Sunri5e | donderdag 1 augustus 2013 @ 09:36 |
![]()
| |
Thetallguy | donderdag 1 augustus 2013 @ 10:31 |
Over dat KLM niet innovatief was had ik vorige maand al een aantal punten:Men is bezig de vernieuwde WBC uit te rollen. OK, ze hebben geen A380 maar als je hiermee innoverend bent ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 augustus 2013 @ 11:39 |
Enige reden dat ik nog vrij veel met KLM vlieg is omdat het onze nationale vliegtuigmaatschappij is waar ik als kind al in vloog en het een zekere mate van stabiele zekerheid heeft inzake veiligheid en alles wat ermee te maken heeft. Qua service e.d. vind ik ze hopeloos verouderd en achter de feiten aanlopen als ik dat vergelijk met andere vliegtuigmaatschappijen waar ik mee gevlogen heb. Van Panam (bestaat niet meer) tot Lufthansa, tot British/Virgin Airways,JAL tot uiteindelijk Emirates,daar ervaar je meer waar voor je geld is mijn ervaring. | |
Woods | donderdag 1 augustus 2013 @ 17:30 |
Niet met de A380 ![]() | |
Mylene | donderdag 1 augustus 2013 @ 17:40 |
Die topman van Emirates zei eerder in een interview dat New York via A'dam ook wel een optie zou zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:27 |
Een bijna karakteristieke foto die de TT eer aandoet. A new sheriff comes to town. ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:34 |
Maar de 747 schopt nog steeds kont. Jammer dat de efficiënte zo achter loopt op de andere toestellen. Heel erg jammer, want de -8 wordt nauwelijks verkocht dus over een jaar of 10 zal de 747 een curiositeit worden ![]() (De 747's zijn bij KLM toch al vrij oud en overal gaan de -400 eruit. Brandstofprijzen worden gewoon te hoog (en zullen alleen nog maar stijgen) dus moeten ze over op efficiëntere toestellen. Pax ombouwen naar vracht gebeurd ook al niet meer dus weg = weg). Oh, een Virtual Tour in een Emirates A380. EDIT: Face-off! ![]() Ik zat liever in die A318 though... [ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 02-08-2013 13:58:10 ] | |
The_stranger | vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:48 |
Alleen jammer dat de sheriff weinig goeds in petto heft voor zowel de town als het land... Maar daar komen we over 5 tot 10 jaar wel achter (helaas). | |
Mylene | vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:47 |
bron Op bron klikken voor Google street view van de A380. En dan dit: KLM vliegt voor het eerst met vernieuwde World Business Class Ik word er niet echt warm van. ![]() ![]() | |
Woods | vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:47 |
Is het nou zo dat KLM doodleuk geen geld heeft of geen 'zin' heeft in de aankoop van nieuwe toestellen? | |
Iemand91 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:02 |
![]() Helaas met geen van beide ervaring maar ik vind het denk mooier dan die kitch van Emirates. (puur afgaand op uiterlijk) Mooi simpel en strak dit. Fokker 70's gaan eruit en worden vervangen door Embraers. MD-11 gaat eruit en wordt vervangen door A330's en 777's (paar in de order). Verder komen er nog A350's en 787's. Hoewel ze nu dus een gedeeltelijk nieuw interieus krijgen gaan de 747's over paar jaar ook wel uit. Die moeten (waarschijnlijk) ook vervangen worden door iets nieuws. Bovendien is meerderheid van KLM's 747's een combi dus ze moeten ook wat voor vracht gaan verzinnen (ombouwen van pax naar volledig cargo gebeurd ook niet meer dus een paar 747's ombouwen gaat ook niet gebeuren). Lijkt me voor een kleine maatschappij als KLM toch aardige nummers. Bovendien; waarom zou KLM een grotere vloot moeten hebben? Alles wijst erop dat ze dat totaal niet nodig hebben. [ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 02-08-2013 21:07:50 ] | |
Woods | vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:12 |
Heeft KLM dan geen potentie om te groeien, Schiphol is groot genoeg lijkt me daarvoor. Bovendien als je nieuwe vliegtuigen aanschaft kan je op den duur toch meer mensen transporteren tegenover lagere prijzen. Als ik het zo lees zijn bijv. de 777 aardig vergelijkbaar met de huidige 747, het is maar hoe je het inricht. Als ik die interviews laatst zag met ondermeer Eurlings blijven ze maar hameren op de cargo, heeft het dan geen zin om de 747 totaal om te bouwen naar cargo en nieuwe 777 in te zetten? | |
blingbling11 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:33 |
Nope, KLM vliegt nu met 4 ERF's, en doet de rest met combi's omdat ze anders te veel capaciteit hebben. | |
Iemand91 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:02 |
KLM heeft nog wel ruimte om te groeien; maar wel moeilijk. Het geeft sowieso veel problemen daar; denk aan het gedoe over de Polderbaan, vliegroutes, taxibaan naar de Polderbaan, geluidsoverlast enz. enz. Verder nog boeken vol met regels. Het gaat ook niet alleen wat ze fysiek aankunnen. KLM doet samen met Air France welke op haar beurt toch wel de grote routes en vliegtuigen heeft. Wil KLM concurreren dan moet ze iets unieks hebben. Lage prijzen, comfort, ledenprogramma's of whatever. Lage prijzen gaat moeilijk; westerse maatschappijen hebben dat sowieso tegen t.o.v. bijvoorbeeld Emirates. Er is gewoon veel overhead bij KLM (en andere maatschappijen). Kort gezegd; er moet een markt wezen voordat KLM kan/wil uitbreiden. Sterker nog, in de 777-300ER gaan 425 passagiers, in de 747-combi 275 en de 747 415. Verder is de 777 zuiniger (2 versus 4 motoren) en nieuwer. De 777 is eigenlijk op alle (financiële, praktische) zaken veel beter dan de 747. Er gaan dus meer in een 777 welke ook nog eens zuiniger is. Daarom heeft Boeing zélf de 747-8 deels de das omgedaan; hun eigen 777 is gewoon efficiënter. Maar goed, een 747 verkopen levert niet bijzonder veel meer op, en een nieuwe 777 (à ¤260 - 315 miljoen) moet de aanschafkosten natuurlijk wel weer uitgehaald worden (al zal dat ook steeds beter gaan met de oplopende kosten van brandstof en de 747) Ombouwen doen ze geloof ik niet meer. Kan niet meer uit geloof ik. Blijft wel dat als de 747-combi's eruit gaan (15 v.d. 22 stuks) dat het vrachtgedeelte waarschijnlijk wel opgevangen moet worden... | |
Tinos85 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:25 |
Dat zei je niet ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 augustus 2013 @ 16:55 |
![]() I.i.g. zal Doutzen Kroes verheugd zijn omdat ze nu tenminste helemaal plat kan gaan. Ik zelf vind het een monstert na de maaltijd oplossing want andere vliegtuigmaatschappijen hebben deze opzet voor hun 1st & business class allang. Had KLM nou echt niet iets beters kunnen bedenken ? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2013 16:56:22 ] | |
static | zaterdag 3 augustus 2013 @ 18:34 |
Welke status heb je? Al zal daar waarschijnlijk geen antwoord op komen. ![]() | |
Iemand91 | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:11 |
Wat is beter dan stoelen ruim en efficiënt opstellen in een vliegtuig met nieuwe bekleding en aankleding van de cabine?
![]() | |
Woods | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:19 |
26 stoelen in 1st class, vraag me af of die elke keer minimaal zo 3/4 vol zitten.. | |
Iemand91 | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:23 |
Groot verschil. Zeker in prijs. Niet voor niets dat KLM (en vele andere maatschappijen first class hebben verwijderd. Ze schijnen aardig vol te zitten ja. Exacte cijfers weet ik niet maar die schijnen nog best goed te lopen. Emirates beweert hetzelfde; sterker nog die beweren dat First Class in hun A380 van/naar Amsterdam zo populair is dat ze daar eigenlijk te weinig van hebben. "Beweren"... | |
Woods | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:25 |
Ik weet niet precies hoe ze al die classes noemen maar ik doelde op die bovenste foto's waarin je alle luxe hebt van de wereld. Ze zijn ook zo verwarrend dat ik juist denk alsof je in een luxe klasse zit. | |
Iemand91 | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:36 |
Ach, First of Business class; beide zit je geloof ik uitstekend. Grootste verschil tegenwoordig (op service na) is dat je bij First meer privacy hebt; tot complete afgesloten suites aan toe. Het zijn dé stoelen waaraan een maatschappij verdient (zie prijzen hieronder). Men heeft liever 10 economystoelen leeg dan 1 business/first stoel. Maar omdat ze ook zo duur zijn en de crisis ook niet echt meehelpt zijn ze toch wel minder populair geworden. Business vult nog wel aardig maar First wordt gewoon moeilijker; en niets is zo onprettig als met lege stoelen vliegen voor een maatschappij. Mag ook wat kosten though; Op 1 oktober een enkeltje Emirates in Business naar Dubai kost je zo'n ¤2450-2500 en in First zo'n ¤3700. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2013 20:50:06 ] | |
Woods | zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:47 |
Wat een geld terwijl het ook voor ¤400 kan of in die richting? | |
static | zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:41 |
Ik vlieg regelmatig naar Azie, daar zit business class meestal wel helemaal vol. | |
static | zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:43 |
Enkeltjes zijn altijd stukken duurder. | |
Iemand91 | zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:01 |
Als je geld hebt, privacy wilt of het betaalt wordt zou ik ook lekker business of first class gaan. Business of First Class met Emirates is beter dan in een 737 van Arkefly die ook die kant opgaat. ![]() Zeker op een lange reis, maar geen ervaring hoe erg economy nou eigenlijk is. Voor mij zit er nog enige romantiek aan vliegen om het zo te zeggen. ![]() Uiteraard, maar ¤2500 en ¤3700 voor een enkeltje Dubai is nog steeds duurder dan ¤700 voor een enkeltje in Economy ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2013 22:13:04 ] | |
Adrie072 | maandag 5 augustus 2013 @ 18:10 |
![]() Waarom, in mijn ogen, zo`n vreemde aanvliegroute? | |
Sandyman | maandag 5 augustus 2013 @ 22:59 |
Wat vind je er zo gek aan? Gewoon via Artip, inbound SPL en dan een linkerhand circuit voor baan 18R? | |
dutchgirl86 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:33 |
KLM loopt op bepaalde vlakken wel een beetje achter de feiten aan, maar er is wel iets wat ik bij KLM vrijwel altijd goed vind en dat is klantvriendelijkheid aan boord. Niet overdreven, maar gewoon aardig, vrolijk, gezellig en toegankelijk. Misschien is het typisch Nederlands, want bij veel andere maatschappijen is het anders. Dus dat is écht een pluspunt en heel belangrijk voor veel passagiers. De World Business Class is wel echt iets waar KLM jaren mee achterloopt, gelukkig komen er nu nieuwe stoelen, maar er gaat veel tijd in zitten... Deze stoelen hadden jaren geleden al geïntroduceerd moeten worden. Hetzelfde gold eigenlijk voor de Economy Class, het duurde een eeuwigheid voordat de hele widebody vloot beschikte over persoonlijke TV schermpjes. De Economy Comfort is ook een vreemd product. Het zijn gewoon dezelfde stoelen als de Economy Class, alleen een paar centimeter meer beenruimte en ze kunnen iets verder naar achteren. Vooral de 3-4-3 indeling in de 777-300s is alles behalve comfortabel. Veel concurrenten die ook een Comfort Class aanbieden, hebben wel écht ruimere stoelen en vaak wat meer Service. Ook op Europese vluchten is de Economy Comfort nauwelijks merkbaar. Ze hebben in de 737s een Comfort zone ingericht, zonder stoelen te verwijderen, en zijn er juist meer bijgekomen. Ze willen meer geld verdienen, zonder echt iets meer te bieden. Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen. Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet. Zelfs een Sky Interior in de nieuwere 737-vloot is al teveel gevraagd... En een groot deel van de 737-vloot heeft zelfs nog geeneens een aantal tv-schermen in de cabine, terwijl deze toestellen ook gebruikt worden op vluchten van 3 a 4 uur. De vloten van andere Nederlandse maatschappijen als Transavia en Arkefly zijn ook al niets bijzonders. Op vakantievluchten naar Zuid-Europa vlieg je vrijwel altijd met een Boeing 737-800, met een beetje geluk heel soms een zeer oude 767 van Arkefly. Helemaal schokkend is dat die 737s zelfs gebruikt worden naar bestemmingen als Dubai... Arkefly vliegt er soms zelfs mee naar Brazilië... Je moet wel heel wanhopig zijn wil je ervoor kiezen met een 737 naar Dubai of Brazilië te vliegen... In de jaren 90 en beginjaren 2000 toen ik jong was, was het heel normaal dat je bijvoorbeeld met een A310, 747, 757, 767, MD-11 naar Zuid-Europa vloog. Dat waren leuke tijden, vooral dankzij Martinair! | |
Sandyman | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:46 |
Als je ziet welke problemen er nu met de 787 zijn is het juist handig dat dit ding pas later bij KLM komt. Enkele jaren na de introductie zijn de meeste kinderziektes eruit, alleen maar logisch om zo'n besluit te nemen. De wil voor een A380, ik denk dat je van het pad af bent. KLM heeft natuurlijk gewoon een strategie die ze gebruiken en daar komt op dit moment niet een A380 in voor. En dan een A380 kopen voor prestige terwijl het niet in het routenetwerk past. Dat zou niet erg slim zijn. Je bent als maatschappij gewoon minder flexibel met 1 A380 ipv bijvoorbeeld 2 B777. Je kunt dan (uitgaande van een totale economy configuratie) evenveel mensen vervoeren op 1 dag, maar wel 2 vertrek momenten aan bieden aan de klant. Het is net waar je voor kiest als bedrijf. | |
dutchgirl86 | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:22 |
Mwa, ben niet echt van mijn pad af of zo, maar er zijn inmiddels genoeg maatschappijen die slechts met een paar A380s vliegen, vaak gewoon ter vervanging van de zeer oude 747s. Ik heb eens gekeken en over het algemeen hebben de maatschappijen die ermee vliegen ook eenzelfde strategie als KLM, KLM is eigenlijk helemaal niet echt uniek wat dat betreft. Daarnaast heeft Air France ook een aantal A380s, dus voor de gehele AF-KLM vloot is het geen nieuw type en aangezien ze samen de 787 en A350 aanschaffen, kan dit ook met de A380 natuurlijk. Daarnaast is AMS gewoon een zeer grote hub, dus kijkend naar de statistieken zijn AMS en KLM zeker niet te klein in verhouding. Om 2 kleinere 777-200s in een 1 A380 te krijgen, zou je wel heel erg moeten proppen hoor. 2 777-300s in 1 A380 gaat sowieso niet.... Maar ok, het ging mij meer om de charme die KLM en de Nederlandse luchtvaart in het algemeen hadden, ze liepen op alle gebieden vaker vooraan, tegenwoordig is het andersom. Als luchtvaart-fan vind ik dat soms gewoon jammer, iets meer prestige en vernieuwing zou leuk zijn. | |
Iemand91 | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:49 |
Gistermiddag een paar uur verloren op Airliners.net. Ziet er inderdaad apart (doch gaaf) uit zo'n oude KLM 747 in Athene enzo. ![]() Laten we zeggen dat ze de 747's vervangen door A380's. In hun 747 combi gaan 268 passagiers en in de 747 408. (na verbouwing van World Business) Totaal dus zo'n 6880 stoelen in 22 toestellen. Gekeken naar hun invulling van huidige toestellen zouden zij zo'n 550 in een A380 stoppen. Met gelijk aantal stoelen komt dat op zo'n 12 A380 toestellen. Dat betekent dat zij maar de helft aan toestellen kunnen inzetten met al gevolg minder bestemmingen. (voor sommige routes ben je al snel meerdere toestellen per dag nodig; o.a. daarom vliegen zij nu ook niet meer op Australië), maar deze wel 34 - 100% extra moeten vullen. (Ze hebben momenteel een bezettingsgraad van 87.4%). Verder moeten zij hun hele onderhoudssysteem opnieuw opzetten voor dit toestel; KLM onderhoudt hun eigen toestellen en doet dit zelfs voor andere maatschappijen. En hoewel de vrachtsector nu erg slecht voorstaat (wereldwijd, niet alleen voor KLM welke voor een derde leeg vliegt) moeten zij die op de lange termijn (als dit weer aantrekt) toch kunnen opvangen als de combi's weg gaan (en combi vliegtuigen mogen niet meer gebouwd worden) En hoe moeten zij gaan concurreren? Waar zij misschien de A380 op kunnen inzetten vliegen naburige maatschappijen al heen. Bijvoorbeeld Los Angeles, New York kun je al in Engeland, Frankrijk en Duitsland voor terecht. Maatschappijen die (op AF na) beter voorstaan dan KLM. Maar KLM is dan wel weer erg sterk in Azië. Dan is dat misschien nog een 'plek' waar ze misschien wat aan hebben, maar dat zijn ook weer erg verspreide locaties. (Japan alleen al 3 verschillende locaties). Bovendien hebben zij codeshare agreements met o.a. Etihad, Garuda en Malaysia daar. (Naast Skyteam members) Bovendien gaan er al een rats vliegtuigen uit en komen er nieuwe bij; nog 2 777-300ER, een vrachtje 787's en waarschijnlijk ook nog wel de A350. Geloof me, ik zou het ook mooi vinden als KLM de A380 krijgt (en nog liever de 747-8) maar ik zie het nog niet gebeuren. De nieuwe generatie vliegtuigen (en ook nog de 777-300) zijn gewoon veel efficiënter, zowel technisch als in het efficiënt inzetbaarheid. EDIT: on a side-note: DL99 vertrokken van Parijs naar Detroit doet nu een landing op Schiphol omdat de flaps niet omhoog gaan. Heeft een tiental rondjes boven Engeland gemaakt en landt op dit moment op de Kaagbaan. Brandweer staat klaar. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 07-08-2013 16:10:02 ] | |
#ANONIEM | woensdag 7 augustus 2013 @ 15:32 |
"Hear, hear" ![]() | |
OEM | woensdag 14 augustus 2013 @ 15:52 |
Airbus A300 van UPS vandaag gecrashed: http://www.abc3340.com/st(...)aft-crash-in-tarrant ![]() ![]() ![]() [ Bericht 66% gewijzigd door OEM op 14-08-2013 21:00:35 ] | |
#ANONIEM | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:51 |
Triest maar is nu de bedoeling dat je hiermee mensen op de stuipen jaagt niet meer met een Airbus van dit type te gaan vliegen? ![]() | |
Anne | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:56 |
Waarom zou dat zijn bedoeling zijn? Dit topic gaat over de Airbus, daar horen dit soort berichten ook bij helaas. | |
OEM | donderdag 15 augustus 2013 @ 13:59 |
Kleine kans dat je vlucht uitgevoerd wordt met een vrachtvliegtuig ![]() Dit topic gaat toch min of meer over luchtvaart in het algemeen? Of is er al besloten om het uitsluitend bij de A380 en KLM-bashing te houden? | |
Woods | donderdag 15 augustus 2013 @ 18:20 |
Ik zat eens te checken wat de prijzen voor enkele vliegtuigen zijn en aangezien de 777 als best bang for buck wordt gezien kost deze in 2012 volgens Boeing $315 miljoen(777-300ER), deze zette ik af tegen de A380 en deze kost 'slechts' $337 miljoen. Waarom wordt er dan nog steeds voor de 777 gekozen als je voor hetzelfde bedrag een A380 tot je beschikking hebt. Oké, je bent meer kwijt aan brandstof en waarschijnlijk onderhoud maar dit kan worden afgezet dat je meer passagiers kan meenemen? En nog even een vraagje omtrent de toevoeging achter het type nummer x-800, dit wordt meestal toch gebruikt bij het allerlaatste en vaak modernste model. Waarom past Airbus dit gelijk bij hun eerste nog niet gefacelifte toestel i.p.v. bijv. x-200? bron: http://www.boeing.com/boeing/commercial/prices/ http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_cost_price_for_airbus_A380 | |
OEM | donderdag 15 augustus 2013 @ 18:39 |
Dan moeten die passagiers er wel zijn... Marketing? Je kan je ook afvragen waarom A350, A360 en A370 zijn overgeslagen. In Aziatische landen schijnt 8 een geluksgetal te zijn, -800 klinkt geavanceerder dan -200), de 8 representeert twee buizen op elkaar (dubbeldekker). Pick one (of meerdere). | |
Tinos85 | donderdag 15 augustus 2013 @ 18:45 |
A350 is er toch gewoon? Wat betreft die toevoeging geen idee eigenlijk. Het gaat nu van 800 tot -1000 | |
OEM | donderdag 15 augustus 2013 @ 18:49 |
Nu wel ja. De A380 was er veel eerder. | |
Tinos85 | donderdag 15 augustus 2013 @ 19:19 |
8 is 2 rompen op elkaar dus dubbeldekker ![]() | |
Thetallguy | donderdag 15 augustus 2013 @ 19:47 |
777 kan ook meer belly cargo meenemen dan een a380. Daarnaast kan een doubledaily 777 ook beter zijn ipv een enkele a380 omdat je dan meer frequenties/opties biedt. Hoewel er niet heel veelmroutes zijn waarbij dit het geval zal zijn. Ik ben wel voor een 'algemeen luchtvaart topic' btw ![]() | |
Woods | donderdag 15 augustus 2013 @ 19:54 |
Niemand neemt initiatief om er een te maken ![]() | |
Thetallguy | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:04 |
TT veranderen nu kan ik dit zelf ook maar dit is niet mijn forum zal ff een melding maken. | |
Woods | donderdag 15 augustus 2013 @ 21:31 |
En dan zomaar een legendarische reeks vermoorden zeker ![]() | |
Thetallguy | donderdag 15 augustus 2013 @ 21:46 |
Al dat A380 ophemelen is ook wel mooi geweest. Vliegen al ruim 5 jaar in lijndienst. | |
dutchgirl86 | donderdag 15 augustus 2013 @ 23:46 |
Ik ook! | |
#ANONIEM | vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:38 |
Ik wist niet dat er al een KLM bashing was opgestart... Als dat zo is,dan kan ik nog wel wat meer vliegtuigmaatschappijen opsommen waar ik mij gedurende al die jaren aan geërgerd heb. Ik heb het dan over de service in al zijn algemeenheid.En dat begint dan meestal al bij het inchecken. | |
blingbling11 | vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:59 |
Ryanair het allergrootste voorbeeld: http://www.dailymail.co.u(...)ploit-customers.html Heb nog nooit met deze beunhazen gevlogen, en zal het uit principe zeker ook nooit doen! | |
#ANONIEM | zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:27 |
Ha! Noem je ook 1. Ooit ook meegevlogen en economyclass. Wat een drama dat en...die stewardessen waren ruziezoeksters,vooral 1, die ik later voor haar gedrag in het vliegtuig aangepakt heb niet wetende dat ik haar hele gedrag had opgenomen via audio. En die ging door het stof hoor toen haar supervisors en het hoofdkantoor dit later hoorden. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2013 15:28:41 ] | |
Sandyman | zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:28 |
Dan ben je ook wel een enorm sneue rukker om zoiets op te nemen op audio ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 18 augustus 2013 @ 10:36 |
Nope. Dat heet indekken gezien jarenlange ervaringen met lieden die altijd in hun eigen straatje praten,ernaar handelen en als puntje bij paaltje komt ontkennen ooit dit soort dingen te hebben gedaan of gezegd. ![]() | |
Sandyman | zondag 18 augustus 2013 @ 11:44 |
Maar op het moment dat jij gesprekken op gaat nemen met de casiere van de H&M, de serveerster van restaurant, de barvrouw van een kroeg of een stewardess in een vliegtuig om 'aan te kunnen pakken op gedrag', dan ben je heeeeeel diep gezonken en zoals gezegd een erg sneu figuur. ![]() | |
zlotka | zondag 18 augustus 2013 @ 12:44 |
| |
Anne | zondag 18 augustus 2013 @ 12:49 |
Heeft dit allemaal in een Airbus plaatsgevonden? Zo nee, dan is dit niet relevant in dit topic. Zoals al eerder geopperd; Open een algemeen luchtvaart-topic-iets. | |
blingbling11 | zondag 18 augustus 2013 @ 23:04 |
En bovendien strafbaar. Er was al een modje bezig om de TT aan te passen toch? | |
Anne | maandag 19 augustus 2013 @ 10:33 |
Nee. We gaan niet na 3 delen de hele reeks ineens omgooien ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 augustus 2013 @ 13:26 |
Niet,sterker nog: Ik hoef niet eens vooraf te melden dat ik het doe. ![]() on topic: zo dan! Je zal maar in dat kleinere toestel zitten als passagier | |
OEM | maandag 19 augustus 2013 @ 14:23 |
Grappig: de discussie is om een A380-topic wel of niet te generaliseren naar een algemeen luchtvaarttopic, maar de moderator maakt er een algemeen Airbus-topic van. | |
Anne | maandag 19 augustus 2013 @ 14:26 |
Ik zie anders nog steeds A380 in de TT staan. | |
OEM | maandag 19 augustus 2013 @ 14:36 |
Wat wil je nou? Dat het hier over de A380 gaat (volgens de TT) of over Airbus in het algemeen (wat jij al een aantal keer gezegd hebt)? Edit: alleen de A380 dus ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 19-08-2013 14:56:02 ] | |
blingbling11 | maandag 19 augustus 2013 @ 22:32 |
Nou bij deze een algemeen luchtvaarttopic: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #1 Waar Airbus niet meer alleen is | |
Anne | dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:48 |
Haal de edit weg ![]() Nav ons DM-gesprek en gekibbel achter is dit in ieder geval het algemene Airbus-topic. A380 bij deze weg gehaald uit de TT. Goed bezig ![]() | |
Woods | dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:44 |
Opgenomen met een aardappel? | |
Iemand91 | donderdag 22 augustus 2013 @ 13:41 |
Apart plekje voor de A380 vandaag:![]() Morgen weer. | |
Leatherface | donderdag 22 augustus 2013 @ 14:51 |
Welke gate is dat? E20 ofzo? | |
Iemand91 | donderdag 22 augustus 2013 @ 15:10 |
E18. Er wordt onderhoud gepleegd aan (o.a.) de G-pier. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:48 |
Mag ik je bedanken voor deze ongevraagde tip (flightradar24) die ik nog niet kende. ![]() | |
Piles | vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:51 |
Cool, is ie mooi te zien vanaf het terras ![]() | |
Koen66 | zondag 25 augustus 2013 @ 01:35 |
Is er in PTA uberhaupt geen algemeen luchtvaarttopic? Als je ziet hoe lang er al een treinentopic is dat erg goed loopt! | |
Woods | maandag 26 augustus 2013 @ 12:32 |
Vliegt die 2e A380 al op Schiphol? | |
Iemand91 | maandag 26 augustus 2013 @ 12:49 |
Emirates doet eerst een 777. Misschien later een A380. | |
Woods | maandag 26 augustus 2013 @ 15:42 |
En hij stijgt weer op, hopelijk over waar ik woon ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 augustus 2013 @ 11:11 |
Wens nu niet teveel want voor je het weet roep je onheil over je af. | |
Iemand91 | donderdag 29 augustus 2013 @ 11:20 |
Je bent raar. | |
#ANONIEM | vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:24 |
Nee hoor. Ik leg een juist verband tussen jouw opmerking en mijn aangehaald voorbeeld. ![]() | |
Dos37 | zondag 21 juni 2015 @ 11:05 |
Gisteren de tweede A380 ontvangen van China Southern | |
Woods | zondag 21 juni 2015 @ 13:11 |
Haha bedankt. Dit topic is overgegaan in het Algemeen Luchtvaarttopic ![]() | |
Dos37 | zondag 21 juni 2015 @ 16:47 |
Ah oké dit topic begon ooit als alleen voor A380 toen werd het Airbus topic en nu naar een Algemeen luchtvaart topic, algemener kan niet ![]() |