Het is interessant om te kunnen vergelijken hoe jij het doet in verhouding tot je leeftijdsgenoten!quote:Op maandag 23 februari 2015 09:00 schreef killerkip69 het volgende:
Dat gaat je toch niks aan, wat moet je met die info? lb...tis niet veel wees gerust
hahaquote:Op maandag 23 februari 2015 10:18 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Besides, welcome to the internet, het is toch anoniem!
Zit je net over de grens? Gewoon pinnen en in huis houden voor wanneer je grote uitgaven hebt. Een nieuw bankstel bijv., mooie boot, schenken aan kinderen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:48 schreef Coelho het volgende:
Aan de mensen met 40k+ op de spaarrekening (of 20k+ bij alleenstaanden): Staat het ook daadwerkelijk op een spaarrekening en betaal je dus vermogensrendementsheffing of heb je een mooie constructie gevonden om die te vermijden? Ben op zoek naar tips omdat mijn spaarrekening ook al in de 'gevarenzone' begint te komen.
Rijke vent zoekenquote:Op maandag 23 februari 2015 10:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Jemig wat is iedereen rijk hier, ik kan al amper de huur meer betalen en doe al bijna nooit wat leuks.
Zag dat ik mijn eigen situatie nog niet had geplaatst.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:05 schreef announcement het volgende:
Inderdaad, dat bedoel ik. Sowieso die grens van 21K omhoog. Een gezonde financieele buffer en daarnaast sparen voor een nieuwe auto/keuken en je zit er al ruim overheen. 21K noem ik geen vermogen.
Hoe werkt dat laatste dan? Mijn opa/ouders leven nog..quote:Op maandag 23 februari 2015 11:29 schreef announcement het volgende:
[..]
Zag dat ik mijn eigen situatie nog niet had geplaatst.
1) ruim boven de VRH grens + eigen huis.
2) 29 jaar.
3) Zelf sparen + in mijn familie is het gewoonte dat je (de waarde van) je afbetaalde woning(en) doorgeeft aan de volgende generatie(s). Op die manier gaat er weinig/geen geld verloren aan hypotheekrente. Zelfs wanneer je geen grootverdiener bent zou je dan goed kunnen leven en ook weer iets moois doorgeven.
Je begint alvast met (belastingvrij) doorgeven wanneer je nog leeft. Als je alles in één keer doorgeeft bij overlijden neemt de belastingdienst er een grote hap van. Doordat je dus aan woonlasten vrijwel niets kwijt bent gedurende je leven kan je van wat je overhoud een goot bedrag opbouwen en vast een deel doorgeven. Vaak ga je op een gegeven moment ook kleiner wonen en kan je daar een deel van doorgeven.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:35 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat laatste dan? Mijn opa/ouders leven nog..
Zorgtoeslag krijg je juist al heel snel niet meer wat inkomen en vermogen betreft.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zorgtoeslag moet je redelijk veel voor verdienen of spaargeld hebben wil je dat niet meer ontvangen overigens, dus in dat opzicht is het voor vele gelijk.
Schenken met ''warme'' hand ipv ''koude'' hand.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:35 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat laatste dan? Mijn opa/ouders leven nog..
Had ik maar zulke ouders/grootouders!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:40 schreef Nielssje het volgende:
1. Rond de ¤18.000
2. 20 jaar
3. Zo'n ¤15.000 door schenkingen van ouders/grootouders :p En de rest gewoon door sparen! Was eerst meer maar nu woon ik een jaar op mezelf en dat is niet goed voor de portemonnee
22¤ is niet veel nee ;-)quote:Op dinsdag 24 februari 2015 00:45 schreef potatopotato het volgende:
1.22
2.3.000
3.werken en sparen. Vergeleken met de rest ben ik heel arm geloof ik, maar ik woon wel al sinds mijn zeventiende op mezelf. Is dat ook iets waard?
Aardig gereisd ook, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:48 schreef Blik het volgende:
Op dit moment niet bijzonder veel spaargeld, wel nieuwe baan met flink verbetererd salaris
1. ongeveer 14k spaargeld (was veel meer, maar afgelopen jaar meer dan 30k afgelost op hypotheek en andere schulden)
2. 29 jaar (samenwonend + kind)
3. Giften, aardig salaris, altijd gewerkt,
Je moet er gewoon voor zorgen dat je rendement op je spaargeld hoger is dan de belasting en inflatie. Dat is beter dan pinnen en contant thuis houden. Daar verlies je ook opquote:Op maandag 23 februari 2015 10:33 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Zit je net over de grens? Gewoon pinnen en in huis houden voor wanneer je grote uitgaven hebt. Een nieuw bankstel bijv., mooie boot, schenken aan kinderen.
De overige constructies zijn pas rendabel wanneer je aanzienlijk meer hebt dan de grens. Je kunt dan een (flex-)BV oprichten bijvoorbeeld. In de huidige economische situatie heeft dat zeker zin.
Hypotheekschuld deels aflossen is denk ik het meest interessant.
Een groene belegging is volgens mij ook belastingvrij.
Mocht je smerig veel hebben, dan moet je emigreren
Ik bedoelde uiteraard dat ik 22 jaar ben en 3000 euro spaargeld heb. Maar scherp dat je het gelijk zag.quote:
Ik heb ook altijd alles zelf moeten betalen. Ook echt álles. Probeer dankbaar te zijn voor je zelfstandigheid en wat je ermee hebt weten te bereiken in plaats van dat je het vervelend vind dat anderen meer te besteden hebben vanwege hun ouders.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:11 schreef Orphid het volgende:
1: ¤10.000
2: 23
3: Jaja jullie lekker makkelijk praten.
Ten eerste mag ik maandelijks al sinds 2005 heel weinig verdienen omdat ik thuiswonend ben en mijn ouders een soort van uitkering hebben (ik weet niet precies hoe dat zit) dankzij arbeidsongeschiktheid (lang verhaal). Daarnaast heb ik dus ook vanaf 2005 (mijn 14e) letterlijk alles zelf moeten betalen, echt alles. Dan heb ik het vanaf mijn 18e ook over een klein deeltje inwoningskosten. Als laatste heb ik, omdat ik het ook zat was om niks te mogen verdienen, een jaar op mezelf gewoond. Dat ging wat beter, maar na wat omstandigheden nu weer thuiswonend.
Ook een 1 wat dure hobby en één wat mindere, samen goed voor 5-7k. Ik krijg niks hoor van paps en mams.
Oja ga straks weer op mezelf wonen want dit is poep.
Meen je dat?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zorgtoeslag moet je redelijk veel voor verdienen of spaargeld hebben wil je dat niet meer ontvangen overigens, dus in dat opzicht is het voor vele gelijk.
Dacht dat de inkomensgrens altijd rond de 28/29k bruto lag?quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:49 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Meen je dat?
Als je in 2015 meer dan ¤ 21.330,- spaargeld hebt krijg je ... geen zorgtoeslag.
Als je in 2015 meer dan ¤ 26.316,- aan inkomen hebt, krijgt je... geen zorgtoeslag.
(gebaseerd op alleenstaande)
Je hebt in 4-5 jaar tijd 3 miljoen gespaard? Waar werk jij?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aardig gereisd ook, zou ik zeggen.
Nuttige geldbesteding.
Ontopic:
1 - op dit moment niet veel op de rekening, rond de 3 miljoen, aandelen bij werkgever, geen idee hoeveel dat nu is
2 - 36
3 - tot een jaar of 4-5 geleden spaarde ik niets, maar nu gaat het lekker. Gelukkig. Wel volgende maand van mijn spaargeld leven door een half jaar sabattical, maar dat gaat prima.
Aandelen. Hij gebruikt de komma's gewoon raar.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt in 4-5 jaar tijd 3 miljoen gespaard? Waar werk jij?
Het is El Matador, niets van aantrekken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt in 4-5 jaar tijd 3 miljoen gespaard? Waar werk jij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |