abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130320918
quote:
Opposition says as many as 1,300 killed in gas attack near Damascus
:{

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE97K0EL20130821
pi_130321026
Inzetten van gifgas door Assad regime vind ik erg onlogisch. Een false flag operatie zoals hierboven beschreven ligt meer voor de hand.
pi_130321204
quote:
Nou ik hoop dat ze veel dubbel hebben geteld zoals wel vaker per ongeluk is gebeurd. 1300 is echt ziek.
Incelfrikandel
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:21:20 #279
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130321487
Raket is gestuurd vanuit een gebied wat in handen is van de rebellen.

Bron: NOS.

Zie je. :r
pi_130321657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:34 schreef expans het volgende:
Nusra zou toch ook de beschikking hebben over sarin oid? Ik meen ooit zoiets gelezen te hebben, of in Syrië of dat ze ermee opgepakt waren in Turkije.
lijkt het wel op.
http://brown-moses.blogsp(...)otographed-with.html
Incelfrikandel
pi_130323541
Blijkbaar is de SAA vannacht/vanochtend ook begonnen met een grootschalig offensief; icm zware artillerie.

Misschien een opslag/fabricatieplek geraakt?
pi_130327238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:21 schreef sonnyspek het volgende:
Raket is gestuurd vanuit een gebied wat in handen is van de rebellen.

Bron: NOS.

Zie je. :r
En de Russen hebben alweer gelijk.

En trouwens, als we het toch hebben over chemische oorlogsvoering, kijk dan eens naar de laatste keer dat dit gedaan werd door een conventionele krijgsmacht als Syrië. Dit was door Irak tegen Iran. Hieruit kun je leren dat chemische wapens relatief weinig slachtoffers maken en je ze alleen in kunt zetten op het perfecte tijdstip (bijvoorbeeld, een heldere ochtend want te veel vochtigheid is funest etc. etc.). Ook is het erg ongebruikelijk om chemische wapens op zulke kleine schaal in te zetten. Destijds naaide men hele SCUD's vol op Iraanse steden (onder luid applaus van de USA natuurlijk).

Dus 1300 doden door één klein stuk chemische munitie vind ik wel een erg hoge schatting.

[ Bericht 35% gewijzigd door IPA35 op 21-08-2013 21:52:49 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130332243
Fucking Zionisten zetten de boel weer op stelten met undercover gasaanval om zo "de as van het verzet" waaronder Assads regime in kwaad daglicht te zetten :( zo duidelijk gewoon dit.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_130332505
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Nou ik hoop dat ze veel dubbel hebben geteld zoals wel vaker per ongeluk is gebeurd. 1300 is echt ziek.
Vind je? Wat als er 10.000 had gestaan. Is 600 acceptabel? of 100? of 60? of 2? Dit soort cijfers zijn nogal abstract. Ten tijde van de WO II keek men niet om naar 10.000 doden meer of minder, terwijl de wereld veel minder dichtbevolkt was.

De dood van 1 miljoen is een statistiek, de dood van één is een tragedie.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130341165
Sommige mensen riepen "fake!" of "false flag!" bij sommige filmpjes waarbij sommige 'doden' helemaal niet dood leken te zijn. Dat schijnt dus een gevolg van het gebruikte gas te zijn:
quote:
Another grim detail has been added to the horrors of yesterday in this account, which the Guardian cannot independently verify, by Damascus based activist Leena al-Shami:

We received news that some of the people affected with the lethal substance are losing consciousness for long hours, which makes those around them think they are dead. So far five people were reported to have "come back to life" before they were buried. However, we do not know how many were actually buried alive while they were unconscious.

The main problem is that there is no professional medical help in the areas where the massacre took place, so rescuers are ordinary people who try their best to help the victims, and they fail sometimes to do the required steps to save lives the right way.
Met andere woorden: Sommige mensen worden levend begraven omdat ze op het eerste oog dood lijken te zijn.

Bron: http://www.theguardian.co(...)ttack-confirmed-live
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:55:20 #286
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130342614
Heerlijk die propagandamachine

Hopen dat Rusland stand bij voet houd en elke interventie tegen zal houden tegen Assad

[ Bericht 62% gewijzigd door Jachtgeweer op 22-08-2013 12:00:44 ]
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:52:36 #287
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130346498
De terroristen hebben zelf ook saringas (uit Libische voorraden).

Dit is een 'false flag', te gebruiken voor interventie.

Essentiële artikelen om te lezen om de (false flag) georkestreerde"gifgasaanval" van gisteren te interpreteren:

http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html (door Britse krant, 29 januari 2013, gepubliceerd, maar in mei 2013 weggecensureerd)

http://boards.dailymail.c(...)gs-way-life-now.html

'Israël gelooft rebellen Syrië'

De tactiek van de VS, Israël, Qatar, Saoedi-Arabië, Turkije en andere westerse en Golfstaten wordt duidelijk.

'Franse minister zinspeelt op ingrijpen tegen Syrië'

Alle berichten van vandaag.
pi_130349286
Ik lees over mensen die acteurs inzetten in Egypte en Syrië die gewonden en doden spelen met rode kleurstof op zich etc.. Wordt er duizelig van, stel dat dit zo is, wie zet alles dan in scene. Zijn aanvallen in scene gezet om de brutaliteit van alles te laten zien of is het zo dat alles in scene is gezet in scene gezet om te laten zien dat aanvallen nep zijn terwijl ze misschien echt zijn?

Echt onduidelijk allemaal. Mainstream NL media zegt vooralsnog dat niks bevestigd kan worden door "onafhankelijke bronnen".
pi_130349571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:12 schreef Matamalam het volgende:
Ik lees over mensen die acteurs inzetten in Egypte en Syrië die gewonden en doden spelen met rode kleurstof op zich etc.. Wordt er duizelig van, stel dat dit zo is, wie zet alles dan in scene. Zijn aanvallen in scene gezet om de brutaliteit van alles te laten zien of is het zo dat alles in scene is gezet in scene gezet om te laten zien dat aanvallen nep zijn terwijl ze misschien echt zijn?

Echt onduidelijk allemaal. Mainstream NL media zegt vooralsnog dat niks bevestigd kan worden door "onafhankelijke bronnen".
Ik zag laatst een serie van vijf foto's van een man die toevallig op 5 verschillende plaatsen dood of gewond was. Je moet journaliste niet vertrouwen, ze zijn niet neutraal en doen alles voor de kijkcijfers.
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:54:27 #290
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130350796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:52 schreef Veldkamp het volgende:
De terroristen hebben zelf ook saringas (uit Libische voorraden).

Dit is een 'false flag', te gebruiken voor interventie.

Essentiële artikelen om te lezen om de (false flag) georkestreerde"gifgasaanval" van gisteren te interpreteren:

http://web.archive.org/we(...)ria-blame-Assad.html (door Britse krant, 29 januari 2013, gepubliceerd, maar in mei 2013 weggecensureerd)

http://boards.dailymail.c(...)gs-way-life-now.html

'Israël gelooft rebellen Syrië'

De tactiek van de VS, Israël, Qatar, Saoedi-Arabië, Turkije en andere westerse en Golfstaten wordt duidelijk.

'Franse minister zinspeelt op ingrijpen tegen Syrië'

Alle berichten van vandaag.
Ik ben een groot fan van je commentaar op de FP Veldkamp, blijkbaar iemand die goed snapt hoe het werkelijk zit.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_130351264
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:20 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik zag laatst een serie van vijf foto's van een man die toevallig op 5 verschillende plaatsen dood of gewond was. Je moet journaliste niet vertrouwen, ze zijn niet neutraal en doen alles voor de kijkcijfers.
Ja maar ik vraag me dus af, in alle chaos van berichtgeving, zijn de aanvallen:

• echt en niet in scene gezet
• niet echt en in scene gezet om de brutaliteit van een bepaalde partij te laten zien
• niet echt en in scene gezet om te laten zien dat een bepaalde partij allerlei aanvallen in scene zet
• echt, maar in scene gezet om te laten doen overkomen dat aanvallen niet echt zijn en in scene zijn gezet
pi_130354344
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:29 schreef Aloulou het volgende:
Fucking Zionisten zetten de boel weer op stelten met undercover gasaanval om zo "de as van het verzet" waaronder Assads regime in kwaad daglicht te zetten :( zo duidelijk gewoon dit.
Wat wil je nu eigenlijk precies, want je wisselt ook iedere keer van gedachte volgens mij?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130377984
quote:
Internationale gemeenschap wenst Syrische oppositie succes
Rutte: ‘Kaartje het minste wat we kunnen doen’
De internationale gemeenschap heeft de Syrische oppositie gisteren een wenskaart gestuurd. Op de kaart hebben verschillende wereldleiders persoonlijke boodschappen geschreven, zoals: Hou vol. Succes met jullie opstand. De aanhouder wint!

Volgens de Nederlandse premier Mark Rutte is de kaart bedoeld als een hart onder de riem voor alle verdrukte Syriërs. ‘Een kaartje is natuurlijk het minste wat we kunnen doen. Ze moeten weten dat we achter hen staan. Bovendien past deze internationale interventie goed bij de bijzondere situatie van het land.’

Ook president Barack Obama schreef enkele bemoedigende woorden op de kaart. Het is volgens hem niet de vraag niet de vraag of Assad valt, maar wanneer dat gebeurt. ‘Ik kijk uit naar de dag waarop de Syriërs kunnen terugkijken op de revolutie en kunnen zeggen: we hebben eigenhandig een dictator ten val gebracht.’

De kaart is geadresseerd aan het Vrije Syrische leger in Baba Amr in Homs. Het is niet bekend of hij uiteindelijk is aangekomen.
pi_130378159
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De Speld?
pi_130378205
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:17 schreef TargaFlorio het volgende:
De Speld?
Yup, kan je aan de link zien :). Vond m wel terecht omdat het Westen inderdaad (naar mijn mening verstandig) zeer weinig doet mbt Syrie.
pi_130378418
Een kaartje zal ook echt meehelpen aan een eventueel succes van de rebellen.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:32:41 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130378604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:54 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Ik ben een groot fan van je commentaar op de FP Veldkamp, blijkbaar iemand die goed snapt hoe het werkelijk zit.
Dit is dan toch een behoorlijk mislukte false flag aangezien het compleet onduidelijk wie de dader is.

Eerste gedachte is het leger natuurlijk. Maar ja, dat is natuurlijk een beetje vreemde timing aangezien de VN waarnemers net gearriveerd zijn. Daarentegen mogen die hun hotel niet uit, dus ja... En waarom bombardeer je dan een dag erna de locatie van die aanval? Ook een beetje raar, niet? Als je deze aanval op de rebellen wilt schuiven zodat je kunt zeggen "Zie je wel dat het terroristen zijn!", is dit ook geen handige actie. Dus als dit een false flag van het leger was, zijn ze nogal gruwelijk incompetent daarin.

Zou de oppositie het anders gedaan hebben om aandacht te krijgen. Zou kunnen, maar dan hebben ze zichzelf wel goed te pakken om in hun eigen bolwerk een dergelijke bom af te laten gaan. Dan moet je wel 100% zeker zijn dat er iets mee gebeurd. Ook niet erg waarschijnlijk dus. Maar goed, misschien zijn ze nogal fanatiek/naief?

Oftewel het is compleet onduidelijk wie het nu gedaan heeft. En bij een goeie false flag kan daar natuurlijk geen misverstand over bestaan. Dan hadden we vast al iets van brokstukken van een rakket van het leger gezien oid, toch?

[ Bericht 20% gewijzigd door DustPuppy op 23-08-2013 11:47:10 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:11:27 #298
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130379763
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:37:48 #300
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130382067
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:11 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
mijn hemel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')