Atheisten kunnen dat prima belangrijke leiders vinden hoor. Hoe kom je er bij dat dat niet kan ?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:09 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Humanisme is toch anders dan Atheïsme? Sommige Humanisten vinden bijvoorbeeld Mohammed, Buddah, Jezus enzovoort een belangrijk leider. Wat bij Atheisten niet het geval is.
Dat Satan blijkbaar geen trouwe dienaar van God is denk ik. Ofzoiets.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:14 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is nou precies het punt? Atheïsten zijn geen christenen? Humanisten zijn satanisten? Waar moet er nu over gesproken gaan worden?
O, dat klopt denk ik wel inderdaad.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:16 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat Satan blijkbaar geen trouwe dienaar van God is denk ik. Ofzoiets.
Omdat Mohammed, Buddah, Jezus enzovoort religieus waren? Misschien nemen sommige Atheisten Christopher Hitchens, Richard Dawkins, Charles Darwin enzovoort als hun leider.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:12 schreef Grouch het volgende:
[..]
Atheisten kunnen dat prima belangrijke leiders vinden hoor. Hoe kom je er bij dat dat niet kan ?
Kom op Jigzoz, geen spelletjes meer. Het is allemaal voorbij. We zijn ontmaskerd...quote:Op zondag 28 juli 2013 00:14 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is nou precies het punt? Atheïsten zijn geen christenen? Humanisten zijn satanisten? Waar moet er nu over gesproken gaan worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Ja, of niemand. Kan ook nog.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:17 schreef winkelwagenworstje het volgende:
[..]
Omdat Mohammed, Buddah, Jezus enzovoort religieus waren? Misschien nemen sommige Atheisten Christopher Hitchens, Richard Dawkins, Charles Darwin enzovoort als hun leider.
Ohnee, daar valt prima over te dicussieren. Dat iemand een aanklager is maakt hem nog niet tot een ontrouw dienaarquote:
Nu wordt het een beetje lastig, want wat is de definitie van God en wat is de definitie van Satan?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:18 schreef Grouch het volgende:
[..]
Ohnee, daar valt prima over te dicussieren. Dat iemand een aanklager is maakt hem nog niet tot een ontrouw dienaar
Ja, en ? Daarom kunnen het nog wel leiders zijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:17 schreef winkelwagenworstje het volgende:
[..]
Omdat Mohammed, Buddah, Jezus enzovoort religieus waren?
Een van die drie was ook zwaar religieus. So still not getting it.quote:Misschien nemen sommige Atheisten Christopher Hitchens, Richard Dawkins, Charles Darwin enzovoort als hun leider.
O ja, sorry.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:20 schreef winkelwagenworstje het volgende:
[..]
Daarom typte ik ook ''sommige Atheisten''.
Dat de nieuwe vertalingen word de identiteit van satan weg gelaten en dat Jezus niet het vlees in God is, kijk eens dan het filmpje.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu wordt het een beetje lastig, want wat is de definitie van God en wat is de definitie van Satan?
Er zijn zat atheïsten die op Rutte gestemd hebben.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:28 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Waarom zouden Atheisten religieuzen als leider nemen? Mohammed, Buddah, Jezus gaven religieuze uitspraken over God of reïncarnatie bijvoorbeeld. Daar hebben Atheisten geen baat aan (die geloven niet in religieuze dingen). Charles Darwin was een christen, ja.
Dat is één ander verhaal.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zijn zat atheïsten die op Rutte gestemd hebben.
Ik ga geen filmpje van anderhalf zitten kijken. Geloof me, dat doet niemand hier.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:29 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Dat de nieuwe vertalingen word de identiteit van satan weg gelaten en dat Jezus niet het vlees in God is, kijk eens dan het filmpje.
Er zijn meer onthullingen van de nieuwe vertalingenquote:Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ga geen filmpje van anderhalf zitten kijken. Geloof me, dat doet niemand hier.
Het idee van een openingspost is dat je zelf aangeeft wat je punt is.
Nou, breng ze ter sprake, zou ik zeggen. Misschien is het ook wel een aardig idee om nog even toe te lichten wat nou precies de rol van atheïsten, humanisten, satanisten en ander tuig in dezen is.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:34 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Er zijn meer onthullingen van de nieuwe vertalingen
Je hoeft het niet met alles wat je leider zegt eens te zijn. Als je het eens bent met de meerderheid van wat iemand verkondigt kan je prima over een paar kleine meningsverschillen heenstappen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:28 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Waarom zouden Atheisten religieuzen als leider nemen? Mohammed, Buddah, Jezus gaven religieuze uitspraken over God of reïncarnatie bijvoorbeeld. Daar hebben Atheisten geen baat aan (die geloven niet in religieuze dingen). Charles Darwin was een christen, ja.
Behandelt hij ook de politieke geschiedenis van de KJV ? Immers, de KJV is een van de vertalingen waarvan we 100% zeker weten dat hij gekleurd is om beter overeen te stemmen met bepaalde ideologieën - en niet als nauwkeurige vertaling van het woord Gods. Iemand die dat aspect weglaat in een vergelijkend onderzoek is per definitie een dienaar van de prins der leugensquote:Op zondag 28 juli 2013 00:34 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Er zijn meer onthullingen van de nieuwe vertalingen
Dat gaat mij heel lang duren, waarom wil jij niet zelf even naar het filmpje kijken?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, breng ze ter sprake, zou ik zeggen. Misschien is het ook wel een aardig idee om nog even toe te lichten wat nou precies de rol van atheïsten, humanisten, satanisten en ander tuig in dezen is.
Ook dat is iets waar je het niet mee eens hoeft te zijnquote:Op zondag 28 juli 2013 00:46 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Nou, misschien bij Buddah. Maar bij Jezus en Mohammed is niet het geval. Als je een van hun als je leider aanneemt, moet je letterlijk alles geloven (zoal gezegd in bijbel en koran). Als je alleen met bepaalde punten eens bent, dan ben je niet echt een volger, of hoe ze dat noemen.
"verdoemenis". In deze context verwijst het naar reddeloos verloren zielen die in het diepste deel van de hel zullen belanden.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:43 schreef Hollander1000 het volgende:
Weet jij wat het woord perdition betekent?
Als jij geen punt wil maken moet jij dat zelf weten.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:43 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Dat gaat mij heel lang duren, waarom wil jij niet zelf even naar het filmpje kijken?
Als ik het moet doen, ben ik veel langer bezig om uit te leggen, moet dan typen en dat kost allemaal tijd.
Maar als jij het wilt ontwijken, moet je zelf weten natuurlijk.
Punt is, dat humanisme het werk is van een duister geest.
"3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;
4 Who opposeth and exalteth himself above all that is called God, or that is worshipped; so that he as God sitteth in the temple of God, shewing himself that he is God"
Yes "Loss of the soul; eternal damnation"quote:Op zondag 28 juli 2013 00:49 schreef Grouch het volgende:
[..]
"verdoemenis". In deze context verwijst het naar reddeloos verloren zielen die in het diepste deel van de hel zullen belanden.
Nee toch! Vreselijk! wat nu?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:51 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Yes "Loss of the soul; eternal damnation"
Dat is wat wat er gebeurd met de nieuwe vertaling, Jezus weg zetten en Satan als het licht laten komen maar wordt op een slinkse manier gedaan.
De Bijbel negeert Jezus en zet aan tot satanisme?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:51 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Yes "Loss of the soul; eternal damnation"
Dat is wat wat er gebeurd met de nieuwe vertaling, Jezus weg zetten en Satan als het licht laten komen maar wordt op een slinkse manier gedaan.
Nee,de valse Bijbel vertaling zet dat aan dat lucifer verbergt en meng zich met Jezus door de identiteit van het beest te verbergen.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De Bijbel negeert Jezus en zet aan tot satanisme?
Ik zei dus al een paar keer: niemand in dit topic gaat dat filmpje bekijken. Leuk dat je het erover wil hebben, maar dan moet je echt zelf met punten komen.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:00 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Nee,de valse Bijbel vertaling zet dat aan dat lucifer verbergt en meng zich met Jezus door de identiteit van het beest te verbergen.
Daarom zeg ik ook, kijk eens naar dat filmpje, best zeer interessant.
De pers valt onder de perditionquote:Op zondag 28 juli 2013 01:01 schreef Kijkertje het volgende:
Volgens mij moeten we de pers inlichten. Dit is echt ernstig!
De pers is Satan. Zeker. Onderwijs ook trouwens. Gezondheidszorg ook. Techniek ook. Seks ook. Eigenlijk is alles Satan. Wat dat betreft heeft de nieuwe Bijbel wel een punt.quote:
Oh nee he! Ook dat nog! Heb jij een idee hoe we dit oplossen?quote:
2 Timoteüs 2:14quote:Op zondag 28 juli 2013 00:58 schreef Hollander1000 het volgende:
Lees eens goed het verschillen
Nu plaats ik hier een vers van de King James versie.
14 Of these things put them in remembrance, charging them before the Lord that they strive not about words to no profit, but to the subverting of the hearers.
En een van NIV vertaling
14 Keep reminding God’s people of these things. Warn them before God against quarreling about words; it is of no value, and only ruins those who listen
Wat is weg gelaten in de NIV vertaling?
Hmm, heb dat net gezegd dat de hoofdpunt dat het identiteit van het beest wordt weggelaten.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zei dus al een paar keer: niemand in dit topic gaat dat filmpje bekijken. Leuk dat je het erover wil hebben, maar dan moet je echt zelf met punten komen.
De echte door God en de nieuwe vertaling door humanisten, atheïsten en satanisten. Dat zegt hij net.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:15 schreef Kijkertje het volgende:
Zeg Hollander1000 door wie is de bijbel eigenlijk geschreven?
O sorry wist niet dat God zich bezig hield met schrijven. God kan toch alles? Waarom heeft ie de bijbel niet gewoon bij iedereen voorgeprogrammeerd of zo? Lijkt me effectiever.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De echte door God en de nieuwe vertaling door humanisten, atheïsten en satanisten. Dat zegt hij net.
Want dan hoef je er geen moeite meer voor te doen, want God wil juist dat je zelf voor Hem kunt kiezen. Dat is de vrijheid die hij de mens heeft geschonken.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
O sorry wist niet dat God zich bezig hield met schrijven. God kan toch alles? Waarom heeft ie de bijbel niet gewoon bij iedereen voorgeprogrammeerd of zo? Lijkt me effectiever.
Stom van me. Ik had het het kunnen weten. Had ik de bijbel maar beter gelezen!quote:Op zondag 28 juli 2013 01:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Want dan hoef je er geen moeite meer voor te doen, want God wil juist dat je zelf voor Hem kunt kiezen. Dat is de vrijheid die hij de mens heeft geschonken.
En als je niet voor hem kiest, dan ga je eeuwig lijden, doorboord worden, branden, verkracht worden door brandende slangen, enzovoort. Nou ja, het idee is dus dat hij je de vrijheid geeft om tussen die twee opties te kiezen. Dat is pas echte liefde. Gods liefde.
Komt doordat Eva van de vrucht der wijsheid heeft gegeten.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Stom van me. Ik had het het kunnen weten. Had ik de bijbel maar beter gelezen!
Maar eeeh waarom heeft god mij dan hersenen gegeven die mij zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat hij bestaat? Beetje lekker pesten?
Ja zeg! Zeker weer de vrouwen de schuld in de schoenen schuiven! God is zeker een manquote:Op zondag 28 juli 2013 01:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt doordat Eva van de vrucht der wijsheid heeft gegeten.
Yep. Het is allemaal de schuld van de vrouw. Daarom is Satan eigenlijk veel aardiger. Die zegt dat mannen en vrouwen eigenlijk gewoon één pot nat zijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja zeg! Zeker weer de vrouwen de schuld in de schoenen schuiven! God is zeker een man
Is dat zo? Dus satan staat positiever tegenover vrouwen dan god?quote:Op zondag 28 juli 2013 01:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Yep. Het is allemaal de schuld van de vrouw. Daarom is Satan eigenlijk veel aardiger. Die zegt dat mannen en vrouwen eigenlijk gewoon één pot nat zijn.
Tuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is dat zo? Dus satan staat positiever tegenover vrouwen dan god?
Maar maar maar ik ben een vrouwquote:Op zondag 28 juli 2013 01:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tuurlijk.
God ziet vrouwen trouwens als bijzonder minderwaardig, dus veel slechter kan het al niet worden.
Nou, dan moet je maar geen christen worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar maar maar ik ben een vrouwIk vind dit helemaal niet leuk!
Maar wil hij dan niet dat iedereen christen wordt of is hij een homo? (niks mis mee hoor, lijkt me wel wel schattigquote:Op zondag 28 juli 2013 01:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dan moet je maar geen christen worden.
Jawel. Daarom is er ook het alternatief: eeuwig lijden.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar wil hij dan niet dat iedereen christen wordt of is hij een homo? (niks mis mee hoor, lijkt me wel wel schattig)
Nee dat wil ik zeker niet! Ok dan word ik maar christenquote:Op zondag 28 juli 2013 01:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Daarom is er ook het alternatief: eeuwig lijden.
Kijk, zo makkelijk gaat dat. Plens water er overheen, elke dag netjes bidden, geen stoute dingen meer doen en het komt allemaal helemaal goed.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee dat wil ik zeker niet! Ok dan wordt ik maar christen
Yep,ik weet wat me te doen staat: ik moet de bijbel lezen en dan komt alles goed. Pff wat een opluchting!quote:Op zondag 28 juli 2013 01:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, zo makkelijk gaat dat. Plens water er overheen, elke dag netjes bidden, geen stoute dingen meer doen en het komt allemaal helemaal goed.
Zie voor de stoutedingenlijst het Oude Testament. Ik zou wel aantekeningen maken, want de lijst is vrij lang.
En met je vragen kun je terecht bij Hollander1000. Die is een echte dienaar Gods. Aan humanisten/atheïsten/satanisten zoals ik heb je alleen maar ellende.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Yep,ik weet wat me te doen staat: ik moet de bijbel lezen en dan komt alles goed. Pff wat een opluchting!
Thanks, ik kan nu gerust gaan slapen. het leven is mooi!quote:Op zondag 28 juli 2013 01:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En met je vragen kun je terecht bij Hollander1000. Die is een echte dienaar Gods. Aan humanisten/atheïsten/satanisten zoals ik heb je alleen maar ellende.
Amen.quote:Op zondag 28 juli 2013 02:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Thanks, ik kan nu gerust gaan slapen. het leven is mooi!
Geprobeerd, maar hij blijft slecht. Zowel inhoudelijk als vanuit het oogpunt van (poging tot) humor.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:48 schreef Nemephis het volgende:
Je moet de OP lezen met een Hans Teeuwen-stem
Wel als het eentje met inhoud is, maar niet die shit.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ga geen filmpje van anderhalf zitten kijken. Geloof me, dat doet niemand hier.
En weet jij wat het woord ' humanisme ' betekend ?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:43 schreef Hollander1000 het volgende:
Maar als jij het wilt ontwijken, moet je zelf weten natuurlijk.
Punt is, dat humanisme het werk is van een duister geest.
De Nederlanstalige versie ?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:58 schreef Hollander1000 het volgende:
Lees eens goed het verschillen
Nu plaats ik hier een vers van de King James versie.
14 Of these things put them in remembrance, charging them before the Lord that they strive not about words to no profit, but to the subverting of the hearers.
En een van NIV vertaling
14 Keep reminding God’s people of these things. Warn them before God against quarreling about words; it is of no value, and only ruins those who listen
quote:Op zondag 28 juli 2013 01:01 schreef Kijkertje het volgende:
In de nieuwe Bijbel, met Satan als eindredacteur valt dit best mee.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar maar maar ik ben een vrouwIk vind dit helemaal niet leuk!
Ik heb liever dat het nog even geheim blijft. Ik heb net contact gehad met Satan en hij zei dat zijn redactie behoorlijk onder de indruk was van mijn nieuwe bijbelvertaling! Oh my Satan, wat een mooi nieuws. Dan kan het manuscript zometeen naar de drukker en zal mijn dagtaak bestaande uit Christenen misleiden eindelijk resultaat opleveren! Al dat verdraai, geschrap en her-vertalen zal zich uitbetalen...quote:Op zondag 28 juli 2013 01:01 schreef Kijkertje het volgende:
Ja, en Genesis wordt ingekort tot: "Nou, boem.Oerknal. En toen evolutie. Einde."quote:Op zondag 28 juli 2013 10:17 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het nog even geheim blijft. Ik heb net contact gehad met Satan en hij zei dat zijn redactie behoorlijk onder de indruk was van mijn nieuwe bijbelvertaling! Oh my Satan, wat een mooi nieuws. Dan kan het manuscript zometeen naar de drukker en zal mijn dagtaak bestaande uit Christenen misleiden eindelijk resultaat opleveren! Al dat verdraai, geschrap en her-vertalen zal zich uitbetalen...
Ik kan wel een voorproefje geven...
Dit is de oude versie ( gaap )7 Will you speak wickedly on God’s behalf?
Will you speak deceitfully for him?
En dit wordt de nieuwe Nieuwe Satan vertalings-versie
7: Aanbid Satan! Want hij is de enige echte god!
En dan doen we ook een illustratie erbij, dat vinden de allerkleinsten altijd geweldig!
http://www.religifake.com/facebookview.php?id=240
Ik zat in mijn versie meer te denken aan wat ruimte voor ons meest verderfelijke instrument: de wetenschap!!quote:Op zondag 28 juli 2013 10:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, en Genesis wordt ingekort tot: "Nou, boem.Oerknal. En toen evolutie. Einde."
Daar is na Genesis nog ruimte genoeg voor.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:37 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ik zat in mijn versie meer te denken aan wat ruimte voor ons meest verderfelijke instrument: de wetenschap!!
1) Als je een Bijbelvers quote, zet er dan meer bij dan alleen het versnummer. Dan kunnen mensen zelf ook eens kijken.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:11 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Hmm, heb dat net gezegd dat de hoofdpunt dat het identiteit van het beest wordt weggelaten.
Jammer dat jullie niet eens de moeite nemen om dat te doen, ik dacht dat jullie wel zo nieuwsgierig zijn waarom zij juist dat doen.
Ik zal dan verder geen moeite doen daarop verder in te gaan.
Voorbeeld is deze :
King James (het juiste vertaling volgens het manuscript)
En een van NIV vertaling met een bepaald agenda achter.
Leg mij eens uit waarom is Winst weggelaten in elke nieuwe vertaling van zogenaamde Bijbels die door humanisme ?
Daar zit een rede achter en zo zijn er vele dingen met een rede achter, maar goed ik zal jullie niet verder mee storen, aangezien dat jullie niet serieus ermee omgaat en niets van jullie belangen is.
Wilde alleen maar aantonen dat jullie broeders (atheïsten) alles eraan doen om Christenen weg van Jezus te halen en de identiteit van het beest te verbergen in de nieuwe zogenaamde vertaling.
Een vrije eigen vertaling, zo dicht mogelijk bij de tekst: Protesterend tegenover de Heer, herinner hen eraan niet met woorden te strijden voor geen enkel voordeel, ten nadele van de toehoorders.quote:14 Ταῦτα ὑπομίμνῃσκε, διαμαρτυρόμενος ἐνώπιον τοῦ [a]κυρίου, μὴ λογομαχεῖν, [b]ἐπ’ οὐδὲν χρήσιμον, ἐπὶ καταστροφῇ τῶν ἀκουόντων.
a] κυρίου RP ] θεοῦ WH Treg NIV
b] ἐπ᾽ WH Treg NIV ] εἰς RP
En dat "geld" zit dan in het woord nomismata, "munten", bij nomismata ou chrèsima exo = "munten, [in het] buiten[land] niet bruikbaar". Het gewone woord voor geld, chrèmata, lijkt wel wat op chrèsimon, maar het is me niet duidelijk hoe dat in dit verhaal valt in te passen. Want zoals Ser_Ciappelletto al zegt, wordt ook in het Engels met "profit" en "value" niet zonder meer naar geld verwezen.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bij de enige verwijzing die het gezaghebbende woordenboek LSJ geeft naar geld onder het lemma 'χρήσιμον', namelijk in Xenofon, moet het woord 'geld' zelfs nog geëxpliciteerd worden!
Atheisten doen helemaal niet alsof zij christen zijn, ze geloven niet, is dat nou zo moeilijk Holland1000?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:44 schreef Hollander1000 het volgende:
Ja, het is al paar jaren bekent dat Atheïsten (humanisme) ontmaskert zijn dat ze geen christenen zijn in hart zijn maar schijn christenen zijn wolven in schapen (doen alsof ze een Christen zijn) kleren.
Humanisme is wat anders dan atheisme, al zijn veel atheisten wel humanist. Ik ben bijvoorbeeld geen echte atheist, maar wel een echte humanist. Evolutie is geen religie, maar wetenschap.quote:Atheïsten (humanisme) zijn zo wanhopig over hun religie evolutie (new world order) dat ze zelf nep Bijbels drukken om christenen laten misleiden en van de redding van onze heer Jezus Christus weg te laten.
Satan is niet eens een entiteit, dus hoe kan het dan zorgen voor verkeerde vertalingen? Zonder het stokpaardje van satan valt het hele christenen als een kaartenhuis in elkaar. Dit in tegenstelling tot ware religieuze groepen zoals het boeddhisme.quote:Gelukkig zijn wij Christenen al gewaarschuwd door Jezus dat we alert moeten blijven voor deze smerige als een serpent (Satanisme) in onze heiligboek het woord van God veranderd met andere vertalingen.
Niemand gaat een filmpje zitten kijken dat het heeft over een satan, die woorden verdraait vanwege een nwo. De normale mensen althans niet, enkel relifundies doen dit.quote:Hier kunnen jullie kijken hoe Atheïsten (humanisme) ontmaskert wordt door een echte Christen.
De King James bijbel vertaald van de "textus receptus" samengesteld door de humanist Erasmus en vooral vertaald om zo mooi mogelijk te klinken in het Engels niet om zo accuraat mogelijk te zijn vanaf de grondtekst.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:44 schreef Hollander1000 het volgende:
Ja, het is al paar jaren bekent dat Atheïsten (humanisme) ontmaskert zijn dat ze geen christenen zijn in hart zijn maar schijn christenen zijn wolven in schapen (doen alsof ze een Christen zijn) kleren.
Atheïsten (humanisme) zijn zo wanhopig over hun religie evolutie (new world order) dat ze zelf nep Bijbels drukken om christenen laten misleiden en van de redding van onze heer Jezus Christus weg te laten.
Gelukkig zijn wij Christenen al gewaarschuwd door Jezus dat we alert moeten blijven voor deze smerige als een serpent (Satanisme) in onze heiligboek het woord van God veranderd met andere vertalingen.
Hier kunnen jullie kijken hoe Atheïsten (humanisme) ontmaskert wordt door een echte Christen.
maar dan mis je (eventueel) het verhaal van de vrouw die bijna gestenigd wordt en Jezus die zegt "hij die zonder zonde is..." dat komt in maar 1 oud Grieks manuscript voor en dat is "toevallig" gevonden net nadat Erasmus zijn grondtekst had samengesteld en veel geleerden geschokt waren dat dat verhaal er niet instond. Erasmus zou het enkel erin stoppen als er minsten 1 Griekse tekst was waarin dat parabel stond en heel toevallig werd het vlak daarna gevonden.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
dus Hollander1000 [sic] sympathiseert met een klubje King-James-Vertalingfans, die klagen dat de nieuwe bijbelvertaling anders is dan de oude?
Boeien. KJV is toch al onleesbaar. In Nederland heb je ook nog gristenen die liever de onbegrijpelijke Tale Kanaäns van de Statenvertaling lezen dan een up-to-date vertaling in hedendaags Nederlands die volgens de modernste kennis van hebreeuws en grieks vertaald is uit de best beschikbare manuscripten.
Nee. Het hele Nieuwe Testament is in het Grieks neergeschreven. Degenen die dat deden, zullen wellicht Hebreeuws (en Aramees, en wellicht zelfs een beetje Latijn) hebben gesproken. Maar de tekst was Grieks. Het hele Nieuwe Testament, van de Evangelies tot Apocalyps (wat ook nog eens Griekse namen zijn).quote:Op zondag 28 juli 2013 16:31 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Oude testament is Hebreeuws, stukken in het nieuwe testament is ook deel Hebreeuws ben met je eens dat Grieks ook in zit maar niet allemaal. De eerste scrol wat men vond was 50 jaar na Christus, dat was Hebreeuws en later vertaald naar Grieks.
Vanuit deel uit het Hebreeuws, ik snap wel dat grieks ook een vertaling was maar hoe kom je achter welke de ware is?quote:Op zondag 28 juli 2013 16:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Het hele Nieuwe Testament is in het Grieks neergeschreven. Degenen die dat deden, zullen wellicht Hebreeuws (en Aramees, en wellicht zelfs een beetje Latijn) hebben gesproken. Maar de tekst was Grieks. Het hele Nieuwe Testament, van de Evangelies tot Apocalyps (wat ook nog eens Griekse namen zijn).
Niet. Valt niet te controleren meer.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:40 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Vanuit deel uit het Hebreeuws, ik snap wel dat grieks ook een vertaling was maar hoe kom je achter welke de ware is?
Nee, de evangelisten hebben nooit Hebreeuws geschreven en de Griekse manuscripten van het NT die we hebben, zijn geen vertalingen uit het Hebreeuws.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:40 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Vanuit deel uit het Hebreeuws, ik snap wel dat grieks ook een vertaling was maar hoe kom je achter welke de ware is?
Zoals wat jullie doen met evolutie op andere opdringen dat wij uit een steen zijn gekomen, zo ken ik nog meer.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:36 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Atheisten doen helemaal niet alsof zij christen zijn, ze geloven niet, is dat nou zo moeilijk Holland1000?
[..]
Humanisme is wat anders dan atheisme, al zijn veel atheisten wel humanist. Ik ben bijvoorbeeld geen echte atheist, maar wel een echte humanist. Evolutie is geen religie, maar wetenschap.
Er zijn vele fouten gemaakt in de vertaling van het NT naar andere talen. Vooral omdat het Koine Grieks een taal is zonder hoofdletters en komma's en punten, waardoor je niet goed kan weten wat er precies staat. Alinea's kende men ook nog niet, dus kan je van alles verzinnen (en dit is vaak geïnterpreteerd naar de mening van de vertalers).
De NWO heeft ook weinig te maken met evolutie (als er al een nwo zou zijn).
[..]
Satan is niet eens een entiteit, dus hoe kan het dan zorgen voor verkeerde vertalingen? Zonder het stokpaardje van satan valt het hele christenen als een kaartenhuis in elkaar. Dit in tegenstelling tot ware religieuze groepen zoals het boeddhisme.
Alles wat christenen niet leuk vinden wordt toegeschreven aan het serpent, terwijl de evolutie van dit wezen (in de mind van de gelovigen) voldoende zegt over het bestaan van dit wezen. Lees de link van uitstekelbaars.
[..]
Niemand gaat een filmpje zitten kijken dat het heeft over een satan, die woorden verdraait vanwege een nwo. De normale mensen althans niet, enkel relifundies doen dit.
Daarom raad ik je aan om het filmpje te kijken, daar wordt het uitstekend uitgelegd met bewijzen ervan wat je wilt weten.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, de evangelisten hebben nooit Hebreeuws geschreven en de Griekse manuscripten van het NT die we hebben, zijn geen vertalingen uit het Hebreeuws.
Toch wel, soort van. De tekstkritiek heeft bepaalde technieken die de kans op foute reconstructie zo klein mogelijk maken. Natuurlijk kan nooit gegarandeerd worden dat er geen fouten in staan, maar een redelijk getrouwe reconstructie is toch mogelijk (zeker aangezien er zo veel manuscripten van het NT bestaan).quote:Op zondag 28 juli 2013 16:41 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Niet. Valt niet te controleren meer.
atheïsten vertalen geen bijbels, dus waarom je die er bijsleept in je complottheorie is mij een raadsel.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:42 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Zoals wat jullie doen met evolutie op andere opdringen dat wij uit een steen zijn gekomen, zo ken ik nog meer.
Ik denk dat dat zijn vertaling van 'born to rock' is of zoiets.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Uit een steen? Hoe kom je daar nu weer bij.
Nee, ik ga geen anderhalf uur filmpjes zitten kijken om jouw punt te 'bewijzen'. Je schrijft de argumenten maar hier neer, of je stopt de discussie en je geeft je ongelijk toe.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Daarom raad ik je aan om het filmpje te kijken, daar wordt het uitstekend uitgelegd met bewijzen ervan wat je wilt weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |