Best ernstig om te lezen wat een verschil in de keuringen zitten.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:37 schreef MrSubtle het volgende:
En vandaag mijn medische keuring gehaald. Ruim twee uur aan een stuk allemaal medische testjes en gelukkig zonder problemen er doorheen gekomen, dus die mag ik voor de komende jaren weer afvinken.
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, waar ze naar kijken is onder andere:
• Urine test (bloed, suiker, eiwitten, etc)
• Bloed prikken (HB waarde)
• ECG hartfilmpje
• Gehoor test (hoor je goed op alle frequenties)
• Diverse oog testen (ik heb een bril met cylinder maar dat is geen enkel probleem)
• Hele lijst met algemene dingetjes (allerlei soorten reflexen, luisteren naar hart en longen, controle op liesbreuk, etc etc)
Voor de mensen die in de US bezig zijn met PPL vroeg ik me af hoe het zit? Krijg je dan in nederland medische keuring of in de US? en wat testen ze daar?
Oh da's wel ernstig... ik was er een halve dag aan kwijt en het was behoorlijk grondig. Werd uitgevoerd door een huisarts die zelf ook PPL had.quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:40 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Best ernstig om te lezen wat een verschil in de keuringen zitten.
Ik heb een ogentest gedaan bij de opticien en stond bij de keuringsarts na 10 minuten al weer buiten na een plasje doen en ff mijn hart luisteren. Gehoor test niet gehad, bloed ook niet gecontroleerd.
In het buitenland schijnt het nog makkelijker te zijn, ook voor klasse 1. Slechte zaak.
Ja het is een lang traject, maar dat ligt ook aan mezelf. Theorie kost je ongeveer een klein jaar (volgt schooljaar qua ritme). Het vliegen ligt aan jezelf. Als jij iedere week 7 uur vliegt dan gaat het harder (maar dan zijn de kosten ook wel flink).quote:Op maandag 26 oktober 2015 08:07 schreef De_Hertog het volgende:
Bedankt voor de update! Klinkt allemaal erg goed, maar is dus wel een erg lang traject. Je bent dus in 2012 begonnen en nu mag je solo vliegen? Hoe lang schat je nog tot je je PPL hebt? En hoe vaak heb je les gemiddeld?
Thanksquote:Op maandag 26 oktober 2015 10:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Machtig mooi is dat idd. Beste dag van mijn leven was dat zo ongeveer.Gefelliciteerd!
Klopt, de VS. Die prijzen die je noemt klinken wel mooi ja, maar ik pas niet in een tweezitter. Of iig een C152 niet. Gewicht is het probleem niet, meer mijn lengte. Stuur knalt gewoon tegen mijn knieën aan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:37 schreef El_Grando101 het volgende:
@LintuxCX: Jij vloog alleen in US toch? Ik vlieg nu vanaf EHHO met een DA20. Prijzen liggen redelijk richting US niveau. Bij singels and twins op Lelystad is het nog goedkoper, 105 per uur voor DA20.
Ja, was ik al bang voor. Wordt het weer een stuk duurder van. Maar goed, kan ik ook zo af en toe nog iemand meenemen achterin, ook leuk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:53 schreef El_Grando101 het volgende:
Dan ga je ook echt niet passen in een DA20. Prima toestel maar toen ik de eerste keer er in moest kreeg ik wel een beetje een claustrofobisch gevoel. Het is echt heel klein allemaal.
[ afbeelding ]
En het is het allemaal waard als je straks je brevet op zak hebt...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:57 schreef MrSubtle het volgende:
Opgeteld 419 uren bezig, en dat is los van de autoritjes van/naar het vliegveld en na de vlucht nog even gezellig blijven nakletsen etc.Erg leuk als hobby, maar kost toch ook echt wel een bak tijd (en natuurlijk geld, maar dat is eerder besproken).
gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 december 2016 21:07 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, het heeft even geduurd, maar 3 jaar, 4 maanden, 1 week en 6 dagen na de eerste vlucht dan eindelijk geslaagd!![]()
Sorry voor weer een topic kick, maar dit is de laatste keer dat ik 'm omhoog schop!
Mag je nu met een Airbus vliegen?quote:Op donderdag 8 december 2016 21:07 schreef MrSubtle het volgende:
Zo, het heeft even geduurd, maar 3 jaar, 4 maanden, 1 week en 6 dagen na de eerste vlucht dan eindelijk geslaagd!![]()
Sorry voor weer een topic kick, maar dit is de laatste keer dat ik 'm omhoog schop!
Congratulations. Nu uren maken.quote:Op donderdag 8 december 2016 21:07 schreef MrSubtle het volgende:
Nee alleen boeingquote:Op donderdag 8 december 2016 22:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mag je nu met een Airbus vliegen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |