Ricardoboyquote:Amazing, Ricardoboy, Luther, Calvijn en natuurlijk weer een Adolf. De lijst van alle voornamen die kinderen in 2012 hebben gekregen is weer een goudmijn. Ik heb uit de vele duizenden voornamen de opvallendste geselecteerd. Veel leesplezier!
Lquote:Uit het woordenboek
Jongens
Amazing
Blaas
Blessing
Bliksem
Brik
Bruis
Ding
Faith
Freedom
Ivy-Cruz
Joy-Nouvell
Kabine
Marvellous
Nor
Oomke
Religion
Ruiter
Splynter
Succes
Woest
Wolke
Wonder
Wood
Meisjes
Bijoux
Blaze
Blessing
Blix
Bloesem
Capucine
Chastitty
Empress
Evangelie
Faith-heavenly
Goodness
Harmony
Heavely
Indi-Rain
Indi-Sun
Infinity
J’adore
Karamel
Kyra-Jinx
LaJoy
Liberty-Grace
Lucky
Mellody
Perpetual
Pluk
Pop
Princes
Prudence
Psyche
Rehab
Sissy
Summer-Lily
Temperance
Verity
Victory
Wonderful
Sjorzette ?? Really? Hoe Dyslectisch zijn die ouders?quote:ang en moeilijk
Jongens
Ar’Chianthony
Bossen-Boshen
Christiano-D’Angelo
D’vinejerreau
Djay’D
Djessy-Djay
Dwigh-Shalaino
Eintemaxemilium
Helljayson
Iwann’nova
Jah-Luciëncio
Jaylion-D’leh
Justice-Jayvhon
Ky’an-Eli
Le’Johnso
LeCurWarren
Mar’Djelon
Maroah-Jax
Pipp-Djo
Prince-Eliezer
Princeisaiah
Q’Shawn
Qivánno-Lorenxio
Qnaijerick
Qshanthony
Ray’Quimion
Rowen-Layngeleyon
Shemièr’vi
Shu-Dhjai’Drion
Ty’chaero-Jenoah
Yroxax
Meisjes
Cedrixianthley
Chanoah-Sky
Chyna-J’adore
Coco-Mé
C’yerlee-Deliyah
D’Fiënyi
Divainchéliënne
Divinnety
D’Jayleigh-Ann
Djarmania
Elpierrine
Fay’den-river
Ixylainne
Jezebel-Djuina
J’eviënne
Jurkeigh-Leigh
Mardy M
Queen-ensiellyque
Rock-Shenthelly
RolliNHCy
Sjorzette
Jay-Zquote:Beroemdheden
Jongens
Adolf
Arafat
Calvijn
Daedalus
Diomedes
Djzenghis
Ebenezer-Ansley
Donjevanio (Don Giovanni?)
Hopper
Icarus
Jay-Z
Luther
Osama
Rembrandt
Rob-Roy
Woody
Meisjes
Bommel
Dawn-Lilith
Djessebel
Hope-Vayeanne
Keren-Happuc
Loesewies
Maxima
Monreau
Narcisse
Pandora
Phenelope
Sappho
Sissi
Tinkabella
Zarathustra
Paultje?!? heeft die kut FOK! user nu al een kind?quote:n dan nog dit…
Jongens
Barteljaap
Bo-Johnny
Castellamare
Dior
Evertson
Geertruidus
Jantje
Kareltje
Kicky
Klazinus
Lodeweick
luuk (kleine letter!)
Marcus-Zion
O’
Paultje
Ricardoboy
Rolex
Staats-Jan
Toontje
Valentijn-Marie
Yoshiro-Horatio
Meisjes
Abyssinia
Berlin
Blaziena
Byzantia
Dorus
Fokje
Lada
Poekelien
Saharah-Jane
Scharling
Tinus
Riviera
Tuurlijk. Met EvaBrauntje de hondquote:
Of ze hadden al heel snel door dat het een druggie zou wordenquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Je kind Rehab noemen, wisten die ouders de betekenis ervan niet ofzo
vernoemd naar de plaats van opwekking waarschijnlijkquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Je kind Rehab noemen, wisten die ouders de betekenis ervan niet ofzo
quote:Splynter
En dan zit je met een hoop kinderen met lelijke namen die je moet herplaatsen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:57 schreef Baran09 het volgende:
Gelijk uit de ouderlijke macht zetten als mensen hun kind 1 van die namen geven.... Scheelt een hoop gedoe.
Zephanferdinandquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:59 schreef Straatklinker het volgende:
http://www.vernoeming.nl/opvallendste-vlaamse-voornamen-juni-2013
Fenne Dubbel Mag Gewist Worden:')
En dat van slechts 1 maand
quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:31 schreef Ludd het volgende:
Serieus, Nederland gaat ten onder.
Een groot deel van die namen doet me denken aan dit youtube filmpje.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je kind een ander kind laten pesten vanwege zijn of haar voornaamquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
Gewoon willen dat je kind gepest wordt.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:45 schreef xzaz het volgende:
Mijn naam staat er niet bijik ben nu best wel benieuwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eventueel hierboven gemaakte spelfouten zijn puur voor vermaak van de lezer!
Dat is ook debiel. Maar zo maak je het voor kinderen wel makkelijk hè.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:07 schreef Prego het volgende:
[..]
je kind een ander kind laten pesten vanwege zijn of haar voornaam
Nee ik heet besitasquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:13 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Je heet hopelijk niet Raal van achternaam?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:19 schreef xzaz het volgende:
[..]Dat is niet vreemd. Dat is FriesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Abyssinia
Berlin
Blaziena
Byzantia
Dorus
Fokje
Lada
Poekelien
Saharah-Jane
Scharling
Tinus
Riviera
Lada is gewoon een voorkomende russische meisjesnaam.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:01 schreef penny-wise het volgende:
Je kind hier naar noemen..![]()
Meer kunnen de ouders zeker niet betalen...
[ afbeelding ]
Noem hem dan hier naar
[ afbeelding ]
In Rusland ja...quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef vaduz het volgende:
[..]
Lada is gewoon een voorkomende russische meisjesnaam.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:07 schreef Robar het volgende:
Sommige van die namen komen echt van analfabeten/dyslectische personen, kan niet anders:
Loket: Kan ik u helpen meneer?
Man: Ja, ik kom mijn kind aangeven.
Loket: Gefelicteerd meneer, jongen, meisje en hoe heet jullie wondertje?
Man: Meisje en ze heet Devine Celine.
Loket: Kunt u dat voor mij spellen meneer?
Man: D i v a i n c h é l i ë n n e
Hoe gaan die kinderen dat dan doen als ze een jaar of vier, vijf zijn en ze leren schrijven, die kunnen toch tot aan groep acht hun eigen naam never nooit goed schrijven?quote:Rowen-Layngeleyon
Fokje is heel normaal in Noord-Groningse en ook Drenth/Friese contreien.quote:
quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:19 schreef xzaz het volgende:
[..]oke:) hoe spreek je dat uit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eventueel hierboven gemaakte spelfouten zijn puur voor vermaak van de lezer!
Ze heeft liever B100? Als het een meisje wordt is Robin nog een optiequote:Op donderdag 25 juli 2013 08:28 schreef Lt.Surge het volgende:
Ik wilde onze toekomstige zoon Baron noemen, maar dit idee liep helaas op niets uit iom mijn vriendin
Sja ik snap het wel, maar die mensen moeten toch ook inmiddels qua ontwikkeling in 1980 zijn en weten dat fokje wel erg op fuckyou lijkt?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
Fokje is heel normaal in Noord-Groningse en ook Drenth/Friese contreien.
In die regionen lopen ze ook 20-30 jaar achter. Met uitzondering van een stad als Groningen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja ik snap het wel, maar die mensen moeten toch ook inmiddels qua ontwikkeling in 1980 zijn en weten dat fokje wel erg op fuckyou lijkt?
Neen, helaas was alles van de bazen B&A uit den bozequote:Op donderdag 25 juli 2013 11:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ze heeft liever B100? Als het een meisje wordt is Robin nog een optie
Zijn toch ook genoeg mensen die Achmed, Mohammed of Fatima heten...quote:
Die namen associeer je toch niet bepaald met een aftandse oostblok auto of wel?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zijn toch ook genoeg mensen die Achmed, Mohammed of Fatima heten...
Nee die associeer ik met een prekende baard in een arabische haathut ergens in de woestijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:38 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Die namen associeer je toch niet bepaald met een aftandse oostblok auto of wel?
Icarus? Ik zou hem Goliath noemen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef BlaZ het volgende:
Daedalus
Diomedes
Icarus
Luther
Abyssinia
Byzantia
Mooie namen
Is dit een variant van Jane uit de Jungle? Jane uit de Sahara.quote:
Dacht ik dus ook al aanquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:51 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Is dit een variant van Jane uit de Jungle? Jane uit de Sahara.
Icarus zal wel geen hoogvlieger worden ...quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef BlaZ het volgende:
Daedalus
Diomedes
Icarus
Luther
Abyssinia
Byzantia
Mooie namen
Die moet je ook uit de buurt van de zon houden héquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:49 schreef AthCom het volgende:
[..]
Icarus zal wel geen hoogvlieger worden ...
quote:Ivy-Cruz
Joy-Nouvell
Inderdaad zegquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Pharmacist het volgende:
Sommige van die namen die aan jongens zijn gegeven, zijn imho meer meisjesnamen:
[..]
Kan ook een koningsgezind ouderpaar zijn geweest. Broertje van Willem van Oranje heette ook zo. Of ze zijn idolaat van het merk Adidas en hebben hun jong naar Adolf Dassler genoemd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:53 schreef Kola het volgende:
Wat is er mis met Adolf? NazinamenAlois, Franz, Hermann, Klaus, Viktor..
Ik sta nergens meer versteld vanquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Kan ook een koningsgezind ouderpaar zijn geweest. Broertje van Willem van Oranje heette ook zo. Of ze zijn idolaat van het merk Adidas en hebben hun jong naar Adolf Dassler genoemd.
Geen heel waarschijnlijke scenario's, maar het zou kunnen.
Dat mag/kan niet eens. Een naam begint per definitie met een hoofdletter.quote:luuk (kleine letter!)
quote:Meisjes
Pandora
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:10 schreef Berkery het volgende:
Mag je ook weigerambtenaar zijn wanneer iemand een kind komt aangeven met zo'n naam? Of doe je meteen een CC naar Bureau Jeugdzorg en het consultatiebureau?
Jeetje, er lopen maar 36 man met mijn naam rond door het gehele land.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:24 schreef Resistor het volgende:
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
Kan je vermoedelijk over een paar jaar wel zien waar ze wonen. (huidige verspreidingskaart is van 2010)
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Tinkerbell bij voorbeeld, maar die komt te weinig voor om op de kaart te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |