Kijken alleen naar De Bilt.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:57 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze nu melden dat dit de warmste dag van het jaar is, maar het is hier nu 32 graden en een paar weken terug was dat 34!
Of kijken ze bij zo'n record alleen naar De Bilt?
Wat noem jij beter?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:58 schreef zlotka het volgende:
Komt er nog beter weer deze week dan? Als ik de voorspellingen bekijk hebben ze het over morgenavond, maar lees ook mensen die zeggen van het wekend pas.
Definieer: Beter weerquote:Op maandag 22 juli 2013 16:58 schreef zlotka het volgende:
Komt er nog beter weer deze week dan? Als ik de voorspellingen bekijk hebben ze het over morgenavond, maar lees ook mensen die zeggen van het wekend pas.
Ja sorry, zie post hierbovenquote:Op maandag 22 juli 2013 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Definieer: Beter weer
want wat voor jou beter weer is is voor anderen kutweer
Temp zal de hele week zo rond de 25-30 graden gaan schommelen. Vies plakweer dus met de nodige onweersbuien.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:00 schreef zlotka het volgende:
[..]
Koeler, liefst met regen onweer hagel en wind
Veel donder en bliksemquote:Op maandag 22 juli 2013 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Definieer: Beter weer
want wat voor jou beter weer is is voor anderen kutweer
Dammit Demon, je bent me net 5 seconden voorquote:Op maandag 22 juli 2013 17:03 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt zien waar de energie vandaan is gekomen voor de buien in het ZO.
En 't is fucking heet hier in Eindhoven.
Waar is hierquote:Op maandag 22 juli 2013 17:06 schreef DemonRage het volgende:
Btw... denk dat hier iets uit gaat groeien tot een bui.
Gewoon een proefballonntjequote:Hier (in Eindhoven) is het heel heel heeeeel erg heet....
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:15 schreef Poeke het volgende:
Het zou best wel helpen als iedereen zijn stad of regio in de ondertitel zet. Scheelt een hoop gevraag "waar is hier?"
Of afspreken dat als je iets post over weer wat gaande is in je omgeving je er even bij vermeld waar "hier" is
[..]
Gewoon een proefballonntje
Ik ga ervanuit dat het donderdag pas (kort) gaat regenen.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:06 schreef DemonRage het volgende:
Btw... denk dat hier iets uit gaat groeien tot een bui.
optie 2, gewoon in de post zelf vermelden. Het kan ook zijn dat je tijdelijk ergens anders zit.quote:
quote:
Neu. Niet iedereen op FOK! hoeft te weten waar ik woon. Ik zet het er meestal wel bij en anders is er ook nog de userkaart.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:15 schreef Poeke het volgende:
Het zou best wel helpen als iedereen zijn stad of regio in de ondertitel zet. Scheelt een hoop gevraag "waar is hier?"
Of afspreken dat als je iets post over weer wat gaande is in je omgeving je er even bij vermeld waar "hier" is
[..]
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:15 schreef Poeke het volgende:
[..]
Liever niet ivm m'n werk, ik hoef geen cliënten die hier meeposten aan de deur. Ik hou het op "het oosten"quote:Op maandag 22 juli 2013 17:15 schreef Poeke het volgende:
[..]
Jij kiest voor optie 2quote:Op maandag 22 juli 2013 17:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neu. Niet iedereen op FOK! hoeft te weten waar ik woon. Ik zet het er meestal wel bij en anders is er ook nog de userkaart.
Limburg toch?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Liever niet ivm m'n werk, ik hoef geen cliënten die hier meeposten aan de deur. Ik hou het op "het oosten"
Edit: het is warm, ik bedoelde het iets anders. Mijn cliënten hoeven mijn account hier niet te weten. Ik woon in een klein gehucht, ivm herkenbaarheid hou ik het algemeen.
Hier stond dus: Volgens mij hoor ik gerommel boven Eindhoven. Maar wist het niet zeker; net effe buiten gestaan en dus zeker gerommel boven Eindhoven Zuid-West, maar het trekt weg richting het oosten.quote:
Omgeving 'dichtstbijzijnde grote stad' mag natuurlijk ookquote:Op maandag 22 juli 2013 17:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Liever niet ivm m'n werk, ik hoef geen cliënten die hier meeposten aan de deur. Ik hou het op "het oosten"
Edit: het is warm, ik bedoelde het iets anders. Mijn cliënten hoeven mijn account hier niet te weten. Ik woon in een klein gehucht, ivm herkenbaarheid hou ik het algemeen.
Korea hier, wel 't noorden dus altijd zonquote:Op maandag 22 juli 2013 17:54 schreef Pino112 het volgende:
Minthy woont in Japan. Das volgens mij wel het 'Oosten'.
Er hangt gewoon een enorme bel warme lucht boven Europa en omdat de invloed van een hogedrukgebied afneemt bij ons kan de lucht instabieler worden en ontstaan er gemakkelijker buien.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:54 schreef Elan het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de neerslagkansen de komende dagen stijgen (KNMi heeft het over ( 40 - 60 zon/regen, vrijdag zelfs 70 - 30) en het dan toch rond de 30 graden blijft.
Whehequote:Op maandag 22 juli 2013 17:54 schreef Pino112 het volgende:
Minthy woont in Japan. Das volgens mij wel het 'Oosten'.
Noord-Korea ja? Uh, oke.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:55 schreef zlotka het volgende:
[..]
Korea hier, wel 't noorden dus altijd zon
Iedereen heeft ook kleren aan, iets wat met deze omstandigheden vrij dubieus isquote:Op maandag 22 juli 2013 18:03 schreef Elan het volgende:
'Hittegolf naar verwachting donderdag een feit'
[ afbeelding ]
’Plaatselijk vandaag al meer dan 34 graden’
Aldus Ad.nl.
Wel lomp dat ze (volgens mijn) een foto er bij zetten van een buitenlands strand.
Oh, jij mag morgen in pak solliciteren toch?quote:Op maandag 22 juli 2013 20:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nog dank voor de steun voor morgen.
Vond het vandaag nog wel goed te doen. Temperatuur wel hoog en in de zon wel fel, maar nog niet drukkend ofzo.
Warm drukkend weer is het enige dat ik niet echt lekker vind, verder hou ik van seizoenen en de uitschieters. Storm, extreme sneeuw, hitte, anders wordt het ook maar saai.
Voor je werk in een auto rijden zonder Airco? .... dat kan toch gewoon niet.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
een bus zonder airco maar dat is met deze temperaturen wel even afzien. Ik was blij dat ik na werktijd weer in mijn eigen koelkast kon gaan zitten. Hier in de kop van Drenthe is het nog bloedheet, hier in huis 26 graden.
Ik stapte afgelopen vrijdag in een stadsbus mét verwarming aanquote:Op maandag 22 juli 2013 20:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik rijd voor mijn werk in een bus zonder airco maar dat is met deze temperaturen wel even afzien. Ik was blij dat ik na werktijd weer in mijn eigen koelkast kon gaan zitten. Hier in de kop van Drenthe is het nog bloedheet, hier in huis 26 graden.
Bestaat nogquote:Op maandag 22 juli 2013 20:32 schreef NaturalScience het volgende:
Voor je werk in een auto rijden zonder Airco? .... dat kan toch gewoon niet.
Bestaat dat nog?
Ja, helaas bestaat dat nog. Ik heb nog het geluk dat ik elektrische ramen heb, zelfs dat hebben sommige collega's niet.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:32 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Voor je werk in een auto rijden zonder Airco? .... dat kan toch gewoon niet.
Bestaat dat nog?
Dank!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, jij mag morgen in pak solliciteren toch?
Zorg dat je voldoende water bij je hebt, en doe het vooral rustig aan. Niet rennen en zo
Ik ben hier ook alleen maar te vinden met extremen hoor. Wat dat betreft ben ik een soort van luie ramptoeriste
Blegh, kutsnilquote:
Nog steeds bezig met de opvang van (zwerf)dieren dusquote:Op maandag 22 juli 2013 21:09 schreef Dven het volgende:
Vandaag een hond gevonden op het dak van mijn huis, die er schijnbaar al twee dagen zat
Foto geplaatst op facebook :
[ afbeelding ]
Kreeg als reactie :
Je hebt een lange broek aan? Is het koud daar?
Mijn reactie :
ongeveer 30 graden
Reactie terug :
BRRRRRR!!!!
Nederland begint te gewennen
Ik heb genoeg weer- en natuurextremen meegemaakt inmiddels. Ik zoek ze niet meer vrijwillig op.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dank!
Ga ook met de tram ipv de fiets. Normaal fiets ik alles, maar moet toch beetje fris blijven. En neem water mee, maar binnen verwacht ik ook wel dat men wat water heeft. Ben tenslotte niet de enige
Ik bedoelde met de extremen van het weer dat ik er wel van kan genieten als het mij zelf overkomt. Niet alleen extremen maar vooral de variatie.
Er zit een hond op je dak en de eerste vraag die je krijgt is waarom je een lange broek aan hebt?quote:Op maandag 22 juli 2013 21:09 schreef Dven het volgende:
Vandaag een hond gevonden op het dak van mijn huis, die er schijnbaar al twee dagen zat
Foto geplaatst op facebook :
[ afbeelding ]
Kreeg als reactie :
Je hebt een lange broek aan? Is het koud daar?
Mijn reactie :
ongeveer 30 graden
Reactie terug :
BRRRRRR!!!!
Nederland begint te gewennen
Alwaysquote:Op maandag 22 juli 2013 21:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nog steeds bezig met de opvang van (zwerf)dieren dus
Nouja, ik raak altijd op vreemde manier aan dieren.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zit een hond op je dak en de eerste vraag die je krijgt is waarom je een lange broek aan hebt?
Ik zou me toch eerder afvragen hoe er in hemelsnaam een hond op je dak kan zitten. Ik ga al heel wat jaartjes mee, maar dit is toch echt de eerste keer dat ik hoor dat er iemand een hond op zijn dak vind.
Hoe kan er nou een hond op je dak zitten?
Ik zit iets ten zuiden van Nijmegen, maar hier is geen druppel gevallen (op zweetdruppels na dan). Wel heeft het in de verte wat gerommeld, maar dat mag geen naam hebben.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:48 schreef tompsv18 het volgende:
Omgeving Nijmegen regent het nu ook en net al wat onweer. Hopelijk koelt het wat af, maar dat zal wel niet..
Hier in Venlo regent het nu, dikke druppels maar heel weinig, je kunt er tussendoor lopen. Het is hier wel heel donker nu en het rommelt in de verte.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zit iets ten zuiden van Nijmegen, maar hier is geen druppel gevallen (op zweetdruppels na dan). Wel heeft het in de verte wat gerommeld, maar dat mag geen naam hebben.
Ik hou van dierenvrienden!quote:Op maandag 22 juli 2013 21:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, ik raak altijd op vreemde manier aan dieren.
Laatst op dezelfde dag :
Straathond naast kantoor wordt aangereden door een auto. Ik neem hem mee naar de dierenarts en vang hem thuis op. Ik kom thuis, ga naar mijn slaapkamer, en in de kast ligt een zwerfkat die bevallen is van twee kittens
Ik ben nog een jonge hondquote:Op maandag 22 juli 2013 21:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb genoeg weer- en natuurextremen meegemaakt inmiddels. Ik zoek ze niet meer vrijwillig op.
Geeft toch niet. Ik heb ook veel (voor mijn werk) gereist. Vind het nu wel prettig om naar radar en satelietbeelden en zo te kijken vanuit mijn luie stoel. Past ook beter bij mijn leeftijdquote:
Muizen worden ook pas in de nacht actiefquote:Op maandag 22 juli 2013 21:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geeft toch niet. Ik heb ook veel (voor mijn werk) gereist. Vind het nu wel prettig om naar radar en satelietbeelden en zo te kijken vanuit mijn luie stoel. Past ook beter bij mijn leeftijd
quote:Op maandag 22 juli 2013 21:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Muizen worden ook pas in de nacht actief
Tjah, het is 24,4 graden om 23:00 uur in Eindhoven. Het is maar net hoe je het definieert.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:07 schreef DemonRage het volgende:
Voor de verandering blijft de warmte een keer meer in Volkel hangen dan in Eindhoven.
Geen last van de muggen dan?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:11 schreef -mandy- het volgende:
en ik slapen vannacht buiten onder de parasol.
Ik heb nog geen mug gezien hier, alle ramen open en licht is aan.quote:
WTF!? .... ik kon vandaag niet normaal buiten zitten. Wordt helemaal dood gestoken door de miljarden muggen in de lucht...quote:Op maandag 22 juli 2013 23:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen mug gezien hier, alle ramen open en licht is aan.
Ik woon 3 stappen bij een brede sloot vandaan met flink wat riet. en geen enkele mug..
Heb je nog bloed over?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
WTF!? .... ik kon vandaag niet normaal buiten zitten. Wordt helemaal dood gestoken door de miljarden muggen in de lucht...
Of ze zijn er wel, maar de geur van een FOK!ker op zolder met klotsende oksels is ze te veelquote:Op maandag 22 juli 2013 23:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb nog geen mug gezien hier, alle ramen open en licht is aan.
Ik woon 3 stappen bij een brede sloot vandaan met flink wat riet. en geen enkele mug..
Dat zal het zijn!!!quote:Op maandag 22 juli 2013 23:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Of ze zijn er wel, maar de geur van een FOK!ker op zolder met klotsende oksels is ze te veel
Of zouden ze echt een hekel hebben aan knoflook?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Of ze zijn er wel, maar de geur van een FOK!ker op zolder met klotsende oksels is ze te veel
Ik heb gelukkig 2 katers die gek zijn op muggenjacht. Heb er vanavond zelf maar één naar de muggenhemel hoeven slaan, de katers jagen en vangen de rest.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
WTF!? .... ik kon vandaag niet normaal buiten zitten. Wordt helemaal dood gestoken door de miljarden muggen in de lucht...
Waarom onder een parasol? Dan mis je het zicht op de sterren en de maan juist.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:11 schreef -mandy- het volgende:
Hier in Assen is het ook nog 20+ buiten,en ik slapen vannacht buiten onder de parasol.
Slapen... Of dat deze week nog zal lukkenquote:
Heeft denk ik met het water te maken inderdaad. Al eens op Schiermonnikoog geweest in de zomer? Het water is daar altijd bizar warm. Lijkt wel een tropische zee.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 02:56 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De meeste warmte zit nu wel op een heel onverwachte plek.
Of is het water daar inmiddels zo opgewarmd, dat de lucht daar slecht afkoelt?
quote:Northern Spain, France, western Germany, Benelux, British Isles
A well-defined convergence zone will be still present on Tuesday morning from the northern Pyrenees across France to the central British Isles. Deep moisture was indicated by Mondays soundings that will also be in place on Tuesday. Additionally, lapse rates around 7K/km will overlap with this moisture, leading to mostly elevated instability in the morning hours along and east of the convergence line. Given QG forcing due to several vorticity lobes ejecting from the Atlantic trough into France and the British Isles, thunderstorms are expected at the beginning of the period. These storm clusters are not expected to produce any severe weather given the weak vertical wind shear.
Although clouds and showers will limit the diurnal heating, CAPE is expected to reach more than 1500 J/kg especially across central France due to the higher moisture and remaining steep lapse rates. In the noon and afternoon, a vorticity maximum spreads into the area from the west, leading to QG forcing especially from central to northern France and the Benelux countries and western Germany later on. A frontal wave is indicated to form that will cause increasing warm air advection across northern France and the Benelux countries, whereas cold air advection spreads into France from the west. Further north, the convergence zone will re-intensify across the British Isles ahead of the approaching vorticity maxima.
Given the rich moisture and steep lapse rates overlapping with quite substantial QG forcing and a well-developed boundary-layer convergence, storms are likely to increase in number and intensity during the afternoon and evening, especially from northern France to the Benelux countries and across the eastern British Isles.
Vertical wind shear will slightly increase as 700 hPa winds will strengthen during the day. In regions with backed low-level winds, especially from northern Spain to southern France as well as from the Benelux countries to northern France and the British Isles, 0-3 km vertical wind shear is expected to reach 10 to 15 m/s according to latest GFS and it may be slightly higher as well. Supercells are not ruled out especially across northern Spain/southern France given larger hodographs there. Further north, storm organization will be weaker, but multicell clusters are forecast that may also produce severe weather. Especially aver France, Spain, and Belgium, and western Germany, large hail seems to be a threat, together with excessive precipitation and severe downbursts with storm clusters and/or supercells. Across the British Isles, hail threat will be weaker, although an isolated event is not ruled out. The main threat will be excessive rain and to a lower extend severe wind gusts. Due to the QG forcing, convection can grow upscale forming an MCS later on across northern France or further north over the Benelux countries and southern England with the main threat being excessive rain.
Helaas waait het amper..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:15 schreef Nijna het volgende:
Hier nu lekker koel, ik ben al vanaf 4 uur wakker, dus lekker de boel open en kijken of we de temperatuur binnen wat omlaag krijgen...
Hier ook. Binnen temperatuur van 28 nu. Ramen en deuren tegenover elkaar open, en het tocht nu iets of wat door. Op zich wel lekkerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:52 schreef marcel-o het volgende:
Tjee.. Wat een sauna die slaapkamer![]()
En er staat idd totaal geen wind.
Het waait altijd in dit land. Nu wil je graag wind en waait t niet
Graad of 4 dus?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat is dan toch weer een van de voordelen als je in een omgebouwd kantoor werkt wat ooit een koelpakhuis was voor goederen
Dan mag je, in goed overleg, vast wel naar huis, onwerkbare omstandigheden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:05 schreef HerrFritz het volgende:
28 graden op kantoor, zonneschermen nog niet naar beneden, denk dat we die 30 graden nog halen voor 1200
Aan de Waddenkant, of ook aan de Noordzeekant?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 03:01 schreef starla het volgende:
[..]
Heeft denk ik met het water te maken inderdaad. Al eens op Schiermonnikoog geweest in de zomer? Het water is daar altijd bizar warm. Lijkt wel een tropische zee.
Ik wou dat ik dat mochtquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dan mag je, in goed overleg, vast wel naar huis, onwerkbare omstandigheden.
met je baard en bril?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:32 schreef -mandy- het volgende:
heb metvannacht heerlijk geslapen buiten, zomerbriesje erbij. Heerlijk. Komende nacht gaan we het weer doen.
In Nederland, zou dat te regelen moeten zijn. Al denk ik dat veel mensen gewoon klagen en niet met hun baas durven overleggen over de omstandigheden. Een goede werkgever zou natuurlijk gewoon voor goede omstandigheden zorgen, wat meestal ook zo is.quote:
vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag wordt het nog warmer en 'benauwder'. Zou zo maar 22 graden kunnen worden in De Bilt!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij hebben we de ergste plak nacht achter de rug nu....
Ik denk niet echt dat er echt een regeling voor isquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland, zou dat te regelen moeten zijn. Al denk ik dat veel mensen gewoon klagen en niet met hun baas durven overleggen over de omstandigheden. Een goede werkgever zou natuurlijk gewoon voor goede omstandigheden zorgen, wat meestal ook zo is.
De luchtvochtigheid is in dit geval bepalend en daar is geloof ik wel een regeling voor. Binnen in een kantoor moet het droog zijn (50% ofzo), anders is het al snel onprettig bij hoge temperaturen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk niet echt dat er echt een regeling voor is
Deze is wel interessant
http://www.arbobondgenote(...)/calculator-wbgt.htm
Onder de juiste omstandigheden zou het zelfs bij 29 graden nog goed werkbaar moeten zijn.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:42 schreef Frutsel het volgende:
"" Later vandaag in het oosten regen en onweer"...
ZUIDOOSTEN ZEKER WEER HELGA!
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:50 schreef practics het volgende:
[..]
Hoppaaa, net mijn auto grondig gewassen (4 dagen bezig geweest) Maar hier teken ik voor
Nouja, ik weet gewoon als ik echt wat mooi weer wil zien, ik de auto in kan en richting Enschede kan. Dat werkte de vorige keer ook goed. Foto's staan nog in OPquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:51 schreef zlotka het volgende:
[..]
Net goed nog dus, hopen op wat spektakel.
Vorige keer in Enschede inderdaad goed losgegaan. Woon zelf tussen Enschede en Almelo in maar hier was het toch wat minder als in Enske toen..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:52 schreef practics het volgende:
[..]
Nouja, ik weet gewoon als ik echt wat mooi weer wil zien, ik de auto in kan en richting Enschede kan. Dat werkte de vorige keer ook goed. Foto's staan nog in OP
Ja het is bijna niet voor te stellen, aangezien vanaf Enschede tot aan halverwege Hardenberg er vaak niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:54 schreef zlotka het volgende:
[..]
Vorige keer in Enschede inderdaad goed losgegaan. Woon zelf tussen Enschede en Almelo in maar hier was het toch wat minder als in Enske toen..
Alleen rekening houden met de hoeveelheden water wat vaak mee gepaard gaan. Bliksem zelf kan je in een auto vrij weinig doen. Mocht je werkelijk geraakt worden, lantarenpaal raken met metalen gedeelte (geen bumper dus, of deur als je deur strips hebt)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:56 schreef sararaats het volgende:
intens onweer verwacht. ik heb toch een beetje schrik om erdoor te rijden
Ja maar daar kun je gemakkelijk de zee in duikenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij zullen in het westen wel weer compleet overgeslagen worden qua onweer!![]()
Met mijn huid verbrand ik levend als ik nu naar het strand zou gaanquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:08 schreef practics het volgende:
[..]
Ja maar daar kun je gemakkelijk de zee in duiken![]()
Wij moeten het doen met aftands blauwalg meertje.
zal ik doen. ik moet vanmiddag werken maar het zal wel meevallenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:59 schreef practics het volgende:
Alleen rekening houden met de hoeveelheden water wat vaak mee gepaard gaan. Bliksem zelf kan je in een auto vrij weinig doen. Mocht je werkelijk geraakt worden, lantarenpaal raken met metalen gedeelte (geen bumper dus, of deur als je deur strips hebt)
Fikse zomerse buitjes in zuid Duitsland zijn pas leuk. Nadeel is dat onweer in Nederland nooit meer het zelfde zou zijn
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:09 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Met mijn huid verbrand ik levend als ik nu naar het strand zou gaanDus voor mij helaas geen zee-afkoeling!
Hey hey! Lief doen tegen Helga. Tof wijf.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:42 schreef Frutsel het volgende:
"" Later vandaag in het oosten regen en onweer"...
ZUIDOOSTEN ZEKER WEER HELGA!
Hahaha! Zo extreem wit ook weer niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:12 schreef practics het volgende:
[..]Krijg weer een beeld van wandelend lijk voor me
![]()
Maar ken het vrienden die echt 10 min buiten wat doen en compleet verbrand zijn.
Terwijl ik al 4 dagen in de volle zon bezig ben, niet in gesmeerd heb of wat en nergens last van. Ja mooi bruin kleurtje
Wat? Je bent vier dagen bezig geweest met 't wassen van je auto? Waar was je 'm mee dan? Een tandenborstel?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:50 schreef practics het volgende:
[..]
Hoppaaa, net mijn auto grondig gewassen (4 dagen bezig geweest) Maar hier teken ik voor
Hij heeft een grote auto of is ERG traag.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:36 schreef Xebber het volgende:
[..]
Wat? Je bent vier dagen bezig geweest met 't wassen van je auto? Waar was je 'm mee dan? Een tandenborstel?
bier?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:23 schreef tralalala het volgende:
Bij ons was de airco al een week kapot en wordt vandaag als het goed is pas gemaakt.
35 graden in sommige ruimtesstaat een hoop apparatuur waar warmte vanaf komt vandaar.
Maar de baas heeft ventilators, ijs, frisdrank en bier geregeld dus dat maakt het wel weer goed.
Dat gaat gewoon echt te ver!!!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Frutsel het volgende:
Tering... bij de Jumbo in Groningen liggen al pepernoten in de schappen
En dan allerlei medewerkers van de Jumbo lastigvallen met de vraag of die ook op de barbecue kunnen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Frutsel het volgende:
Tering... bij de Jumbo in Groningen liggen al pepernoten in de schappen
Groningen is ook TE VERquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon echt te ver!!!
Vierde in de rij, kassa erbijquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:54 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan allerlei medewerkers van de Jumbo lastigvallen met de vraag of die ook op de barbecue kunnen.
Ja maar dan komt Sinterklaas langs en dan strooien ze met suikergoed en dan hoor je al die kinderen :" GVD ALWEER PEPERNOTEN? VERZIN EENS WAT NIEUWS KUTSINT, DOE ME EEN IPOD OFZO! "quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Is maar net hoe je het bekijkt. Eigenlijk zouden ze die dingen gewoon het hele jaar moeten hebben, die zijn toch altijd lekker?
AIRCOquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:12 schreef minthy het volgende:
Best uit te houden met je poten in het zwembadje![]()
Straks een poos in de auto, dat wordt vast minder goed uit te houden
Nee krast me iets teveel op de lak.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:36 schreef Xebber het volgende:
[..]
Wat? Je bent vier dagen bezig geweest met 't wassen van je auto? Waar was je 'm mee dan? Een tandenborstel?
Of erg grondig..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:39 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Hij heeft een grote auto of is ERG traag.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:18 schreef -CRASH- het volgende:
Kijk eens naar de wolken daar boven Duitsland.
Het is net of er een cycloon ontstaat.
Het heeft zelfs een oog
Zie hier af en toe ook nog wel is iemand fietsen met lange broek en jas aan, over het algemeen wel 65+quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Was net ff naar de supermarkt. Liep er zo'n alternatief iemand voor me met zwarte lange broek, een zwart tshirt en een zwart vest.![]()
WHY!?!
Die mensen zijn zich alvast aan het voorbereiden op de hel waar ze zo graag heen willen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Was net ff naar de supermarkt. Liep er zo'n alternatief iemand voor me met zwarte lange broek, een zwart tshirt en een zwart vest.![]()
WHY!?!
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Die mensen zijn zich alvast aan het voorbereiden op de hel waar ze zo graag heen willen.
Haha zo zag ik er gister ook één lopen in de supermarkt. Die vond het geloof ik ook nogal vreemd dat de overige mensen hem nogal raar aankekenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:37 schreef Bienelientjee het volgende:
WHY!?!
Hah had ik gisteren ook. Gewoon een dikke canvasjas aan en lange broek. Die gast komt zeker uit Death Valley.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:39 schreef zlotka het volgende:
[..]
Zie hier af en toe ook nog wel is iemand fietsen met lange broek en jas aan, over het algemeen wel 65+
Ik zag gisteren zo'n oude moslima met een dikke lange grijze jas (helemaal dichtgedrukt) en een hoofddoek op de kop.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:37 schreef Bienelientjee het volgende:
WHY!?!
Tjah ik draag ook altijd zelfde soort kleding hoor. Alleen in de winter als ik langer buiten moet zijn pak ik een trui. Voor de rest altijd in spijkerbroek en t-shirt, of het nu -20 is of +30quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:53 schreef BlaZ het volgende:
Het is ook maar net wat je gewoon bent, met 33 graden is een lange broek met lange mouwen helemaal niet vreemd.
Ik slaap nog gewoon onder mijn winterdekbed![]()
Ies koeltoerquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zag gisteren zo'n oude moslima met een dikke lange grijze jas (helemaal dichtgedrukt) en een hoofddoek op de kop.
Ik wou nog bijna roepen: "Hep ie 't wa good in de kop?"quote:
Nooit vragen stellen waarop je het antwoord al weet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik wou nog bijna roepen: "Hep ie 't wa good in de kop?"
Maar toen bedacht ik me dat ze dat waarschijnlijk niet zou verstaan.
Neuh, ik heb niks tegen die lui, maar er ook niks mee. Vind het alleen lachwekkend omdat je zogenaamd van een onzichtbare lul er zo bij moet lopen met die temperaturen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:01 schreef zlotka het volgende:
[..]
Nooit vragen stellen waarop je het antwoord al weet.
Of gaat dit te ver?
Het was hier 100 jaar geleden niet anders. Of dacht je dat dames toen ook al in jurkjes en bikini rondliepen? Of mannen in een korte broek of ontbloot bovenlijf?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Neuh, ik heb niks tegen die lui, maar er ook niks mee. Vind het alleen lachwekkend omdat je zogenaamd van een onzichtbare lul er zo bij moet lopen met die temperaturen.
Dat is het ook. Laat zo`n gast lekker.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:45 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Haha zo zag ik er gister ook één lopen in de supermarkt. Die vond het geloof ik ook nogal vreemd dat de overige mensen hem nogal raar aankeken
In Den Haag wordt het nooit echt warm door de verkoeling vanuit zee,quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:44 schreef Angry_Bird het volgende:
In ieder geval is de derde tropische dag op rij voor de Bilt een feit. Nou morgen en overmorgen nog 25+ graden halen en we hebben weer een hittegolf voor het eerst sinds 2006. Ik zie het wel gebeuren.
Hier in Den Haag, waar ik werk, is het buiten overigen een heerlijke 25 graden.
Best wel grappigtwitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 09:49:20En dan nog dit. Hittehoosje (stofhoos, dustdevil) neemt zwembadje mee. Enschede, gisteren. http://t.co/izqbFA726O reageer retweet
Een ijstijd zit niemand op te wachten. Gelukkig hebben we onze gestaag stijgende CO2-uitstoot nog, anders kunnen we de oceaanbodem en de permafrosten nog wel wat methaan op laten boeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:54 schreef -jos- het volgende:
De zonneactiviteit wordt steeds minder:
http://www.irishtimes.com(...)er-ice-age-1.1460937
Het schijnt ook dat als het wereldwijd 2 graden kouder wordt, dat dat ons veel meer kost dan als het 2 graden warmer wordt, hoorde ik net van iemand.
Probeer deze eens:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:52 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik hoor ineens een knetter, zie niks op buienradar. Nijmegen.
Ze hebben ook een app, mocht je android hebben en altijd en overal willen kunnen zien hoe en wat. (Inclusief waarschuwing)quote:
Thx, die pak ik wel even mee.. Zeker voor de komende dagen wel handig. Het is nu heel plakkerig/broeierig dus misschien geeft het wat vuurwerk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:14 schreef practics het volgende:
[..]
Ze hebben ook een app, mocht je android hebben en altijd en overal willen kunnen zien hoe en wat. (Inclusief waarschuwing)
https://play.google.com/s(...)ng.android.app&hl=nl
Klopt, tweede klap was net iddquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:15 schreef IntenSiVuS het volgende:
ik zit net verkeerd om het te kunnen zien, maar net ten oosten/zuiden van waar ik hier zit in nijmegen ontwikkeld een bui en ik hoorde de tweede donderklap al
Hou er wel rekening mee dat die redelijk wat data verstookt als je hem werkelijk gebruikt..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:15 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Thx, die pak ik wel even mee.. Zeker voor de komende dagen wel handig. Het is nu heel plakkerig/broeierig dus misschien geeft het wat vuurwerk.
Gisteren was het anders tijdens m'n pauze bijna 30 graden buiten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In Den Haag wordt het nooit echt warm door de verkoeling vanuit zee,
Nearby Weather Stations
Oirschot | 32.3 °C
Eindhoven | 34.5 °C
Liempde | 34.1 °C
ja, in WKN / Youtube en WKN #2quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:53 schreef ZaZoe het volgende:
Heeft deze al hier gestaan?Best wel grappigtwitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 09:49:20En dan nog dit. Hittehoosje (stofhoos, dustdevil) neemt zwembadje mee. Enschede, gisteren. http://t.co/izqbFA726O reageer retweet
Da's onzinquote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:54 schreef -jos- het volgende:
Het schijnt ook dat als het wereldwijd 2 graden kouder wordt, dat dat ons veel meer kost dan als het 2 graden warmer wordt, hoorde ik net van iemand.
Het lijkt me duidelijk dat er een groot verschil is tussen regionaal (Noord-West Europa) een grotere kans op koude winters en een kleine ijstijd waarbij het hele jaar veel kouder was ?quote:Motivated by recent relatively cold winters in the UK, we investigate the possible connection with solar activity. We identify regionally anomalous cold winters by detrending the Central England temperature (CET) record using reconstructions of the northern hemisphere mean temperature. We show that cold winter excursions from the hemispheric trend occur more commonly in the UK during low solar activity, consistent with the solar influence on the occurrence of persistent blocking events in the eastern Atlantic. We stress that this is a regional and seasonal effect relating to European winters and not a global effect. Average solar activity has declined rapidly since 1985 and cosmogenic isotopes suggest an 8% chance of a return to Maunder minimum conditions within the next 50 years (Lockwood 2010 Proc. R. Soc. A 466 303–29): the results presented here indicate that, despite hemispheric warming, the UK and Europe could experience more cold winters than during recent decades.
Zie ook:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:54 schreef -jos- het volgende:
Lageveld?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:08 schreef practics het volgende:
[..]
Ja maar daar kun je gemakkelijk de zee in duiken![]()
Wij moeten het doen met aftands blauwalg meertje.
Wel lekker makkelijk roepen dat het onzin is en vervolgens een totaal niet relevant artikel quoten. En ook nog een ad hominem argument gebruiken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:49 schreef cynicus het volgende:
[..]
Da's onzin
Eén journalist laat zijn fantasie de vrije loop en al die andere journalisten schrijven het stukje kritiekloos over zonder de bronnen te controleren. De uitspraak van Mike Lockwood over een nieuwe kleine ijstijd zijn uit het verband gerukt. Zijn wetenschappelijke artikelen laten dat zien. Bijvoorbeeld uit 2010:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat er een groot verschil is tussen regionaal (Noord-West Europa) een grotere kans op koude winters en een kleine ijstijd waarbij het hele jaar veel kouder was ?
Sterker nog, in deze recente publicatie van Lockwood uit 2012, spreekt hij expliciet deze claims tegen.
De claims komen van ex-zonnefysicus Ian Elliott, die wellicht verstand heeft van de zon maar niet van het klimaat. Zijn claims worden door zijn bronnen niet ondersteund.
Edit: Ian Elliott heeft 0 publicaties op zijn naam over de rol van de zon op het klimaat (Google Scholar vind overigens maar 1 of 2 publicaties van hem uit halverwege vorige eeuw, dus een echt aan de literatuur actief bijdragende wetenschapper was het niet) en is bovendien al 12 jaar met pensioen wat de bizarre claim verklaart, "Gone emeritus" zoals dat in de wetenschap wel eens gekscherend genoemd wordt. Maar het zal het kritiekloos kopieren niet deren...
Richting regio Rijnmond inderdaad flinke stapelwolken. Je ziet ze gewoon groeien.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Begint dicht te trekken hier in Den Haag en in de verte zie je hoge wolkentoppen. Naderend onweer?
Ja het kan natuurlijk zeker maar over het algemeen gezien is het binnenland warmer in de zomer en kouder in de winter.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:30 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Gisteren was het anders tijdens m'n pauze bijna 30 graden buiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Raar niet, onverstandig misschien wel. Zo'n badje weegt aardig wat namelijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:02 schreef tralalala het volgende:
Is het raar om een zwembadje op te zetten op het balkon?
Heb een gesloten balkon op het zuiden en lijkt mij wel relaxt na het werk.
Mijn balkon is ingebouwd in het dak (bovenste verdieping), onder mij zit dus zeg maar de woonkamer van de onderbuurman.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:04 schreef Aelse het volgende:
Kijk maar uit dat je niet de zoveelste bent die in het nieuws komt omdat 'ie met balkon en al naar beneden flikkert. Die dingen zijn niet gebouwd op een hoop extra gewicht.
Dan zal het vast wel kunnen, want dat is dan neem ik aan dezelfde vloer als die van je woonkamer waar je ook zware kasten etc op kunt zetten en een waterbed?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:08 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mijn balkon is ingebouwd in het dak (bovenste verdieping), onder mij zit dus zeg maar de woonkamer van de onderbuurman.
Maar ach, gooi wel een emmer koud water over mijn kop heen.
Het kan iig één keer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zal het vast wel kunnen, want dat is dan neem ik aan dezelfde vloer als die van je woonkamer waar je ook zware kasten etc op kunt zetten en een waterbed?
Niet te groot badje en niet teveel water kan vast wel.
De artikelen van Lockwood ZIJN relevant want Elliott claimt duidelijk op basis van Lockwood dat er wellicht een kleine ijstijd aan zit te komen en omdat die de peer-review gepubliceerde meningen van Lockwood zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:33 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wel lekker makkelijk roepen dat het onzin is en vervolgens een totaal niet relevant artikel quoten.
Opmerken dat Elliott geen aantoonbare kennis van zaken heeft is geen ad hominem maar een relevant feit. De opmerking dat een significant deel van de mensen die met pensioen gaan hun wetenschappelijke methoden achterwege laten en 'met emeritus gaan' is trouwens ook een bekend fenomeen. If it walks like a duck enz.quote:En ook nog een ad hominem argument gebruiken.
De zon is één van de factoren die invloed heeft op de temperatuur. Als je enigzinds op de hoogte bent van de literatuur op dat gebied dan blijkt dat de correlatie tussen zon en temperatuur de laatste 30 jaar compleet zoek is. En daar is ook een fysisch algemeen aanvaarde verklaring voor, namelijk de sterk toegenomen hoeveelheid broeikasgassen.quote:Als er een ding is wat invloed heeft op de temperatuur op aarde dan is het de zon.
Ik ook, wij zijn verdorie aan het klussen in ons nieuwe huisquote:
Gouda hier en behalve wat sluierwolken geen cumulonimbus te zienquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Begint dicht te trekken hier in Den Haag en in de verte zie je hoge wolkentoppen. Naderend onweer?
> 15 mm inderdaad, lekker!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:58 schreef tralalala het volgende:
Er komt hier volgens mij voor een maand regen de lucht uit zetten.
Er zijn twee (significante) warmtebronnen: straling van de zon en aardwarmte (restwarmte en radioactief verval).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:33 schreef -jos- het volgende:
Als er een ding is wat invloed heeft op de temperatuur op aarde dan is het de zon.
Ik denk ook dat het lastig is om een directe relatie te leggen tussen de zon(nestraling) en de temperatuur. Daarvoor zijn er te veel processen en variabelen in het spel. Echter moet de verwarming en de opwarming van de aarde niet door elkaar gehaald worden. De verwarming gebeurt dus door de twee eerder genoemde bronnen. De opwarming wordt inderdaad o.a. gekenmerkt door een toename in broeikasgassen, maar ook door fijnstof, ijs, sneeuw, etc.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:32 schreef cynicus het volgende:
De zon is één van de factoren die invloed heeft op de temperatuur. Als je enigzinds op de hoogte bent van de literatuur op dat gebied dan blijkt dat de correlatie tussen zon en temperatuur de laatste 30 jaar compleet zoek is. En daar is ook een fysisch algemeen aanvaarde verklaring voor, namelijk de sterk toegenomen hoeveelheid broeikasgassen.
Ten oosten van Utrecht ? , volgens mij zie ik hetzelfdequote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:11 schreef zatoichi het volgende:
Halfuurtje geleden nabij Utrecht; jammer dat het niet wat meer bij de stad ligt...
[ afbeelding ]
Sowieso in het hele land volgens mij. Ook meer bewolking waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:14 schreef MaryMouse het volgende:
Mooi de temperaturen in het Westen gaan morgen zo te zien wat afnemen
Net op journaal, hele land krijgt wel regen, de lucht koelt af in het Westen tot 22-26 graden, maar in het Oosten nog steeds temperaturen tussen 26-29 graden. (Maar overmorgen wordt het weer warmer)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sowieso in het hele land volgens mij. Ook meer bewolking waarschijnlijk.
Ik moet morgen weer werken, 26-29 vind ik dan een stuk aangenamer dan 33-34.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Net op journaal, hele land krijgt wel regen, de lucht koelt af in het Westen tot 22-26 graden, maar in het Oosten nog steeds temperaturen tussen 26-29 graden. (Maar overmorgen wordt het weer warmer)
Schitterend!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:11 schreef zatoichi het volgende:
Halfuurtje geleden nabij Utrecht; jammer dat het niet wat meer bij de stad ligt...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |