abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129770175
TS weet een Darwinistische draai te geven aan een simpel nieuwsbericht over vrouwen die langer kinderloos blijven naarmate de intelligentie toeneemt. :')

Overigens is Darwinisme en 'Survival of the fittest' iets heel anders als dat persè de meest sterke, meest gezonde of meest intelligente overleeft.

Survival of the fittest heeft óók te maken met samenwerken om te overleven als groep. De meest aangepaste zal waarschijnlijker overleven dan de verwaande einzelganger die zichzelf boven de groep plaatst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_129770240
Verder vind ik het vrij naïef dat iedereen blind de conclusie van dit vage artikeltje volgt....als het een wetenschappelijk artikel is dat concludeert dat zwaarder straffen niet leidt tot minder criminaliteit of iets dergelijks dan staat iedereen altijd vooraan om te roepen dat de onderzoeken vast een "Stapel" is etc. Dit onderzoek en deze onderzoeker, maar met name de Telegraaf-interpretatie van dit onderzoekje lijken mij iets dubieuzer dan gemiddeld.
pi_129770360
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

geen overlevingskennis. Met kennis uit een boekje red je het niet als je moet jagen voor je eten.
Iemand die hogere wiskunde heeft gehad, kan zich best redden als jager. Het vangen van prooidieren en het voorspellen van het gedrag in een ruimte is goed wiskundig te voorspellen. Je kan immers met de juiste wiskundige middelen voorspellen hoe bepaalde dieren zich zullen gedragen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:12:33 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129770368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
TS weet een Darwinistische draai te geven aan een simpel nieuwsbericht over vrouwen die langer kinderloos blijven naarmate de intelligentie toeneemt. :')

Overigens is Darwinisme en 'Survival of the fittest' iets heel anders als dat persè de meest sterke, meest gezonde of meest intelligente overleeft.

Dat is dus juist precies wat ik zeg. Nu overleeft de minder slimme, omdat die beter 'fit'!
The End Times are wild
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:31:42 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129771265
Dat is toch het ideaal van links, de dictatuur van het proletariaat?
*wegduik*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129771777
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:05 schreef moddermonster het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet zo dat het voor mensen die het "makkelijk" hebben in het leven moeilijker is om kinderen te krijgen, maar dat ze er zelf voor kiezen om dit minder of niet te doen. ;)
Het is veelal een geldkwestie.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:49:47 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_129772140
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het is veelal een geldkwestie.
Volgens mij is het vooral een kwestie van prioriteiten, wat vind je belangrijker? Huisje, boompje, beestje of je carrière en vooral je vrijheid.
Yankee go home!
pi_129772213
hoe zouden jullie intelligentie definiëren?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:52:10 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129772259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:51 schreef _dodecahedron_ het volgende:
hoe zouden jullie intelligentie definiëren?
In dit geval dus IQ, aangezien het onderzoek daar over gaat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129772361
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij is het vooral een kwestie van prioriteiten, wat vind je belangrijker? Huisje, boompje, beestje of je carrière en vooral je vrijheid.
Nee. Het leven is zo vreselijk duur voor mensen die niet gebruik (kunnen) maken van het staatsinfuus dat je pas na een x aantal jaar hard werken en carriere maken voldoende (financiele) armslag hebt om op een verantwoorde manier aan kinderen te kunnen beginnen.
pi_129772414
Mocht de situatie doorslaan in de richting van hersenloos populisme en een te grote populatie leeghoofden, dan vindt er vanzelf wel weer een correctie plaats. Veel dombo's betekent: minder welvaart, minder werk dat succesvol wordt verricht. De samenleving gaat dan vanzelf intelligentie weer meer waarderen en beter aandacht besteden aan de scholing van kinderen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:55:39 #62
104871 remlof
Europees federalist
pi_129772447
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nee. Het leven is zo vreselijk duur voor mensen die niet gebruik (kunnen) maken van het staatsinfuus dat je pas na een x aantal jaar hard werken en carriere maken voldoende (financiele) armslag hebt om op een verantwoorde manier aan kinderen te kunnen beginnen.
Oh? De voornaamste reden dat ik (ok, ik ben een man) geen kinderen heb is omdat ik geen zin heb om twintig jaar vrijheid in te leveren. En zo ken ik ook genoeg vrouwen.
Yankee go home!
pi_129772460
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In dit geval dus IQ, aangezien het onderzoek daar over gaat.
IQ = Intelligentie quotiënt ... dus in wezen zeg je dan: intelligentie is intelligentie.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:59:00 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129772592
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:55 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

IQ = Intelligentie quotiënt ... dus in wezen zeg je dan: intelligentie is intelligentie.
Nee, ik zeg op welke basis het onderzoek is uitgevoerd ipv me door jou te laten verleiden tot allemaal zijsprongen over wat "intelligentie" óók zou kunnen zijn of uitgelegd zou kunnen worden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:00:52 #65
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_129772688
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:13 schreef superdrufus het volgende:
idiocracy

Eerste wat bij me op kwam. :')
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:02:49 #66
294141 tarantism
hups in die kont
pi_129772787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:16 schreef LXIV het volgende:
Vergeet niet dat het duizenden jaren evolutie vergde en afzien onder barbaarse omstandigheden om het IQ één puntje gemiddeld te laten stijgen.
Lichte scepsis ontmoet deze stellige bewering in mijn brein.
pi_129772836
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:00 schreef Nairua het volgende:

[..]

Eerste wat bij me op kwam. :')
Altijd leuk om een voor de hand liggende fipo te maken.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:05:00 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129772909
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:02 schreef tarantism het volgende:

[..]

Lichte scepsis ontmoet deze stellige bewering in mijn brein.
Brand los!
The End Times are wild
pi_129773085
En verder helpt het sociale vangnet de samenleving eigenlijk om zeep. Debiele ouders kunbnen toch wel fokken aangezien ze hulp van alle kanten krijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 07-08-2013 04:05:02 ]
pi_129773128
Kinderen zijn gewoon zonder van je tijd en geld, er is zoveel op de wereld om van te genieten wat die kinderen alleen maar zouden verpesten.

Kinderen zijn iets voor mensen met een saai eigen leven.
pi_129773304
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef von_Preussen het volgende:
Kinderen zijn gewoon zonder van je tijd en geld, er is zoveel op de wereld om van te genieten wat die kinderen alleen maar zouden verpesten.

Ik kan me hier wel in vinden, ik wil sowieso geen kinderen voor m'n 30ste. Wil zeker van het leven genieten en zo veel mogelijk ontdekken. Misschien als ik eenmaal volledig gesetteld ben, dat ik dan denk van: ik zou het fijn vinden om kinderen te krijgen. M'n moeder kreeg mij ook toen ze 32 was, vind ik een prima leeftijd.

Mensen die kinderen nemen betekent toch niet dat ze een saai leven hebben, je moet je gewoon aanpassen en je kan je eigen leven zo leuk/saai maken als je het wil. Heeft niks met kinderen te maken.
pi_129773506
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het staatsinfuus, toch was ik op een maand na op mijn 22ste moeder.
Zo velen met mij, vind dit nogal een kort door de bocht conclusie.

Daarnaast vraag ik me af of het IQ van al die vrouwen wel is gemeten, of dat ze er gewoon vanuit zijn gegaan dat degene die niet hoogopgeleid zijn ook een laag IQ hebben.

Nu ben ik gewoon gemiddeld qua IQ, dus wil niet zeggen dat ze het wat mij betreft zo mis hebben, maar laag ben ik ook niet. Denk dat dat voor heel veel vrouwen geld, dat ze geen ambitie hebben een dikke carriere te hebben is wat anders dan een laag IQ hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129773550
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:09 schreef von_Preussen het volgende:

Excusé moi, maar dat vind ik een vrij boude stelling voor iemand met 62.000 posts op een forum....

ontopic: Iemand met een hoog IQ krijgt het ook heus wel voor elkaar om kinderen op te voeden terwijl hij/zij een carrière er op na houdt. In het onderzoeksmilieu zijn ook heel veel vrouwen moeder. Vast niet allemaal, maar doen alsof carrière en kinderen krijgen onmogelijk te combineren is, is gewoon onzin.
Mocht er een verband zijn zoals gesuggereerd in de OP lijkt mij deze vooral te komen doordat mensen met een lagere IQ eerder en meer kinderen krijgen (omdat ze vaak eerder klaar zijn met school, eerder een eigen woning hebben, eerder aan seks en relaties beginnen, etc.), en niet per sé omdat mensen met een IQ van 125 significant minder (vaak) kinderen krijgen dan mensen met een IQ van 135 ofzo. Ik ben iig zeer sceptisch en erg benieuwd naar de publicatie. Zoals ik al eerder zei: De Telegraaf is niet in staat om de naam van de onderzoek correct over te nemen...of ze dan wel het onderzoek goed kunnen interpreteren....mwah....

[ Bericht 17% gewijzigd door Fides op 06-08-2013 23:25:18 ]
pi_129773626
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het gemiddelde is altijd 100 hè.
De mediaan is 100.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:21:38 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129773706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van het staatsinfuus, toch was ik op een maand na op mijn 22ste moeder.
Zo velen met mij, vind dit nogal een kort door de bocht conclusie.

Daarnaast vraag ik me af of het IQ van al die vrouwen wel is gemeten, of dat ze er gewoon vanuit zijn gegaan dat degene die niet hoogopgeleid zijn ook een laag IQ hebben.

Nu ben ik gewoon gemiddeld qua IQ, dus wil niet zeggen dat ze het wat mij betreft zo mis hebben, maar laag ben ik ook niet. Denk dat dat voor heel veel vrouwen geld, dat ze geen ambitie hebben een dikke carriere te hebben is wat anders dan een laag IQ hebben.
Maar dat jij misschien slim bent en vroeg moeder verandert nog niks aan de algehele statistiek natuurlijk.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')