abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129344116
Heel misschien moet ik volgend jaar (na een half jaar in het buitenland gewerkt te hebben voor studie) ook weer een paar maanden bij mijn ouders gaan wonen... Om de voorgenoemde reden van een buffer opbouwen om op mijzelf te gaan. Ik kan daarbij prima voor mijzelf zorgen. :)
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:26:25 #152
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_129345214
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Yaguar heeft zelfs 12 cilinders...
Yaguar ken ik niet, bedoel je Jaguar? BMW maakte die ook btw, wat is je punt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyaenidae op 25-07-2013 21:37:03 ]
pindazakje
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:31:07 #153
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_129345427
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:21 schreef Maharbal het volgende:
1) 0
2) 26
3) Uitwonend

Laatste 2 jaar kleine ¤20.000 uitgegeven aan een auto en reis. Ben net aan het werk en heb relatief hoge maandlasten (ruim ¤ 1.600), dus spaar minder ( ~ ¤ 850 p/m) dan had gekund als ik nog ergens in een studentenhuis / gedeeld was blijven wonen. Maar na m'n studie had ik wel even genoeg van dat delen ;)
Bovendien ben ik verknocht aan m'n auto en autorijden, terwijl ik op loopafstand van m'n werk woon :')
2500 netto is geen slecht salaris voor een beetje moderaten.
pindazakje
pi_129345553
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Yaguar ken ik niet, bedoel je Jaguar? BMW maakt die ook btw, wat is je punt?
Jaguar idd.

Dat het mooie machines zijn
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_129345562
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

2500 netto is geen slecht salaris voor een beetje moderaten.
Inderdaad.
pi_129347475
Ik ben jaloers op de mensen die lang thuiswonen en daardoor kunnen sparen. Ik had daar de rust niet voor, wilde snel het huis uit terwijl ik wereld ouders had. Als je het thuis naar je zin hebt, je ouders vinden het prima en je leeft lekker, groot gelijk! Ooit moet je op jezelf maar das toch fijn met een mooie spaarrekening.

Mijn vriendin en ik zijn allebei op ons 18e het huis uit gegaan en ja daar leer je heel veel van maar ik had het lastiger gevonden om bij mijn ouders te wonen. Het is net waar iedereen voor kiest en hoe je verder in elkaar zit...
pi_129351326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:21 schreef Homey het volgende:
5 jaar langer thuiswonen levert je impliciet al 30k op, vandaar dat thuiswoners beduidend rijker zijn.
Wtf dat is dus 500 per maand.
pi_129351430
8,5 K
31 jaar
Sparen. Paar vakanties hebben wel wat gekost. Ben verder aan het sparen om een tijdje naar het buitenland te gaan.
pi_129351650
¤40 want #yolo

Ik zit ook echt over twee weken in Rome, maar heb nog geen hotel geboekt vanwege overduidelijke cashflow problemen.

Oh ja, 19 jaar, en op kamers.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 01:49:25 #160
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_129354787
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:45 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Wtf dat is dus 500 per maand.
Wat echt heel erg weinig is als je thuiswoont, zeker voor de violen die geen kostgeld betalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_129354919
Kostgeld :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 26 juli 2013 @ 01:55:58 #162
346939 Janneke141
pi_129354979
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:53 schreef Bajskorv het volgende:
Kostgeld :')
Er is niets :') aan kostgeld.
pi_129355054
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is niets :') aan kostgeld.
Vind jij, vind ik niet. Als ik al bij mijn ouders zou wonen, dan zou ik lekker mijn bijdrage leveren in het huishouden. Maar niet in de vorm van kostgeld, het is geen hotel. Ik betaal wel lekker de boodschappen her en der, rekening hier en daar, alles gewoon zoals het uitkomt. Zo takke burgerlijk vind ik dat, het spijt me. Doen we thuis trouwens ook niet als we met de familie op vakantie gaan ofzo, iedereen gaat ervan uit dat het uiteindelijk wel gemiddeld beetje eerlijk verdeeld wordt en daarmee is er geen gezeik over geld...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:01:41 #164
346939 Janneke141
pi_129355110
Het beestje kan maar een naam hebben natuurlijk.
pi_129355180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:01 schreef Janneke141 het volgende:
Het beestje kan maar een naam hebben natuurlijk.
Natuurlijk, maar ik denk dat er nog wel meer verschillen zijn. Kostgeld staat voor een soort regeling die je treft met je ouders over de verdeling van de kosten van je onderhoud. Zou ik voor passen.
pi_129355203
Oeh, mijn salaris is binnen... Nu heb ik 1300 (I know, maar het is een bijbaan) en kan ik een hotelletje boeken!

Over de mensen die graag nog bij pappie en mammie wilden wonen, je hebt nu misschien geen vette spaarpot, maar bent wel een ervaring rijker. Volwassener geworden. Persoonlijk gegroeid. En hopelijk heel veel lol gehad.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_129355298
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:05 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik denk dat er nog wel meer verschillen zijn. Kostgeld staat voor een soort regeling die je treft met je ouders over de verdeling van de kosten van je onderhoud. Zou ik voor passen.
Daar heb jij niks over te vertellen als je nog thuis woont. Als het je niet bevalt dan is daar het gat van de deur.
pi_129355359
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:12 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Daar heb jij niks over te vertellen als je nog thuis woont. Als het je niet bevalt dan is daar het gat van de deur.
Die discussie dus nooit gehad, bij ons thuis gedraagd iedereen zich redelijk makkelijk en eerlijk.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:18:03 #169
346939 Janneke141
pi_129355413
Jouw ouders zullen jou niet van hun laatste centen hebben onderhouden. Daarnaast is er niets mis mee om je kinderen bijtijds de waarde van geld te leren. Voor niets gaat de zon op.
pi_129355650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:18 schreef Janneke141 het volgende:
Jouw ouders zullen jou niet van hun laatste centen hebben onderhouden. Daarnaast is er niets mis mee om je kinderen bijtijds de waarde van geld te leren. Voor niets gaat de zon op.
Daar heb je geen kostgeld regeling voor nodig. En rijk zijn mijn ouders ook niet, boeren verdienen niet echt lekker.
pi_129357986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Een stukje zelfstandigheid is heel veel waard op de (huidige) arbeidsmarkt. Kan zo 10k per jaar schelen, iemand die gewend is voor zichzelf te zorgen en (grote) projecten aan kan (nemen), of iemand die gewend is dat mama elke avond het eten om 18u klaar zet. Ik zie diegene nog niet snel in het diepe springen in het buitenland, om maar wat te noemen.
Denk niet dat die relatie zo direct is, maar ik heb zelf ook nog een tijd in Azië doorgebracht. Zoiets helpt wel bij je sollicitatiegesprek, maar anders heb je er geen last van hoor. Het is niet zo dat er gevraagd wordt of je nog thuis woont. En verder zou het weinig uit moeten maken voor wat je aan kunt :o
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:39:12 #172
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129358796
1.) Tussen de 5K en 10K (ivm samenwonen en voorschieten van dingen een beetje onduidelijk :') ) op mijn eigen rekening, en dan nog ~10K op de "rekening voor later" waar ik eigenlijk niets mee doe. Wel goed ook, want ik ben "soms" te makkelijk met geld :P
2.) 24
3.) Rekening voor later van erfenissen opa/oma's, en schenking ouders. Eigen geld door te werken en nog een tijdje thuis te wonen. Sinds ik samenwoon is het wel wat naar benden gegaan, maar dat zal ook wel weer bijtrekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:41:10 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129358837
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:58 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vind jij, vind ik niet. Als ik al bij mijn ouders zou wonen, dan zou ik lekker mijn bijdrage leveren in het huishouden. Maar niet in de vorm van kostgeld, het is geen hotel. Ik betaal wel lekker de boodschappen her en der, rekening hier en daar, alles gewoon zoals het uitkomt. Zo takke burgerlijk vind ik dat, het spijt me. Doen we thuis trouwens ook niet als we met de familie op vakantie gaan ofzo, iedereen gaat ervan uit dat het uiteindelijk wel gemiddeld beetje eerlijk verdeeld wordt en daarmee is er geen gezeik over geld...
En wat is het verschil? De ene betaald 500 euro aan kostgeld waarvan boodschappen en rekeningen, jij doet dus precies hetzelfde.
En dat het eerlijk gaat qua geld kan alleen als je er geen schrale gasten en mensen met wat minder geld bij hebt zitten (ervaring leert :P )
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_129359759
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 18:30 schreef Funkel het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die t snapt! Genieten! Beter dan oppotten en thuiswonen, lekker bij pappie en mammie.. Heb je straks 50k spaargeld, maar geen leven..
Tja, geen leven.. Iedereen heeft andere type ouders. Je kan het niet vergelijken.

Toen ik nog thuis woonde (19 jr) waren mijn ouders meer een soort 'vrienden/huisgenoten'. Er waren weinig tot geen verplichtingen en regels. Eten regelde ik zelf, etc. Een vriend van mij stond echter onder een strak regime en ergerde zich kapot. Toen we samen in een studentenhuis gingen wonen, merkte ik dat hij zich veel vrijer voelde en er voor mij op zich weinig veranderde.

Volgens mij hebben hebben veel 'thuiswoon'-bashers zelf een minder vrije opvoeding genoten, waardoor ze niet kunnen begrijpen dat veel mensen thuiswonen prima vinden :Y
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:32:35 #175
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_129361866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:22 schreef sopzeep het volgende:

[..]

Tja, geen leven.. Iedereen heeft andere type ouders. Je kan het niet vergelijken.

Toen ik nog thuis woonde (19 jr) waren mijn ouders meer een soort 'vrienden/huisgenoten'. Er waren weinig tot geen verplichtingen en regels. Eten regelde ik zelf, etc. Een vriend van mij stond echter onder een strak regime en ergerde zich kapot. Toen we samen in een studentenhuis gingen wonen, merkte ik dat hij zich veel vrijer voelde en er voor mij op zich weinig veranderde.

Volgens mij hebben hebben veel 'thuiswoon'-bashers zelf een minder vrije opvoeding genoten, waardoor ze niet kunnen begrijpen dat veel mensen thuiswonen prima vinden :Y
Dit! Ik snap ook niet waarom daar zo moeilijk over wordt gedaan. Ik vind het heerlijk om bij thuiskomst even met me ouders te babbelen over het leven, de werkdag en de laatste nieuwtjes. Verder heb ik geen enkele regel. 'Je bent oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat wel en niet kan'. Ik ben ook niet vaak thuis. Waarom zou ik dan nu het huis uit gaan? ¤ 1.200 vaste lasten betalen in plaats van ¤ 1.250 sparen!?

Nee hoor, ik wacht nog 2 jaar(30k erbij) en dan kan ik een zeer knap huis kopen. Met lekkere lage maandlasten zodat ik elk jaar nog lekker 2 keer op vakantie kan. :)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')