SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 07-08-2013 12:28:08 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Fokkers moeten maar snappen dat sommigen ook een "echt" leven hebbenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hoaxquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:22 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Fokkers moeten maar snappen dat sommigen ook een "echt" leven hebben
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dit. Als ik niet reageer heb ik daar gewoon geen zin in. Een leven hebben zou écht een slecht excuus zijn.quote:Ja doei.![]()
Als ik niet reageer dan is mijn auto-answer bot aan het storen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vanavond weerquote:![]()
Vanaf donderdag niet meer geweest
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vanochtend weer heerlijk gelopen. Was lekker koel!
Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Schandaligquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil deze:
[ afbeelding ]
Maar die hebben ze niet voor dames, voor dames staat er een glas wijn op.seksisten.
http://www.geschiedenis24.nl/speler.program.7034780.html
Beelden van de eerste marathon van A'dam tijdens de Olympische spelen van 1928
Ja doei.![]()
kan de VUmc gebouwenloop worden toegevoegd?
http://www.vumc.nl/afdelingen/gebouwenloop/
zaterdag 26 oktober 2013
kinderloop 1.2 km, start: 11.00 uur
volwassenen 5 km, start: 11.30 uur
volwassenen 10 km, start: 12.30 uur
vrij uniek, een hardloopevenement door gebouwen. een ziekenhuis. over trappen, door gangen. erg leuk.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Staat er al in.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
zaterdag 26 oktober 2013
vrij uniek, een hardloopevenement door gebouwen. een ziekenhuis. over trappen, door gangen. erg leuk.Ja doei.![]()
Kunnen er lenzen aan je ogen worden toegevoegd?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
zaterdag 26 oktober 2013
vrij uniek, een hardloopevenement door gebouwen. een ziekenhuis. over trappen, door gangen. erg leuk.![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Fantastisch ditquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Beelden van de eerste marathon van A'dam tijdens de Olympische spelen van 1928![]()
![]()
Ga je 'm lopen dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
zaterdag 26 oktober 2013
vrij uniek, een hardloopevenement door gebouwen. een ziekenhuis. over trappen, door gangen. erg leuk.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ja. voor de derde keer. 't is zo super. je krijgt het gevoel alsof je door een stratencircuit aan het racen bent. je hoort de schoenen zelfs gillen bij de bochten in de gangenquote:
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Nice, welke afstand?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja. voor de derde keer. 't is zo super. je krijgt het gevoel alsof je door een stratencircuit aan het racen bent. je hoort de schoenen zelfs gillen bij de bochten in de gangenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen hier. Ik heb een vraag. Na maanden van niet of nauwelijks lichaamsbeweging wil ik mijn conditie op gaan vijzelen. Vanaf begin september ga ik voetballen en op dit moment ben ik echt een krant.
Mijn idee was om drie keer per week (vaker als het me lukt, maar ik weet niet in hoeverre je rustdagen per se nodig hebt in het begin) een stuk te gaan lopen. Vandaag voor het eerst ongeveer 2,5 kilometer gelopen sinds ver voor de zomer. Dat was zwaar, maar ik hoefde niet te stoppen en ik was rond een kwartier bezig. Als ik dat vaker ga doen, eventueel de afstand wat verlengen, is dat een goede training? Of moet ik het anders aanpakken?
Ik weet dat er uitgebreide programma's bestaan maar dat gaat me te langzaam. Ik loop het liefst zonder oordopjes in dus van die coaches vallen af. Iemand tips?Fuck man, nu je ook hard gaat lopen kom ik je in echt elk topic tegenSPOILER: disclaimerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus FOK!-hardloophelden: brand los!_
![]()
Snel, open er een topic over.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Fuck man, nu je ook hard gaat lopen kom ik je in echt elk topic tegen_
Ja doei.![]()
Dat was wel mijn eerste Fokreflexquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Snel, open er een topic over.
So sad_
![]()
Die text tijdens het filmpje lees ik gewoon met zo'n ouderwetsche stem in mijn hoofdquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Beelden van de eerste marathon van A'dam tijdens de Olympische spelen van 1928
Ik wou eigenlijk vanavond weer gaan hardlopen, ik dacht 1x hardlopen per anderhalve dag is perfect, maar spierpijn is goed aanwezigDus dan gaan we morgenochtend maar. Heb er in ieder geval nu al zin in.
"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Rustig loopje kan ook helpen om de spierpijn te verminderen!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:25 schreef droommoord het volgende:
Ik wou eigenlijk vanavond weer gaan hardlopen, ik dacht 1x hardlopen per anderhalve dag is perfect, maar spierpijn is goed aanwezigDus dan gaan we morgenochtend maar. Heb er in ieder geval nu al zin in.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik kan amper normaal lopen, dus lijkt me ook niet echt lekker hardlopen... Als het vanavond wat minder is, ga ik misschien wel even dan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Rustig loopje kan ook helpen om de spierpijn te verminderen!"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
een tijdje rustiger aan doen kan ik wel altijd meteen merken met een terugval in uithoudingsvermogen hoor..
Maar vanmorgen wel weer fijn 5km non-stop gelopen zonder pijn![]()
Volgende week 6k
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Gewoon een dag er tussen. Vooral als je nog maar net begonnen bent.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:32 schreef droommoord het volgende:
[..]
Ik kan amper normaal lopen, dus lijkt me ook niet echt lekker hardlopen... Als het vanavond wat minder is, ga ik misschien wel even dan.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Op naar de Vredesloopquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:59 schreef E.T. het volgende:
een tijdje rustiger aan doen kan ik wel altijd meteen merken met een terugval in uithoudingsvermogen hoor..
Maar vanmorgen wel weer fijn 5km non-stop gelopen zonder pijn![]()
Volgende week 6k![]()
![]()
10 km. oftewel, twee keer het hele rondje.quote:
runkeeper raakte aardig van slag doordat je binnen geen ontvangst hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Vanavond mag ik weer van de Fysio...
helaas wel interval 1 minuut wandelen 2 minuten hardlopen. Max 20 minuten.
Maargoed, beter dan niets!![]()
Zo is dat. Doe wel kalm an!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
Vanavond mag ik weer van de Fysio...
helaas wel interval 1 minuut wandelen 2 minuten hardlopen. Max 20 minuten.
Maargoed, beter dan niets!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik maak er gewoon 21 minuten van, anders komt het niet mooi uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toch maar eens wat posten hier, afgelopen paar weken na een lange blessure weer aan het hardlopen geslagen, gaat echt super weer en loop best weer op een aardig tempo!
Waar het de vorige keer fout is dat ik een slechte warming up and cooling down deed, nu besteed ik daar veel aandacht aan en heb ik vrijwel geen spierpijn na afloop, gisteren in de warmte 6.30km gelopen.
Vandaag even rust en weer rond de 10km gaan rennen, zou leuk zijn als ik zo rond de 55minuten weet uit te lopen.
http://www.endomondo.com/profile/10344310
Op naar een mooie tijd tijdens de dam tot dam loop volgende maand!![]()
Loop niet gelijk weer te hard van stapel, voor je het weet zit je weer met een blessure.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:30 schreef Aquine het volgende:
Toch maar eens wat posten hier, afgelopen paar weken na een lange blessure weer aan het hardlopen geslagen, gaat echt super weer en loop best weer op een aardig tempo!
Waar het de vorige keer fout is dat ik een slechte warming up and cooling down deed, nu besteed ik daar veel aandacht aan en heb ik vrijwel geen spierpijn na afloop, gisteren in de warmte 6.30km gelopen.
Vandaag even rust en weer rond de 10km gaan rennen, zou leuk zijn als ik zo rond de 55minuten weet uit te lopen.
http://www.endomondo.com/profile/10344310
Op naar een mooie tijd tijdens de dam tot dam loop volgende maand!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mag ik er 24 november (Geldrop) bij met 6km?
• Debsterr - 6kmOnce in a while, I just wanna dance and feel good![]()
Ik heb een footpod, dus ik verwacht wel dat alles netjes bijgehouden kan worden. Maar we gaan het merken. Doe zelf ook de 10km.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
10 km. oftewel, twee keer het hele rondje.
runkeeper raakte aardig van slag doordat je binnen geen ontvangst hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Doet die het wel goed met trappen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb een footpod, dus ik verwacht wel dat alles netjes bijgehouden kan worden. Maar we gaan het merken. Doe zelf ook de 10km.![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:38 schreef Debsterr het volgende:
• Debsterr - 6km![]()
Leuk. Weer 1tje erbij!![]()
Ja zag dat er meer meelopen, gezelligquote:. Voor mij is het een familie uitje haha, mijn ouders lopen ook mee.
Geen idee, dat gaan we dan wel merken. Hij zal iig de stappen herkennen en ik vermoed ook de paslengte. Dus dan hebben we de afstand. Hoogte zal lastig worden...quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Hoogte is ook afstand.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Geen idee, dat gaan we dan wel merken. Hij zal iig de stappen herkennen en ik vermoed ook de paslengte. Dus dan hebben we de afstand. Hoogte zal lastig worden...![]()
heyquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:38 schreef Debsterr het volgende:
• Debsterr - 6km
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wel gezellig en leuk dat je ouders mee loopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:01 schreef Debsterr het volgende:
Ja zag dat er meer meelopen, gezellig. Voor mij is het een familie uitje haha, mijn ouders lopen ook mee.
Mijn ouders zullen bij de finish staan (mits het droog en niet te koud is). Anders zitten ze waarschijnlijk bij Hoog en droog binnen
Wordt wel de eerste keer dat ze komen kijken![]()
![]()
jij bent wel van het rustig aan doen hèquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Loop niet gelijk weer te hard van stapel, voor je het weet zit je weer met een blessure.je zegt tegen iedereen, loop niet van stapel oid. (wel waar natuurlijk; ik heb er zelf ook een handje van om meteen te veel hooi op de vork te nemen en daardoor te forceren)
[ Bericht 5% gewijzigd door droommoord op 06-08-2013 13:30:42 ]"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Iedereen is enthousiast als het goed gaat in 't begin, maar dat is echt solliciteren naar een blessurequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:24 schreef droommoord het volgende:
[..]
jij bent wel van het rustig aan doen hè :p je zegt tegen iedereen, loop niet van stapel oid. (wel waar natuurlijk; ik heb er zelf ook een handje van om meteen te veel hooi op de vork te nemen en daardoor te forceren)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, hij heeft ook zeker gelijk, dat zeg ik ook. Ik vind het gewoon grappig/opvallend dat hij altijd even verteld dat ze rustig aan moeten doenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Iedereen is enthousiast als het goed gaat in 't begin, maar dat is echt solliciteren naar een blessure
[quote]Op dinsdag 6 augustus 2013 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daarom. En vooral als je net van een blessure terugkomt moet je gewoon voorzichtig zijn.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Als je hier langer mee leest zal je merken dat te hard van stapel lopen onderhand oorzaak nummer 1 is qua blessures.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:24 schreef droommoord het volgende:
[..]
jij bent wel van het rustig aan doen hè :p je zegt tegen iedereen, loop niet van stapel oid. (wel waar natuurlijk; ik heb er zelf ook een handje van om meteen te veel hooi op de vork te nemen en daardoor te forceren)
Vooral door personen die hier even wat info inwint en dan hier laat zien hoe het moet.
(Ik was er ook één van)
Never mind... Spuit 11![]()
Zeker na een lange blessure is het wel heel handig om niet te snel te gaan. Na een paar weken alweer 10km lopen is imho vragen om problemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:24 schreef droommoord het volgende:
[..]
jij bent wel van het rustig aan doen hè :p je zegt tegen iedereen, loop niet van stapel oid. (wel waar natuurlijk; ik heb er zelf ook een handje van om meteen te veel hooi op de vork te nemen en daardoor te forceren)![]()
Ja, echter betwijfel ik of de footpod ook verticale afstanden meet. Horizontaal kan ie, maar verticaal?!quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Down to earth kinda guyquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef droommoord het volgende:
[..]
Ja, hij heeft ook zeker gelijk, dat zeg ik ook. Ik vind het gewoon grappig/opvallend dat hij altijd even verteld dat ze rustig aan moeten doen
Met waarschijnlijk aardig wat hardloopervaring, of niet?quote:"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Ze lopen voor me uit zelfsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:23 schreef streamnl het volgende:
[..]
Wel gezellig en leuk dat je ouders mee loopt.
Mijn ouders zullen bij de finish staan (mits het droog en niet te koud is). Anders zitten ze waarschijnlijk bij Hoog en droog binnen
Wordt wel de eerste keer dat ze komen kijken![]()
. Ik geloof dat mijn vader de marathon pakt en mama 10k of de halve.
Leuk dat ze komen kijken! Ik vond het ook heel erg leuk toen ik vorig jaar na m'n eerste 5k werd opgevangen bij de finish door m'n vriend en vader!Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
quote:ik dacht, laten we maar weer eens wat gaan doen haha.
Loop jij eigenlijk in een loopvereniging ergens?Once in a while, I just wanna dance and feel good![]()
ik ga eens kijken of pa en zus ook mee willen doen. Zus denk ik wel, pa weet ik nog niet, die loopt daar al iedere week over de hei tijdens zijn training. Maar als ie niet meedoet komt ie vast ook wel even kijken, denk dat er vast wel wat uit zijn loopgroepje mee zullen doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ze lopen voor me uit zelfs. Ik geloof dat mijn vader de marathon pakt en mama 10k of de halve.
Leuk dat ze komen kijken! Ik vond het ook heel erg leuk toen ik vorig jaar na m'n eerste 5k werd opgevangen bij de finish door m'n vriend en vader!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee, ben een loner-loper, vind ik heerlijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]ik dacht, laten we maar weer eens wat gaan doen haha.
Loop jij eigenlijk in een loopvereniging ergens?
Sportieve ouders! Ik zou willen dat mijn ouders wat sportiever zouden zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ze lopen voor me uit zelfs. Ik geloof dat mijn vader de marathon pakt en mama 10k of de halve.
Leuk dat ze komen kijken! Ik vond het ook heel erg leuk toen ik vorig jaar na m'n eerste 5k werd opgevangen bij de finish door m'n vriend en vader!![]()
Aaah, ik ben wel op zoek naar een leuke vereniging voor 1 training per week, om wat tips te krijgen maar ook om straks tijdens de koudere maanden hopelijk gemotiveerd te blijven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, ben een loner-loper, vind ik heerlijk
Verder vind ik het heerlijk om zoals vanochtend lekker rustig te kunnen genieten van de kalfjes, konijntjes en rust.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het hardlopen pas halverwege Juli weer heb opgepakt, terwijl ik al een paar weken daarvoor pijn vrij kon wandelen en nergens geen last meer van pijntje gehadquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:30 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Zeker na een lange blessure is het wel heel handig om niet te snel te gaan. Na een paar weken alweer 10km lopen is imho vragen om problemen.
Afgelopen week heb ik ook al zonder problemen de 10km aangetikt en ik heb werkelijk nergens last van, ja inderdaad ergens is het ook wel eigenwijs, dus ik denk toch na de tips van hier dat ik hem zal inkorten na een 5km, zou pas zonde zijn als ik straks weer uitgeschakeld ben.., net zoals vorige keer door mijn eigen enthousiastme![]()
Nee, klein jaartje pas. Zit nu rond de 20Km op mijn lange duurloop.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef droommoord het volgende:
[..]
Met waarschijnlijk aardig wat hardloopervaring, of niet?
Heb eerst Evy gedaan naar 5k en toen zelf gefreewheeld.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wellicht dat het wel kan hoor. Maar ga dan nu in training wat rustiger aan doen en niet steeds je max opzoeken. Maar je eigen lichaam kan je dat het beste vertellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef Aquine het volgende:
[..]
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het hardlopen pas halverwege Juli weer heb opgepakt, terwijl ik al een paar weken daarvoor pijn vrij kon wandelen en nergens geen last meer van pijntje gehad
Afgelopen week heb ik ook al zonder problemen de 10km aangetikt en ik heb werkelijk nergens last van, ja inderdaad ergens is het ook wel eigenwijs, dus ik denk toch na de tips van hier dat ik hem zal inkorten na een 5km, zou pas zonde zijn als ik straks weer uitgeschakeld ben.., net zoals vorige keer door mijn eigen enthousiastmeJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Afstanden hoeven denk ik ook niet altijd meteen een dealbreaker te zijn, heb ik persoonlijk gemerkt nu ook met de hikes die we doen in vergelijking met het trailrunnen, maar inderdaad gewoon niet altijd op je max lopen tijdens trainingen.
Merk je dat 10K wel gewoon goed gaat verder, doe dat dan niet elke training om het hardst om er elke keer maar een PR uit te halen. Bouw op, maar opbouwen doe je niet door alleen maar te pushen. Wij zijn wel grote wandelingen gewend bijvoorbeeld, hiken regelmatig en toen ik hardlopen weer op ging pakken paar jaar geleden was het niet zozeer de afstand die me opbrak, maar eerder dat ik teveel op de max liep; ik wilde mezelf niet teleurstellen en zeker geen 5K langzamer doen dan de vorige keer. Da's natuurlijk super onrealistisch![]()
Nu met het rennen door de velden en de trails ook: wandelingen van 16km zijn geen probleem, en als ik dat op een rustig tempo ren kan ik dat ook zo volhouden, zeker met lopen op de hele steile stukken en profiteren van een rustige maar steady afdaling, maar als ik dat zou pushen, en zo hard en zo lang mogelijk door zou rennen zou ik mezelf wel stuk maken, zeker als ik dat bij elke trailtraining zou doen. Ookal is je lichaam gewend aan lange afstanden wandelen, focus niet meteen op je streefsnelheid maar werk er naartoe, en dat doe je door soms ook wat stapjes terug te doen, al lijkt het dan soms alsof je niet vooruit komt
Ja doei.![]()
ook netjes!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:16 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Nee, klein jaartje pas. Zit nu rond de 20Km op mijn lange duurloop.
Heb eerst Evy gedaan naar 5k en toen zelf gefreewheeld.
Dus daywalker is toeval, eigenlijk wil ik gewoon vanaf het begin freewheelen, ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan dat inhouden"I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Je benen en gewrichten moeten aan de belasting wennen, dus sowieso tot 5k zou je het echt met mondjesmaat moeten opbouwen, daarna weet je van jezelf wel iets beter hoe en wat. Maar er zijn niet voor niks schema's voor alle afstanden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:30 schreef droommoord het volgende:
[..]
ook netjes!
Dus daywalker is toeval, eigenlijk wil ik gewoon vanaf het begin freewheelen, ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan dat inhoudenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik loop morgen ochtend nog een keer gewoon zomaar wat, en kijk even hoe mijn lichaam erop reageert. Toen ik 16 was heb ik ook een half jaar hardgelopen, toen ben ik ook (zonder grote problemen) op dezelfde manier begonnen. Bedankt voor de hulp in ieder geval, als het verkeerd gaat mag je me heel hard uitlachen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je benen en gewrichten moeten aan de belasting wennen, dus sowieso tot 5k zou je het echt met mondjesmaat moeten opbouwen, daarna weet je van jezelf wel iets beter hoe en wat. Maar er zijn niet voor niks schema's voor alle afstanden."I never sleep, cause sleep is the cousin of death"![]()
Ik zal je niet uitlachen. Luister in ieder geval goed naar je lichaam en loop om de dag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:58 schreef droommoord het volgende:
[..]
Ik loop morgen ochtend nog een keer gewoon zomaar wat, en kijk even hoe mijn lichaam erop reageert. Toen ik 16 was heb ik ook een half jaar hardgelopen, toen ben ik ook (zonder grote problemen) op dezelfde manier begonnen. Bedankt voor de hulp in ieder geval, als het verkeerd gaat mag je me heel hard uitlachen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
daar zal ik me aan houdenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:00 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik zal je niet uitlachen. Luister in ieder geval goed naar je lichaam en loop om de dag.
Er is hier niemand die je gaat uitlachen, we willen gewoon alleen aangeven dat al menigeen hier veel te enthousiast van start is gegaan en daardoor met een blessure kwam te zitten, en dat wensen we niemand toe.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:58 schreef droommoord het volgende:
[..]
Ik loop morgen ochtend nog een keer gewoon zomaar wat, en kijk even hoe mijn lichaam erop reageert. Toen ik 16 was heb ik ook een half jaar hardgelopen, toen ben ik ook (zonder grote problemen) op dezelfde manier begonnen. Bedankt voor de hulp in ieder geval, als het verkeerd gaat mag je me heel hard uitlachen.
Maar het is jouw lichaam, en als je lichaam aan iemand iets verteld dan is het aan jou. Dus doen wat jou goed lijkt en goed luisteren naar je lichaam, en vooral plezier hebben in het hardlopen
Ik heb Wolve ook meedere keren gezegd dat hij op moet passen, maar het is nog altijd aan hem om zijn lichaam in te schatten. En los van dat hij qua afstand wel vlot opbouwt, ben ik in elk geval gerustgesteld om te zien dat hij het qua tempo en alles nog aardig rustigaan doet en daar ook niet bang voor is; niet elk loopje is een wedstrijd. Natuurlijk af en toe wel een beetje uitdagen, dat maakt/houdt het ook leuk, maar zeker niet elke keer. Maargoed, hem kan ik dan ook gewoon een beetje in de gaten houden, en dat doet hij ook met mij, door gewoon te zeggen 'neem nou maar gewoon dat extra dagje rust' als ik twijfel. Liefde is samen rustige loopjes doen over de trails![]()
Ja doei.![]()
Was jij al eerder begonnen met hardlopen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb Wolve ook meedere keren gezegd dat hij op moet passen, maar het is nog altijd aan hem om zijn lichaam in te schatten. En los van dat hij qua afstand wel vlot opbouwt, ben ik in elk geval gerustgesteld om te zien dat hij het qua tempo en alles nog aardig rustigaan doet en daar ook niet bang voor is; niet elk loopje is een wedstrijd. Natuurlijk af en toe wel een beetje uitdagen, dat maakt/houdt het ook leuk, maar zeker niet elke keer. Maargoed, hem kan ik dan ook gewoon een beetje in de gaten houden, en dat doet hij ook met mij, door gewoon te zeggen 'neem nou maar gewoon dat extra dagje rust' als ik twijfel. Liefde is samen rustige loopjes doen over de trails
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zijn post in het topic hiervoor over dat hij met de snelle ploeg meeging en hij het redelijk bij kon houden en dat hij gaat eenmalig met de snelle ploeg mee wil en 2 keer met de langzame (geloof ik) getuigt ervan dat hij bewust omgaat met het lopen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb Wolve ook meedere keren gezegd dat hij op moet passen, maar het is nog altijd aan hem om zijn lichaam in te schatten. En los van dat hij qua afstand wel vlot opbouwt, ben ik in elk geval gerustgesteld om te zien dat hij het qua tempo en alles nog aardig rustigaan doet en daar ook niet bang voor is; niet elk loopje is een wedstrijd. Natuurlijk af en toe wel een beetje uitdagen, dat maakt/houdt het ook leuk, maar zeker niet elke keer. Maargoed, hem kan ik dan ook gewoon een beetje in de gaten houden, en dat doet hij ook met mij, door gewoon te zeggen 'neem nou maar gewoon dat extra dagje rust' als ik twijfel. Liefde is samen rustige loopjes doen over de trails![]()
Wolve liep al hard (vooral casual geloof ik?) voordat ik ooit begon in 2008. Toen liep hij mij eruit. Hij is door andere prioriteiten toen gestopt, heeft het tussendoor met mij wel weer eens opgepakt tot een km of 6 a 7, tot reizen naar NL en nieuwe baan en nieuw ritme weer prioriteit eisten, en nu is hij sinds een tijd weer begonnen. Ik loop inmiddels zelf weer 2 jaar écht actief. Ik loop hem er nu nog makkelijk uit, zowel qua snelheid als afstand, maar dat gaat ook vast niet eeuwig durenzeker niet als hij zo enthousiast blijft
Ja doei.![]()
Oh jaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wolve liep al hard voordat ik ooit begon in 2008. Toen liep hij mij eruit. Hij is door andere prioriteiten toen gestopt, heeft het tussendoor met mij wel weer eens opgepakt tot een km of 6 a 7, tot reizen naar NL en nieuwe baan en nieuw ritme weer prioriteit eisten, en nu is hij sinds een tijd weer begonnen. Ik loop inmiddels zelf weer 2 jaar écht actief.Want meestal moet ik als vrouw behoorlijk hard trainen om een man eruit te lopen die nauwelijks traint :p
Haha ja zeker! Ook altijd irritant als mensen expres niet teruggroeten met zo'n hoofd van 'ik ben hard aan het trainen ja'. Ehh ja, ik ook.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Volgens mij loop jij ook best wel snel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh jaWant meestal moet ik als vrouw behoorlijk hard trainen om een man eruit te lopen die nauwelijks traint :p
Sinds kort ja, sinds ik ook intervaltrainingen doe. Voorheen kon ik alleen maar lang en ver lopen, niet hardquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:53 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Volgens mij loop jij ook best wel snel.
Maar goed, ik moest best een tijdje trainen voor ik bij wijze van spreken 5km in 25min. kan, terwijl een jongen van mijn leeftijd en postuur dat waarschijnlijk zonder veel trainen kan..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik lach altijd vriendelijk naar iedereenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha ja zeker! Ook altijd irritant als mensen expres niet teruggroeten met zo'n hoofd van 'ik ben hard aan het trainen ja'. Ehh ja, ik ook.een hallo lukt niet altijd
.
Haha, herkenbaar. Als ik iemand inhaal hou ik vaak eerst even in, om er vervolgens hard voorbij te knallenquote:![]()
![]()
Ook leuk: http://www.jungfrau-marathon.ch/en/course.html
met filmpje: http://www.post.ch/flash/Post/InsightView/Jungfrau/index.htmlJa doei.![]()
of als 42 km niet genoeg is:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ook leuk: http://www.jungfrau-marathon.ch/en/course.html
http://www.eigerultratrail.ch/en/
met filmpje:
[ Bericht 17% gewijzigd door Guard op 06-08-2013 16:18:38 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Niet zeiken over het model op dit plaatje dit keer, het gaat om de tekst
Welke tekstquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:21 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
hmm die Eiger ultra trail is er ook in 16 km variant...
* Guard noteert er weer een op zijn "wedstrijden wish list"Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die zonnebril is best gaaf.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:21 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Daywalk3r, zou je me willen toevoegen bij de Bruggenloop Rotterdam - 8 December 2013?
1 [*] Hinder - 15km Get stoned![]()
Hoi Allemaal,
Ik ben vorig jaar gestart met hardlopen om weer fit te worden na een hartoperatie zodat ik mijn andere sporten weer kon oppakken. Maar hardlopen is eigenlijk veel leuker en makkelijker dus doe dat nog steeds (wel met een pauze van 5 maanden ivm een fulltime verbouwing) Nu loop ik makkelijk 5 km en ben bezig met evy tot 10 km en soms zomaar een rondje zonder evy.
Nu zit ik ziek thuis met een voorholthoofdonsteking dus kan helaas niet hardlopen vandaar dat ik me verveel en even een alternatief zoek voor het rennen: veel online lezen over hardlopen.
Ik wil graag binnenkort eens meedoen aan een wedstrijd.
Wat is dan handig om aan te schaffen een startnummerband, van die magneetjes of speldjes?
Verder nog tips die handig zijn voor zo'n eerste wedstrijd...![]()
@runninglinda welkom
Over magneetjes, speldjes en Bibbits verschillen de meningen. Ik zou eerst eens voor speldjes gaan. Die krijg je tenslotte bij bijna elke wedstrijd.
Ik ben zó toe aan vakantie. Moet mijn puf ff uit mn tenen halen voor mn training vanavond. Komt ook door trainingsperikelen, geen zin in mensen/gezeur aan mn hoofd. En heb een beetje last van mijn enkelknokkels (binnenkant), de laatste tijd vaker...
Ofwel: heel effe bleh.![]()
Wat je zelf het fijnst vindtquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:14 schreef runninglinda het volgende:
Wat is dan handig om aan te schaffen een startnummerband, van die magneetjes of speldjes?
Verder nog tips die handig zijn voor zo'n eerste wedstrijd...Ik loop nog elke wedstrijd met veiligheidsspelden
Ik heb 't Het is voor niks evenement (althans, de HM, want ik moest hem zelf uittekenen op de kaart) toegevoegd aan Endo, voor de liefhebbers
http://www.endomondo.com/event/11789352Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Hoi runninglinda! Welkom! Beterschap met je voorhoofdsholteonsteking. Die zuigen echt...een van de naarste dingen om te hebben als het gaat om 'gewoon' ziek zijn.
Zelf gebruik ik gewoon speldjes, maar anderen zweren bij bibbits (magneetjes)
Ja doei.![]()
Hoi! Ik ben een newbie op het forum, maar wel een hardloopster! Ik ben een paar maanden bezig en ik loop nu 5 kilometer zonder problemen. Ik loop met de app Zombies, Run!. Geniaal appje en ook de reden dat ik überhaupt begonnen ben. Heerlijk om je even in een zombie apocalypse te wanen en ondertussen je "groep met overlevenden" te redden alleen door te hardlopen.![]()
![]()
Ik hou hem gewoon even voor me en dan ga ik zo hard rennen dat hij niet meer kan verschuiven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:14 schreef runninglinda het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik ben vorig jaar gestart met hardlopen om weer fit te worden na een hartoperatie zodat ik mijn andere sporten weer kon oppakken. Maar hardlopen is eigenlijk veel leuker en makkelijker dus doe dat nog steeds (wel met een pauze van 5 maanden ivm een fulltime verbouwing) Nu loop ik makkelijk 5 km en ben bezig met evy tot 10 km en soms zomaar een rondje zonder evy.
Nu zit ik ziek thuis met een voorholthoofdonsteking dus kan helaas niet hardlopen vandaar dat ik me verveel en even een alternatief zoek voor het rennen: veel online lezen over hardlopen.
Verder nog tips die handig zijn voor zo'n eerste wedstrijd...Aye Aye capt'n!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:50 schreef Hinder het volgende:
Daywalk3r, zou je me willen toevoegen bij de Bruggenloop Rotterdam - 8 December 2013?
[ code verwijderd ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hoi!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:55 schreef PollyEsther het volgende:
Hoi! Ik ben een newbie op het forum, maar wel een hardloopster! Ik ben een paar maanden bezig en ik loop nu 5 kilometer zonder problemen. Ik loop met de app Zombies, Run!. Geniaal appje en ook de reden dat ik überhaupt begonnen ben. Heerlijk om je even in een zombie apocalypse te wanen en ondertussen je "groep met overlevenden" te redden alleen door te hardlopen.
Dan is dit vast iets voor jou: http://www.runforyourlives.nl/Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Komt wel weer goedquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:27 schreef Quoi het volgende:
@runninglinda welkom
Over magneetjes, speldjes en Bibbits verschillen de meningen. Ik zou eerst eens voor speldjes gaan. Die krijg je tenslotte bij bijna elke wedstrijd.
Ik ben zó toe aan vakantie. Moet mijn puf ff uit mn tenen halen voor mn training vanavond. Komt ook door trainingsperikelen, geen zin in mensen/gezeur aan mn hoofd. En heb een beetje last van mijn enkelknokkels (binnenkant), de laatste tijd vaker...
Ofwel: heel effe bleh.denk maar vast aan het biertje na de training.
![]()
Holy shit. Dat is vet! Thanks!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:57 schreef Guard het volgende:
[..]
Hoi!
Dan is dit vast iets voor jou: http://www.runforyourlives.nl/![]()
Dat is wel grappigquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:57 schreef Guard het volgende:
[..]
Hoi!
Dan is dit vast iets voor jou: http://www.runforyourlives.nl/
Wauw, als het net zo grappig gaat zijn als zoiets:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:59 schreef PollyEsther het volgende:
[..]
Holy shit. Dat is vet! Thanks!
Hilarisch ja![]()
![]()
Lijkt me eerlijk gezegd nog leuker om als zombie mee te doen
Zomer 2014.. Dat wordt ook maar even wat meer de gewichten oppakken in de sportschool als het niet alleen hardlopen is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wauw, als het net zo grappig gaat zijn als zoiets:
Hilarisch ja![]()
![]()
Dat kan ook lachen zijn iddquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:07 schreef Guard het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd nog leuker om als zombie mee te doen
Kan ook, zo te zienquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:07 schreef Guard het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd nog leuker om als zombie mee te doen![]()
Maar lijkt mij ook leuk. Leuker dan de colourrun iig, als ik die verhalen hier zo heb gelezen. Maar dat was ook teveel mediahype.![]()
Idee van die lusjes die afgepakt moeten worden vind ik wel grappig. Doet me denken aan een soort tikkertje dat we vroeger op de basisschool deden. Dan kreeg je zo'n band die je de achterkant van je broek moest doen als een soort staart, en dan moest de tikker die afpakken, en als je dan geen staart meer had, moest je zelf ook gaan tikken/afpakken.Ja doei.![]()
Herkenbaar Quoi... Niet dat ik toe ben aan vakantie (of nou ja, ik ben net geweest...quote:[b]Op dinsdag 6 augustus 2013 17:27 schreef Quoi Ik ben zó toe aan vakantie. Moet mijn puf ff uit mn tenen halen voor mn training vanavond. Komt ook door trainingsperikelen, geen zin in mensen/gezeur aan mn hoofd. En heb een beetje last van mijn enkelknokkels (binnenkant), de laatste tijd vaker...
Ofwel: heel effe bleh.), maar het is ZO druk op m'n werk dat ik het echt maar nauwelijks trek. Of eigenlijk steeds net niet, want we lopen ondanks het keiharde werk nog steeds achter de feiten aan. M'n collega en ik hebben besloten dat we morgen langer gaan blijven op het werk, om toch in ieder geval een paar dingen te kunnen afronden.
Maar meh...
En dan moet ik nu dus eigenlijk nog wen hardlooptraining eruit persen...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit lijkt daar ook wel een beetje op: er zijn meerdere Run2days die het organiseren, dit jaar vast ook weer:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kan ook, zo te zien![]()
Maar lijkt mij ook leuk. Leuker dan de colourrun iig, als ik die verhalen hier zo heb gelezen. Maar dat was ook teveel mediahype.
http://run2day.nl/nieuws/(...)n-op-27-oktober.html
Ik doe een loopfaal vandaag. Te laat terug thuis van werk en het is hier al donker en het stormt. En thuis loop ik graag in donker en regen maar hier wacht ik toch nog tot morgen (mijn quadriceps zeuren toch nog steeds over bergen beklimmen...)Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Zooo. 4 mijl wedstrijd gelopen. lekker parcourtje. Mijn tijd was 26:21. Alleen de laatste ronde moest ik toch even 10 seconden stoppen. achteraf baal ik eraf maar toen kreeg ik nauwelijks adem door een droge mond.![]()
Mooie tijd!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:27 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
Zooo. 4 mijl wedstrijd gelopen. lekker parcourtje. Mijn tijd was 26:21. Alleen de laatste ronde moest ik toch even 10 seconden stoppen. achteraf baal ik eraf maar toen kreeg ik nauwelijks adem door een droge mond.Ik bijt!
(Zachtjes)![]()
Hoe dat?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:28 schreef Sjaapje het volgende:
Och ik liep vandaag wel bijna Desmond Tutu omver, telt dat ook?Da's rap!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:27 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
Zooo. 4 mijl wedstrijd gelopen. lekker parcourtje. Mijn tijd was 26:21. Alleen de laatste ronde moest ik toch even 10 seconden stoppen. achteraf baal ik eraf maar toen kreeg ik nauwelijks adem door een droge mond.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik wil nieuwe goede schoenen kopen, maar hoeveel maten moet je groter gaan?
Met normale schoenen ben ik US 10,5... Is US11 dan groot genoeg?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:27 schreef Quoi het volgende:
@runninglinda welkom
Ofwel: heel effe bleh.Hee! Jullie zijn van het ELITE Team! Jullie krabbelen wel weer op dus!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Herkenbaar Quoi... Niet dat ik toe ben aan vakantie (of nou ja, ik ben net geweest...), maar het is ZO druk op m'n werk dat ik het echt maar nauwelijks trek. Of eigenlijk steeds net niet, want we lopen ondanks het keiharde werk nog steeds achter de feiten aan. M'n collega en ik hebben besloten dat we morgen langer gaan blijven op het werk, om toch in ieder geval een paar dingen te kunnen afronden.
Maar meh...
En dan moet ik nu dus eigenlijk nog wen hardlooptraining eruit persen...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Naar de hardloopwinkel gaan en daar schoenen aan laten meten. Weet je meteen je maat en welke schoenen geschikt voor je zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik wil nieuwe goede schoenen kopen, maar hoeveel maten moet je groter gaan?
Met normale schoenen ben ik US 10,5... Is US11 dan groot genoeg?![]()
Aangemeld voor die runforyourlives nieuwsbrief, ben wel benieuwd!
Ik tel 'emquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:30 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Hij kwam uit de lift, en ik ging erin...
Morgenochtend ga ik m'n laatste loopje voor de Vooroeverloop lopen. Het koelt vannacht lekker af, dus dan valt het in ieder geval mee met de warmte (ook al dacht ik dat het vandaag ook rotweer zou worden en zit ik nu naar een strakblauwe lucht te kijken). Ik denk dat ik een rondje van een km of 4 loop, en de laatste 100 meter van elke kilomter even lekker versnellen, dat vind ik altijd wel leuk. En dan moet het maar goed zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook wel leuk lijkt me, beetje als skelet ronddraven door de nachtquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:26 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit lijkt daar ook wel een beetje op: er zijn meerdere Run2days die het organiseren, dit jaar vast ook weer:
http://run2day.nl/nieuws/(...)n-op-27-oktober.html
[ afbeelding ]
Lekker Hats! dat van je studie, en vooruit, hoop dat je loopje ook lekker gaat
Omkleden en richting training, ben zo lui de laatste dagen dat ik benieuwd ben hoe het gaat...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Fijn dat je goed nieuws hebt terug gekregen!
Ik ga waarschijnlijk helemaal niet meer lopen. Heeeeeeeeel misschien vrijdag omdat ik dan in Schoorl ben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:41 schreef hatsaflats het volgende:
Morgenochtend ga ik m'n laatste loopje voor de Vooroeverloop lopen. Het koelt vannacht lekker af, dus dan valt het in ieder geval mee met de warmte (ook al dacht ik dat het vandaag ook rotweer zou worden en zit ik nu naar een strakblauwe lucht te kijken). Ik denk dat ik een rondje van een km of 4 loop, en de laatste 100 meter van elke kilomter even lekker versnellen, dat vind ik altijd wel leuk. En dan moet het maar goed zijn.Das fijn want dan zeg ik: " wat Hats zegt".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn verslag van de Vooroeverloop zal ik ook kleine dingen groot beschrijven.![]()
![]()
Thanks ladies & Mossel (ELITE)
Ik heb de pasta van gister in de magnetron gezet & een Karmeliet Tripel voor mezelf ingeschonken. De wereld en hardloopclub loopt wel effe door zonder moiMr Q zag net - heel oplettend - dat de knokkels van mijn enkels blauwig en opgezet zijn. Heb ik dat. Komt wel weer goed. Als deze mevrouw het druk heeft en stress, komen vaak vage kwaaltjes de kop opsteken.
Dus: even rustig aan vandaag. Misschien ga ik morgen lekker in mijn up hobbelen.
Edit:
En Gup: take care. Lopen kán ook ontspannend zijnAl snap ik het maar al te goed!
En Hats: goed nieuws van de uni! Kun je lekker iets afstrepen.
[ Bericht 16% gewijzigd door Quoi op 06-08-2013 19:19:21 ]![]()
Je kunt ook wandelen/fietsen huren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:58 schreef streamnl het volgende:
Fijn dat je goed nieuws hebt terug gekregen!
Ik ga waarschijnlijk helemaal niet meer lopen. Heeeeeeeeel misschien vrijdag omdat ik dan in Schoorl ben.
[..]
Das fijn want dan zeg ik: " wat Hats zegt".
En je schrijft maar mooi je eigen verslag!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:41 schreef hatsaflats het volgende:
Morgenochtend ga ik m'n laatste loopje voor de Vooroeverloop lopen. Het koelt vannacht lekker af, dus dan valt het in ieder geval mee met de warmte (ook al dacht ik dat het vandaag ook rotweer zou worden en zit ik nu naar een strakblauwe lucht te kijken). Ik denk dat ik een rondje van een km of 4 loop, en de laatste 100 meter van elke kilomter even lekker versnellen, dat vind ik altijd wel leuk. En dan moet het maar goed zijn.Kijk, nu hopen dat alles weer de goede kant op gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik baal wel heel erg van die 10 seconden.quote:![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226860010/11720640![]()
netjes hoor! mooi tempo ook, de hele tijd +/- 4.05 min/km (op die 10 sec na danquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:46 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
Ik baal wel heel erg van die 10 seconden.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226860010/11720640)
Ja, anders zat ik wel onder de 26.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:51 schreef droommoord het volgende:
[..]
netjes hoor! mooi tempo ook, de hele tijd +/- 4.05 min/km (op die 10 sec na dan)
![]()
![]()
Zo maar eens omkleden en mn nieuwe schoenen testen. Pijn bij knieen lijkt redelijk weg te zijn, hoop dat het nu gewoon weg blijft.
Maar eerst omkleden en nog even een van de zoveel meegekregen tips uitvoeren. Een tijdje op 1 been staan met je ogen dicht om je voetspieren stevig te maken. Even wiebeleendje spelen![]()
![]()
Christopher McDougall, de schrijver van Born to Run, komt met een nieuw boek: Natural Born Heroes.
http://www.amazon.com/gp/(...)5&ref_=sr_1_1&sr=8-1
Kan wel zeggen dat z'n vorige boek mijn leven heeft veranderd. Ben erg benieuwd naar zijn nieuwe. Als je Born to Run nog niet hebt gelezen, ik kan m je van harte aanbevelen. Verplichte kost voor een hardloper![]()
![]()
Lekker tempo!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:27 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
Zooo. 4 mijl wedstrijd gelopen. lekker parcourtje. Mijn tijd was 26:21. Alleen de laatste ronde moest ik toch even 10 seconden stoppen. achteraf baal ik eraf maar toen kreeg ik nauwelijks adem door een droge mond.![]()
net weer gelopen op interval basis:
http://www.endomondo.com/workouts/226852177/11508370
Interval vind ik dus niets aan, 'verplicht' rust er tussendoor. Ik ren liever in één stuk door tot ik niet meer kan. daarna wel de schenen gekoeld, eerst met 2 koude flesjes en daarna op advies van m'n vriendin met de tuinslang. Brrr....![]()
ik doe sinds de middelbare school al niet meer aan boekenlijsten, maar een boek van hem lijkt me wel prettig voor in het vliegtuigquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:24 schreef Tarahumara het volgende:
Christopher McDougall, de schrijver van Born to Run, komt met een nieuw boek: Natural Born Heroes.
http://www.amazon.com/gp/(...)5&ref_=sr_1_1&sr=8-1
Kan wel zeggen dat z'n vorige boek mijn leven heeft veranderd. Ben erg benieuwd naar zijn nieuwe. Als je Born to Run nog niet hebt gelezen, ik kan m je van harte aanbevelen. Verplichte kost voor een hardloper
Net weer een rondje gelopen, schade: 1 slak waarvan ik dacht dat het een eikel was. Helaas deed de krak anders vermoeden.
Ik loop al zo'n 3 lessen rond met pijn in mijn rechterbeen. Het begint in mijn lies en eindigt in mijn enkel en bovendien brandt de zool van mijn voet. Het is niet zo dat ik niet verder kan lopen, maar het doet wel zeer en ik kan niet zo snel lopen als ik zou willen. Iemand een idee wat ik moet doen?![]()
Het leest iig heel makkelijk weg! Dat vind ik vaak wel een voordeelquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:47 schreef Guard het volgende:
[..]
ik doe sinds de middelbare school al niet meer aan boekenlijsten, maar een boek van hem lijkt me wel prettig voor in het vliegtuig![]()
![]()
daar ga ik voor trainen!!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik hou hem gewoon even voor me en dan ga ik zo hard rennen dat hij niet meer kan verschuiven.
[..]
Aye Aye capt'n!![]()
![]()
Anders is het vast ook wel als luisterboek te vinden, is doorgaans ook wel aangenaamquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:51 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Het leest iig heel makkelijk weg! Dat vind ik vaak wel een voordeel
Vandaag voor het eerst gelopen met een loopgroep uit de regio, nota bene bij toeval omdat ik er toen al een krappe 5km op had zitten en zij net van start gegaan waren. Dacht mijn vader ineens gespot te hebben in die groep en dacht, in de achtervolging om te kijken of het klopt en zowaar ... het was hem nog ook.
Daarna hun oefening ook nog meegepakt, was wel leuk dus ik denk dat ik vaker aanhaak.![]()
Ligt wel aan de voorlezer. Ik heb alle delen van Harry Potter geluisterd, voorgelezen door Stephen Fry. Heerlijk was datquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:55 schreef Guard het volgende:
[..]
Anders is het vast ook wel als luisterboek te vinden, is doorgaans ook wel aangenaamMaar dat was alleen voor het slapen gaan, verder vind ik luisterboeken vaak te langzaam.
Mijn dilemma voor morgen: Kinvara's of Mirage's, Kinvara's of Mirage's. Moeilijk!![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:59 schreef Lastpost het volgende:
Vandaag voor het eerst gelopen met een loopgroep uit de regio, nota bene bij toeval omdat ik er toen al een krappe 5km op had zitten en zij net van start gegaan waren. Dacht mijn vader ineens gespot te hebben in die groep en dacht, in de achtervolging om te kijken of het klopt en zowaar ... het was hem nog ook.
Daarna hun oefening ook nog meegepakt, was wel leuk dus ik denk dat ik vaker aanhaak.Lijkt me wel apart om je vader in deze context tegen te komen
![]()
![]()
Ja als het een monotone stem is, is er geen flikker aan. In een vliegtuig heb ik dan weer tijd zat om te verdoen, dus dan kan een audioboek wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ligt wel aan de voorlezer. Ik heb alle delen van Harry Potter geluisterd, voorgelezen door Stephen Fry. Heerlijk was datMaar dat was alleen voor het slapen gaan, verder vind ik luisterboeken vaak te langzaam.
Mijn dilemma voor morgen: Kinvara's of Mirage's, Kinvara's of Mirage's. Moeilijk!
en wat de schoenen betreft: flip a coin...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Haha, nou ik heb wel vaker met hem gelopen in het verleden maar ik had inderdaad niet verwacht hem daar aan te treffen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]Lijkt me wel apart om je vader in deze context tegen te komen
![]()
Dit was mijn route voor vandaag, mooie stukken natuur en van de tijd klopt weinig, veel pauzes tussendoor en allerlei rek/strek oefeningen.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226923999/9146147
[ Bericht 1% gewijzigd door Lastpost op 06-08-2013 21:28:52 ]![]()
Mijn nieuwe schoenenlopen goddelijk
als wolkjes aan mijn voeten
geniaal
heerlijk gelopen
![]()
Zo.Overkill aan emoticons verdienen ze wel ja. Mijn knieën zeuren nog wel een beetje tijdens het lopen maar niet meer zoals met de oude schoenen. Denk dat dit nog een restantje is van het lopen met de oude krengen. Nu krijgen de schoentjes welverdiende rust, donderdagavond mogen ze weer met mij op pad
![]()
En na de eerste minuut even wat kleine oefeningen gedaan (wat dingen die tijdens warmingup van de bootcamp ook gedaan werden); loopt er iemand achter mij ineens "dieper, je kunt het" te schreeuwen. Kwam ik hem onderweg ook nog meerdere keren tegen
![]()
Jaaa... ik loop nu lekker in het oudste stadspark van Nederland (volgens de gemeente dan), maar het lijkt mij ook wel gaaf om als ik het eenmaal echt goed kan, ook eens een wedstrijdloop in de richting van Bergen/Schoorl/Egmond te gaan doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:24 schreef Grutsk het volgende:
Kan het helaas niet zien, maar door de natuur lopen is fijn!
Grutsk, had je dat hier doet het pijn-linkje uit de OP al eens geraadpleegd?![]()
Zeker weten, vooral lopen als de zon opkomt is het er echt geweldig.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:24 schreef Grutsk het volgende:
Kan het helaas niet zien, maar door de natuur lopen is fijn!![]()
Al heeft dit ook wel wat ...
En dat praktisch in m'n achtertuin, dan is het zoeken van motivatie niet zo heel lastig.![]()
![]()
Die van Herman Koch, door hem zelf voorgelezen, zijn ook erg goed te doen. Op vakantie in de auto is een luisterboek ook erg leuk om samen te luisteren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja als het een monotone stem is, is er geen flikker aan. In een vliegtuig heb ik dan weer tijd zat om te verdoen, dus dan kan een audioboek wel.
en wat de schoenen betreft: flip a coin...
Om ook nog iets over hardlopen te melden: zojuist een klein rondje gelopen op hersteltempo. Kan goed merken dat het wat koeler is, m'n tempo lag voor het eerst onder (sneller dus) 6:00min/km op hartslag 140![]()
![]()
5k op mijn nieuwe en kleine 3k op mijn iets minder nieuwe schoenen gedaan. Ging niet heel lekker. Laatste weken al wat moeilijker. Het zal de warmte zijn.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
kinvara! Duidelijk! Maar ik ben daar sowieso een grote fan van.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ligt wel aan de voorlezer. Ik heb alle delen van Harry Potter geluisterd, voorgelezen door Stephen Fry. Heerlijk was datMaar dat was alleen voor het slapen gaan, verder vind ik luisterboeken vaak te langzaam.
Mijn dilemma voor morgen: Kinvara's of Mirage's, Kinvara's of Mirage's. Moeilijk!![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:57 schreef Guard het volgende:
[..]
Hoi!
Dan is dit vast iets voor jou: http://www.runforyourlives.nl/interessant!
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 21:59:03 ]![]()
Dank jequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:08 schreef Quoi het volgende:
En Gup: take care. Lopen kán ook ontspannend zijnAl snap ik het maar al te goed!
het was alleen niet ontspannen, in m'n hoofd that is... Bah, het was allemaal stom. Maar toch wel 6,75km afgelegd, ik denk dat ik daar dan wel weer blij mee moet zijn...?
Nu lekker in bed, omdat ik geen zin heb om één grote whine of selfpity neer te typen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
De scholspier was na 2 rustdagen nog niet helemaal 100%, maar het viel me mee. Beetje stijfjes, niet pijnlijk of hinderlijk. Maar ik heb de training maar wel ingekort en geen sprintjes na afloop gedaan. De boel maar even niet forceren.
Het was trouwens lekker weer en het ging ondanks een korte nachtrust (onweer + wekker om 5 uur) niet eens zo beroerd als je zou verwachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een mooie loopavond! Prachtig weer en die benauwde hitte is ook weg. Vanavond een geweldig afwisselende route gelopen. Veel trail met weinig hoogtemeters, daarna de klimmetjes gepakt om de St. Jansberg over te komen. Wie die omgeving niet kent en in de buurt is zou zijn/haar loopschoenen mee moeten nemen. Het is een van de allermooiste hardloopomgevingen hier in de buurt:
Na de Jansberg een wat saaier stukje verhard om door Plasmolen en Middelaar richting de Maas te lopen. Van daar tot Cuijk is onverhard. Vanaf Cuijck loop je over en langs de Maasdijk richting Mook. Maar eerst even gestopt om de zon achter de kerk van Cuijk, aan de overkant van de Maas, onder te zien gaan.
Daarna weer verder langs de Maas, door Mook, over de dijk langs Molenhoek, terug naar Malden.
Ik heb al die tijd de verleiding kunnen weerstaan om op mijn Garmin te kijken, en geprobeerd puur op gevoel ontspannen te lopen. Thuisgekomen bleek het een loop van 21,5km @5:40/km te zijn geworden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 22:09:20 ]![]()
Een Kinvara aan de ene voet, een Mirage aan de andere?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
...
Ik had vanavond een soortgelijk dilemma: Kinvara of Virrata. Het is Kinvara geworden. Voor de Vooroever neig ik naar de Virrata, maar ik neem denk ik allebei mee.![]()
Gefeliciteerd met je verslag!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Mijn dilemma voor morgen: Kinvara's of Mirage's, Kinvara's of Mirage's. Moeilijk!En uiteraard Kinvara's!
![]()
Mooie foto's komen langs trouwens, zo is het inderdaad ook wel erg lekker lopen! Bij mijn rondje kan ik ook wel mooie foto's maken af en toe trouwens. Vooral ook in de morgen, maar ik loop dan alleen bijna nooit.
Ik heb mijn loopje toch maar aangepast naar morgen, vandaag lekker druk in huis geweest en vanavond even over de braderie geslenterd. Heb ik er morgen wat meer tijd voor en kunnen mijn benen vandaag nog lekker herstellen, die 25km heb ik wel even gevoeld, in mijn knie weer iets en lekker spierpijn in mijn kuiten.![]()
Moet je zelf speldjes meenemen of zitten die bij t startnummer (sorry ben nog al een stresskip)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi runninglinda! Welkom! Beterschap met je voorhoofdsholteonsteking. Die zuigen echt...een van de naarste dingen om te hebben als het gaat om 'gewoon' ziek zijn.
Zelf gebruik ik gewoon speldjes, maar anderen zweren bij bibbits (magneetjes)![]()
Zo lui als ik was zo lekker ging de training. Ben op een stuk waarbij we voluit (90%) moesten pas in de laatste 50m ingehaald (GRRRRRRRRRRRR). Moet de data nog bekijken, maar hoorde van de persoon die me inhaalde dat we 5:06/km liepen. HEERLIJK om even voluit te gaan en te merken dat het lijf het nog niet helemaal verleerd is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:44 schreef slacker_nl het volgende:
Omkleden en richting training, ben zo lui de laatste dagen dat ik benieuwd ben hoe het gaat...
Nu benen in de lucht, whey erbij en daarna een ijskoud biertje opentrekken. Ik geef mezelf een 10.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mooi rondje! Leuke foto's ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat een mooie loopavond! Prachtig weer en die benauwde hitte is ook weg. Vanavond een geweldig afwisselende route gelopen. Veel trail met weinig hoogtemeters, daarna de klimmetjes gepakt om de St. Jansberg over te komen. Wie die omgeving niet kent en in de buurt is zou zijn/haar loopschoenen mee moeten nemen. Het is een van de allermooiste hardloopomgevingen hier in de buurt:
[ afbeelding ]
Na de Jansberg een wat saaier stukje verhard om door Plasmolen en Middelaar richting de Maas te lopen. Van daar tot Cuijk is onverhard. Vanaf Cuijck loop je over en langs de Maasdijk richting Mook. Maar eerst even gestopt om de zon achter de kerk van Cuijk, aan de overkant van de Maas, onder te zien gaan.
[ afbeelding ]
Daarna weer verder langs de Maas, door Mook, over de dijk langs Molenhoek, terug naar Malden.
Ik heb al die tijd de verleiding kunnen weerstaan om op mijn Garmin te kijken, en geprobeerd puur op gevoel ontspannen te lopen. Thuisgekomen bleek het een loop van 21,5km @5:40/km te zijn geworden.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
wauw @ omgeving, foto van zon en tijd+afstand.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb al die tijd de verleiding kunnen weerstaan om op mijn Garmin te kijken, en geprobeerd puur op gevoel ontspannen te lopen. Thuisgekomen bleek het een loop van 21,5km @5:40/km te zijn geworden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:56 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
kinvara! Duidelijk! Maar ik ben daar sowieso een grote fan van.Kinvara ben ik ook groot fan van! Maar de Mirage's heb ik nog niet uitgeprobeerd, dus die verleiding is ook groot.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een Kinvara aan de ene voet, een Mirage aan de andere?![]()
Ik had vanavond een soortgelijk dilemma: Kinvara of Virrata. Het is Kinvara geworden. Voor de Vooroever neig ik naar de Virrata, maar ik neem denk ik allebei mee.
Vooroeverloop gaat op de Omni's, Amsterdam wil ik op de Mirage's gaan lopen. Ik wil sowieso uiteindelijk helemaal over naar minimalistisch(er), omdat ik dolgelukkig ben met m'n Kinvara's en niet zo heel erg met m'n Omni's. Een HM met 4mm drop is nu nog onverstandig, en aangezien mijn techniek na een km of wat te wensen overlaat en er weer stiekem een haklanding + overpronatie om de hoek komt kijken en m'n voeten wat moe worden, de Mirage's erbij. En daarna zie ik wel weer verderOver een maand een FiveFinger clinic, ik ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden!
![]()
Heb je de nieuwe of de oude Mirage? De nieuwe Mirage heeft net als de Kinvara 4mm drop. Ik heb de oude gehad met 8mm en dat waren heerlijke schoenen, maar de overstap naar de 4mm van de Kinvara was behoorlijk belastend voor mijn kuiten.
[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 22:26:28 ]![]()
Alle Mirage's hebben toch 4mm drop? Voor zover ik weet de 2 en 3 in ieder geval. Daarom werden ze me afgeraden bij de hardloopwinkel voor lange afstanden. Na de Vooroeverloop ga ik m'n afstand op 4mm drop verder uitbouwen, zodat ik in Amsterdam als het goed is met vertrouwen aan de start kan staan. De Omni's hebben 8mm, wat ik ook prima vind, maar ze voelen zo lomp en superdempend ofzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heb je de nieuwe of de oude Mirage? De nieuwe Mirage heeft net als de Kinvara 4mm drop.
De Kinvara loop ik al een tijdje met plezier kortere afstanden op, in wedstrijdjes tot 10km. Dat gaat wel prima. De laatste tijd natuurlijk wel gekweld door kuitklachten, maar ik heb niet het idee dat die door de Kinvara's kwamen.![]()
Wat mooi Lastpost!
Morgen begin ik aan het beginnersschema van runinfo dus ik ga weer eens lurken in dit topic![]()
Ik heb nu ook 8mm Saucony echelon 3. Het lijkt makkelijker te lopen dan de 12mm brooks glycerins die ik heb, alleen al omdat ze lichter zijn. Ik deed vanavond 5 op de Saucony en daarna nog 3 op de brooks. Het is wel wennen nog op de Saucony dus die moet ik rustig inlopen.
Ik liep vandaag 5.20min/km op dezelfde hartslag als ik 6min/km doe.
Dus ondanks dat ik niet heel lekker liep, was mijn hartslag en snelheid wel ok.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Wow mooie foto's allemaal!
Het is mij vandaag niet meer gelukt om te lopen, teveel en te laat gegeten door hospiteeravond bij ons thuis. Maar stiekem voel ik mijn spieren ook een beetje van gisteren, dus misschien is het wel beter om morgenochtend te gaan sowieso.
En er komt een atletiekchick in huis, die ziek gespierd was!Wel mooi vind ik dat hoor..
Zo. 10k zit er op.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ik heb het even nagekeken: Je hebt gelijk. Vreemd genoeg heb ik 8mm in mijn hoofd. Ik had de eerste Mirages:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Alle Mirage's hebben toch 4mm drop? Voor zover ik weet de 2 en 3 in ieder geval.
Ik weet dat ik de overstap naar de Kinvara destijds behoorlijk vond tegenvallen. Misschien dat daardoor het idee dat ze meer drop hebben dan de Kinvara zich in mijn brein heeft genesteld?
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 22:39:15 ]![]()
jaaaa mijn vaste trailbos!!! heerlijk lopen inderdaad!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb al die tijd de verleiding kunnen weerstaan om op mijn Garmin te kijken, en geprobeerd puur op gevoel ontspannen te lopen. Thuisgekomen bleek het een loop van 21,5km @5:40/km te zijn geworden.![]()
![]()
langs cuijk boulevard loop ik ook wel eens maar dan vanaf oeffelt en sint agathahome is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ik heb nog opgelet of ik een hond met roze compressiekousen tegenkwam, maar helaasquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:40 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
jaaaa mijn vaste trailbos!!! heerlijk lopen inderdaad!![]()
![]()
langs cuijk boulevard loop ik ook wel eens maar dan vanaf oeffelt en sint agatha![]()
![]()
Sow... m'n vlonderterras is zo goed als af. Nou morgen nog ergens een gaatje vinden voor een hele rustige 5KM en dan uitrusten voor de vooroeverloop.
Hoe is het hier? Heb ik nog wat gemist?![]()
Mijn eerste vakantierondje gelopen, en wat was dat heerlijk![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226959241/2436456
Vanaf het Veerse Meer een stukje bos, stukje duinen, vervolgens een eind de Oosterscheldkering op tot het begin van Neeltje Jans, terug, over het strand en weer door het bos naar de camping.
Inderdaad, Mosselmossel: Zeeland is heerlijk om te lopen![]()
![]()
Wat een snelle en verre loopjes van iedereen vanavond! En in mooie omgeving, nu baal ik toch dat ik niet gegaan ben :pIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
hahahaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb nog opgelet of ik een hond met roze compressiekousen tegenkwam, maar helaas![]()
nee heb deze week nog niet gelopen door mijn achillespees gedoe.
home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Morgen is ook lekker lopen, lekker door de regen waarschijnlijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een snelle en verre loopjes van iedereen vanavond! En in mooie omgeving, nu baal ik toch dat ik niet gegaan ben :p
's ochtends nog droog!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Morgen is ook lekker lopen, lekker door de regen waarschijnlijkIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Morgen lopen, fuck yeah
Ik ga ' s avonds pas, maar ik vind regen niet erg...quote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Niet alleen lurken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:31 schreef Sarabi het volgende:
Wat mooi Lastpost!
Morgen begin ik aan het beginnersschema van runinfo dus ik ga weer eens lurken in dit topic![]()
Meeposten zal je!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Zou kunnen. Wat ik bij de Kinvara's vooral merkte was hoe hard m'n voeten opeens moesten werken ten opzichte van regulier schoeisel. De Mirage's hebben toch nog een stuk meer support, misschien dat daar ook (een deel van) de verklaring ligt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken: Je hebt gelijk. Vreemd genoeg heb ik 8mm in mijn hoofd. Ik had de eerste Mirages:
[ afbeelding ]
Ik weet dat ik de overstap naar de Kinvara destijds behoorlijk vond tegenvallen. Misschien dat daardoor het idee dat ze meer drop hebben dan de Kinvara zich in mijn brein heeft genesteld?
Ik denk dat ik morgen maar wel gewoon op de Kinvara's ga, en de Mirage's laat staan tot na de Vooroever. Ik verwacht dat de Mirage's geen problemen op zouden moeten leveren, maar na m'n avontuurtje op die Asics loop ik deze week toch maar even op sloffen die zich al bewezen hebben.![]()
dat was mijn bike-run-bike rondje van deze week
pfff, nu bier en chips
Ecosia
Owja, vraagje.
Vandaag les 5 gelopen van Evy, over 2 weken start ik met bootcamp (2x in de week een uur) en wil daarnaast ook wel graag blijven lopen. Nu heeft bootcamp ook verschillende stukken lopen & spier/kracht-oefeningen. Als ik daarmee begin heb ik net les 10 van Evy gehad.
Moet ik dan gewoon met 1x in de week Evy aan blijven houden, of zou ik doordat die 2 uur sporten er extra bij zijn gekomen soms een lesje over kunnen/mogen slaan? Wat is verstandig?![]()
dan kan je best wel een lesje evy overslaan hoor5 x per week sporten is dan misschien iets teveel van het goede.
ik zou je normale evy schema aanhouden, maar de dagen dat je bootcamp hebt overslaan in je schema, dan kom je op 1 of misschien soms 2 evy trainingen uit + je bootcampInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dat was ik ook niet van plan hoor, idee is dus zondag/dinsdag bootcamp, donderdag lopen. Heb tussendoor ook nog andere dingen te doen zoals fulltime baan, vrijwilligerswerk, muziekinstrument, leuke dingen doen
Had het meer over de opbouw van Evy, 3 lessen met dezelfde looptijd. Zou ik dan ook 2 lessen kunnen doen en dan al door naar de volgende week?![]()
Mijn advies: Nee, hou het schema aan per week.
Bootcamp en evy zijn verschillende doelen . Met het 1 ga je voor spieren, met het ander voor loopvermogen. De spiergroepen die je met hardlopen gebruikt zullen met bootcamp minder aan bod komen, dus je lichaam moet nog steeds wennen aan de inspanning.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hee lieve mensen ik zit met een vraagje:
Vroeger deed ik vaak aan hardlopen t/m mijn 18e zo'n 2 a 3 keer per week 10 km vond ik gewoon heerlijk, maar op het laatst kreeg ik steeds meer last van mijn rug na en tijdens het lopen. Toen ben ik gestopt, mede omdat ik ging studeren maar ik wil toch wel weer beginnen. Helaas krijg ik nu weer last van mijn rug dus ben ik weer gestopt.
Wat is het slimste om te doen? Toch maar naar de huisarts te gaan? (is helaas wel 2 uur met de trein, moet 'm nog steeds omzetten eigenlijk..:@ ) Of zouden schoenen van een professionele winkel al veel op kunnen lossen?![]()
Sowieso je huisarts nu overzetten, wat als je ineens echt dringend er naar toe moet?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Paapje het volgende:
Vroeger deed ik vaak aan hardlopen t/m mijn 18e zo'n 2 a 3 keer per week 10 km vond ik gewoon heerlijk, maar op het laatst kreeg ik steeds meer last van mijn rug na en tijdens het lopen. Toen ben ik gestopt, mede omdat ik ging studeren maar ik wil toch wel weer beginnen. Helaas krijg ik nu weer last van mijn rug dus ben ik weer gestopt.
Wat is het slimste om te doen? Toch maar naar de huisarts te gaan? (is helaas wel 2 uur met de trein, moet 'm nog steeds omzetten eigenlijk..:@ ) Of zouden schoenen van een professionele winkel al veel op kunnen lossen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ok, dankjequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:33 schreef Jumparound het volgende:
Mijn advies: Nee, hou het schema aan per week.
Bootcamp en evy zijn verschillende doelen . Met het 1 ga je voor spieren, met het ander voor loopvermogen. De spiergroepen die je met hardlopen gebruikt zullen met bootcamp minder aan bod komen, dus je lichaam moet nog steeds wennen aan de inspanning.Dan kan iig alsnog met een beetje mazzel Evy af hebben voor ik op vakantie ga... duurt nog 3.5 maand
Zou wel tof zijn.
![]()
Is ook zo, ga het deze week nog doen! Maar dan daarna toe gaan met mijn klachten? Als ik niet hardloop heb ik er geen last van en zit gewoon met het idee in mijn hoofd dat je pas naar een huisarts gaat als er echt iets ergs is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sowieso je huisarts nu overzetten, wat als je ineens echt dringend er naar toe moet?![]()
fysio ligt meer voor de handquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:43 schreef Paapje het volgende:
[..]
Is ook zo, ga het deze week nog doen! Maar dan daarna toe gaan met mijn klachten? Als ik niet hardloop heb ik er geen last van en zit gewoon met het idee in mijn hoofd dat je pas naar een huisarts gaat als er echt iets ergs is.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Door deze opmerking ben ik wel benieuwd waar je nu op loopt dan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Paapje het volgende:
Of zouden schoenen van een professionele winkel al veel op kunnen lossen?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Een paar asics die ik een tijd geleden heb gekocht van rond de 50,- eu in een normale sportwinkel. Had en heb nu misschien nog steeds het beginners enthousiasme dat je gewoon hardloopschoenen aan moet trekken en moet gaan rennen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Door deze opmerking ben ik wel benieuwd waar je nu op loopt dan.
Maar nieuwe schoenen moet ik dan sowieso, maar daarna kijken hoe het gaat of eerst naar de fysio?![]()
Het kan met zoiets nooit kwaad om een arts te raadplegen. Maar goede schoenen zijn eigenlijk voor alle delen van je lichaam belangrijk. Dus dat is waarschijnlijk sowieso de eerste stap die je zal moeten nemen. En ga dan wel naar een gespecialiseerde winkel zoals Runners World, waar ze ook met een camera naar de looptechniek kijken en je dus een beter advies kan krijgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Paapje het volgende:
Wat is het slimste om te doen? Toch maar naar de huisarts te gaan? (is helaas wel 2 uur met de trein, moet 'm nog steeds omzetten eigenlijk..:@ ) Of zouden schoenen van een professionele winkel al veel op kunnen lossen?
Als ik mensen zie hardlopen op de meest vreselijke gympen (of 5-euro schoentjes van de Scapino), gaat het bij mij al pijn doen...
Heb zelf net m'n oude schoenen vervangen door nieuwe. En wat een verschil. Terwijl het wel goede kwaliteit schoenen waren en ze er nog niet eens overdreven slecht uit zagen. Goede schoenen die nog niet zijn "platgelopen" maken een wereld van verschil!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Hartstikke bedankt! Volgens mij zit er ook een Runners World in Delft, dus ga daar ook binnenkort even langs.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:04 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Het kan met zoiets nooit kwaad om een arts te raadplegen. Maar goede schoenen zijn eigenlijk voor alle delen van je lichaam belangrijk. Dus dat is waarschijnlijk sowieso de eerste stap die je zal moeten nemen. En ga dan wel naar een gespecialiseerde winkel zoals Runners World, waar ze ook met een camera naar de looptechniek kijken en je dus een beter advies kan krijgen.
Als ik mensen zie hardlopen op de meest vreselijke gympen (of 5-euro schoentjes van de Scapino), gaat het bij mij al pijn doen...
Heb zelf net m'n oude schoenen vervangen door nieuwe. En wat een verschil. Terwijl het wel goede kwaliteit schoenen waren en ze er nog niet eens overdreven slecht uit zagen. Goede schoenen die nog niet zijn "platgelopen" maken een wereld van verschil!![]()
Last van je rug kan komen door een verkeerde houding, gebrek aan kracht in je bekken. Schoenen zijn niet de eerste dingen waar ik aan denk. Zoek een fysio op of een bewegingsdeskundige, of een sportarts.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh, ja, disclaimer: ik ben geen deskundige.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:08 schreef slacker_nl het volgende:
Last van je rug kan komen door een verkeerde houding, gebrek aan kracht in je bekken. Schoenen zijn niet de eerste dingen waar ik aan denk. Zoek een fysio op of een bewegingsdeskundige, of een sportarts.
Een deskundige raadplegen (arts/fysio/...) is inderdaad het beste advies.
Maar dat betekent niet dat een belangrijke basis niet ook belangrijk is. Goede schoenen is voor iedereen belangrijk, of je nu wel of niet snel ergens last van hebt. En met goede schoenen bedoel ik schoenen die het beste bij je passen. En dat kan enorm verschillen per persoon.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Whoaa, zaterdag is er een SPIbelt stand. Must.. Resist!
Ben bang dat het een vrij prijzig dagje gaat worden, hehe. Wil een singlet/shirt van het evenement, sokken en er zijn stands met zonnebrillen en dus de SPIbelt.
Maar, ik zou geen echte Nederlander zijn als ik niet voor de freebies zou gaan. Samples![]()
![]()
Gisteren zag ik nog iemand een stukje hardlopen op slippers. En dan gewoon van die teenslippers. Weet niet of dit serieus was of gewoon een stukje voor de lol. Het was rond een recreatieplas.![]()
Gewoon je schoenen weggooien en op blote voeten gaan rennen, schijnt ook beter te zijn voor je rug.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:06 schreef Paapje het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt! Volgens mij zit er ook een Runners World in Delft, dus ga daar ook binnenkort even langs.
Oja, dan wel heel rustig opbouwen, je loopstijl aanpassen en core-trainingen gaan doen.
Niet toevallig xero-shoes of ander soort van huarache-look-a-like? Of echt gewoon helemaal niets om de hak heen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gisteren zag ik nog iemand een stukje hardlopen op slippers. En dan gewoon van die teenslippers. Weet niet of dit serieus was of gewoon een stukje voor de lol. Het was rond een recreatieplas.
Dat laatste lijkt me niet echt fijn rennen nee, understatement.
[ Bericht 29% gewijzigd door Jero_nimo op 07-08-2013 06:22:49 ]![]()
Mijn advies, ga niet naar een professionele winkel om je gedempte schoenen te laten aanmeten. Demping heeft een mens helemaal niet nodig, het zorgt in veel gevallen voor een verkeerde loopstijl en daarmee blessures. Zorg dat je houding en looptechniek goed is. Kijk eens voor een workshop natural/barefoot/fivefinger bij je in de buurt, kost vaak maar een paar tientjes en kunnen je al goed opweg helpen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:34 schreef Paapje het volgende:
Wat is het slimste om te doen? Toch maar naar de huisarts te gaan? (is helaas wel 2 uur met de trein, moet 'm nog steeds omzetten eigenlijk..:@ ) Of zouden schoenen van een professionele winkel al veel op kunnen lossen?
Daarnaast kan een fysio je natuurlijk ook helpen met je houding en spierversterkende oefeningen.
Succes en vooral veel plezier![]()
![]()
die krijg je normaal gsproken, maar ik heb er altijd een paar op reserve meequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:13 schreef runninglinda het volgende:
[..]
Moet je zelf speldjes meenemen of zitten die bij t startnummer (sorry ben nog al een stresskip)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
zo direkt mijn eerste LDL van deze week en morgen waarschijnlijk op bedevaart naar Scarabee'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
M'n keuken voelt al lekker koelEn de zon schijnt niet
Even ontbijt een beetje laten zakken, omkleden en gaan.
![]()
I race you!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:05 schreef hatsaflats het volgende:
M'n keuken voelt al lekker koelEn de zon schijnt niet
Even ontbijt een beetje laten zakken, omkleden en gaan.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wel lopend dan hequote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
zo direkt mijn eerste LDL van deze week en morgen waarschijnlijk op bedevaart naar Scarabee. Maar veel plezier, bij allebei de activiteiten! Moet je stream even aanspreken, misschien wil die dan nog wel een terrasje pakken na scarabee.
![]()
heb ik het al over gehad met hem maar die lamzak vind werken belangrijkerquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Wel lopend dan he. Maar veel plezier, bij allebei de activiteiten! Moet je stream even aanspreken, misschien wil die dan nog wel een terrasje pakken na scarabee.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jij gaat voor een LDL en ik voor een klein rondje huppelen met een paar miniversnellinkjes. Qua afstand win je sowieso, en waarschijnlijk qua snelheid ook nog.quote:![]()
plan is van Enkhuizen naar de helft van de dijk naar Lelystad te lopen en dan terugquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:15 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Jij gaat voor een LDL en ik voor een klein rondje huppelen met een paar miniversnellinkjes. Qua afstand win je sowieso, en waarschijnlijk qua snelheid ook nog.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is wel een eind. Ik doe een rondje Oudorperpolderquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
plan is van Enkhuizen naar de helft van de dijk naar Lelystad te lopen en dan terug![]()
![]()
told ya! Volgende week dat rondje samen doen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:46 schreef GlenHighland het volgende:
Mijn eerste vakantierondje gelopen, en wat was dat heerlijk![]()
http://www.endomondo.com/workouts/226959241/2436456
Vanaf het Veerse Meer een stukje bos, stukje duinen, vervolgens een eind de Oosterscheldkering op tot het begin van Neeltje Jans, terug, over het strand en weer door het bos naar de camping.
Inderdaad, Mosselmossel: Zeeland is heerlijk om te lopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gisteravond rustig rondje gelopen met mn vriendin. Ging prima en het weer was in tegenstelling tot de afgelopen tijd erg lekker.
http://www.endomondo.com/workouts/226941955/11529244![]()
fixedquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
plan is van Enkhuizen naar de helft van de dijk naar Lelystad te lopen en dan terug zwemmen.
Ecosia
gisteravond was een rondje wat me er aan herinnerde waarom ik zo graag hardloop
Oke, het was maar 10 kilometer, maar het was zo fijn
Ecosia
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
heb ik het al over gehad met hem maar die lamzak vind werken belangrijker![]()
![]()
Afstand boeit toch niet als je met een grote smile op je smoel terugkomtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:03 schreef Jumparound het volgende:
gisteravond was een rondje wat me er aan herinnerde waarom ik zo graag hardloop
Oke, het was maar 10 kilometer, maar het was zo fijn
Ik zou even langs en dokter gaan en oppassen met lopen als je aan een kant pijn hebt die je beperkt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:50 schreef Grutsk het volgende:
Net weer een rondje gelopen, schade: 1 slak waarvan ik dacht dat het een eikel was. Helaas deed de krak anders vermoeden.
Ik loop al zo'n 3 lessen rond met pijn in mijn rechterbeen. Het begint in mijn lies en eindigt in mijn enkel en bovendien brandt de zool van mijn voet. Het is niet zo dat ik niet verder kan lopen, maar het doet wel zeer en ik kan niet zo snel lopen als ik zou willen. Iemand een idee wat ik moet doen?“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
en weer een stukje van mn bucketlist geschrapt, de stichtse brug bij Huizenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:11 schreef Guard het volgende:
[..]
Afstand boeit toch niet als je met een grote smile op je smoel terugkomt
Ecosia
Nieuwe schoenen update deel "de ochtend erna": trap kunnen lopen zonder pijn. Enkel wel wat aan het mopperen maar dat komt misschien ook door de evenwicht-oefeningen die ik nu doe.
Morgen mag ik weer![]()
![]()
dokter? fysio! En het liefst 1 die hardlooptquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:16 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik zou even langs en dokter gaan en oppassen met lopen als je aan een kant pijn hebt die je beperkt.
Ecosia
Zo, dat was een lekker ochtendloopje! 13 km.
Ik ging voor het eerst sinds lange tijd weer eens met muziek lopen, maar zoals ik al vreesde werd ik zoveel opgezweept door de muziek dat het niet echt mogelijk was om rustig met lage hartslag te lopenVolgende loopje deze week moet echt een langzame duurloop zijn na deze 2 trainingen.
Had ook nog een sprintje gedaan langs het kanaal waar we met roeien altijd coachen van een km, maar het ging niet echt lekker, had toen al 9km gehad en er was ook wind tegen (ik deed 4.25 over die km). Toch nog maar eens terug om die 4.00 te halen
http://www.endomondo.com/workouts/227080184/11367364Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Idem. Vandaag weer een nieuwe kans .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef Daywalk3r het volgende:
5k op mijn nieuwe en kleine 3k op mijn iets minder nieuwe schoenen gedaan. Ging niet heel lekker. Laatste weken al wat moeilijker. Het zal de warmte zijn.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Nou, dat ging eindelijk weer eens vrij aardig. Toch nog 5.68km gehobbeld, met elke kilometer een klein versnellinkje. Na m'n eerste versnellinkje kwam ik m'n trainer tegen, dus even een stukje meegewandeld en een praatje gemaakt omdat al even niet ben wezen trainen. Nouja, alles ging wel aardig eigenlijk. Begin van de 4km (dat was m'n eigenlijke doel voor vandaag) nog even een klein stukje gesprint en weer naar huis gehobbeld. Wel blij dat ik vrij op tijd de deur uit ben gegaan, het werd nu alweer benauwder buiten.
O, en het zijn m'n Kinvara's geworden, om zeker te weten dat als het kut zou gaan het niet aan de schoenen zou liggen.![]()
Na 3 weken vakantie, slecht eten en teveel alcohol is hardlopen ineens heeeel zwaar. Ik dacht dat ik dood ging. 5k wel afgemaakt, maar vraag me niet hoe.![]()
Positief zijn he! Het ging gewoon goed dus dan mag je dat ook wel eens tegen jezelf zeggen. En van tevoren al denken dat het misschien kut gaat, helpt ook niet echtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:47 schreef hatsaflats het volgende:
Nou, dat ging eindelijk weer eens vrij aardig. Toch nog 5.68km gehobbeld, met elke kilometer een klein versnellinkje. Na m'n eerste versnellinkje kwam ik m'n trainer tegen, dus even een stukje meegewandeld en een praatje gemaakt omdat al even niet ben wezen trainen. Nouja, alles ging wel aardig eigenlijk. Begin van de 4km (dat was m'n eigenlijke doel voor vandaag) nog even een klein stukje gesprint en weer naar huis gehobbeld. Wel blij dat ik vrij op tijd de deur uit ben gegaan, het werd nu alweer benauwder buiten.
O, en het zijn m'n Kinvara's geworden, om zeker te weten dat als het kut zou gaan het niet aan de schoenen zou liggen.
Morgenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:45 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Idem. Vandaag weer een nieuwe kans .Vanavond sportschool.
Idd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Positief zijn he! Het ging gewoon goed dus dan mag je dat ook wel eens tegen jezelf zeggen. En van tevoren al denken dat het misschien kut gaat, helpt ook niet echtJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben al heel erg hard m'n best aan het doen met positief denken voor zondagquote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Positief zijn he! Het ging gewoon goed dus dan mag je dat ook wel eens tegen jezelf zeggen. En van tevoren al denken dat het misschien kut gaat, helpt ook niet echtDat moet al uit m'n tenen komen
![]()
![]()
Ja, ik zie ook dat je het echt probeert! Maar ik heb als roeicoach best veel ervaring met negatieve gedachtenspiralen die tot fysieke stress lijden, dus ik wilde nog even benadrukken hoe belangrijk het is om elke training met een schone lei te beginnen. Ik heb er ook wel wat sportpsychologische artikelen over liggen als je dat interessant vindt!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ben al heel erg hard m'n best aan het doen met positief denken voor zondagDat moet al uit m'n tenen komen
21km hardlopen met leuke fokkers. Niks negatiefs aan hoor
Dit rondje (of een ander), lijkt me leuk. Moeten we doen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
told ya! Volgende week dat rondje samen doen?![]()
Oh, ja, dat vind ik wel interessantquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik zie ook dat je het echt probeert! Maar ik heb als roeicoach best veel ervaring met negatieve gedachtenspiralen die tot fysieke stress lijden, dus ik wilde nog even benadrukken hoe belangrijk het is om elke training met een schone lei te beginnen. Ik heb er ook wel wat sportpsychologische artikelen over liggen als je dat interessant vindt!Ik merk ook wel dat m'n mindset de laatste tijd niet helemaal goed is, maar dat ik m'n training de laatste tijd ook gewoon niet leuk vind - geen intervalletjes
als ik weer hersteld ben van de HM wel weer
- en dat helpt ook niet mee. Maargoed, komt allemaal wel weer goed. Ik probeer zo min mogelijk op te zien tegen die 21km en focus me vooral op dat ik daarna weer lekker snelheidswerk mag gaan doen.
21km is ver.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:34 schreef Daywalk3r het volgende:
21km hardlopen met leuke fokkers. Niks negatiefs aan hoor![]()
Zo, ik zie dat er zondag wel 10 van hier een HM gaan lopen daar! Voor wie is het allemaal de eerste keer?![]()
Zo voorbij johquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oh, ja, dat vind ik wel interessantIk merk ook wel dat m'n mindset de laatste tijd niet helemaal goed is, maar dat ik m'n training de laatste tijd ook gewoon niet leuk vind - geen intervalletjes
als ik weer hersteld ben van de HM wel weer
- en dat helpt ook niet mee. Maargoed, komt allemaal wel weer goed. Ik probeer zo min mogelijk op te zien tegen die 21km en focus me vooral op dat ik daarna weer lekker snelheidswerk mag gaan doen.
[..]
21km is ver.
Nou koeriertje, kom eens gauw met je helmcamera. Ik zit al twee uur in mijn hardloopkleren op je te wachten en nu regent het niet zo hard, dus ik wil de deur uit....![]()
Nou ik heb lekker weer uitgekozen voor mijn eerste keer hardlopen in lange tijd....
Het ging ook helemaal niet lekkerkreeg al snel last van mijn heup en tijdens het laatste stuk rennen schoot er echt iets verkeerd dus ik heb het niet helemaal af kunnen maken.
Voor de volgende keer maar goede warm up oefeningen voor mijn heup zoeken.
Verder wel trots dat ik gegaan ben maar gefrustreerd dat ik het niet helemaal af heb kunnen maken.![]()
De afstand is voor Hats de eerste keer, voor Stream, Swets en Arquero de eerste wedstrijd op deze afstand. Voor zover ik weet in ieder geval.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, ik zie dat er zondag wel 10 van hier een HM gaan lopen daar! Voor wie is het allemaal de eerste keer?![]()
![]()
Is het geen lekker weer? Hier was het prima!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:
Nou ik heb lekker weer uitgekozen voor mijn eerste keer hardlopen in lange tijd....
Het ging ook helemaal niet lekkerkreeg al snel last van mijn heup en tijdens het laatste stuk rennen schoot er echt iets verkeerd dus ik heb het niet helemaal af kunnen maken.
Verder wel trots dat ik gegaan ben maar gefrustreerd dat ik het niet helemaal af heb kunnen maken.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Regen, regen en nog eens regen.
Straks komt er ook nog onweer aan dus leek me wel slim om nu te gaan lopen.
Maar de regen was niet zo vervelend.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:
Verder wel trots dat ik gegaan ben maar gefrustreerd dat ik het niet helemaal af heb kunnen maken.
Een helmcamera!? Kun je daar dan ook filmpjes mee maken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou koeriertje, kom eens gauw met je helmcamera. Ik zit al twee uur in mijn hardloopkleren op je te wachten en nu regent het niet zo hard, dus ik wil de deur uit....![]()
Dat lijkt me het hele doelquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Een helmcamera!? Kun je daar dan ook filmpjes mee maken?
Misschien alleen foto's hé? Vandaar mijn vraag.quote:
Don't push me too hard, ik ben aan vakantie toe![]()
Verstand komt met de jaren...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:28 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Zijn post in het topic hiervoor over dat hij met de snelle ploeg meeging en hij het redelijk bij kon houden en dat hij gaat eenmalig met de snelle ploeg mee wil en 2 keer met de langzame (geloof ik) getuigt ervan dat hij bewust omgaat met het lopen.
Maandag inderdaad met de snellere groep meegeweest. En hoewel dat prima ging, moest ik toch duidelijk wat meer m'n best doen dan bij de langzamere groep.
Dus vandaag ga ik weer lekker met de langzamere groep mee.
En dan, omdat het toevallig zo uitkomt, even een paar dagen rust en zondag een leuke sociale 5km loop/event.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ja, het is inderdaad om filmpjes te maken. Mijn man gaat vanaf zaterdag een week door de Alpen motorrijden en heeft die daarvoor besteld.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Een helmcamera!? Kun je daar dan ook filmpjes mee maken?
Misschien dat ik hem straks met hardlopen wel even op mijn kop bind om te testen, maar dat zal wel niet zo spectaculair zijn......![]()
En heb je die vakantie binnenkort?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Misschien alleen foto's hé? Vandaar mijn vraag.
Don't push me too hard, ik ben aan vakantie toe
Was jij trouwens pas niet geweest, ik herinner me hardlopende foto's op een boulevard ergens? Of is dat al weer maanden geleden..... de tijd gaat ook zo hard.![]()
Ik ben net geweest, eindelijk weer lekkere afstand kunnen lopenquote:![]()
Note to self *prestaties gaan hard achteruit boven de 22 graden*Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Op zich met hardlopen ook best leuk. Deze meneer maakt leuke fimpjesquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En heb je die vakantie binnenkort?
Was jij trouwens pas niet geweest, ik herinner me hardlopende foto's op een boulevard ergens? Of is dat al weer maanden geleden..... de tijd gaat ook zo hard.
Klopt, dat was eind mei, 1 weekje. Ben er gewoon WEER aan toe, 23 aug 2 weken vrij
![]()
Maar het is gewoon ook takke-druk op mijn werk.
Loopze vandaag!![]()
Nog 2 weekjes bikkelen en dan kun je welverdiend vakantievieren en biertjes drinken!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Op zich met hardlopen ook best leuk. Deze meneer maakt leuke fimpjes
Klopt, dat was eind mei, 1 weekje. Ben er gewoon WEER aan toe, 23 aug 2 weken vrij
![]()
Maar het is gewoon ook takke-druk op mijn werk.
Loopze vandaag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]haha ik heb ook een surfspot account... Tempting...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Nog 2 weekjes bikkelen en dan kun je welverdiend vakantievieren en biertjes drinken!Ik ga naar Frankrijk, dus ik denk dat mijn lichaam voor 1 week weer even mag wennen aan wijntjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Keep the happy![]()
![]()
Doen we! Ik laat vant weekend of begin volgende week wel weten wanneer ik kanquote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:35 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Dit rondje (of een ander), lijkt me leuk. Moeten we doen!Ik wil ook naar Frankrijk! Maar ik moet nog drieënhalve week wachtenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ga naar Frankrijk, dus ik denk dat mijn lichaam voor 1 week weer even mag wennen aan wijntjes![]()
Keep the happy
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vanavond lekker op het strand rennen! Nou hopen dat het dan alweer droog is...Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:08 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Doen we! Ik laat vant weekend of begin volgende week wel weten wanneer ik kan
[..]
Ik wil ook naar Frankrijk! Maar ik moet nog drieënhalve week wachtenEn ga je ook?
![]()
ben je al terug?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat is wel een eind. Ik doe een rondje Oudorperpolder'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Beetje bij de les blijven hequote:
Swets heeft al eens 21km gelopen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:52 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
De afstand is voor Hats de eerste keer, voor Stream, Swets en Arquero de eerste wedstrijd op deze afstand. Voor zover ik weet in ieder geval.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
ik lees selectiefquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:24 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Allang al. Ik heb zelfs al een miniverslagje geschreven!
vakantie vieren valt niet mee.
plannen om morgen naar Scarabee te gaan komen al in het gedrang omdat ik een txt kreeg: "ga je morgen mee naar de Bosloop in Schoorl?"'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is nog veel erger dan dat je er gewoon overheen had gelezen!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik lees selectief
vakantie vieren valt niet mee.
plannen om morgen naar Scarabee te gaan komen al in het gedrang omdat ik een txt kreeg: "ga je morgen mee naar de Bosloop in Schoorl?"
Bosloop in Schoorl, die moet ik de 29e lopen volgens m'n trainingsschemaEn vorige week eigenlijk ook.
![]()
Kloptquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:58 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
In training ja, niet in wedstrijd toch?Ik zie inderdaad dat ik beter had moeten lezen
Ik weet dat het een hardlooptopic is, maar toch ff iets anders. Heb zojuist een mountainbike besteld *happy is*![]()
![]()
topicvervuilingquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:57 schreef CRX_master het volgende:
Ik weet dat het een hardlooptopic is, maar toch ff iets anders. Heb zojuist een mountainbike besteld *happy is*
[ afbeelding ]
alvast veel plezier er mee!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
wel effe fatsoenlijke pedalen eraan he?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:57 schreef CRX_master het volgende:
Ik weet dat het een hardlooptopic is, maar toch ff iets anders. Heb zojuist een mountainbike besteld *happy is*
[ afbeelding ]
Verder: Nice
* SEMTEX wacht tot de bui voorbij isMietje
SPD bedoel je? Ik ga eerst ff wennen aan de fiets voor ik dat doe, maar dat komt. Heb wel meteen de schoenen erbij gekocht voor SPD.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:02 schreef Guard het volgende:
[..]
wel effe fatsoenlijke pedalen eraan he?
Verder: Nice![]()
Want 21 km in een training is korterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:58 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
In training ja, niet in wedstrijd toch?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je loopt meestal langzamerquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:19 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Want 21 km in een training is korter
Tenzij je standaard langzaam loopt (true story).quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Het is nou ook weer niet zo dat je een lekkere sprint gaat trekken bij een halve marathonquote:
Nou ja, ik heb mijn halve marathon vrij constant gelopen op 5.29/km, en in trainingen loop ik dat alleen bij interval of tempoloopjes. Duurlopen altijd tussen 05:50 en 07:00.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is nou ook weer niet zo dat je een lekkere sprint gaat trekken bij een halve marathonIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
idd SPD. en dat is trouwens ook het meeste wennen aan de hele fiets, de SPD pedalenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:08 schreef CRX_master het volgende:
[..]
SPD bedoel je? Ik ga eerst ff wennen aan de fiets voor ik dat doe, maar dat komt. Heb wel meteen de schoenen erbij gekocht voor SPD.
Gelukkig geen race fiets.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:57 schreef CRX_master het volgende:
[ afbeelding ]Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hoezo!?quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Eikels op die dingen.quote:Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Onzin, het gaat gewoon hard en daar moeten sommige mensen wat meer op anticiperen. Je gaat ook niet voor een auto lopen. Wat wel zo is, sommige wielrenners gaan op de verkeerde soort wegen rijden, dat is echt niet handig.quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: