Volgens mij staat er juist dat het voor PPL niet uit maakt, maar dat je dan restrictie krijgt dat je alleen overdag mag vliegenquote:Op maandag 30 september 2013 10:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
op www.aeromed.nl staat wel iets over kleurenblindheid, maar je moet ooit een medische keuring ondergaan, die dingen zijn een jaar (misschie voor ppl wel twee) geldig. Er zijn inmiddels meerdere punten waar je zo'n keuring kan doen, maar overal natuurljk wel redelijk aan de prijs...
Ja zoiets lijk ik er ook uit te halen nu, ik zat bij de verkeerde klasse te kijken.quote:Op maandag 30 september 2013 12:43 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Volgens mij staat er juist dat het voor PPL niet uit maakt, maar dat je dan restrictie krijgt dat je alleen overdag mag vliegen
preciesquote:Op maandag 30 september 2013 14:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja zoiets lijk ik er ook uit te halen nu, ik zat bij de verkeerde klasse te kijken.
En in ons land vlieg je toch geen nacht VFR, dus die restrictie boeit niet echt.
Veel.quote:Op zondag 29 september 2013 21:33 schreef MrSubtle het volgende:
Tof dat je ook weer bent gaan vliegen. Hoeveel lessen heb je nu in totaal gehad?
60 uur en dan nog geen solo?quote:Op maandag 30 september 2013 17:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Veel.Ben drie jaar geleden al begonnen toen ik hier was, en heb dus veel onderbrekingen gehad. Qua uren zit ik denk ik wel op zestig inmiddels, dus wat dat betreft al klaar voor m'n PPL. Maar die grens is sowieso te laag.
Heb ik wel gehad! Maar bij deze vliegschool mag dat maar één keertje. Daarna moet je een "solo phase check" doen. Een soort van lichtgewicht checkride, met andere instructeur, voordat ze je echt solovluchten willen laten doen (die verder gaan dan rondjes rondom je bekende vliegveld).quote:
Bij lelystad kun je de PPL voor 6595 doen, aanzienlijk goedkoperquote:Op zondag 21 juli 2013 12:42 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat ik begreep over de periode van lessen verspreid (kun je 3 jaar uitsmeren indien gewenst) tussen 10.000 en 15.000 euro. Dus minimaal 5000 per jaar.
Je moet wel een aandeel kopen in het vliegtuig toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Bij lelystad kun je de PPL voor 6595 doen, aanzienlijk goedkoper
(Het is een stichting die diamond flyers heet ofzoiets dergelijks)
Dus die ga ik doen, verder moet je vooral rekening houden met de wind, erg belangerijk in het vliegen
Nee, volgens mij niet, alleen de landingskosten zijn deels van jou rekening geloof ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 20:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je moet wel een aandeel kopen in het vliegtuig toch?
Ik volg inmiddels de theorielessen en een van de modules straks is meteo. Volgens mij iets van 8x2 uur lesquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:27 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet, alleen de landingskosten zijn deels van jou rekening geloof ik
Maar dat is bij het bedrag inbegrepen,
Verder TS moet je rekening houden met het weer en weer reports
De zogenaamde "METAR" en "TAF"
Zijn weer reports die cruciale informatie geven
http://www.knmi.nl/actueel/metar.html
Live METAR's en TAF's
Stel je hebt deze METAR, die is van EHAM (ICAO) voor schiphol
METAR: EHAM 080555Z 20007KT 2200 BR BKN004 OVC040 14/13 Q1024 BECMG BKN005
-EHAM het vliegveld is natuurlijk bij elk vliegveld anders, bij parijs begint het met LFPG
- 080555Z 080 oktober om 5 uur 55 ZULU tijd
- 20007KT dus de wind komt uit de richting 200 graden en de windsnelheid is 07 knots (knopen)
- 2200 BR dus op 2200 voet broken BR of BKN
- BKN004 dus broken op 400 voet
- OVC040 overcast op 4000 voet
-14/13 is de tempratuur en de dewpoint dus: 14 graden en 13 graden dewpoint
-Q1024 (voor de QNH) is de barometer setting in (hPa als ik het goed zeg) die zet je op je altimeter
-BECMG BKN005 dus, becoming, (word) broken op 500 voet
Dit is een belangrijk element in de luchtvaart,
Ik had inmiddels ook goedkopere gevonden. Maar alles inclusief (dus ook materialen die je moet aanschaffen, boeken, theorie-cursusgeld, examengeld, landingsgeld, etc) kom je toch bijna nergens onder de 10k uit merk ik.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Bij lelystad kun je de PPL voor 6595 doen, aanzienlijk goedkoper
(Het is een stichting die diamond flyers heet ofzoiets dergelijks)
Dus die ga ik doen, verder moet je vooral rekening houden met de wind, erg belangerijk in het vliegen
Niet geheel correct, dit is het zicht, 2200 meter met BRume (nevel).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:27 schreef BergGeit95 het volgende:
[..]
Zijn weer reports die cruciale informatie geven
http://www.knmi.nl/actueel/metar.html
- 2200 BR dus op 2200 voet broken BR of BKN
Inderdaad, daarom 'lijkt' het bedrag lager, de huur voor het vliegtuig zit er volgens mij niet bij.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:57 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je moet wel een aandeel kopen in het vliegtuig toch?
Ik ben ook nog aan het lerenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet geheel correct, dit is het zicht, 2200 meter met BRume (nevel).
Totdat je in een glass cockpit stapt, dan vergeet je ineens alles over gyros enzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:57 schreef MrSubtle het volgende:
Vorige week de laatste les gehad in de module "waarom flikkert zo'n vliegtuig eigenlijk niet uit de lucht" (module heette iets anders, maar ach daar kwam het op neer). Afgelopen zondag de eerste les gehad over hoe de instrumenten werken. Bizar te leren dat alles gewoon mechanica is aan zo'n vliegtuig
![]()
Als je over de kosten na gaat denken wordt het allemaal opeens een stuk minder leuk, niet doen dus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het mogelijk om een kostenoverzicht te maken te nu toe![]()
En ook een tot en met license![]()
Nee je mag er niet commercieel mee vliegen, daarvoor moet je eerst 'even' upgraden naar een commercieel brevet, en dan mag je een heel groot prijskaartje er bij hangen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:07 schreef borbit het volgende:
Kun je met zo'n brevet ook werken? En is er vraag naar piloten van kleine vliegtuigjes?
Tot nu toe uitgegeven weet ik niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het mogelijk om een kostenoverzicht te maken te nu toe![]()
En ook een tot en met license![]()
Inmiddels voor je nagevraagd en je mag gewoon vliegen als je kleurenblind bent. Alleen nachtvliegen mag nietquote:Op zondag 29 september 2013 12:29 schreef n00b13 het volgende:
Wil dit ook wel graag, maar kleurenblind
Cool. Bedankt!quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Inmiddels voor je nagevraagd en je mag gewoon vliegen als je kleurenblind bent. Alleen nachtvliegen mag niet
Je kunt hier en daar buiten de VS FAA medical artsen vinden. Of je doet 't gewoon in de VS als je daar toch al bent voor de training zelf, natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:37 schreef MrSubtle het volgende:
Voor de mensen die in de US bezig zijn met PPL vroeg ik me af hoe het zit? Krijg je dan in nederland medische keuring of in de US? en wat testen ze daar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |