abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129247865

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:26:54 #2
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129247891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:25 schreef Atemno het volgende:

[..]

:'). Ik kom straks met bronnen, even FATSOENLIJK eten.
Dat fatsoenlijk eten bij een kuur belangrijk is ontken ik niet. Alleen jij zegt dat AAS niks te maken heeft met cutten en dat dat puur aan je voeding ligt
pi_129247954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:26 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Dat fatsoenlijk eten bij een kuur belangrijk is ontken ik niet. Alleen jij zegt dat AAS niks te maken heeft met cutten en dat dat puur aan je voeding ligt
die Bostin gozer van youtube die alles vertelde over het huidige AAS gebruik zei het zelf ook. Hij zei 'Drugs make you look like a freak, its the most important factor in building a freaky physique'. Dus ik geloof zeker wel wat je zegt.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:52:59 #4
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129248799
AAS is recomposition.

Hoeveel je aankomt of afvalt is volledig afhankelijk van je voeding. Wát je aankomt of afvalt, beïnvloed je met AAS.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:14:48 #5
77130 star_gazer
pi_129249717
Mijn moeder is aan de whey _O_ Ze doet insanity en ik moet zeggend at het verdomd goed voor d'r werkt :D Ben benieuwd of ik haar tijdens het volgende thuisbezoek het squatrack in krijg :')
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:07:54 #6
366465 Virtud
y paciencia
pi_129251655
Ik weet dat bv. kwark het soort langzaam opneembare eiwitten heeft; puur op basis van het kijken naar dat zou je het bv. kunnen vervangen door caseïnepoeder. Nou vroeg ik me af op er ook een voedselbron is wat een beetje de rol van wheypoeder zou kunnen overnemen?

Even in een groter plaatje, ik wil graag morgenochtend wat HIIT doen, afgelopen dagen heb ik het steeds 's avonds gedaan maar door de warmte + avond zijn er nog steeds zo dondersveel van die dazen en andere steekbeesten. Alleen 's ochtendsvroeg lijkt het me niet ideaal om na m'n havermout gelijk te gaan sprinten, en ik weet niet hoe dit gaat werken op een lege maag dus iemand een idee hoe dit op te lossen?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:12:27 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129251803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:07 schreef Virtud het volgende:
Ik weet dat bv. kwark het soort langzaam opneembare eiwitten heeft; puur op basis van het kijken naar dat zou je het bv. kunnen vervangen door caseïnepoeder. Nou vroeg ik me af op er ook een voedselbron is wat een beetje de rol van wheypoeder zou kunnen overnemen?

Even in een groter plaatje, ik wil graag morgenochtend wat HIIT doen, afgelopen dagen heb ik het steeds 's avonds gedaan maar door de warmte + avond zijn er nog steeds zo dondersveel van die dazen en andere steekbeesten. Alleen 's ochtendsvroeg lijkt het me niet ideaal om na m'n havermout gelijk te gaan sprinten, en ik weet niet hoe dit gaat werken op een lege maag dus iemand een idee hoe dit op te lossen?
Klein beetje eten voor je training, rest na je training. Opgelost.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:48 schreef Sapstengel het volgende:
Popping dbol like tictacs.
Waarom geen winny?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:20:32 #8
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_129252096
quote:

Casseïne en whey zijn de 2 melkeiwitten. Vlees en andere eiwit bronnen bevatten andere soorten. Dus afhankelijk van het melkproduct is de verhouding tussen casseïne en whey anders (Melk 80/20). Zover ik weet hebben de meeste melkproducten een hogere casseïne verhouding.

's Ochtends kan je wel wat eten wat niet zo zwaar op de maag ligt. Fruit(Banaan) is daarvoor een handige optie.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_129252221
quote:
Gewoon op lege maag en daarna eten.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:37:48 #10
77130 star_gazer
pi_129252730
Post-workout: whey. Ieder ander moment: casseine.

Lijkt mij een redelijke 'strategie' voor eiwit supplementatie, of begrijp ik er niks van? Voordeel van casseine is dat je er trouwens makkelijk pudding mee kan maken :P

Overigens heb ik begrepen dat ei-eiwit (hoe zeg je dat? :') ) verreweg het best is, omdat het een compleet aminozuur-profiel heeft. Iemand weleens ei-eiwit poeders geprobeerd?
-
pi_129252995
Op dit moment train ik op de borst dagen. BP, dumbell BP en flyes. Is het aan te raden de dumbel incline te doen of maakt dat geen verschil?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:47:30 #12
157922 fathank
pi_129253110
Ik zou voor decline gaan. Incline verlegd het accent meer richting schouders.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 13:49:46 #13
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_129253189
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:44 schreef Questular het volgende:
Op dit moment train ik op de borst dagen. BP, dumbell BP en flyes. Is het aan te raden de dumbel incline te doen of maakt dat geen verschil?
Tijdens een dumbbell oefening zal je meer gebruik moeten maken van de stabiliserende spieren en kan je minder gewicht gebruiken. Bij barbell gaat het wat meer om kracht aangezien je minder stabiliteit hoeft te houden. Bij machines komt bijna puur kracht bij te kijken, omdat je weinig hoeft te stabiliseren.

Veel meer verschil zit er niet tussen barbell,dumbbell en machines.

p.s. verkeerd gelezen. Bij een incline gebruik je meer de bovenste kop van je pectoralis en vooral schouders en triceps.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_129253569
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:44 schreef Questular het volgende:
Gewoon regelmatig afwisselen, incline flyes, decline BP etc. Ouderwetse pushups tot failure vind ik ook nog altijd een zeer lekkere oefening voor een flinke pump.
pi_129253832
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:37 schreef star_gazer het volgende:

Lijkt mij een redelijke 'strategie' voor eiwit supplementatie, of begrijp ik er niks van? Voordeel van casseine is dat je er trouwens makkelijk pudding mee kan maken :P

Overigens heb ik begrepen dat ei-eiwit (hoe zeg je dat? :') ) verreweg het best is, omdat het een compleet aminozuur-profiel heeft. Iemand weleens ei-eiwit poeders geprobeerd?
Postworkout: mix van whey en casseine schijnt beter effect te hebben.
pi_129253861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Gewoon regelmatig afwisselen, incline flyes, decline BP etc. Ouderwetse pushups tot failure vind ik ook nog altijd een zeer lekkere oefening voor een flinke pump.
Idd. Push-ups als laatste oefening. Je doet er dan natuurlijk minder dan als je het als eerste zou doen maar daar gaat het natuurlijk niet om.
pi_129253881
Wederom dank voor de vele en snelle antwoorden :)
pi_129254035
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:37 schreef star_gazer het volgende:

Heb ik ook wel eens gehoord. En je ziet ze ook regelmatig in de voedingsschema's van de pro's. Maar ik weet zo even niet waar je ze kunt kopen. Het zal niet goedkoop zijn ws.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:16:48 #19
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129254230
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Postworkout: mix van whey en casseine schijnt beter effect te hebben.
Klopt :)

Whey voor de leucine 'kick' en caseine voor het langzame aminozuurpool vol houdende effect.

Maar basically komt dit denk ik praktisch neer op een wheyshake en dan een post workout maaltijd met bv. dierlijke eiwitten.

Daarnaast is er nooit echt bewezen dat shakes rondom de training tot langetermijn extra hypertrofie of krachtgrains leiden. Wel dat er dus tijdelijk een verhoogde spiersynthese is.

Vergelijk: in Mario Kart kun je ook tijdelijk een Nitro/Turbo optie gebruiken, maar dat betekent niet dat je uiteindelijk een langere afstand aflegt. Misschien wel sneller (vergelijk: sneller herstel). Zover ik weet heb ik nog nooit een studie gezien die de AUC (area under curve) van de netto spieropbouw met en zonder shakes heeft vergeleken in de 32-48 uur dat de spiersynthese verhoogd is.

Wat behoorlijk vreemd is, want dat zou toch redelijk het spieropbouwend effect van whey shakes per training aantonen :?

[ Bericht 16% gewijzigd door Stereotomy op 23-07-2013 14:24:05 ]
Confidence through competence
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:04 #20
69994 seto
-|||--------|||-
pi_129254271
Misschien toch maar eens zo'n pot Perfection by B&F bestellen :P

Welke smaak is het lekkerst?!
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:20:59 #21
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129254376
quote:
Leuke vraag; er bestaat zover ik nu uit mijn hoofd weet geen natuurlijke 'snelle eiwit bron' of je moet die 20% whey in melk gaan bedoelen.

Dat caseine bv. vervangen kan worden door albumine (eiwit van ei) of tonijn of kipfilet komt doordat ze allemaal relatief langzame complete eiwitten zijn.
Confidence through competence
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:22:30 #22
366465 Virtud
y paciencia
pi_129254435
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:24 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Gewoon op lege maag en daarna eten.
Ik dacht dat het niet echt aangeraden werd om op een lege maag intensieve cardio te doen? Of is dat meer personal preference?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 13:20 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Casseïne en whey zijn de 2 melkeiwitten. Vlees en andere eiwit bronnen bevatten andere soorten. Dus afhankelijk van het melkproduct is de verhouding tussen casseïne en whey anders (Melk 80/20). Zover ik weet hebben de meeste melkproducten een hogere casseïne verhouding.

's Ochtends kan je wel wat eten wat niet zo zwaar op de maag ligt. Fruit(Banaan) is daarvoor een handige optie.
Banaantje is inderdaad een goede optie, dankje!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:23:24 #23
157922 fathank
pi_129254464
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens gehoord. En je ziet ze ook regelmatig in de voedingsschema's van de pro's. Maar ik weet zo even niet waar je ze kunt kopen. Het zal niet goedkoop zijn ws.
XXL heeft het sinds kort geloof ik. Althans staat me iets van bij dat ik zoiets in een nieuwsbrief heb gelezen.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 14:50:33 #24
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_129255428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Is gepasteuriseerd eiwit niet een optie? Gewoon te koop in de gemiddelde groothandel zoals Makro en Sligro. Ik zal van de week eens kijken wat het kost.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 15:04:58 #25
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_129255867
Hoe vaak eten jullie tonijn en/of zalm? Ik eet momenteel dagelijks een blikje tonijn (door mijn rijst), maar ik heb gelezen dat dit gevaarlijk kan zijn ivm metalen die daar in kunnen zitten...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')