De echte door God en de nieuwe vertaling door humanisten, atheïsten en satanisten. Dat zegt hij net.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:15 schreef Kijkertje het volgende:
Zeg Hollander1000 door wie is de bijbel eigenlijk geschreven?
O sorry wist niet dat God zich bezig hield met schrijven. God kan toch alles? Waarom heeft ie de bijbel niet gewoon bij iedereen voorgeprogrammeerd of zo? Lijkt me effectiever.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De echte door God en de nieuwe vertaling door humanisten, atheïsten en satanisten. Dat zegt hij net.
Want dan hoef je er geen moeite meer voor te doen, want God wil juist dat je zelf voor Hem kunt kiezen. Dat is de vrijheid die hij de mens heeft geschonken.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
O sorry wist niet dat God zich bezig hield met schrijven. God kan toch alles? Waarom heeft ie de bijbel niet gewoon bij iedereen voorgeprogrammeerd of zo? Lijkt me effectiever.
Stom van me. Ik had het het kunnen weten. Had ik de bijbel maar beter gelezen!quote:Op zondag 28 juli 2013 01:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Want dan hoef je er geen moeite meer voor te doen, want God wil juist dat je zelf voor Hem kunt kiezen. Dat is de vrijheid die hij de mens heeft geschonken.
En als je niet voor hem kiest, dan ga je eeuwig lijden, doorboord worden, branden, verkracht worden door brandende slangen, enzovoort. Nou ja, het idee is dus dat hij je de vrijheid geeft om tussen die twee opties te kiezen. Dat is pas echte liefde. Gods liefde.
Komt doordat Eva van de vrucht der wijsheid heeft gegeten.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Stom van me. Ik had het het kunnen weten. Had ik de bijbel maar beter gelezen!
Maar eeeh waarom heeft god mij dan hersenen gegeven die mij zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat hij bestaat? Beetje lekker pesten?
Ja zeg! Zeker weer de vrouwen de schuld in de schoenen schuiven! God is zeker een manquote:Op zondag 28 juli 2013 01:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt doordat Eva van de vrucht der wijsheid heeft gegeten.
Yep. Het is allemaal de schuld van de vrouw. Daarom is Satan eigenlijk veel aardiger. Die zegt dat mannen en vrouwen eigenlijk gewoon één pot nat zijn.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja zeg! Zeker weer de vrouwen de schuld in de schoenen schuiven! God is zeker een man
Is dat zo? Dus satan staat positiever tegenover vrouwen dan god?quote:Op zondag 28 juli 2013 01:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Yep. Het is allemaal de schuld van de vrouw. Daarom is Satan eigenlijk veel aardiger. Die zegt dat mannen en vrouwen eigenlijk gewoon één pot nat zijn.
Tuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is dat zo? Dus satan staat positiever tegenover vrouwen dan god?
Maar maar maar ik ben een vrouwquote:Op zondag 28 juli 2013 01:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tuurlijk.
God ziet vrouwen trouwens als bijzonder minderwaardig, dus veel slechter kan het al niet worden.
Nou, dan moet je maar geen christen worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar maar maar ik ben een vrouwIk vind dit helemaal niet leuk!
Maar wil hij dan niet dat iedereen christen wordt of is hij een homo? (niks mis mee hoor, lijkt me wel wel schattigquote:Op zondag 28 juli 2013 01:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dan moet je maar geen christen worden.
Jawel. Daarom is er ook het alternatief: eeuwig lijden.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar wil hij dan niet dat iedereen christen wordt of is hij een homo? (niks mis mee hoor, lijkt me wel wel schattig)
Nee dat wil ik zeker niet! Ok dan word ik maar christenquote:Op zondag 28 juli 2013 01:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Daarom is er ook het alternatief: eeuwig lijden.
Kijk, zo makkelijk gaat dat. Plens water er overheen, elke dag netjes bidden, geen stoute dingen meer doen en het komt allemaal helemaal goed.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee dat wil ik zeker niet! Ok dan wordt ik maar christen
Yep,ik weet wat me te doen staat: ik moet de bijbel lezen en dan komt alles goed. Pff wat een opluchting!quote:Op zondag 28 juli 2013 01:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kijk, zo makkelijk gaat dat. Plens water er overheen, elke dag netjes bidden, geen stoute dingen meer doen en het komt allemaal helemaal goed.
Zie voor de stoutedingenlijst het Oude Testament. Ik zou wel aantekeningen maken, want de lijst is vrij lang.
En met je vragen kun je terecht bij Hollander1000. Die is een echte dienaar Gods. Aan humanisten/atheïsten/satanisten zoals ik heb je alleen maar ellende.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Yep,ik weet wat me te doen staat: ik moet de bijbel lezen en dan komt alles goed. Pff wat een opluchting!
Thanks, ik kan nu gerust gaan slapen. het leven is mooi!quote:Op zondag 28 juli 2013 01:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En met je vragen kun je terecht bij Hollander1000. Die is een echte dienaar Gods. Aan humanisten/atheïsten/satanisten zoals ik heb je alleen maar ellende.
Amen.quote:Op zondag 28 juli 2013 02:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Thanks, ik kan nu gerust gaan slapen. het leven is mooi!
Geprobeerd, maar hij blijft slecht. Zowel inhoudelijk als vanuit het oogpunt van (poging tot) humor.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:48 schreef Nemephis het volgende:
Je moet de OP lezen met een Hans Teeuwen-stem
Wel als het eentje met inhoud is, maar niet die shit.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ga geen filmpje van anderhalf zitten kijken. Geloof me, dat doet niemand hier.
En weet jij wat het woord ' humanisme ' betekend ?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:43 schreef Hollander1000 het volgende:
Maar als jij het wilt ontwijken, moet je zelf weten natuurlijk.
Punt is, dat humanisme het werk is van een duister geest.
Weet jij wat het woord perdition betekent?
De Nederlanstalige versie ?quote:Op zondag 28 juli 2013 00:58 schreef Hollander1000 het volgende:
Lees eens goed het verschillen
Nu plaats ik hier een vers van de King James versie.
14 Of these things put them in remembrance, charging them before the Lord that they strive not about words to no profit, but to the subverting of the hearers.
En een van NIV vertaling
14 Keep reminding God’s people of these things. Warn them before God against quarreling about words; it is of no value, and only ruins those who listen
Wat is weg gelaten in de NIV vertaling?
quote:Op zondag 28 juli 2013 01:01 schreef Kijkertje het volgende:
Volgens mij moeten we de pers inlichten. Dit is echt ernstig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |