Omdat de gemiddelde woning hier meer kost per maand (tenzij in een complex van 13 hoog achterin) en ik vind een balkon van 1 meter diep bij 4 breed niet praktisch. Wanneer je het hebt over een dakterras van 4 bij 4 praten we anders.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:05 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik heb geen prijs genoemd van een appartement.
Een appartement huren betekent toch niet dat je niet lekker wilt/kan wonen?
Ik denk dat menig mens lekkerder woont in een appartement dan in een woning.
Zelf zie ik het nut er niet van in om een huis van 3 ton te kopen terwijl je luxe appartementen kan huren. Vooral in deze tijd van crisis, liever huren en om de x(x) jaar verhuizen dan moeilijk doen om je huis na enige tijd te verkopen (voor minder geld).
Om maar een voorbeeld te geven:
[ afbeelding ]
Ideaal voor als je gewoon met z'n tweeën bent. Helemaal geen behoefte aan het kopen van een huis voor 3 ton wanneer er super mooie en luxe appartementen te huur zijn voor rond de 1k per maand of zelfs minder. Met z'n twee'en is dat prima op te brengen.
Huren zijn de afgelopen jaren gedaald.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:09 schreef capricia het volgende:
(Vergeet echter niet dat de huur ieder jaar omhoog gaat.)
Nee, niet eindeloos wachten. Maar dat de bodem nog niet bereikt is weet jij ook wel.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit vind ik dus een lastige.
Dan maar nooit kopen en "eindeloos" wachten?
Bij mij staat dan toch het woongenot voorop.
De hypotheekrente gaat echt niet zo veel verder meer dalen hoorquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:09 schreef satecl het volgende:
Ik zou ook al best nu op mezelf willen wonen.... Maar:
- Woningmarkt daalt alleen maar. Dat bespaar ik.
- Hypotheekrente gaat steeds meer omlaag. Dat bespaar ik.
- Ik heb geen vaste lasten thuis, dus spaar ik het op.
Daar komt nog bij dat ik een vriendin heb die 21 is(ik ben zelf 24, met 55k spaargeld), en die wil het liever nog niet. En daar geef ik haar gelijk in.
Ik spaar dan per jaar 10k aan spaargeld, maar met deze situatie bespaar ik ook nog +/- ¤ 15.000,- per jaar (waardedaling van 5% en hypotheekrente daling). Dat komt dus neer op ¤ 25.000,- per jaar excl. de financiele situatie van mijn vriendin, die ook spaart.
Daarom wacht ik nog lekker 2 of 3 jaartjes. Dan kan ik een mooi huis kopen van ¤ 300.000,- waar we een mooie toekomst kunnen bouwen
Dat is ook maar een kleine besparing. de waardedaling van de huizenmarkt niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De hypotheekrente gaat echt niet zo veel verder meer dalen hoor
Klopt. Ik zit in dezelfde situatie als jij. Al woon ik (gelukkig) wel op mezelf met mijn vriendin. Ben ik wel wat ouder dan jij (29).quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:36 schreef satecl het volgende:
[..]
Dat is ook maar een kleine besparing. de waardedaling van de huizenmarkt niet.
En hoeveel zijn jouw/jullie maandlasten?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt. Ik zit in dezelfde situatie als jij. Al woon ik (gelukkig) wel op mezelf met mijn vriendin. Ben ik wel wat ouder dan jij (29).
Eindelijk iemand die t snapt! Genieten! Beter dan oppotten en thuiswonen, lekker bij pappie en mammie.. Heb je straks 50k spaargeld, maar geen leven..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:07 schreef Nero22 het volgende:
1) ¤3.000 op aparte spaarrekening
2) 21 jaar
3) Uitwonend
En dan nog maar te zwijgen over de studieschuld.Ik heb een duur eerste jaar achter de rug en daarvoor heb ik een reis naar Australie gemaakt. Het ziet er wel naar uit dat volgend jaar een stuk beter gaat worden.
"Geen Leven"quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:30 schreef Funkel het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die t snapt! Genieten! Beter dan oppotten en thuiswonen, lekker bij pappie en mammie.. Heb je straks 50k spaargeld, maar geen leven..
Want iedereen die minimaal 50k heeft, heeft geen leven...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:30 schreef Funkel het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die t snapt! Genieten! Beter dan oppotten en thuiswonen, lekker bij pappie en mammie.. Heb je straks 50k spaargeld, maar geen leven..
Of je pot het op terwijl je thuis woont en terwijl je "gewoon" 2x per jaar uitgebreid op vakantie gaat, en met het geld wat je op je toekomstige lasten bespaard ga je de rest van je leven ieder jaar net zo uitgebreid 2x op vakantie?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:30 schreef Funkel het volgende:
[..]
Yaguar heeft zelfs 12 cilinders...quote:Op maandag 22 juli 2013 23:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou echt niet. Vakantie is simpelweg kut, van mijn mooie 6-in-lijn geniet ik echter elke dag![]()
Ga toch zelfstandig wonen......quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:09 schreef satecl het volgende:
Ik zou ook al best nu op mezelf willen wonen.... Maar:
- Woningmarkt daalt alleen maar. Dat bespaar ik.
- Hypotheekrente gaat steeds meer omlaag. Dat bespaar ik.
- Ik heb geen vaste lasten thuis, dus spaar ik het op.
Een stukje zelfstandigheid is heel veel waard op de (huidige) arbeidsmarkt. Kan zo 10k per jaar schelen, iemand die gewend is voor zichzelf te zorgen en (grote) projecten aan kan (nemen), of iemand die gewend is dat mama elke avond het eten om 18u klaar zet. Ik zie diegene nog niet snel in het diepe springen in het buitenland, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:11 schreef Apollon het volgende:
[..]
Of je pot het op terwijl je thuis woont en terwijl je "gewoon" 2x per jaar uitgebreid op vakantie gaat, en met het geld wat je op je toekomstige lasten bespaard ga je de rest van je leven ieder jaar net zo uitgebreid 2x op vakantie?
Mits je niet groter gaat wonen dan je anders zou doenWin/win
Dat dus. Wordt maar eens zelfstandig en zorg voor je eigen eten/wasje/woninkje en dus baan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:12 schreef Sport_Life het volgende:
Een stukje zelfstandigheid is heel veel waard op de (huidige) arbeidsmarkt. Kan zo 10k per jaar schelen, iemand die gewend is voor zichzelf te zorgen en (grote) projecten aan kan (nemen), of iemand die gewend is dat mama elke avond het eten om 18u klaar zet. Ik zie diegene nog niet snel in het diepe springen in het buitenland, om maar wat te noemen.
Alsof dat zo fokking moeilijk is. Ik was op mijn 18e direct het huis uit, maar het was geen enorme bevalling ofzo. Begrijp dat bashen op thuiswonen niet zo, een eigen huis hebben kost mij niet echt heel veel extra moeite. Beetje wat rekeningen lappen en een wasje draaien, big deal.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Wordt maar eens zelfstandig en zorg voor je eigen eten/wasje/woninkje en dus baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |