Meld!quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:07 schreef MrSubtle het volgende:
Voor de mensen die het interessant vinden om te volgen (..)
Tof hoor! Dan komen we elkaar wellicht nog eens tegenquote:Hoe dan ook, wel besloten dat ik voorlopig in Eindhoven verder ga, de prijs ligt een stuk lager en het leren vliegen tussen de grotere vliegtuigen is ook wel interessant genoeg!
Me vanochtend officieel aangemeld als lid!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:38 schreef Dyre het volgende:
[..]
Meld!
[..]
Tof hoor! Dan komen we elkaar wellicht nog eens tegen
Ben je al door de theorie aan het bladeren? Lessen moeten nog beginnen denk ik of niet?
Leuk als je ons op de hoogte houdt!
Reken op circa 200 euro per les, 50 tot 70 lessen (afhankelijk van hoe het gaat). En iets van 2000+ voor theorie. Daarna 12 uur vliegen per jaar, a circa 150 euro.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:48 schreef Hi_flyer het volgende:
En wat kost het dan ongeveer? Misschien moeten we als FOK!kers wat groepskorting bedingen en massaal ons brevet halen
In Polen schijnt het goedkoop (en dichterbij dan VS) te zijn, bij Bartolini Air (lessen in het Engels, school heeft Nederlandse eigenaar). Is gevestigd op de commerciėle luchthaven in Lodz. Zie http://www.vliegeninpolen.nl!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:11 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik zit me net even in te lezen in het halen van je brevet in het buitenland. Nederland is nogal aan de prijs door oa de hoge brandstofkosten.
PPL incl, verblijfskosten is 9k, niet zo duur dus. Reiskosten stellen niet veel voor vergeleken met dat bedrag natuurlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Uiteindelijk is Polen dus niet zoveel goedkoper. 11k5 voor Eindhoven en 8k9 voor Polen en dan komen daar reis- en verblijfkosten nog bij.
Eerlijk gezegd geen idee of we die bewust hebben vermeden om die reden. Maar in principe probeer je natuurgebieden en dorpjes / steden zo veel mogelijk te vermijden om de rust niet te verstoren. Je vliegt eigenlijk vooral over die gebieden als je ze expliciet wilt bekijken (bijv omdat jij of je passagiers er wonen).quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:52 schreef Harde_Mepper het volgende:
Mag je niet over dat militaire oefenterrein vliegen?
Oh bedankt voor die skyvector site, die kende ik nog nietquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:48 schreef LintuxCx het volgende:
Militaire gebieden zijn vaak wel deels ontoegankelijk, iig in de VS. Het lijkt me dat dat in Nederland ook wel zo zal werken dan.
Op SkyVector kun je het misschien zien. EHR-xxx zijn stukjes beperkt luchtruim volgens mij. Vraag me af wat EHD-xxx betekent.
EHR zijn Restricted airspaces, EHD zijn dangerous airspaces. In de eerste zullen vaak (militaire) vliegoefeningen gehouden worden, in de tweede bijvoorbeeld schietoefeningen, of iets anders dat vliegtuigen in gevaar kan brengen. Beide zijn niet altijd afgesloten, in de NOTAMS kun je zien of ze "open" zijn (maar ontwijken geeft je altijd zekerheid dat je goed zit).quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:48 schreef LintuxCx het volgende:
Militaire gebieden zijn vaak wel deels ontoegankelijk, iig in de VS. Het lijkt me dat dat in Nederland ook wel zo zal werken dan.
Op SkyVector kun je het misschien zien. EHR-xxx zijn stukjes beperkt luchtruim volgens mij. Vraag me af wat EHD-xxx betekent.
Jammer.quote:Op zondag 29 september 2013 12:29 schreef n00b13 het volgende:
Wil dit ook wel graag, maar kleurenblind
Nee... maar ik wilde graag zelf vliegen. Met instructeur is het nog mucho veel duurderquote:Op zondag 29 september 2013 17:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Jammer.Dan mag het niet?
Zelfs zo nu en dan met instructeur vliegen is erg leuk hoor! En geen probleem neem ik aan.
Er wordt wel degelijk op kleurenblindheid getest en is ook reden voor afkeuring. Voor een volledig PPL moet je vrijwel foutloos door de test komen, onder bepaalde voorwaarden mag je fouten maken, maar dan mag je alleen overdag vliegen..quote:Op zondag 29 september 2013 21:33 schreef MrSubtle het volgende:
Hey, nee op vakantie geweest en nu bezig met m'n theorielessen eerst. Wil binnenkort weer wat lesjes gaan nemen.
Tof dat je ook weer bent gaan vliegen. Hoeveel lessen heb je nu in totaal gehad?
@n00b13:
Dat je niet zou mogen vliegen als je kleurenblind bent heb ik nog nooit gehoord en kan ik me ook nauwelijks voorstellen?
Overigens is met instructeur vliegen vaak niet zo heel veel duurder dan zonder hoor
Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op maandag 30 september 2013 08:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er wordt wel degelijk op kleurenblindheid getest en is ook reden voor afkeuring. Voor een volledig PPL moet je vrijwel foutloos door de test komen, onder bepaalde voorwaarden mag je fouten maken, maar dan mag je alleen overdag vliegen..
op www.aeromed.nl staat wel iets over kleurenblindheid, maar je moet ooit een medische keuring ondergaan, die dingen zijn een jaar (misschie voor ppl wel twee) geldig. Er zijn inmiddels meerdere punten waar je zo'n keuring kan doen, maar overal natuurljk wel redelijk aan de prijs...quote:Op maandag 30 september 2013 09:59 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Weer wat geleerd
Dan ga ik denk ik maar eens snel de medische test doen, voordat ik duizenden euros les heb en dan word afgekeurd!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |