Omdat er anders altijd teveel mensen buiten de boot vallen wat de maatschappij geen goed doet. Vrijwillig is teveel gestoeld op willekeur en prioriteitstelling en werkt maar voor een beperkte groep.quote:
Als ik verteld dat ik al heel veel kansloze mensen aan een baan heb geholpen roept iemand weer dat ik een uitbuiter ben. De ultieme hulp is iemand in staat stellen zijn eigen inkomen te vergaren.quote:
Jij projecteert je eigen houding op de rest van de samenleving. Dat is niet zo slim.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als ik verteld dat ik al heel veel kansloze mensen aan een baan heb geholpen roept iemand weer dat ik een uitbuiter ben. De ultieme hulp is iemand in staat stellen zijn eigen inkomen te vergaren.
Pas als dat niet lukt is er liefdadigheid.
Totale anarchie is dus het walhalla?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet geregeld hebben is altijd het beste.
Er vallen zelfs in de VS geen mensen buiten de boot. Er zijn altijd mensen die zich het lot aantrekken van de kanslozen en de verschoppelingen. Ik geef liever een vrijwillige donatie aan een organisatie waarvan ik kan zien dat ze goed bezig zijn dan aan de staat die vooral bezig is met het volgen van procedures en waar ambtenaren 'werken' die drukker bezig zijn met rapportages en het zich indekken voor het geval er iets mis gaat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Omdat er anders altijd teveel mensen buiten de boot vallen wat de maatschappij geen goed doet. Vrijwillig is teveel gestoeld op willekeur en prioriteitstelling en werkt maar voor een beperkte groep.
98% van de mensen is van goede wil en zal altijd een ander helpen. Zonder die andere 2% lukt het ook wel. Zelfs jij zou vrijwillig geven. Dat weet ik zeker.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij projecteert je eigen houding op de rest van de samenleving. Dat is niet zo slim.
Je weet waar anarchie voor staat?quote:
Dan zou ik toch eens beter gaan kijken de volgende keer als je in de VS bent.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er vallen zelfs in de VS geen mensen buiten de boot. Er zijn altijd mensen die zich het lot aantrekken van de kanslozen en de verschoppelingen. Ik geef liever een vrijwillige donatie aan een organisatie waarvan ik kan zien dat ze goed bezig zijn dan aan de staat die vooral bezig is met het volgen van procedures en waar ambtenaren 'werken' die drukker bezig zijn met rapportages en het zich indekken voor het geval er iets mis gaat.
Ja, een ongeregeld zooitje.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je weet waar anarchie voor staat?
Turn the phone the other way around, P_T.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
98% van de mensen is van goede wil en zal altijd een ander helpen. Zonder die andere 2% lukt het ook wel. Zelfs jij zou vrijwillig geven. Dat weet ik zeker.
Naief, maar lief. Volkomen bezijden de realiteit, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
98% van de mensen is van goede wil en zal altijd een ander helpen. Zonder die andere 2% lukt het ook wel. Zelfs jij zou vrijwillig geven. Dat weet ik zeker.
Mensen kunnen niet zonder elkaar. We moeten allemaal samenwerken om ook onze eigen dromen te kunnen verwezenlijken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Turn the phone the other way around, P_T.
We zullen een slotje doen op de staat Israël als dat u behaagd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef waht het volgende:
De een wil dwang, de ander niet. Opgelost, slotje.
Zoals ook aandeelhouders van die lange termijn denkers zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet zonder elkaar. We moeten allemaal samenwerken om ook onze eigen dromen te kunnen verwezenlijken.
Sommigen wel en sommigen niet. Misschien worden ze lange termijndenkers als ze weten dat er geen staat meer is om bedrijven te bevoordelen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zoals ook aandeelhouders van die lange termijn denkers zijn.
Probeer ons maar te dwingen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
We zullen een slotje doen op de staat Israël als dat u behaagd.
Jij leeft echt in een compleet andere wereld.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je geloof slaat nog niet zo aan dus?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het past niet in jullie wereldbeeld.
Ik ken echt geen ander soort mensen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een compleet andere wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |