abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129618649
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit is niet aan het begrip ' god ' sleutelen, maar het ontkennen van een god. Staat dit niet duidelijk in dit artikel ? Ter Linden is dan geen christen meer, maar een van opportunisten op de loonlijst.
Het staat idd niet zo duidelijk in dit artikel maar hij was te gast bij Knevel en van der Brink en daar had hij wel een omschrijving van wat hij "God" noemde.

http://www.eo.nl/tv/kneve(...)il/carel-ter-linden/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_129618747
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:29 schreef Molurus het volgende:
Dat was nu precies waar het mij wel om ging. Als je wilt weten wat iemand gelooft is het enige dat je kunt doen afgaan op wat iemand daar zelf van zegt.
Maar blijven de begrippen ' christen ' en ' atheïst ' in tegenspraak met elkaar.

quote:
En zoals gezegd... als je daarvoor naar de inhoud moet kijken dan kom je vrij snel terecht in een 'no true scotsman' discussie. Het is niet aan mij om te zeggen 'als je niet gelooft in de maagdelijke bevalling ben je geen christen'. En dat geldt voor elk aspect van zo'n religie, tot en met het geloven in een god en jezus toe.
Zucht... moet ik mezelf nogmaals quoten ? Het ' maagdelijke bevallings-dogma ' is van een totaal andere orde. Dit wordt enkel geclaimd door de R.K. christenen. Geen enkele christelijke sekte kan God noch Jezus ontkennen.
pi_129618804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Atheisme en agnosticisme zijn compatibel. :P Je kunt beide zijn, en veruit de meeste atheisten zijn beide.
Weer eens naast de kwestie ! En je zou beide stellingen nog maar eens best herlezen hoor.
pi_129618875
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef ATON het volgende:

Zucht... moet ik mezelf nogmaals quoten ? Het ' maagdelijke bevallings-dogma ' is van een totaal andere orde. Dit wordt enkel geclaimd door de R.K. christenen. Geen enkele christelijke sekte kan God noch Jezus ontkennen.
Dat vind jij. Voor een christen als bijvoorbeeld Jappie is bijvoorbeeld de opstanding weer niet belangrijk. En ik zeg: het is niet aan mij om te bepalen wat van welke orde is. *Alles* dat je daarvan zegt is subjectief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_129618923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind jij. Voor een christen als bijvoorbeeld Jappie is bijvoorbeeld de opstanding weer niet belangrijk. En ik zeg: het is niet aan mij om te bepalen wat van welke orde is. *Alles* dat je daarvan zegt is subjectief.
Onkend Jappie hiermee Christus ? c_/
pi_129619041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit is niet aan het begrip ' god ' sleutelen, maar het ontkennen van een god. Staat dit niet duidelijk in dit artikel ? Ter Linden is dan geen christen meer, maar een van opportunisten op de loonlijst.
http://www.eo.nl/tv/kneve(...)il/carel-ter-linden/

Hij zegt dus "een geestelijke werkelijkheid die een appel doet op ons" en "Jezus is wel de zoon van God maar niet in biologische zin"
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_129619051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:48 schreef ATON het volgende:

[..]

Onkend Jappie hiermee Christus ? c_/
Nee. Alleen noemt hij iets dat door heel veel christenen als fundamenteel voor het christendom wordt ervaren niet belangrijk.

Nogmaals.... het is niet aan mij als buitenstaander om te zeggen 'dit is wel belangrijk en dit niet'. Het zal me worst zijn.
pi_129619108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. Alleen noemt hij iets dat door heel veel christenen als fundamenteel voor het christendom wordt ervaren niet belangrijk.

Nogmaals.... het is niet aan mij als buitenstaander om te zeggen 'dit is wel belangrijk en dit niet'. Het zal me worst zijn.
Nogmaals, het ging er hier om iemand die god ontkend en zich christen noemt. c_/
pi_129619134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Nogmaals, het ging er hier om iemand die god ontkend en zich christen noemt. c_/
Correct. Moet hij weten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')