben net 20). Ik moet er niet aan denken om op m'n 22e een kind op te voeden (zou niet weten hoe), ik ben dan druk aan het studeren, chillen en reizen. Fantastisch. Als ik 30 ben, ben ik waarschijnlijk toch uitgeblust, saai en verstandiger.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:02 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat kan, maar heeft dat zuiver met iq te maken zoals het onderzoek suggereert,dat denk ik dus helemaal niet. Er zullen altijd stellen met en zonder kinderen zijn.
En juist die muntthee generatie is cultureel bepaald..
Wat ik heb gemerkt is dat degene die op hun 20ste stellig waren dat ze geen kinderen wilde dat nu in hun 30ste nogsteeds niet willen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Feit is dat een hoop 20-ers en vroege 30-ers roepen kinderloos te willen blijven, omdat ze dan zo lekker vrij zijn en hip kunnen leven, maar als het dan puntje bij paaltje komt willen ze op de valreep toch nog vaak een kind.
Waarom hebben we eigenlijk nog dierentuinen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb nogsteeds allemaal dromen, ben niet uitgeblust, niet saai, wel een beetje verstandiger, maar dat vond ik toen ook van mezelf
Vond het heerlijk, maar ik hou dan ook van wandelingen maken, naar de dierentuin gaan, naar pretparken gaan. Ben nooit een echt uitgaansbeest geweest, voor die keren dat ik wel wilde waren er opa's en oma's en ooms en tante's die hem graag te logeren hadden.
In die tijd was het hard werken aan die dromen, we konden wel op vakantie, maar dik reizen zat er niet in. Chillen kan je met een kind ook.
Nu zijn een aantal van die dromen werkelijkheid en zijn er nieuwe dromen bijgekomen, de wereld ligt nogsteeds aan mijn voeten, ik geniet met volle teugen van het leven. Heb alles wat mijn hartje begeert, heb mijn paarden, kan reizen, kan chillen, kan een romantisch hapje gaan eten met mijn partner. Zoon is oud genoeg om hier en daar alleen thuis te blijven dus ik kan me vrij bewegen.
Nee hoor, op je 30ste is je leven echt niet over, vol levenslust en met meer mogelijkheden dan ooit.
Who is John Galt?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een genie zal zich alleen bij twee tokkies een stuk minder ontwikkelen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan. 2 Tokkies ook een genie.
Maar wat is je punt?
"We" houden alles en iedereen in leven: kwantiteit i.p.v. kwaliteit! Vandaar dat nu 1,2 miljoen mensen in de zorg werken: gezonde mensen die ongezonde mensen in leven houden. En dat aantal groeit nog steeds, zowel absoluut als relatief.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:16 schreef LXIV het volgende:
Ja, maar zoiets staat ons dus echt te wachten als het op deze manier doorgaat.
Vergeet niet dat het duizenden jaren evolutie vergde en afzien onder barbaarse omstandigheden om het IQ één puntje gemiddeld te laten stijgen. Dat wordt nu alsof het er niet toe doet, in een paar generaties achteloos weggeworpen!
Heb ik ook gezien ja, life after people, interessant...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"We" houden alles en iedereen in leven: kwantiteit i.p.v. kwaliteit! Vandaar dat nu 1,2 miljoen mensen in de zorg werken: gezonde mensen die ongezonde mensen in leven houden. En dat aantal groeit nog steeds, zowel absoluut als relatief.
Maar het goede is: natuurlijke selectie zorgt dat ook dit wordt opgelost! Natuurlijke selectie komt vanzelf terug: als wij onze soort voldoende verzwakken houdt het vanzelf op te bestaan. En niemand zal ons missen!
Sex and the City Ftw...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit bewust is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
Het punt is dat een leuke koopwoning met 3 slaapkamers en een tuintje in een aardige wijk grote stad 2x zo duur is als in een dorp/satellietstad/kleinere stad. Misschien dat het nu wel anders is, maar een 20-tal jaren terug kon je duidelijk zien dat bovenmodale gezinnetjes vanuit Amsterdam lekker naar Amstelveen/'t Gooi, desnoods Amersfoort, Haarlem of Leiden verhuisden omdat je daar wat meer lebensraum voor je kinderen hebt. Er zijn die burgerlijke buurten in Amersfoort, Leiden en Haarlem te vinden waar vrijwel alle ouders in Amsterdam of Utrecht woonden (want daar hadden ze gestudeerd en/of vonden ze hun eerste baantje) en toen zijn verhuisd naar dergelijke kleinere steden toen ze aan de worp gingen....quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:50 schreef _klauoon het volgende:
[..]
Want kinderen kunnen niet veilig opgroeien in de stad, natuurlijk.
Nou, bel mijn wiskundeleraar en leg het hem uit zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zou het gemiddelde zijn van het gemiddelde?
Getrimd gemiddelde
Gewogen gemiddelde
Harmonisch gemiddelde
Meetkundig gemiddelde
Mediaan (statistiek)
Modus (statistiek)
Rekenkundig gemiddelde
Winsorgemiddelde
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemiddelde
Wat in normaal spraakgebruik het gemiddelde is, is het rekenkundig gemiddelde
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekenkundig_gemiddelde
Bewust geen kinderen is wat anders dan single. Hè.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit een bewuste keuze is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
quote:
Ik kwam gister ook nog een konijn tegen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:13 schreef De_Ilias het volgende:
Ik wil zeker minimaal 5 kinderen baren!
Ik heb een jongen ontmoet die 25 broers en zussen had, zijn vader had 4 vrouwen.
als hoogopgeleide bewust kinderloze vrouw ben ik nog steeds benieuwd naar dat absurde eisenlijstje...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit een bewuste keuze is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
Volgens mij is de acceptatie van de beslissing van vrouwen om géén kinderen te willen sterk toegenomen de afgelopen decennia, hoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:01 schreef truthortruth het volgende:
Je wilt niet weten hoe vreemd je soms nog aangekeken wordt als je op je 40'ste geen kinderen hebt en zegt niet te willen hebben.
Wat dacht je van die sneue sukkels die aan kinderen beginnen "om hun relatie te redden"?quote:Maar nog erger vind ik de gezinnetjes waarvan je afvraagt of ze die kinderen nu wel echt wilden of dat ze dachten dat het zo hoorde.
Je hebt het over iets totaal onmeetbaars. Er is geen enkele manier waarop we het iq van iemand uit 3000 voor christus met de onze kunnen vergelijken. Geen idee waar je deze wijsheid vandaan hebt gehaald, maar je kan het maar beter met een korrel zout nemen. IQ als ijkpunt is maar zeer beperkt toepasbaar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het idee dat sommige vrouwen stomweg geen kinderen willen komt niet bij je op?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:38 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik heb wel eens het idee dat dit stereotype vrouw zichzelf vooral voorbij loopt. Levend in de waan dat een carrière tot meer voldoening leidt dan een gezin. Een gezin is immers voor iedereen -elke simpele ziel- weggelegd, een carrière niet. Veel afleiding, lange dagen, nooit stilstaan bij de echte (niet materiele) zin van het leven.
Ik weet niet in wat voor kringen jij doorgaans verkeert, maar ik ken echt helemaal niemand die aan deze beschrijving voldoet.quote:En dan mekkeren als ze 38 zijn en de realiteit toeslaat. Gauw op een datingsite voor hoogopgeleide types of een Dominicaans vakantievriendje importeren. Een kind op de valreep. Vijf jaar later knokken om de alimentatie.
Ik ken ze en ik krijg er altijd een beetje dit gevoel bij:
Dit gaat over intelligente vrouwen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het idee dat sommige vrouwen stomweg geen kinderen willen komt niet bij je op?
Ben zeer bewust kinderloos en nee, nooit "carrière" gemaakt. Ook daar had ik geen behoefte aan.
Wel gewoon lekker leven met een redelijk inkomen en veel, heel veel vrijheid.
[..]
Ik weet niet in wat voor kringen jij doorgaans verkeert, maar ik ken echt helemaal niemand die aan deze beschrijving voldoet.
Het is maar de vraag of je dat wilt.quote:
Tja en of het ethisch is. Uiteindelijk zal zich wel een evenwicht instellen, zoals altijd. Je begint nu wel te zien dat er steeds meer mensen niet meer mee kunnen komen, vnl door digitialisering. Techniek gaat hard vooruit, dan kom je vast wel een keer bij bijv technische singulariteit. Het spectrum dom/slim is naar mijn idee sterk verbreed.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je dat wilt.
Je doet het misschien voorkomen alsof intelligentere mensen per definitie beter zouden zijn, maar dat is maar de vraag.
Ethisch is natuurlijk zo flexibel als men het wil hebben, die dialoog zal naarmate de tijd vordert ook steeds meer richting acceptatie gaan, vermoed ik.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:55 schreef ssebass het volgende:
[..]
Tja en of het ethisch is. Uiteindelijk zal zich wel een evenwicht instellen, zoals altijd. Je begint nu wel te zien dat er steeds meer mensen niet meer mee kunnen komen, vnl door digitialisering. Techniek gaat hard vooruit, dan kom je vast wel een keer bij bijv technische singulariteit. Het spectrum dom/slim is naar mijn idee sterk verbreed.
Voor sommige mensen is de singulariteit dus al gekomen. Het andere deel helpt deze mensen nu nog. Ben alleen bang dat dit over een tijdje financieel niet meer haalbaar is. Daarnaast ben je zo sterk als de zwakste schakel.
Ik meen het serieus!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik kwam gister ook nog een konijn tegen.
Dan zul je dus een erg domme vrouw moeten scoren, dan heb je de meeste kans dat je wens in vervulling gaat.quote:
Eisenlijstjes zijn een hoax. Vrouwen laten die per direct vallen als ze verliefd worden op een man. Verliefdheid is niet rationeel en berekenend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Waarom geloof ik dit niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eisenlijstjes zijn een hoax. Vrouwen laten die per direct vallen als ze verliefd worden op een man. Verliefdheid is niet rationeel en berekenend.
Geloof jij echt dat vrouwen zich houden aan die eisenlijstjes? Laat staat dat ze per definitie gelukkig worden van een man die aan al die eisen voldoet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |