1 miljard op een begroting van tientallen miljarden. Het is verkeerd, maar zelfs als we de fraude uit weten te bannen, dan nog rijzen de kosten de pan uit.quote:
En iedere keer die godvergeten halve kratten bier in de aanbieding blijven aanslepen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:26 schreef Friek_ het volgende:
De stijging in de zorgkosten wordt veroorzaakt door de filosofen met een bijstandsuitkering die weigeren te schoffelen in het park.
Het was even duur als Euroshopper.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:27 schreef Tem het volgende:
[..]
En iedere keer die godvergeten halve kratten bier in de aanbieding blijven aanslepen.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 13-05-2013 om 13:07:20Al die frauderende ziekenhuisdirecties moeten linea recta de bak in, zo lang mogelijk. Miljardenfraude onacceptabel! http://t.co/SIf6WTJGXF reageer retweet
Ja, wat moeten we hiermee?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:30 schreef YokiKater het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 13-05-2013 om 13:07:20Al die frauderende ziekenhuisdirecties moeten linea recta de bak in, zo lang mogelijk. Miljardenfraude onacceptabel! http://t.co/SIf6WTJGXF reageer retweet
Op 93 miljard per jaar en dit zegt niets over groei de afgelopen decennia.quote:
Als jouw buurman psychische problemen heeft en s'nachts als een idioot begint te schreeuwen en zich agressief gedraagd, ga jij dan bij hem aanbellen om een goed gesprek met hem aan te gaan om hem te kalmeren?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Het is natuurlijk niet zo gek om mantelzorg te stimuleren in een tijd waarin zorgkosten de pan uitrijzen.
Zeer terecht, overigens.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:16 schreef Friek_ het volgende:
Het geld gaat naar de Grieken in plaats van de zieken.
Ik vind het niet sterk dat je allerlei situaties voor die van jezelf schuift. Mij verbaast jouw situatie ook wel eens. Jullie kopen een dure drone en camera terwijl je anderzijds niet aan je therapie meewerkt omdat je geen geld voor zomerkleding hebt. Ik begrijp dan niet goed waarom dat geld niet is gestoken in wezenlijke verbetering van je omstandigheden.quote:
Generieke barbituraten, dat moet toch niet al te veel kosten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als jouw buurman psychische problemen heeft en s'nachts als een idioot begint te schreeuwen en zich agressief gedraagd, ga jij dan bij hem aanbellen om een goed gesprek met hem aan te gaan om hem te kalmeren?
Nee, dan bel ik de huisbaas en die zorgt dan dat er maatregelen worden getroffen. En toevallig weet ik dat hij actie onderneemt, omdat ik ook al een waarschuwing heb gekregen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Als jouw buurman psychische problemen heeft en s'nachts als een idioot begint te schreeuwen en zich agressief gedraagd, ga jij dan bij hem aanbellen om een goed gesprek met hem aan te gaan om hem te kalmeren?
Als ie zich agressief gedraagt bel ik de politie.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Uiteraard, dit soort zaken tellen allemaal mee in het uiteindelijke totaalplaatje. In dat totaalplaatje zijn de jaarlijkse kosten van de zorg in tien jaar met dertig miljard gestegen. Laten we niet doen alsof dat volledig los van de patiënten staat.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:40 schreef YokiKater het volgende:
En wat te denken van het slopen van een volwaardig ziekenhuis in IJmuiden, welke vervangen wordt door een duur modern gebouw in Haarlem-Noord waar ze veel en veel minder kunnen doen.
Een "ziekenhuis" waarvoor het MMT uit Amsterdam moet komen om iemand te helpen die IN het ziekenhuis van de ballustrade is gesprongen en daarna overgebracht moet worden naar het VUMC.
Ik heb een korte broek besteld maar die is nog niet binnen. En gisteravond heb ik gewoon een stukje gelopen, gelukkig was het rustig in de buurt. Verder volg ik de aanwijzingen van mijn "therapie" (de zoek het zelf maar uit methode) netjes op, ik zoek, op advies van de psychiater, mij suf op Google naar mogelijkheden om van mijn problemen af te komen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het niet sterk dat je allerlei situaties voor die van jezelf schuift. Mij verbaast jouw situatie ook wel eens. Jullie kopen een dure drone en camera terwijl je anderzijds niet aan je therapie meewerkt omdat je geen geld voor zomerkleding hebt. Ik begrijp dan niet goed waarom dat geld niet is gestoken in wezenlijke verbetering van je omstandigheden.
Die doen in eerste instantie niets tenzij hij met wapens loopt te zwaaien oid. Ze zullen een mutatie maken en pas bij meerdere mutaties kunnen ze stappen ondernemen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ie zich agressief gedraagt bel ik de politie.
http://www.kiva.org/quote:Op maandag 29 juli 2013 11:26 schreef Disana het volgende:
[..]
BA, jij was het toch die geld investeert in kleine onderneminkjes? Ik wil graag weten hoe dat systeem heet, heb je een link? Dan kan ik het iemand aanbevelen.
Hmm, ik krijg juist de indruk dat die therapie prima is. Ze vertrouwen erop dat je hun aanwijzingen wel aan kunt. Kennelijk weten ze dat je niet steeds bij het handje vastgehouden hoeft te worden. Ik vind dit wel positief.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:50 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik heb een korte broek besteld maar die is nog niet binnen. En gisteravond heb ik gewoon een stukje gelopen, gelukkig was het rustig in de buurt. Verder volg ik de aanwijzingen van mijn "therapie" (de zoek het zelf maar uit methode) netjes op, ik zoek, op advies van de psychiater, mij suf op Google naar mogelijkheden om van mijn problemen af te komen.
Huis-baas. Die is er voor dat soort shit.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:52 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Die doen in eerste instantie niets tenzij hij met wapens loopt te zwaaien oid. Ze zullen een mutatie maken en pas bij meerdere mutaties kunnen ze stappen ondernemen.
Dat is sowieso een extreem laag percentage, wat nog maar eens aangeeft hoeveel potentie voor ondernemingen er is in veel van die landen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Heel af en toe zit er een lapswans tussen die niet, te weinig of veel te taal terugbetaald, maar dat is maar bij 1-3% het geval.
Kan je hier ook aflossingsvrij lenen tegen nul rente?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.kiva.org/
Kiva werkt lokaal, dus heeft direct contact met alle mensen die een investering willen. Je bladert door alle aanvragen en kiest zelf een persoon/groep uit waar je aan uit wil lenen, met een minimumbedrag van 25 dollar.
In de aanvraag staat meteen in hoeveel tijd diegene terug gaat betalen en wat het doelbedrag is. En uiteraard waar het voor gebruikt gaat worden. Vervolgens kan je bij de donatie nog een bedrag aan Kiva zelf doneren, maar verder krijg je al je geinvesteerde geld renteloos weer terug zodat je dat weer aan iemand anders uit kan lenen.
Heel af en toe zit er een lapswans tussen die niet, te weinig of veel te taal terugbetaald, maar dat is maar bij 1-3% het geval.
Ja, deed ik toen ook. Die hebben 4 agenten in laten zetten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Huis-baas. Die is er voor dat soort shit.
Wat is dan het probleem?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:55 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ja, deed ik toen ook. Die hebben 4 agenten in laten zetten.
Heel mooi, zo had ik het ook ongeveer onthouden van jou. Ik ga dit iemand aanbevelen die wel wat van dit soort positieve interactie kan gebruiken en centjes genoeg heeft. Dank!quote:Op maandag 29 juli 2013 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kiva werkt lokaal, dus heeft direct contact met alle mensen die een investering willen. Je bladert door alle aanvragen en kiest zelf een persoon/groep uit waar je aan uit wil lenen, met een minimumbedrag van 25 dollar.
In de aanvraag staat meteen in hoeveel tijd diegene terug gaat betalen en wat het doelbedrag is. En uiteraard waar het voor gebruikt gaat worden. Vervolgens kan je bij de donatie nog een bedrag aan Kiva zelf doneren, maar verder krijg je al je geinvesteerde geld renteloos weer terug zodat je dat weer aan iemand anders uit kan lenen.
Ik zit daar ook nog steeds met een paar honderd dollar in, maar bij mij staat alles op automatisch.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat dat stukken duurder is dan mantelzorg en dus helemaal geen bezuiniging oplevert, sterker nog.. het maakt het alleen maar duurder. Let op mijn woorden, in de toekomst ga je berichten krijgen dat de politie steeds drukker is met mensen met psychische problemen omdat er bezuinigd wordt op de GGZ.quote:
Het is juist de lol om van die vage projectjes uit te zoeken.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zit daar ook nog steeds met een paar honderd dollar in, maar bij mij staat alles op automatisch.
Slijterijen waren altijd mijn favoriet.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is juist de lol om van die vage projectjes uit te zoeken.
Gewoon al die gasten in instellingen proppen.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:57 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dat dat stukken duurder is dan mantelzorg en dus helemaal geen bezuiniging oplevert, sterker nog.. het maakt het alleen maar duurder. Let op mijn woorden, in de toekomst ga je berichten krijgen dat de politie steeds drukker is met mensen met psychische problemen omdat er bezuinigd wordt op de GGZ.
Of allemaal naar Harderwijk, dat staat er al volledig en vergt dus geen aanlegkosten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon al die gasten in instellingen proppen.
Ik heb ook wel zin om het te gaan doen. Vind het mooi.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zit daar ook nog steeds met een paar honderd dollar in, maar bij mij staat alles op automatisch.
Zitten er ook Palestijnen tussen die raketten willen produceren?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is juist de lol om van die vage projectjes uit te zoeken.
Als ze een beetje kunnen zwemmen is er bovendien genoeg leefruimte.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Of allemaal naar Harderwijk, dat staat er al volledig en vergt dus geen aanlegkosten.
Het maffe is dat Googlen als oplossing geeft dat ik hulp moet zoeken bij het GGZquote:Op maandag 29 juli 2013 11:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Hmm, ik krijg juist de indruk dat die therapie prima is. Ze vertrouwen erop dat je hun aanwijzingen wel aan kunt. Kennelijk weten ze dat je niet steeds bij het handje vastgehouden hoeft te worden. Ik vind dit wel positief.
Wat mooi dat je weer hebt gelopen. Die korte broek gaat nog goed van pas komen.
Vind het prima, maar daar is dus geen geld voor.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen in jouw capaciteit om grotendeels zelf je weg te banen. Ik denk dat je alleen het idee moet opgeven dat je zonder intensieve hulp niets kunt.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:00 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Het maffe is dat Googlen als oplossing geeft dat ik hulp moet zoeken bij het GGZ
http://www.kiva.org/lend/585775quote:Op maandag 29 juli 2013 12:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Zitten er ook Palestijnen tussen die raketten willen produceren?
Op een van de onbewoonde waddeneilanden.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begin helemaal enthousiast te worden.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.kiva.org/lend/585775
Dat komt denk ik het dichtste in de buurt.
Aan zo iemand zou ik m'n dollars uitlenen.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dezequote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jaquote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen in jouw capaciteit om grotendeels zelf je weg te banen. Ik denk dat je alleen het idee moet opgeven dat je zonder intensieve hulp niets kunt.
Een koelkast is wel zo fijn voor de westerlingen die je ontvoert.quote:
Dat denk ik ook ja. Maar dat je die nog niet hebt wil niet zeggen dat je nu verder nog niets aan je situatie kunt doen. Uitstel is nooit goed.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:05 schreef YokiKater het volgende:
[..]
JaMaar het zou een héél héél stuk schelen en makkelijker gaan wanneer ik eindelijk een eigen woning zou hebben. Dat is echt heel belangrijk voor mij.
KIVA.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar het gaat tergend langzaam en heeft ook echt zijn crisismomenten vanwege de thuissituatie en de situatie in de buurt. Uitstel is inderdaad nooit goed en dat geldt dus ook voor een woonurgentie imho. Maarja, ik hou er over op want ik zit mij weer veel te druk te maken.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Maar dat je die nog niet hebt wil niet zeggen dat je nu verder nog niets aan je situatie kunt doen. Uitstel is nooit goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |