Te koop op steam vanaf ¤25,99quote:Prison Architect is currently in Alpha which means that the game is playable, but still in development. Not all features are implemented yet and there are many bugs that may affect gameplay. We are currently releasing monthly updated builds which include new features and bug fixes. By buying the alpha you will automatically be gifted a free copy of the full game when it's finished.
het wachten op geld is het meest vervelende eigenlijk..quote:Op zondag 28 juli 2013 11:58 schreef JeMoeder het volgende:
Heb hem nog niet gekocht, was bij de summer sale maar 21 euro op steam. Lijkt me erg leuk, maar ik ben ook bang dat het snel verveeld...
Bedoel je geld om het te kopen, of in-game wachten tot je weer geld hebt om dingen te regelen?quote:Op zondag 28 juli 2013 11:59 schreef mschol het volgende:
[..]
het wachten op geld is het meest vervelende eigenlijk..
dat 2de.. je kan grants gebruiken, waardoor je een goeie basis prison op kan zetten, maar vervolgens moet je wachten op geld van je werkplaats (kentekens) en de overheidsbijdrage per gevangene..quote:Op zondag 28 juli 2013 11:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Bedoel je geld om het te kopen, of in-game wachten tot je weer geld hebt om dingen te regelen?
Mag wel elke 6 ingame uren zijn ja.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:02 schreef mschol het volgende:
[..]
dat 2de.. je kan grants gebruiken, waardoor je een goeie basis prison op kan zetten, maar vervolgens moet je wachten op geld van je werkplaats (kentekens) en de overheidsbijdrage per gevangene..
je geld krijg je naar mijn idee nog niet snel genoeg binnen
Het is natuurlijk nog een beta, dus gewoon melden bij het dev teamquote:Op zondag 28 juli 2013 12:02 schreef mschol het volgende:
[..]
dat 2de.. je kan grants gebruiken, waardoor je een goeie basis prison op kan zetten, maar vervolgens moet je wachten op geld van je werkplaats (kentekens) en de overheidsbijdrage per gevangene..
je geld krijg je naar mijn idee nog niet snel genoeg binnen
Douche in elke cel werkt een stuk beter dan gezamelijke douchruimte kwam ik achter, en kan je douchen uit de planning halen omdat ze dan in hun vrije tijd douchen.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:16 schreef mschol het volgende:
mijn eerste gevangenis met winst:
[ link | afbeelding ]
dat was in het prille begin en toen wist ik nog niet hoe workshops enzo werkte
hmm hoe deel jij je cellen in dan, heb geen zin in overstromende cellen c.q. gangenquote:Op zondag 28 juli 2013 14:31 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Douche in elke cel werkt een stuk beter dan gezamelijke douchruimte kwam ik achter, en kan je douchen uit de planning halen omdat ze dan in hun vrije tijd douchen.
F12.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoe maak je ook alweer screenshots met Steam?! Post ik mijn bouwsel zometeen eventjes.
Even een kleine paint gemaakt van mijn standaard cellen, je kan in het midden nog een weightlift apparaat kwijt waar ze dwars doorheen lopen maar die heb ik niet bijgedaan omdat ik nu meestal voor aparte gym ga.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:33 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm hoe deel jij je cellen in dan, heb geen zin in overstromende cellen c.q. gangen
ik schrijf nog wel een FAQ voor in de OPquote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Metonae het volgende:
Het maakt bij mij niet uit of ik dat Continuous intake aan of uit zet, ze blijven komen....
Of moet ik dit ergens alsnog uitzetten in het spelletje zelf?
Found it.
Moeten ze dat maar beter uitleggen in het spel zelf :pquote:Op zondag 28 juli 2013 15:42 schreef mschol het volgende:
[..]
ik schrijf nog wel een FAQ voor in de OP
ze hebben een prima wiki :pquote:Op zondag 28 juli 2013 15:52 schreef Metonae het volgende:
[..]
Moeten ze dat maar beter uitleggen in het spel zelf :p
ik heb de extra grants geinstalleerd en a.d.h.v. Dat een eigen grant aangemaakt die mij 10k grant + 10k na aannemen warden en plaatsen waterpompquote:Op zondag 28 juli 2013 16:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oeh ik zie Timelapse nu pas staan. Dat is leuk om te doen zeg!
hoe ziet je dagindeling eruit? daar heb ik toch altijd wat problemen meequote:Op zondag 28 juli 2013 19:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Enigste manier dat ze nooit gaan rioten bij mij, mits de planning goed is.
Ja dat weet ik dus niet want game niet meer geinstalleerd. Maar had daar ook grootste moeite mee, savegame wel bewaard zie ik dus zal vanavond weer installeren en screenshot maken. Maar sleutel was iig veel werken, met pauzes er tussen door. Maar toen ik mijn eerdere celblokken zo ging maken toen verdwenen vrijwel alle problemen, tv, leesvoer, benchweight, douche, wc en bed in cel en iedereen is wel tevreden.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe ziet je dagindeling eruit? daar heb ik toch altijd wat problemen mee
je hoeft em in princiepe niet geïnstalleerd te hebben, de saves (*.prison bestanden) zijn tekst bestanden:quote:Op zondag 28 juli 2013 20:38 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Ja dat weet ik dus niet want game niet meer geinstalleerd. Maar had daar ook grootste moeite mee, savegame wel bewaard zie ik dus zal vanavond weer installeren en screenshot maken. Maar sleutel was iig veel werken, met pauzes er tussen door. Maar toen ik mijn eerdere celblokken zo ging maken toen verdwenen vrijwel alle problemen, tv, leesvoer, benchweight, douche, wc en bed in cel en iedereen is wel tevreden.
wat mij trouwens opvalt is dat met 2 uur douchen + een algemen douch ruimt vaak niet iedereen douchet.. net als met 1 uur eten...quote:BEGIN Regime
CurrentActivity Sleep
PreviousHour 3
PreviousActivity Sleep
"[i 0]" Sleep
"[i 1]" Sleep
"[i 2]" Sleep
"[i 3]" Sleep
"[i 4]" Sleep
"[i 5]" Sleep
"[i 6]" Sleep
"[i 8]" Shower
"[i 10]" FreeTime
"[i 13]" Eat
"[i 14]" Eat
"[i 15]" Yard
"[i 16]" Yard
"[i 18]" FreeTime
"[i 20]" Eat
"[i 21]" Eat
"[i 23]" Sleep
END
quote:Alpha 12 has been released! Steam users will be automatically updated. Non-steam users can download the latest version from the builds page here: http://www.prison-architect.com/builds.html
Drugs. Booze. Weapons. This alpha is all about contraband. Steal weapons and tools from the workshop, drugs from sick bay or Whisky and Smokes from the Warden's office.
Now you have to think a bit harder about what room types to include, because whilst visitation calms the little darlings, they'll also use it to smuggle their methadone fix in a baby's nappy.
Search a prisoner, a cell, or order a whole prison shakedown and find out who's got what and from whence it came. Careful though, too many unwarranted searches will result in a riot...
Nopequote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Terug van vakantie, dus kan met Alpha 12 aan de slag
Moet je trouwens opnieuw beginnen met een prison, voor de nieuwe functies?!
ik denk idd dat er niet zoveel mis mee kan gaan, maar bij riots kan je ze dan wel naar hun cel sturen maar kunnen ze alsnog elkaar afmattenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh zomaar. Kan in principe weinig fout mee gaan toch?
Ik ben een tijdje met succes riotvrij boven de 70 geweest. Ben nu een beetje aan het herinrichten zodat ik er straks nog meer bij kan.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:31 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Douche in elke cel werkt een stuk beter dan gezamelijke douchruimte kwam ik achter, en kan je douchen uit de planning halen omdat ze dan in hun vrije tijd douchen.
Overigens gelukt om succesvol een winstgevende gevangenis te hebben toen ik 69 inmates had, 70 of erboven blijf ik het maar verkloten. Weet niet of dat nog alpha is of niet, maar 70+ krijg je alleen maar riots, hoe goed je je gevangenis ook beheert.
druk met andere zaken dus niet echt alpha 12 gespeeld eigenlijkquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
OchAls dat het ergste is
Jij nog bezig? Moet zeggen dat Alpha 12 weer wat stabieler is, maar heel veel van het contraband gedoe snap ik nog niet helemaal...
ik heb alpha 10 en 11 gespeeld en die waren beide behoorlijk goed te spelen, de laundry had in 11 wel wat bugs, maar een 2de prison had daar geen last van..?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:07 schreef nodig het volgende:
Toen ik een halfjaar geleden een vroege alpha van dit spel speelde was het nogal buggyIs dat nu helemaal opgelost?
Contraband wordt vaak meegenomen uit de kantine als ze klaar zijn met eten. Het beste wat je kan doen is voor de ingang van de kantine een detector te plaatsen (of meerdere, afhankelijk van hoe groot de ingang naar de kantine is) met een guard ernaast. Als de detector dan afgaat dan snelt de guard op de gevangene af en wordt de contraband op de grond gegooid (waarna deze wordt veranderd in een vuilniszakquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
OchAls dat het ergste is
Jij nog bezig? Moet zeggen dat Alpha 12 weer wat stabieler is, maar heel veel van het contraband gedoe snap ik nog niet helemaal...
Maar hoe zet je zo'n guard bij een detector? Ik laat er altijd wel een of twee in de kantine lopen, tijdens het eten namelijk. Maar hoe ik ze letterlijk bij de detector zet, snap ik nog niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Contraband wordt vaak meegenomen uit de kantine als ze klaar zijn met eten. Het beste wat je kan doen is voor de ingang van de kantine een detector te plaatsen (of meerdere, afhankelijk van hoe groot de ingang naar de kantine is) met een guard ernaast. Als de detector dan afgaat dan snelt de guard op de gevangene af en wordt de contraband op de grond gegooid (waarna deze wordt veranderd in een vuilniszak)
2 manieren:quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maar hoe zet je zo'n guard bij een detector? Ik laat er altijd wel een of twee in de kantine lopen, tijdens het eten namelijk. Maar hoe ik ze letterlijk bij de detector zet, snap ik nog niet.
zo doe ik het ook idd.. probleem is alleen dat ik meerdere patrol points in één corridor heb en dat er soms bij een punt twee guards staan en bij de andere geen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:27 schreef mschol het volgende:
of een patrol point neerzetten naast de detector (denk althans dat dat ook werkt, niet getest)
Soms gaat een detector inderdaad vals af, maar dat is een feature van de game.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
zo doe ik het ook idd.. probleem is alleen dat ik meerdere patrol points in één corridor heb en dat er soms bij een punt twee guards staan en bij de andere geen.
Ook heb ik best vaak dat een gevangene de detector doet laten rinkelen, maar dat hij zodra hij gefouilleerd wordt niets bij zich heeft, alsof de gevangenen het onderling doorgeven ofzo.
Gokje: stroom valt uit en daardoor automatisch je pompquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:16 schreef iXVI het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de elektriciteit en het water snachts uitvalt?
Je zet een power station neer , vervolgens kan je 12 capacitators ernaast zetten om het vermogen te vergroten (zie het balkje links van het power station)quote:Of uitleggen hoe de "Power Station" werkt i.c.m. een "Capicitor"?
16 capacitors toch meen ik?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:05 schreef mschol het volgende:
[..]
Gokje: stroom valt uit en daardoor automatisch je pomp
[..]
Je zet een power station neer , vervolgens kan je 12 capacitators ernaast zetten om het vermogen te vergroten (zie het balkje links van het power station)
Als je te weinig power hebt valt de boel uit en moet je eerst de capacitators aan zetten en dan je power station pas, anders valt hij door overbelasting weer uit
Als je 2 power stations hebt: verbind de electriciteits draden nooit met elkaar (van de 2 power stations) dan krijg je kortsluiting en vallen ze allebei uit
hmm kan ook, ik weet het niet precies, ik hou er niet van afhankelijk te zijn van 1 stroombronquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
16 capacitors toch meen ik?
Meteen een vraag erbij. Rechts staat die truck met gevangenen, waarom gaan ze niet naar binnen?quote:
hmm.. dat niet..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:32 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Heb je die shower in de cel wel als shower aangegeven?
yup, inmiddels gedaanquote:
nog niet merkbaar beter.. heb er nu ook weer 4 in de shower room staan.. en allemaal hebben ze een shower in de ccellquote:
ik wilde sandboxen, dus dat heb ik even gefixtquote:Je bent btw wel lekker aan het cheaten met je geld
je kan ook bepaalde eisen uitzetten, geen electra of water b.v.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:06 schreef Peter_Aragorn het volgende:
I knowLeuk dat je dat ook zelf in de savefile aan kunt passen
Maar dat kost geld en tijd en zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Klopt! Zo snel.mogelijk bouwen dus
Slimmer lijkt mij dat je kleren altijd kan kopen maar het via upgrades zelf kan wassen dus kosten bespaart.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:45 schreef Rezania het volgende:
Krijgen jullie ook altijd problemen doordat je de laundryroom niet gelijk kan bouwen?Mijn gevangen klagen gelijk in het begin al over gebrek aan schone kleding.
Ja, dat je in het begin kan outsourcen, dat zou wel logisch zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Slimmer lijkt mij dat je kleren altijd kan kopen maar het via upgrades zelf kan wassen dus kosten bespaart.
zowiezo vind ik dat koken wat vreemd geregeld:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat je in het begin kan outsourcen, dat zou wel logisch zijn.En dan ook gelijk het koken kunnen outsourcen, zou erg fijn zijn.
Als je geen koks hebt verplaatsen de workermen de ingrediënten naar de keuken, het zou fijn zijn als je dat als standaard kunt instellen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
zowiezo vind ik dat koken wat vreemd geregeld:
stel je hebt het volgende regime:
tot 06:00 slapen -> douchen tot 08:00 -> eten (tot 10:00)
dan krijgen die koks het -altijd- voorelkaar om rond 07:50 weg te gaan uit de keuken om supplies van de delivery op te picken..
wat resulteert dat ze tegen 8:20-30 pas kunnen uit serveren (het van kookplaat op serving table zetten)
vervolgens mijn de gevangenen sloom en gaan ze pas rond 8:50 eten pakken, waardoor ze nooit in 1 uur kunnen eten
er zou een speciaal 'hauler' type moeten worden ingebracht in het spel die goederen verplaatst...
ook prima idd, maar die koks moeten zich bezig houden met koken en uitserveren, niet met verplaatsen van goederen van delivery naar een freezerquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je geen koks hebt verplaatsen de workermen de ingrediënten naar de keuken, het zou fijn zijn als je dat als standaard kunt instellen.
Liever nog dat koks zich alleen bezig houden met koken, zoals dat ook in het echt gebeurt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:17 schreef mschol het volgende:
[..]
ook prima idd, maar die koks moeten zich bezig houden met koken en uitserveren, niet met verplaatsen van goederen van delivery naar een freezer
koks wassen ook ingrediënten hoor..quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Liever nog dat koks zich alleen bezig houden met koken, zoals dat ook in het echt gebeurt.En dan goedkope klusjesmannen die de ingrediënten halen en afwassen en zo.
quote:Een kok of kokkin (meervoud koks) is iemand die als beroep de kookkunst beoefent, dus voedsel bereidt tot maaltijden
Dan moeten ze maar sneller werken verdomme.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:20 schreef mschol het volgende:
[..]
koks wassen ook ingrediënten hoor..
[..]
die gevangenen mogen ook sneller douchen.. ook omdat ze dat niet snel genoeg doen moet ik er 2 uur voor inplannenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar sneller werken verdomme.
Je kan ook gewoon meer vrije tijd inplannen, dan douchen ze in hun vrije tijd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:38 schreef mschol het volgende:
[..]
die gevangenen mogen ook sneller douchen.. ook omdat ze dat niet snel genoeg doen moet ik er 2 uur voor inplannen
alsof wij in het echt ook stipt b.v. 12 uur tussen de douchebeurten moeten nemen en niet minder
Niet moeilijk om te begrijpen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is het spel een beetje makkelijk voor beginners? Het ziet er tof uit namelijk.
Ja, kan illegaal....quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Moet je het trouwens via Steam spelen? Kan ik 'm niet elders kopen of downloaden? En hoe zit het dan met updates enzo?
als je hem koopt via de officiele site krijg je toegang tot de reguliere download en een steam keyquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Moet je het trouwens via Steam spelen? Kan ik 'm niet elders kopen of downloaden? En hoe zit het dan met updates enzo?
yepsquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En krijg je dan ook automatisch (toegang tot) de updates?
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan ga ik 'm maar eens downloaden. Alpha 12 toch?
quote:DIG DIG DIG - alpha 13 is all about escaping. Tunnelling is a tried and tested method to escape from a penitentiary and from Alpha 13 onwards the little darlings in your prisons will be heading underground given half a chance. It's time to start rethinking your prison design...and fast!
Given a spoon (or any other tool-esque item) they'll start from the toilet and head to the perimeter fence and freedom. Searching the sleeping prisoner or cell will reveal the tunnel and thwart the attempt, but even so, you may want to move your maxsec blocks away from the outer walls……
We've also produced a punishment policy table where you can decide the appropriate reaction to an infraction. 2 weeks in the slammer for moaning about the chow? Tough, but don't let us stop you…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |