SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor verhalen van de crew: Backstage United4All (2012)
En foto's van dezelfde groep: Flickr (2012)
Muziek van de Avondetappe: 2011, 2012 en 2013
TDF / Het grote Mart Smeets en zijn jasjes Tour-2013 topic
Wheelieeeeeeeeeeeee
[ Bericht 0% gewijzigd door Kun-Aguero op 17-07-2013 22:39:21 ]AJ
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:32 schreef Karina het volgende:
Hij is pas 46! Huh hij ziet er echt veel ouder uit.
maar dat wist u niet, Martquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:33 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
"Ik woon in België, meneer Smeets!"
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:34 schreef Karina het volgende:
[..]het is de hitte ik zeg het je, mij hersens zijn pulp vandaag.
Froome.quote:
Ut beest?quote:
Sagan er nog in dus prima.quote:
En het verschil t.o.v. Contador, Kreuziger enzo...quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het gaat om de tijd mart, niet de plaats.
Mollema reed relatief matig, de Saxo's en Movi's vlogen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En het verschil t.o.v. Contador, Kreuziger enzo...
is saxo van riis?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mollema reed relatief matig, de Saxo's en Movi's vlogen.
Wie niet, iedereen heeft melktanden gehad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:43 schreef kilon het volgende:
IK wisselde vroeger ook, dus dan is het goed
kreuzinger.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
En het verschil t.o.v. Contador, Kreuziger enzo...
Nooit?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Puy de Dome.![]()
Jammer dat ze daar nooit meer zullen komen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:44 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
De helden zitten er al klaar voor.
Dit is niet het Knevel topic.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:44 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Is beschermd gebied, niemand mag er meer komen.quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:44 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Owh, oke. Mooi gebied daar wel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is beschermd gebied, niemand mag er meer komen.
Gewoon midden op de Sarenne staan, mag je beneden je souvenier van Froome halen!quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:46 schreef Karina het volgende:
Nu gaan jongetjes juist in die bochten staan want dan krijgen ze een souveniertje.
De spuug- en snotbaarden zullen dan ook wel niet aan te slepen zijnquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:47 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Nog bruikbaar voor carnaval dan.
Eerst Parijs halenquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Lau ziet er echt al dagen uit alsof Magere Hein hem elk moment de nekslag komt geven
internet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
Soms vraag ik me echt af waar jullie dingen vandaan halen zoals deze
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een bazenfoto.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:48 schreef Kun-Aguero het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Medelijden met Joop
03/12/2011 AT 1:30 PMANDRE VAN DEN ENDE
Iedere keer wanneer ik Joop op tv zie, voel ik maar één ding: intens medelijden. Niet omdat ik weet dat hij wel eens van een jachtpartij terugkeert zonder een gems om z’n nek. Dat is prima. Het kan niet altijd feest zijn. Mijn medelijden wordt ook niet veroorzaakt door zijn vele tweede plaatsen. Juist niet. Tweede worden is best eervol. Addy Engels was graag eens ergens tweede geworden, al was het maar in een onduidelijk Vlaams criterium.
Het heeft ook al niks met de naam ‘Zoetemelk’ te maken, alhoewel het natuurlijk een beetje een gekke naam is. Laat ik het zo zeggen: wanneer ik op het punt zou staan een huis te kopen en mijn notaris heette Joop Zoetemelk, dan dacht ik nog wel twee keer na voor ik mijn handtekening zette. Hetzelfde geldt voor een dokter met de naam Joop Zoetemelk. Daar trek ik mijn broek niet voor uit. Maar voor een wielrenner is het een uitstekende naam. Beter kan eigenlijk niet. Alsof hij zo uit een jongensboek komt wandelen – of fietsen, in zijn geval.
En toch is er elke keer weer dat gevoel van medelijden wanneer ik op tv naar die minzame glimlach en die ver in de oogkassen verscholen ogen van Joop kijk. Het is vaak in de zomer, vlak voor of tijdens de Tour de France. De Tour de France, die Joop Zoetemelk ooit won. Slechts één Nederlander presteerde hetzelfde. Helaas heet die Nederlander niet Koos Moerenhout.
Ik had het Joop zo gegund, een Koos Moerenhout als enige andere Nederlandse tourwinnaar. Koos Moerenhout is een vriendelijke jongen met sproeten. Koos en Joop, van achteren Moerenhout en Zoetemelk; dat klopt als een bus. Ze hadden samen, gezeten op een gele tandem, de misdaad kunnen gaan bestrijden toen Koos stopte met wielrennen. Koos en Joop, dat klinkt toch veel beter dan Batman en Robin?
Misschien gaat m’n fantasie hier wat met me op de loop, maar Koos en Joop hadden wel samen in tv-programma’s kunnen gaan zitten, vlak voor of tijdens de Tour de France. Gewoon als Koos en Joop, twee gezellige, maar bescheiden Nederlandse oud-tourwinnaars, die rustig wat babbelen over wielrennen. Wat was dat mooi geweest.
Helaas won Koos de Tour dus nooit. Hij won niet eens een etappe. De harde en naakte waarheid is dat Joop het met een Jan moet doen. Jan Janssen. De onuitstaanbare Jan Janssen, die – met het even onuitstaanbare paarse brilletje op z’n kop – elke mogelijkheid aangrijpt om een anekdote te vertellen waarin hijzelf uiteindelijk de hoofdrol speelt.
Het maakt Jan Janssen tot een waardeloze kampioen van vroeger. Kampioenen van vroeger zijn bescheiden, zoals Joop. Het beste voorbeeld daarvan is de kampioen der kampioenen, Ed Merckx. Die zul je af en toe alleen horen mompelen: ‘Mjoa, ik had er wel aardig goesting in hard te koersen.’ Dat is voldoende voor een echte kampioen van vroeger.
Dat weet ook Joop. Je ziet het hem denken wanneer hij in een tv-programma voor de zoveelste keer naast een maar doorratelende Jan Janssen moet zitten. Op dat soort momenten mist Joop een Koos. En daarom heb ik medelijden met Joop Zoetemelk.
En Blanco. Daar reed hij ook nooit een goede Tour voor.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:49 schreef Pino112 het volgende:
Het is allemaal de schuld van de Rabobank.
Yep, 8e met Blanco.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:49 schreef rubbereend het volgende:
Ten Dam had toch ook al een goede Vuelta?
Nieuwe sport: Tijdrijdertje koppen!quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:46 schreef Karina het volgende:
Nu gaan jongetjes juist in die bochten staan want dan krijgen ze een souveniertje.
De avondetappe...quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:50 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Welke aarshond zet dat op twitter ?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:49 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:49 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:50 schreef marcodej het volgende:
Die kop van Joop toen Genee vroeg naar zijn bloedtransfusietjes.
Vind ik wel eigenlijk.. krijg er een veel positiever gevoel bij. Figuurlijk dan hequote:Op woensdag 17 juli 2013 22:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat negatieve over Rabo en hosanna over Belkin is ook overdreven. Of er nu een heel andere ploeg staat.
Alles heeft gewoon twee weken meegezeten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Vind ik wel eigenlijk.. krijg er een veel positiever gevoel bij. Figuurlijk dan he![]()
Nee tuurlijk niet. Waarom denk je dat het D-woord niet mag vallen vanavond?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:51 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]![]()
ik wou net vragen of mart nog over de bloeddoping van joop gaat beginnen
Hehe wel treffend, ik dacht eerst ook dat die met die bril Joop was omdat ie zo hoog van de toren bliesquote:
Ach met wat geluk had Gesink ook gewoon op het podium van de Vuelta gestaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Vind ik wel eigenlijk.. krijg er een veel positiever gevoel bij. Figuurlijk dan he![]()
'47quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:54 schreef Karina het volgende:
Ouwe knarren? Hoe oud is Mart ook alweer?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:56 schreef opperkleurder het volgende:
Fijn vooruitzicht dat we straks Joost Prinsen nog krijgen met een verhaal uit een nog oudere doos.
Was iets van 1200 geloof ik.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef chufi het volgende:
Parijs - Brest - Parijs .... wtf Hoeveel km is dat wel niet ?
Doet me aan Tommy Simpson denkenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef Karina het volgende:
Wegtuimelen? Dat klinkt helemaal niet goed.
Joop vind ik veel aardiger maar die rare Zuid Hollander lult steeds voor zn beurt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef alors het volgende:
[..]
Ja idd, ik vind hem echt steeds vervelender worden.
Tussen 5 en half 6 waarschijnlijkquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Swaxie het volgende:
Hoe laat finishen die gasten morgen... kijken of we eerder op het werk weg kunnen.
Jaquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Doet me aan Tommy Simpson denken
Het zijn allebei Zuid Hollanders:Pquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Joop vind ik veel aardiger maar die rare Zuid Hollander lult steeds voor zn beurt.
Je hebt geen auto neem ik aan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Lukt me nu niets eens met de auto in 1 dag
Gewoon streamen op de NOS app of zo ...quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Swaxie het volgende:
Hoe laat finishen die gasten morgen... kijken of we eerder op het werk weg kunnen.
Ik ook. Een middag .quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef pennyfarthing het volgende:
vakantiedag opgenomen. Hoop dat het morgen wat wordt.
Die eerder geplaatste column was wel raak over hun twee.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Kun-Aguero het volgende:
[..]
Joop vind ik veel aardiger maar die rare Zuid Hollander lult steeds voor zn beurt.
Kan op het werk geen filmpies kijken hahaquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:03 schreef chufi het volgende:
[..]
Gewoon streamen op de NOS app of zo ...
Wat had ie gedacht, dat Kuiper zou zeggen dat hij wel clean reed ofzo ???quote:
Kijk die jonkies hun dopingverontwaardigingsquotum halen....stelletje idioten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:05 schreef Eenskijken het volgende:
kijk die oudjes doping zwijgend goedkeuren.. stelletje idioten.
hoi janquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kijk die jonkies hun dopingverontwaardigingsquotum halen....stelletje idioten.
Joop zat daar met zo'n blik van : "Die idioot Pollentier moet z'n peertje maar niet onder z'n oksel verbergen. Dan hoor je betrapt te worden bij zoveel onkunde. Je moet het in je schoenen steken ..."quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:05 schreef Eenskijken het volgende:
kijk die oudjes doping zwijgend goedkeuren.. stelletje idioten.
Filmpje gekeken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:08 schreef opperkleurder het volgende:
Zou Bauke deze berg wel hebben verkend?
Die tijd is echt niet te vergelijken met nu. Het werd destijds gewoon toegelaten, soms met wat tijdstraf.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:08 schreef Eenskijken het volgende:
2/4 van de tafel heeft doping gebruikt... en mart zeg er gewoon niets van.
gebeurt alleen bij -20 en meters sneeuwquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:08 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Kans op ingekorte etappe morgen vanwege het weer?
Ik hoop van niet, anders heb ik me voor niks vrij genomen morgenmiddag.
Ahhhh... Wie was die ene op die zwart-wit foto dan?quote:
Als er een freddy is, dan die denk ikquote:
Freddy.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:09 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Ahhhh... Wie was die ene op die zwart-wit foto dan?
nee het was verboden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:09 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Die tijd is echt niet te vergelijken met nu. Het werd destijds gewoon toegelaten, soms met wat tijdstraf.
Freddie Heineken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:09 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Freddy Heineken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:09 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
En Freddy Heinekenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kan ook, zag alleen een paar Maartens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |