Thnx, maar die webshops hadden niet beide producten op voorraad.quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier bijv. Beide betrouwbare zaken:
Waxworld.nl
Driven2Shine.eu
Foto van de kras? En kun je die kras voelen met je nagel?quote:Op zondag 2 maart 2014 15:08 schreef DutchOven het volgende:
Ik he een vraagje.
Ik heb een paar maanden gelede me auto gepolijst met een klein tolletje.
Nou omdat dit men eerste keer was is het een grote kras gewoorden het ziet er niet uit.
Heb daarnom men auto al die tijd niet gepoetst.
Hoe gaan die krasjes er ook uit met een koersdoel en wat autopoets?
En op de plastic delen zit niet witte vegen dan poets hoe krijg ik die weg?
Huh, ik wist niet dat driven2shine ook carpro had?quote:Op donderdag 27 februari 2014 14:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier bijv. Beide betrouwbare zaken:
Waxworld.nl
Driven2Shine.eu
Met een fijn polijstmiddel aan de slag gaan. Dit tollen zijn meer bedoeld voor metalen delen dan voor lak imo. Gewoon een dual action machine pakken met een fijne polijstpad en een fijn polijstmiddel. Als ze het echt polijstkrassen zijn gaan ze daarmee wel weg. Een monello finale icm met een groene monello pad bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:05 schreef DutchOven het volgende:
Het zijn echt van die lichte krassen door poetsen. Heel de auto zit onder en er zitten vegen op het plastic ja.
Non-Ferro is ook erg goed inderdaad. Lekker fool proof ook want je kan het lang op je velgen/lak laten zitten zonder dat het schade aanricht. Chemical Guys D-con werkt ook erg goed als alternatief. Ik zal binnenkort eens een reviewtje maken deze 3 en Gyeon Iron (die heb ik nog nooit geprobeerd).quote:Op zondag 2 maart 2014 12:51 schreef mithrandirrr het volgende:
Wat een heerlijk detail weer vandaag! Helaas heb ik andere bezigheden vandaag
Wax-on moet inderdaad een prima webshop zijn!
Als iron X alternatief heb ik de afgelopen keer monello non-ferro gebruikt en ik ben hier erg positief over. Een vuile velg ingespoten, even wachten en zonder in te borstelen de velg schoon gespoten. De geur is aangenamer dan iron-x.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is gewoon afhankelijk van de lak welke stand je gebruikt. Voor finishen gebruik ik vaak stand 4 op een 900w machine.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:03 schreef mithrandirrr het volgende:
Oooh dat is wel erg zuur.
Om op je vorige vraag terug te komen: ik schat dat ik met ongeveer 2-3 cm per seconde over de lak ga. De banen half overlappen en nadat ik dat horizontaal geb gedaan doe ik dat nog een keer verticaal.
Qua snelheid van de dap is stand 2/3 en 6 goed. Voor de mezzo en inizio zeker. Voor de finish blijf ik het lastig vinden. Dacht dat de finale wat langzamer gefinished moet worden ivm hologrammen. Ben ook benieuwd wat de anderen hier van zeggen.
Ik doe 3 op een 900 over het algemeen, maar heb ook wel eens met 6 gedaan en dat ging ook prima.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:04 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Het is gewoon afhankelijk van de lak welke stand je gebruikt. Voor finishen gebruik ik vaak stand 4 op een 900w machine.
Ready!quote:Op zondag 9 maart 2014 15:03 schreef mithrandirrr het volgende:
Even de "swipe test" uitvoeren. Als je er met je vinger over heen gaat en de wax is weg, dan is ie ready!
Colli 845 zou ik niet eerst een hele auto in de wax zetten en dan pas beginnen met uitpoetsen..quote:
Daarom heb ik er nu nog niet teveel aan gedaan, alleen even alle pekel en modder van afgelopen tijd eraf.quote:Op maandag 10 maart 2014 15:52 schreef JohnB52 het volgende:
En dan krijgen we straks weer n week winterweer....
Dat is niet zo'n recent bericht ;-)quote:Op maandag 10 maart 2014 21:42 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)kans-op-sneeuw.dhtml
Is de peug weg?quote:Op maandag 10 maart 2014 15:14 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn auto gewassen en hier en daar paar plekjes met de hand aangepakt met Mezzo en handpads.
Na het wassen kwamen er paar horrorgrammen tevoorschijn, gelukkig is de lak op het metaal vrij zacht, dus gemakkelijk te doen met de hand (behalve wat zweet). De lak op de bumpers zijn harder en iets lastiger.
Als ik wat meer tijd heb de hele auto maar kleien en klein rondje polijsten met de hand, velgen goed doen met Iron.X.
Maar zo staat 'ie er nu weer bij:
[ afbeelding ]
Ik heb afgesloten kratten in een kast staan.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:42 schreef Ikea.Pax het volgende:
Iemand tips om de detailingcollectie netjes op te bergen/te ordenen?
Allemaal in kratten stoppen om zo gemakkelijk naar buiten te brengen? Of in een kast alles netjes uitstallen?![]()
Ik heb ook gewoon van die dozen van de Ikea. Sla daar voornamelijk al mijn pads en doekjes in op, zodat het niet onder de stof zit als het naar klanten gaatquote:Op zondag 23 maart 2014 16:42 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb bij de action 3 grote boxen gekocht . Met zwart vouwdeksel.
Waren iets van 6 euro per stuk.
Past prima in de kofferbak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |