Bewust geen kinderen is wat anders dan single. Hè.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit een bewuste keuze is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
quote:
Ik kwam gister ook nog een konijn tegen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:13 schreef De_Ilias het volgende:
Ik wil zeker minimaal 5 kinderen baren!
Ik heb een jongen ontmoet die 25 broers en zussen had, zijn vader had 4 vrouwen.
als hoogopgeleide bewust kinderloze vrouw ben ik nog steeds benieuwd naar dat absurde eisenlijstje...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit een bewuste keuze is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
Volgens mij is de acceptatie van de beslissing van vrouwen om géén kinderen te willen sterk toegenomen de afgelopen decennia, hoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:01 schreef truthortruth het volgende:
Je wilt niet weten hoe vreemd je soms nog aangekeken wordt als je op je 40'ste geen kinderen hebt en zegt niet te willen hebben.
Wat dacht je van die sneue sukkels die aan kinderen beginnen "om hun relatie te redden"?quote:Maar nog erger vind ik de gezinnetjes waarvan je afvraagt of ze die kinderen nu wel echt wilden of dat ze dachten dat het zo hoorde.
Je hebt het over iets totaal onmeetbaars. Er is geen enkele manier waarop we het iq van iemand uit 3000 voor christus met de onze kunnen vergelijken. Geen idee waar je deze wijsheid vandaan hebt gehaald, maar je kan het maar beter met een korrel zout nemen. IQ als ijkpunt is maar zeer beperkt toepasbaar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.
Het idee dat sommige vrouwen stomweg geen kinderen willen komt niet bij je op?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:38 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik heb wel eens het idee dat dit stereotype vrouw zichzelf vooral voorbij loopt. Levend in de waan dat een carrière tot meer voldoening leidt dan een gezin. Een gezin is immers voor iedereen -elke simpele ziel- weggelegd, een carrière niet. Veel afleiding, lange dagen, nooit stilstaan bij de echte (niet materiele) zin van het leven.
Ik weet niet in wat voor kringen jij doorgaans verkeert, maar ik ken echt helemaal niemand die aan deze beschrijving voldoet.quote:En dan mekkeren als ze 38 zijn en de realiteit toeslaat. Gauw op een datingsite voor hoogopgeleide types of een Dominicaans vakantievriendje importeren. Een kind op de valreep. Vijf jaar later knokken om de alimentatie.
Ik ken ze en ik krijg er altijd een beetje dit gevoel bij:
Dit gaat over intelligente vrouwen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het idee dat sommige vrouwen stomweg geen kinderen willen komt niet bij je op?
Ben zeer bewust kinderloos en nee, nooit "carrière" gemaakt. Ook daar had ik geen behoefte aan.
Wel gewoon lekker leven met een redelijk inkomen en veel, heel veel vrijheid.
[..]
Ik weet niet in wat voor kringen jij doorgaans verkeert, maar ik ken echt helemaal niemand die aan deze beschrijving voldoet.
Het is maar de vraag of je dat wilt.quote:
Tja en of het ethisch is. Uiteindelijk zal zich wel een evenwicht instellen, zoals altijd. Je begint nu wel te zien dat er steeds meer mensen niet meer mee kunnen komen, vnl door digitialisering. Techniek gaat hard vooruit, dan kom je vast wel een keer bij bijv technische singulariteit. Het spectrum dom/slim is naar mijn idee sterk verbreed.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je dat wilt.
Je doet het misschien voorkomen alsof intelligentere mensen per definitie beter zouden zijn, maar dat is maar de vraag.
Ethisch is natuurlijk zo flexibel als men het wil hebben, die dialoog zal naarmate de tijd vordert ook steeds meer richting acceptatie gaan, vermoed ik.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:55 schreef ssebass het volgende:
[..]
Tja en of het ethisch is. Uiteindelijk zal zich wel een evenwicht instellen, zoals altijd. Je begint nu wel te zien dat er steeds meer mensen niet meer mee kunnen komen, vnl door digitialisering. Techniek gaat hard vooruit, dan kom je vast wel een keer bij bijv technische singulariteit. Het spectrum dom/slim is naar mijn idee sterk verbreed.
Voor sommige mensen is de singulariteit dus al gekomen. Het andere deel helpt deze mensen nu nog. Ben alleen bang dat dit over een tijdje financieel niet meer haalbaar is. Daarnaast ben je zo sterk als de zwakste schakel.
Ik meen het serieus!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik kwam gister ook nog een konijn tegen.
Dan zul je dus een erg domme vrouw moeten scoren, dan heb je de meeste kans dat je wens in vervulling gaat.quote:
Eisenlijstjes zijn een hoax. Vrouwen laten die per direct vallen als ze verliefd worden op een man. Verliefdheid is niet rationeel en berekenend.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Waarom geloof ik dit niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eisenlijstjes zijn een hoax. Vrouwen laten die per direct vallen als ze verliefd worden op een man. Verliefdheid is niet rationeel en berekenend.
Geloof jij echt dat vrouwen zich houden aan die eisenlijstjes? Laat staat dat ze per definitie gelukkig worden van een man die aan al die eisen voldoet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |