SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alle cheats werken op elke versie!
Cheats 2:
Om een cheat te gebruiken moet je de naam van een van je bezoekers veranderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alle cheats werken op elke versie!
Het spel maakt onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters, dus de eerste gast kan je Chris Sawyer noemen, de tweede CHris Sawyer, de derde ChRis Sawyer enz.
Basis opstelling voor een succesvol park:
- 5 Achtbanen
- 1 Waterachtbaan
- 2 Draaimolens
- 1 Spookhuis
- 10 Wachtrijen van elk 10 blokjes
- 2 Ballonnen kraampje
- 3 Eet krampjes ( Wat voor eten/drinken is, mag jij weten)
RCT2 in Windowed Mode:
In RCT2 is het niet mogelijk om het spel in windowed mode te draaien, MAAR!
Hier is een Work-A-Round voor. Als je VMWare/VirtualPC download en een virtuele machine maakt kan je daarin RCT2 draaien en heb je 'windowed mode' versie!![]()
Sandbox scenarios RCT2:
http://uploads.kexx.net/LeegVeelgeld.SC6
http://www.mrmanuel.nl/upload/AeternaPark.SC6
Plaatsen in de scenarios map.
Snel naar de map.. Windowslogo+R -> %programfiles%/Infogrames/RollerCoaster Tycoon 2/Scenarios
Vorige delen:
Topicreeks: Rollercoaster Tycoon
Beste screenshots vorige topics:-
-
http://img826.imageshack.us/img826/1710/arizanopark.png (copy/paste deze link) -
Veel plezier en keep it On-Topic!![]()
Vervolg topic openen? Gebruik deze OP -> http://wiki.fok.nl/index.php/OP/RollerCoasterTycoonIn tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
cd'tje? die heb je toch helemaal niet meer nodig tegenwoordig.quote:
Bij mij vraagt hij telkens nog om het CD'tje.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
cd'tje? die heb je toch helemaal niet meer nodig tegenwoordig.
Ze klagen idd vaak dat het druk is, maar daar trek ik me niks van aan. Rating blijft namelijk altijd gewoon netjes (bij jou ook zo te zien).quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Ook maar even de Shuttle Loop tactiek geprobeerd in Evergreen Gardens. Begonnen met 5 van die dingen en het geld stroomde inderdaad binnen. Daarna 2 achtbanen bovenlangs gebouwd met excitement van rond de 6. Ook geprobeerd om het enigszins ruimte-efficiënt te doen, ondanks dat het park moeilijk groot is.
Kleine pauperscreenshot:
[ afbeelding ]
Probleem is wel dat klanten de hele tijd klagen dat het te druk is in het park. Heb jij daar geen last van, Irritatie100, met die fabrieksparken van jou?
Omdat ik die de beste vind.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom spelen jullie eigenlijk RCT1?
Mja, is gewoon een gevoel. Er zijn idd een stuk meer opties, maar ik vind het sowieso al niet leuk dat alle parken al "open" zijn vanaf het begin, terwijl je in 1 nog nieuwe parken moet vrijspelen. En ik vind de algehele sfeer in 1 op een of andere manier een stuk beter dan in 2.quote:
welke rct zoek je?quote:
er bestaan geen stomme parkenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:58 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat is Gentle Glen toch een stom park
Jawel, in Gentle Glen hebben alle bezoekers een preferred intensity van <4, dus je kan alleen gentle rides, thrill rides en saaie achtbanen bouwenquote:
daar gaat je shuttle loop strategiequote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jawel, in Gentle Glen hebben alle bezoekers een preferred intensity van <4, dus je kan alleen gentle rides, thrill rides en saaie achtbanen bouwen
Hehe, Shuttle Loops gaan ze nog wel in (in de praktijk gaan ze in intensity <6), maar achtbanen met >8 excitement zijn bijna niet te doen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:26 schreef mschol het volgende:
[..]
daar gaat je shuttle loop strategie
Daarom vind je het dus een stom park :p
Dit. Ik mis gewoon iets bij 2.quote:
Wel eens gedaan bij een sandbox level zonder geld. Dikke monorail structuur gemaakt met hoofdstation enzo. Dat was echt een gaaf park.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat ik trouwens altijd leuk vind om te doen is een monorail te bouwen met 2 of 3 stations, zodat de gasten van en naar de verschillende uithoeken in het park kunnen reizenMaak dat ding altijd gratis, vandaar dat er soms gasten zijn die bijna continu met de Transporter (zo noem ik dat ding) gaan
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat ik trouwens altijd leuk vind om te doen is een monorail te bouwen met 2 of 3 stations, zodat de gasten van en naar de verschillende uithoeken in het park kunnen reizenMaak dat ding altijd gratis, vandaar dat er soms gasten zijn die bijna continu met de Transporter (zo noem ik dat ding) gaan
Maar de monorail moet wel een gesloten circuit zijn, i.t.t. de stoeltjeslift (al heb je daar wel twee stationsquote:Op maandag 29 juli 2013 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Monorail ook niet! Ik had altijd shuttle loop aanstaan.
Hoe bedoel jequote:Op maandag 29 juli 2013 22:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maar de monorail moet wel een gesloten circuit zijn, i.t.t. de stoeltjeslift (al heb je daar wel twee stations).
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoe bedoel jegewoon een lijntje tussen 2 stations.
Dat kan bij een monorail?quote:Op maandag 29 juli 2013 22:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoe bedoel jegewoon een lijntje tussen 2 stations.
Bij de trams gaat dit ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat kan bij een monorail?
Dacht dat dat alleen bij de stoeltjeslift kon omdat die heen en terug over hetzelfde vakje rijdt
Bij 1 heb je een treintje, een monorail en stoeltjesliftquote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:58 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bij de trams gaat dit ook.
(Bij 2 toch, weet niet hoe dit bij de eerste zit)
Dat is wel bruutquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik gebruik trouwens soms ook gewoon achtbanen als transport
quote:
Een man mag dromen, toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Eigenlijk zou je ... moeten kunnen zetten...
gaat er dan nog wel iemand in?quote:
Maakt niet uit wat voor 1? Een houten achtbaan bijvoorbeeld of een shuttle loop die verder niet loopt met de achtbaan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Ziet er netjes uit hoor!
Tip: als je hem synchroniseert met een andere achtbaan gaat de excitement enorm omhoog.
Nee, maakt helemaal niks uit. Maar als je bijvoorbeeld een Shuttle Loop synct met een lange achtbaan, dan blijft die.Shuttle Loop wel steeds wachten totdat er een treintje van die andere vertrekt. Oftewel, die zal vaak in het station moeten wachten en vermoedelijk vinden de gasten dat niet echt topquote:Op woensdag 31 juli 2013 09:53 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat voor 1? Een houten achtbaan bijvoorbeeld of een shuttle loop die verder niet loopt met de achtbaan?
Het laatste stukje naar het station doe ik altijd een helling omhoog zodat ze met een snelheid van <45 km/h binnen komen. Dan crashen ze niet meer. Uit mijn ervaring gaan gewone brakes ook kapot als de station brakes kapot gaan dus die gebruik ik liever niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:46 schreef mschol het volgende:
net m'n eerste dodelijk ongeluk gehad, station brake failure![]()
28 mensen die het leven hebben gelaten...
en betalen voor wc's willen ze ook niet
oja dat is wel een nadeel iddquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, maakt helemaal niks uit. Maar als je bijvoorbeeld een Shuttle Loop synct met een lange achtbaan, dan blijft die.Shuttle Loop wel steeds wachten totdat er een treintje van die andere vertrekt. Oftewel, die zal vaak in het station moeten wachten en vermoedelijk vinden de gasten dat niet echt top
dit was een premade achtbaanquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het laatste stukje naar het station doe ik altijd een helling omhoog zodat ze met een snelheid van <45 km/h binnen komen. Dan crashen ze niet meer. Uit mijn ervaring gaan gewone brakes ook kapot als de station brakes kapot gaan dus die gebruik ik liever niet.
mja oke, maar dan maak ik er nog verlies opquote:Toiletten worden bij mij overigens gewoon 10 cent voor betaald
quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:52 schreef lkki het volgende:
Hooi!
Ik ontdek net deze thread! Ik ben ook aan 't bouwen!
Ik vraag me alleen af wat nou het verschil is tussen 'land te koop'/'land in bezit' en 'bouwrechten te koop'/'bouwrechten in bezit'?
quote:B - Buying Land
---------------
This is pretty simple. Click on the tab that allows you to buy land,
and start buying! Any land with a white sign can be purchased.
However, there is a catch. Land values vary from scenario to scenario.
And just because you can buy land doesn't necessarily mean that you
can buy connecting land. Often times, you can buy land on one side of
a highway, but you can't actually buy the highway. So, how do you
connect the land? You'd have to purchase construction rights...
C - Construction Rights
-----------------------
Construction rights are a specialized type of land purchasing. Instead
of actually owning the land, you buy the rights to build on it. In
other words, you can build above or below it, but you can't alter the
land, and you can't build directly on it. This is how you would
connect land on two sides of the highway. You purchase the rights to
the highway, then build a path over or under the highway. Except in
rare cases, construction rights are always used with land purchasing.
hmmm .. intressantquote:◾Guests never vandalize objects or puke on an underground path
jammer weer...quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Geloof dat dat helaas niet kan.. Je zal echt moeten landscapen ben ik bang.
laat me raden: megapark..quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pff, heb net even een GIGA enorme sandbox voor RCT1 gevonden. Zo groot dat het gewoon niet leuk meer is
Installeren. Spelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe krijgen jullie rct1 of 2 aan de praat onder Windows 7?
quote:
je bedoelt ook alle layouts van achtbanen e.d.?quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:17 schreef trainfreak het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af of het mogelijk is om in 1 park alle attracties te bouwen, inclusief alle achtbanen?
Die sandbox ziet er wel groot uit, maar van sommige types achtbanen zijn er dan weer andere lay-outs.
thanksquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:46 schreef fender97 het volgende:
op deze site kan je voor rct 2 allemaal rides en andere dingen downloaden, ook de space mountain bijvoorbeeld, maakt het spel een stuk leuker![]()
http://ae.rctspace.com/List-Frames.htm
Met alle lay-outs inderdaad.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:17 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt ook alle layouts van achtbanen e.d.?
succes..
ik heb nog ergens een bestandje dat, volgens mij rond de 2000 verschillende tracklayouts had
ik heb daar notabene nog screenshots (dat fotograaf icoontje ingame) voor gemaakt
ik denk dat irfanview pcx files nog wel kan lezen, photoshop kan dit iig zekerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hasbro heeft ooit een wedstrijd uitgeschreven om baanontwerpen in te sturen.
De beste kon je dan van de site downloaden.
Later zijn deze banen in RCT2 toegevoegd als standaard baanontwerpen.
Iemand een idee of je deze banen ook in RCT1 kunt installeren?
Hoe kan ik trouwens screenshots bekijken. In de map van RCT staan ze als PCX bestand.
de screenshot van attracties zijn te vinden als TP4 bestandquote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:53 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Met alle lay-outs inderdaad.
Wel enkel de standaard dingen, dus geen zelfgebouwde.
Zou je deze screenshots nog terugvinden?
Waarom levert dat veel geld op?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
2 korte banen die ik meestal bouw.
Snel geld binnen harken.
[ afbeelding ]
de rood/blauwe baan
[ afbeelding ]
En dit goedkope baantje levert ook veel op.
Zelfde principe als Shuttle Loops. Zeer korte baan met hoge excitement. Dus kam veel mensen per uur verwerken tegen een hoge prijs pp.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:12 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Waarom levert dat veel geld op?
Ah dankje!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zelfde principe als Shuttle Loops. Zeer korte baan met hoge excitement. Dus kam veel mensen per uur verwerken tegen een hoge prijs pp.
Ik neem tenminste aan dat de excitement hoog is, het zijn niet mijn ontwerpen natuurlijkquote:
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:26 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik neem tenminste aan dat de excitement hoog is, het zijn niet mijn ontwerpen natuurlijk
Maar bijvoorbeeld een Shuttle Loop heeft een excitement van ongeveer 5. Dan kan je ook 5 euro entree vragen en omdat het een baan van 40 seconden ofzo is er een grote doorstroom van klanten en draait ie enorme winsten.
Beste tip die ik kan geven is veel Shuttle Loops bouwen, park entree gratis en entreeprijs attracties gelijk aan excitementrating. Dan zou het geld redelijk moeten binnenstromen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:33 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Jammer dat er weinig over bekend is om meer winst te maken, met name via Google en RCT site's.
Dat was ook wel te verwachten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Hopelijk werkt dat een beetje, OpenTTD op Android is ook drama..
Omdat het Android is bedoel je?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat was ook wel te verwachten.
Dan doe je dat toch lekker, meid? Lekker gek doen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:17 schreef Lindgren. het volgende:
Elke keer als ik dit topic doorlees wil ik RCT weer spelen.![]()
waarom zelf zoeken naar memory adressen als er echt hordes trainers voor rct zijn?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:45 schreef cherrycoke het volgende:
probeer money values te veranderen, maar ik kan de memory adressen maar niet vinden
cheaten is moeilijk in RCT1
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:33 schreef cherrycoke het volgende:
park rating 999
[ afbeelding ]
alles draaide muziekjes, totdat het spel crashte vanwege driver not found of ziets jammer, en save file is corrupt.
had ook ook een achtbaan gebouwd om van punt a naar b te kunnenik wou het nog uitbreiden maarja
met een bluetooth muis werkt het aardigquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Omdat het Android is bedoel je?
Maar OpenTTD op je telefoon is gewoon exact hetzelfde als op je pc. En omdat je daar vrijwel alles met je muis doet werkt het op je telefoon dus gewoon dramatisch.
attractie klikken dan op het hoofdje drukkenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:49 schreef ArnosL het volgende:
Hoe zet je het geluid eigenlijk helemaal uit? Dus ook van de attracties e.d?
je speakers uitzetten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:49 schreef ArnosL het volgende:
Zou kunnen, maar om nou een bluetooth muis te kopen puur om OpenTTD op m'n telefoon te spelen lijkt me een íetsje overdreven...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:51 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
met een bluetooth muis werkt het aardig
Waar zie je die? Ik kan hem niet vinden namelijk..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
attractie klikken dan op het hoofdje drukken
Ik wil er muziek bij luisterenquote:
radio aan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:46 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waar zie je die? Ik kan hem niet vinden namelijk..
[..]
Ik wil er muziek bij luisteren
Bij 1 zit linksboven naast de floppy een oortje. Dan gaat het geluid uit. Heb ik altijd ingedrukt, want muziek luisteren is belangrijker natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:49 schreef ArnosL het volgende:
Bij 2 zit ie schijnbaar ergens anders, want linksboven naast de floppy zit er een zoomknop en een pauzeknop. Weet je toevallig ook waar die in RCT2 zit?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 16:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Bij 1 zit linksboven naast de floppy een oortje. Dan gaat het geluid uit. Heb ik altijd ingedrukt, want muziek luisteren is belangrijker natuurlijk.
op de floppy klikken en dan bij opties kan je kiezen voor muziek uit of aan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:53 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Bij 2 zit ie schijnbaar ergens anders, want linksboven naast de floppy zit er een zoomknop en een pauzeknop. Weet je toevallig ook waar die in RCT2 zit?
Dat heb ik al gedaan, maar dan blijft het geluid van de attracties en het publiek door gaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
op de floppy klikken en dan bij opties kan je kiezen voor muziek uit of aan.
geluid van attracties en publiek kan je niet uitzetten, zover ik kan checken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan, maar dan blijft het geluid van de attracties en het publiek door gaan.
Volgens mij op het oortje klikken bij RCT1 zoals eerder beschreven.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
geluid van attracties en publiek kan je niet uitzetten, zover ik kan checken.
Jammer, dan het geluid maar uit en muziek luisteren via een andere manierquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
geluid van attracties en publiek kan je niet uitzetten, zover ik kan checken.
Techno en industriële muziek uit RCT2quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:30 schreef mschol het volgende:
[..]
geluid van draaimolens die doodgaan: en dus heeel langzaam, of heel snel gaan draaien
Wat je ook kan doen is alttabben en dan rechtermuisknop op het speakertje in je taakbalk om naar de volume mixer te gaan. Daar kan je dan het geluid per applicatie uitzetten. Dus dan zet je RCT uit en je media player aan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 18:53 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Bij 2 zit ie schijnbaar ergens anders, want linksboven naast de floppy zit er een zoomknop en een pauzeknop. Weet je toevallig ook waar die in RCT2 zit?
Heb ik lang volgehouden, maar dat geschreeuw en die draaimolen is onderhand wel mooi geweest.quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:45 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen is alttabben en dan rechtermuisknop op het speakertje in je taakbalk om naar de volume mixer te gaan. Daar kan je dan het geluid per applicatie uitzetten. Dus dan zet je RCT uit en je media player aan.
[..]
Heb ik lang volgehouden, maar dat geschreeuw en die draaimolen is onderhand wel mooi geweest.
Ik blijf me overigens altijd verbazen als ik in een pretpark ben over hoe erg het gegil bij een achtbaan daadwerkelijk op het sample uit RCT lijkt.
Jazeker. Dat deed ik vroeger altijd. Maar zo is het toch veel vetter?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Je weet dat je in Pokey Park flink veel grond kan kopen nog?
Maar verder is dat kloten op kleine stukjes wel leuker
Je kan wel dat je enkel het geluid van die attractie hoort, maar uitzetten, dan niet, althans is mij niet gelukt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Volgens mij op het oortje klikken bij RCT1 zoals eerder beschreven.
Bij 2 weet ik het niet.
Je kunt ook geluid van 1 attractie horen.
Op attractie klikken en in pop-up wat dan verschijnt op de camera klikken.
dat is niet leuk meer eigenlijk..quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:24 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
mijn the death ride
totdat ik wat values verander![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
mwha, als je het spel al uitgespeeld hebt heb ik er geen probleem mee om er mee te klooienquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:25 schreef djkoelkast het volgende:
trainersDat is net zo leuk als een supermarktcake in de oven stoppen.
Ik vermoed (cq weet bijna wel zeker) dat je hem in je saved games map moet zetten en dan vanuit daar moet laden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:02 schreef mschol het volgende:
ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie:
ik heb dat ene sandbox scenario gedownload voor rct, maar ik kan hem nergens vinden in het menu?
het is een sc4 bestand, geen sv4 bestand, en dus geen savegamequote:Op maandag 5 augustus 2013 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vermoed (cq weet bijna wel zeker) dat je hem in je saved games map moet zetten en dan vanuit daar moet laden.
Hmm, dit werkt zo te zien ook niet... Geen idee danquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:04 schreef Irritatie100 het volgende:
<schijf>/Hasbro Interactive/Rollercoaster Tycoon/Scenario's ziet er uit als de map waar de scenario's staan. Ik gok dat ie dan komt te staan bij de tab Extra's?
Ik zal het iig eens proberen
niet installeren onder c:\program filesquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:23 schreef stripe het volgende:
Wilde zojuist, na dit topic te zijn tegen gekomen, ook weer is RC1 spelen. Probleem is echter dat ik dan te maken krijg met de bekende save error: je kunt niet saven. Spelen jullie allemaal op Win95/98 of hebben jullie hier al iets over gevonden?
Top, ga vanavond maar weer is beginnen denk ik. M'n lievelingspark was altijd 'de woestijn' waar al 1 achtbaan voor je is neergezet.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
niet installeren onder c:\program files
maar onder D:\games of c:\games. en e.v.t. als administrator draaien
Voor 1,95 dacht ik te koop bij de Action. Ik ben dus ook weer verslaafdquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 18:25 schreef Kriebelhoest het volgende:
Ah verdomme net eindelijk mn rct2 hoesje gevonden, zit er geen cd in...
Of je koopt hem desnoods op GoG. Voor de prijs moet je het niet laten en je bent zeker dat het op Win Vista/7/8 werkt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef ems. het volgende:
Als je hem al hebt gekocht en je bent hem gewoon na 10 jaar kwijtgeraakt vind ik dat je em gewoon mag downloaden
Alle software die je eens gekocht heb mag je vervolgens downloaden toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:50 schreef ems. het volgende:
Als je hem al hebt gekocht en je bent hem gewoon na 10 jaar kwijtgeraakt vind ik dat je em gewoon mag downloaden
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Alle software die je eens gekocht heb mag je vervolgens downloaden toch?
Was toch iets met dat de licentie voor gebruik van de software dan al in jouw bezit is en je derhalve een download mag uitvoeren bij verlies van het originele medium?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:06 schreef mschol het volgende:
[..]was het maar zo'n feest dat dat officeel mag
vanmiddag weer even klooien in rct, eens kijken of ik wat parken kan uitspelen
voor zover ik weet geldt dat niet voor software, tenzij de Publisher/developer zelf de mogelijkheid aanbied..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:12 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Was toch iets met dat de licentie voor gebruik van de software dan al in jouw bezit is en je derhalve een download mag uitvoeren bij verlies van het originele medium?
Kan er niks over vinden eigenlijk. Maar ja, wat weerhoudt je. Nog nooit iemand voor opgepakt hier. Je hebt 'm ooit gekocht, gewetenskwestie zal het niet moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:16 schreef mschol het volgende:
[..]
voor zover ik weet geldt dat niet voor software, tenzij de Publisher/developer zelf de mogelijkheid aanbied..
maar correct me if i'm wrong
ik zou niemand (of mijzelf) tegen houden de boel gewoon te downloaden hoor, ik zou niet weten waarom, alleen denk ik dat het volgens de letter van de wet niet mag en dus strafbaar zou kunnen zijnquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:17 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Kan er niks over vinden eigenlijk. Maar ja, wat weerhoudt je. Nog nooit iemand voor opgepakt hier. Je hebt 'm ooit gekocht, gewetenskwestie zal het niet moeten zijn.
Ik nodig ze dan bij deze uit eventjes langs te komenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zou niemand (of mijzelf) tegen houden de boel gewoon te downloaden hoor, ik zou niet weten waarom, alleen denk ik dat het volgens de letter van de wet niet mag en dus strafbaar zou kunnen zijn
Ja, zo deed ik dat vroeger ook, maar ik merk nu dat gratis entree en dure attracties (entertainment value = prijs) veel sneller geld in het laatje brengt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik melk die gasten van me altijd helemaal uitToegangsprijs elke keer omhoog als ze vinden dat die erg laag is en zodra ik lees dat ze niet bedrag X voor een attractie meer willen betalen verbouw ik dat ding minimaal en stel de originele prijs weer in
dit dusquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:38 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ja, zo deed ik dat vroeger ook, maar ik merk nu dat gratis entree en dure attracties (entertainment value = prijs) veel sneller geld in het laatje brengt.
rct3 verwijderen en rct1 of 2 gaan spelenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:46 schreef OudeBok het volgende:
http://prntscr.com/1jpbpt
Huidige park. Eerste level, Tycoon graad. Heb overal dubstep in staan en alles naar desbetreffende artiesten genoemd.
Wat hebben jullie als tip om sneller geld te verdienen? Huidige snelheid schiet geen moer op.
Ook trek ik erg weinig bezoekers naar één kant van het park.. Hoe trek je bezoekers door het hele park?
Neeheeequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:59 schreef mschol het volgende:
[..]
rct3 verwijderen en rct1 of 2 gaan spelen
ik zal het eens proberen, maar geheid dat ze ook prima werken op W8quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Neeheee. Ik vind RCT3 juist zo leuk. Volgens mij zijn 1 en 2 ook niet zulke vriendjes met W8..
zwembaden in 3 zijn echte cashcows.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:46 schreef OudeBok het volgende:
http://prntscr.com/1jpbpt
Huidige park. Eerste level, Tycoon graad. Heb overal dubstep in staan en alles naar desbetreffende artiesten genoemd.
Wat hebben jullie als tip om sneller geld te verdienen? Huidige snelheid schiet geen moer op.
Ook trek ik erg weinig bezoekers naar één kant van het park.. Hoe trek je bezoekers door het hele park?
*quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Neeheee. Ik vind RCT3 juist zo leuk. Volgens mij zijn 1 en 2 ook niet zulke vriendjes met W8..
En dat heb je aangeschaft via GoG?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
*
Het zijn niet echt de beste vrienden heb ik gemerkt. Ik speel het noodgedwongen op 800*600 omdat ie het anders niet goed doet. Voor het alt tabben moet je hem ook opslaan, want als je vanaf je bureaublad weer naar RCT wilt krijgt ie een error.
hmm, ik ga eens testen vanmiddag, ik verwacht namelijk helemaal niet zoveel problemen met W8..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
*
Het zijn niet echt de beste vrienden heb ik gemerkt. Ik speel het noodgedwongen op 800*600 omdat ie het anders niet goed doet. Voor het alt tabben moet je hem ook opslaan, want als je vanaf je bureaublad weer naar RCT wilt krijgt ie een error.
even snel een achtbaantje gebouwd:quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:51 schreef NikeyAjax het volgende:
Wat is de maximale snelheid, die je met een achtbaan kan halen? Ik zit nu op 144 km/h
Auquote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:02 schreef mschol het volgende:
en hij is qua stats niet eens zo slecht, als je bedenkt dat als je bij die remblokken van +130 naar 20km/h gaat
uhuquote:
Eigenlijk best een saaie achtbaan als ik het zo zie. En ja dat kan. Dat twee stationnetjes maken en bij eentje enkel een ingang plaatsen en bij de andere enkel een uitgang. Wel de in- en uitgang bij het juiste station plaatsen. ;-)quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:11 schreef mschol het volgende:
[..]
uhu
overigens is hij de eerste 1 minuut 35 aan het klimmen
[ afbeelding ] die blauwe
is het trouwens mogelijk om een apart in en uitstap perron te maken?
het is ook een oersaaie achtbaan, maar je kan wel 6 euro per rit vragenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Eigenlijk best een saaie achtbaan als ik het zo zie.
ik dacht dat je bij rct1 bij elk platform een in EN uitgang moest plaatsen?quote:En ja dat kan. Dat twee stationnetjes maken en bij eentje enkel een ingang plaatsen en bij de andere enkel een uitgang. Wel de in- en uitgang bij het juiste station plaatsen. ;-)
Dat is wel lekker.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:26 schreef mschol het volgende:
[..]
het is ook een oersaaie achtbaan, maar je kan wel 6 euro per rit vragen
oh dat weet ik niet. Bij rct2 is dat niet het geval iig. Ik heb rct1 niet, dus kan het ook niet checken.quote:[..]
ik dacht dat je bij rct1 bij elk platform een in EN uitgang moest plaatsen?
guest entry point: plek waar je gasten de map op komenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:29 schreef lkki het volgende:
paden die in cirkels lopen. Dat lijkt me eigenlijk wel heel moeilijk, aangezien gasten, als ik één lange laan bouw met zo min mogelijk vertakkingen, een heel eind moeten lopen voordat ze ergens zijn. Daarom zet ik trams in, en daarnaast meerdere parkingangen.Ik plaats op dit moment de parkingangen, alleen zie ik ook een symbool van een bezoeker
hmm dan ga ik het eens proberen in 1quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is wel lekker.
[..]
oh dat weet ik niet. Bij rct2 is dat niet het geval iig. Ik heb rct1 niet, dus kan het ook niet checken.
Aah, bedankt! Ik neem aan dat ik de pijl richting de ingang moet plaatsen? Als ik dat doe, kunnen gasten alsnog via hetzelfde paadje 'verdwijnen'?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:32 schreef mschol het volgende:
[..]
guest entry point: plek waar je gasten de map op komen
ik denk het wel ja..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:34 schreef lkki het volgende:
[..]
Aah, bedankt! Ik neem aan dat ik de pijl richting de ingang moet plaatsen? Als ik dat doe, kunnen gasten alsnog via hetzelfde paadje 'verdwijnen'?
ja helaas anders waren leuke constructies te bedenkenquote:Ik kan er trouwens maar 2 plaatsen
Dus kunnen maar op twee plekken mensen op je map terecht komen. Ze kunnen wel via alle andere paden ook weer verdwijnen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:34 schreef lkki het volgende:
[..]
Aah, bedankt! Ik neem aan dat ik de pijl richting de ingang moet plaatsen? Als ik dat doe, kunnen gasten alsnog via hetzelfde paadje 'verdwijnen'?
Ik kan er trouwens maar 2 plaatsen
Illegaal. Misschien dat het daar aan ligt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En dat heb je aangeschaft via GoG?
Hoezo doen ze het niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kwam net even een oude achtbaan van mij tegen.
[ http://img3.imageshack.us/img3/4863/scr155.png (copy/paste deze link) ]
[ http://img827.imageshack.us/img827/7557/scr154.png (copy/paste deze link) ]
[ http://img822.imageshack.us/img822/6792/scr153.png (copy/paste deze link) ]
Ik ga het maar weer eens snel installeren
holy shitquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:21 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
dat kan voller!![]()
mensen snappen alleen het verschil tussen hoog en laag, net een mechanic een half uur aan het heen en weer lopen over de achtbaan die kapot was
steel rollercoasterquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:51 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
holy shit
welk type achtbaan zijn die shuttle loops eigenlijk?
tja, dit zijn maar drie screens he, het park is veel groter dus logisch dat ik er zo lang mee bezig ben...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Jaar 26, wtf? Dan ben je er al 20 uur bezig?
Ziet er wel mooi uit overigens!
Dit is RCT zoals het hoort.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:39 schreef Anosmos het volgende:
RCT2 weer opgepakt![]()
Avonturenpark Plompetoren gaat als 'n malle![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer screens please.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:18 schreef Anosmos het volgende:
[..]
tja, dit zijn maar drie screens he, het park is veel groter dus logisch dat ik er zo lang mee bezig ben...
Besides, het is toch vakantie
naja dat waren nou net de drie beste stukjes van m'n parkquote:Op zondag 18 augustus 2013 08:48 schreef Sejt het volgende:
[..]
Meer screens please.Zo probeer ik ook altijd m'n parken te bouwen.
Custom Scenery, objecten door jezelf of andere mensen gemaakt. Kijk eens op nedesigns.com, daar staan prachtige parken, met al die CS. Kan je echt mooie dingen mee makenquote:
ah, thxquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:40 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Custom Scenery, objecten door jezelf of andere mensen gemaakt. Kijk eens op nedesigns.com, daar staan prachtige parken, met al die CS. Kan je echt mooie dingen mee maken
ik gok maar iets: teveel drink tenten naast elkaar? (ze hebben hun vorige drankje immers nog niet op, engels zou in dit geval beter duidelijk maken wat er is denk ik)quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef zakpatat90 het volgende:
Ik speel rollercoaster 2, wat betekent het als mensen zeggen: Ik heb "ijsthee" nog niet afgemaakt?
negeren. Dit zeggen ze als ze tegen een ander drink- of eetkraampje aan lopen terwijl ze nog hun ijsthee hebben... Gewoon negeren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef zakpatat90 het volgende:
Ik speel rollercoaster 2, wat betekent het als mensen zeggen: Ik heb "ijsthee" nog niet afgemaakt?
yup, bekend probleem, paar keer rechts klikken werkt wel enigsinds, maar is nog steeds geen perfecte oplossing...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:43 schreef Duderd het volgende:
Hebben meer mensen last van een bug dat als je in een window speelt alles op de achtergrond lijkt vast te hangen? Ik speel dan in een window en kan vervolgens niet daarnaast fokken
Rechtermuis op de taakbalk doet het voor mij. Maar dat is bij alt-tabbenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:34 schreef mschol het volgende:
[..]
yup, bekend probleem, paar keer rechts klikken werkt wel enigsinds, maar is nog steeds geen perfecte oplossing...
bij in een window spelen moet dat ook voordat je iets kan, echt lekker werkt het niet.. geen idee waardoor dat komtquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:01 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Rechtermuis op de taakbalk doet het voor mij. Maar dat is bij alt-tabben
Ziet er goed uit. Net echt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:58 schreef Anosmos het volgende:
En, wat vinden jullie van 50% van mijn nieuwe Mainstreet?
[ afbeelding ]
Dank je, moeten de bomen weg om een brede straat te maken of niet?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Net echt.
Prachtig.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:58 schreef Anosmos het volgende:
En, wat vinden jullie van 50% van mijn nieuwe Mainstreet?
[ afbeelding ]
2 bleef maar crashen na een tijdjequote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:39 schreef mschol het volgende:
2 heeft meer attracties t.o.v. 1, maar heeft ook wat restricties (niet alle attracties zijn beschikbaar in 1 scenario, je kan beperkte keus maken tussen thema's e.d.
2 heeft wel custom scenery, waardoor je meer creatieve mogelijkheden krijgt..
3 heeft weer meer/andere attracties t.o.v. 2..
maar persoonlijk vind ik de interface bijzonder vervelend werken in dat spel..
3 is compleet 3D, eigenlijk ook een compleet ander spel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:05 schreef d4v1d het volgende:
[..]
2 bleef maar crashen na een tijdjeKan je in 3 het beeld vrij roteren? Vond (vroeger) het irritant dat je maar vanuit 4 hoeken kon kijken in 2..
Hoe bedoel je dat? Lift > stijl stuk > lift > stijl stuk, etc? Lijkt me toch net zo langzaam gaan als wanneer je alles liftquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:21 schreef Suncatcher het volgende:
Waarom zie ik heel veel mensen hier achtbanen bouwen die langzaam omhoog gaan? Je kan een heel stijl stukje afwisselen met een normale kabelbaan stukje, scheelt veel ruimte
Je gaat sneller de hoogte in dus je bespaart veel ruimtequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Lift > stijl stuk > lift > stijl stuk, etc? Lijkt me toch net zo langzaam gaan als wanneer je alles lift
Rechtsklik -> eigenschappen -> comptabiliteitsmodus. Dan op Windows XP instellen..quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:02 schreef Suncatcher het volgende:
Hoe krijgen jullie trouwens rollercoaster tycoon draaiende? bij mij krijg ik onder windows 7 om de 20 minuten een BSOD, alles geprobeerd
Al geprobeerd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:06 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Rechtsklik -> eigenschappen -> comptabiliteitsmodus. Dan op Windows XP instellen..
Welke videokaart heb je?
Voorbeeldje. Normaal vs wat ik bedoel. Je kan op die manier ook makkelijk treintjes in bochten omhoog takelenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Lift > stijl stuk > lift > stijl stuk, etc? Lijkt me toch net zo langzaam gaan als wanneer je alles lift
Die is erg funky! Ik krijg dat afschieten nooit voor mekaar als ik zelf een track ontwikkelquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 01:52 schreef Suncatcher het volgende:
Mijn nieuwe cashcow.. ofja, eigenlijk oude.. van 10 jaar terug ofzo
[ afbeelding ]
Rct-guide.nl is dood. Kan jij die toevallig uit de OP editten?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die is erg funky! Ik krijg dat afschieten nooit voor mekaar als ik zelf een track ontwikkel
in princiepe kan dat niet: je kan niet hoger gaan als het punt waar je vandaan komt...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:26 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Je gaat sneller de hoogte in dus je bespaart veel ruimte
oh, zo...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:25 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Voorbeeldje. Normaal vs wat ik bedoel. Je kan op die manier ook makkelijk treintjes in bochten omhoog takelen
.: [ afbeelding ]
als jij het weet, weet ik het ookquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:14 schreef Suncatcher het volgende:
Ik zag eerder in dit topic een sandbox scenario voor rct1 voorbij komen. Als ik echter het spel start dan zie ik 'm niet tussen de anderescenarios staan. Hoe kan ik dit fixen?
Nice.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 02:25 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Voorbeeldje. Normaal vs wat ik bedoel. Je kan op die manier ook makkelijk treintjes in bochten omhoog takelen
.: [ afbeelding ]
Dan was m'n station te kort vond ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:01 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Haal een stukje station weg? Oh wacht.Hij zit ernaast?
Nee hoor, hij is namelijk nog steeds niet grappig vind ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:53 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]
al weer veels te lang geleden dat deze is gepost.
Ziet er leuk uit.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:17 schreef Sejt het volgende:
Ik heb ook weer wat RCT2 gespeeld. Sandbox scenario gemaakt en bouwen maar.
Dit heb ik tot nu toe. Bij de ingang moet een gebouw voor een monorail komen.
[ afbeelding ]
Ziet er vrolijk uit die achtbaan zo met die kleurtjes van de Jamaicaanse vlag.quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:35 schreef Anosmos het volgende:
Hij is nog lang niet af, maar voorlopig is dit Little Jamaica:
[ afbeelding ]
Met o.a. een achtbaan, een klifduiklocatie, jetski-verhuur, en helemaal rechts een playa.
Wat vinden we d'r van?
heeft het verven en/of decoreren van je achtbaan trouwens nog invloed op de excitement rating?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ziet er vrolijk uit die achtbaan zo met die kleurtjes van de Jamaicaanse vlag.
Gewone Reggaekleuren, Jamaicaanse vlag is groen-geel-zwartquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ziet er vrolijk uit die achtbaan zo met die kleurtjes van de Jamaicaanse vlag.
Gelijk gefaald voor vlaggenkennis.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:25 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Gewone Reggaekleuren, Jamaicaanse vlag is groen-geel-zwart
quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Gelijk gefaald voor vlaggenkennis.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:35 schreef Anosmos het volgende:
Hij is nog lang niet af, maar voorlopig is dit Little Jamaica:
[ afbeelding ]
Met o.a. een achtbaan, een klifduiklocatie, jetski-verhuur, en helemaal rechts een playa.
Wat vinden we d'r van?
Zojuist uitgeprobeerd.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:25 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Gewone Reggaekleuren, Jamaicaanse vlag is groen-geel-zwart
En ik weet niet zeker of het verven van de achtbaan effect heeft op de spanningswaarde...
Wat wel een feit is, is dat de omgeving van gigantische waarde is op de spanning. Ik denk dat zonder opmaak deze achtbaan een hele punt lager heeft voor spanning. Andere dingen die van invloed zijn, zijn interactie met paden (vlak over voetpad scheren bijv.), aanwezigheid van water, muziek die de achtbaan speelt, en het ondergronds gaan.
Ik probeer ten eerste altijd de stats goed te krijgen, en dan pas te kijken naar hoe of het geheel er een beetje uitziet.
http://www.gog.com/game/rollercoaster_tycoon_deluxequote:Op maandag 26 augustus 2013 16:53 schreef Woods het volgende:
Ik speelde dit spel zwart op de Xbox toendertijd. Wil het nu wel weer spelen op de laptop maar waar is hij te koop?
heuvels werken niet, daar moet je echt doorheen gaan om spanning op te krikken (verhoogt ook intensiteit en misselijkheid!). En spanning opkrikken met behulp van bomen gaat maar tot de 48 bomen, daarna stijgt het niet meerquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:03 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Zojuist uitgeprobeerd.
Voor de scenery :
6.11 excitement
5.77 intensity
3.55 nausea
Toen voegde ik wat heuvels en een shitload aan bomen toe en kreeg ik dit :
6.67 excitement
5.77 intensity
3.55 nausea
nu op een leesbaar formaatquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:31 schreef Suncatcher het volgende:
Voorbeeldje :
[ afbeelding ]
wat een verschil. Nooit geweten
quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:33 schreef Suncatcher het volgende:
Oh je hebt gelijk, even opnieuw uploaden
fixed
Let ook vooral op het verschil in positieve verticale G's. Conclusie: als je weinig decoratie om je heen hebt, heb je dus minder erg het idee dat je heel erg hard stijgt en daalt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:31 schreef Suncatcher het volgende:
Voorbeeldje :
[ afbeelding ]
wat een verschil. Nooit geweten
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:29 schreef Lindgren. het volgende:
Echt ongelofelijk wat deze gozer met die scenery doet..
[ afbeelding ]
GVD nu heb ik ook weer zin om RCT2 te spelen..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:29 schreef Lindgren. het volgende:
Echt ongelofelijk wat deze gozer met die scenery doet..
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen eerst de achtbaan, de scenery is een aanvulling op de achtbaan. Pas als je weet hoe alle loops en bochten lopen kun je eromheen bouwen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:15 schreef Salamando het volgende:
Ik vraag me altijd af of het slimmer is om de scenery eerste te doen, en dan de achtbaan, of andersom
Dan heb je te extreme verticale en horizontale g krachten. Je moet proberen zo langzaam mogelijk door bochten te gaan. Je moet je in de achtbaan inbeelden en zo veel mogelijk het gewichtsloosheid gevoel creeren en zo min mogelijk het gevoel creeren dat je in de stoel of naar de zeikant wordt gedrukt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik maak altijd de meest stompzinnige achtbanen (die gewoonste) en da's altijd DE favoriete attractie
Mag ook graag een enorme houten achtbaan maken met veel valhoogtes, even zovele stijgingen en ruime bochten (zodat de bezoekers niet ziek worden), maar die shit komt altijd uit op lage spanning en extreme intensiteit
Volgens het filmpje moet je het tegelijkertijd doen. Zelf maak ik ook altijd eerst en achtbaan en probeer ik daarna nog een beetje aankleding te doen, waarin ik altijd faal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:39 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik zou zeggen eerst de achtbaan, de scenery is een aanvulling op de achtbaan. Pas als je weet hoe alle loops en bochten lopen kun je eromheen bouwen.
Je hebt gelijk, had er niet goed op gelet. Heb de game zojuist ook maar weer eens geinstalleerd, maar mijn trainer werkt gvd niet meer. Erg handig als je een dikke achtbaan i.c.m. scenery wilt maken zonder op cash te hoeven lettenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Volgens het filmpje moet je het tegelijkertijd doen. Zelf maak ik ook altijd eerst en achtbaan en probeer ik daarna nog een beetje aankleding te doen, waarin ik altijd faal.
Dat zou ook wel fijn zijn inderdaad. Of dat je een extra treintje kan toevoegen, zonder eerst de achtbaan helemaal te sluiten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:53 schreef mschol het volgende:
ik mis bij rct nogaltijd een aantal basis onderdelen voor achtbanen (zullen er helaas ook nooit komen)
[ afbeelding ]
zo'n cart storage, dat je dus meerdere carts zonder problemen op 1 baan kan zetten, onafhankelijk van de lengte van het station
[ afbeelding ]
om 1 baan 2 gelijke perrons te geven (zodat je om en om een karretje krijgt)
Op zich wil ik wel een RCT3, maar met de goede gameplay van 2quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:07 schreef DeeCruise het volgende:
Ik mis met name een full hd remake van RCT2, daar zou ik makkelijk full retail voor neerleggen..
Een RCT4 bedoel je dusquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op zich wil ik wel een RCT3, maar met de goede gameplay van 2
Maar niet té HD, het moet wel authentiek blijven.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:07 schreef DeeCruise het volgende:
Ik mis met name een full hd remake van RCT2, daar zou ik makkelijk full retail voor neerleggen..
Vandaar dat ik ook RCT2 noem, en niet 3. Die was me te slick qua uiterlijk, 2 bevalt vele malen beter.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar niet té HD, het moet wel authentiek blijven.
En dan met nieuwe parken en nieuwe attracties en nieuwe scenery.
Puike naam voor een kinderachtbaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:35 schreef Anosmos het volgende:
RCT 4 is niet uitgesloten. Wel volgens makers van RCT3, maar toen kwam Chris Sawyer volgens geruchten om de hoek kijken, maker van 1 & 2... Het zijn nog maar geruchten, maar kans is aanwezig dat we tegen 2017 of zo wel een nieuwe RCT hebben, ik kijk ernaar uit!
Tot die tijd:
Wat vinden we van een helft van mijn nog-niet-afgemaakte gedeelte voor kinderen?
[ afbeelding ]
De achtbaan (genaamd HorrorDeath) wordt nog overdekt, en alles wat nu kaal gras is wordt nog bebouwd.
De intensiteit zit tegen de 3 aan, dus in de naam moet wel een waarschuwing liggen voor de zwakkeren onder ons, hè.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:37 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Puike naam voor een kinderachtbaan.![]()
Duidelijk en zonder twijfel RCT2... ik hou van simpele graphics (beter dan die halfgare mislukte 3D-troep), met onbeperkt geld en gewoon veel soorten attracties:quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:40 schreef dikkedaniel het volgende:
Welke RCT deel spelen jullie op het moment het meeste?
Ziet er nice uit hoor.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:35 schreef Anosmos het volgende:
RCT 4 is niet uitgesloten. Wel volgens makers van RCT3, maar toen kwam Chris Sawyer volgens geruchten om de hoek kijken, maker van 1 & 2... Het zijn nog maar geruchten, maar kans is aanwezig dat we tegen 2017 of zo wel een nieuwe RCT hebben, ik kijk ernaar uit!
Tot die tijd:
Wat vinden we van een helft van mijn nog-niet-afgemaakte gedeelte voor kinderen?
[ afbeelding ]
De achtbaan (genaamd HorrorDeath) wordt nog overdekt, en alles wat nu kaal gras is wordt nog bebouwd.
Onbeperkt geld?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:49 schreef Anosmos het volgende:
[..]
Duidelijk en zonder twijfel RCT2... ik hou van simpele graphics (beter dan die halfgare mislukte 3D-troep), met onbeperkt geld en gewoon veel soorten attracties:
Dat heb ik ook eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef Meke het volgende:
Grappig om te zien hoe anders jullie het spel spelen dan ikIk ga gewoon alleen voor het behalen van het doel en dan ben ik wel weer klaar met mijn park
dat doe ik vooral in de missies.. als ik een sandbox scenario zou kunnen installeren in 1, zou ik overal schijt aan hebben en lekker aan klotenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef Meke het volgende:
Grappig om te zien hoe anders jullie het spel spelen dan ikIk ga gewoon alleen voor het behalen van het doel en dan ben ik wel weer klaar met mijn park
mijn attracties blijven kapot gaan (sommigen worden zelfs nooit gerepareerd, idk waarom) en dan vinden alle bezoekers mijn park kut en dan heb ik schijt aan al die ondankbare honden en ga ik iets anders doenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:08 schreef Meke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |