Waarom dan zo negatief over vakanties?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb zo ongeveer de halve wereld al gezien... En ga nog altijd ieder jaar 2x op vakantie. Ik hoef gelukkig die keuze niet te maken auto/vakantie/whatever.
zegt wat over jou als je dit denkt. en al helemáál als je zelf nog steeds 2x per jaar op vakantie gaat. waar doe je dat dan voor?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:21 schreef leolinedance het volgende:
Een vakantie levert helemaal niks op.
Ik ben helemaal niet negatief over vakanties! Ik dacht inderdaad al dat je het niet begreep...quote:Op maandag 22 juli 2013 16:38 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Waarom dan zo negatief over vakanties?
Omdat we het leuk vinden en omdat we er geld voor hebben. Maar een vakantie een goede investering noemen is nogal raar.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
zegt wat over jou als je dit denkt. en al helemáál als je zelf nog steeds 2x per jaar op vakantie gaat. waar doe je dat dan voor?
het levert toch geluk op? een investering in je leven. het gaat er toch om uiteindelijk een zo leuk mogelijk leven te hebben gehad? een vakantie brengt meer geluk dan een auto, alleen wat korter. het is aan ieder om te beslissen wat hij het liefste heeft, maar zeggen dat een vakantie niks oplevert is echt onzin, zelfs voor een materialist als ik.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat we het leuk vinden en omdat we er geld voor hebben. Maar een vakantie een goede investering noemen is nogal raar.
Dat dus. En wanneer je een auto een slechte investering noemt mag aangenomen worden dat het hier over de 'materiele basis' gaat.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:51 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik denk dat Leolinedance wel een punt heeft wanneer hij zegt dat op materiele basis een vakantie minder oplevert dan bijvoorbeeld een auto.
Het geld is immers na de vakantie compleet verdwenen.
Dat zegt overigens niets over hetfeit dat een vakantie op immateriele basis wel meer van waarde kan zijn dan een auto. Het levert immers leuke ervaringen en vaak gezelligheid op. Maar dat heeft met de kwestie spaargeld en kapitaalvermeerdering niets te maken.
Dus jij noemt je vakantie een 'investering in je leven'? Voor mij is het gewoon ontspanning na een half jaar hard werken..quote:Op maandag 22 juli 2013 18:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
het levert toch geluk op? een investering in je leven. het gaat er toch om uiteindelijk een zo leuk mogelijk leven te hebben gehad? een vakantie brengt meer geluk dan een auto, alleen wat korter. het is aan ieder om te beslissen wat hij het liefste heeft, maar zeggen dat een vakantie niks oplevert is echt onzin, zelfs voor een materialist als ik.
Voor mij een belangrijk onderdeel van mij leven. Ik zou persoonlijk nog eerder de auto de deur uit doen dan nooit meer op vakantie.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus jij noemt je vakantie een 'investering in je leven'? Voor mij is het gewoon ontspanning na een half jaar hard werken..
Er zit wel degelijk verschil in de redenering over beide zaken maar goed, het wordt offtopic zo.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet negatief over vakanties! Ik dacht inderdaad al dat je het niet begreep...
Maar als je een fatsoenlijke auto een stuk blik en een slechte investering noemt moet jij daarna niet beginnen over vakanties. Dat is nl. een nog veel slechtere investering.
Dan maar geen huis cash kopen rond mijn 40stequote:Op maandag 22 juli 2013 21:39 schreef Pap89 het volgende:
Kun je wel cash een leuk huis kopen rond je 40ste
Ik ben blij dat ik kan kopen (zoals het lijkt), goedkoper dan huren in deze tijd. Hoera voor relatief goedkope regioquote:Op maandag 22 juli 2013 21:45 schreef Pap89 het volgende:
Ja zal mijn idee ook niet zijn.
We willen al graag kopen, maar zitten momenteel voordelig + in deze tijd beter nog "ff wachten"
Dat is afhankelijk van je huurprijs. Wachten is waarschjinlijk goedkoper dan kopen. De prijzen dalen nog.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik kan kopen (zoals het lijkt), goedkoper dan huren in deze tijd. Hoera voor relatief goedkope regioEn een vaste baan.
Ik stap blanco in. Het huis dat ik op het oog heb heeft drie slaapkamers ruime badkamer en tuin. Opknappen moet wel wat. Netto straks 360 per maanquote:Op maandag 22 juli 2013 22:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je huurprijs. Wachten is waarschjinlijk goedkoper dan kopen. De prijzen dalen nog.
Stel dat het komend jaar slechts 5% is, op een huis van 2 ton is dat al 10k. Dat bespaar jij écht niet door nu te kopen.
Dit vind ik dus een lastige.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je huurprijs. Wachten is waarschjinlijk goedkoper dan kopen. De prijzen dalen nog.
Stel dat het komend jaar slechts 5% is, op een huis van 2 ton is dat al 10k. Dat bespaar jij écht niet door nu te kopen.
Niet mee eens. Waarom zou je 17 jaar lang niet lekker willen wonen? Vind het zelf zonde van me levensjaren.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Indd.. Liever vanaf mijn 23e eigen appartement huren dan de mogelijkheid om op mijn 40e cash contant een huis te kopen.
Ik heb geen prijs genoemd van een appartement.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens. Waarom zou je 17 jaar lang niet lekker willen wonen? Vind het zelf zonde van me levensjaren.
Nou echt niet. Vakantie is simpelweg kut, van mijn mooie 6-in-lijn geniet ik echter elke dagquote:Op maandag 22 juli 2013 18:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
een vakantie brengt meer geluk dan een auto, alleen wat korter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |