En je hebt ook de xt1200z, voor het gemak type ik xtzquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een nieuwe xtz bestaat niet dat is de xt660z
Waar kan ik die vinden?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:19 schreef Dekatria het volgende:
Vanmiddag even de Honda dealerts op de route in een boekje gezet. Wat een werk
Creatief googelenquote:
Top, bedanktquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Creatief googelenworld.honda.com, en dan landen waar je doorheen rijdt - dan kom je op de nationale website van dat land, en dan is er vaak wel een tabje 'Dealers'.
Besmettelijk wit jaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:31 schreef Maegrim het volgende:
dat pak is zwart als ie terug is
hf, goeie reis deka
Laatste sleutelwerk door een garage laten doen, gulden middenwegquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:16 schreef BlackLining het volgende:
Wat was dat ook alweer met niet sleutelen voor een rit? Geldt ook voor vakanties zeker?
quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:16 schreef BlackLining het volgende:
Nou, dat wordt geen of in ieder geval een kortere vakantie. Vlotter in een van de carbs zat vast. Kraantje stond nog op prime vanwege starten na aftappen. Gevolg, hele carter vol benzine. Net nieuwe 3.6 liter Castrol Power RS a ¤70 kan dus ook meteen weg.![]()
![]()
Wat was dat ook alweer met niet sleutelen voor een rit? Geldt ook voor vakanties zeker?
Ik heb een week vrij. Morgenochtend eerste werk op de trapfiets nieuwe olie halen. Vanavond carbs schoonmaken en testen. Ik heb een week vrij dus misschien kan ik alsnog. Anders wordt t over twee weken een dag of 4, 5, maar da's wel heel erg kort.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Laatste sleutelwerk door een garage laten doen, gulden middenweg
Maar wel zwaar balen, goos. Ook helemaal geen kans meer op ff weg met de moto nu?
Tot de brandstofklep een keer blijft hangen natuurlijkquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:46 schreef Salatrel het volgende:
met een injectiefiets heb je dat niet BL
Nog zo'n copycatquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:46 schreef BlackLining het volgende:
Als troost heb ik toch maar zo'n Difi California jas aangeschaft
Dat zal wel lukkenquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nog zo'n copycat
Succes met je reis gozert, geniet er een beetje van.
Waar dat en hebben ze nog meer (ook in xl/xxl)?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zal wel lukkenIk zag het 2012 model van die jas hangen. Afgeprijsd tot ¤80
Dat is nog goed te overzien zelfs ookal kun je hem in Nederland niet vaak aan.
twitter:DekatriaProject twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:31:52"When lost it is important to look for landmarks". Okay, so I gotta find a landmark, hmmmmm... http://t.co/P6RKqFYPfk reageer retweet
quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef Dekatria het volgende:
Overigens heb ik nog wel een tip:twitter:DekatriaProject twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:31:52"When lost it is important to look for landmarks". Okay, so I gotta find a landmark, hmmmmm... http://t.co/P6RKqFYPfk reageer retweet
Toch handig dat je daar voor vertrek achter komt en niet als je daar aan komtquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:36 schreef Vinniiee het volgende:
Ik kom er net achter dat mijn hotel in Italië op een andere locatie zit dan ik dacht!
Dat wel ja!quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Toch handig dat je daar voor vertrek achter komt en niet als je daar aan komt
Je zult daar staan om 10 uur 's avonds met 500km achter de rug johquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:49 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Toch handig dat je daar voor vertrek achter komt en niet als je daar aan komt
Ja, en dan moet je nog uitzoeken waar het nou wél isquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je zult daar staan om 10 uur 's avonds met 500km achter de rug joh
Vinniiee, jij vertrok toch ook rond deze tijd? Ik heb hier alles klaar liggen om morgen als de nieuwe olie binnenkomt als een malle dat te verversen. Daarvoor loop ik nog even naar de boekhandel voor een mooi boekje voor 's avonds voor de tent, en dan hoop ik voor vijf uur nog op de weg te zitten. Wordt gewoon een avond laagvliegen richting DE, en dan overmorgen de bergen in.
ik zeg niks maar goeie reisquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:38 schreef BlackLining het volgende:
Edit: Shit hey, 6.5 liter geïmproviseerde mengsmering uit het carter gehaald![]()
volgende keer zou ik er echter geen castrol voor gebruikenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:41 schreef BlackLining het volgende:
Opzich is het nog best goed voor de motor zoiets. Even doorspoelen met verse olie, en die na 30km er weer uit.![]()
Neuh. Dat raadde de portemonnee me ook al afquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgende keer zou ik er echter geen castrol voor gebruiken
Yes, was een dusdanig mooie streek dat ik die fabriek maar ff gelaten heb voor wat het wasquote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:38 schreef BlackLining het volgende:
Thanx Deka, jij ook een goeie Reis nog. Het Beest is bijna bij zijn geboorteplaats toch?
daar was ik in mei ook, goeie tentquote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:39 schreef lipjes het volgende:
Vandaag teruggekomen uit de eifel, wat een ervaring.
Iedere motorrijder die bij ons in hetzelfde hotel zat was zeiknat geregend, wij hebben het alle dagen droog gehad.
Tip, Hotel Am Tunnel in Altenahr.
Nederlandse eigenaren Toets en Angela zijn geweldig gezellig.
En niet zo duur ook.
En ongeveer 20km bij de nurburgring vandaan
Geweldige omgeving, alleen is m'n knie weer naar de kloten, ben bang dat ik voor reizen toch aan een andere motor moet geloven
Nee hoor. Men zijkt hier nogal graag op mijn Banditquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:17 schreef SeLang het volgende:
Zijn die dingen nou echt zo onbetrouwbaar dat je rekening moet houden met onderhoud enzo voor de vakantie? Een moderne auto doet het gewoon altijd....
gewoon lekker in de jacuzzi en sauna na een dagje motorrijden niks mis meequote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:15 schreef Vinniiee het volgende:
Beetje zonde om voor 1 nacht en jij alleen een Villa te huren
Sauna heb ik ook in Italië, jacuzzi wissel ik liever in voor een massagequote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gewoon lekker in de jacuzzi en sauna na een dagje motorrijden niks mis mee
Ik kan daar ook wel tegen jaquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gewoon lekker in de jacuzzi en sauna na een dagje motorrijden niks mis mee
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:51 schreef Dekatria het volgende:
Het enige wat me echt van Luxemburg is bijgebleven totzover (ik kom er nog terug) is de obscene drukte bij het laatste tankstation voor de grens met Frankrijkwat achterlijk, vies druk was het daar. Rijen met caravans overal.
Ja, met wintersport ook altijd even stoppen voor booze en smokesquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:51 schreef Dekatria het volgende:
Het enige wat me echt van Luxemburg is bijgebleven totzover (ik kom er nog terug) is de obscene drukte bij het laatste tankstation voor de grens met Frankrijkwat achterlijk, vies druk was het daar. Rijen met caravans overal.
Er zit bij mij in de rug enkel een standaard schuimrubber protector. Ik gebruik er geen extra protector bij, ook vanwege ventilatie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:34 schreef BlackLining het volgende:
Deka, gebruik jij nog een rugbeschermer daarin? Want die heeft ie niet.
Ik heb een nieuwe backprotector van revit in m'n doorwaaijas, of ie beter beschermd dan zo'n standaard plak rubber weet ik niet (houden zoquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Er zit bij mij in de rug enkel een standaard schuimrubber protector. Ik gebruik er geen extra protector bij, ook vanwege ventilatie.
4 uur regen achter elkaar? Damn gastquote:Op zondag 28 juli 2013 16:45 schreef Vinniiee het volgende:
Nou, dit was me een dagje wel. Regen regen regen dus na 4 uur maar snelweg weer op en blazen.
Jup en als ik nog verder binnendoor was gereden nog langer.quote:
De grap is dat deze telefoon een vervangtoestel is van 2 weken oud omdat de vorige ook overleden is door water.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:41 schreef BlackLining het volgende:
Daar is mijn vorige telefoon ook aan overleden ja. 4 uur gereden van Leiden naar Den Bosch, één grote file. Waterdichte motorjas, maar telefoon wel verzopen.
Dat is dus de reden dat ik niet in de regen meer wil rijden.. Vakantie Schotland, van de 9 dagen, 6 dagen regen. Heenweg rondje europa, droog vertrokken, en voorbij Luxemburg, door Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en noord-Italie, continu regen gehad. Gelukkig na die 3 dagen geen druppel meer gezien.quote:
doe de umbrailpass ook is een zijweg van stelvioquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:36 schreef Vinniiee het volgende:
Evesn een korte update vanuit Italië.
Gisteren van de Bodensee naar Truden gereden via de Timmelsjoch. Hele dah goed weer gehad op zich, alleen het was wel wat frisjes totdat ik eenmaal in het dal was. Lange dag, kleine 400km. Zo'n 9 uur over gedaan incl. pauzes. Ook voor het eerst in 4 dagen een Nederlandse motorrijder gezien en gesproken.
Vandaag een aantal passen gereden, zo uit mijn hoofd: Kahrerpass, Passo di continogwat, Passo di Pardoi, passo di Sella en ik vergeet er zo nog wat.
Ook 1 klein smal kut weggetje opgedraaid en ik dacht "waar begin ik aan", maar eenmaal boven![]()
Morgen staat Stelvio op het programma.
Stelvio, erg leuk als je niet op een drukke dag gaat. Dan kun je weleens treffen om in een peloton wielrenners te belanden, en bijna geen mogelijkheid tot inhalen ivm tegemoetkomend verkeerquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:36 schreef Vinniiee het volgende:
Evesn een korte update vanuit Italië.
Gisteren van de Bodensee naar Truden gereden via de Timmelsjoch. Hele dah goed weer gehad op zich, alleen het was wel wat frisjes totdat ik eenmaal in het dal was. Lange dag, kleine 400km. Zo'n 9 uur over gedaan incl. pauzes. Ook voor het eerst in 4 dagen een Nederlandse motorrijder gezien en gesproken.
Vandaag een aantal passen gereden, zo uit mijn hoofd: Kahrerpass, Passo di continogwat, Passo di Pardoi, passo di Sella en ik vergeet er zo nog wat.
Ook 1 klein smal kut weggetje opgedraaid en ik dacht "waar begin ik aan", maar eenmaal boven![]()
Morgen staat Stelvio op het programma.
Ik kom aan via het oosten, dan naar het zuiden en weer naar het oosten. Grote kans dat ik die mee pakquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
doe de umbrailpass ook is een zijweg van stelvio
Ben vandaag ook wel wat fietsers tegen gekomen, stelletje gekkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:53 schreef theKiD het volgende:
[..]
Stelvio, erg leuk als je niet op een drukke dag gaat. Dan kun je weleens treffen om in een peloton wielrenners te belanden, en bijna geen mogelijkheid tot inhalen ivm tegemoetkomend verkeer
Vrijdag vertrok ik net na de buien, zaterdag 4 uur in een onweersbui.gereden, maandag rechtstreeks naar het volgende hotel gereden want er was 20-35mm regen voorspeld. Die ochtend nog een regenbroek en reflectievest gekocht en dat was hard nodig ook.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:51 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik niet in de regen meer wil rijden.. Vakantie Schotland, van de 9 dagen, 6 dagen regen. Heenweg rondje europa, droog vertrokken, en voorbij Luxemburg, door Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en noord-Italie, continu regen gehad. Gelukkig na die 3 dagen geen druppel meer gezien.
Regen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:15 schreef Vinniiee het volgende:
Sta je dan een half uur te wachten ergens op de Stelvio in de volle zon omdat er 2 auto's vol op elkaar geklapt zijn.
Pas is leuk om gedaan te hebben, niet meer dan dat. Gaviapas is een lote pas als je geen allroad hebt, wat een slecht asfalt
Je moet 'm gewoon een keer gereden hebbenquote:De Gaviapas (Italiaans Passo di Gavia) is een bergpas in de Italiaanse Alpen, in de regio Lombardije. Het is een van de hoogste paswegen van Europa. De weg voert dwars door het ongerepte Nationaal Park Stelvio. De weg is aangelegd in de Eerste Wereldoorlog voor de bevoorrading van Italiaanse soldaten die vochten in het Italiaans-Oostenrijks grensgebied. Gedurende de winter is de pas afgesloten vanwege de enorme sneeuwval. De pas is in mei en juni nog vaak afgesloten vanwege de grote hoeveelheid sneeuw.
Het weggedeelte tussen Ponte di Legno en de pashoogte is erg smal, vaak niet breder dan drie meter, inhalen is op het traject haast onmogelijk, hiervoor zijn uitwijkplaatsen aangelegd. Diep onder in het dal stroomt de rivier de Frigidolfo. Langs de diepe afgronden is op de meeste plaatsen een vangrail aanwezig. Maar op sommige plaatsen staat geen vangrail. Daar begint naast de weg direct de afgrond van ruim 500 meter diep. Dit maakt deze weg tot één van de gevaarlijkste bergpassen.
Dat had ik toen ik verdwaald was op de weg globaal tussen Venetie en Bolzano. Een motorrijder vol achterin een ford Fiesta geklapt. Eerst al een hele file auto's ingehaald die kwaad keken naar me, dat ik ze inhaalde. En toen een rij met huilende motorrijders, en uiteindelijk zag ik het ongeluk. Niet zo tof om te zien.. Met de motorrijders waar we tegelijk mee wegreden zodra de weg weer open was, was de snelheid er op een of andere gekke manier ook uit toen...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:15 schreef Vinniiee het volgende:
Sta je dan een half uur te wachten ergens op de Stelvio in de volle zon omdat er 2 auto's vol op elkaar geklapt zijn.
Pas is leuk om gedaan te hebben, niet meer dan dat. Gaviapas is een lote pas als je geen allroad hebt, wat een slecht asfalt
Ja, zoals ik dus al zei.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
Je moet 'm gewoon een keer gereden hebben
Hehe. Ja, er stond een fucking lange rij file vanaf Trento richting Bolzano (andere kant nog langer). Ik ga echt niet in de zon stil staan als ik er langs kan (hetzij links of rechtsquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:37 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik verdwaald was op de weg globaal tussen Venetie en Bolzano. Een motorrijder vol achterin een ford Fiesta geklapt. Eerst al een hele file auto's ingehaald die kwaad keken naar me, dat ik ze inhaalde. En toen een rij met huilende motorrijders, en uiteindelijk zag ik het ongeluk. Niet zo tof om te zien.. Met de motorrijders waar we tegelijk mee wegreden zodra de weg weer open was, was de snelheid er op een of andere gekke manier ook uit toen...
Gelukkig na een ruim uur zoeken weer bordjes Bolzano gevonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |