Eerlijk gezegd geen idee of we die bewust hebben vermeden om die reden. Maar in principe probeer je natuurgebieden en dorpjes / steden zo veel mogelijk te vermijden om de rust niet te verstoren. Je vliegt eigenlijk vooral over die gebieden als je ze expliciet wilt bekijken (bijv omdat jij of je passagiers er wonen).quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:52 schreef Harde_Mepper het volgende:
Mag je niet over dat militaire oefenterrein vliegen?
Oh bedankt voor die skyvector site, die kende ik nog nietquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:48 schreef LintuxCx het volgende:
Militaire gebieden zijn vaak wel deels ontoegankelijk, iig in de VS. Het lijkt me dat dat in Nederland ook wel zo zal werken dan.
Op SkyVector kun je het misschien zien. EHR-xxx zijn stukjes beperkt luchtruim volgens mij. Vraag me af wat EHD-xxx betekent.
EHR zijn Restricted airspaces, EHD zijn dangerous airspaces. In de eerste zullen vaak (militaire) vliegoefeningen gehouden worden, in de tweede bijvoorbeeld schietoefeningen, of iets anders dat vliegtuigen in gevaar kan brengen. Beide zijn niet altijd afgesloten, in de NOTAMS kun je zien of ze "open" zijn (maar ontwijken geeft je altijd zekerheid dat je goed zit).quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:48 schreef LintuxCx het volgende:
Militaire gebieden zijn vaak wel deels ontoegankelijk, iig in de VS. Het lijkt me dat dat in Nederland ook wel zo zal werken dan.
Op SkyVector kun je het misschien zien. EHR-xxx zijn stukjes beperkt luchtruim volgens mij. Vraag me af wat EHD-xxx betekent.
Jammer.quote:Op zondag 29 september 2013 12:29 schreef n00b13 het volgende:
Wil dit ook wel graag, maar kleurenblind
Nee... maar ik wilde graag zelf vliegen. Met instructeur is het nog mucho veel duurderquote:Op zondag 29 september 2013 17:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Jammer.Dan mag het niet?
Zelfs zo nu en dan met instructeur vliegen is erg leuk hoor! En geen probleem neem ik aan.
Er wordt wel degelijk op kleurenblindheid getest en is ook reden voor afkeuring. Voor een volledig PPL moet je vrijwel foutloos door de test komen, onder bepaalde voorwaarden mag je fouten maken, maar dan mag je alleen overdag vliegen..quote:Op zondag 29 september 2013 21:33 schreef MrSubtle het volgende:
Hey, nee op vakantie geweest en nu bezig met m'n theorielessen eerst. Wil binnenkort weer wat lesjes gaan nemen.
Tof dat je ook weer bent gaan vliegen. Hoeveel lessen heb je nu in totaal gehad?
@n00b13:
Dat je niet zou mogen vliegen als je kleurenblind bent heb ik nog nooit gehoord en kan ik me ook nauwelijks voorstellen?
Overigens is met instructeur vliegen vaak niet zo heel veel duurder dan zonder hoor
Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op maandag 30 september 2013 08:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er wordt wel degelijk op kleurenblindheid getest en is ook reden voor afkeuring. Voor een volledig PPL moet je vrijwel foutloos door de test komen, onder bepaalde voorwaarden mag je fouten maken, maar dan mag je alleen overdag vliegen..
op www.aeromed.nl staat wel iets over kleurenblindheid, maar je moet ooit een medische keuring ondergaan, die dingen zijn een jaar (misschie voor ppl wel twee) geldig. Er zijn inmiddels meerdere punten waar je zo'n keuring kan doen, maar overal natuurljk wel redelijk aan de prijs...quote:Op maandag 30 september 2013 09:59 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerd
Dan ga ik denk ik maar eens snel de medische test doen, voordat ik duizenden euros les heb en dan word afgekeurd!
Volgens mij staat er juist dat het voor PPL niet uit maakt, maar dat je dan restrictie krijgt dat je alleen overdag mag vliegenquote:Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
op www.aeromed.nl staat wel iets over kleurenblindheid, maar je moet ooit een medische keuring ondergaan, die dingen zijn een jaar (misschie voor ppl wel twee) geldig. Er zijn inmiddels meerdere punten waar je zo'n keuring kan doen, maar overal natuurljk wel redelijk aan de prijs...
Ja zoiets lijk ik er ook uit te halen nu, ik zat bij de verkeerde klasse te kijken.quote:Op maandag 30 september 2013 12:43 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Volgens mij staat er juist dat het voor PPL niet uit maakt, maar dat je dan restrictie krijgt dat je alleen overdag mag vliegen
preciesquote:Op maandag 30 september 2013 14:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja zoiets lijk ik er ook uit te halen nu, ik zat bij de verkeerde klasse te kijken.
En in ons land vlieg je toch geen nacht VFR, dus die restrictie boeit niet echt.
Veel.quote:Op zondag 29 september 2013 21:33 schreef MrSubtle het volgende:
Tof dat je ook weer bent gaan vliegen. Hoeveel lessen heb je nu in totaal gehad?
60 uur en dan nog geen solo?quote:Op maandag 30 september 2013 17:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Veel.Ben drie jaar geleden al begonnen toen ik hier was, en heb dus veel onderbrekingen gehad. Qua uren zit ik denk ik wel op zestig inmiddels, dus wat dat betreft al klaar voor m'n PPL. Maar die grens is sowieso te laag.
Heb ik wel gehad! Maar bij deze vliegschool mag dat maar één keertje. Daarna moet je een "solo phase check" doen. Een soort van lichtgewicht checkride, met andere instructeur, voordat ze je echt solovluchten willen laten doen (die verder gaan dan rondjes rondom je bekende vliegveld).quote:
Bij lelystad kun je de PPL voor 6595 doen, aanzienlijk goedkoperquote:Op zondag 21 juli 2013 12:42 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat ik begreep over de periode van lessen verspreid (kun je 3 jaar uitsmeren indien gewenst) tussen 10.000 en 15.000 euro. Dus minimaal 5000 per jaar.
Je moet wel een aandeel kopen in het vliegtuig toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Bij lelystad kun je de PPL voor 6595 doen, aanzienlijk goedkoper
(Het is een stichting die diamond flyers heet ofzoiets dergelijks)
Dus die ga ik doen, verder moet je vooral rekening houden met de wind, erg belangerijk in het vliegen
Nee, volgens mij niet, alleen de landingskosten zijn deels van jou rekening geloof ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je moet wel een aandeel kopen in het vliegtuig toch?
Ik volg inmiddels de theorielessen en een van de modules straks is meteo. Volgens mij iets van 8x2 uur lesquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:27 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet, alleen de landingskosten zijn deels van jou rekening geloof ik
Maar dat is bij het bedrag inbegrepen,
Verder TS moet je rekening houden met het weer en weer reports
De zogenaamde "METAR" en "TAF"
Zijn weer reports die cruciale informatie geven
http://www.knmi.nl/actueel/metar.html
Live METAR's en TAF's
Stel je hebt deze METAR, die is van EHAM (ICAO) voor schiphol
METAR: EHAM 080555Z 20007KT 2200 BR BKN004 OVC040 14/13 Q1024 BECMG BKN005
-EHAM het vliegveld is natuurlijk bij elk vliegveld anders, bij parijs begint het met LFPG
- 080555Z 080 oktober om 5 uur 55 ZULU tijd
- 20007KT dus de wind komt uit de richting 200 graden en de windsnelheid is 07 knots (knopen)
- 2200 BR dus op 2200 voet broken BR of BKN
- BKN004 dus broken op 400 voet
- OVC040 overcast op 4000 voet
-14/13 is de tempratuur en de dewpoint dus: 14 graden en 13 graden dewpoint
-Q1024 (voor de QNH) is de barometer setting in (hPa als ik het goed zeg) die zet je op je altimeter
-BECMG BKN005 dus, becoming, (word) broken op 500 voet
Dit is een belangrijk element in de luchtvaart,
Ik had inmiddels ook goedkopere gevonden. Maar alles inclusief (dus ook materialen die je moet aanschaffen, boeken, theorie-cursusgeld, examengeld, landingsgeld, etc) kom je toch bijna nergens onder de 10k uit merk ik.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Bij lelystad kun je de PPL voor 6595 doen, aanzienlijk goedkoper
(Het is een stichting die diamond flyers heet ofzoiets dergelijks)
Dus die ga ik doen, verder moet je vooral rekening houden met de wind, erg belangerijk in het vliegen
Niet geheel correct, dit is het zicht, 2200 meter met BRume (nevel).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:27 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Zijn weer reports die cruciale informatie geven
http://www.knmi.nl/actueel/metar.html
- 2200 BR dus op 2200 voet broken BR of BKN
Inderdaad, daarom 'lijkt' het bedrag lager, de huur voor het vliegtuig zit er volgens mij niet bij.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je moet wel een aandeel kopen in het vliegtuig toch?
Ik ben ook nog aan het lerenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet geheel correct, dit is het zicht, 2200 meter met BRume (nevel).
Totdat je in een glass cockpit stapt, dan vergeet je ineens alles over gyros enzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:57 schreef MrSubtle het volgende:
Vorige week de laatste les gehad in de module "waarom flikkert zo'n vliegtuig eigenlijk niet uit de lucht" (module heette iets anders, maar ach daar kwam het op neer). Afgelopen zondag de eerste les gehad over hoe de instrumenten werken. Bizar te leren dat alles gewoon mechanica is aan zo'n vliegtuig
![]()
Als je over de kosten na gaat denken wordt het allemaal opeens een stuk minder leuk, niet doen dus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het mogelijk om een kostenoverzicht te maken te nu toe![]()
En ook een tot en met license![]()
Nee je mag er niet commercieel mee vliegen, daarvoor moet je eerst 'even' upgraden naar een commercieel brevet, en dan mag je een heel groot prijskaartje er bij hangen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:07 schreef borbit het volgende:
Kun je met zo'n brevet ook werken? En is er vraag naar piloten van kleine vliegtuigjes?
Tot nu toe uitgegeven weet ik niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het mogelijk om een kostenoverzicht te maken te nu toe![]()
En ook een tot en met license![]()
Inmiddels voor je nagevraagd en je mag gewoon vliegen als je kleurenblind bent. Alleen nachtvliegen mag nietquote:Op zondag 29 september 2013 12:29 schreef n00b13 het volgende:
Wil dit ook wel graag, maar kleurenblind
Cool. Bedankt!quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Inmiddels voor je nagevraagd en je mag gewoon vliegen als je kleurenblind bent. Alleen nachtvliegen mag niet
Je kunt hier en daar buiten de VS FAA medical artsen vinden. Of je doet 't gewoon in de VS als je daar toch al bent voor de training zelf, natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:37 schreef MrSubtle het volgende:
Voor de mensen die in de US bezig zijn met PPL vroeg ik me af hoe het zit? Krijg je dan in nederland medische keuring of in de US? en wat testen ze daar?
Goede headset ga je nog de rest van je vliegcarriere plezier van hebben, andersom ga je van een goedkope nog veel last hebben.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:42 schreef MrSubtle het volgende:
Oh ja, in bovenstaand lijstje met kosten was ik nog wat kleine dingen vergeten. Zo moet je een piloten logboek kopen, luchtkaarten, een headset, een vliegcomputer (http://en.wikipedia.org/wiki/E6B), en eigenlijk een goede brede zonnebril en een knee-board voor je landingskaartjes.
Van deze dingen is vooral de headset prijzig (en de zonnebril als je daar voor kiest). Een aviation headset heb je vanaf 150 euro ongeveer, maar de goede exemplaren kosten al snel 300-450 euro voor normaal of 600+ euro voor exemplaren met ANR (Active Noise Reduction), met de top-exemplaren ergens in 1100-1200 euro range. Ik ga waarschijnlijk voor deze van Lightspeed, dus het is weer een aanslag op de portemonnee (zoals alles bij vliegen)
[ afbeelding ]
Ja dat is de enige concurrent van de Zulu.2 inderdaad volgens mij, elk met hun eigen specifieke features. Ik ga over een paar weken naar de VS even een pilot-shop bezoeken. Daar kan ik de Zulu.2 en de Bose allebei nog even opzetten en dan neem ik de definitieve beslissing, maar wat ik heb gelezen heeft de Zulu.2 net meer de features die ik belangrijk vind (en er zit toch ook nog wel wat prijsverschil tussen wederom)quote:Op zaterdag 28 december 2013 09:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Goede headset ga je nog de rest van je vliegcarriere plezier van hebben, andersom ga je van een goedkope nog veel last hebben.
Vooral op lange vluchten gaat de ANR je plezier doen, je wordt minder moe van alle ruis en je verstaat de verkeersleiding beter.
Ik heb een A20 en ondanks dat het een flinke investering was heb ik er geen 2 seconde spijt van gehad.
Idd, ff voelen welke je het beste op je hoofd kunt hebben. Ik vond toen de A20 beter zitten. Ik heb hem ook in de US gekocht toen de dollar nog $1,55 per euro was dus dat scheelt flink in de kosten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 09:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja dat is de enige concurrent van de Zulu.2 inderdaad volgens mij, elk met hun eigen specifieke features. Ik ga over een paar weken naar de VS even een pilot-shop bezoeken. Daar kan ik de Zulu.2 en de Bose allebei nog even opzetten en dan neem ik de definitieve beslissing, maar wat ik heb gelezen heeft de Zulu.2 net meer de features die ik belangrijk vind (en er zit toch ook nog wel wat prijsverschil tussen wederom)
Welke heb je? Sierra, Zulu, Zulu.2, of nog een andere?quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:59 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb een tweedehands oude Lightspeed met ANR. Werkt ook prima en kostte "maar" 300 dollar. Is idd wel heel fijn, je merkt het verschil meteen als je ANR inschakelt. Tijdje geleden weer eens met een ouwe (passieve) headset gevlogen, die zijn een stuk minder comfortabel omdat ze zo hard op je oren drukken.
De 30-3G als het goed is, deze: https://www.sportys.com/Pilotshop/product/11740 Nog net van voor de Zulu.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:37 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Welke heb je? Sierra, Zulu, Zulu.2, of nog een andere?
ik wil eigenlijk proberen deze zomer klaar te zijn. Dus ongeveer driekwart jaarquote:Op zondag 29 december 2013 13:39 schreef Doublepain het volgende:
Tof om te lezen
Wanneer ben je ongeveer klaar als alles goed verloopt?
2 jaar? 1 jaar?
Je mag je theorie op je eigen tempo doen, als het maar klaar is voordat je praktijk examen doet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:01 schreef errorken2 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de volgorde tussen vlieg en theorie lessen?
Als ik het goed begrijp ben je eerst begonnen met vlieglessen en pas na een tijdje met theorie.
Maar dien je eerst bepaalde theorie modules afgesloten te hebben voor je verder kan met de vlieglessen of hoeft dat niet?
Maw; kan je de vlieglessen beëindigen voordat je theorie rond is?
Ik begrijp uiteraard dat de theorie je ook ondersteunt tijdens het vliegen, dus meestal wil je beide wel combineren, maar even voor het algemene begrip:)
Oh en btw, is er ook een examen van de vlieglessen zelf of is het levend terugkomen van je solo vlucht voldoende?
Ik was eerst begonnen met praktijk, maar dan heb je dus helemaal geen idee wat je eigenlijk aan het doen bent. Dat leggen ze je dan in de lucht wel uit, maar dan heb je meer lessen nodig en dat is weer erg prijzigquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:01 schreef errorken2 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de volgorde tussen vlieg en theorie lessen?
Als ik het goed begrijp ben je eerst begonnen met vlieglessen en pas na een tijdje met theorie.
Maar dien je eerst bepaalde theorie modules afgesloten te hebben voor je verder kan met de vlieglessen of hoeft dat niet?
Maw; kan je de vlieglessen beëindigen voordat je theorie rond is?
Ik begrijp uiteraard dat de theorie je ook ondersteunt tijdens het vliegen, dus meestal wil je beide wel combineren, maar even voor het algemene begrip:)
Je kunt een vliegtuigje huren voor een paar dagen, maar je betaalt enkel de werkelijke uren dat je vliegt. Op die manier is het redelijk betaalbaar, maar het blijft een prijzige hobby (maar elke hobby kost geld, hou ik mezelf telkens voorquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:02 schreef errorken2 het volgende:
Het lijkt mij wel fijn om zo'n PPL te halen, maar zit er daarna nog iets in of wordt het dan gewoon duur en nutteloos?
Als ik het hier zo lees is een vliegtuigje huren voor langere periodes zeer moeilijk/onbetaalbaar. Dus op vakantie vliegen lijkt mij al onmogelijk.
Je kunt na je VFR inderdaad doorgaan voor IFR, en dan mag je wel in de wolken vliegen. Idem voor 's nachts vliegen, wederom iets wat je na je VFR kunt halen, etc. Maar in de wolken vliegen is helemaal niet zo leuk, want je ziet geen donder. Als je vliegt voor je lol dan vlieg je vooral ook voor het leuke uitzicht natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:02 schreef errorken2 het volgende:
Verder mag je blijkbaar enkel VFR met goede zichtbaarheid vliegen, niet in/boven de wolken, moet je nog allerhande extra ratings halen als je 's nachts wil vliegen of met een tweemotorig toestel...
Dus dan blijft er volgens mij enkel nog maar de kick over om het te doen/behalen en daarna...
(dat zou met 15k + 3k/jaar om uberhaupt te mogen vliegen en er dan niets zinnigs mee te kunnen doen toch een showstopper zijn voor mij)
Jij hebt daar 3km runwayquote:Op zondag 2 maart 2014 18:04 schreef MrSubtle het volgende:
Maar weer eens tijd voor een update...
Inmiddels examen PPL-LAW gedaan en gehaald... zonder twijfel het saaiste vak. Het is nu vooral een kwestie van veel theorie-les, twee keer per week een paar uur, en dan een uurtje vliegen erbij. Stiekem wel zwaar soms zo naast je full-time job, maar het blijft een leuke hobby.
Vorige week met mijn nieuwe gopro cameraatje een filmpje gemaakt van een demonstratie van een EFATO (engine failure after take off). Het is scary als je ziet hoe snel de aarde op je af komt zo zonder motor![]()
![]()
Hoe is het met de anderen hier die bezig waren? Nog voortgang?
edit: klopt iddquote:Op zondag 2 maart 2014 18:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij hebt daar 3km runwayAls je dat doet op een baan van 600mtr en je zit op 500ft al boven de bebossing wordt het pas scary
Klinkt als Leo die zoiets gewoon echt zegtquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:57 schreef MrSubtle het volgende:
Vorige week de laatste les gehad in de module "waarom flikkert zo'n vliegtuig eigenlijk niet uit de lucht" (module heette iets anders, maar ach daar kwam het op neer). Afgelopen zondag de eerste les gehad over hoe de instrumenten werken. Bizar te leren dat alles gewoon mechanica is aan zo'n vliegtuig
![]()
Leuk, zie DMquote:Op maandag 14 april 2014 19:50 schreef DaMook het volgende:
[..]
Klinkt als Leo die zoiets gewoon echt zegt. Leuk om hier een verslag te lezen van een clubgenoot
. Ben benieuwd of ik je weleens tegen ben gekomen.
Ik vlieg zelf (nog)niet (nog een tijdje sparen, vlieg soms wel met andere mee) en ben B lid, degene die ik het meeste zie is Hugo omdat ik voornamelijk doordeweeks overdag zo nu en dan binnenwip.
Hoe staat het ervoor met je opleiding ?
Oh goede topic-trapquote:Op zondag 25 oktober 2015 13:56 schreef De_Hertog het volgende:
Leuk topicHoe staat het hier inmiddels mee?
Machtig mooi is dat idd. Beste dag van mijn leven was dat zo ongeveer.quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:03 schreef MrSubtle het volgende:
Kortom, wat nu rest is leren vliegen. En ook daarmee gaat het lekker. Recent mijn eerste solo-vluchtje gemaakt, dus helemaal in je eentje in het vliegtuig (met de instructeur die toekijkt vanaf de grond). Super tof gevoel is dat!
Best ernstig om te lezen wat een verschil in de keuringen zitten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:37 schreef MrSubtle het volgende:
En vandaag mijn medische keuring gehaald. Ruim twee uur aan een stuk allemaal medische testjes en gelukkig zonder problemen er doorheen gekomen, dus die mag ik voor de komende jaren weer afvinken.
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, waar ze naar kijken is onder andere:
• Urine test (bloed, suiker, eiwitten, etc)
• Bloed prikken (HB waarde)
• ECG hartfilmpje
• Gehoor test (hoor je goed op alle frequenties)
• Diverse oog testen (ik heb een bril met cylinder maar dat is geen enkel probleem)
• Hele lijst met algemene dingetjes (allerlei soorten reflexen, luisteren naar hart en longen, controle op liesbreuk, etc etc)
Voor de mensen die in de US bezig zijn met PPL vroeg ik me af hoe het zit? Krijg je dan in nederland medische keuring of in de US? en wat testen ze daar?
Oh da's wel ernstig... ik was er een halve dag aan kwijt en het was behoorlijk grondig. Werd uitgevoerd door een huisarts die zelf ook PPL had.quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:40 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Best ernstig om te lezen wat een verschil in de keuringen zitten.
Ik heb een ogentest gedaan bij de opticien en stond bij de keuringsarts na 10 minuten al weer buiten na een plasje doen en ff mijn hart luisteren. Gehoor test niet gehad, bloed ook niet gecontroleerd.
In het buitenland schijnt het nog makkelijker te zijn, ook voor klasse 1. Slechte zaak.
Ja het is een lang traject, maar dat ligt ook aan mezelf. Theorie kost je ongeveer een klein jaar (volgt schooljaar qua ritme). Het vliegen ligt aan jezelf. Als jij iedere week 7 uur vliegt dan gaat het harder (maar dan zijn de kosten ook wel flink).quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:07 schreef De_Hertog het volgende:
Bedankt voor de update! Klinkt allemaal erg goed, maar is dus wel een erg lang traject. Je bent dus in 2012 begonnen en nu mag je solo vliegen? Hoe lang schat je nog tot je je PPL hebt? En hoe vaak heb je les gemiddeld?
Thanksquote:Op maandag 26 oktober 2015 10:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Machtig mooi is dat idd. Beste dag van mijn leven was dat zo ongeveer.Gefelliciteerd!
Klopt, de VS. Die prijzen die je noemt klinken wel mooi ja, maar ik pas niet in een tweezitter. Of iig een C152 niet. Gewicht is het probleem niet, meer mijn lengte. Stuur knalt gewoon tegen mijn knieën aan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:37 schreef El_Grando101 het volgende:
@LintuxCX: Jij vloog alleen in US toch? Ik vlieg nu vanaf EHHO met een DA20. Prijzen liggen redelijk richting US niveau. Bij singels and twins op Lelystad is het nog goedkoper, 105 per uur voor DA20.
Ja, was ik al bang voor. Wordt het weer een stuk duurder van. Maar goed, kan ik ook zo af en toe nog iemand meenemen achterin, ook leuk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:53 schreef El_Grando101 het volgende:
Dan ga je ook echt niet passen in een DA20. Prima toestel maar toen ik de eerste keer er in moest kreeg ik wel een beetje een claustrofobisch gevoel. Het is echt heel klein allemaal.
[ afbeelding ]
En het is het allemaal waard als je straks je brevet op zak hebt...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:57 schreef MrSubtle het volgende:
Opgeteld 419 uren bezig, en dat is los van de autoritjes van/naar het vliegveld en na de vlucht nog even gezellig blijven nakletsen etc.Erg leuk als hobby, maar kost toch ook echt wel een bak tijd (en natuurlijk geld, maar dat is eerder besproken).
gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 december 2016 21:07 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, het heeft even geduurd, maar 3 jaar, 4 maanden, 1 week en 6 dagen na de eerste vlucht dan eindelijk geslaagd!![]()
Sorry voor weer een topic kick, maar dit is de laatste keer dat ik 'm omhoog schop!
Mag je nu met een Airbus vliegen?quote:Op donderdag 8 december 2016 21:07 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, het heeft even geduurd, maar 3 jaar, 4 maanden, 1 week en 6 dagen na de eerste vlucht dan eindelijk geslaagd!![]()
Sorry voor weer een topic kick, maar dit is de laatste keer dat ik 'm omhoog schop!
Congratulations. Nu uren maken.quote:Op donderdag 8 december 2016 21:07 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, het heeft even geduurd, maar 3 jaar, 4 maanden, 1 week en 6 dagen na de eerste vlucht dan eindelijk geslaagd!![]()
Sorry voor weer een topic kick, maar dit is de laatste keer dat ik 'm omhoog schop!
Nee alleen boeingquote:Op donderdag 8 december 2016 22:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mag je nu met een Airbus vliegen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |