Klopt. De situatie van nu vind ik zorgelijk. Overigens is het Hindoeisme ook nog enigszins zorgelijk, maar minder erg.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
In die tijd ging het dan ook beter met de Islam dan in de 1000 jaar die daarop volgden.
Ik ben ook heel blij dat we dit pijnlijke, geweldadige evolutieproces van dichtbij mogen meemaken.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Prima vergelijking. Ik vertel hoe het toen was. Dat heeft niets te maken met nu. En de islam loopt achter, ja. Maar er is dus nog wel redding mogelijk.
Nee, toen was er nog geen boekdrukkunst, nu is er het internet en camera's.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Prima vergelijking. Ik vertel hoe het toen was. Dat heeft niets te maken met nu. En de islam loopt achter, ja. Maar er is dus nog wel redding mogelijk.
Maar islam, dus iedereen valt over elkaar heen om politiek correct te doen.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:48 schreef golfer het volgende:
Pat Condell heeft soortgelijk stukjes monoloog over het Christendom en het Jodendom op Internet geplaatst en daar was stukken minder aandacht voor.
quote:Op zondag 28 juli 2013 21:50 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij dat we dit pijnlijke, geweldadige evolutieproces van dichtbij mogen meemaken.
Oneens.quote:
Waarom begin je er dan over? Wat is het nut van misstanden van nu plaatsen in een context van 1000 jaar geleden? Het heeft een verzachtende werking die nergens op slaat.quote:
Jij wil het zien als een vergelijking.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Nee, toen was er nog geen boekdrukkunst, nu is er het internet en camera's.
Toen hadden ze zwaarden, bogen en messen, nu volautomatische geweren en explosieven.
Het is geen prima vergelijking, omdat je niet weet hoe het jonge Christendom zich dat soort omstandigheden had gemanifesteerd.
Ronduit zwak. Stelt die een vraag, kan die niks met het antwoord dat wel heel erg voor de hand ligt.quote:
Lol que?quote:Op zondag 28 juli 2013 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij wil het zien als een vergelijking.
Ik begrijp niet wat je hiermee wilt beweren. Ik zeg dat ik die mensen specifiek niet zo hoog heb zitten.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is genoeg tv voor bekrompen mensen. Mag er dan misschien een paar avonden per jaar tv zijn voor ruimdenkende mensen?
Dat dus.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:50 schreef shmoopy het volgende:
Maar islam, dus iedereen valt over elkaar heen om politiek correct te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |