Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
[ Bericht 0% gewijzigd door debeterebob op 05-08-2013 00:48:57 ]
Heb gisteravond gelopen en dat was wel gewoon heel fijn
Niet overmatig zweten en goed tempo kunnen houden.
Ik weet niet om hoe laat jij liep.
Ja, ik ben net terug
Ik wilde vanochtend vroeg gaan maar mijn vrouw sliep uit en ik vermaakte de kinderen. Savonds heb ik er niet zo'n zin in meer dus dacht dat het wel kon. De stukken schaduw gingen goed maar op de zonnige stukken
7:22 7:23 7:06 6:58 6:46
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Zo, mogge. Eind van de dag maar 's kijken of er gelopen kan worden. Eerst de keuken tegelen. Of nou ja, een deel ervan. Je moet ergens beginnen. Weer bagger geslapen, dus m'n energielevels zitten echt ver onder het nulpunt. Vervelend!
sommige mensen hebben nu eenmaal een gezin,werk etc en hebben niet altijd de keus wanneer ze hardlopen kunnen...die moeten het hebben van de gestolen uurtjes
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Omdat sommige mensen het wat lastiger in kunnen plannen 's avonds laat of 's ochtends vroeg ivm kinderen/partner/werk/energielevel/etc...? En dan is het kiezen tussen OF niet lopen, OF op wat minder gunstige momenten. Het is maar een gok, hoor.
1500 pj lijkt me overdreven. Ik was vorig jaar ~900 euro kwijt, jaar daarvoor ~800 en dit jaar slechts ~250. Aan materiaal. Ik noem dat opstartkosten, je koopt een Garmin maar 1x, je schoenen en kleding gaan makkelijk twee jaar mee (let op, ik heb meerdere schoenen!).
Eind dit jaar, begin volgend jaar komt er weer een nieuw paar schoenen en wellicht moeten m'n lange tights ook vervangen worden voor een maatje kleiner.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op zondag 4 augustus 2013 10:56 schreef rechtsedirecte het volgende: sommige mensen hebben nu eenmaal een gezin,werk etc en hebben niet altijd de keus wanneer ze hardlopen kunnen...die moeten het hebben van de gestolen uurtjes
Dat snap ik. Maar dan lijkt me juist heel vroeg of heel laat het makkelijkst ook.
Op zondag 4 augustus 2013 10:57 schreef slacker_nl het volgende: 1500 pj lijkt me overdreven. Ik was vorig jaar ~900 euro kwijt, jaar daarvoor ~800 en dit jaar slechts ~250. Aan materiaal. Ik noem dat opstartkosten, je koopt een Garmin maar 1x, je schoenen en kleding gaan makkelijk twee jaar mee (let op, ik heb meerdere schoenen!).
Eind dit jaar, begin volgend jaar komt er weer een nieuw paar schoenen en wellicht moeten m'n lange tights ook vervangen worden voor een maatje kleiner.
Valt nog heel erg mee inderdaad
Zo'n Garmin gaat hard inderdaad. Als je genoeg verdient zou ik het ook doen
en dat bedrag is incl. inschrijving van loopjes etc.. ik hou het niet précies bij maar zal rond dt bedrag uitkomen denk ik
Vanmorgen lekker gerend. 15k onverhard, 1:23u eindtijd. Maar er waren wat natuurlijke obstakels/rustmomenten ingebouwd doordat mn hardloopmaatje van vanmorgen gisteren thais gegeten had.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
en dat bedrag is incl. inschrijving van loopjes etc.. ik hou het niet précies bij maar zal rond dt bedrag uitkomen denk ik
2 paar schoenen pj = 250 E 10 x inschrijfgeld = 250 E shirtjes = 100 E broekjes = 75 E 1x gadget (rugzak/horloge/dingen) = 200E
Dan zit je op ¤875,-. Hoe kom jij dan naar 1500?
(ninja) 625E aan sokken! (/ninja)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Ik heb mezelf een flinke schop onder mijn kont gegeven en les 1 van Renate 10km zit erop! Plus nog 10 minuutjes op 7,5 km/uur extra met aan het eind kleine versnellingen. Geen endomondo want loopband + airco Nog steeds warm!
Gewoon 2x in het weekend gelopen, kan mij niet heugen dat ik dat ooit gedaan heb.
De laatste 8 dagen het beste getraind sinds tijden, 4 trainingen, ~ 50 km, waarvan vandaag lekker 6 x 1000 meter (pace 4:15-4:25).
Even wat basis opbouwen mocht ook wel, want de komende twee weken op vakantie zal ik niet zoveel lopen denk ik en dan is het nog slechts 4 weken tot aan de Damloop of zo.
Op zondag 4 augustus 2013 11:28 schreef DeeBee het volgende: Gewoon 2x in het weekend gelopen, kan mij niet heugen dat ik dat ooit gedaan heb.
De laatste 8 dagen het beste getraind sinds tijden, 4 trainingen, ~ 50 km, waarvan vandaag lekker 6 x 1000 meter (pace 4:15-4:25).
Even wat basis opbouwen mocht ook wel, want de komende twee weken op vakantie zal ik niet zoveel lopen denk ik en dan is het nog slechts 4 weken tot aan de Damloop of zo.
Lekker bezig! Wat is je streeftijd voor DtD?
M'n snelste Damloop / 10 EM staat op 1:07:49 en die wil ik wel aanvallen. Al start ik dit jaar wel in de grote businessruntrimloopmenigte en liep ik die andere tijd in de business run wedstrijd (veel rustiger op het parcours), dus even zien hoe het loopt.
Ik heb naast hardlopen, speciaalbier en computers/gadgets geen levenhobby's, en daar geef ik dan best wel veel geld aan uit. Ik ga bijvoorbeeld nooit op vakantie, scheelt ook geld.
Je kan buitenlandse wedstrijden gaan lopen, dan combineer je vakantie én hardlopen!
Dat is wel mijn doel voor 2014 denk ik, paar wedstrijden in het buitenland lopen. O.a. de Nurburgringlauf en misschien ook in Berlijn de marathon in het najaar.
Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef DeeBee het volgende: Je kan buitenlandse wedstrijden gaan lopen, dan combineer je vakantie én hardlopen!
Dat is wel mijn doel voor 2014 denk ik, paar wedstrijden in het buitenland lopen. O.a. de Nurburgringlauf en misschien ook in Berlijn de marathon in het najaar.
Op zondag 4 augustus 2013 11:56 schreef DeeBee het volgende: Je kan buitenlandse wedstrijden gaan lopen, dan combineer je vakantie én hardlopen!
Om daar nou je vakantielocatie van af te laten hangen Meestal ga je toch bier drinken en alles en ben je niet in topvorm
Om daar nou je vakantielocatie van af te laten hangen Meestal ga je toch bier drinken en alles en ben je niet in topvorm
Hier worden de vakanties juist op activiteiten afgestemd: hiken, motorrijden, en tegenwoordig ook wel een beetje op hardlopen en dat zal hopelijk steeds meer worden. Een pub/bar in de buurt voor 's avonds eten en een biertje is natuurlijk wel een pré, maar om nou te zeggen dat ik op vakantie ga om 'meer te drinken', mwah.
Zal ook wel een beetje aan het soort vakantie liggen. Niet iedereen gaat op vakantie om alleen maar* bier te drinken.
* grove generalisatie
Niet alleen maar, al is het doorgaans wel een soort rode draad in mijn vakanties, bier drinken. Zo ga ik over twee weken wandelen in de Beierse Alpen, is bijna een misdaad om dan 's avonds bij een gezonde Duitse maaltijd geen pul lokaal brouwsel te nemen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ja, ok. Maar je hebt ook genoeg schoenen voor 3 mensen of zo, dan krijg je dat...
Wat betreft schoenen, mijn Wiggle-pakketjes zijn al 2x niet goed aangekomen (wel prima opgelost verder qua vergoeding), na de vakantie maar nog een keer proberen met expres / track&trace-shipping, want het wordt wel tijd voor een nieuw paar Inov-8's:
Niet alleen maar, al is het doorgaans wel een soort rode draad in mijn vakanties, bier drinken. Zo ga ik over twee weken wandelen in de Beierse Alpen, is bijna een misdaad om dan 's avonds bij een gezonde Duitse maaltijd geen pul lokaal brouwsel te nemen
Ja, 's we drinken op vakantie wel elke avond wat biertjes, maar dan gewoon wel lekkere biertjes en niet veel ofzo, gewoon om een leuke dag af te sluiten maar ook niet zoveel dat de volgende dag de activiteiten in gevaar komen
Ik heb vorig jaar besloten om ieder jaar in november naar Istanbul te gaan. Vakantie & hardlopen (van het ene continent naar het andere continent lopen ftw!)!
Ja, 's we drinken op vakantie wel elke avond wat biertjes, maar dan gewoon wel lekkere biertjes en niet veel ofzo, gewoon om een leuke dag af te sluiten maar ook niet zoveel dat de volgende dag de activiteiten in gevaar komen
nee zeker niet als ik weet dat ik de volgende dag weer lekker flink wat hoogtemeters mag gaan maken Dan is een of twee wel genoeg ja. Op Aruba is het het een ander verhaal, dan wordt het wel een paar avondjes doorzakken aan de Brightjes en de Polar, en de volgende dag uitkateren aan het strad / zwembad
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.