erger zelfs, computerprobleem is tenminste nog geen gedeeltelijke holocaustontkenner.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:58 schreef Djibril het volgende:
Is dit een christelijke versie van computerprobleem/spacechinees?
Jordanie moet wel heel erg dom zijn om dan grondtroepen in te zetten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:27 schreef UpsideDown het volgende:
VS generaal Martin Dempsey is gisteren in Israel aangekomen om met Israel en Jordani over o.a. de Syrische kwestie te overleggen. Mogelijk komt er een interventieplan van de VS op tafel in de hoop dat deze twee landen bereid zijn mee te werken. Isreal zou hierbij een no-flyzone moeten opzetten en Jordani grondtroepen inzetten. Ik vermoed echter dat beide landen weinig trek hebben in inmenging en dat er uiteindelijk weinig aan de bestaande situatie zal veranderen.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:11 schreef expans het volgende:
Verder is het nu best stil, alleen is de FSA bezig in Latakia en moet de SAA weer zijn mannen uitstrekken om ze op te jagen. En verder is Manas Tlaff aangewezen als leider van de NSC oid, nu gaan ze weer proberen om een 'nationaal' leger op te richten.
En dat Tlass dit leger gaat leiden is nog maar een gerucht toch? Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Van de ene kant hebben veel mensen uit de oppositie een hekel aan hem. Van de andere kant zou hij misschien een verzoenend persoon kunnen zijn, zijn vader is soenniet, zijn moeder een alawiet.quote:Syria: SNC set to combat “warlords”
The 6,000-strong opposition army is to be under the FSA's command.
On Friday, the head of the Syrian National Coalition (SNC) Ahmed Jarba revealed plans to form a “national army” consisting of 6,000 opposition fighters to fight what he described as “warlords” taking part in Syria’s over two-year-old civil war.
At an event held in the Jordanian capital, Amman, Jarba stated that the SNC, in cooperation with the Free Syrian Army (FSA), is working towards “forming a national army to get rid of warlords and solve many problems.”
The Gulf-backed head of the SNC revealed that the new army will call for volunteers from the north and south of Syria.
In a statement, Jarba announced the next few weeks “will witness a genuine military development on the ground,” adding, “There is a real intention to change the rules of the game in a practical, genuine and realistic way.”
According to a senior FSA source who spoke to Asharq Al-Awsat on the condition of anonymity, the FSA command, in coordination with the SNC, has taken steps to “organize and discipline the battalions on the ground in order to form as a basis for a reliable army in post-Assad Syria.”
As for what is meant by the term “warlords,” the same source explained to Asharq Al-Awsat that they include “groups exploiting the tough circumstances Syrians are going through by monopolizing food supplies and services, as well as allegedly revolutionary formations that do not fulfill their military duties and are [instead] occupied with stealing oil and wheat to sell on the black market and make money.”
Also in this category are “the undisciplined formations that adopt a suspicious and extremist agenda that is detached from the moderate Islamic thought Syrians are familiar with,” the source added, in a reference to the Islamist battalions taking part in the war against the Syrian regime.
Other SNC sources announced that “there are many ideas on the table and that several new forces have been formed,” adding “these forces are disciplined and organized, as well as trained, to deal with civilians and fight by using modern ways.”
The source denied claims the new army will be independent from the FSA stressing that the FSA council will form as its “core.”
Jarba’s comments come amid increasing criticism of several FSA-linked battalions for violations committed against civilians and regime troops. They also come against the backdrop of growing conflict between FSA and Islamist units that led to a spate of assassinations of several opposition commanders in the villages of Latakia and Idlib.
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Turksquote:
Prins Bandar al-Saoedi, de chef van de geheime dienst van Saoedi-Arabi, heeft dit wel geopperd tegenover de Russische president en oud-KGB-resortscommandant Vladimir Poetin.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik geloof niets van een buitenlandse interventie.
Dat is de doos van Pandora openen.
Isral wil wel inmenging.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:27 schreef UpsideDown het volgende:
VS generaal Martin Dempsey is gisteren in Israel aangekomen om met Israel en Jordani over o.a. de Syrische kwestie te overleggen. Mogelijk komt er een interventieplan van de VS op tafel in de hoop dat deze twee landen bereid zijn mee te werken. Isreal zou hierbij een no-flyzone moeten opzetten en Jordani grondtroepen inzetten. Ik vermoed echter dat beide landen weinig trek hebben in inmenging en dat er uiteindelijk weinig aan de bestaande situatie zal veranderen.
Manaf Tlass is de correcte naam. Hij is in 2011 omgekocht door Qatar en overgelopen (met hulp van geheime dienst Frankrijk).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:11 schreef expans het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het via Turkije wouden / willen spelen maar de Turkse bevolking heeft echt geen zin om Syri binnen te vallen dus dat plan kunnen ze op hun buik schrijven. De Patriots die eventueel nodig zijn voor een no-fly zone staan er in elk geval al.
Verder is het nu best stil, alleen is de FSA bezig in Latakia en moet de SAA weer zijn mannen uitstrekken om ze op te jagen. En verder is Manas Tlaff aangewezen als leider van de NSC oid, nu gaan ze weer proberen om een 'nationaal' leger op te richten.
Die video is verwijderd, heb dus niet kunnen zien waar het over ging, maar ga er maar vanuit dat de jihadistische groeperingen ook niet kinderen executeren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:52 schreef expans het volgende:
[..]
Ik ben ook moslim maar je ziet mij geen mensen executeren..
wat nu?
Ik vind dat nogal naef. De ISIS heeft vreselijke slachtpartijen op hun naam staan in Irak. Kinderen waren daarbij ook slachtoffer. Dat ze ertoe in staat zijn is wel duidelijk, ook in Syri.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Die video is verwijderd, heb dus niet kunnen zien waar het over ging, maar ga er maar vanuit dat de jihadistische groeperingen ook niet kinderen executeren.
In Algerije hebben aanhangers van het leger ook hun baard laten groeien en enorme misdaden gepleegd tegen de burgerbevolking terwijl ze Allahu Akbar schreeuwden. Dit deden ze om hun tegenstanders zwart te maken bij de burgerbevolking en om het leger als de beschermers van het volk neer te zetten. Assad heeft de Algerijnse generaals om advies gevraagd, dus ga er maar vanuit dat dit ook in Syri gebeurt.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:33 schreef Schurkenstaat het volgende:
Omdat een blog het zegt.
Ik zou iets kritischer zijn, als ik jou was.
Niet zo lang geleden was er een 14 jarig koffieverkopertje geexecuteerd door Jihadi's omdat hij een voor de Jihadi's onbekend Syrisch gezegde gebruikte. Dit is toevallig een case die ik ken omdat deze vrij hard het nieuws haalde. Er zijn ontgetwijfeld veel meer kinderen geexecuteerd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef Charismatisch het volgende:
Die video is verwijderd, heb dus niet kunnen zien waar het over ging, maar ga er maar vanuit dat de jihadistische groeperingen ook niet kinderen executeren.
AFPBy AFP | AFP – Wed, Aug 14, 201quote:A jihadist group has expelled rebel Free Syrian Army fighters from their positions in the northern city of Raqa, a watchdog reported on Wednesday.
"Fighters from the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIS) have taken control of the positions of the Ahfad al-Rasul brigade in Raqa," the Syrian Observatory for Human Rights said.
For more than a week, clashes have pitted jihadists against the Ahfad al-Rasul brigade, a part of the mainstream Free Syrian Army, which has the backing of many Western and Arab countries.
The fighting between the two rebel groups erupted when ISIS attacked Ahfad al-Rasul positions in the city, according to the Observatory and brigade officials.
"They wanted to take our munitions and weapons," an official from Ahfad al-Rasul told AFP on condition of anonymity.
Late on Tuesday, the jihadists blew up a car in front of an Ahfad al-Rasul post in the city, killing at least five fighters, before going on to seize control of all its positions.
"ISIS wants to control the whole city," said the Observatory's head, Rami Abdel Rahman.
Islamist fighters captured Raqa in March, making it the only provincial capital to have fallen out of regime hands since the March 2011 start of Syria's uprising against President Bashar al-Assad.
Residents have since staged several demonstrations against exactions by ISIS, which has links to Al-Qaeda.
ISIS has been accused of taking hundreds of anti-regime fighters hostage and imposing their ultra-conservative interpretation of Islam in areas under their control.
Weet je wat die mafkees zegt? Dat die 2 jongetjes leden zijn van de Shabihaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden was er een 14 jarig koffieverkopertje geexecuteerd door Jihadi's omdat hij een voor de Jihadi's onbekend Syrisch gezegde gebruikte. Dit is toevallig een case die ik ken omdat deze vrij hard het nieuws haalde. Er zijn ontgetwijfeld veel meer kinderen geexecuteerd.
Van de FP trouwens deze link voor de video waar jij op reageerde:
Ik baseerde mij ook op deze zaak, de jihadistische groeperingen zouden niet achter deze moord zitten, maar het ging om individuen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden was er een 14 jarig koffieverkopertje geexecuteerd door Jihadi's omdat hij een voor de Jihadi's onbekend Syrisch gezegde gebruikte. Dit is toevallig een case die ik ken omdat deze vrij hard het nieuws haalde.
De gemaskerde man zegt duidelijk dat hij van de Islamitische Staat in Irak en Syri is (of het waar is weet ik niet) en zegt dat deze twee kinderen namens een pro-Assad-militie streden tegen de moslims en dat ze tot twee maal toe iets hebben gedaan (wat precies heb ik niet begrepen).quote:Van de FP trouwens deze link voor de video waar jij op reageerde:
Op die pagina staat dat FSA en Nusra de daders waren en niet ISIS.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal naef. De ISIS heeft vreselijke slachtpartijen op hun naam staan in Irak. Kinderen waren daarbij ook slachtoffer. Dat ze ertoe in staat zijn is wel duidelijk, ook in Syri.
Zij hebben die 2 jongens ontvoerd uit 2 dorpjes om een 'prisoner snwap' te doen. Die jongens zien er niet echt uit als shabiha of wel? Het lijkt me heel sterk dat Assad leunt op 14 of 15 jarigen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik baseerde mij ook op deze zaak, de jihadistische groeperingen zouden niet achter deze moord zitten, maar het ging om individuen.
Zie dit artikel dat na de moord is gepubliceerd:
There was an outcry. It was claimed that the killers were from the main group linked to al-Qaeda here, the Islamic State of Iraq and Syria. Suspicion also fell on the Nusra Front, the biggest Islamist organisation in the uprising.
Both issued statements condemning the murder, as did almost all of Aleppo's rebel brigades, and the city's main Sharia court.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-23139784
[..]
De gemaskerde man zegt duidelijk dat hij van de Islamitische Staat in Irak en Syri is (of het waar is weet ik niet) en zegt dat deze twee kinderen namens een pro-Assad-militie streden tegen de moslims en dat ze tot twee maal toe iets hebben gedaan (wat precies heb ik niet begrepen).
Is hier al ophef over ontstaan net zoals de moord op de jongen die de profeet beledigde?
Je hebt gelijk, maar Al-Nusra is ook een jihadistische groep. Dat was eigenlijk mijn punt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Op die pagina staat dat FSA en Nusra de daders waren en niet ISIS.
Ik zou het niet weten hoe ze eruit zien die shabiha.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die jongens zien er niet echt uit als shabiha of wel?
Twee verschillende groeperingen, Nusra leider is ene Golani en ISIS wordt geleid door Al Bagdadi.quote:BTW: alnusra = ISIS
Klopt, maar ze zijn niet verantwoordelijk voor wat Nusra doet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Je hebt gelijk, maar Al-Nusra is ook een jihadistische groep. Dat was eigenlijk mijn punt.
Ze zijn samengegaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten hoe ze eruit zien die shabiha.
[..]
Twee verschillende groeperingen, Nusra leider is ene Golani en ISIS wordt geleid door Al Bagdadi.
Niet dus.quote:
Volgens mij heeft al-Baghdadi min of meer de knoop doorgehakt. Veel Nusra leden zijn 'overgestapt' naar ISIS.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet dus.
Al-Bagdadi kwam met de eenzijdige verklaring dat ze samen waren gegaan en dat Golani zich loyaal moest verklaren aan al-Bagdadi.
Golani heeft zich loyaal getoond aan al-Zawahiri en niet aan al-Bagdadi. Al-Zawahiri kwam toentertijd ook met een video waar hij opriep om niet samen te gaan. Toen kwam al-Bagdadi weer met een boze reactie.
Kortom ruzie in jihadistische kringen.
Maar ze zijn niet samengegaan.
Zie het bovenstaande BBC-artikel dat ik heb geciteerd, wordt ook over twee groeperingen gesproken: Nusra en ISIS.
Nee, Nusra weigerde te fuseren. De verschillen tussen de twee groepen vind ik behoorlijk vaag, maar deze twee artikelen leggen het wel aardig uit denk ik.quote:
Ik denk dat veel van die leden van de Islamitische Staat Irak waren, ze gingen naar Syri om aan de zijde van Nusra te strijden, maar toen al-Bagdadi opriep om beide groeperingen samen te voegen tot ISIS, gingen veel van de strijders die uit Irak afkomstig waren terug naar de zijde van al-Bagdadi.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij heeft al-Baghdadi min of meer de knoop doorgehakt. Veel Nusra leden zijn 'overgestapt' naar ISIS.
Golani heeft zich loyaal getoond aan al-Qaeda leider al-Zawahiri.quote:In ieder geval ze zijn beide deel van Al-Qaeda.
quote:Syrische Koerden vluchten naar Irak
Een ongewoon groot aantal vluchtelingen is deze week uit Syri naar Koerdistan in het noorden van Irak uitgeweken.
De reden voor de plotselinge toename is onduidelijk, zegt het Hoge Commissariaat voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties.
De vluchtelingen zijn voornamelijk afkomstig uit Aleppo en verschillende arme regio's in het noordoosten van Syri. 'Talloze bussen' zetten de vluchtelingen af, waarna ze bij een brug over de Tigris de grens overstaken, zei UNHCR-woordvoerder Adrian Edwards. Op sommige dagen waren het er meer dan 7500, zei hij.
In Irak verblijven al meer dan 150 duizend Syrische vluchtelingen. Koerden vormen de grootste etnische minderheid in Syri.
quote:En op de vier Syrirs is op de vlucht
Het geweld in Syri heeft al bijna twee miljoen mensen het land uitgedreven. Twee derde van hen zijn naar Libanon en Jordani gevlucht. Nog eens vier miljoen inwoners zijn in eigen land op de vlucht. Dat blijkt uit het meest recente rapport van het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen van de Verenigde Naties (UNHCR). Na 28 maanden van oorlog en meer dan 100.000 doden is ongeveer n Syrir op de vier een vluchteling.
Terwijl de oorlog in Syri onverminderd voort gaat, werden inmiddels al 1.911.282 mensen bij het UNHCR geregistreerd als vluchteling of aangemeld voor een registratie. Zo'n 684.219 van hen zochten in Libanon een veiliger onderkomen, zo staat in het wekelijks rapport van het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen.
Daarnaast trokken 516.449 Syrirs naar Jordani. Turkije vangt momenteel 434.567 vluchtelingen op, Irak 154.935, Egypte 107.112 en de Maghreblanden 14.000.
Volgens het UNHCR leeft zo'n 79 procent van de Syrische vluchtelingen buiten de kampen in stedelijke gebieden. Om tegemoet te komen aan de noden van de stroom vluchtelingen, zegt de organisatie 1,85 miljard dollar nodig te hebben.
Syri telt zowat 23 miljoen inwoners. Ook in het land zelf zouden meer dan vier miljoen mensen op de vlucht zijn. Dat maakt dat, na 28 maanden van oorlog en meer dan 100.000 doden, ongeveer n Syrir op de vier gevlucht is voor het geweld.
quote:Arms Shipments Seen From Sudan to Syria Rebels
Syrian rebels, frustrated by the West’s reluctance to provide arms, have found a supplier in an unlikely source: Sudan, a country that has been under international arms embargoes and maintains close ties with a stalwart backer of the Syrian government, Iran.
In deals that have not been publicly acknowledged, Western officials and Syrian rebels say, Sudan’s government sold Sudanese- and Chinese-made arms to Qatar, which arranged delivery through Turkey to the rebels.
The shipments included antiaircraft missiles and newly manufactured small-arms cartridges, which were seen on the battlefield in Syria — all of which have helped the rebels combat the Syrian government’s better-armed forces and loyalist militias.
Emerging evidence that Sudan has fed the secret arms pipeline to rebels adds to a growing body of knowledge about where the opposition to President Bashar al-Assad of Syria is getting its military equipment, often paid for by Qatar, the United Arab Emirates, Jordan, Saudi Arabia or other sympathetic donors.
While it is unclear how pivotal the weapons have been in the two-year-old civil war, they have helped sustain the opposition against government forces emboldened by aid from Russia, Iran and Hezbollah.
Sudan’s involvement adds yet another complication to a civil war that has long defied a diplomatic resolution. The battle has evolved into a proxy fight for regional influence between global powers, regional players and religious sects. In Sudan’s case, it has a connection with the majority Sunni rebels, and a potentially lucrative financial stake in prosecuting the war.
But Sudan’s decision to provide arms to the rebels — bucking its own international supporters and helping to cement its reputation for fueling conflict — reflects a politically risky balancing act. Sudan maintains close economic and diplomatic ties to Iran and China.
Both nations have provided military and technical assistance to Sudan’s state-run arms industry and might see sales of its weapons by Sudan to help rebels in Syria as an unwanted outcome of their collaboration with Khartoum, or even as a betrayal.
In interviews, Sudanese officials denied helping arm either side in the Syrian war. “Sudan has not sent weapons to Syria,” said Imad Sid Ahmad, the press secretary for President Omar Hassan al-Bashir.
Al-Sawarmi Khalid Saad, a spokesman for the Sudanese armed forces, added that the allegations defied common sense, except perhaps as a smear.
“We have no interest in supporting groups in Syria, especially if the outcome of the fighting is not clear,” Mr. Saad said. “These allegations are meant to harm our relations with countries Sudan has good relations with.”
A Qatari official said he had no information about a role by his country in procuring or moving military equipment from Sudan.
Sudan has a history of providing weapons to armed groups while publicly denying its hand in such transfers. Its arms or ammunition has turned up in South Sudan, Somalia, Ivory Coast, Chad, Kenya, Guinea, Mali and Uganda, said Jonah Leff, a Sudan analyst for the Small Arms Survey, a research project. It has provided weapons to Joseph Kony’s Lord’s Resistance Army; rebels in Libya; and the janjaweed, the pro-government militias that are accused of a campaign of atrocities in Darfur.
“Sudan has positioned itself to be a major global arms supplier whose wares have reached several conflict zones, including the Syrian rebels,” said one American official who is familiar with the shipments to Turkey.
Western analysts and officials said Sudan’s clandestine participation in arming rebels in Syria suggests inherent tensions in Mr. Bashir’s foreign policy, which broadly supports Sunni Islamist movements while maintaining a valued relationship with the Shiite theocracy in Iran.
Other officials suggested that a simple motive was at work — money. Sudan is struggling with a severe economic crisis.
“Qatar has been paying a pretty penny for weapons, with few questions asked,” said one American official familiar with the transfers. “Once word gets out that other countries have opened their depots and have been well paid, that can be an incentive.”
Analysts suspect that Sudan has sold several other classes of weapons to the rebels, including Chinese-made antimateriel sniper rifles and antitank missiles, all of which have made debuts in the war this year but whose immediate sources have been uncertain.
Two American officials said Ukrainian-flagged aircraft had delivered the shipments. Air traffic control data from an aviation official in the region shows that at least three Ukrainian aviation transport companies flew military-style cargo planes this year from Khartoum, the Sudanese capital, to a military and civilian airfield in western Turkey. In telephone interviews, officials at two firms denied carrying arms; the third firm did not answer calls on Monday.
Mr. Ahmad, the Sudanese presidential spokesman, suggested that if Sudan’s weapons were seen with Syria’s rebels, perhaps Libya had provided them.
Sudan, he said, has admitted sending arms during the 2011 war to oust Col. Muammar el-Qaddafi. Libya’s new leaders have publicly thanked Sudan. Libya has since been a busy supplier of the weapons to rebels in Syria.
However, that would not explain the Sudanese-made 7.62x39-millimeter ammunition documented by The New York Times this year in rebel possession near the Syrian city of Idlib.
The ammunition, according to its stamped markings, was made in Sudan in 2012 — after the war in Libya had ended. It was used by Soquor al-Sham, an Islamist group that recognizes the Western-supported Syrian National Coalition’s military command.
When told that the newly produced Sudanese cartridges were photographed with Syrian rebels, Mr. Saad, the Sudanese military spokesman, was dismissive. “Pictures can be fabricated,” he said. “That is not evidence.”
Sudan’s suggestion that any of its weapons in Syria had been provided by Libya also would not explain the presence of Chinese-made FN-6 antiaircraft missiles in Syrian rebel units. Neither the Qaddafi loyalists nor the rebels in Libya were known to possess those weapons in 2011, analysts who track missile proliferation said.
The movements of FN-6s have been at the center of one of the stranger arms-trafficking schemes in the civil war.
The weapons, which fire a heat-seeking missile from a shoulder launcher, gained nonproliferation specialists’ immediate attention when they showed up in rebel videos early this year. Syria’s military was not known to stock them, and their presence in northern Syria strongly suggested that they were being brought to rebels via black markets, and perhaps with the consent of the authorities in Turkey.
After the missiles were shown destroying Syrian military helicopters, the matter took an unusual turn when a state-controlled newspaper in China, apparently acting on a marketing impulse, lauded the missile’s performance. “The kills are proof that the FN-6 is reliable and user-friendly, because rebel fighters are generally not well trained in operating missile systems,” the newspaper, Global Times, quoted a Chinese aviation analyst as saying.
The successful attacks on Syria’s helicopters by Chinese missiles brought “publicity” that “will raise the image of Chinese defense products on the international arms trade market,” the newspaper wrote.
The praise proved premature.
As the missiles were put to wider use, rebels began to complain, saying that more often than not they failed to fire or to lock on targets. One rebel commander, Abu Bashar, who coordinates fighting in Aleppo and Idlib Provinces, called the missiles, which he said had gone to Turkey from Sudan and had been provided to rebels by a Qatari intelligence officer, a disappointment.
“Most of the FN-6s that we got didn’t work,” he said. He said two of them had exploded as they were fired, killing two rebels and wounding four others.
Detailed photos of one of the FN-6 missile tubes, provided by a Syrian with access to the weapons, showed that someone had taken steps to obscure its origin. Stenciled markings, the photos showed, had been covered with spray paint. Such markings typically include a missile’s serial number, lot number, manufacturer code and year of production.
Rebels said that before they were provided with the missiles, months ago, they had already been painted, either by the seller, shipper or middlemen, in a crude effort to make tracing the missiles more difficult.
Dit is al paar weken oud en hij is al dood.quote:
Onder welke omstandigheden is hij overleden?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:31 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit is al paar weken oud en hij is al dood.
In zijn slaap overleden door zijn leeftijd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:37 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Onder welke omstandigheden is hij overleden?
Iek nieks dnken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:55 schreef expans het volgende:
[..]
In zijn slaap overleden door zijn leeftijd.
Wat denk je zelf?
Hij zou paar dagen later overleden zijn bij gevechten, dat stond op liveleak die het weer van syrische leger fb hadden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:37 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Onder welke omstandigheden is hij overleden?
Dat denk ik bij veel van die filmpjes. Als een gek, vaak zonder dekking, in het wilde weg schieten of ze kogels in overvloed hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:50 schreef sonnyspek het volgende:
Bij dat filmpje van die jongen, denkt er dan niemand: 'Waar ben ik in godsnaam mee bezig?'
Ik zit met stijgende verbazing naar beelden hiervan te kijken. Hele volksverhuizing in een zeer korte tijd. Volgens de VN zitten er 150.000 Syrirs in Irak maar volgens de Koerden al 200-300.000. Er zijn ook al drie dagen inzamelingsacties voor hun. Mensen geven van alles en het gaat de hele dag door. Geld, tapijten, airco's, voedsel. Een woordvoerder zei vandaag dat ze behoefte hebben aan melkflesjes.quote:
twitter:LeShaque twitterde op woensdag 21-08-2013 om 09:55:12Activists in East Damascus report massive military deployment towards East Ghouta. A probable invasion. #Syria reageer retweet
Zou kunnen. Of Assad grijpt zijn kans nu Egypte vol in de belangstelling staat en er (nog) minder aandacht voor Syrie is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef expans het volgende:
Hmm, net wanneer dat team van de VN aankomt gebeurt dit.
Rebellen die het willen afschuiven op het regime, of gewoon andersom?
Opmerkelijk is het zeker.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef expans het volgende:
Dan had hij het beter een paar dagen eerder kunnen doen (als hij er al achter zit).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:30 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Zou kunnen. Of Assad grijpt zijn kans nu Egypte vol in de belangstelling staat en er (nog) minder aandacht voor Syrie is.
Ik weet niet hoeveel tijd het kost zo een gifgasaanval op te zetten... En jij ook niet neem ik aan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:34 schreef UpsideDown het volgende:
Dan had hij het beter een paar dagen eerder kunnen doen.
Nouja, als je al zoiets van plan was heb je dat op zijn minst wel gereed staan lijkt mij. Zo amateuristisch zullen ze daar ook wel niet zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel tijd het kost zo een gifgasaanval op te zetten... En jij ook niet neem ik aan.
Mijn eerste gedachte. Het zou echt totaal onlogisch zijn voor de regering om gas in te zetten. Ze zijn aan de winnende hand, support voor de rebellen wereldwijd brokkelt af... waarom zou je dat alles riskeren door totaal onnodig chemische wapens in te zetten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef expans het volgende:
Een gifgasaanval is iets veel ingrijpenders dan een conventionele aanval. Het zal me niet verbazen dat er bijvoorbeeld toestemming van veel meer mensen nodig is om zo een aanval uit te voeren. Wie weet hoe lang over zo iets vergaderd wordt omdat er mbt de "international community" ook een risico genomen wordt. Verder heb je misschien gespecialiseerd personeel nodig. Misschien moeten er chemicalien aangeleverd, bewerkt of gemengd worden. Ik denk niet dat die chemicalien "ready to use" opgeslagen zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:42 schreef UpsideDown het volgende:
Nouja, als je al zoiets van plan was heb je dat op zijn minst wel gereed staan lijkt mij. Zo amateuristisch zullen ze daar ook wel niet zijn.
twitter:Brown_Moses twitterde op woensdag 21-08-2013 om 09:54:54I've updated the playlist of videos from today's alleged chemical weapon attack, currently 75 videos http://t.co/mt3WxRi4zd reageer retweet
Daar zat ik ook aan te denken, maar is het VN-team wel bevoegd om naar nieuwe locaties te gaan?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:54 schreef expans het volgende:
Hoe kom jij op 1200? De LCC heeft het over 668quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:22 schreef Ketchupcurry het volgende:
Laatste onofficile berichten spreken van ongeveer 1200 doden.
Dat dus.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte. Het zou echt totaal onlogisch zijn voor de regering om gas in te zetten. Ze zijn aan de winnende hand, support voor de rebellen wereldwijd brokkelt af... waarom zou je dat alles riskeren door totaal onnodig chemische wapens in te zetten.
De rebellen daarentegen hebben wel alles te winnen bij een mogelijke inzet door de regering van chemische wapens... ik vind het maar een vreemd verhaal allemaal.
Hoewel Assad hier en daar veldslagen wint, zal hij nooit als 'overwinnaar' uit de bus komen. Als Assad een gebied verovert, veroveren de rebellen een ander. Sowieso zal Assad nooit meer controle krijgen over het noorden van het land. Hij heeft simpelweg de macht niet om heel Syri onder de duim te houden. Dit kan hoogstens eindigen in een pyrrusoverwinning voor Assad. Een wanhoopsdaad van het leger zou ik dus niet echt verrassend vinden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:45 schreef Northside het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte. Het zou echt totaal onlogisch zijn voor de regering om gas in te zetten. Ze zijn aan de winnende hand, support voor de rebellen wereldwijd brokkelt af... waarom zou je dat alles riskeren door totaal onnodig chemische wapens in te zetten.
De rebellen daarentegen hebben wel alles te winnen bij een mogelijke inzet door de regering van chemische wapens... ik vind het maar een vreemd verhaal allemaal.
Ach kom, kletspraat. Het is onderhand wel duidelijk dat de rebellen het militair gezien niet gaan winnen daar. En hoe duidelijker dat wordt, hoe minder support (en strijders) ze krijgen uit het buitenland. Dat gaat zo door tot de situatie voor de rebellen in Syri onhoudbaar wordt, en dan vluchten ze naar een 'veiliger' land.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:43 schreef Hierro het volgende:
Hoewel Assad hier en daar veldslagen wint, zal hij nooit als 'overwinnaar' uit de bus komen. Als Assad een gebied verovert, veroveren de rebellen een ander. Sowieso zal Assad nooit meer controle krijgen over het noorden van het land. Hij heeft simpelweg de macht niet om heel Syri onder de duim te houden. Dit kan hoogstens eindigen in een pyrrusoverwinning voor Assad. Een wanhoopsdaad van het leger zou ik dus niet echt verrassend vinden.
Dan gaan ze naar Egypte..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:16 schreef Northside het volgende:
[..]
Ach kom, kletspraat. Het is onderhand wel duidelijk dat de rebellen het militair gezien niet gaan winnen daar. En hoe duidelijker dat wordt, hoe minder support (en strijders) ze krijgen uit het buitenland. Dat gaat zo door tot de situatie voor de rebellen in Syri onhoudbaar wordt, en dan vluchten ze naar een 'veiliger' land.
http://news.sky.com/story(...)killed-in-gas-attackquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]twitter:Brown_Moses twitterde op woensdag 21-08-2013 om 09:54:54I've updated the playlist of videos from today's alleged chemical weapon attack, currently 75 videos http://t.co/mt3WxRi4zd reageer retweet
Hoe kom jij op 1200? De LCC heeft het over 668
quote:Opposition says as many as 1,300 killed in gas attack near Damascus
Nou ik hoop dat ze veel dubbel hebben geteld zoals wel vaker per ongeluk is gebeurd. 1300 is echt ziek.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:31 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
http://news.sky.com/story(...)killed-in-gas-attack
1300 zelfs
lijkt het wel op.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:34 schreef expans het volgende:
Nusra zou toch ook de beschikking hebben over sarin oid? Ik meen ooit zoiets gelezen te hebben, of in Syri of dat ze ermee opgepakt waren in Turkije.
En de Russen hebben alweer gelijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:21 schreef sonnyspek het volgende:
Raket is gestuurd vanuit een gebied wat in handen is van de rebellen.
Bron: NOS.
Zie je.
Vind je? Wat als er 10.000 had gestaan. Is 600 acceptabel? of 100? of 60? of 2? Dit soort cijfers zijn nogal abstract. Ten tijde van de WO II keek men niet om naar 10.000 doden meer of minder, terwijl de wereld veel minder dichtbevolkt was.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nou ik hoop dat ze veel dubbel hebben geteld zoals wel vaker per ongeluk is gebeurd. 1300 is echt ziek.
Met andere woorden: Sommige mensen worden levend begraven omdat ze op het eerste oog dood lijken te zijn.quote:Another grim detail has been added to the horrors of yesterday in this account, which the Guardian cannot independently verify, by Damascus based activist Leena al-Shami:
We received news that some of the people affected with the lethal substance are losing consciousness for long hours, which makes those around them think they are dead. So far five people were reported to have "come back to life" before they were buried. However, we do not know how many were actually buried alive while they were unconscious.
The main problem is that there is no professional medical help in the areas where the massacre took place, so rescuers are ordinary people who try their best to help the victims, and they fail sometimes to do the required steps to save lives the right way.
Ik zag laatst een serie van vijf foto's van een man die toevallig op 5 verschillende plaatsen dood of gewond was. Je moet journaliste niet vertrouwen, ze zijn niet neutraal en doen alles voor de kijkcijfers.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:12 schreef Matamalam het volgende:
Ik lees over mensen die acteurs inzetten in Egypte en Syri die gewonden en doden spelen met rode kleurstof op zich etc.. Wordt er duizelig van, stel dat dit zo is, wie zet alles dan in scene. Zijn aanvallen in scene gezet om de brutaliteit van alles te laten zien of is het zo dat alles in scene is gezet in scene gezet om te laten zien dat aanvallen nep zijn terwijl ze misschien echt zijn?
Echt onduidelijk allemaal. Mainstream NL media zegt vooralsnog dat niks bevestigd kan worden door "onafhankelijke bronnen".
Ik ben een groot fan van je commentaar op de FP Veldkamp, blijkbaar iemand die goed snapt hoe het werkelijk zit.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:52 schreef Veldkamp het volgende:
De terroristen hebben zelf ook saringas (uit Libische voorraden).
Dit is een 'false flag', te gebruiken voor interventie.
Essentile artikelen om te lezen om de (false flag) georkestreerde"gifgasaanval" van gisteren te interpreteren:
http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html (door Britse krant, 29 januari 2013, gepubliceerd, maar in mei 2013 weggecensureerd)
http://boards.dailymail.c(...)gs-way-life-now.html
'Isral gelooft rebellen Syri'
De tactiek van de VS, Isral, Qatar, Saoedi-Arabi, Turkije en andere westerse en Golfstaten wordt duidelijk.
'Franse minister zinspeelt op ingrijpen tegen Syri'
Alle berichten van vandaag.
Ja maar ik vraag me dus af, in alle chaos van berichtgeving, zijn de aanvallen:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:20 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik zag laatst een serie van vijf foto's van een man die toevallig op 5 verschillende plaatsen dood of gewond was. Je moet journaliste niet vertrouwen, ze zijn niet neutraal en doen alles voor de kijkcijfers.
Wat wil je nu eigenlijk precies, want je wisselt ook iedere keer van gedachte volgens mij?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
Fucking Zionisten zetten de boel weer op stelten met undercover gasaanval om zo "de as van het verzet" waaronder Assads regime in kwaad daglicht te zettenzo duidelijk gewoon dit.
quote:Internationale gemeenschap wenst Syrische oppositie succes
Rutte: ‘Kaartje het minste wat we kunnen doen’
De internationale gemeenschap heeft de Syrische oppositie gisteren een wenskaart gestuurd. Op de kaart hebben verschillende wereldleiders persoonlijke boodschappen geschreven, zoals: Hou vol. Succes met jullie opstand. De aanhouder wint!
Volgens de Nederlandse premier Mark Rutte is de kaart bedoeld als een hart onder de riem voor alle verdrukte Syrirs. ‘Een kaartje is natuurlijk het minste wat we kunnen doen. Ze moeten weten dat we achter hen staan. Bovendien past deze internationale interventie goed bij de bijzondere situatie van het land.’
Ook president Barack Obama schreef enkele bemoedigende woorden op de kaart. Het is volgens hem niet de vraag niet de vraag of Assad valt, maar wanneer dat gebeurt. ‘Ik kijk uit naar de dag waarop de Syrirs kunnen terugkijken op de revolutie en kunnen zeggen: we hebben eigenhandig een dictator ten val gebracht.’
De kaart is geadresseerd aan het Vrije Syrische leger in Baba Amr in Homs. Het is niet bekend of hij uiteindelijk is aangekomen.
Yup, kan je aan de link zienquote:
Dit is dan toch een behoorlijk mislukte false flag aangezien het compleet onduidelijk wie de dader is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:54 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Ik ben een groot fan van je commentaar op de FP Veldkamp, blijkbaar iemand die goed snapt hoe het werkelijk zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |