Tips:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En dat alleen met wassen en Red Mist. Binnenkort maar eens een hele beurt geven! Dan is ie nog glimmender.
Had ook even mn stoelen schoongemaakt, witte doek waarmee ik het afnam was aan t einde koffie-met-melk-bruin.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:16 schreef JohnB52 het volgende:
Zit er nou werkelijk zo'n kleurverschil in de voorstoelen?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:51 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Red mist is heerlijk om de lak weer even een leuke boost te geven. Wat ga je doen als je hem de volgende keer weer onder handen neemt? Kleien, licht polijsten, glaze en wax?
Ik zou beginnen met glas scrub, eraser of polijsten met oranje/geel en mezzo of inizio (of iets gelijkwaardig van een ander merk). Je kan altijd daarna nog die glas polish pads kopen, kijk dan ook even op het carclean forum, daar zit iemand met een Clio die zijn achterruit daarmee gedaan heeft en een goede show-off gemaakt heeft.quote:Op maandag 5 augustus 2013 14:18 schreef JohnB52 het volgende:
Of n nieuwe ruit. Kost me 75 euro, en in deze zit toch al steenslag...
Met de producten die jij noemt zou het misschien lukken...
Lol echt? Heb je daar een foto van? Glas verkleurd namelijk niet zo makkelijk.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:50 schreef JohnB52 het volgende:
Help:
Vrouw had de voorruit met APC schoongemaakt, maar dat lijkt nu in de ruit getrokken te zijn...
Hoe krijg ik dat weer schoon?
Gewoon lekker met de hand aanbrengen...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:29 schreef jitzzzze het volgende:
Hoe kan je trouwens makkelijk wax uit een panelpotje op je 6" pad krijgen?
Tsja. Wat zal ik zeggen. Tis een gemiddelde poetser denk ik.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ik en delano hadden ook nog wat gevraagd!
Daarmee help ik niet mijn onlangs gepolijste dak + motorkap om zeep?quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:11 schreef Goddelijker het volgende:
Overdaad shampoo en rondje PB Prof Polish.
"Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen. "quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarmee help ik niet mijn onlangs gepolijste dak + motorkap om zeep?
En die doe je op een zwarte pad (zonder cutting factor)?quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
"Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen. "
Yes.quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En die doe je op een zwarte pad (zonder cutting factor)?
Jup, dus koop het alternatief van Monello of Gyeon.quote:Op zondag 8 december 2013 18:27 schreef JohnB52 het volgende:
IronX is uit het assortiment bij carclean volgens mij?
WD40 heb ik liggen, ook aceton en stickerverwijderaar, ga ik eerst maar eens proberen.
Of chemical Guys D-Conquote:Op zondag 8 december 2013 18:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jup, dus koop het alternatief van Monello of Gyeon.![]()
Stickerverwijderaar zou ik als last resort bewaren, weet niet wat dat doet met je lak.
Of zoek een zekere waxworld, die verkoop wel CarProquote:
Thanks. Zit er nog een merkbaar verschil tussen de verschillende producten en merken? Ik ben er totaal niet in thuis namelijk...quote:Op maandag 16 december 2013 12:56 schreef JohnB52 het volgende:
Dan heb je in ieder geval de binnenkant niet goed schoon gemaakt.
Beste doe je dat in de zon, zodat je ziet dat je de strepen weghaalt. Bijvoorbeeld met microvezeldoekje
http://www.carclean.nl/pr(...)_Glas/Ruitenreiniger
Hier staan ruitenreinigers
http://www.carclean.nl/pr(...)polishers_en_sealers
Hier de polishers en sealants
Er zal vast wel verschil in zitten.quote:Op maandag 16 december 2013 13:04 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Thanks. Zit er nog een merkbaar verschil tussen de verschillende producten en merken? Ik ben er totaal niet in thuis namelijk...
quote:Op maandag 16 december 2013 12:34 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren lekker mijn auto eens gewassen, voor het eerst sinds ik hem gekocht heb.
Dus heb hem eindelijk naar mijn eigen zin schoon kunnen maken.
Zitten toch wel paar 'mindere' plekken op met krasjes. Dus die na de winter keer polijsten.
En moet hem ook een keer kleien, want de lak is vrij ruw, je voelt de troep zitten op/in de lak.
Renault Clio 3, metallic zwart. Met de nodige swirls en ruwe lak, dus van de zomer keer leuke dag er aan besteden.quote:Op maandag 16 december 2013 20:09 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]![]()
Wat is de nieuwe wagen geworden voor een? Beetje leuke wagen om te detailen?
Heb hem van 't weekend wel gewassen en gewaxt, ramen in de Rain-X, auto in de PB's EX-P:quote:Op woensdag 18 december 2013 07:03 schreef mithrandirrr het volgende:
Nice! Kan je lekker je gang gaan
Ziet er al beter uit, maar van de zomer keer goede behandeling.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dat is mijn verlanglijstje, behalve de autoshampoo van Autoglymn heb ik niks (meer want alles is alweer op)quote:Op zondag 2 februari 2014 11:21 schreef jitzzzze het volgende:
Ik snap niet zo goed wat je vraag nou is![]()
Wat is je doel, wat heb je nog liggen en wat wil je erbij kopen?
Ah, op die fietsch.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:25 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nou dat is mijn verlanglijstje, behalve de autoshampoo van Autoglymn heb ik niks (meer want alles is alweer op)
Ook geen polijstmachine, dus die moet ook nog.
Begin dan eens met de hand te polijsten. Zo kom je erachter of je het leuk vind, en hoef je niet te investeren in een machine. Plus, zonder ervaring direct met een machine aan de slag gaan is ook een bepaald risico nemen.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:30 schreef JohnB52 het volgende:
Machinaal nog niet,
Vroeger wel eens een wagen gepoetst, maar "expert" , nee moet nog veel leren.
Ho, ik heb al genoeg gepoetst met de hand, dus leuk vind ik het wel, en nog leuker als je t met zn 2en doet.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Begin dan eens met de hand te polijsten. Zo kom je erachter of je het leuk vind, en hoef je niet te investeren in een machine. Plus, zonder ervaring direct met een machine aan de slag gaan is ook een bepaald risico nemen.
Ik zou je willen aanraden om:
- een witte, een oranje en een zwarte/rode handpad te kopen.
- Autoglym SRP doet het erg goed op rode auto's.
- En een paste wax. Poorboys Natty's is niet duur, kan je in de zon gebruiken en is gewoon een goede wax.
Je lijstje voor droogdoek, kleiset en wasmitt is prima. Denk ook aan twee (of drie emmers, mag van de bouwmarkt) en iets (borstel of mitt) voor je velgen. Je wilt niet dezelfde mitt gebruiken voor je lak en je velgen.
En denk aan meer doeken, drie is wel weinig. Reken per stap (polijsten, glazen & wax) minimaal 1 doek, maar je moet er ook een paar reserve hebben voor als je er 1 laat vallen. Dat laatste geld ook voor de handpads.
Ah, dat had ik nog niet zo begrepen. Maar steek dan iets extra poen in een DAP900. Een 500 is prima hoor, heb er zelf ook één. Maar je kan nooit genoeg power hebben.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ho, ik heb al genoeg gepoetst met de hand, dus leuk vind ik het wel, en nog leuker als je t met zn 2en doet.
Dus zo een machine moet er wel komen :-)
Emmertjes heb ik al, en n hele voorraad MF doeken van de action/lidl enzovoort.
Dus machine mag er wel komen. Heb ook nog een steel grey saab 9-3, en een vriend van mij heeft een nissan primera, blauw metallic, met meer swirls dan goed voor je ogen is.
De 900 heeft meer power en dus ook meer corrigerend vermogen.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:54 schreef JohnB52 het volgende:
Leg mij dan het verschil eens uit tussen de 500&900 , behalve aantal toeren?
Denk dat carclean liever monello verkoopt dan poorboys, en andere merken.
http://www.carclean.nl/pr(...)it_Power_Pack_102654
Deze heeft natuurlijk ook die zwarte pad en afplaktape, en 3 doeken. Is los ook 40 euro volgens mij?
Als je nog gekker wilt, probeer dan eens een wolletje. Ook dat kan op een Audi of BMW niet genoeg zijn, dan moet je echt naar een rotary toe. Maar zomaar een rotary pakken is niet zonder risico, met een rotary ga je veel sneller en makkelijker door je lak heen.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:28 schreef Repeating het volgende:
Leuk dat er in dit topic weer leven gekicked wordt!
Ik heb een klein vraagje. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en een DAP 900 kit gekocht bij Carclean, maar zelfs de Monello 5.5" Yellow Cutting met Raffini Veloce zorgt dit niet voor een volledig strak resultaat. En dan heb ik het over een Audi A1 metallic zwart in een zeer goede staat.
Op mijn Rode panda 100HP, die was voorzien van de nodige swirls, was het echter wel voldoende. Dit heeft natuurlijk te maken met de hardheid van de lak.
Echter, met het oog op de toekomst (we hebben thuis ook een BMW F10 staan), heb ik eigelijk wel nood aan een betere combinatie. Wat adviseren jullie?
Kan allemaal, maar ik vind persoonlijk de Meg's pads erg duur. Black WOW vereist wel een goede voorbehandeling voor het beste resultaat, er zijn producten die zich makkelijker laten verwerken.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:16 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.carclean.nl/pr(...)Pad_2st_W8204_101870
Deze pads?
Of deze:
http://www.carclean.nl/pr(...)Pad_2st_W8204_101870
Trim restorer:
http://www.carclean.nl/pr(...)er_59ml_BW_02_101989
Ik zou de monello pads kopen en denk eraan dat je voor kleinere pads een andere backingplate nodig hebt.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ok, duidelijk.
Welke pads zou je dan adviseren, en welke restorer?
Je hebt gelijk, ze zijn uit het assortiment gehaald.quote:Op maandag 3 februari 2014 08:11 schreef JohnB52 het volgende:
Pff, Zal wel aan het tijdstip liggen, maar ik zie ze er niet tussen staan?
Die kleine backing plate zie ik wel.
Met die ben je wel in 1 keer klaar. Maar als je ook machinaal wilt waxen heb je nog een zwarte pad nodig.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:33 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.carclean.nl/pr(...)it_Power_Pack_102654
Dan deze maar, in een keer goed? :-)
Die zit er ook bij.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met die ben je wel in 1 keer klaar. Maar als je ook machinaal wilt waxen heb je nog een zwarte pad nodig.
Goede bestelling, leuk spul gekochtquote:Op zondag 9 februari 2014 18:10 schreef JohnB52 het volgende:
1 100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
1 100730 Poorboys World - Trim Restorer
1 101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 102118 Monello - Dolce Verde Klei Set
1 102295 Mothers Wax - California Gold Synthetic Wax Liquid
1 102386 Monello - Vetro Bianco
1 102387 Monello - Disco Duo applicator pads
1 102413 Polishing Power - DAP500 V2 Raffini Starterskit - Power Pack
1 102545 Monello - Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black
1 102595 Poorboys World - Glass Cleaner
1 102089 Monello - Peluche Bianco - 45x65cm
Mijn bestelling is binnen, had ook mooi weer besteld, maar dat zat niet in de doos.
Oja mijn extra cadeautje was een groen monello doekje.
Voor die vloerbedekking?quote:Op maandag 10 februari 2014 21:37 schreef jitzzzze het volgende:
Een extractor regelenOf een nieuwe kopen
![]()
Na laten maken door een autostoffeerder.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Voor die vloerbedekking?
Die is niet meer nieuw te koop. Omdat de mallen daarvoor niet meer bestaan.
Extractor had ook gekund, doe ik wel als dit niet lukt. Maar dit moet savonds gebeuren, en voor de 23ste...
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duitse lak is keihard. Ik heb zelf ook een dap 900 en een bmw, krijg nooit volle 100% correctie maar een rotary zie ik nog niet zitten.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:10 schreef Repeating het volgende:
Paar weken geleden het 'DAP900 Powerpack' pakket uitgetest op de Audi A1. Zoals ik al zei kreeg ik niet een super strak resultaat overal. Dit omdat de zwaarste combi in dit pakket, Raffini Veloce met Gele cutting pad, niet grof genoeg was. Maar dat weten we voor de volgende keer.
De auto is niet gekleid. Dit omdat de auto maar zelden gebruikt wordt en vaak gepoetst, op een verkeerde manier. Er zaten daarom nogal wat swirls op.
Stappenplan wat ik heb doorlopen:
Wassen m.b.v. 2 emmer systeem
Monello 5.5" Yellow Cutting met Raffini Veloce
Monello 5.5" Orange light cutting pad met Raffini Mezzo
Monello 5.5" White Polishing Raffini Finale
Monello 5.5" Black Finessing Pad met Poorboys Natty's.
Foto's (telefoon kwaliteit..)SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kleur e.d?quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:30 schreef penny-wise het volgende:
Nog iemand een tip welke autowax ik het beste kan gebruiken voor mijn 28 jaar oude Honda?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
kleur e.d?
Ik hoor heel veel goede dingen over de Collonite wax(845?). Zelf ben ik dol op de waxen van Dodo Juice.
Thnx, maar die webshops hadden niet beide producten op voorraad.quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier bijv. Beide betrouwbare zaken:
Waxworld.nl
Driven2Shine.eu
Foto van de kras? En kun je die kras voelen met je nagel?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:08 schreef DutchOven het volgende:
Ik he een vraagje.
Ik heb een paar maanden gelede me auto gepolijst met een klein tolletje.
Nou omdat dit men eerste keer was is het een grote kras gewoorden het ziet er niet uit.
Heb daarnom men auto al die tijd niet gepoetst.
Hoe gaan die krasjes er ook uit met een koersdoel en wat autopoets?
En op de plastic delen zit niet witte vegen dan poets hoe krijg ik die weg?
Huh, ik wist niet dat driven2shine ook carpro had?quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier bijv. Beide betrouwbare zaken:
Waxworld.nl
Driven2Shine.eu
Met een fijn polijstmiddel aan de slag gaan. Dit tollen zijn meer bedoeld voor metalen delen dan voor lak imo. Gewoon een dual action machine pakken met een fijne polijstpad en een fijn polijstmiddel. Als ze het echt polijstkrassen zijn gaan ze daarmee wel weg. Een monello finale icm met een groene monello pad bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:05 schreef DutchOven het volgende:
Het zijn echt van die lichte krassen door poetsen. Heel de auto zit onder en er zitten vegen op het plastic ja.
Non-Ferro is ook erg goed inderdaad. Lekker fool proof ook want je kan het lang op je velgen/lak laten zitten zonder dat het schade aanricht. Chemical Guys D-con werkt ook erg goed als alternatief. Ik zal binnenkort eens een reviewtje maken deze 3 en Gyeon Iron (die heb ik nog nooit geprobeerd).quote:Op zondag 2 maart 2014 12:51 schreef mithrandirrr het volgende:
Wat een heerlijk detail weer vandaag! Helaas heb ik andere bezigheden vandaag
Wax-on moet inderdaad een prima webshop zijn!
Als iron X alternatief heb ik de afgelopen keer monello non-ferro gebruikt en ik ben hier erg positief over. Een vuile velg ingespoten, even wachten en zonder in te borstelen de velg schoon gespoten. De geur is aangenamer dan iron-x.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is gewoon afhankelijk van de lak welke stand je gebruikt. Voor finishen gebruik ik vaak stand 4 op een 900w machine.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:03 schreef mithrandirrr het volgende:
Oooh dat is wel erg zuur.
Om op je vorige vraag terug te komen: ik schat dat ik met ongeveer 2-3 cm per seconde over de lak ga. De banen half overlappen en nadat ik dat horizontaal geb gedaan doe ik dat nog een keer verticaal.
Qua snelheid van de dap is stand 2/3 en 6 goed. Voor de mezzo en inizio zeker. Voor de finish blijf ik het lastig vinden. Dacht dat de finale wat langzamer gefinished moet worden ivm hologrammen. Ben ook benieuwd wat de anderen hier van zeggen.
Ik doe 3 op een 900 over het algemeen, maar heb ook wel eens met 6 gedaan en dat ging ook prima.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:04 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Het is gewoon afhankelijk van de lak welke stand je gebruikt. Voor finishen gebruik ik vaak stand 4 op een 900w machine.
Ready!quote:Op zondag 9 maart 2014 15:03 schreef mithrandirrr het volgende:
Even de "swipe test" uitvoeren. Als je er met je vinger over heen gaat en de wax is weg, dan is ie ready!
Colli 845 zou ik niet eerst een hele auto in de wax zetten en dan pas beginnen met uitpoetsen..quote:
Daarom heb ik er nu nog niet teveel aan gedaan, alleen even alle pekel en modder van afgelopen tijd eraf.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:52 schreef JohnB52 het volgende:
En dan krijgen we straks weer n week winterweer....
Dat is niet zo'n recent bericht ;-)quote:Op maandag 10 maart 2014 21:42 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)kans-op-sneeuw.dhtml
Is de peug weg?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn auto gewassen en hier en daar paar plekjes met de hand aangepakt met Mezzo en handpads.
Na het wassen kwamen er paar horrorgrammen tevoorschijn, gelukkig is de lak op het metaal vrij zacht, dus gemakkelijk te doen met de hand (behalve wat zweet). De lak op de bumpers zijn harder en iets lastiger.
Als ik wat meer tijd heb de hele auto maar kleien en klein rondje polijsten met de hand, velgen goed doen met Iron.X.
Maar zo staat 'ie er nu weer bij:
[ afbeelding ]
Jep, die is afgelopen november verkocht.quote:
Ik heb afgesloten kratten in een kast staan.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:42 schreef Ikea.Pax het volgende:
Iemand tips om de detailingcollectie netjes op te bergen/te ordenen?
Allemaal in kratten stoppen om zo gemakkelijk naar buiten te brengen? Of in een kast alles netjes uitstallen?![]()
Ik heb ook gewoon van die dozen van de Ikea. Sla daar voornamelijk al mijn pads en doekjes in op, zodat het niet onder de stof zit als het naar klanten gaatquote:Op zondag 23 maart 2014 16:42 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb bij de action 3 grote boxen gekocht . Met zwart vouwdeksel.
Waren iets van 6 euro per stuk.
Past prima in de kofferbak.
Golf 5 GTI in het zwart, geen idee hoe deze lak bekend staatquote:Op maandag 31 maart 2014 18:56 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor auto heb je precies? Ene lak is heel hard, andere zet je met je nagel een kras in...
OK thanks. Zat eraan te denken om toch een DAP te nemen. Met name omdat je dus voor het polijsten, glazen en waxen dan het apparaat kunt gebruiken (uiteraard met de juiste pads). Is dat aan te raden voor een beginner?quote:Op maandag 31 maart 2014 20:42 schreef Scorpie het volgende:
Duitse lak is wat harder. Japanse lak is zacht.
Als je daar geld aan uit wilt geven, DOEN!quote:Op maandag 31 maart 2014 21:10 schreef dangerpaki het volgende:
[..]
OK thanks. Zat eraan te denken om toch een DAP te nemen. Met name omdat je dus voor het polijsten, glazen en waxen dan het apparaat kunt gebruiken (uiteraard met de juiste pads). Is dat aan te raden voor een beginner?
Nog tips voor m'n vorige post? Uiteraard opmerkingen van andere ook welkom.
Dank! Ga ik naar kijken. Ook nog eens beter qua prijs. Kan ik gewoon twee van die pakken kopen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:15 schreef mithrandirrr het volgende:
Een erg mooie lijst. Ik zal alleen voor de monello doeken gaan ipv de poorboys:
https://carclean.nl/produ(...)_Trio_MPV0103_102088
Die blijven bij mij langer goed
Geld wil ik er wel aan uitgeven. Ben alleen bang dat ik mijn lak slechter maak ipv beter. Maar zoals ik het lees moet je de glaze en wax stap met zwarte pad (dus zonder cutting factor) gebruiken en zou je daarmee eigenlijk wel gek moeten zijn om je lak te beschadigen. Toch?quote:Op maandag 31 maart 2014 22:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als je daar geld aan uit wilt geven, DOEN!
Heb m zelf ook gekocht, geen spijt van gehad.
Veel beter en sneller resultaat dan met de hand.
Kleisetje zou ik n andere nemen, die van monello bijvoorbeeld.
Na het wassen en afspoelen , drogen met doek,daarna kan je kleien.
Na t kleien kan je nog een keer wassen. Na het polijsten met eraser er over je kan glaze/wax gaan gebruiken.
Pads heb ik geen tips voor. Weet niet hoe je lak er nu uit ziet. Werk van combi pads en polijstmiddel van licht naar grof, als je genoeg resultaat ziet, weer terug naar licht werken...
Hoe kom je dan aan die spierpijn?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef mithrandirrr het volgende:
Thx! Maar wat een werk is het toch heNog steeds last van spierpijn in m'n bovenbenen. Neemt niet weg dat het heerlijk werk is
Sonax was altijd een beetje mwah, maar tegenwoordig maken ze echt mooie spullen. Voor die netshield is echt insane.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan die spierpijn?
Ik heb bij spullen van Sonax altijd mijn twijfels, waarom voor dit product gekozen?
Wow. Wat een schitterende auto ook...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:34 schreef mithrandirrr het volgende:
Afgelopen zondag heb ik mijn wagen haar voorjaars beurtje gegeven. Gewassen, rondje met poorboys ssr1 op de lichtgroene pad en toen sonax polymer netshield aangebracht. Wat een mooi produkt! De glans is prachtig en de water afstotendheid is verbluffend. Tevens moet het 6 maanden blijven zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Soms kan je er met kleinere pads bij. Bijvoorbeeld 4 inch pads. Anders een Cone polijstding voor op een boormachinequote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zijn er ook kleine polijst machines speciaal voor dorpels?
Op de zaak ligt een flex. Waar je de schijf op doet is nogal grootquote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:27 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Soms kan je er met kleinere pads bij. Bijvoorbeeld 4 inch pads. Anders een Cone polijstding voor op een boormachine
Die zijn gewoon kleiner te krijgen. M14 aan sluiting is makkelijk te leveren in 3" backing plate. Daar passen je 4" pads netjes opquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Op de zaak ligt een flex. Waar je de schijf op doet is nogal groot
Meh, dan maar handwerkquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:39 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Die zijn gewoon kleiner te krijgen. M14 aan sluiting is makkelijk te leveren in 3" backing plate. Daar passen je 4" pads netjes op
Dat kan wel, maar logisch is het niet. Je wilt het product met de langste standtijd 'onderop' hebben; in dit geval de EXP. Daaroverheen kan je een wax zetten, zodat je meer glans maar vooral een betere beading krijgt. Qua bescherming voegt het weinig tot niets toe (er vanuit gaande dat je al twee lagen EXP op je wagen hebt zitten).quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Meh, dan maar handwerk![]()
Kan trouwens Poorboys ex-p over Meguiars Ultimate Paste?
Ah, anders om dus. Zover ik kan vinden heeft die wax geen cleaner. dus 2 lager ex-p, en dan wax voor de glansquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar logisch is het niet. Je wilt het product met de langste standtijd 'onderop' hebben; in dit geval de EXP. Daaroverheen kan je een wax zetten, zodat je meer glans maar vooral een betere beading krijgt. Qua bescherming voegt het weinig tot niets toe (er vanuit gaande dat je al twee lagen EXP op je wagen hebt zitten).
Let er wel op dat de wax geen cleaners bevat; anders haal je de EXP er zo weer af.
Denk eraan dat je 90% van de glans bereikt in de voorbereiding en dus niet met waxenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ah, anders om dus. Zover ik kan vinden heeft die wax geen cleaner. dus 2 lager ex-p, en dan wax voor de glans
De lak zelf is wel schoon (geen spinnewebben ed), maart heb ik de auto nog gepolijst. Dat is dus niet het probleemquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Denk eraan dat je 90% van de glans bereikt in de voorbereiding en dus niet met waxen![]()
EXP staat bekend om zijn lange standtijd en gemakkelijke (machinale) verwerking. Maar niet om zijn prachtige beading; dat bereik je weer door er een wax overheen te zetten.
En ook dat kan meerdere lagen zijn; mocht je daar tijd/zin voor hebben.
Goed bezig; denk ook eens aan een glaze. Dat is echt een goede voorbereiding voor het waxen/sealen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De lak zelf is wel schoon (geen spinnewebben ed), maart heb ik de auto nog gepolijst. Dat is dus niet het probleem. Zaterdag -mits goed weer- maar eens flink wassen, kleien en dan poetsen
Als je lak echt strak is heeft een glaze niet echt heel veel toevoeging hequote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Goed bezig; denk ook eens aan een glaze. Dat is echt een goede voorbereiding voor het waxen/sealen.
Ik ken het niet, maar ik ben niet echt voorstander van all in one producten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 08:14 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.emm.com/nl/products/colad-onestepready/
Iemand ervaring met dit spul?
Kreeg t aanbevolen van een mede-Saab rijder:)
Helemaal juist.quote:
Yep. Bij een gespecialiseerd bedrijf laten doen, dus ook geen fröbelkwaliteit, maar goed, toch ff checkenquote:Op zondag 14 september 2014 22:04 schreef JohnB52 het volgende:
Belettering blijft wel zitten hoor. Neem aan dat het folie is?
Nog steeds?quote:Op maandag 15 september 2014 14:07 schreef Goddelijker het volgende:
Van de week een wash-en-wax gedaan, zou nog steeds een keer een rondje DAP willen doen (Ja, M3rcury, nog steeds...). Toch wel wat kleine krasjes her en der.
[ afbeelding ]
Ja, ik roep het al 2 jaar.quote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden?
In me schuur wel jahquote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden?
Te koud. Nog even wachten en dan krijgt ze weer de aandacht die ze verdient.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden?
Binnenkort weer.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden?
Wtf is dat, ziet er heel goor uit.quote:
http://www.carclean.nl/pr(...)l_325ml_10585_100128quote:Op maandag 22 juni 2015 17:53 schreef einzeinz het volgende:
Mijn bumpers zien er niet zo mooi meer uit. Welk product kan ik gebruiken om ze terug mooi zwart te maken? Ik las wel eens over cockpitspray, maar dat is toch voor je interieur?
Enige goede manier om het interieur van nare geurtjes te ontdoen is een ozonbehandeling. Dat verwijdert geuren ipv maskeren. Je moet wel de bron van de geur verwijderen, dus eerst het hele interieur volledig en diep reinigen.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:10 schreef einzeinz het volgende:
Ik zag onlangs een interessante tweedehandswagen staan, maar toen ik er in ging plaatsnemen rook ik een vies geurtje.
Ik heb de auto niet gekocht maar bestaan er oplossingen om de wagen als nieuw (of toch als bijna nieuw te laten ruiken)?
Ik weet dat die Ambi Pur of Air Wick geurtjes kankerverwekkend zijn en je ook nog eens moet opletten voor lekjes. Maar bestaat er een goed product die je zelf kan gaan gebruiken?
Waarom niet zelf doen?quote:Op maandag 9 november 2015 19:28 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand die weet waar ik mijn cabrio dak kan laten reinigen in Zuid-Holland?
Ik wil namelijk met oog op de winter en het eventueel plaatsen van een hardtop, de soft top schoon op kunnen bergen.
Een hobbyist of een bedrijf, het maakt me niet zoveel uit, als het maar zorgvuldig gedaan wordt.
Het betreft trouwens een BMW E46.
Föhnquote:Op maandag 22 juni 2015 17:53 schreef einzeinz het volgende:
Mijn bumpers zien er niet zo mooi meer uit. Welk product kan ik gebruiken om ze terug mooi zwart te maken? Ik las wel eens over cockpitspray, maar dat is toch voor je interieur?
Omdat ik op internet veel tegenstrijdige verhalen las. Inmiddels heb ik contact opgenomen met de vorige eigenaar van mijn auto, en die zegt altijd RaggTopp gebruikt te hebben.quote:
Ondertussen een goed product gevonden?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
welke wax pakken jullie jonges? Turtle?
quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie zeggen dat je na het wassen en drogen, voordat je begint met waxen, nog moet kleien of is dat meer optioneel?
(Dan bedoel ik dus niet het gebruik maken van de sanitaire voorzieningen)
quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Is meer optioneel, maar kan natuurlijk wel. Zelf doe ik het nooit in iedere geval: gewoon goed schoonmaken met autoshampoo vind ik voldoende.
Duidelijk. Bedankt voor het reageren!quote:Op vrijdag 30 maart 2018 10:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]![]()
Ik was vroegah een ekte ekte poetser, maar ik waste elke week, en elke 2 weken ofzo ging hij in de was.. ik heb nog nooit een auto 'gekleid'. Volgens mij is dat kleien meer voor het verwijderen van oud en ingevreten vuiligheid. als je hem bijhoudt is dat niet echt nodig vind ik.
In de was zetten zorgt er sowieso al voor dat vuil minder kans maakt om te hechten, en maakt wassen veel makkelijker.
quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kleien haalt wat diepere vuil er af. Ik heb het 1x gedaan (pokkenwerk) maar er kwam wel echt veel vuil af. Lak was daarna zeer glad. Nadeel is dus dat het veel werk is en je daarna ook moet waxen omdat je lak anders minder beschermd is. Maar daarna was 'ie wel weer echt heel netjes. Volgende stap zou polijsten zijn, maar dat durf ik niet zelf.
Fysieke winkel weet ik niet, maar ik koop alles bij Carclean. Ze reageren altijd snel op je vragen en geven goede tips, zeer tevreden over hun!
Als je wilt beginnen zou ik eerst een goede washmitt, microvezel doek(en) en shampoo kopen. Daarmee kun je een auto al echt goed schoonmaken. Gebruik wel de 2 emmer methode (1'tje met schoon water en shampoo, de 2e met schoon water waar je de vieze washmitt/spons in doet voordat je 'm weer in emmer 1 doet). Afdrogen met de microvezel doek en hij ziet er al weer netjes uit. Stapje verder en je gaat 'm waxen, nog gladder en beschermd. Wil je kleien, doe je dit voor het waxen. Voor de wielen gebruik ik Gyeon Iron. De wax heb ik van Collonite geloof ik.
Bedankt voor de suggesties. Vooralsnog hoop ik het bij 'wassen, drogen en waxen' te houden.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
Om te proberen, zou ik gewoon lekker naar de Action gaan. Want bij bijna wel alles vandaag de dag, word je verwezen naar "gespecialiseerde" webwinkels.
Je kunt bij de Action echter een waxset kopen, zit alles bij wat je nodig hebt om te waxen. En autoshampoo en wax verkopen ze ook.
Ehm ja ik verwijs iemand door naar een gespecialiseerde zaak, is daar wat mis mee? Of moet alles tegenwoordig van de Action zijn? Niks mis met het laatste, maar als je wél wat centen te spenderen hebt wil je misschien gewoon goed spul hebben (zoals ik).quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
Om te proberen, zou ik gewoon lekker naar de Action gaan. Want bij bijna wel alles vandaag de dag, word je verwezen naar "gespecialiseerde" webwinkels.
Je kunt bij de Action echter een waxset kopen, zit alles bij wat je nodig hebt om te waxen. En autoshampoo en wax verkopen ze ook.
Laatste keer dat ik door de wasstraat ging (met m'n winterbeater) was ik ook ontevreden. Dit kostte 8 euro voor het goedkoopste programma en de achterkant was nog behoorlijk vies, ook nog veel zand in de grill. Daarna alsnog bij een wasbox zelf de rest maar afgespoten.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor de suggesties. Vooralsnog hoop ik het bij 'wassen, drogen en waxen' te houden.
Ik haal de wagen nu regelmatig door de 'krasstraat', maar ben dat wel een beetje beu; vrij tegenvallende resultaten voor de prijs die ik betaal.
Alhoewel ik wel weet dat Action aardige producten verkoopt, lijkt Carclean wel een mooi assortiment te hebben. Van microvezeldoeken zou ik het zo niet weten, maar hopelijk kan ik wel wasbare washandschoenen en droogdoeken vinden!
Goede tips! Hier in de buurt ook een wasbox of twee waar ik op deze manier gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik door de wasstraat ging (met m'n winterbeater) was ik ook ontevreden. Dit kostte 8 euro voor het goedkoopste programma en de achterkant was nog behoorlijk vies, ook nog veel zand in de grill. Daarna alsnog bij een wasbox zelf de rest maar afgespoten.
Microvezel doek bedoelde ik droogdoek mee of hoe je het wilt noemen, was niet duidelijk, sorry. Maar zelf je auto drogen geeft echt een veel beter resultaat al dan de wasstraat. Ik was daar echt verbaasd over toen ik voor het eerst echt goed m'n auto met de hand ging wassen en drogen, dat was nog zonder wax zelf.
Zelf doe ik overigens eerst m'n auto in een wasbox afspuiten, omdat dat gewoon makkelijk is. Daarna naar huis om de rest zelf te doen (met een normale tuinslang er bij). Tussentijds houd ik de auto ook goed nat, als je het namelijk laat opdrogen krijg je alsnog vlekken. Een schaduwplek is vanzelfsprekend het beste daarvoor (of een bewolkte dag). Als extraatje kun je als je gewast hebt (zonder te drogen) weer naar de wasbox om 'm daar met kalkvrij water af te spoelen, dan kun je 'm al door wat snelheid te maken aardig droog rijden en thuis de laatste delen afdrogen. Alleen handig als er een wasbox in de buurt zit uiteraard, gelukkig is dat zo bij m'n ouders' huis.
Niks mis mee, maar wel het feit dat er steeds naar online winkels word verwezen. Waarom niet gewoon een stenen winkel? Ik kan dan wel roepen A.T.U, maar dat is een Duitse autozaak.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 12:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ehm ja ik verwijs iemand door naar een gespecialiseerde zaak, is daar wat mis mee? Of moet alles tegenwoordig van de Action zijn? Niks mis met het laatste, maar als je wél wat centen te spenderen hebt wil je misschien gewoon goed spul hebben (zoals ik).
Heb ik ook weleens gedaan inderdaad, zolang het rustig is kan dat prima. Maar ik sta dan inderdaad minder rustig. Je kunt het ook gewoon even vragen binnen, zolang er geen rij bij de wasboxen staan. Dan is het helemaal makkelijk. 2 emmertjes mee, allebei even volspuiten (1'tje met shampoo) en na het afspuiten gaan schrobben. Daarna weer afspuiten, eventueel wat hete wax er over (werkt kort maar het water gaat er wel snel af) en glansdroger er overheen en je bent al bijna klaar.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:00 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Goede tips! Hier in de buurt ook een wasbox of twee waar ik op deze manier gebruik van kan maken.
Op een niet zo drukke dag zou ik, met toestemming, heel het proces in de wasbox kunnen doorlopen, maar dan mis je wel een zeer handige (in gebruik redelijk goedkopere) tuinslang!
Wanneer ik lees dat je de auto in de tussentijd nat houdt, kan ik er dan van uitgaan dat je niet per plaatdeel wast en droogt, maar achteraf heel de wagen in één keer afdroogt? (Dus zoals ik het voor me zie, hou je alhoewel je een plaatdeel met shampoo hebt gewassen, die wel nat terwijl je een ander plaatdeel met shampoo aan het wassen bent - waar ik me wel in kan vinden)
Niet om je te bekritiseren of iets dergelijks, maar mag ik vragen waarom je de wagen, na het in de wasbox afspoelen met kalkvrij water, niet gelijk daar afdroogt? Nu heb ik nog geen goed idee van hoe lang het drogen in beslag neemt, maar als het te lang duurt en de eigenaars daardoor wat omzet mislopen, kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je naar huis rijdt.
Dit is een Nederlands forum, dus een Duits iets roepen is inderdaad al wat raar. Al is het tegenwoordig met internet niet lastig en bestel ik ook geregeld in Duitsland. Maar je weet wel dat Action een enorm bedrijf is en schat en schatrijk? Veeeeeel groter dan Carclean in ieder geval. Overigens totaal niet vergelijkbaar, de ene is een specialist en de andere een budgetwinkel. Prima natuurlijk, maar zie niet in waarom een webshop die goede service verleend niet genoemd zou mogen worden ten opzichte van de Action.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 13:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Niks mis mee, maar wel het feit dat er steeds naar online winkels word verwezen. Waarom niet gewoon een stenen winkel? Ik kan dan wel roepen A.T.U, maar dat is een Duitse autozaak.
Vroeger ging je dan in iedere geval naar bijvoorbeeld Halfords, maar die zijn volgens failliet gegaan.
Dat hoeft toch niet gepolijst te worden? Is gewoon vuiligheid en is standaard bij witte auto's. Heb je na een regenbui ook, zou wat zijn als ik na elke regenbui mijn auto moest gaan polijsten.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:30 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Voor de verandering eens een witte wagen door de wasstraat gehaald; na pak 'm beet een uurtje merkte ik dit op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is volgens mij op de afbeeldingen niet heel goed zichtbaar, maar op meerdere plekken waar vuil 'in kan kruipen' zijn dit soort vlekken te zien. Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet net toen ik de wasstraat verliet, maar eenmaal goed opgedroogd is het wel vrij zichtbaar.
Kan het kwaad om dit achteraf met een washandschoen en wat water (wellicht inclusief zeep) aan te pakken, of moet dit zoals de eigenaar aangeeft gepolijst worden. Voorkomen is uiteraard beter dan genezen, maar wat kunnen we hier achteraf tegen doen?
Ik beschouwde het ook als reguliere vuiligheid, maar de eigenaar had het idee dat een washandschoen krassen zou veroorzaken.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 13:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet gepolijst te worden? Is gewoon vuiligheid en is standaard bij witte auto's. Heb je na een regenbui ook, zou wat zijn als ik na elke regenbui mijn auto moest gaan polijsten.
69,55quote:Deze voordeelset bestaat uit de volgende items:
ScratchShield Emmer Wash
ScratchShield Emmer Rinse
ScratchShield Emmer Wheels
ScratchShield Bucket Filter Black
ScratchShield Bucket Filter black
ScratchShield Bucket Filter Black
ScratchShield Bucket Lid Blue
ScratchShield Bucket Lid Red
ScratchShield Bucket Lid Black
Ik zou gewoon lekker bij de bouwmarkt 2 emmers halen, daar heb je ze voor heel weinig. Een emmer is een emmer toch? Misschien dat je zo een grit guard nog wel los moet kopen dan.quote:Op donderdag 5 april 2018 13:48 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is dit een goede deal?
https://www.autopoetsland.nl/Scratchshield-Deluxe-Kit
[..]
69,55
Daar heb je een punt. Er zal ongetwijfeld een mooie winstmarge op deze emmers zitten!quote:Op donderdag 5 april 2018 14:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zou gewoon lekker bij de bouwmarkt 2 emmers halen, daar heb je ze voor heel weinig. Een emmer is een emmer toch? Misschien dat je zo een grit guard nog wel los moet kopen dan.
Dat weet ik wel zeker, zal deze het heel veel minder doen? https://www.bouwmaat.nl/b(...)3JIoRmAaAgk-EALw_wcBquote:Op donderdag 5 april 2018 14:16 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Er zal ongetwijfeld een mooie winstmarge op deze emmers zitten!
krassen van een washandschoen, en de wasstraat krast niet.. OK.quote:Op maandag 2 april 2018 12:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik beschouwde het ook als reguliere vuiligheid, maar de eigenaar had het idee dat een washandschoen krassen zou veroorzaken.
Witte lak ziet er wat mij betreft strak uit; wel de extra 'lasten' waard zou ik zeggen.
Ja, maar het zal niet veel verschil maken.quote:Op donderdag 5 april 2018 18:33 schreef einzeinz het volgende:
Zouden jullie WD40 durven spuiten op de roestplekjes van jullie wagen?
70 euro voor 3 emmers met een roostertjequote:Op donderdag 5 april 2018 13:48 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is dit een goede deal?
https://www.autopoetsland.nl/Scratchshield-Deluxe-Kit
[..]
69,55
Dat bedrag is overigens inclusief 20 euro korting!quote:Op vrijdag 6 april 2018 13:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
70 euro voor 3 emmers met een roostertje
Zijn er werkelijk mensen die dat betalen?
Nee, wel met Soft99 Iron Terminator sinds vorige week: https://www.carclean.com/nl/iron-terminator-500ml.htmlquote:
Kan je beter een reducerend middel over spuiten, zodat je roest wordt omgezet. Daarna afwerken.quote:Op donderdag 5 april 2018 18:33 schreef einzeinz het volgende:
Zouden jullie WD40 durven spuiten op de roestplekjes van jullie wagen?
Die werkt echt goedquote:Op dinsdag 10 april 2018 10:50 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Iemand goede ervaringen met Monello Non-Ferro?
Wat zou je aanraden?quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je beter een reducerend middel over spuiten, zodat je roest wordt omgezet. Daarna afwerken.
Het beste is de roest mechanisch verwijderen, een reducerende laag aanbrengen, de zinklaag herstellen en dan weer de laklaag.quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, wel met Soft99 Iron Terminator sinds vorige week: https://www.carclean.com/nl/iron-terminator-500ml.html
Werkt erg goed moet ik zeggen, er kwam heel wat donkerpaarse drab van mijn voorvelgen af en ze glimmen nu weer netjes.
Bedankt voor de reacties.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Die werkt echt goed
Ook heb ik ervaring met CarPro IronX en en Wolf's deironizer, maar de Monello blijft de fijnste naar mijn mening..
Als de auto goed in de wax staat, zou je in principe niet veel druk hoeven uit te oefenen. Bij mij is er vrij weinig nodig om 'm schoon te krijgen dan, maar ik heb een witte auto, daarbij zie je wel heel duidelijk waar je wel en niet bent geweest, dat scheelt wel.quote:Op maandag 7 mei 2018 11:19 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zijn jullie het ermee eens dat er zo weinig mogelijk druk moet worden uitgeoefend op de washandschoen?
Soms pak ik met de handdoek wat vuil mee; ik vraag me af of dat komt omdat ik met de washandschoen een stuk gemist heb of omdat ik er te licht/weinig overheen ben gegaan.
Wat dat betreft zou wax inderdaad wel helpen. Even kijken hoe en wat; ik heb nog nooit een auto in de wax gezet.quote:Op maandag 7 mei 2018 11:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als de auto goed in de wax staat, zou je in principe niet veel druk hoeven uit te oefenen. Bij mij is er vrij weinig nodig om 'm schoon te krijgen dan, maar ik heb een witte auto, daarbij zie je wel heel duidelijk waar je wel en niet bent geweest, dat scheelt wel.
Aan de gelige kleur te zien gok ik op pollen, valt niet tegenaan te wassenquote:Op maandag 7 mei 2018 12:18 schreef Fer het volgende:
Wat valt er momenteel uit de lucht in het Westen?
Nu pas? In het oosten is dit al dagenlang aan de gang, auto's zitten helemaal vol met stuifmeel.quote:Op maandag 7 mei 2018 12:18 schreef Fer het volgende:
Wat valt er momenteel uit de lucht in het Westen?
Zeventig Euroquote:Op donderdag 5 april 2018 13:48 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Is dit een goede deal?
https://www.autopoetsland.nl/Scratchshield-Deluxe-Kit
[..]
69,55
Die emmers zijn wel bijna noodzakelijk wil je je auto swirl vrij wassen. In ieder geval een grid guard. Die emmers zijn overigens goed voor het leven.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:14 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Zeventig Euro![]()
Heb er geen verstand van (nieuw hier, ga nu voor het eerst mijn nieuwe auto met de hand wassen) maar ik verbaasde me al over die prijzen. Twintig euro voor een emmer![]()
Ik heb net twee van die opvouwbare emmertjes besteld van 15 liter, ook nog gemakkelijk opbergen. (Heb geen schuur of garage). €28maar twee emmers bij de bouwmarkt had ook gekund voor twee knaken of zo.
Even een praktisch vraagje: WAAR maken jullie de auto schoon? Gewoon voor het huis, of in zo'n wasbox bij een tankstation of wastraat? Ivm het lozen van het vuile water en het waswater.
En stofzuiger en perslucht.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:27 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die emmers zijn wel bijna noodzakelijk wil je je auto swirl vrij wassen. In ieder geval een grid guard. Die emmers zijn overigens goed voor het leven.
Ik was mijn auto's gewoon in mijn daarvoor gebouwde wasgarage, met gietvloer, afvoergoot, plafond led platen, en keukentje. Alles bij de hand. Maar ik ben dan ook een detail freak.
... eh... wat?quote:Op donderdag 5 juli 2018 17:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
En stofzuiger en perslucht.
Géen koffie.
In de week gezet, schoongespoten en 9,50 euro , door de wasstraat en 12 minuten later picobello.
Ik snap het ook nietquote:
Okay. En waar zou een beginneling het beste kunnen starten?quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:27 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Die emmers zijn wel bijna noodzakelijk wil je je auto swirl vrij wassen. In ieder geval een grid guard. Die emmers zijn overigens goed voor het leven.
Ik was mijn auto's gewoon in mijn daarvoor gebouwde wasgarage, met gietvloer, afvoergoot, plafond led platen, en keukentje. Alles bij de hand. Maar ik ben dan ook een detail freak.
Qua locatie?quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:56 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Okay. En waar zou een beginneling het beste kunnen starten?
Okay, ga ik daarnaar op zoek. Dankquote:Op donderdag 5 juli 2018 18:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Qua locatie?
In een wasbox (met vast tarief) waar ze osmose water gebruiken.
Welke regio zit je?quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:59 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Okay, ga ik daarnaar op zoek. Dank
De post was bedoeld in aanvulling op die van jou...ik laat de auto wassen in de wasstraat bij gebrek aan ruimte en alles.quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:42 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet?
Maar het woord wasstraat in een detail topic gaat niet goed komen![]()
Gewoon voor het huis op onze oprit. Ik kan me niet voorstellen dat dat veel zooi geeft in de bodem.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:14 schreef BorisDeLul het volgende:
Gewoon voor het huis, of in zo'n wasbox bij een tankstation of wastraat? Ivm het lozen van het vuile water en het waswater.
Ah, want osmose water heeft als voordeel?quote:Op donderdag 5 juli 2018 18:57 schreef Blue_note het volgende:
In een wasbox (met vast tarief) waar ze osmose water gebruiken.
Lijkt op oxidatie. Is niet schoon te maken (oxideert weer verder) en hoeft ook niet schoongemaakt te worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:13 schreef vosss het volgende:
Hoe krijg ik dat het best schoon? Welk spul moet ik gebruiken?
Zou dat niet werken met RVS reiniger?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:13 schreef vosss het volgende:
Ow, was dit topic aan het zoeken.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik dat het best schoon? Welk spul moet ik gebruiken?
Op andere auto's van hetzelfde type glimt die uitlaat gewoon. Mij lijkt het chroom. Waarom zou je dat niet gewoon schoon maken/houden?quote:
Geen idee, vandaar mijn vraag hier aangezien jullie van het poetsen zijn dacht ik jullie nemen ook vast de einddemper/sierstuk mee.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zou dat niet werken met RVS reiniger?
Ik heb het laatst gewoon gedaan met RVS reiniger van de Action, het schuurt wel een beetje, dus voorzichtig, maar gezien de huidige staat zal dat niet zo erg zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee, vandaar mijn vraag hier aangezien jullie van het poetsen zijn dacht ik jullie nemen ook vast de einddemper/sierstuk mee.
Op internet zie ik tig speciaal spul staan van 5 tot 20 euro per flesje/tube. Zo duur is dat niet. Ik wilde gewoon weten welke het beste zou zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 12:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb het laatst gewoon gedaan met RVS reiniger van de Action, het schuurt wel een beetje, dus voorzichtig, maar gezien de huidige staat zal dat niet zo erg zijnAls je de Carclean Facebook groep moet geloven, kan zoiets echt alleen met spul van 1500 euro per liter schoongemaakt worden met doeken van 250 euro per stuk, met ander spul is het echt echt echt niet te doen.
Dat het geen kalkvlekken achter laat.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah, want osmose water heeft als voordeel?
Heb je Poorboys Prof. Polish?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:13 schreef vosss het volgende:
Ow, was dit topic aan het zoeken.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik dat het best schoon? Welk spul moet ik gebruiken?
Heb je geen Commandant ergens rondslingeren?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:13 schreef vosss het volgende:
Ow, was dit topic aan het zoeken.
[ afbeelding ]
Hoe krijg ik dat het best schoon? Welk spul moet ik gebruiken?
En gewoon leidingwater…...quote:
Het meeste leidingwater wordt onthardt door membraantechnologie; gebaseerd op het fysische osmose proces……toen ik de term "osmosewater" las, werd ik al getriggerd...quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:24 schreef Blue_note het volgende:
Doet dat wel als je niet goed/snel genoeg droogt.
Probeer het een keer uit:quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Het meeste leidingwater wordt onthardt door membraantechnologie; gebaseerd op het fysische osmose proces……toen ik de term "osmosewater" las, werd ik al getriggerd...
ik heb nog niks, vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Heb je Poorboys Prof. Polish?
Hiermee heb ik een uitlaat wel eens netjes gekregen..
zie vorige postquote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je geen Commandant ergens rondslingeren?
Doe wat op een ouwe lap en dan "zagen"
Gewoon een metaalpolijst gebruiken met zeer fijn staalwol. Zien ze er weer top uit.quote:Op woensdag 18 juli 2018 09:54 schreef vosss het volgende:
Ik had een fotootje gemaild naar Autosol.nl
Zij geven aan dat het met Autosol Metal Polish zeker gaat lukken.
Op de site staan ook wat voorbeelden, waaronder deze:
[ afbeelding ]
Denk dat ik die maar eens ga bestellen
Staalwol 00000 heb ik meebesteld. Zal ongetwijfeld met wat noeste arbeid weer goed komen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:59 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Gewoon een metaalpolijst gebruiken met zeer fijn staalwol. Zien ze er weer top uit.
Dat is veel te fijn, voor uitlaten zou ik 000 pakken. Dan is het in 10 minuutjes weer mooi.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Staalwol 00000 heb ik meebesteld. Zal ongetwijfeld met wat noeste arbeid weer goed komen.
Ik post van het weekend wel even een fotootje van het eindresultaat.
Kijk wel ffquote:Op woensdag 18 juli 2018 12:58 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat is veel te fijn, voor uitlaten zou ik 000 pakken. Dan is het in 10 minuutjes weer mooi.
Nog geprobeerd?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wow! Mooi resultaat. Misschien werkt dat ook wel op mijn black chrome uiteibdes, die zien er ook niet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop