abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129428710


Over het spel
Build and Manage A Maximum Security Prison.

Prison Architect is the world's latest Prison Management Sim. Starting with an empty plot of land you must construct a holding cell with basic water and electricity to house your first batch of prisoners, to buy you enough time to create a proper cell block. You'll need to hire some guards, get some showers built and unless the kitchen is up and running with chefs working away you're going to end up with a riot on your hands. From there you take your prison in which-ever direction you like. A monsterous super-max or comfortable center for rehabilitation, the choice is up to you.




quote:
Prison Architect is currently in Alpha which means that the game is playable, but still in development. Not all features are implemented yet and there are many bugs that may affect gameplay. We are currently releasing monthly updated builds which include new features and bug fixes. By buying the alpha you will automatically be gifted a free copy of the full game when it's finished.
Te koop op steam vanaf ¤25,99
via Introversion te koop vanaf $30



Mods
Prison Architect is door de opbouw makkelijk te modden, hierdoor zijn er bijvoorbeeld extra grants (Opdrachten waarvoor je geld krijgt) mogelijk.
Hiervoor is een onofficiele exchange te vinden: http://prison-exchange.com/browse/mods/

Links
Onofficiele Wiki
Officiele Wiki (alleen toegang als je het spel gekocht hebt)

[ Bericht 4% gewijzigd door mschol op 28-07-2013 12:06:31 ]
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2013 @ 11:58:17 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129428779
Heb hem nog niet gekocht, was bij de summer sale maar 21 euro op steam. Lijkt me erg leuk, maar ik ben ook bang dat het snel verveeld...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129428794
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:58 schreef JeMoeder het volgende:
Heb hem nog niet gekocht, was bij de summer sale maar 21 euro op steam. Lijkt me erg leuk, maar ik ben ook bang dat het snel verveeld...
het wachten op geld is het meest vervelende eigenlijk..
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2013 @ 11:59:38 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129428811
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:59 schreef mschol het volgende:

[..]

het wachten op geld is het meest vervelende eigenlijk..
Bedoel je geld om het te kopen, of in-game wachten tot je weer geld hebt om dingen te regelen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129428869
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 11:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Bedoel je geld om het te kopen, of in-game wachten tot je weer geld hebt om dingen te regelen?
dat 2de.. je kan grants gebruiken, waardoor je een goeie basis prison op kan zetten, maar vervolgens moet je wachten op geld van je werkplaats (kentekens) en de overheidsbijdrage per gevangene..
je geld krijg je naar mijn idee nog niet snel genoeg binnen :D
  zondag 28 juli 2013 @ 12:04:33 #6
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_129428925
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:02 schreef mschol het volgende:

[..]

dat 2de.. je kan grants gebruiken, waardoor je een goeie basis prison op kan zetten, maar vervolgens moet je wachten op geld van je werkplaats (kentekens) en de overheidsbijdrage per gevangene..
je geld krijg je naar mijn idee nog niet snel genoeg binnen :D
Mag wel elke 6 ingame uren zijn ja.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2013 @ 12:04:54 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129428935
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:02 schreef mschol het volgende:

[..]

dat 2de.. je kan grants gebruiken, waardoor je een goeie basis prison op kan zetten, maar vervolgens moet je wachten op geld van je werkplaats (kentekens) en de overheidsbijdrage per gevangene..
je geld krijg je naar mijn idee nog niet snel genoeg binnen :D
Het is natuurlijk nog een beta, dus gewoon melden bij het dev team :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129428958
* GlenSpey meldt :W
pi_129429230
mijn eerste gevangenis met winst:

dat was in het prille begin en toen wist ik nog niet hoe workshops enzo werkte ^O^
  zondag 28 juli 2013 @ 14:31:09 #10
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129432602
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:16 schreef mschol het volgende:
mijn eerste gevangenis met winst:
[ link | afbeelding ]
dat was in het prille begin en toen wist ik nog niet hoe workshops enzo werkte ^O^
Douche in elke cel werkt een stuk beter dan gezamelijke douchruimte kwam ik achter, en kan je douchen uit de planning halen omdat ze dan in hun vrije tijd douchen. :P

Overigens gelukt om succesvol een winstgevende gevangenis te hebben toen ik 69 inmates had, 70 of erboven blijf ik het maar verkloten. Weet niet of dat nog alpha is of niet, maar 70+ krijg je alleen maar riots, hoe goed je je gevangenis ook beheert.
pi_129432649
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:31 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Douche in elke cel werkt een stuk beter dan gezamelijke douchruimte kwam ik achter, en kan je douchen uit de planning halen omdat ze dan in hun vrije tijd douchen. :P
hmm hoe deel jij je cellen in dan, heb geen zin in overstromende cellen c.q. gangen :D
  FOK!fotograaf zondag 28 juli 2013 @ 14:48:13 #12
245494 Peter_Aragorn
pi_129433115
Hoe maak je ook alweer screenshots met Steam?! Post ik mijn bouwsel zometeen eventjes.

Er is overigens een mod die wat extra grants toevoegt. Hierdoor wordt je langer gestimuleerd om te blijven bouwen.
  zondag 28 juli 2013 @ 14:50:00 #13
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129433168
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoe maak je ook alweer screenshots met Steam?! Post ik mijn bouwsel zometeen eventjes.
F12.
  zondag 28 juli 2013 @ 14:52:11 #14
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129433232
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:33 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm hoe deel jij je cellen in dan, heb geen zin in overstromende cellen c.q. gangen :D
Even een kleine paint gemaakt van mijn standaard cellen, je kan in het midden nog een weightlift apparaat kwijt waar ze dwars doorheen lopen maar die heb ik niet bijgedaan omdat ik nu meestal voor aparte gym ga. :P



Krijg weer zin om te spelen, maar wacht nog op even op versie 12.
  FOK!fotograaf zondag 28 juli 2013 @ 15:01:07 #15
245494 Peter_Aragorn
pi_129433538
Bij jou zijn ze luxe ;)
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2013 @ 15:13:10 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129433912
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Bij jou zijn ze luxe ;)
Nederlandse cellen he ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129433957
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Bij jou zijn ze luxe ;)
das niet luxe, dat is deluxe :D
  FOK!fotograaf zondag 28 juli 2013 @ 15:18:10 #18
245494 Peter_Aragorn
pi_129434035
Mijn prison tot nu toe:

pi_129434232
Het maakt bij mij niet uit of ik dat Continuous intake aan of uit zet, ze blijven komen....

Of moet ik dit ergens alsnog uitzetten in het spelletje zelf?


Found it.

[ Bericht 11% gewijzigd door Metonae op 28-07-2013 15:33:15 ]
Steam: Metonae
Origin: Metonae
Xbox One: Metonae
BattleTag: Metonae#2152
pi_129434795
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Metonae het volgende:
Het maakt bij mij niet uit of ik dat Continuous intake aan of uit zet, ze blijven komen....

Of moet ik dit ergens alsnog uitzetten in het spelletje zelf?


Found it.
ik schrijf nog wel een FAQ voor in de OP _O-
pi_129435128
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:42 schreef mschol het volgende:

[..]

ik schrijf nog wel een FAQ voor in de OP _O-
Moeten ze dat maar beter uitleggen in het spel zelf :p
Steam: Metonae
Origin: Metonae
Xbox One: Metonae
BattleTag: Metonae#2152
  FOK!fotograaf zondag 28 juli 2013 @ 16:20:19 #22
245494 Peter_Aragorn
pi_129435842
Oeh ik zie Timelapse nu pas staan. Dat is leuk om te doen zeg!
pi_129436211
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:52 schreef Metonae het volgende:

[..]

Moeten ze dat maar beter uitleggen in het spel zelf :p
ze hebben een prima wiki :p
pi_129437719
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oeh ik zie Timelapse nu pas staan. Dat is leuk om te doen zeg!
ik heb de extra grants geinstalleerd en a.d.h.v. Dat een eigen grant aangemaakt die mij 10k grant + 10k na aannemen warden en plaatsen waterpomp :+

Dan ga ik ook eens klooien met de timelapse
  zondag 28 juli 2013 @ 19:03:23 #25
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129439991
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Bij jou zijn ze luxe ;)
Enigste manier dat ze nooit gaan rioten bij mij, mits de planning goed is. :Y
pi_129440049
Ik stop ze gewoon in een groot gat met sanitaire voorzieningen, en dan ben dan zoeken ze het maar lekker zelf uit. :')
Masturbatie is goed voor de prostaat.
pi_129442308
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:03 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Enigste manier dat ze nooit gaan rioten bij mij, mits de planning goed is. :Y
hoe ziet je dagindeling eruit? daar heb ik toch altijd wat problemen mee :P
  zondag 28 juli 2013 @ 20:38:48 #28
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_129443927
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe ziet je dagindeling eruit? daar heb ik toch altijd wat problemen mee :P
Ja dat weet ik dus niet want game niet meer geinstalleerd. Maar had daar ook grootste moeite mee, savegame wel bewaard zie ik dus zal vanavond weer installeren en screenshot maken. Maar sleutel was iig veel werken, met pauzes er tussen door. Maar toen ik mijn eerdere celblokken zo ging maken toen verdwenen vrijwel alle problemen, tv, leesvoer, benchweight, douche, wc en bed in cel en iedereen is wel tevreden.
pi_129450887
Mijn dagindeling is nu als volgt:



De 5 uur werk achtermekaar is noodzakelijk om tot een steady income te komen (ik heb slechts 28 gevangenen maar wél een gevangenis van alle gemakken voorzien).
pi_129450946
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:38 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Ja dat weet ik dus niet want game niet meer geinstalleerd. Maar had daar ook grootste moeite mee, savegame wel bewaard zie ik dus zal vanavond weer installeren en screenshot maken. Maar sleutel was iig veel werken, met pauzes er tussen door. Maar toen ik mijn eerdere celblokken zo ging maken toen verdwenen vrijwel alle problemen, tv, leesvoer, benchweight, douche, wc en bed in cel en iedereen is wel tevreden.
je hoeft em in princiepe niet geïnstalleerd te hebben, de saves (*.prison bestanden) zijn tekst bestanden:

quote:
BEGIN Regime
CurrentActivity Sleep
PreviousHour 3
PreviousActivity Sleep
"[i 0]" Sleep
"[i 1]" Sleep
"[i 2]" Sleep
"[i 3]" Sleep
"[i 4]" Sleep
"[i 5]" Sleep
"[i 6]" Sleep
"[i 8]" Shower
"[i 10]" FreeTime
"[i 13]" Eat
"[i 14]" Eat
"[i 15]" Yard
"[i 16]" Yard
"[i 18]" FreeTime
"[i 20]" Eat
"[i 21]" Eat
"[i 23]" Sleep
END
wat mij trouwens opvalt is dat met 2 uur douchen + een algemen douch ruimt vaak niet iedereen douchet.. net als met 1 uur eten...
pi_129547157
quote:
Alpha 12 has been released! Steam users will be automatically updated. Non-steam users can download the latest version from the builds page here: http://www.prison-architect.com/builds.html




Drugs. Booze. Weapons. This alpha is all about contraband. Steal weapons and tools from the workshop, drugs from sick bay or Whisky and Smokes from the Warden's office.

Now you have to think a bit harder about what room types to include, because whilst visitation calms the little darlings, they'll also use it to smuggle their methadone fix in a baby's nappy.

Search a prisoner, a cell, or order a whole prison shakedown and find out who's got what and from whence it came. Careful though, too many unwarranted searches will result in a riot...
pi_129790228
Terug van vakantie, dus kan met Alpha 12 aan de slag :)

Moet je trouwens opnieuw beginnen met een prison, voor de nieuwe functies?!

[ Bericht 22% gewijzigd door Peter_Aragorn op 07-08-2013 14:26:53 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:27:22 #33
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_129790670
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Terug van vakantie, dus kan met Alpha 12 aan de slag :)

Moet je trouwens opnieuw beginnen met een prison, voor de nieuwe functies?!
Nope
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_129872153
Zo: mijn prison met Alpha 12 groeit gestaag :)





Ik blijf het een lekkere game vinden! Wel mis ik nog echt missies, maar dat komt nog wel met de volledige versie :)
pi_129902276
waarom allemaal open cellen?
pi_129903492
Oh zomaar. Kan in principe weinig fout mee gaan toch?
pi_129904084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh zomaar. Kan in principe weinig fout mee gaan toch?
ik denk idd dat er niet zoveel mis mee kan gaan, maar bij riots kan je ze dan wel naar hun cel sturen maar kunnen ze alsnog elkaar afmatten :P
pi_129904641
Och ;) Als dat het ergste is :+

Jij nog bezig? Moet zeggen dat Alpha 12 weer wat stabieler is, maar heel veel van het contraband gedoe snap ik nog niet helemaal...
pi_129904886
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:31 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Douche in elke cel werkt een stuk beter dan gezamelijke douchruimte kwam ik achter, en kan je douchen uit de planning halen omdat ze dan in hun vrije tijd douchen. :P

Overigens gelukt om succesvol een winstgevende gevangenis te hebben toen ik 69 inmates had, 70 of erboven blijf ik het maar verkloten. Weet niet of dat nog alpha is of niet, maar 70+ krijg je alleen maar riots, hoe goed je je gevangenis ook beheert.
Ik ben een tijdje met succes riotvrij boven de 70 geweest. Ben nu een beetje aan het herinrichten zodat ik er straks nog meer bij kan.
In the coolest little capital of the world
pi_129905469
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Och ;) Als dat het ergste is :+

Jij nog bezig? Moet zeggen dat Alpha 12 weer wat stabieler is, maar heel veel van het contraband gedoe snap ik nog niet helemaal...
druk met andere zaken dus niet echt alpha 12 gespeeld eigenlijk :@
binnenkort toch maar eens doen :)
pi_129906708
Toen ik een halfjaar geleden een vroege alpha van dit spel speelde was het nogal buggy :o Is dat nu helemaal opgelost?
pi_129910295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:07 schreef nodig het volgende:
Toen ik een halfjaar geleden een vroege alpha van dit spel speelde was het nogal buggy :o Is dat nu helemaal opgelost?
ik heb alpha 10 en 11 gespeeld en die waren beide behoorlijk goed te spelen, de laundry had in 11 wel wat bugs, maar een 2de prison had daar geen last van..?
pi_129910326
Iemand die dit spel wil traden tegen civilization iv? op steam ofc
  zondag 11 augustus 2013 @ 01:15:03 #44
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_129923041


Kwam deze vandaag tegen in mijn prison _O-
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_129923834
Legen wait for it...
pi_129929174
heeft iemand nog iets handigs om een prison te plannen?
ik gebruik nu excel, maar echt lekker werkt dat niet :P
pi_129933118
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Och ;) Als dat het ergste is :+

Jij nog bezig? Moet zeggen dat Alpha 12 weer wat stabieler is, maar heel veel van het contraband gedoe snap ik nog niet helemaal...
Contraband wordt vaak meegenomen uit de kantine als ze klaar zijn met eten. Het beste wat je kan doen is voor de ingang van de kantine een detector te plaatsen (of meerdere, afhankelijk van hoe groot de ingang naar de kantine is) met een guard ernaast. Als de detector dan afgaat dan snelt de guard op de gevangene af en wordt de contraband op de grond gegooid (waarna deze wordt veranderd in een vuilniszak :P )
pi_129933205
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:25 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Contraband wordt vaak meegenomen uit de kantine als ze klaar zijn met eten. Het beste wat je kan doen is voor de ingang van de kantine een detector te plaatsen (of meerdere, afhankelijk van hoe groot de ingang naar de kantine is) met een guard ernaast. Als de detector dan afgaat dan snelt de guard op de gevangene af en wordt de contraband op de grond gegooid (waarna deze wordt veranderd in een vuilniszak :P )
Maar hoe zet je zo'n guard bij een detector? Ik laat er altijd wel een of twee in de kantine lopen, tijdens het eten namelijk. Maar hoe ik ze letterlijk bij de detector zet, snap ik nog niet.
pi_129936215
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Maar hoe zet je zo'n guard bij een detector? Ik laat er altijd wel een of twee in de kantine lopen, tijdens het eten namelijk. Maar hoe ik ze letterlijk bij de detector zet, snap ik nog niet.
2 manieren:
of een aparte controle ruimte maken (deur, detector deur) en daar een guard toewijzen (kunnen ze wel door gaan rellen overigens, duurt lang voordat iedereen buiten is dan)

ik ga nog eens experimenteren met compleet gescheiden gedeeltes met gevangenen (dus de categorie van de gevangenen)

of een patrol point neerzetten naast de detector (denk althans dat dat ook werkt, niet getest)
pi_129937604
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:27 schreef mschol het volgende:

of een patrol point neerzetten naast de detector (denk althans dat dat ook werkt, niet getest)
zo doe ik het ook idd.. probleem is alleen dat ik meerdere patrol points in één corridor heb en dat er soms bij een punt twee guards staan en bij de andere geen.

Ook heb ik best vaak dat een gevangene de detector doet laten rinkelen, maar dat hij zodra hij gefouilleerd wordt niets bij zich heeft, alsof de gevangenen het onderling doorgeven ofzo.
In the coolest little capital of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')