De belastingdienst heeft dat niet als taak, de overheid zou het hebben van spaargeld niet moeten ontmoedigen, zeker niet als zij middels geldontwaarding een groot deel van de inflatie veroorzaken en daarnaast een vaste VRH rekenen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 22:08 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dus de belastingdienst moet voor de inflatie gaan compenseren? Beetje rare gedachtengang.
Ligt eraan, aflossen is niet altijd voordeliger.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
... volgens mij pak jij de zaken (zeer) verstandig aan.
quote:
ik zag hem gisteren al en was benieuwd wie niet doorhad dat dit topic al zo oud is als de weg naar rome.quote:
Meevallers? Je bedoelt erfenissen/schenkingen (rijke pappie en mammie?)?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:11 schreef HeertjeB het volgende:
1) 230k en nog wat vastgoed.
2) 30 jaar
3) goede baan en meevallers uit het verleden.
Nou arm zijn ze zeker niet, het overgrote deel komt overigens niet bij mn ouders vandaan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:20 schreef Lucky_Lovely het volgende:
[..]
Meevallers? Je bedoelt erfenissen/schenkingen (rijke pappie en mammie?)?
investment banking als werk?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:11 schreef HeertjeB het volgende:
2) 30 jaar
550 euro per maand, waar hebben we het over?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:44 schreef Zwolsboy het volgende:
Ja jij haalt je ouders erbij, die leven waarschijnlijk nog
Als ze vermogen hebben ja dat geven ze zo een halve ton aan jou maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
Toch als ik die dingen prut wat de huidige jongeren zo leuk vinden is lang niet zo duur als een maandje huur550,- pm voor een flat kom op zeg
en dat ook nog sociaal noemen.
'meevallers'?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:11 schreef HeertjeB het volgende:
2) 30 jaar
De helft van het minimumloon. Voor een sociale huurflat is het rijkelijk duur vind ik.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
550 euro per maand, waar hebben we het over?
En dan krijg je gewoon nog een deel van terug via huurtoeslag, betaal je netto misschien 350 euro.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De helft van het minimumloon. Voor een sociale huurflat is het rijkelijk duur vind ik.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
550 euro per maand, waar hebben we het over?
Dat vergis je je lelijk in.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En dan krijg je gewoon nog een deel van terug via huurtoeslag, betaal je netto misschien 350 euro.
Schijntje.
Als je minimumloon verdient krijg je sowieso een bak toeslagen, dus je hebt echt niet te klagen.quote:
Bak aan toeslagen? volgens mij is het (afhankelijk van persoonlijke situatie) toch echt alleen huurtoeslag en zorgtoeslag?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Als je minimumloon verdient krijg je sowieso een bak toeslagen, dus je hebt echt niet te klagen.
Netto heb je voor een appel en een ei een zorgverzekering, je huurt al veel goedkoper, je krijgt gewoon een bak geld voor niks.
Mensen moeten eens ophouden met huilie huilie doen over dat soort dingen.
Het leven is duur, ja.
Maar iemand die net boven alle drempels zit qua toeslagen, verdient bruto weliswaar meer, maar houdt veel minder extra over aan koopkracht.
En als je het niet genoeg vind, dan ga je toch studeren en een beter betaalde baan op hoger niveau zoeken?
Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je keuzes.
Ik zou juichen als ik ¤550 moest betalenquote:Op donderdag 19 februari 2015 08:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De helft van het minimumloon. Voor een sociale huurflat is het rijkelijk duur vind ik.
Zoveel belasting is het ook weer niet, wat je betaalt over het restant.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:48 schreef Coelho het volgende:
Aan de mensen met 40k+ op de spaarrekening (of 20k+ bij alleenstaanden): Staat het ook daadwerkelijk op een spaarrekening en betaal je dus vermogensrendementsheffing of heb je een mooie constructie gevonden om die te vermijden? Ben op zoek naar tips omdat mijn spaarrekening ook al in de 'gevarenzone' begint te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |