abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129782244
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Klopt. Al denk ik dat Fides, een paar posts onder je, ook gelijk heeft. Mochten Pasen en Pinksteren ooit op één dag vallen en wij kinderen krijgen, dan gaan we ook de stad uit.
Want kinderen kunnen niet veilig opgroeien in de stad, natuurlijk.
pi_129782296
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Haat en liefde liggen dicht bij elkaar. En biologische mechanismen laten zich lastig sturen, zou er niet raar van staan te kijken als je over 5 jaar achter een kinderwagen loopt.
Is het werkelijk zo moeilijk te snappen dat niet iedereen er zin in heeft? Wij reizen heel veel en hebben al moeite om de kat te verzorgen. Laat staan een kind.
pi_129782337
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:52 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Is het werkelijk zo moeilijk te snappen dat niet iedereen er zin in heeft? Wij reizen heel veel en hebben al moeite om de kat te verzorgen. Laat staan een kind.
Waarom neem je dan uberhaupt een kat?
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 09:54:35 #104
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129782361
De intelligente man begint niet eens aan een huwelijk...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129782431
quote:
11s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mochten al die kinderloze vriendinnen van je bovengemiddelde IQ's hebben, dan is het ergens natuurlijk wel jammer dat zij zich niet voortplanten, terwijl de gemiddelde Hart van Nederland de wereld "verblijdt" met nog wat meer Priscilla's en Wesley's.
De meeste kinderloze stellen hebben inderdaad een wat hoger opleidingsniveau en dito baan. We hebben welgeteld twee hoger opgeleide stellen met kinderen in onze vriendengroep. Het ene stel heeft er twee en het andere drie. Dus die trekken het een beetje recht :+

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:50 schreef _klauoon het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond, wil je? Ik ben zelf geboren en getogen in de stad en heb er een fijne jeugd gehad. Neemt niet weg dat ik het zelf anders zou doen, maar dat heeft niets met veiligheid te maken.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:53 schreef _klauoon het volgende:

[..]

Waarom neem je dan uberhaupt een kat?
Die kat is van mijn vriendin en die heeft ze al twaalf jaar en doe je dus niet zomaar weg. Gelukkig heeft ze een lieve buurman die haar opvangt als wij weer eens de hort op zijn.
pi_129782435
Ik denk dat het onderzoek verkeerd geïnterpreteerd wordt eigenlijk. Ik denk dat het weinig met iq te maken heeft maar veel meer met de huidige opbouw en eisen van de maatschappij, waarbij de vrouwen gestimuleerd worden om carrière te maken en zich te ontwikkelen, dat er toevallig een correlatie is met het iq is geen toeval dan natuurlijk.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:00:19 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129782497
quote:
6s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ik denk dat het onderzoek verkeerd geïnterpreteerd wordt eigenlijk. Ik denk dat het weinig met iq te maken heeft maar veel meer met de huidige opbouw en eisen van de maatschappij, waarbij de vrouwen gestimuleerd worden om carrière te maken en zich te ontwikkelen, dat er toevallig een correlatie is met het iq is geen toeval dan natuurlijk.
Ken genoeg carrièrevrouwen met kinderen.
Maar veel hoogopgeleide vrouwen zijn nu juist muntthee"moeders" al dan niet met kinderen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129782569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar veel hoogopgeleide vrouwen zijn nu juist muntthee"moeders" al dan niet met kinderen
Dat kan, maar heeft dat zuiver met iq te maken zoals het onderzoek suggereert,dat denk ik dus helemaal niet. Er zullen altijd stellen met en zonder kinderen zijn.

En juist die muntthee generatie is cultureel bepaald..
pi_129782723
quote:
Wat is een munttheemoeder? :@.
Bij mij in de straat ook genoeg hoogopgeleide vrouwen met kinderen overigens, maar dat ligt meer aan de straat (in de stad) denk ik, soort dorp.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:17:42 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_129782950
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb toch echt geleerd dat het hoogste punt van een normaalverdeling het gemiddelde is.
Bij een perfecte normaalverdeling is het zelfs het gemiddelde, de mediaan en de modus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:32:46 #111
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_129783401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

32, wacht maar tot ze tegen de 40 loopt.
Bullshit. Ik ben 37 en m'n vriendin is 43, we zijn er heel zeker van dat we geen kinderen willen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_129783630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Bullshit. Ik ben 37 en m'n vriendin is 43, we zijn er heel zeker van dat we geen kinderen willen.
Uitzonderingen bevestigen de regel.

Feit is dat een hoop 20-ers en vroege 30-ers roepen kinderloos te willen blijven, omdat ze dan zo lekker vrij zijn en hip kunnen leven, maar als het dan puntje bij paaltje komt willen ze op de valreep toch nog vaak een kind.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129783649
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:54 schreef 3-voud het volgende:
De intelligente man begint niet eens aan een huwelijk...
Een huwelijk is toch ook niet nodig voor kinderen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129783875
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:28 schreef _klauoon het volgende:

[..]

Lijkt mij juist eng om in de beginjaren van de 20 moeder te zijn. Dan heb je toch allerlei dromen (tenminste ik, en ik ben net 20). Ik moet er niet aan denken om op m'n 22e een kind op te voeden (zou niet weten hoe), ik ben dan druk aan het studeren, chillen en reizen. Fantastisch. Als ik 30 ben, ben ik waarschijnlijk toch uitgeblust, saai en verstandiger.
Ik heb nogsteeds allemaal dromen, ben niet uitgeblust, niet saai, wel een beetje verstandiger, maar dat vond ik toen ook van mezelf ;)

Vond het heerlijk, maar ik hou dan ook van wandelingen maken, naar de dierentuin gaan, naar pretparken gaan. Ben nooit een echt uitgaansbeest geweest, voor die keren dat ik wel wilde waren er opa's en oma's en ooms en tante's die hem graag te logeren hadden.

In die tijd was het hard werken aan die dromen, we konden wel op vakantie, maar dik reizen zat er niet in. Chillen kan je met een kind ook.
Nu zijn een aantal van die dromen werkelijkheid en zijn er nieuwe dromen bijgekomen, de wereld ligt nogsteeds aan mijn voeten, ik geniet met volle teugen van het leven. Heb alles wat mijn hartje begeert, heb mijn paarden, kan reizen, kan chillen, kan een romantisch hapje gaan eten met mijn partner. Zoon is oud genoeg om hier en daar alleen thuis te blijven dus ik kan me vrij bewegen.

Nee hoor, op je 30ste is je leven echt niet over, vol levenslust en met meer mogelijkheden dan ooit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129783961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:02 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dat kan, maar heeft dat zuiver met iq te maken zoals het onderzoek suggereert,dat denk ik dus helemaal niet. Er zullen altijd stellen met en zonder kinderen zijn.

En juist die muntthee generatie is cultureel bepaald..
pi_129784019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Uitzonderingen bevestigen de regel.

Feit is dat een hoop 20-ers en vroege 30-ers roepen kinderloos te willen blijven, omdat ze dan zo lekker vrij zijn en hip kunnen leven, maar als het dan puntje bij paaltje komt willen ze op de valreep toch nog vaak een kind.
Wat ik heb gemerkt is dat degene die op hun 20ste stellig waren dat ze geen kinderen wilde dat nu in hun 30ste nogsteeds niet willen.
Mannen willen nog weleens van mening veranderen als ze ouder worden(of onder de druk bezwijken), maar bij vrouwen zie ik dat niet zo.
Wel veel vrouwen die zeggen ja wel kinderen, maar nu nog niet, maar eigenlijk geen vrouwen die echt geen kinderen wilde die zich bedenken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129784020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb nogsteeds allemaal dromen, ben niet uitgeblust, niet saai, wel een beetje verstandiger, maar dat vond ik toen ook van mezelf ;)

Vond het heerlijk, maar ik hou dan ook van wandelingen maken, naar de dierentuin gaan, naar pretparken gaan. Ben nooit een echt uitgaansbeest geweest, voor die keren dat ik wel wilde waren er opa's en oma's en ooms en tante's die hem graag te logeren hadden.

In die tijd was het hard werken aan die dromen, we konden wel op vakantie, maar dik reizen zat er niet in. Chillen kan je met een kind ook.
Nu zijn een aantal van die dromen werkelijkheid en zijn er nieuwe dromen bijgekomen, de wereld ligt nogsteeds aan mijn voeten, ik geniet met volle teugen van het leven. Heb alles wat mijn hartje begeert, heb mijn paarden, kan reizen, kan chillen, kan een romantisch hapje gaan eten met mijn partner. Zoon is oud genoeg om hier en daar alleen thuis te blijven dus ik kan me vrij bewegen.

Nee hoor, op je 30ste is je leven echt niet over, vol levenslust en met meer mogelijkheden dan ooit.
Waarom hebben we eigenlijk nog dierentuinen?
I´m back.
pi_129784157
quote:

[..]

Who is John Galt?
I´m back.
pi_129784911
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan. 2 Tokkies ook een genie.

Maar wat is je punt?
Een genie zal zich alleen bij twee tokkies een stuk minder ontwikkelen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:54:10 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129785546
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:16 schreef LXIV het volgende:
Ja, maar zoiets staat ons dus echt te wachten als het op deze manier doorgaat.

Vergeet niet dat het duizenden jaren evolutie vergde en afzien onder barbaarse omstandigheden om het IQ één puntje gemiddeld te laten stijgen. Dat wordt nu alsof het er niet toe doet, in een paar generaties achteloos weggeworpen!
"We" houden alles en iedereen in leven: kwantiteit i.p.v. kwaliteit! Vandaar dat nu 1,2 miljoen mensen in de zorg werken: gezonde mensen die ongezonde mensen in leven houden. En dat aantal groeit nog steeds, zowel absoluut als relatief.
Maar het goede is: natuurlijke selectie zorgt dat ook dit wordt opgelost! Natuurlijke selectie komt vanzelf terug: als wij onze soort voldoende verzwakken houdt het vanzelf op te bestaan. En niemand zal ons missen!

censuur :O
pi_129785702
Vraag me af hoe vaak dit een bewuste keuze is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 12:03:21 ]
pi_129785714
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"We" houden alles en iedereen in leven: kwantiteit i.p.v. kwaliteit! Vandaar dat nu 1,2 miljoen mensen in de zorg werken: gezonde mensen die ongezonde mensen in leven houden. En dat aantal groeit nog steeds, zowel absoluut als relatief.
Maar het goede is: natuurlijke selectie zorgt dat ook dit wordt opgelost! Natuurlijke selectie komt vanzelf terug: als wij onze soort voldoende verzwakken houdt het vanzelf op te bestaan. En niemand zal ons missen!

Heb ik ook gezien ja, life after people, interessant... :).
Maar liever zou je een soort socaal-Darwinisme zien dus?
Of het zal sws wel zorgen voor sociaal-Darwinisme?
I´m back.
pi_129785736
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit bewust is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
Sex and the City Ftw...
I´m back.
pi_129785791
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:50 schreef _klauoon het volgende:

[..]

Het punt is dat een leuke koopwoning met 3 slaapkamers en een tuintje in een aardige wijk grote stad 2x zo duur is als in een dorp/satellietstad/kleinere stad. Misschien dat het nu wel anders is, maar een 20-tal jaren terug kon je duidelijk zien dat bovenmodale gezinnetjes vanuit Amsterdam lekker naar Amstelveen/'t Gooi, desnoods Amersfoort, Haarlem of Leiden verhuisden omdat je daar wat meer lebensraum voor je kinderen hebt. Er zijn die burgerlijke buurten in Amersfoort, Leiden en Haarlem te vinden waar vrijwel alle ouders in Amsterdam of Utrecht woonden (want daar hadden ze gestudeerd en/of vonden ze hun eerste baantje) en toen zijn verhuisd naar dergelijke kleinere steden toen ze aan de worp gingen....
pi_129786807
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zou het gemiddelde zijn van het gemiddelde?

Getrimd gemiddelde
Gewogen gemiddelde
Harmonisch gemiddelde
Meetkundig gemiddelde
Mediaan (statistiek)
Modus (statistiek)
Rekenkundig gemiddelde
Winsorgemiddelde

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemiddelde
Wat in normaal spraakgebruik het gemiddelde is, is het rekenkundig gemiddelde
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekenkundig_gemiddelde
Nou, bel mijn wiskundeleraar en leg het hem uit zou ik zeggen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_129789641
Ik heb dat domme gezwets toch mooi weer 3 pagina's volgehouden :)

Wat ik me nu wel afvraag is welke tokkies zich zoal bezig hebben gehouden met de kernreactor in Fukushima.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:01:49 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129789704
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me af hoe vaak dit een bewuste keuze is en hoe vaak het veroorzaakt wordt door het absurde eisenlijstje dat de hoogopgeleide vrouw hanteert.
Bewust geen kinderen is wat anders dan single. Hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_129789844
Het is alleen niet duidelijk of de onderzoeker dit in ogenschouw heeft genomen. Waarschijnlijk heeft hij gewoon een dataset van een lading vrouwen waarin (1) hun opleidingsniveau of inkomen, en (2) informatie over hun ouderschap inzitten en heeft hij gewoon lekker zitten SPSS'en en een correlatie gevonden tussen opleidingsniveau/inkomen en (timing van) ouderschap.
pi_129790057
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:52 schreef Fides het volgende:

[..]

^O^

IQ kan nooit ergens verantwoordelijk voor zijn, het kan hooguit de ontvankelijkheid ergens voor vergroten. IQ is het resultaat van een subset vaardigheden en je kan hooguit een correlatie hebben dus.

Maw, je bent niet je IQ maar je hebt een IQ.
pi_129790132
Ik wil zeker minimaal 5 kinderen baren!

Ik heb een jongen ontmoet die 25 broers en zussen had, zijn vader had 4 vrouwen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:35:34 #131
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_129790962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:13 schreef De_Ilias het volgende:
Ik wil zeker minimaal 5 kinderen baren!

Ik heb een jongen ontmoet die 25 broers en zussen had, zijn vader had 4 vrouwen.
Ik kwam gister ook nog een konijn tegen.
Say what?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:38:59 #132
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129791101
Daarom wordt de mens steeds dommer.
Graag op anoniem
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:25:03 #133
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129792821
Volgens mij is dit helemaal geen nieuws. Het is al sinds ik besta (en dat is al een tijdje) dat hoger opgeleiden later kinderen kregen, en doorgaans ook minder, dan de onderlaag van de bevolking. Het is dan ook geen wonder dat juist de hoger opgeleide vrouwen ook eerder besluiten tot volledige afstel van het plan om ooit aan kinderen te beginnen. Ook wordt het in kringen van hoger opgeleiden meer geaccepteerd. Het is nog maar heel zelden dat ik nog zo'n oliedomme opmerking hoor van "vrouwen willen toch allemaal kinderen, dat is hun natuurlijke behoefte" of iets dergelijks. :')

Ik wist het op m'n 15e al: kinderen, nee dank u. Mij niet gezien. :{w
Ben nu, 35 jaar later, nog steeds heel erg blij met die keuze. *O*
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129792870
quote:
als hoogopgeleide bewust kinderloze vrouw ben ik nog steeds benieuwd naar dat absurde eisenlijstje...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:29:35 #135
323439 HetKlusKonijn
pi_129792978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:01 schreef truthortruth het volgende:
Je wilt niet weten hoe vreemd je soms nog aangekeken wordt als je op je 40'ste geen kinderen hebt en zegt niet te willen hebben.
Volgens mij is de acceptatie van de beslissing van vrouwen om géén kinderen te willen sterk toegenomen de afgelopen decennia, hoor.
Eén van de voordelen als je 50 wordt: dan is dat gezeur van "wanneer beginnen jullie aan kinderen" definitief voorbij. :P

quote:
Maar nog erger vind ik de gezinnetjes waarvan je afvraagt of ze die kinderen nu wel echt wilden of dat ze dachten dat het zo hoorde.
Wat dacht je van die sneue sukkels die aan kinderen beginnen "om hun relatie te redden"?
Schijnt nog steeds voor te komen. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:38:32 #136
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129793342
Ik heb wel eens het idee dat dit stereotype vrouw zichzelf vooral voorbij loopt. Levend in de waan dat een carrière tot meer voldoening leidt dan een gezin. Een gezin is immers voor iedereen -elke simpele ziel- weggelegd, een carrière niet. Veel afleiding, lange dagen, nooit stilstaan bij de echte (niet materiele) zin van het leven.

En dan mekkeren als ze 38 zijn en de realiteit toeslaat. Gauw op een datingsite voor hoogopgeleide types of een Dominicaans vakantievriendje importeren. Een kind op de valreep. Vijf jaar later knokken om de alimentatie.

Ik ken ze en ik krijg er altijd een beetje dit gevoel bij: :')
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:43:08 #137
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_129793542
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.
Je hebt het over iets totaal onmeetbaars. Er is geen enkele manier waarop we het iq van iemand uit 3000 voor christus met de onze kunnen vergelijken. Geen idee waar je deze wijsheid vandaan hebt gehaald, maar je kan het maar beter met een korrel zout nemen. IQ als ijkpunt is maar zeer beperkt toepasbaar.
We zijn waarschijnlijk weinig tot niets anders in aanleg tov de eerste mens. Holenmensen worden als dom gezien door hun gebrek aan kennis, maar intelligentie heeft daar eigenlijk niets mee te maken maar gaat meer om het vergaren en toepassen van kennis. Denk er aan hoe slim je moet zijn om überhaupt te kunnen overleven als jager en verzamelaar in de wildernis. Elke Holenmens was bijna per definitie een homo universalis. Diverse kwaliteiten moesten ze combineren alleen al om te kunnen overleven.

Specialisatie is goed voor de soort, maar zorgt eigenlijk voor beperktere individuen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_129793591
Eugenetica
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:47:05 #139
323439 HetKlusKonijn
pi_129793713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:38 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik heb wel eens het idee dat dit stereotype vrouw zichzelf vooral voorbij loopt. Levend in de waan dat een carrière tot meer voldoening leidt dan een gezin. Een gezin is immers voor iedereen -elke simpele ziel- weggelegd, een carrière niet. Veel afleiding, lange dagen, nooit stilstaan bij de echte (niet materiele) zin van het leven.
Het idee dat sommige vrouwen stomweg geen kinderen willen komt niet bij je op?

Ben zeer bewust kinderloos en nee, nooit "carrière" gemaakt. Ook daar had ik geen behoefte aan.
Wel gewoon lekker leven met een redelijk inkomen en veel, heel veel vrijheid.

quote:
En dan mekkeren als ze 38 zijn en de realiteit toeslaat. Gauw op een datingsite voor hoogopgeleide types of een Dominicaans vakantievriendje importeren. Een kind op de valreep. Vijf jaar later knokken om de alimentatie.

Ik ken ze en ik krijg er altijd een beetje dit gevoel bij: :')
Ik weet niet in wat voor kringen jij doorgaans verkeert, maar ik ken echt helemaal niemand die aan deze beschrijving voldoet.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:47:32 #140
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_129793735
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het idee dat sommige vrouwen stomweg geen kinderen willen komt niet bij je op?

Ben zeer bewust kinderloos en nee, nooit "carrière" gemaakt. Ook daar had ik geen behoefte aan.
Wel gewoon lekker leven met een redelijk inkomen en veel, heel veel vrijheid.

[..]

Ik weet niet in wat voor kringen jij doorgaans verkeert, maar ik ken echt helemaal niemand die aan deze beschrijving voldoet.
Dit gaat over intelligente vrouwen.
pi_129793836
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:44 schreef ssebass het volgende:
Eugenetica
Het is maar de vraag of je dat wilt.

Je doet het misschien voorkomen alsof intelligentere mensen per definitie beter zouden zijn, maar dat is maar de vraag.
pi_129794078
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of je dat wilt.

Je doet het misschien voorkomen alsof intelligentere mensen per definitie beter zouden zijn, maar dat is maar de vraag.
Tja en of het ethisch is. Uiteindelijk zal zich wel een evenwicht instellen, zoals altijd. Je begint nu wel te zien dat er steeds meer mensen niet meer mee kunnen komen, vnl door digitialisering. Techniek gaat hard vooruit, dan kom je vast wel een keer bij bijv technische singulariteit. Het spectrum dom/slim is naar mijn idee sterk verbreed.

Voor sommige mensen is de singulariteit dus al gekomen. Het andere deel helpt deze mensen nu nog. Ben alleen bang dat dit over een tijdje financieel niet meer haalbaar is. Daarnaast ben je zo sterk als de zwakste schakel.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_129794384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:55 schreef ssebass het volgende:

[..]

Tja en of het ethisch is. Uiteindelijk zal zich wel een evenwicht instellen, zoals altijd. Je begint nu wel te zien dat er steeds meer mensen niet meer mee kunnen komen, vnl door digitialisering. Techniek gaat hard vooruit, dan kom je vast wel een keer bij bijv technische singulariteit. Het spectrum dom/slim is naar mijn idee sterk verbreed.

Voor sommige mensen is de singulariteit dus al gekomen. Het andere deel helpt deze mensen nu nog. Ben alleen bang dat dit over een tijdje financieel niet meer haalbaar is. Daarnaast ben je zo sterk als de zwakste schakel.
Ethisch is natuurlijk zo flexibel als men het wil hebben, die dialoog zal naarmate de tijd vordert ook steeds meer richting acceptatie gaan, vermoed ik.

Voor de zogenaamde singulariteit ben ik niet zo bang eigenlijk, de aanstormende generaties kunnen zich veel beter aanpassen dan de oudere generatie en zie daarin ook een steeds groter wordend aanpassingsvermogen, dus dat zal wel loslopen.

Voor wat betreft kosten zal er in de toekomst denk ik anders gekeken gaan worden, of anders ingericht om het alsnog betaalbaar of efficiënt te krijgen met minder middelen. Dat is juist één van de voordelen die techniek kan bieden, het is aan ons om daar optimaal gebruik van te maken.
pi_129795628
Voorlopig moeten we eerst de crisis nog maar eens zien te overleven zonder dat de boel in elkaar dondert.
pi_129796514
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:35 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik kwam gister ook nog een konijn tegen.
Ik meen het serieus!!
pi_129796682
Dat is niet zo gunstig. Kon beter andersom zijn.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:06:09 #147
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_129796727
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:00 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik meen het serieus!!
Dan zul je dus een erg domme vrouw moeten scoren, dan heb je de meeste kans dat je wens in vervulling gaat.
Say what?
pi_129796752
quote:
Eisenlijstjes zijn een hoax. Vrouwen laten die per direct vallen als ze verliefd worden op een man. Verliefdheid is niet rationeel en berekenend.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:09:15 #149
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_129796837
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Eisenlijstjes zijn een hoax. Vrouwen laten die per direct vallen als ze verliefd worden op een man. Verliefdheid is niet rationeel en berekenend.
Waarom geloof ik dit niet?
Say what?
pi_129796968
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:09 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dit niet?
Geloof jij echt dat vrouwen zich houden aan die eisenlijstjes? Laat staat dat ze per definitie gelukkig worden van een man die aan al die eisen voldoet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')