Niks mis mee. Het gesodemieter moet maar eens afgelopen zijn. Jammer dat er een overheid nodig is om sommige zaken een halt toe te moeten roepen. Iedereen die dat ontmoedigt zouden ze naar de goelags moeten sturen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet bepaald, de overheid reguleert alles naar de tering tegenwoordig. Maar goed, dat is de wil van het volk dus prima.
Wat bedoel je hier nou precies mee? Geef eens een paar voorbeelden?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks mis mee. Het gesodemieter moet maar eens afgelopen zijn. Jammer dat er een overheid nodig is om sommige zaken een halt toe te moeten roepen. Iedereen die dat ontmoedigt zouden ze naar de goelags moeten sturen.
Ja vandaar dat half Nederland nu jankt dat ze geen geld meer kunnen lenen en dat de lage rente van de ECB niet wordt doorberekent naar hun lullige hypotheekjes.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks mis mee. Het gesodemieter moet maar eens afgelopen zijn. Jammer dat er een overheid nodig is om sommige zaken een halt toe te moeten roepen. Iedereen die dat ontmoedigt zouden ze naar de goelags moeten sturen.
Jammer, ik dacht je gaat vast inhoudelijk reageren op post 244.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier nou precies mee? Geef eens een paar voorbeelden?
Tante betje is een bekennend fan van dictators als Tito en ziet gulags als oplossing voor mensen met een andere meningquote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier nou precies mee? Geef eens een paar voorbeelden?
Er zijn ook wel onderzoeken die stellen dat in 1985 30% van de totaalprijs de grond was en vandaag 40% ..quote:Op maandag 29 juli 2013 18:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoge grondprijs, dure woningen?
Het is een veelgehoord argument dat woningen onbetaalbaar worden vanwege de hoge grondprijzen. Maar het omgekeerde is het geval: de grondprijzen zijn gestegen omdat de woningen zo duur zijn geworden. Geurt Keers, Rigo Research: “Het Rigo heeft wel eens een onderzoek gedaan naar verschil in grondprijzen tussen het oude centrum van Leiden en een nieuwbouwwijk aan de rand van de stad: daartussen bleken geen grote verschillen te zijn, mits het natuurlijk om een identiek project gaat. Zijn de projecten verschillend: bijvoorbeeld luxe koopwoningen ten opzichte van goedkope huurwoningen, dan wijken de prijzen al snel behoorlijk af. Dat geldt ook voor de deelgebieden binnen een locatie. In het centrum van Amsterdam zal gelden dat grond aan een goed gedeelte van de Herengracht duurder is, dan ergens achteraf in de Jordaan. Ook in nieuwbouw, bijvoorbeeld in IJburg, zie je dergelijke lokale verschillen: uitzicht op het water is nu eenmaal gewilder dan een achterafstraatje. Maar deze verschillen zijn binnen een gemeente marginaal.”
Dat krijg je als bedrijven de boel besodemieteren. Eindelijk een halt en het volk moet maar eens leren omgaan met geld zodat ze bij die leugenaars weg kunnen blijven.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja vandaar dat half Nederland nu jankt dat ze geen geld meer kunnen lenen en dat de lage rente van de ECB niet wordt doorberekent naar hun lullige hypotheekjes.
Huil huil huil, wat zijn ze het er mee eens.
Het volk moet maar eens leren omgaan met geld is een rechts standpunt, mooi dat je die deelt.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat krijg je als bedrijven de boel besodemieteren. Eindelijk een halt en het volk moet maar eens leren omgaan met geld zodat ze bij die leugenaars weg kunnen blijven.
En mensen zoals jij als eerste.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tante betje is een bekennend fan van dictators als Tito en ziet gulags als oplossing voor mensen met een andere mening
Bedrijven die dit deden omdat de overheid het toeliet, dus de enige schuldige is de politiek.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat krijg je als bedrijven de boel besodemieteren. Eindelijk een halt en het volk moet maar eens leren omgaan met geld zodat ze bij die leugenaars weg kunnen blijven.
http://www.wegwijs.nl/art(...)nformatie-op-een-rijquote:Op maandag 29 juli 2013 18:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja vandaar dat half Nederland nu jankt dat ze geen geld meer kunnen lenen en dat de lage rente van de ECB niet wordt doorberekent naar hun lullige hypotheekjes.
Huil huil huil, wat zijn ze het er mee eens.
Nederland heeft helemaal geen woningnood. Kijk de cijfers (PDF) er maar op na.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen bewust te krap houden van het bouwrijp maken van grond en het iedereen maar laten bouwen, niet?
Nederland heeft tot een paar jaar terug structureel woningnood gehad, Duitsland, waar na de oorlog nauwelijks nog een steen op de ander stond heeft al een jaar of 20-25 een overschot.
Gewoon genoeg grond bouwrijp maken en ruimere kavels, maakt een land leefbaarder en betaalbaarder te wonen.
En kom nu niet met dat Duitsland groter is, je kan het ook in NRW zien, ongeveer net zo groot als Nederland en ongeveer net zoveel inwoners, demografie is ook ongeveer gelijk
Ja, maar Duitse banken hebben ook niet dezelfde grote problemen als de onze. Noch moeten ze aan Nederlandse wetgeving voldoen, die gewoon verstikkend is.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.wegwijs.nl/art(...)nformatie-op-een-rij
Een rechts standpunt? k hoor je grote voorbeeld nog roepen dat "wij" geld moeten gaan uitgeven aan auto's en zo.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het volk moet maar eens leren omgaan met geld is een rechts standpunt, mooi dat je die deelt.
Rutte heeft al jaren z'n achtergrond verzaakt.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Een rechts standpunt? k hoor je grote voorbeeld nog roepen dat "wij" geld moeten gaan uitgeven aan auto's en zo.
Dus als de overheid geen bordje plaats met verboden te betreden in een pas gezaaid grasveld en jij loopt er met je volle verstand er toch overheen is het de schuld van de overheid dat het gras kapot gaat?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Bedrijven die dit deden omdat de overheid het toeliet, dus de enige schuldige is de politiek.
quote:Op maandag 29 juli 2013 18:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Rutte heeft al jaren z'n achtergrond verzaakt.
Dat niet, maar je bent NIET aansprakelijk voor 't feit dat je over 't gras liep, want het mag.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus als de overheid geen bordje plaats met verboden te betreden in een pas gezaaid grasveld en jij loopt er met je volle verstand er toch overheen is het de schuld van de overheid dat het gras kapot gaat?
Wat voor idioot ben jij?
Probleem lost op, Duitse banken krijgen de betere hypotheeknemers met een laag risico en bieden die veel lagere rente.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar Duitse banken hebben ook niet dezelfde grote problemen als de onze. Noch moeten ze aan Nederlandse wetgeving voldoen, die gewoon verstikkend is.
Enige nadeel is dat Nederlanders niet 20% van hun hypotheek op de bankrekening hebben staan bij aanvang.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probleem lost op, Duitse banken krijgen de betere hypotheeknemers met een laag risico en bieden die veel lagere rente.
2-2,5 procent voor tien jaar vast.
Moet maar eens beginnen met sparen, heb ik ook gedaan, ondanks dat het bestraft wordt door de overheidquote:Op maandag 29 juli 2013 18:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Enige nadeel is dat Nederlanders niet 20% van hun hypotheek op de bankrekening hebben staan bij aanvang.
Precies.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:25 schreef arjan1212 het volgende:
Nou ja stel jij bent een bankdirecteur. en eerst moest je van de overheid 30% van je balans aanhouden als reserve dan word dat verlaagd naar 10% , waarom zou je dan niet je balans laten groeien ?
Je vernielt willens en wetens een eigendom, je bent WEL aansprakelijk, net zoals die lieve jongetjes die een plantsoen kaal aan het plukken waren. Daar staat ook geen bordje bij dat je er met je tengels vanaf moet blijven. Maar ik kan dus opmaken dat jij liever ziet dat de overheid dus meer regeltjes moet maken en deze overal moet aanplakken?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat niet, maar je bent NIET aansprakelijk voor 't feit dat je over 't gras liep, want het mag.
Oh ik ook, maar dat is de norm niet.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet maar eens beginnen met sparen, heb ik ook gedaan
Neuh, mensen moeten gewoon niet zeiken dat 't gras kapot is.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Je vernielt willens en wetens een eigendom, je bent WEL aansprakelijk, net zoals die lieve jongetjes die een plantsoen kaal aan het plukken waren. Daar staat ook geen bordje bij dat je er met je tengels vanaf moet blijven. Maar ik kan dus opmaken dat jij liever ziet dat de overheid dus meer regeltjes moet maken en deze overal moet aanplakken?
Mensen als ik kunnen jouw handgemaakte meubels betalenquote:
quote:Op maandag 29 juli 2013 18:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neuh, mensen moeten gewoon niet zeiken dat 't gras kapot is.
Nee, eerlijk gezegd vind ik je grasvoorbeeld gewoon te stupide om over te discussieren.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:29 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Dooddoener, jij bent voor meer regeltjes zodat mensen geen misbruik van de situatie kunnen maken.
Ik heb zo het vermoeden dat jij een zielige oude autist bent die meent het te hebben gemaakt. Als je het inderdaad zou hebben gemaakt zat je vanaf je Duitse villa niet te mopperen op de Nederlandse overheid.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen als ik kunnen jouw handgemaakte meubels betalen
quote:Op maandag 29 juli 2013 18:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd vind ik je grasvoorbeeld gewoon te stupide om over te discussieren.
Nee, iemand blaat "Het kon want er waren geen regels", blijkbaar zijn dus meer regels nodig om dit soort wanpraktijken aan te pakken.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd vind ik je grasvoorbeeld gewoon te stupide om over te discussieren.
Jouw brein interpreteert de absentie van regels als "wanpraktijk" en dus dat er regels moeten komen, echter onze hersenen werken op een wat natuurlijkere manier. Als wij zeggen dat er geen regels zijn impliceert dat niet dat we die ook wensen, ongeacht jouw hersenspinsels.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, iemand blaat "Het kon want er waren geen regels", blijkbaar zijn dus meer regels nodig om dit soort wanpraktijken aan te pakken.
Jammer dat je rechtse vriendjes pleitten voor meer controle door de overheid.
Dan moeten bankstertjes niet zeiken als ze eronder worden gelegd.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neuh, mensen moeten gewoon niet zeiken dat 't gras kapot is.
Doen we ook niet, het is de overheid en de bevolking die zeikt dat er geen geld wordt uitgeleend c.q. rondgepompt. Hetgeen gewoon een direct gevolg is van wetten die ze n.a.v. 2007/8 zelf om hebben geschreeuwd. Dus ik maak me er niet zo druk over.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan moeten bankstertjes niet zeiken als ze eronder worden gelegd.
Precies.quote:
Ik weet dat mensen zoals jij woekerpolissen goedkeuren en daar vooral mee door willen gaan en dat er geen regeltjes moeten komen. Helaas is dat dus wel nodig om het gros van de mens tegen misselijkmakende figuren die denken zoals jij te beschermen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jouw brein interpreteert de absentie van regels als "wanpraktijk" en dus dat er regels moeten komen, echter onze hersenen werken op een wat natuurlijkere manier. Als wij zeggen dat er geen regels zijn impliceert dat niet dat we die ook wensen, ongeacht jouw hersenspinsels.
Zoals ik al zei, helemaal prima. De gevolgen ervan zijn de uwe, niet de mijne. Als jij denkt dat welvaart zonder risico's (en dus snel herstel) mogelijk is, dan mag u van mij prima in die deceptie blijven dwalen. Je bent altijd de eerste die loopt te kankeren dat de bouw zo slecht loopt, maar dat heb je lekker aan je eigen gezeik te danken op de bankenwereld die dergelijke onzin financieren wou.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik weet dat mensen zoals jij woekerpolissen goedkeuren en daar vooral mee door willen gaan en dat er geen regeltjes moeten komen. Helaas is dat dus wel nodig om het gros van de mens tegen misselijkmakende figuren die denken zoals jij te beschermen.
De welvaart van nu gebakken lucht, net zoals jouw aandelen waren van de SNS. Alles heeft een einde, bomen blijven ook niet doorgroeien tot de hemel.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, helemaal prima. De gevolgen ervan zijn de uwe, niet de mijne. Als jij denkt dat welvaart zonder risico's (en dus snel herstel) mogelijk is, dan mag u van mij prima in die deceptie blijven dwalen.
Dus de overheid faalde met de controle, de AFM faalde? DNB faalde? De EBA faalde?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik weet dat mensen zoals jij woekerpolissen goedkeuren en daar vooral mee door willen gaan en dat er geen regeltjes moeten komen. Helaas is dat dus wel nodig om het gros van de mens tegen misselijkmakende figuren die denken zoals jij te beschermen.
Sowieso achterlijk om woekerpolissen als #1 oorzaak of bezigheid van de financiële sector te benoemen.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de overheid faalde met de controle, de AFM faalde? DNB faalde? De EBA faalde?
Waarom ben je dan boos op sommige woekerpolisverstrekkers en niet op deze faalinstanties die hun rol biet pakten maar op jouw en mijn belastingcenten teren?
Ik draai het om:quote:Op maandag 29 juli 2013 18:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bent altijd de eerste die loopt te kankeren dat de bouw zo slecht loopt, maar dat heb je lekker aan je eigen gezeik te danken op de bankenwereld die dergelijke onzin financieren wou.
In jouw parallelle universum zal dat vast zo zijn ja.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik draai het om:
De bankenwereld staat te springen om te gaan financieren, gelukkig komen de mensen tot inkeer en blijven ze het liefst zo lang mogelijk weg bij die misselijkmakende figuren.
Wie financiert jouw werkplaats eigenlijk? Een bank?quote:Op maandag 29 juli 2013 18:45 schreef betyar het volgende:
[..]
De welvaart van nu gebakken lucht, net zoals jouw aandelen waren van de SNS. Alles heeft een einde, bomen blijven ook niet doorgroeien tot de hemel.
Waarom is er controle nodig? Omdat zieke geesten die denken zoals jij graag mensen de vernieling in hebben geholpen? Via gekke constructies toch het geld bij de mensen uit de zakken kon kloppen? Het is helemaal niet de fout bij de overheid, de fout ligt bij zieke idioten zoals jij.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de overheid faalde met de controle, de AFM faalde? DNB faalde? De EBA faalde?
Waarom ben je dan boos op sommige woekerpolisverstrekkers en niet op deze faalinstanties die hun rol biet pakten maar op jouw en mijn belastingcenten teren?
Punt is dat tante betje niet boos is op diegene die faalden in de controle waar hij zo hard om roeptquote:Op maandag 29 juli 2013 18:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sowieso achterlijk om woekerpolissen als #1 oorzaak of bezigheid van de financiële sector te benoemen.
Hij is een grotere relnicht dan ons, waarvoor chapeau.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt is dat tante betje niet boos is op diegene die faalden in de controle waar hij zo hard om roept
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |