abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129221028
quote:
18s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:49 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Daar mag het wel?
Dar is het oog om oog en tand om tand of zoiets. Hier beslist de rechter welke straf je krijgt. Of moeten we dat gaan veranderen?
pi_129221035
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Recht in eigen handen nemen mag niet.
Goed zo. Je krijgt een sticker.
pi_129221047
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:49 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Als het mijn broertje was dan weet ik nog 'es niet of ik kalm zou blijven bij zo'n bespottelijke eis.
net of hij wat kan doen aan de eis?
pi_129221061
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Goed zo. Je krijgt een sticker.
En jij mag in de hoek
  maandag 22 juli 2013 @ 14:52:34 #205
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_129221072
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kijken hoe jij reageert als je moeder, vader, broer, zus of kind helemaal de tyfus in wordt gereden. Met zulke straffen gaan mensen, geheel terecht, het recht in eigen handen nemen.
Idd. Aan de zijlijn praten is zo makkelijk tot je zelf zoiets overkomt.

Ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren. Ligt misschien ook aan de opstelling van de dader, sorry verdachte, jegens rechtbank en familie slachtoffer.
pi_129221073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

net of hij wat kan doen aan de eis?
Inderdaad. Dus zit er weinig anders op het zelf maar op te lossen. Zelfs al is dat tegen de wet.
pi_129221090
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dar is het oog om oog en tand om tand of zoiets. Hier beslist de rechter welke straf je krijgt. Of moeten we dat gaan veranderen?
Als ze achterlijke straffen gaan opleggen wel ja.
pi_129221126
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:52 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Idd. Aan de zijlijn praten is zo makkelijk tot je zelf zoiets overkomt.

Ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren. Ligt misschien ook aan de opstelling van de dader, sorry verdachte, jegens rechtbank en familie slachtoffer.
Als iemand het 1x doet, maar als iemand al zo vaak te hard en door rood licht rijft, zich als een beest gedraagt door zo'n jongen te laten liggen, dan zal ik zelf wraak willen nemen.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:55:09 #209
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_129221149
quote:

[..]

Nou nou nou....
pi_129221156
quote:
16s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

En jij mag in de hoek
Nogmaals, ik ben benieuwd hoe jij zou reageren als een van jouw naasten iets soortgelijks overkomt. En dan meningen van klapjosti's als jij hier lezen.
pi_129221213
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:04 schreef timmmmm het volgende:
Als je stoelen door de rechtzaal gooit, ben je een even grote mongool. Verder weet ik de zaak niet precies, dus ook niet wat de strafeis zou moeten zijn. Ik heb genoeg vertrouwen om aan te nemen dat degene die hem bepaald heeft dat wél weet.

Heb je dat niet, vind je dat dit veel te laag is, verschrikkelijk en alles, ga dan weg. ALs de wetten en regels en hoe die nageleefd worden door het gerechtelijk apparaat je niet bevallen, wat doe je hier dan nog?
Dus als je het ergens niet mee eens bent moet je verhuizen ?

Met jou hadden we nog regels gehad van 1900. Je mag rustigf protesteren tegen achterlijke regels, misschien wordt er eens iemand wakker.
pi_129221232
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:57 schreef macca728 het volgende:

Met jou hadden we nog regels gehad van 1900.
En zelfs toen vonden we eigenrichting niet kunnen... Kun je nagaan!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129221325
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben benieuwd hoe jij zou reageren als een van jouw naasten iets soortgelijks overkomt. En dan meningen van klapjosti's als jij hier lezen.
Hangt er vanaf. Maar als die gast er niks aan doen doen dan heb je er weinig aan om je frustratie op de overheid op hem bot te vieren
pi_129221390
Als ik de tweets zo lees zou aldus de advocaat van de verdachte deze jongen zonder om te kijken plotseling linksaf zijn geslagen en is het te hard rijden niet bewezen.

Dat zou inhouden dat hij niet schuldig is aan het ongeval (indien dat zo is, dat weet ik dus niet).

Even daar vanuit gaande blijft dan het doorrijden over. Dan is het de vraag of het niet tot vrijspraak zal komen, beetje afhankelijk van hoe de rechter het doorrijden gaat wegen.

Ik snap dat dat zuur is voor de nabestaanden, maar zo bezien is de eis al minder idioot dan op eerste gezicht lijkt.
pi_129221528
Dat door rijden mag van mij wel wat hoger bestraft worden.
Om 2 redenen.
1) hulp bieden aan slachtoffer
2) factoren die mogelijk een rol spelen kan je nu niet meer achterhalen. ( dronkenschap bijv)
pi_129221628
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oppakken en voor laten komen.
En 10 jaar de cel in, zal ze leren daders aan te vallen.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:14:03 #217
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_129221655
De Nederlandse wet heeft het echt voor elkaar hoor :')
Een mensenleven is weinig waard.

Doorrijden na een ongeval

Artikel 7 WVW bevat een verbod op het doorrijden na een aan aanrijding . Als iemand betrokken is geweest bij een aanrijding waarbij een ander is gedood of waarbij schade of letsel is toegebracht, mag hij de plaats van het ongeval niet verlaten tot het moment dat hij behoorlijk gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en die van zijn voertuig. Ook mag hij gewonden niet in hulpeloze toestand achterlaten. Een en ander geldt natuurlijk alleen indien diegene weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat een nader is gedood of dat schade of letsel is toegebracht.

Afgezien van de situatie waarin een gewonde in hulpeloze toestand is achtergelaten kan strafvervolging worden voorkomen indien men zichzelf vrijwillig binnen 12 uren na het verkeersongeval bij de politie meldt.

Voor dit misdrijf kan een boete tot ¤4500,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar).
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 22 juli 2013 @ 15:14:55 #218
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129221678
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:03 schreef DS4 het volgende:
Even daar vanuit gaande blijft dan het doorrijden over. Dan is het de vraag of het niet tot vrijspraak zal komen, beetje afhankelijk van hoe de rechter het doorrijden gaat wegen.

Ik snap dat dat zuur is voor de nabestaanden, maar zo bezien is de eis al minder idioot dan op eerste gezicht lijkt.
Doorrijden na een ongeval is naar mijn weten gewoon een misdrijf, dus vrijspraak lijkt me niet aan de orde.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129221701
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:09 schreef Chadi het volgende:
Dat door rijden mag van mij wel wat hoger bestraft worden.
Om 2 redenen.
1) hulp bieden aan slachtoffer
2) factoren die mogelijk een rol spelen kan je nu niet meer achterhalen. ( dronkenschap bijv)
Mee eens hoor, maar ik doel meer op het feit dat als je je snel genoeg meldt dat een reden zijn om vervolging uit te sluiten. Daarvoor tellen het aantal uren (12, maar kennelijk in de praktijk 24) en de vraag of het slachtoffer hulpeloos is achtergelaten.

Het lijkt mij daar druk, dus of het slachtoffer hulpeloos is achtergelaten valt te bezien. En als hij zich dan tijdig heeft gemeld, dan zou het dus mogelijk zijn dat er vrijspraak volgt.

Dat geeft een bittere nasmaak en zou reden moeten zijn om die wet eens tegen het licht te houden, maar als het zo is, dan is het zo. We moeten niet gaan straffen als het niet strafbaar is.
pi_129221758
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Doorrijden na een ongeval is naar mijn weten gewoon een misdrijf, dus vrijspraak lijkt me niet aan de orde.
Vrijspraak ten aanzien van dood door schuld, ontslag van rechtsvervolging ter zake van doorrijden.

Maar ik weet te weinig af van artikel 7 wvw jo. 184 wvw.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:23:08 #221
323439 HetKlusKonijn
pi_129221890
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vrijspraak ten aanzien van dood door schuld, ontslag van rechtsvervolging ter zake van doorrijden.

Maar ik weet te weinig af van artikel 7 wvw jo. 184 wvw.
Zou best eens kunnen inderdaad...
KlusKonijn De Jurist begrijpt dit, KlusKonijn de Mensch heeft er toch behoorlijk wat moeite mee. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_129221998
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Zou best eens kunnen inderdaad...
KlusKonijn De Jurist begrijpt dit, KlusKonijn de Mensch heeft er toch behoorlijk wat moeite mee. :{
Dat bedoel ik met de bittere nasmaak.

Daarom zou ik die norm ook eens tegen het licht willen houden. ;) Maar het maakt wel dat onder deze omstandigheden die Officier wel eens minder idioot kan zijn dan waar TS hem (of haar...) voor houdt.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:27:57 #223
323439 HetKlusKonijn
pi_129222046
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik met de bittere nasmaak.

Daarom zou ik die norm ook eens tegen het licht willen houden. ;) Maar het maakt wel dat onder deze omstandigheden die Officier wel eens minder idioot kan zijn dan waar TS hem (of haar...) voor houdt.
Je 'voordeel van de twijfel' lijkt inderdaad terecht. ;)
pi_129222220
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:14 schreef deedeetee het volgende:
De Nederlandse wet heeft het echt voor elkaar hoor :')
Een mensenleven is weinig waard.

Doorrijden na een ongeval

Artikel 7 WVW bevat een verbod op het doorrijden na een aan aanrijding . Als iemand betrokken is geweest bij een aanrijding waarbij een ander is gedood of waarbij schade of letsel is toegebracht, mag hij de plaats van het ongeval niet verlaten tot het moment dat hij behoorlijk gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en die van zijn voertuig. Ook mag hij gewonden niet in hulpeloze toestand achterlaten. Een en ander geldt natuurlijk alleen indien diegene weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat een nader is gedood of dat schade of letsel is toegebracht.

Afgezien van de situatie waarin een gewonde in hulpeloze toestand is achtergelaten kan strafvervolging worden voorkomen indien men zichzelf vrijwillig binnen 12 uren na het verkeersongeval bij de politie meldt.

Voor dit misdrijf kan een boete tot ¤4500,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar).
Als het doorrijden ernstige gevolgen heeft komen er mogelijk nog andere strafbare zaken overheen, wat zover kan gaan als dood door schuld.

In dit geval is er hier gewoon te weinig informatie beschikbaar om een oordeel te kunnen vellen.
  maandag 22 juli 2013 @ 16:08:56 #225
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_129223430
quote:

[..]

Het mag niet, maar de straf die ten onrechte ''laag'' is roept wel tot frustratie op en dan is het heft in eigen handen nemen een feit. Als de wet faalt, dan sta je machteloos te kijken hoe de schuldige naar je glimlacht terwijl hij een gruwelijke misdaad heeft begaan. Je neemt instinctief de wet in eigen handen vanwege het onrecht.
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
  maandag 22 juli 2013 @ 16:10:51 #226
241662 Jian
Well, well, well
pi_129223490
Het zal je kind maar betreffen en dan hoor je "4 maanden" eisen tegen de dader, ja, dan word je ter plekke "gek" en dan wil je 'm te lijf en gooi overmand door emotie een stoel naar z'n harses. En dan heb je hier van die politiek correcte schapen met het empathisch vermogen van een klomp klei, die van mening zijn dat je dat toch vooral niet doet .........
pi_129223783
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:10 schreef Jian het volgende:
Het zal je kind maar betreffen en dan hoor je "4 maanden" eisen tegen de dader, ja, dan word je ter plekke "gek" en dan wil je 'm te lijf en gooi overmand door emotie een stoel naar z'n harses. En dan heb je hier van die politiek correcte schapen met het empathisch vermogen van een klomp klei, die van mening zijn dat je dat toch vooral niet doet .........
Toch is het kennelijk bijzonder genoeg om de krant te halen, waardoor het toch niet zo normaal is als jij meent te moeten betogen.
pi_129223918
Verhelderende posts hierboven ^O^ soms leer je nog wel wat op FOK!

Toch kan ik me goed voorstellen dat de familie van dat overleden kind dit niet zonder meer pikt.
pi_129223965
quote:
Heb je dat niet, vind je dat dit veel te laag is, verschrikkelijk en alles, ga dan weg. ALs de wetten en regels en hoe die nageleefd worden door het gerechtelijk apparaat je niet bevallen, wat doe je hier dan nog?
Als emigratie het enige antwoord op terechte moeite met het falende systeem zou zijn, vang jij die 50 miljoen Egyptenaren dan ook op in jouw achtertuintje?

Wat een debiele redenering.

De "straf" is nog debieler. Een notoire wegpiraat die 240 uur mag schoffelen en zijn rijbewijs 3 jaar kwijt is. Net alsof dat laatste hem ervan weerhoudt de weg op te gaan... :') :') :')

Ik keur het gooien van stoelen wel goed. Eindelijk mensen die het niet meer pikken. Gedweee Nederlandse schapen zijn het probleem, niet degene die hier terecht voor door het lint gaat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_129224032
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:23 schreef Nemephis het volgende:

Toch kan ik me goed voorstellen dat de familie van dat overleden kind dit niet zonder meer pikt.
Boosheid snap ik ook wel. Maar dat kun je gewoon ook anders uiten.
pi_129224048
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:24 schreef El_Matador het volgende:
Ik keur het gooien van stoelen wel goed.
Dat is in ieder geval eerlijk.
pi_129224089
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als emigratie het enige antwoord op terechte moeite met het falende systeem zou zijn, vang jij die 50 miljoen Egyptenaren dan ook op in jouw achtertuintje?

Wat een debiele redenering.

De "straf" is nog debieler. Een notoire wegpiraat die 240 uur mag schoffelen en zijn rijbewijs 3 jaar kwijt is. Net alsof dat laatste hem ervan weerhoudt de weg op te gaan... :') :') :')

Ik keur het gooien van stoelen wel goed. Eindelijk mensen die het niet meer pikken. Gedweee Nederlandse schapen zijn het probleem, niet degene die hier terecht voor door het lint gaat.
Maak hem af.
pi_129224104
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Boosheid snap ik ook wel. Maar dat kun je gewoon ook anders uiten.
Ik denk niet dat jij degene bent die dat zou moeten gaan beoordelen.
pi_129224139
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maak hem af.
:o Wie, Milen of timmmm? Ik zou er geen problemen mee hebben als Milen een keer met 80 km/u frontaal een muurtje kopt (hopelijk zonder gordel om), timmmm pak ik liever aan met argumenten.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 22 juli 2013 @ 16:31:05 #235
241662 Jian
Well, well, well
pi_129224140
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch is het kennelijk bijzonder genoeg om de krant te halen, waardoor het toch niet zo normaal is als jij meent te moeten betogen.
Of zou het de krant halen door die onvoorstelbare eis van 4 maanden.
pi_129224210
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:31 schreef Jian het volgende:

[..]

VOORWAARDELIJK!

Dus als Milen dit nogmaals doet, moet ie 4 maanden de cel in? 4 maanden voor het doodrijden van een kind. Opzettelijk risico's nemen door wegpiraterij, dood door schuld en dan 4 maanden de cel in?

Hoe zit dat eigenlijk bij voorwaardelijk?? Juristen, licht ons bij:

- die 4 maanden, komen die bij een eventuele volgende veroordeling/straf?
- komen die in plaats van welke andere straf?
- wordt die opgelegd bij EXACT hetzelfde feit (dus iemand doodrijden), of hoe kom je "in aanmerking" voor een voorwaardelijke straf?
- hoelang is de verjaringstermijn van dat soort straffen?
- hoe zijn de statistieken van oplegging van die voorwaardelijke straffen? Hoeveel recidivisten worden daadwerkelijk op basis van die voorwaardelijkheid veroordeeld?

pi_129224283
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:31 schreef Jian het volgende:

De kop luidt: "knokken in rechtbank", dus bij de Telegraaf vinden ze dat kennelijk bijzonder.

Is het overigens ook. Er wordt wel eens wat geroepen en dat moet wat mij betreft ook mogen, maar op de vuist gaan is niet de normale gang van zaken.
pi_129224339
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:37 schreef DS4 het volgende:
maar op de vuist gaan is niet de normale gang van zaken.
De belachelijke "straffen" ook niet. De verhoudingen die COMPLEET zoek zijn;
- rijd op een verlaten snelweg om 3:00 55 km/u te hard en je bent je rijbewijs en auto kwijt
- rijd eerst 15 keer als een wegpiraat, de 16e keer een kind dood en je mag 240 uur schoffelen (dus noch cel- noch financiele straf, noch dat je je auto kwijt bent)

Wie dit niet belachelijk krom en beledigend voor dodelijke onschuldige verkeersslachtoffers vindt, is niet goed bij zijn hoofd.

pi_129224363
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- rijd op een verlaten snelweg om 3:00 55 km/u te hard en je bent je rijbewijs en auto kwijt
- rijd eerst 15 keer als een wegpiraat, de 16e keer een kind dood en je mag 240 uur schoffelen (dus noch cel- noch financiele straf, noch dat je je auto kwijt bent)

Wie dit niet belachelijk krom en beledigend voor dodelijke onschuldige verkeersslachtoffers vindt, is niet goed bij zijn hoofd.
Ben het niet vaak met je eens, maar nu wel..
pi_129224365
quote:
11s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:34 schreef El_Matador het volgende:

Hoe zit dat eigenlijk bij voorwaardelijk?? Juristen, licht ons bij:

- die 4 maanden, komen die bij een eventuele volgende veroordeling/straf?
- komen die in plaats van welke andere straf?
- wordt die opgelegd bij EXACT hetzelfde feit (dus iemand doodrijden), of hoe kom je "in aanmerking" voor een voorwaardelijke straf?
- hoelang is de verjaringstermijn van dat soort straffen?
- hoe zijn de statistieken van oplegging van die voorwaardelijke straffen? Hoeveel recidivisten worden daadwerkelijk op basis van die voorwaardelijkheid veroordeeld?
Het is allemaal niet zo automatisch en het is niet zo dat het alleen maar bij hetzelfde vergrijp is, maar het moet wel om iets vergelijkbaars gaan. Het is dus niet zo dat als je vervolgens wordt betrapt op wildplassen dat het dan meegenomen zal worden. En het is dus ook niet zo dat hij bij een vergelijkbaar vergrijp per definitie 4 maanden er bovenop krijgt.

De term is bijna misleidend... ;)
pi_129224413
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:40 schreef El_Matador het volgende:

Ik heb al een beetje aangegeven waar ik denk dat hier de crux zit, dus ik zou zeggen: lees terug.

Ik ben met je eens dat strafmaten niet altijd met elkaar in lijn lijken te zijn. Maar of dat hier nu echt speelt waag ik dus ernstig te betwijfelen.
pi_129224460
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo automatisch en het is niet zo dat het alleen maar bij hetzelfde vergrijp is, maar het moet wel om iets vergelijkbaars gaan. Het is dus niet zo dat als je vervolgens wordt betrapt op wildplassen dat het dan meegenomen zal worden. En het is dus ook niet zo dat hij bij een vergelijkbaar vergrijp per definitie 4 maanden er bovenop krijgt.

De term is bijna misleidend... ;)
Des te erger dus! Het is dus gewoon een manier van de "rechtspraak" om er makkelijk vanaf te komen; hoppa op het bordje van de volgende rechter die zich over "waardevolle immigrant Milen Y-chromosoompje teveel" moet buigen. En dat die persoon erna dan daadwerkelijk veroordeeld wordt, die kans is dus ook nog es heel klein?!

Maar die 4 maanden zijn in theorie bovenop de volgende straf, die wordt in interpretatie meegenomen in de volgende zaak (maar dan alleen de gearchiveerde versie, niet de versie voorafgaand aan deze zaak)?

De term is toch niet "bijna misleidend" dan, maar gewoonweg totaal zinloos.

pi_129225686
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:45 schreef El_Matador het volgende:

Des te erger dus! Het is dus gewoon een manier van de "rechtspraak" om er makkelijk vanaf te komen; hoppa op het bordje van de volgende rechter die zich over "waardevolle immigrant Milen Y-chromosoompje teveel" moet buigen. En dat die persoon erna dan daadwerkelijk veroordeeld wordt, die kans is dus ook nog es heel klein?!

Maar die 4 maanden zijn in theorie bovenop de volgende straf, die wordt in interpretatie meegenomen in de volgende zaak (maar dan alleen de gearchiveerde versie, niet de versie voorafgaand aan deze zaak)?

De term is toch niet "bijna misleidend" dan, maar gewoonweg totaal zinloos.
Ik had niet het gevoel dat ik je blij zou maken met mijn antwoord en dat is dan wel juist gebleken. ;)
pi_129225717
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik had niet het gevoel dat ik je blij zou maken met mijn antwoord en dat is dan wel juist gebleken. ;)
Ik word sowieso niet zo blij van de status quo. En nog minder van hen die die verdedigen of zich erachter verschuilen. Jij legt hem uit, waarvoor dank. Alleen ben ik het met die realiteit niet eens; daarom vind ik voor verandering gaan in dit geval door de -terechte- boosheid te uiten met wat stoelen te verkiezen boven gedwee afwachten en pootjes geven.

pi_129226025
Is hij nou wel zijn rijbewijs voorgoed kwijt? Of dat ook niet eens?
  maandag 22 juli 2013 @ 17:41:44 #246
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129226051
quote:

Als de wetten van je land je niet aanstaan moet je maar verhuizen? Wat dacht je van de wetten aanpassen naar hoe je ze wil hebben en je inzetten om het land in te richten zodat het zoveel mogelijk strookt met jouw wensen?

Ik vind dat zo'n bizarre gedachtegang "ga dan weg". Met zo'n instelling was slavernij nooit afgeschaft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129226078
quote:
15s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Is hij nou wel zijn rijbewijs voorgoed kwijt? Of dat ook niet eens?
3 jaar rij-ontzegging. Goeie vraag, wat houdt dat in? Je rijbewijs fysiek kwijt, of "verboden een gemotoriseerd voertuig te besturen". Zo te zien is hij zijn auto niet kwijt, of hij haalt een nieuwe dan wel een nieuw vals kenteken.

In ieder geval is niemand veilig op straat, want er wordt geen enkele vrijheidsberoving aan de dader gegeven. Helaas.

pi_129226108
quote:
6s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

3 jaar rij-ontzegging. Goeie vraag, wat houdt dat in? Je rijbewijs fysiek kwijt, of "verboden een gemotoriseerd voertuig te besturen". Zo te zien is hij zijn auto niet kwijt, of hij haalt een nieuwe dan wel een nieuw vals kenteken.

In ieder geval is niemand veilig op straat, want er wordt geen enkele vrijheidsberoving aan de dader gegeven. Helaas.
:N ze hadden hem toch op zijn minst zijn rijbewijs voorgoed moeten afpakken, idioot gewoon...
pi_129226112
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:41 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind dat zo'n bizarre gedachtegang "ga dan weg". Met zo'n instelling was slavernij nooit afgeschaft.
En dan wel zeiken op Nederlanders die in WOII hun heil elders zochten en niet vochten tegen de nazi's.

het is een non-argument en precies datgene wat geen oplossingen biedt. Weglopen.

pi_129226167
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:N ze hadden hem toch op zijn minst zijn rijbewijs voorgoed moeten afpakken, idioot gewoon...
Voorgoed zal juridisch niet gaan en praktisch lost het nog niks op. Die gastjes schrikken daar echt niet van, die halen gewoon een auto op andermans naam waar ze zonder rijbewijs in stappen.

Het enige wat zou werken is een celstraf van een jaar of 5 om hem her op te voeden en lekker veel plaatjes en filmpjes van dodelijke verkeersslachtoffers laten zien. Laat hem bloeden zoals hij een 13-jarig leven heeft weggenomen en de familie kapot heeft gemaakt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')