abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juli 2013 @ 12:38:03 #1
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129183241
Hallo :W

Na al heel vaak te zijn gevlogen als passagier in een vliegtuig overweeg ik nu om zelf vliegles te gaan nemen, met als uiteindelijk doel PPL (private pilot license) te halen zodat ik internationaal mag vliegen/landen.

Ik ben me redelijk fris aan het inlezen nog, maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben. Ik ben ook nieuwsgierig of er mensen zijn die specifiek ervaring hebben met lessen in Budel of Eindhoven (of andere kleine airports in de buurt van Weert/Eindhoven/Roermond)?

Waar moet ik verder vooral op letten? Zijn er valkuilen in de lesprogramma's, etc?

Ik ben benieuwd, hopelijk hier wat mensen die me een beetje kunnen helpen! :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_129183271
Wat kost zoiets gemiddeld?

Dat is de grootste valkuil ben ik bang. :P
'Als' is einde discussie.
pi_129183283
Volgens mij heeft iemand de loterij gewonnen.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  zondag 21 juli 2013 @ 12:42:09 #4
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129183302
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:40 schreef Paralectic het volgende:
Wat kost zoiets gemiddeld?

Dat is de grootste valkuil ben ik bang. :P
Wat ik begreep over de periode van lessen verspreid (kun je 3 jaar uitsmeren indien gewenst) tussen 10.000 en 15.000 euro. Dus minimaal 5000 per jaar.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_129183306
Omdat het PPL-brevet voor de doorsnee piloot erg kostbaar is om te behalen en
te behouden (als we een ruwe schatting mogen maken, gaat het toch al gauw om
¤ 18.000,- voor alléén het behalen van dit brevet), is het logisch dat steeds meer mensen besluiten voor het RPL-brevet te gaan (dit kost op dit moment gemiddeld
zo'n ¤ 9.000,-).

Goedemorgen, hoop dat je het haalt dan !
'Als' is einde discussie.
pi_129184349
Maar de vraag is: WIL je dat wel uitsmeren? Ook is zijn je theorie examens maar X maanden geldig, en opnieuw examen doen is volgensmij 200-300 euro per vak, en volgensmij zijn het 8 vakken.
  zondag 21 juli 2013 @ 13:45:13 #7
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129184736
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:30 schreef TC_Artemis het volgende:
Maar de vraag is: WIL je dat wel uitsmeren? Ook is zijn je theorie examens maar X maanden geldig, en opnieuw examen doen is volgensmij 200-300 euro per vak, en volgensmij zijn het 8 vakken.
Nee ben ik niet van plan, was enkel om uit leggen wat het kost. Maar uitsmeren betekent dat je iedere keer stukjes opnieuw moet leren. Liever iedere week twee lesjes dus :-)
pi_129184741
Geen ervaring.. Maar ik vind het wel gaaf dat je wilt gaan doen. Ik heb zelf 's een keer geinformeerd in Lelystad, maar dan een brevet voor een ULV (recreational brevet of zoiets??) maar toen ik hoorde dat ik minimaal 5000 euro kwijt zou zijn, zoveel vlieguren per jaar moet doen om 'm uberhaupt te houden daarna en je in Nederland niet mag opstijgen vanaf eoa weiland bij een boer was 't laat maar zitten.. Ik dacht eerst van dat is een vliegende brommer, daar mag je zo mee omhoog maar dat viel tegen dus...
Dit is een Signature....
  zondag 21 juli 2013 @ 13:52:10 #9
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_129184859
Kijk eens bij de Limburgse Vleugels, vliegclub Genk/Zwartberg. Veel goedkoper dan Budel/Eindhoven/Maastricht oid.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 21 juli 2013 @ 15:05:00 #10
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129186462
Net even bij airport Budel langsgereden om wat meer informatie te verkrijgen. Zag er allemaal professioneel en degelijk uit. Je krijgt les in verschillende vliegtuigen, je maakt in je opleiding zo'n 200 landingen en je leert ook landen op internationale airports. Gemiddeld maak je zo'n 45 vlieguren, waarvan 15 internationaal.

Ik ga zaterdag maar een proeflesje nemen :D :@

(ben totaal hyper :'))
  zondag 21 juli 2013 @ 15:05:39 #11
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129186473
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:52 schreef Barcaconia het volgende:
Kijk eens bij de Limburgse Vleugels, vliegclub Genk/Zwartberg. Veel goedkoper dan Budel/Eindhoven/Maastricht oid.
Goede tip, dank je. Ga ik deze week eens even onderzoeken. Budel is voor mij 5 minuten rijden, maar als Zwartberg echt een stuk goedkoper is kan het de moeite zijn.
pi_129189273
Gaaf man :D Ik zat net ook te kijken n.a.v. dit verhaal, lijkt me zelf geweldig om ooit mijn brevet te halen maar het zal voorlopig bij een droom blijven want het is heel duur. En als je dat ding hebt kost het nog weer geld om hem te behouden. En een vliegtuigje huren is ook niet goedkoop. Dure hobby :P

Laat maar weten hoe je proefles is gegaan, ben heel benieuwd!
  zondag 21 juli 2013 @ 17:00:33 #13
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129189460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:54 schreef Viezze het volgende:
Gaaf man :D Ik zat net ook te kijken n.a.v. dit verhaal, lijkt me zelf geweldig om ooit mijn brevet te halen maar het zal voorlopig bij een droom blijven want het is heel duur. En als je dat ding hebt kost het nog weer geld om hem te behouden. En een vliegtuigje huren is ook niet goedkoop. Dure hobby :P

Laat maar weten hoe je proefles is gegaan, ben heel benieuwd!
Ik begreep inmiddels dat de prijzen nogal kunnen verschillen (budel: 250 euro per uur, zwartberg 130 euro per uur!), maar goedkoop wordt het nooit. Daarna moet je 12 uur per jaar vliegen, en dat is inderdaad ook weer duur. Kortom: mogelijk een leuke hobby, maar 't kost wel duiten :@

Ik verheug me vooral ook op de vrijheid daarna. Gewoon zelf kunnen beslissen dat je even ergens naar toe vliegt met vrienden lijkt me super :D.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:23:29 #14
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_129218496
Als je de tijd er voor kan vrijmaken: het kan zomaar enorm veel goedkoper zijn als je een maandje vakantie neemt en je PPL in de USA gaat halen.
pi_129218903
Ik las ook ergens dat het veel geld scheelt om in Duitsland te lessen, maar dan moet je wel goed Duits kunnen lijkt me. In de VS is dat probleem kleiner, maar het kost wel een hoop geld om daar heen te gaan en te verblijven.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:22:58 #16
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129220274
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:23 schreef OEM het volgende:
Als je de tijd er voor kan vrijmaken: het kan zomaar enorm veel goedkoper zijn als je een maandje vakantie neemt en je PPL in de USA gaat halen.
Ja had ik ook gelezen. Zou ik stiekem ook wel tof vinden idd, maar ik las wel dat de amerikaanse docenten er vaak geen zin in hebben en het afraffelen... ken niemand die het heeft gedaan dus lastig inschatten
  maandag 22 juli 2013 @ 14:34:14 #17
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_129220570
Dit topic ga ik volgen. Ben van plan komend jaar zelf ook een vliegbrevet te halen en had ergens gelezen dat je voor ongeveer 10.000 euro een compleet pakket (inclusief examens e.d.) kon krijgen.

Zelf zat ik aan het PPL te denken, omdat dat gewoon ook internationaal erkend wordt.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:03:13 #18
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129230137
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:34 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Dit topic ga ik volgen. Ben van plan komend jaar zelf ook een vliegbrevet te halen en had ergens gelezen dat je voor ongeveer 10.000 euro een compleet pakket (inclusief examens e.d.) kon krijgen.

Zelf zat ik aan het PPL te denken, omdat dat gewoon ook internationaal erkend wordt.
Daarom wil ik ook voor PPL gaan idd. Lijkt me ook leuk als je ergens vakantie bent om daar dan te vliegen :)
pi_129283141
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:37 schreef Viezze het volgende:
Ik las ook ergens dat het veel geld scheelt om in Duitsland te lessen, maar dan moet je wel goed Duits kunnen lijkt me. In de VS is dat probleem kleiner, maar het kost wel een hoop geld om daar heen te gaan en te verblijven.
Daarbij moet je rekening houden dat men in de US of A nu wat moeilijker doet t.o.v. 'buitenlanders' die daar vlieglessen willen nemen na het 9-11 gebeuren. Ja, ik weet het klinkt raar maar ook weer niet zo vreemd want men is nogal erg argwanend naar alles en iedereen die niet Amerikaan is en plotseling daar wil komen lessen. Ze zullen dus een behoorlijke vragenlijst en background check er tegenover stellen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:12:03 #20
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129283837
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:45 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Daarbij moet je rekening houden dat men in de US of A nu wat moeilijker doet t.o.v. 'buitenlanders' die daar vlieglessen willen nemen na het 9-11 gebeuren. Ja, ik weet het klinkt raar maar ook weer niet zo vreemd want men is nogal erg argwanend naar alles en iedereen die niet Amerikaan is en plotseling daar wil komen lessen. Ze zullen dus een behoorlijke vragenlijst en background check er tegenover stellen.
Persoonlijke ervaring, of hear-say? Ik heb het ook gehoord, maar niemand kan het uit eerste hand vertellen tot nu toe. Op zich ben ik niet bang voor een background check, en mijn facebook en email lezen ze sowieso al natuurlijk :')
pi_129361908
Maar mocht je dan je PPL halen en bijvoorbeeld naar Spanje willen vliegen. Moet je dan niet een heel vliegplan opstellen en goedkeuring krijgen enzo? Lijkt me niet dat je zomaar de lucht in mag, weet iemand dat toevallig?
HIER KAN UW RECLAME STAAN!!
bel nu naar: 0900 MIJNRECLAME
pi_129362120
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:33 schreef Sirmixalot het volgende:
Maar mocht je dan je PPL halen en bijvoorbeeld naar Spanje willen vliegen. Moet je dan niet een heel vliegplan opstellen en goedkeuring krijgen enzo? Lijkt me niet dat je zomaar de lucht in mag, weet iemand dat toevallig?
Hoe je een vliegplan invult en "opstuurt", leer je natuurlijk tijdens je PPL theorie. Echter is niet bijzonder lastig.
Vraag is wel of je ooit naar Spanje gaat vliegen. Als je geen eigen vliegtuig hebt, zul je die moeten huren. Veel bedrijven hebben het te druk om een vliegtuig voor x dagen/een week aan 1 persoon uit te lenen..

Mocht je in de VS ga vliegen, weet wel dat je met een Amerikaans brevet niet zomaar in ons land een vliegtuig kan huren. De makkelijkste route is alsnog in ons land examen doen, mogelijk nadat je in de VS de opleiding gedaan hebt en de minimale uren gevlogen hebt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:42:01 #23
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_129364699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hoe je een vliegplan invult en "opstuurt", leer je natuurlijk tijdens je PPL theorie. Echter is niet bijzonder lastig.
Vraag is wel of je ooit naar Spanje gaat vliegen. Als je geen eigen vliegtuig hebt, zul je die moeten huren. Veel bedrijven hebben het te druk om een vliegtuig voor x dagen/een week aan 1 persoon uit te lenen..

Mocht je in de VS ga vliegen, weet wel dat je met een Amerikaans brevet niet zomaar in ons land een vliegtuig kan huren. De makkelijkste route is alsnog in ons land examen doen, mogelijk nadat je in de VS de opleiding gedaan hebt en de minimale uren gevlogen hebt.
Goede tip mbt de examens, wist ik niet ^O^.
Ik was inderdaad ook van plan nu en dan een vliegtuigje te huren voor een paar dagen en naar landen in de omgeving te vliegen. Kan dat dus eigenlijk bijna nooit in praktijk?
pi_129365034
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:42 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Goede tip mbt de examens, wist ik niet ^O^.
Mogelijk is het een en ander veranderd sinds mijn tijd, maar toen was het zo, als je in de VS examen doet, je een Amerikaans brevet krijgt. Dat is lastig gelijk te stellen in ons land en dan ben je aangewezen op het vliegen in Amerikaanse vliegtuigen, waarvan er in ons land weinig zijn (bij verhuurders).
Echter nogmaals, dat was tig jaar geleden, misschien is het aangepast.
(een Amerikaans brevet is echter wel je hele leven geldig i.t.t. een Nederlands brevet, dus het heeft wel voordelen mocht je vaak in de VS willen vliegen)
quote:
Ik was inderdaad ook van plan nu en dan een vliegtuigje te huren voor een paar dagen en naar landen in de omgeving te vliegen. Kan dat dus eigenlijk bijna nooit in praktijk?
Ligt geheel aan het verhuurbedrijf.
En een paar dagen is makkelijker dan twee weken. Plus het hangt af van hoeveel je in die dagen vliegt, laten ze je betalen per vlieguur of per "huur-uur"? Met andere woorden, als je dat ding drie dagen meeneemt, maar slechts in totaal 5 uur vliegt, dan zullen ze, denk ik, liever drie losse dagen dat ding verhuren voor 5 uur per dag.

Verwacht echter niet zomaar een vliegtuig te kunnen huren voor een anderhalve week, tenzij je daar van te voren goed over praat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')